کتاب آموزش کپی رایتینگ

کتاب آموزش کپی رایتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم به بررسی کتاب آموزش کپی رایتینگ بپردازیم پس با ما همراه باشید.

با توجه به این که یکی از کسب و کارهای اینترنتی کپی رایتینگ می باشد به همین جهت باید به درستی آموزش داده شود و دانش پذیران بر مباحث آن تسلط کافی داشته باشند و آن را به خوبی یاد بگیرند.

اگر در زمینه مپی رایتینگ یا تولید محتوا نیاز به مشاوره تخصصی دارید با ما در تیم هشت تماس بگیرید.

کتاب آموزش کپی رایتینگ
کتاب آموزش کپی رایتینگ

بنابراین اساتید و متخصصان این حوزه، به نشر کتاب آموزشی کپی رایتینگ پرداختند تا  مهارت های لازم را به افرادی منتقل کنند. که دوست دارند با استفاده از این شغل اینترنتی به کسب درآمد بپردازند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. کپی رایتینگ به چه معنی است؟
  2. نقش کپی رایتینگ در کسب و کارها چگونه است؟
  3. چه کسی یک کپی رایتینگ خوب است؟
  4. چه راهکارهای را باید برای داشتن یک کپی رایتینگ مؤثر به کار برد؟
  5. آیا انواع کتاب آموزشی کپی رایتینگ به روش هاب استاپ را می شناسید؟

[/stextbox]

 

  1. کپی رایتینگ به چه معنی است؟

نوشته ای بسیار تخصصی و تجاری که دارای کلمات قوی است، به گونه ای که اطلاعاتی در اختیار مخاطب قرار می دهد و او را به سوی اقدامات آگاهانه ای متمایل می سازد را؛ کپی رایتینگ می گویند.

همچنین می توان گفت کپی رایتینگ نوعی نوشته تبلیغاتی است که در جهت رشد کسب و کارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
شعارهای که در بنرهای تبلیغاتی نوشته می شود، متن های کاتالوگ ها، معرفی محصولات به صورت های مختلف در دنیای مجازی و واقعی از نمونه خدمات کپی رایتینگ هستند.

معمولا بهتر است افرادی که در این خصوص مشغول هستند، آموزش های لازم را ببینند تا از لحاظ فنی و علمی، مهارت مورد نیاز را در کپی رایتینگ کسب کنند.

اما با وجود این، بسیاری از کپی رایترها بدون کسب دانش لازم در این زمینه و با استفاده از نبوغ و خلاقیت خود توانسته‌اند، تولید محتوا نمایند و در زمینه کپی رایتنگ به موفقیت برسند.

کپی رایتینگ به چه معنی است؟
کپی رایتینگ به چه معنی است؟
  1. نقش کپی رایتینگ در کسب و کارها چگونه است؟

با توجه به این که امروزه آنچه موجب پیشرفت دنیای تجارت گردیده است، سبب جلب توجه مشتریان می باشد. بنابراین اگر شرکت، خدمات یا محصولاتی بتوانند نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنند، به موفقیت دست می یابد.
مثلا هنگامی که در حال گذر از خیابان هستید و به شما انواع تراکت و بروشورهای تبلیغاتی را می دهند!  آیا این تراکت ها و تبلیغاتشان توانسته اند نظر شما را جلب کنند؟

نقش کپی رایتینگ در کسب و کارها چگونه است؟
نقش کپی رایتینگ در کسب و کارها چگونه است؟

دقیقا یک کپی رایتینگ خوب، کار خود را در همین چند لحظه انجام می دهد!

لحظاتی که شما صرف مطالعه، مشاهده یا شنیدن تبلیغ مورد نظر می کنید، در این جاست که توجه شما را به سوی موضوع، خدمت یا محصول هدف جلب می نماید و شما را به سوی آن می کشاند.
معمولا موفقیت افراد کپی رایتینگ با توجه به میزان تأثیر کار او با جذب مشتریان، مشخص می شود.
می توان گفت کپی رایتینگ دارای حوزه های کاری بسیار گسترده ای می باشد که از جمله خدمات آن می توان  به بروز رسانی شبکه های مختلف اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و …، تهیه محتوای مطلوب در حوزه محصول یا خدمات در قالب مقاله های باکیفیت، معرفی خدمات مختلف شرکت ها و … اشاره کرد.

به همین جهت کپی رایترهای بسیار خلاق و حرفه ای، در وب سایت ها فرآیندی را طراحی می کنند که می توانند به ثبت نام و خرید محصولات مختلف در آن  پرداخت و به تولید پست های تبلیغاتی جهت ارائه در اینترنت، تلویزیون، رادیو و … می پردازند.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  1. چه کسی یک کپی رایتینگ خوب است؟

هنگامی که نویسنده ای که در شغل کپی رایتینگ مشغول به فعالیت  است، دارای خلاقیت و مهارت کافی باشد؛ به طبع از روش های مختلف و مؤثرتری جهت جلب توجه افراد استفاده می کند.
اما باید بدانید که زمانی یک کپی رایتینگ به عنوان محتوای مناسبی شناخته می شود که بتوان آن را به آسانی درک کرد.

حال می خواهد این محتوا به عنوان یک مطلب علمی شناخته شود یا محتوایی باشد که جهت معرفی یا ارزیابی محصول تولید شده است. حتی می توان به فرآیند ثبت نام یک وب سایت نیز اشاره کرد که با استفاده از کپی رایتینگ می توان قالب آن را به شکل ساده و کاربرپسندانه ایجاد کرد.

پس با در نظر گرفتن مطالبی که بیان شد، می توان دومین مهارت مهم در کپی رایتینگ که نیاز است یک کپی رایتر بر آن دارای تسلط گردد،، مهارت ساده نویسی می باشد.

معمولا کپی رایترهای جامعه هدف خود را به خوبی می شناسند و از نیازها، میزان علم و دانش و اطلاعات لازمی که باید در جامعه بیان شود، کاملا آگاه می باشد و به همین جهت محتوای مورد نیازشان را می شناسد.

اگر کپی رایترها در زمینه های علمی و اجتماعی دارای دانش بالای باشند، مسلما محتوای تولید شده آن ها نیز مناسب تر خواهد بود و از این رو به جامعه هدف آن ها کمک بیشتری خواهد کرد.
بنابراین می توان به طور کلی این طور گفت که اقتصاد و کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای رشد نمودن و توسعه یافتن نیاز به جلب توجه مشتریان و جذب آن ها دارند و این امر در سایه داشتن یک محتوای خوب و کپی رایتینگ میسر خواهد شد.

کپی رایتینگ  در حقیقت می تواند زمینه فعالیت بسیاری از افراد را فراهم کند و آنچه در این راه به این افراد کمک می کند، تنها آموزش نیست بلکه تمرین کردن، مطالعه و مشاهده نمودن نمونه های موفق سایر کسب و کارها می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  1. جه راهکارهای را باید برای داشتن یک کپی رایتینگ مؤثر به کار برد؟

با توجه به اهمیت مبحث کپی رایتینگ، راهکارهای مختلفی برای بالابردن تأثیر کپی رایتینگ وجود دارد که برخی از آن ها به صورت زیر هستند:

جه راهکارهای را باید برای داشتن یک کپی رایتینگ مؤثر به کار برد؟
جه راهکارهای را باید برای داشتن یک کپی رایتینگ مؤثر به کار برد؟
  • رویکردی متفاوت داشته باشید

امروزه با ازدیاد پیام های تبلیغاتی، بسیاری از افراد با دیدن پیام های تبلیغاتی به آن ها توجهی نمی کنند و به راحتی آن ها را رها می نمایند.
بنابراین نقش کپی رایتینگ در اینجا بیش از پیش احساس می شود تا با ایجاد محتوای خوب بتواند توجه مخاطبان بی علاقه به پیام های تبلیغاتی را معطوف خود سازد.

معمولا برندهای مختلف دارای مزایای زیادی هستند و می توان با بزرگنمایی هر یک از این مزایا به تبلیغ آن برند پرداخت؛ اما زمانی که قصد دارید به انتخاب پیام کپی رایتینگ بپردازید باید دقت ریادی را به کار ببرید.
پس هنگامی که به طراحی پیام تبلیغاتی می پردازید باید جنبه ای از محصول را در نظر بگیرد که مزایای زیادتری دارد و تأثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب خواهد داشت و موجب تحریک بیشتر او به سوی محصول می گردد.

پس زمانی که شما به عنوان کپی رایتر شناخته می شوید باید نگرشی نو و متفاوت به محصول داشته باشید. هم چنین با توجه به این نگرش متفاوت، به تولید پیام های تبلیغاتی بپردازید.

سعی کنید با تولید پیام های غیرعادی که مخاطب انتظار ندارد این کار را انجام دهید. چنین پیامی اگر برای او فرستاده شود، حس بی توجهی که درون آن ها ایجاد شده است را خنثی کرده و مخاطب را مشتاق می کند تا پیام تبلیغاتی شما را ببیند.

از جمله کارهایی که کپی رایتینگ خوب و موفق به انجام آن می پردازد،  ایجاد تمایل در مخاطبین است تا تبلیغ شما را بارها مشاهده نمایند. در مورد آن فکر کنند و زمانی که چپنین اتفاقی رخ دهد؛ تبلیغ شما بیشتر در ذهن مخاطبین باقی می ماند.

حال به ذکر مثالی می پردازیم، بازاریابان مایع ظرفشویی دورتو قبل از این که محصولشان به بازارهای داخلی وارد گردد و مردم آن را بشناسند آن را بر روی بیلبوردهای سطح شهر تبلیغ کردند.
مدتی بعد از آن، تبلیغات این محصول به طور آشکار و عادی رونمایی گردید. این روش تبلیغاتی که در بازار بسیار از آن مشاهده می شود به تیزینگ معروف است.

مهمترین نکته در تبلیغ  این برند با روش تیزینگ، استفاده مستقیم از کپی رایتینگ می باشد که با آنچه که دیده شد، کاملا هماهنگ است.

طراحان این تبلیغات در ابتدا با روش های معمایی مخاطب را کنجکاو کرده اند که به این فکر کند که مایع ظرف شویی دورتو چیست؟

سپس با رونمایی اصلی از محصول، پاسخ شفافی به سؤالات ایجاد شده در ذهن مخاطب دادند و بدین ترتیب ذهن مخاطب خود را بیشتر درگیر این موضوع نمودند.

  • استفاده از احساسات در متن خود

استفاده از احساسات در تبلیغ خود، روش مؤثری برای جذب بیشتر مشتریان است.

به عنوان مثال اگر محصول مورد نظر خود را کفش فرض کنید؛ به جای این که آنچه که همه بازاریابان در مورد مسائل مختلف کفش؛ مانند انعطاف بالا یا وزن کم آن می بیان کنند، به بیان احساسی بپردازید که مخاطب به هنگام به کار گرفتن این محصول، برایش ایجاد می شود.

پس به بیان احساسی بپردازید که مخاطب بعد از استفاده این کفش،می تواند آن را تجربه کند. به نوعی به بیان ارتباط موجود بین محصول تولید شده و تجربه خریدار می پردازید.

استفاده از احساسات در متن خود
استفاده از احساسات در متن خود

در حقیقت این آگهی تبلیغاتی؛ دشواری هایی از زندگی را بیان می کند که با استفاده از محصول مورد نظر، کم کم از بین می رود و راحتی و آسایش جایگزین این سختی ها می گردد.

بنابراین در حین نوشتن پیام تبلیغاتی، هر چه به جلو حرکت کنید کلمات سادگی متن را بیشتر نمایان می کنند. و به آن ریتم می بخشند.
مثلا دویدن، یک ریتمی به آگهی تبلیغاتی  می دهد که معنای آن صدای برخورد کفش را به زمین بیان می کند.
پس استفاده از احساسات در کپی راینتیگ بسیار مهم است. هم چنین یکی از راه کارهایی می باشد که موجب بالا بردن و بهبود بخشیدن نرخ تبدیل وب سایتتان می گردد.

اما کپی رایترها همواره با این مسأله درگیرند که چگونه می توان در صنایع مختلف احساس مخاطب را درگیر نمایند. این مسأله به یکی از چالش های بزرگ برای آن ها تبدیل شده است.

آمارها نشان می دهد نحوه بیان احساسات در بسیاری از صنعت ها با یکدیگر متفاوت است.
مثلا در صنعت گردشگری  و در صفحه مربوط به فرودها باید با استفاده از کلمات مثبت به بیان احساسات بپردازند. به گونه ای که اگر از کلمات منفی همچون ترس، عصبانیت، استرس و … در این سایت حتی به میزان کمی در حدود یک درصد صحبت شود به نظرتان چه بلایی بر سر نرخ تبدیل این وب سایت می آید؟

بله درست است! نرخ تبدیل این وب سایت تا میزان زیادی در حدود 25 درصد با کاهش مواجه می شود. پس اگر قرار است در حوزه کسب و کار از احساسات خود حرف بزنید باید به طور مختصر، مثبت  و مفید به بیان احساسات خود بپردازید.

همچنین آمارها از صفحات فرود نیز این نکته را بیان می کنند. نرخ تبدیل این صفحات در زمان هایی که دارای صد کلمه هستند، نسبت به زمانی که دارای 500 کلمه می باشند در حدود 50 درصد بیشتر است.

بهتراست در صفحاتی که به ارائه خدمات در حوزه کسب و کار خود می پردازید به ایجاد حس اعتماد در بین مشتریانتان بپردازید. ضمن این که از کلمات مفیدی همچون راهنمایی، نگهداری، مناسب و … استفاده نمایید.

بنابراین بسته به نوع خدمات و ارائه محصول تان، استفاده از احساسات ممکن است موجب کاهش یا افزایش نرخ وب سایت شما گردد.
مثلا اگر یک وب سایت آموزشی دارید و به استفاده از حس شادی در آن بپردازید؛ هر چقدر ازاین حس بیشتر استفاده نمایید تأثیر بهتری بر نرخ وب سایت شما می گذارد.

اما اگر از حس شادی در سایتی که مربوط به مخاطبان حقوقی می باشد،  استفاده نمایید با بالاتر رفتن این حس شاهد کاهش نرخ وب سایت خود می شوید.
پس بکارگیری احساسات در کپی رایتینگ باید به خوبی و متناسب با مخاطبین سایت مورد نظر انجام گردد تا موجب تأثیرگذاری بالای آن شود.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  • به عنوان متن توجه کنید و برای انتخاب آن وقت بگذارید

آمارها حاکی از آن است که چیزی در حدود بیست درصد از جوانان هنگامی که به دنبال مطلبی در رسانه های اجتماعی هستند؛ تنها به خواندن عنوان feedها می پردازند.

پس عنوان ابزار مهی است که موجب اتصال مخاطب با صفحه شما می شود.
پس اگر از عنوانی خسته کننده یا عنوانی که جذابیتی ندارد برای متن های خود همچون متن یک ایمیل استفاده نمایید؛ مخاطب رغبتی به خواندن متن شما از خود نشان نمی دهد.

بنابراین هنگامی که متنی تبلیغاتی دارید، با استفاده از عنوان های جذاب، مخاطب را وادار به کنجکاوی در مورد دانستن آنچه که در متن شما آمده است، بنمایید.

اما چگونه! استفاده از طنز، بازی نمودن با کلمات و قابل پیش بینی نبودن ،از جمله راه هایی است که می توانید عنوان خود را جذاب نمایید تا مخاطب به آن توجه کند.

همچنین بهتر است به نوشتن عنوان در یک خط بپردازید. خیلی از کپی رایترها این گونه به این مسأله نگاه می کنند که هدف از عنوانی که برای یک آگهی تبلیغاتی استفاده می شود، باید به گونه ای باشد تا مخاطب را کنجکاو به خواندن خط اول آگهی بنماید.

بنابراین با برنامه ریزی صحیح هدف خط اول را باید به گونه ای تنظیم کنید تا مخاطب به خواندن خط دوم بپردازد. همین طور به ترتیب هدف خط های قبلی،خواندن خط های بعدی متن باشد.
به طور کلی اگر عنوان یک آگهی تبلیغات مخاطبان را جذب ننماید همه چیز تمام می شود و از دست می رود!

  • برای کپی رایتینگ بهتر؛ به شناخت بیشتر مشتریان بپردازید.

معمولا روی صحبت یک کپی رایتینگ، با یک نفر است و متنی که نوشته می شود با توجه به شرایط ها، چالش ها، نیازها و … می باشد.
پس بهتر است مشتریان خود را بیشتر بشناسید و به جمعیت شناسی و بررسی علایقشان بپردازید.
سپس محتوای تبلیغاتی کپی رایتینگ را مطابق با مشتریان و نیازهایشان بنویسید تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

  • استفاده از اصطلاحات تخصصی و مبالغه ممنوع!

هنگامی که نویسندگان به تولید محتوا می پردازند، سعی دارند تا خدمات، محصولات، شرکت خود را به مشتریان معرفی کنند و آن ها را با این موارد آشنا گرداند.

به همین جهت برخی از این نویسندگان به استفاده از اصطلاحات تخصصی روی می آورند و یا برای بزرگنمایی خدمات یا محصولاتشان، از مبالغه استفاده می کنند.

اما در حقیقت یک کپی رایتینگ خوب، باید پیامی را که قصد دارد به مشتریان برساند با زبان و اصطلاحات ساده و خودمانی به مشتریان انتقال دهد. تا تأثیر بیشتری بر روی آن ها داشته باشد.
البته بیان این مسأله بدین معنی نیست که دستاوردها و جوایز خود را در معرض دید دیگران قرار ندهید. بلکه باید دستاوردهایی را که بدست آورده اید؛ همان طور که می باشند به مخاطبین منتقل نمایید.

پس زمانی که  متن را به روشنی بنویسید به طوری که مشترک مجبور به خواندن چند باره آن نگردد؛ در حقیقت کپی رایتینگ به موفقیت رسیده است.

  • مختصر و مفید بنویسید

متن محتوای شما زمانی خوب است که به صورت کوتاه و خلاصه نوشته شده باشد و به راحتی به انتقال پیام شما بپردازد. همچنین در پوسترها نباید از کلمات زیادی استفاده کنید.

استفاده از کلمات زیاد در پوسترها و بنرها، موجب سردگمی مخاطب می گردد.  پس با بکارگیری کلمات مختصر به مخاطب کمک می کنید تا با یک نگاه به پوستر همه کلمات را ببیند.
بنابراین جمله های کپی رایتینگی را که نوشتید، بارها بررسی کنید و عبارات اضافی آن ها را حذف نمایید. اما دقت کنید که مفهوم پیام دچار ابهام و تغییر نگردد.

  • به هنگام تولید محتوا به بررسی جزئیات بپردازید

زمانی که به تولید محتوا می پردازید باید تمرکز خود را بر متن نوشته شده بگذارید؛ تا جملات تکراری، غلط های املایی، لینک های شکسته شده و … را در آن به کار نبرید.

این موارد از جمله اشتباهاتی هستند که نویسندگان مرتکب آن می شوند. اما از یک برند مطرح، انتظار چنین اشتباهاتی وجود ندارد و انتظار می رود مخاطب خود را با چنین مشکلاتی مواجه نکند.
معمولا اگر جزئیات را در نظر نگیرید و سرسری از آن بگذرید، موجب تأثیر بدی بر مخاطب خواهد شد.
پس بهتر است قبل از این که متن خود را منتشر کنید، آن را مطالعه نمایید و بر روی نگارش آن کار کنید. حتی می توانید از فردی بخواهید  تا در زمینه نگارش محتوایتان به شما کمک کند.

اگر همچین فردی را ندارید، کمی به ذهن خود استراحت بدهید و سپس شروع به مطالعه محتوا نمایید تا بتوانید اشکالاتش را بیابید.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  1. آیا انواع کتاب آموزشی کپی رایتینگ به روش هاب استاپ را می شناسید؟

امروزه با توجه به این که استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی در بین افراد جامعه بسیار متداول گردیده است؛ به همین جهت موضوع کپی رایتینگ به عنوان یکی از مشاغل اینترنتی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیار داغ است.
بنابراین افرادی که مایل به استفاده از این شغل اینترنتی هستند، باید در این زمینه به کسب مهارت و یادگیری بپردازند.
به همین جهت کتاب آموزشی کپی رایتینگ، در انواع مختلفی منتشر شده است که به معرفی برخی از آن ها را که به روش هاب اسپاپ هستند؛ در اینجا خواهیم پرداخت:

  • کتاب D&AD Copy Book

یکی از کتاب های آموزشی کپی رایتینگ می باشد و به بیان اصول ضروری می پردازد. که کپی رایترها باید بدانند، این کتاب توسط انجمن طراحی و تبلیغات خلاقانه (D&AD) منتشر شده است.
این کتاب از 15 سال گذشته تاکنون بروز گردیده و حاوی هزاران نمونه کار و مقاله های کپی رایترهای معروف و برتر در این زمینه می باشد.

می توان از تعداد 48 کپی رایتری که دارای خلاقیت و مهارت بالایی در کپی رایتینگ هستند به دیوید ابوت، استیو هایدن، دن ویدن و …اشاره کرد.
بسیاری از مقاله نویسان تبحر خاصی در تولید متون تبلیغاتی سنتی دارند، اما آموزش و دروسی که در مورد نوشتن متن های متقاعدکننده داده می شود؛ در تمام قالب های بازاریابی قابل اجرا هستند.

کتاب D&AD Copy Book
کتاب D&AD Copy Book

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  • کتاب Hey, Whipple, Squeeze This

این عنوان برگرفته از یک مجموعه تبلیغاتی وحشتناکی است که برای برند چرمین مشغول به فعالیت می باشد.
در این مجموعه آقای ویپل به تولید تبلیغات می پرداخت  و در تبلیغات خود سعی داشت خانم ها را متقاعد کند تا دستمال های کاغذی برند چرمین را مچاله نکنند.

این مجموعه در حقیقت به عنوان بدترین نوع تبلیغات در سال 1970 شناخته شد؛ اما شرکت پراکتر و گمبل آقای ویپل را به سبب تبلیغاتش اخراج نکرد. چرا که تبلیغات این آقا موجب فروش بیشتر محصولش شده بود.
در حقیقت لوک سالیوان در این کتاب قصد داشت به مردم، تولید ایده های فروش بهتر و جذاب تر محصولات را آموزش دهد.
بنابراین در این کتاب راه های رسیدن به ایده خوب و پیش بردن کار را آموزش می دهد. همچنین راه های خلق داستان تصویری را بیان می کند.
در این کتاب نحوه ورود به دنیای تجارت و ارتباط با مشتریان را به طور کامل شرح می دهد. بنابراین این کتاب بیشتر مناسب نویسندگانی متونی می باشد که با استفاده از شغل خود به فروش محصولات می پردازند.

کتاب Hey, Whipple, Squeeze This
کتاب Hey, Whipple, Squeeze This
  • کتاب Words That Sell

استفاده از فرهنگ نامه؛ یکی از بهترین کتاب هایی است که یک نویسنده به آن نیاز دارد.

خیلی از اوقات پیش آمده است که پیدا کردن یک عبارت،یک کلمه یا معادل آن ها، کار بسیار سختی می باشد. به همین جهت استفاده از این کتاب تحت عنوان “کلماتی که می فروشند “به شما کمک زیادی در نوشتن خواهد کرد.
می توان گفت این کتاب شامل 6000 هزار کلمه، عبارت یا فهرستی از کلمات جایگزین آن ها می باشد، به عنوان مثال این کتاب برای کلمه هیجان انگیز به استفاده از 100 جایگزین پرداخته است.

  • کتاب Ogilvy on Advertising

این کتاب شامل توصیه ها و نکاتی می باشد که دیوید اوگیلوی در موارد مختلفی بیان نموده است.
از جمله این توصیه ها؛ شامل نحوه مدیریت یک آژانس تبلیغاتی، تولید تبلیغات بی تو بی، عناوین و متون کپی رایتینگ، تبلیغات غیرانتفاعی، بازاریابی گردشگری و سفر، روش های جذب مشتریان جدید و صدها مورد دیگر می باشد.

با توجه به این که روش های ارتباطی و ابزار مربوط به آن ها در حال رشد و توسعه هستند، اما باز هم استفاده از این توصیه ها، با این که به 50 سال پیش برمی گردند، همچنان با زمان کنونی مرتبط می باشند.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  • کتاب Wired for Story

استفاده از کلمات به روز و متداول در داستان سرایی نقش گسترده ای دارند، اما این موضوع باعث نمی شود که ایده های مهمی که در پشت آن نهفته هستند، دارای اعتبار نمی باشند.

بنابراین نویسندگان باید دارای دانشی باشند که از ذهن و مغز انسان و قدرت تصمیم گیری آن ها در شرایط مختلف آگاه گردند؛ تا بتواند پاسخ ذهن خواننده به کلمات نوشته شده را حدس بزنند.
در واقع این کتاب راه های جلب توجه مخاطب، نحوه استفاده از احساسات مخاطب و ایجاد تعامل با آن، چگونگی ایجاد داستان جدید و دلایل اهمیت به جزئیات را بیان می کند.
به همین جهت این کتاب، مناسب نویسندگان بلندمدت و کوتاه مدتی است که می خواهند به نحوی بنویسند که به طورناخودآگاه با مخاطبان ارتباط برقرار نمایند.

کتاب Wired for Story
کتاب Wired for Story
  • کتاب Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life

این کتاب مناسب افرادی است که نمی توانند بنویسند و هیچ امیدی به نوشتن ندارند.

در حقیفت این کتاب بیشتر مناسب نویسندگان رمان می باشد و  هیچ کمکی به شما در مورد کپی رایتینگ با هدف فروش محصول، نخواهد کرد.

اما مزیتی که با خواندن این کتاب برای شما ایجاد خواهد شد این است که به شما انگیزه ای می دهد تا هر روز به تولید محتوا بپردازید.
اگر به متن های تبلیغاتی رقیبان خود حسادت می کنید؛ یا به ادامه کار کپی رایتینگ مطمئن نیستید به توصیه لاموت عمل کنید.
لاموت می گوید شخصی که هر روز باید به ایجاد محتوای بپردازد، باید به ندای درونی خود گوش دهد و موانع خلاقیت را یک به یک از سر راه خود بردارد.

با این کار می تواند حس نتوانستن و تردید را در درون خود خاموش کند. این اصلا منطقی نیست که به خاطر ترسیدن از نوشتن محتوای بد، زمان خود را به بطالت بگذرانید و چیزی ننویسید!

کتاب Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life
کتاب Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life
  • کتاب The Adweek Copywriting Handbook

یکی از شخصیت های مطرح در زمینه نویسندگی تبلیغاتی و بازاریابی مستقیم، جوزف شوگرمن می باشد.
او شرکتی تأسیس کرد که به تبلیغات ماشین حساب های جیبی پرداخت. که برای اولین بار تولید شده بودند و کم کم به تبلیغ ساعت های دیجیتالی، تلفن های بی سیم و محصولات مختلفی به صورت بازاریابی مستقیم و به ویژه استفاده از تبلیغات تلویزیونی اقدام کرد و بسیاری از مردم را با این محصولات آشنا نمود.

این شخص اولین نفری بود که پیشنهادات مختلفی که در زمینه کارت اعتباری از طریق تلفن وجود داشت را پاسخ داد.
همچنین از او به عنوان اولین شخصی یاد می کنند که ایده شماره تلفن رایگان را مطرح کرد، که بر طبق آن هزینه تلفن فقط بر عهده صاحب خط بود و تماس گیرندگان هزینه ای را برای تماس نباید پرداخت می کردند. او در فعال سازی این صنعت نقش زیادی را بر عهده داشت.

این شخص در دهه 70 میلادی سمینارهای مختلفی برگزار کرد. اما همه ی توصیه ها و پیشنهاداتش با زمان حال نیز تناسب دارد.
این کتاب به بیان نکاتی می پردازد که میزان تأثیر رفتار در خرید مشتری، ترفندهای مختلفی که نویسندگان استفاده می کنند؛ همچون درک مطلب، طول جمله، نوع سبک و نحوه فروش متن نویسندگی را شرح می دهد.

کتاب The Adweek Copywriting Handbook

از آثار این فرد می توان به کتاب دیگری به نام رازهای تبلیغات کلمه های نوشته شده اشاره کرد.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  • کتاب The Idea Writers

این کتاب به آموزش کپی رایتینگ برای افرادی می پردازد که می خواهند واقعیت های تجارت خلاق امروز را به خوبی درک کنند.
در این کتاب زندگی نویسندگان بزرگی در این زمینه همچون دیوید اوگیلوی، بیل برنباخ و هوارد لاک بیان شده است.
کتاب نویسندگان ایده، درک عمیقی از چگونگی و نحوه کار تجارت تبلیغات و ورود ایده ها را برای خوانندگان  ایجاد می کند و چگونگی به کارگیری آن در دنیای امروز را توسط افراد ماهر در این زمینه شرح می دهد.

اگر کپی رایتینگ جذاب، واضح و راضی کننده باشد؛ اما هیچ پیام اصلی مرکزی را بیان نکند نتیجه  مناسبی را برای مشتری ایجاد نخواهد کرد.

این کتاب به بیان واقعیتی درباره کپی رایتینگ می پردازد که چرا برخی از ایده ها دارای قدرت پایداری هستند. به گونه ای مشتریان را جذب محصول می کنند؛ اما برخی دیگر فاقد این قدرت می باشند.
نویسنده این اثر با استفاده از روش داستان سرایی و با بکارگیری مثال های جذاب، قواعد و اصولی را آموزش می دهد که می توانید در نوشتن و برندینگ خود آن ها را به کار گیرید.

شما در حال مطالعه مقاله کتاب آموزش کپی رایتینگ هستید

  • کتاب Everybody Writes

آن هندلی یکی از مدیران ارشد محتوا می باشد که در شرکت (MarketingProfs) مشغول به فعالیت است و در این کتاب می خواهد به نویسندگان کمک کند تا به نویسندگانی ماهر تبدیل شوند و به برقراری ارتباط بهتر بپردازند.

این کتاب می تواند برای بسیاری از بازاریابان محتوا مناسب باشد که در زمینه های همچون تولید محتوای قابل اعتماد، اصول گرامری، دستورالعمل های نوشتن و ابزار مناسب جهت نوشتن، سازمان دهی و برنامه ریزی محتوا می باشد.

همچنین آن هندلی به ارائه دیدگاه مدرنی می پردازد که به سبب آن محتوای آنلاین مفید و الهام بخش حاصل شده است

کتاب Everybody Writes
کتاب Everybody Writes
  • کتاب Scientific Advertising

کلاد سی هاپکینز، در این کتاب هدفی اصلی نوشتن تبلیغات را فروش می داند.
در کتاب تبلیغات علمی،  نظرات بسیاری از نویسندگان به همراه جزئیاتی از آن که در کپی رایتینگ مؤثر می باشد، بیان شده است.

در این کتاب برای جلب توجه مخاطبان به بیان نکاتی مختلفی می پردازد؛ که  از جمله آن می توان به نوشتن عنوان ها، دلایل تمرکز بر روی مشتریان جدید، استفاده نکردن از جملات کلی در نوشتن کپی رایتینگ و صدها مورد دیگر اشاره کرد.

کتاب Scientific Advertising
کتاب Scientific Advertising

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید