کارگاه کپی رایتینگ

کارگاه کپی رایتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به بررسی کارگاه کپی رایتینگ می پردازیم.

اگر به دنبال کارگاه کپی رایتینگ هستید، تیم هشت به عنوان بهترین و معتبر ترین تیم در زمینه برگزاری کارگاه های دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، در رابطه با کپی رایتنگ هم کارگاه های منحصر به فرد برگزار میکند. این کارگاه ها که در پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف بگزار می شود، از اعتبار خاصی برخوردار است. مدرس این دوره استاد پیمان امیدی می باشد. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با شماره 09120647344  تماس بگیرید.

کارگاه کپی رایتینگ
کارگاه کپی رایتینگ

خیلی از افراد با شنیدن نام کپی رایتینگ و کپی رایتر فکرشان به سمت کپی کردن می رود, در حالی منظور از کپی رایتینگ جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروش است. در واقع کپی رایتنیگ نوعی نویسندگی تبلیغاتی و تجاری است ، که در آن فروشنده با کلمات افراد را تشویق به خرید محصولاتش می کند.

کپی رایتینگ شاید کاری راحت به نظر برسد که زیاد لازم نیست برای آن وقت صرف شود ، در حالی که دارای برخی قواعد و اصول است و در صورت رعایت نکردن اصول کپی رایتینگ, نمی توان انتظار داشت که در این راه موفق شد. در ادامه به بررسی کپی رایتینگ و اصول آن می پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

کپی رایتینگ و کپی رایتر چیست؟

تفاوت کپی رایتینگ یا تولید محتوا در چیست؟

اصول کپی رایتینگ کدام ها هستند ؟

[/stextbox]

 

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ ترکیب هنر نویسندگی و هنر تبلیغات است. به همین دلیل به کپی رایتینگ نویسندگی تجاری نیز می گویند. در این روش با استفاده از کلمات و المان های بازاریابی و تبلیغاتی اقدام به نوشتن یک مطلب می کنید و در آن با معرفی محصول و بررسی آن مخاطب را ترغیب به خرید می کنید.

کسب و کار های اینترنتی برای معرفی محصولاتشان نیاز به کپی رایتینگ دارند. شاید بتوان با یک نوشته معمولی و تولید محتوا،  یک محصول را معرفی و سپس بررسی کرد ، ولی با نوشته معمولی نمی توان مشتری را جذب کرد. شما علاوه بر محتوا و دادن اطلاعات نیاز به موارد دیگری دارید ، تا فردی را که بدون دیدن شما در حال مشاهده محصولات شما است, تشویق به خرید بکنید.

کپی رایتینگ چیست؟
کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ برخلاف تولید محتوا لارم نیست یک نوشته چند کلمه ای و طولانی باشد ، زیرا هدف از کپی رایتینگ افزایش سئو سایت نیست. ممکن است شما برای تبلیغ شرکت و محصولات خود فقط از یک جمله یا شعار تبلیغاتی استفاده بکنید. حتی عنوان یک مقاله یا رپورتاژ آگهی نیز می تواند یک نمونه از کپی رایتتینگ باشد.

در واقع در کپی رایتینگ با ترکیب کلمات و المان های بازاریابی, متنی تولید می شود که یک محصول را به شکلی معرفی می کند که علاوه بر دادن اطلاعا درست, مخاطب را تشویق به عمل کردن که همان خرید محصول است, می کند. حالا ممکن است این معرفی به صورت یک جمله کوتاه, یک بیت شعر و یا یک متن باشد.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کسی است ، که  هنر نویسندگی دارد و هم از روش های بازاریابی و تبلیغاتی آگاه است. یک نویسنده نمی تواند کپی رایتر باشد ، زیرا از تبلیغات و تکنیک های آن چیزی نمی داند.

کپی رایتر با کلمات متنی یا شعار را تولید می کند که در آن از کلمات با هدف فروش و جذب مشتری استفاده شده است. در واقع کپی رایتر در انتخاب کلمات کار سخت تری نسبت به یک نویسنده معمولی دارد ، زیرا علاوه بر نوشتن یک مطلب باید مخاطب را به مشتری نیز تبدیل بکند. به همین دلیل باید با دقت بیشتری از کلمات استفاده کند.

کپی رایتر کیست؟
کپی رایتر کیست؟

تفاوت کپی رایتینگ یا تولید محتوا

تولید محتوا با هدف ارائه اطلاعات مفید به مخاطب انجام می شود که هدف از آن بیشتر از جذب مشتری در رشد سئو است و در آن باید برخی قواعد سئویی نیز رعایت شود. تولید محتوا می تواند در مورد هر موضوعی باشد و مهم نیست که ارتباطی با فروش دارد یا نه.

