امروز با هم موضوع کپیرایترهای شکستخورده را بررسی میکنیم.
آژانس های تبلیغاتی زیادی هستند که کپی رایترهای حرفه ای دارند.
اکثر آنها معمولا تیپ قیافه خاصی دارند.
یک چیز اکساجره در وجودشان موج می زند.
یک سیبیل بلند!
یک عینک عجیب!
یک ذهرماری به حلقه مانند در گوششان.
و …
می توانم چشمم را ببندم و بگویم شک ندارم در همکاری با آزانسی که کپی رایترش همچین شخصی باشد از پیش بازنده هستم.
کپی رایتر باید با مخاطب زندگی کند
یک کپی رایتر حرفه ای پس از شناخت دقیق مخاطب و خواسته های او می تواند اقدام به خلق متون و عناوین موثر کند.
اما وقتی تو آن قدر با مخاطبت فاصله گرفته ای که حتی در قیافه هم نمیخوای عرف و ارزش های او را رعایت کنی معمولا یک کمپین مفتضحانه راه می اندازی.
نه مخاطب دنبال یک کلمه عجیب نیست.
بلکه دنبال رفع نیازش است.
تو نیاز او را در کدام بخش محصول و خدمات پیدا میکنی؟
نیاز نیست شاعر بشوی
نیاز نیست متنت را بپیچانی، شاید این جمله در ذهن مخاطب بماند اما در واقع او را در طولانی مدت از برند دور کرده ای.
مردم دوست ندارند با کسی که قصد دارد هوش خود را به آنها اثبات کند ارتباط بگیرند.
پس اگر می خواهی بدانی کپی رایتر کیست اینجا کلیک کن.