ممکن برای مقایسه بین دو چیز مختلف تولید محتوا کرد و یا ، تاریخچه یک محصول را نوشت ، ولی در کپی رایتینگ هدف شما جذب مشتری است و این که نوشته شما سئو خوبی دارد یا نه مهم نیست. در کپی رایتینگ باید عناوین و مطالب جوری انتخاب شوند که در آخر مخاطب اقدام به خرید بکنید. در واقع می توان گفت تولید محتوا بیشتر برای وبلاگ سایت است و کپی رایتینگ برای معرفی محصولات به کار می رود.

تفاوت کپی رایتینگ یا تولید محتوا
تفاوت کپی رایتینگ یا تولید محتوا

در واقع می توان گفت تولید کننده محتوا با استفاده از هنر نویسندگی و اطلاعات در یک زمینه یک متن مناسب که حاوی اطلاعاتی ارزشمند در مورد یک موضوع است را در اختیار خواننده می گذارد و یه عبارتی هدف از تولید محتوا دادن اطلاعات و افزایش آگاهی خواننده و بازدیدکننده است.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

جذب بازدیدکننده و رشد سئو

در کار تولید محتوا مهم نیست که فرد مورد نظر قصد خرید دارد یا نه و همچنین مهم نیست که خواننده تبدیل به مشتری شده یا نه و فقط جذب بازدیدکننده و رشد سئو سایت در تولید محتوا مهم است و هدف از این کار و تولید کننده محتوا این است ، که با نوشتن یک مطلب و رعایت قواعد سئو در آن باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شود.

کپی رایتر علاوه بر هنر نویسندگی باید با استفاده از ترکیب کلمات و تخصص بازاریایی و تبلیغاتی موجب تبدیل خواننده و بازدیدکننده به مشتری شود. در کپی رایتینگ باید موضوعاتی انتخاب شود که مشتری به دنبال است و قبل از خرید به دنبال خواندنی مطلبی در مورد آن است.

جذب بازدیدکننده و رشد سئو
جذب بازدیدکننده و رشد سئو

در این کار افزایش آگاهی و دادن اطلاعات اولویت نیست و مهم این است ، که فردی که جذب مطلب می شود, از قبل قصد خرید دارد و شما با متن و نوشته خود حالا چه به شکل جمله کوتاه یا یک متن بلند, آن فرد را ترغیب کنید که خرید را از شما انجام بدهد و تبدیل به مشتری شما بشود. در این کار چندان مهم نیست که ترافیک سایت شما چقدر افزایش یافته است و چقدر رشد سئو داشتید, مهم این است ، که  درصد بالایی از ترافیم ورودی تبدیل به مشتری شود.

اصول کپی رایتینگ

همانند هر کار دیگری که در زمینه تبلیغات و بازاریابی انجام می شود, کپی رایتینگ نیز دارای تکنیک و اصول مخصوص است و باید این اصول برای کپی رایتینگ رعایت شود ، تا این کار با موفقیت انجام شود.

اینکه ، چون شما می توانید محتوای خوبی را بنویسید و یا در زمینه تولید محتوا تجربه موفقی داشتید, موفقیت شما در کپی رایتینگ را تضمین نمی کند. در واقع این موارد برای کپی رایتینگ لازم هستند

زیرا شما برای این کار نیاز به هنر نویسندگی دارید ، منتهی کافی نیستند. بنابراین در این مقاله ما اصول کپی رایتینگ را معرفی می کنیم ، تا شما با آن ها آشنا شوید و بتوانی با استفاده از آن یک محتوای تبلیغاتی خوب برای محصولات خود در یک فروشگاه اینترنتی بنویسید.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

عنوان مناسب را انتخاب کنید.

شاید به جرات می توان گفت مهم ترین بخش یک محتوا, عنوان آن است. در صورتی که آن محتوا برای کپی رایتینگ باشد, اهمیت عنوان بیشتر می شود. دلیل اهمیت عنوان هم در این است ، که  در بسیاری از موارد یک محتوای حتی 500 کلمه ای هم کامل خوانده نمی شود.

در حالی که   عنوان چیزی است ، که  همه آن را می بینند و نیازی به صرف وقت ندارند. عنوان باید بتواند به گونه ای در یک شخص اثر بگذارد که او را جذب خواندن مطلب بکند. برای این کار باید علاوه بر استفاده از کلمات و المان های تبلیغاتی, کمی خلاقیت نیز داشته باشد.

مطمئنا عناوین تکراری و یا مشابه زیاد در جذب افراد نمی توانند موفق عمل کنند. بهتر است علاوه بر تازه بودن عناوین، از کلماتی استفاده کنید که باعث ایجاد اشتیاق در مخاطب شود که برای خواندن آن وقت  بگذارند.

عنوان مناسب را انتخاب کنید.
عنوان مناسب را انتخاب کنید.

احساسات را وارد متن خود بکنید

صد در صد یک متن خشک و سرد که صرفا در آن کلمات نوشته شده اند نمی تواند کسی را جذب کند. ممکن است شما در نوشته خود تمام اطلاعات را به طور کامل و درست به خواننده بدهید و همچنین از عنوان مناسب طبق المان های تبلیغاتی نیز استفاده کنید ، ولی متن خشک شما باعث می شود ، تا مخاطب آن را ادامه ندهد. منظور از احساسات استفاده از کلماتی است ، که  باعث ایجاد صمیمیت با مخاطبین می شود.

این احساسات می تواند به صورت یک طنز کوچک در بین کلمات باشد و یا این که می تواند لحن مقاله را به صورت خودمانی باشد و در آن از کلمات محاوره ای و روز مره استفاده کنید ، تا با مخاطب رابطه برقرار کند. لحن صمیمی در جذب مشتری بسیار ، تاثیرگذار است.

احساسات را وارد متن خود بکنید

ساده و روان بنویسید

لازم نیست در مطلب خود زیاد از کلمات و اصطلاحات علمی استفاده کنید که حتی بسیاری از مردم حتی معنی این کلمات را نیز نمی دانند. بهتر است کلمات خود را ساده انتخاب کنید ، تا فکر مخاطب درگیر کلمات و اصطلاحات علمی نباشد. همچنین نیازی نیست مطلب شما طولانی باشد و بهتر است متن خود را مختصر و مفید بنویسید. از زیاده گویی دوری کنید ، زیرا این کار باعث خسته شدن مخاطب و ناقص ماندن مطلب شما باشد.

بهتر است در عین سادگی مطالب شما روان باشد و جوری باشد که مخاطب بعد از تمام کردن متن شما به سراغ خرید محصول برود. مطالب خود را هیچ وقت ناقص ول نکنید و در صورتی که موضوعی را شورع کرده اید ، تا آخر بروید و در نهایت نتیجه را نیز به صورت کامل به خواننده بدهید.

در بسیاری از سایت ها دیده شده است ، که با داشتن یک موضوع جالب که باعث ورود افراد با آن سایت و خواندن مطلب شده ،  ولی مطلب آن ها ناقص بیان شده است و در آخر هیچ نتیجه ای برای مخاطبین نداشته است و صرفا یک سری اطلاعات را به خواننده داده است.

بهتر است در مطالب خود زیاد از کلمات منفی و استرس زا استفاده کنید ، زیرا این کار باعث از دست رفتن مخاطب می شود. بهتر است در صورتی که می خواهید هشداری را نیز به خواننده بدهید آن را در قالب توصیه و پیشنهاد بدهید و لازم نیست و از کلمات منفی استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

مطالب جدید بنویسید

افراد برای خواندن مطالب تکراری زیاد وقت نمی گذارند. فرقی ندارد که مطلب شما چه در کلیات تکراری باشد و چه در جزئیات. به عنوان مثال برای فروش خودرو، خیلی ها شروع به بررسی تخصصی این خودرو و بیان مزایا و معایب آن کرده اند ، در حالی که احتملا خواننده آن را در سایت های دیگر و یا زبان صاحب نمایشگاه خودرو بارها شنیده اند که مثلا حجم موتور خودرو چقدر است یا میزان مصرف خودرو به ازای هر 100 کیلومتر در شهر و یا جاده چقدر است و اینکه خودرو چه آپشن هایی دارد

مطالب جدید بنویسید
مطالب جدید بنویسید

بنابراین بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که هم ، تازگی داشته باشد و هم برای خواننده نیز سوال باشد. به عنوان مثال تجربه رانندگی با آن خودرو. مطالب تکراری هیچ وقت کامل خوانده نمی شوند و همین موضوع باعث می شود ، تا در جذب مشتری نا موفق باشند. بدیهی است ، که  هیچ کس برای موضوع که چندین بار در سایت های دیگر آن را خوانده است, وقت نمی گذارد حتی اگر نحوه بیان و کلمات آن متفاوت باشد ، زیرا در آخر می خواهد همان اطلاعات را بدهد.

 

اختصاصی بنویسید

هر روزه افراد زیادی در اینترنت مشغول جستجو درباره موضوعات مختلف هستند که این موضوعات می تواند در زمینه های مختلف باشد. مهم نیست که هزار نفر یا ده هزار نفر مطلب شما را ببینند و بخوانند. مهم این است ، که  اگر حتی 10 نفر مطلب شما را خواندند, حداقل 5 نفر آن ها تبدیل به مشتری شوند.

به همین دلیل در کپی رایتینگ شما به دنبال جذب افراد بیشتر و عموم مردن نیستید بلکه به دنبال افرادی هستید که می توانید به آن ها خدمات بدهید و آن ها می توانند تبدیل به مشتری شما بشوند. شما باید مشخص کنید که برای چه کسانی می خواهید بنویسید و بازار هدف شما چه کسانی هستند.

به عنوان مثال در صورتی که در کار فروش تجهیزات کامپیوتر هستید ، نباید موضوعات عمومی مانند بررسی انواع لپ تاپ را انتخاب کنید بلکه باید جزئی تر و تخصصی تر عمل کنید. مطالب شما باید به گونه ای باشد که فرد مخاطب احساس کند که این مطلب دقیقا فقط برای او نوشته شده است و مخاطب مقاله او است.

در این صورت است ، که  فرد اقدام به خرید از آن سایت می کند و تبدیل به مشتری می شود. شما نمی توانید تمام افراد را راضی کنید به همین دلیل بهتر است فقط به دنبال کسانی باشید، که به دنبال محصولات مشابه شما هستند ، تا بتوانید علاوه بر اطلاعت به او محصولات و خدمات نیز ارائه دهید.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

مخاطبین خود را بشناسید

شما باید بدانید که وقتی مخاطب شما در حال خواندن مطلب شما است, چه سوالاتی در ذهنش دارد که می خواهد جواب آن را بگیرد. مطمئنا کسی که اطلاعات کافی در یک زمینه را داشته باشد و تمام جزئیات را بداند برای خواندن مطلب و مقاله در آن زمینه وقت نمی گذارد. به همین دلیل شما باید تحقیق کنید که مخاطبین و افراد هدف شما چه سوالاتی را در زمینه شما دارند و برای چه می خواهند مطلب شما را بخوانند.

مخاطبین خود را بشناسید
مخاطبین خود را بشناسید

برای این کار بهتر است یک مخاطب فرضی برای کار کپی رایتینگ خود در نظر بگیرید و سوالاتی که ممکن است افراد مختلف در زمینه کاری شما داشته باشند را ، برای این مخاطب در نظر بگیرید و سپس بعد از خواندن مطلب باید ببینید که به چند درصد از سوالات جواب داده شده است و چقدر بر روی مخاطب توانسته ، تاثیر بگذارد ، تا او را ترغیب به خرید از شما کرده است. به طور کلی شما باید مخاطبین خود را طبق مطلب قبلی که گفته شد، در یک طیف خاصی در نظر بگیرید و طبق آن اقدام به کپی رایتینگ بکنید.

نحوه بیان مطلب

مطمئنا نحوه بیان مطلب برای افرادی که به دنبال کتاب های رمان و فلسفی هستند ، با کسانی که به دنبال بازی های کامپیوتری هستند باید متفاوت باشد و نمی توان انتظار داشت که ، برای هر دو گروه افراد از یک نحوه بیان و سبک نوشتاری می توان استفاده کرد.

در کار کپی رایتنیگ شما با افراد طرف هستید و هدف شما این است ، که  افراد را به خود جذب کرده و به مشتری تبدیل کنید ، تا میزان فروش بالا بیاید. این که شما چقدر اصول را رعایت کرده اید و طبق آن ها کار خود را انجام داده اید, زیاد مهم نیست بلکه مهم این است ، که  چقدر در هدف خود یعنی جذب مشتری موفق بوده اید و یا اینکه چند درصد از مخاطبان شما به مشتری تبدیل شده اند.

این اصول کپگی رایتینگ که در این مطلب بیان شده است،  بیشتر برای راهنمایی شما است و رعایت کردن این نقاط تضمین موفقیت شما نیست. مهم ترین عامل در کار کپی رایتینگ که احتمال موفقیت شما را بیشتر می کند، شناخت مخاطبان شما است. شما باید به نحوی عمل کنید که، افراد را جذب خود بکنید و از همه مهم تر اینکه این افراد را به یک خریدار و مشتری تبدیل کنید.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

در دادن اطلاعات بخشنده باشید.

این که شما اطلاعات در یک زمینه خاص را به طور کلی بدهید و وارد جزئیات نشوید، باعث نمی شود که مشتری برای دریافت جزئیات با شما تماس بگیرد. به همین دلیل باید اطلاعات به طور کامل و بیان دقیق جزئیات باشد. اگر در مطالب خود از یک واژه تخصصی استفاده کردید، بهتر است آن را داخل یک پرانتز توضح دهید. البته استفاده زیاد از لغات و اصطلاحات تخصصی و علمی باعث سردرگمی خواننده می شود.

به همین دلیل بهتر است ، تا جای ممکن ساده و دقیق بنوسید. بهتر است در زمان نوشتن این را در نظر داشته باشید ، که شاید مخاطب شما زیاد دانش و اطلاعات کافی در زمینه شما را ندارد.

به همین دلیل ممکن است در صورت تخصصی نوشتن آن را از دست بدهید. به همین دلیل بهتر است ، تا جای ممکن ساده و ابتدایی بنویسید ، تا اثرگذاری آن بیشتر شود و خواننده را درگیر کلمات و واژه ها نکند و به جای آن خواننده را با معرفی بهتر محصولات به مشتری تبدیل کند.

همچنین حتی اگر محصولات شما نکته منفی دارد ، باز هم  بهتر است بیان شود و در عوض با مزایایی که دارد، سعی  کنید ، تا بر دیگر محصولات برتری داشته باشد. مطمئنا تمام محصولات بدون عیب نیستند و هر کالا ایرادی دارد ، ولی بهتر است از زبان خود شما گفته شود.

 

از نمونه های دیگر استفاده کنید.

احتمالا قبل از شما در زمینه کاری شما، افراد دیگری کار کپی رایتنیگ را انجام داده اند. بنابراین می توانید از تجربیات آن ها استفاده کنید. اینکه آن ها چه اصولی را در کار خود به کار برده اند و چگونه مطالب را بیان کرده اند و از همه مهم تر چقدر در این کار موفق شدند.

شاید مهم ترین مورد در نمونه های بقیه این است ، که  واکنش مخاطبان را در نظر بگیرید. همچنین می توانید خودتان مطلب را خوانده و جای مخاطب بگذارید و ببنید که آیا در شما ، تاثیری گذاشت و این که آیا شما را برای خرید محصول ترغیب می کند.

این نتایج از مقالات دیگران می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب موضوع و نحوه بیان بکند. شما با نحوه واکنش مخاطبان به این کپی رایتینگ دیگران می تواند ، تا حدودی مخاطبین خود را بشناسید و متوجه بشوید که آنها بیشتر دنبال چه چیزی در زمینه شما هستند و این که چه چیزی آن ها را بیشتر جذب می کند.

 

رعایت قوانین سئو

با این که قوانین سئو در تولید محتوا بیشتر رعایت می شود ، تا کپی رایتینگ ، ولی در صورتی که قصد دارید در نوشته های یک سایت و معرفی محصولات, از کپی رایتینگ استفاده کنید، رعایت قوانین سئو باعث رشد سئو و بالا آمدن رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود، که همین باعث افزایش ترافیک ورودی و بازدید کننده می شود که احتمال افزایش مشتری و فروش نیز بیشتر می شود.

به همین دلیل بهتر است قوانین سئو را در کار کپی رایتنیگ یک سایت رعایت کنید. بدیهی است ، که  در صورت رعایت نکردن قوانین سئو و عدم رشد سئو, ترافیک سایت شما نیز بسیار پایین است و نمی توان انتظار فروش بالا را داشت. به همین دلیل اول باید سایت شما دارای بازدید کننده و ورودی باشد و سپس به دنبال جذب مشتری باشید.

شما در حال مطالعه مقاله کارگاه کپی رایتینگ هستید

نتجیه گیری

یکی از راه های جذب مشتری و بازاریابی، کار کپی رایتینگ است. کپی رایتنیگ در ابتدا شبیه تولید محتوا به نظر می رسد ، در حالی که  دارای تفاوت های زیادی در نحوه نوشتن و هدف و موضوعات مطالب است.

در کپی رایتینگ شما باید با استفاده از کلمات و هنر نویسندگی و المان های تبلیغاتی،  نوشته‌ای را تولید کنید که، باعث ترغیب خواننده برای خرید از شما باشد. در واقع هدف از کپی رایتینگ جذب مشتری و افزایش فروش است.

موضوع رپورتاژ آگهی، شعار تبلیغاتی بر روی بیلبورد و بنر ها و جملاتی که برای معرفی شرکت می آید, همگی نمونه هایی از کپی رایتینگ است. این کار نیز دارای اصول و قواعدی است ، که  باید رعایت شود. رعایت اصول کپی رایتینگ، باعث موفقیت شما در این کار می شود.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید