کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

با گستردگی دیجیتال مارکتینگ استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از ملزومات توسعه کسب‌ و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم درباره وظایف و مهارت‌ های کارشناس دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنیم. در ادامه این مطلب حتماً با ما همراه باشید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کارشناس دیجیتال مارکتینگ

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست ؟
  • مهارت‌ های لازم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • نکاتی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ
  • در دنیای دیجیتال مارکتینگ چگونه برنامه‌ ریزی کنیم؟
  • جمع بندی مطلب

[/stextbox]

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست :

شاید شما هم واژه دیجیتال مارکتینگ را زیاد شنیده باشید. اما ندانید که کارشناس دیجیتال مارکتینگ در واقع چه کسی است . فردی که اطلاعات لازم و تسلط کافی در زمینه شبکه‌ های اجتماعی بازاریابی محتوا سئو محتوا، تبلیغات اینترنتی، ویدیو مارکتینگ، تحلیل روی انواع داده‌ ها و همچنین توانایی تبادل و برقراری تعادل، بر روی بودجه‌ بندی برای تبلیغات و برندینگ را بداند، در واقع به عنوان دیجیتال مارکتینگ یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست :
کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست :

در این زمینه فرد باید تسلط کافی و دانش بالایی داشته باشد و بداند که با شرایط فعلی ،کمپانی در کدام کمپین می‌تواند به صعود یک کسب‌ و کار و ایجاد یک برند بپردازد. کارشناس دیجیتال مارکتینگ فردی است، که می‌تواند تمامی بحران‌ های کاری را مدیریت کرده و در هر شرایطی بتواند بازدهی و سود دهی را افزایش دهد.

 

مهارتهای لازم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

مهارت‌ های لازم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
مهارت‌ های لازم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

تسلط کافی بر رسانه‌ های اجتماعی :

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد،  تسلط کافی بر رسانه‌ های اجتماعی است، امروزه استفاده حدوداً سه میلیارد کاربر فعال در رسانه‌ های اجتماعی تخمین زده شده ، که از این کاربرها حدود دو و نیم میلیارد نفر از دستگاه‌ های موبایلی استفاده می‌کنند و این می‌تواند به‌ منزله توسعه‌ ای بسیار گسترده‌ ای کسب و کار شما باشد.

فرد کارشناس باید بر رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی تسلط کافی داشته باشد و بتواند به راحتی با آن‌ها کار کند و به بروزرسانی مطالب هر کدام از شبکه‌ های اجتماعی بپردازد.

در چنین شرایطی می‌تواند با استفاده از رسانه‌ های اجتماعی به افزایش ترافیک سایت  و بالارفتن بازدید کنندگان کمک کرده و باعث می شود که ، پیج های شما را به مشتریان شما تبدیل کند.

همچنین بسیاری از کاربران عرضه جوامع مجازی به‌‌ عنوان یک منبع ارتباطی استفاده می‌کنند، پس به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند از این پلتفرم ها که برای تعامل بیشتر افراد استفاده می‌شوند، استفاده کرد ه و برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرد.

 

تسلط بر ساخت فایل‌ های ویدئویی :

حتماً شما هم از تأثیر فوق‌ العاده‌ ای فایل‌ های ویدئویی در جوامع مجازی آگاه هستید. امروزه فایل‌ های تصویری دیگر فراتر از یک نوع سرگرمی هستند و یکی از مهم‌ ترین پلتفرم‌ های تاثیر گذار در حال حاضر اسنپ چت می باشد، که یکی از قدرتمند ترین برنامه‌ های قابل نصب بر روی گوشی هاست، که می‌تواند استفاده‌ های بسیار سودمندی را از آن‌ ها حاصل کرد .

در ایران خوشبختانه سایت آپارات با بازدیدی حدوداً پنج میلیون در روز در صدر تأثیر گذار ترین وب‌ سایت های سال‌ های اخیر بوده است. همچنین استوری های اینستاگرام نیز می‌تواند از جمله این گونه وب‌ سایت ها باشد.

اما دلیل محبوبیت ویدئو های ارسالی در جوامع مجازی این است که،  کاربران تمایل بیشتری به دیدن و درک بهتری از تماشای فایل های ویدئویی خواهند داشت. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به‌ راحتی با درک این موضوع با استفاده از مهارت ساخت فایل‌ های ویدئویی برای مخاطبین خود راه‌ های توسعه کسب و کار بدهند.

 

بازاریابی و تسلط بر موتورهای جستجو :

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که بازاریابان اینترنتی باید به آن تسلط داشته باشند، بازاریابی موتورهای جستجوگر است. شما اگر بتوانید از موتورهای جستجوگر به‌‌ عنوان یک ابزاری برای دیده شدن سایت‌ها یا وبلاگ های خود استفاده کنید و از این ابزارها به‌‌ عنوان وسیله‌ ای برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، در واقع نیمه‌ ای از راه را رفته‌ اید. مدیران محتوا و وب مسترها می‌توانند برای این کار زمان خود را بهینه‌ سازی کنند.

و با ایجاد کمپین های تبلیغاتی وب‌ سایت خود را به بالاترین نرخ تبدیل تبدیل ممکن برسانند. بیشترین شرکت‌ های فعال در حال فروش محصولات یا شرکت‌ هایی که خدماتی را ارائه می‌دهند، از این فاکتور بهره می‌برند و برای توسعه خدمات خود یا فروش محصولات خود در دنیای اینترنت از این امکانات استفاده‌ های بسیار زیادی می‌شود، به همین خاطر برای شناخته شدن بهتر برند لازم است که، از بازاریابی موتورهای جستجو به بهترین شکل و با تسلط کامل انجام شود.

بازاریابی و تسلط بر موتورهای جستجو :

بازاریابی پرداخت به‌ ازای کلیک :

براساس تحقیقاتی که انجام‌ شده تنها بیست و دو درصد از کسب‌ و کارهای اینترنتی از نرخ تبدیل فعلی خود راضی هستند. علاوه بر این‌ ها به ازای هر نود و دو دلاری که برای کسب مشتری صرف می شود، تنها یک دلار برای تبدیل آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ابزارهایی که بشدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت گوگل ادوردز می باشد. این ابزار اطلاعات بسیار دقیق و درستی از بازدیدکنندگان شما در دسترس‌تان قرار خواهد داد و به ازای هر کلیک نرخ کلیک و سایر موارد را در دسترس شما قرار می دهد. شما به‌‌ عنوان مدیریت یک وبلاگ یا وب‌ سایت باید بدانید که، شرکت‌ هایی که بودجه عظیمی دارند.

می‌توانند به کمک این روش نتایج خود را در صفحات اول گوگل نشان دهند و شما به‌‌ عنوان یک کسب‌ و کار نوپا، احتیاج به یک کارشناس مسلط بر این ابزار دارید

تا بتوانید با تکیه بر دانش کارشناس دیجیتال مارکتینگ خود، جایگاه واقعی خود را در صفحات اول گوگل پیدا کنید.یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به‌‌ عنوان یک فرد رهبر باید تسلط کافی بر تمام ابعاد آنالیزی بر توسعه وب‌ سایت یا همان کسب‌ و کار اینترنتی شما داشته باشد. این‌که چقدر بر حوزه پیشرفت وب سایتتان تسلط داشته باشید و بتوانید اطلاعات و داده‌ها را جمع‌آوری به اندازه گیری کنید،کاملاً بستگی به دانش فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ دارد.

صاحبان وب‌ سایت ها دوست ندارند، که هزینه‌ های خود را صرف موارد بیهوده کنند، از این دست باید ارزیابی شرایط می‌تواند مؤثر بودن هر کمپین را افزایش دهد و بازگشت سرمایه‌ گذاری را بهبود و یا چندین برابر کنند. این وظیفه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است ، که بتواند با تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی موتورهای جستجو و تکمیل این دو مهارت در کنار هم وضعیت فعلی را تشخیص داد و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

 

فروش محصولات در شبکه‌ های اجتماعی :

درست است که حوزه کاری شما در وب‌ سایت یا وبلاگ تان است، اما باید بدانید که هرگز نمی‌توانید توسعه کسب و کارها را در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی دیگر نادیده بگیرید. یک فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با مهارت‌ های کافی که در حوزه شناخت و تسلط در شبکه‌ های اجتماعی دارد، خدمات خود را گسترش و یا محصولات را در شبکه‌ های اجتماعی به فروش برساند

اما این نکته را دقت داشته باشید که درصد بی‌ شماری از کاربران از شبکه‌ های اجتماعی حتی به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند و این خود می‌تواند نوعی برای شما کسب درآمد و یا استفاده از کاربرانی ساده به‌‌ عنوان مشتری های وفادار باشد. باید بر روی این ایده کارکرده و با توجه به شرایط فعلی جوامع مجازی از بهترین ابزارهای فروش و جدید ترین شیوه‌ ها و متدهای برای استفاده بهتر از سوشال مدیا ها استفاده کنید و هم‌ تراز با پیشرفت خود اقدام کنید.

فروش محصولات در شبکه‌ های اجتماعی :
فروش محصولات در شبکه‌ های اجتماعی :

بازاریابی محتوایی :

مقالات بسیاری درباره انواع محتوا گذاری و انواع محتواها ارائه شده و وجود دارند، ما در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره بازاریابی محتوایی با شما صحبت کنیم. همان‌ طوری‌ که گفته شد محتواها در انواع مختلفی ارائه می‌شوند. از قبیل پادکست‌ها، فایل‌ های ویدئویی، پست‌ های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ ها و حتی بروزرسانی استاتوس های شبکه های اجتماعی که جزء محتواها حساب می‌شوند. در واقع بازاریابی محتوایی به معنای آن است ،که بتوانید کلمات کلیدی را بهینه‌ سازی کنید و یا کمپین‌ های تبلیغاتی راه‌ اندازی کنید.

شما باید به این دقت داشته باشید، که هر چقدر هم از جوامع مجازی استفاده کنید، اما در نهایت برای کار بر روی وب‌ سایت تان احتیاج به محتوا دارید و محتواست که وب‌ سایت شما را همواره بالا نگه خواهد داشت و استفاده از صفحات رسانه‌ های اجتماعی هم همین‌طور با محتوا کار می‌کنند.

استفاده از هشتگ ها می تواند کاری شبیه به کلمات کلیدی را انجام دهد. اما با توجه به وضعیت شبکه‌ های اجتماعی بهترین راه پیشنهادی استفاده از وب‌ سایت های کاری خود شماست و در واقع محتوای شما پادشاه کاری شماست.

محتوا همان آگاهی رساندن به مخاطبین شماست، شما با استفاده از محتوا می‌توانید تمامی اطلاعات لازم را به مخاطبین تان منتقل کنید و یا به توسعه کسب و کارتان از طریق همین محتوا بپردازید و هیچ‌گاه برای ایجاد محتوا دست به کپی و یا استفاده از محتواهای ایجاد شده توسط غیر نزنید.

زیرا این کار از اعتبار شما می‌کاهد. استفاده از یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به همین دلیل است، که شما با استفاده از شرایط فعلی کاری که دارید، باید اقدام به تولید محتوایی منحصر به‌ فرد کنید و بتوانید با توجه به شرایط‌ تان بهترین محتوایی که می توانید را تولید و در اختیار کاربران یا مخاطبین خود قرار دهید.

 

استفاده از استراتژی‌ ها و برنامه‌ ریزی دقیق :

فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ به‌‌ عنوان فردی برنامه‌ ریز و کسی که می‌تواند تمامی استراتژیک‌ های موردنظر را درک کند، باید بتواند در زمان‌ های مناسب بهترین برنامه‌ ها را چیدمان و از آن‌ها استفاده کند. باید بتواند کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ را اجرا و یا در صورت لزوم آن‌ها را ادغام کند.

بیشتر از دیگران مشغول به تفکر و اقدام هست این کمپین‌ها روایت آنالیز کند و داده‌ هایی که لازم هست، سئو یلازم را بر روی آن‌ها اعمال کند. توانایی درک و روش‌ های اندازه‌ گیری هر شاخص را داشته باشد و بتواند به بازاریابان فعال تمامی اطلاعات لازم را منتقل کند.

استراتژی و برنامه‌ ریزی یکی از ارکان‌ های اصلی رسیدن به موفقیت است و در حوزه مدیریتی باید این دو باهم متحد و همراه با هم باشند. برای این کار لازم است، که این استراتژی‌ها و برنامه‌ ریزی‌ها کاملاً دقیق انجام شده و عملی شود.

استفاده از استراتژی‌ ها و برنامه‌ ریزی دقیق :
استفاده از استراتژی‌ ها و برنامه‌ ریزی دقیق :

ایمیل مارکتینگ :

شاید در ابتدا فکر کنید که استفاده از روش ایمیل مارکتینگ روشی قدیمی است ،اما باید این را بدانید که استفاده از روش ایمیل مارکتینگ، همچنان باعث جذب مشتریان بسیار زیادی میشود. می‌توانید از این روش برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید

همچنین این روش دارای هزینه بسیار کمی است و ممکن است در دید اول استفاده از روش ایمیل مارکتینگ نتیجه چندان جالبی نداشته باشد، اما با استفاده منظم و ممتد از این روش می‌توانید کم‌ کم به جذب کاربرانی وفادار روی بیاورید، افراد ممکن است که آدرس منزلشان یا شماره همراهشان را به‌ صورت دوره ای عوض کنند، اما ممکن است آدرس ایمیل شان را چندین سال عوض نکنند و آن را حفظ کنند. در چنین شرایطی هیچ‌گاه نباید از قدرت ایمیل غافل شوید.

 

گوشی‌ های همراه :

گوشی‌ های موبایل این ابزارهایی کوچک همیشه همراه که می‌تواند دنیای تکنولوژی را با شما و در همه شرایط همراه کند. اخیراً گزارشات نشان می‌دهد، که حدود دو سوم از جمعیت جهان از دستگاه‌ های موبایلی استفاده می‌کنند.

این آمار می‌تواند پیامی بسیار مهم برای توسعه کسب و کار شما باشد. دیگر زمان استفاده از کامپیوتر های رومیزی و لپ‌ تاپ‌ ها برای اتصال به دنیای تکنولوژی بسیار دور افتاده است و دنیای تکنولوژی در جیب شماست. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از دنیای اینترنت از تمامی دستاوردهای آن برای رسیدن به موفقیت بهره ببرید.

دانش طراحی سایت‌ ها به گونه‌ ای شده، که می‌توانید صفحات موبایل  فرندلی را ایجاد و صفحاتی بسیار جذاب و کاربر پسند ایجاد کنید. اگر توسعه‌ شما برای یک کسب و کارتان تکیه بر وب‌ سایت های تان است، می‌توانید از صفحات ریسپانسیو شده و مناسب با دستگاه‌ های تبلت‌ها یا موبایل‌ها باشد، که بتوانید به راحتی کاربرانی که عرضه انواع دستگاه‌ ها استفاده می‌کنند، را به مشتریان خود تبدیل کنید.

به هر حال دیگر زمانه استفاده از ابزارهایی کوچک در عین حال بسیار کاربردی است، که می‌تواند توسعه کسب و کار شما را به کلی دگرگون کند. یک فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ با تسلط بر این امور می تواند بهترین راهنمای شما باشد و به شما در این زمینه مشاوره‌ های بسیار سودمندی بدهد.

 

وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بررسی نرخ تبدیل :

نرخ تبدیل با توجه به حوزه‌ ای فعالیت یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تعیین می‌شود. این سنجش باید به‌ صورت مداوم و مستمر اندازه‌ گیری شود، می‌تواند با توجه به هدف کسب و کار و توسعه آن تعداد فروش، تعداد دانلود فایل، تعداد بازدید، یک صفحه وب‌ سایت، تعداد کلیک و غیره باشد، در واقع نرخ تبدیل می‌تواند میزان توسعه یک کسب و کار را مشخص کند.

بررسی نرخ تبدیل :

ایجاد و مدیریت کمپین‌ های تبلیغاتی :

کمپین‌ های تبلیغاتی در واقع فرایندهایی است ،که می‌تواند منجر به توسعه بیشتر کسب و کار در فضای بستر های اینترنت شود، مدیریت و ایجاد یک کمپین های تبلیغاتی باید زیر نظر کارشناسانه، کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشد و با توجه به خلاقیت و کسب و هدف کسب‌ و کار از مواردی است، که باید همواره بررسی و پیوسته زیر نظر افراد کارشناس مدیریت شود.

ایجاد و مدیریت کمپین‌ های تبلیغاتی :

طراحی اصولی وب‌ سایت :

یکی از مهم‌ ترین وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنایی و طراحی اصولی وب‌ سایت سومی باشد. در واقع کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید این قابلیت را داشته باشد، که با انواع و اقسام سایت‌ های بهینه‌ سازی شده و روش‌ های بهینه‌ سازی وب‌ سایت ها، آشنایی داشته باشد

و بتواند یک وب‌ سایت را با توجه به رقابت بسیار سنگینی که با رقبای خود دارد، مدیریت کند و در صدر وب سایت‌ های برتر مطرح کند و آشنایی با ترندهای پروس در طراحی و تجربه کاربری وب سایت‌ ها، یکی از مهارت‌ هایی است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید حتماً آن را داشته و از آن استفاده کند.

بهینه‌ سازی و سئو وب‌ سایت :

بعد از طراحی وب‌ سایت و راه‌ اندازی آن نوبت به محتوا گذاری و بهینه‌ سازی محتوای وب‌ سایت می‌رسد، تکنیک‌ های بسیاری در دیجیتال مارکتینگ مطرح است، که بتوانید بازدید وب‌ سایت ها را افزایش دهید، یک دیجیتال مارکتر باید بتواند به اصول و تکنیک‌رهای سئو بهینه‌ سازی وب‌ سایت ها تسلط کافی داشته باشد و روش‌ های بسیار زیادی که برای تبلیغات در بستر اینترنت و جذب مخاطب آنلاین وجود دارد را به کار بگیرد و در مقابل رقابت سنگینی که با رقبای خود دارد، در توسعه کسب و کار خود پیشی گرفته و به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

بهینه‌ سازی و سئو وب‌ سایت :
بهینه‌ سازی و سئو وب‌ سایت :

تبلیغات سودمند :

از مهم‌ ترین فعالیت‌ هایی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید به آن تسلط داشته باشد. استفاده از تبلیغاتی هدفمند است. با استفاده از تبلیغات سودمند می‌توانید برنددینگ و کسب‌ و کار خود را گسترش دهید، برای این کار مخاطب این نوع نام و محصولات شما را شناخته و با آگاهی بیشتری از خدمات شما استفاده می‌کنند. درنهایت این تبلیغات می‌تواند منجر به افزایش فروش در آینده شود. فرد کارشناس با توجه به شرایط فعلی که کمپانی یا شرکت شما دارد،  می تواند شرایط فعلی را درک کرده و مدیریت برنده‌ ای را به‌ عهده بگیرد.

 

بررسی و آنالیز نیاز مشتریان :

یکی از راه‌ های رسیدن به موفقیت در کسب‌ و کارهای اینترنتی این است، که بتوانید با توجه به نیاز فعلی مشتریان بازار را در دست بگیرید. شما به‌‌ عنوان کارشناس بازاریابی دیجیتال باید توانایی مشخص نمودن روند بازار و پیگیری آن را به خوبی داشته باشید.

این‌که بتوانید نیازهای ضروری یک بازار را رصد کنید و از آن فروش خود را تخمین زد و با توجه به آن خواسته‌ ها و نیاز مشتریان را تامین کنید، می‌تواند برای شما بسیار سودمند و به توسعه کسب و کارتان چه در بستر اینترنت و چه در بستر دنیای حقیقی بسیار کمک کند.

بررسی و آنالیز نیاز مشتریان :

سوشال مارکتینگ :

به عنوان ویژگی دیگر یا وظایف دیگری از یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ،  می‌توانیم تسلط و نظارت کافی در شبکه‌ های اجتماعی و تدوین استراتژی‌ های مناسب در این فضا را برای شما بازگو کنیم، تأثیراتی که در جوامع مجازی به بسیار مؤثر است، هیچ‌گاه بر کسی پوشیده نبود و نیست.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در فرآیند توسعه برند مربوط به  کسب‌ و کارها و شرکت‌ها،  می‌تواند با استفاده از شبکه‌ های مجازی، دگرگونی‌ های بسیاری را برای توسعه کسب و کار خود به عمل بیاورد.هیچ‌گاه نباید از سوشال مارکتینگ غافل شوید، زیرا عدم استفاده از دنیای دیجیتال مارکتینگ به معنای شکست بزرگی برای کسب‌ و کار شما به حساب خواهد آمد.

 

نکاتی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ

نکاتی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ
نکاتی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ

به‌‌ عنوان یک کارشناس همیشه به‌ روز باشید :

با توجه به‌سرعت گسترده ای که دنیای تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ دارد و یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند برای آپدیت ماندن همیشگی، همیشه به روز باشد. بنابراین باید با این سرعت تغییرات و دگرگونی دنیای دیجیتال مارکتینگ همراه باشد و این تغییرات را دنبال کند. در کار های خود به آن‌ها توجه کند و با بررسی فرایندها و اخبارهای پیش رو استراتژی‌ های مناسب خود را تعیین و تدوین کند.

در صورت نیاز ممکن است، که از شیوه‌ های جدیدی استفاده کند و یا استراتژی‌ های خود را به کلی دگرگون کند. شاید در مواقعی نیاز باشد که فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ، به کلی استراتژی‌ های خود را فراموش کرده و اقدام به ریسک کند. تمامی این‌ها اقداماتی است، که فرد باید برای موفقیت بیشتر و در راستای کمک به برندسازی بهتر سازمان اقدام کند.

 

به روز بودن همه چیز نیست :

در اینجا لازم است این نکته را یادآوری کنیم، که به‌ روز بودن در دنیای فناوری و تکنولوژی همه چیز نخواهد بود. در این زمینه باید این نکته را مطرح کنیم، که پایه و اساس دنیای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بسیار ثابت است

اما اطلاع داشتن از اخبار و جدیدترین ترندهای قابل تغییر می‌تواند مثمر ثمر باشد. اما همچنان استفاده از کلمات کلیدی و جلب مخاطبین در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شده باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید اخبار مربوط به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنید. به این منظور می‌توانید از این اخبار کمک بگیرید، اما فراموش نکنید که پایه و اساس دیجیتال مارکتینگ همچنان با بک لینک ها و رعایت نکاتی که در سئو همچنان ثابت است، می‌تواند نتیجه‌ بخش باشد.

 

برای ارتقاء دانش خود بکوشید :

کوشیدن برای یادگیری بیشتر و ارتقای دانش یکی دیگر از فاکتورهایی است، که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید به آن همواره توجه داشته باشد. این که شما در دانش فعلی خود زبانزد باشید، کافی نیست و باید بدانید که دانش دیجیتال مارکتینگ همواره در تغییرات بسیار است و ممکن است الگوهایی که فعلاً جواب‌گو است، در روز های آتی به ضرر توسعه کسب و کار شما تمام شود.

به همین دلیل لازم است، که شما پیوسته برای یادگیری بیشتر و ارتقای دانش خود بکوشید. به همین دلیل ضروری است، که  با علاقه بسیار به یادگیری مسائل جدید بپردازید و به روز باشید، تا بتوانید مسائل را با جدیدترین متد و بهترین و ساده‌ ترین شیوه‌ ها تحلیل و بررسی کنید.

برای ارتقاء دانش خود بکوشید :
برای ارتقاء دانش خود بکوشید :

 یادگیری همه چیز نیاز نیست :

همان‌ طور که در قسمت بالا ذکر کردیم، یادگیری بخشی از نیاز و مهارت یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. اما باید بدانید که یادگیری همه چیز واقعاً نیاز نیست، این‌که شما بتوانید در یک حوزه کاری به یادگیری مشغول شوید و در همان حیطه به تخصص برسید، می تواند به شما کمک کند که در کسب و کار خود پیشرو باشید و در این زمینه به تخصص برسید .

ویدیو مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی،  سئوی وب‌ سایت و …  همه این‌ها می‌تواند به کمک شما بیاید، اما داشتن تخصص در تمامی آن‌ها برای شما لازم نیست ، بلکه اگر یک آشنایی کلی با هر کدام از آن‌ها داشته باشید، می‌تواند به رفع نیازهای شما کمک‌ های بسیاری کند. همچنین خواندن کتاب و مقالات و اخبار در این موارد می‌تواند بسیار به شما کمک کرده و باتوجه به نیاز که دارید، بسیاری از سوالات شما را پاسخ‌گو باشد

تحلیل دیتا را بیاموزید :

با تحلیل دیتا آشنا شوید. در مورد اهمیت دیتاهای حجیم حتماً زیاد شنیده‌ اید. نکته مهم‌ تری که باید به آن توجه کنید، جمع‌ آوری داده‌ ها هستند. تفسیر درستی از دیتاها داشته باشید و در تدوین استراتژی از آن‌ها بهره بگیرید.

 

تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ همه چیز نیست :

اگر هدف شما از راه‌ اندازی کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات کلیکی، صرفاً بالا رفتن آمار میزان کلیک باشد، گاهی این آمار می‌تواند به نظر نا امیدکننده به نظر برسد.

شما باید بتوانید همه چیز را مدیریت کنید و بدانید همه چیز در آمار کلیک های بالا نیست، شما هدفتان شناخته شدن برند در ذهن مخاطبین است و کمپین‌ های بازاریابی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌تواند تاثیر خود را در جذب مشتری بگذارد. نکته دیگری که می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی شود این است، که در  این داده‌ ها در گزارشاتی که تحویل مدیرتان می‌دهید، می توانید دیتاهای غیر ضروری را از این بابت حذف کنید.

تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ همه چیز نیست :
تحلیل دیتا در دیجیتال مارکتینگ همه چیز نیست :

گاهی شنیده‌ اید که برای تحلیل داده‌ها از ابزارهایی مانند اکسل یا یادگیری آن در حد پیشرفته توصیه می‌شود، ولی واقعیت این است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در کارهایشان هیچ‌گاه از اکسل استفاده نمی‌کند  و از ابزارهای مهم‌ تری که می‌توانند وقت بیشتری بر روی آن بگذارند، استفاده می‌کند.

با ابزارهای گرافیکی آشنایی کامل داشته باشید :

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند به نرم‌ افزارهای طراحی گرافیکی مسلط باشد. این‌که بتوانید توانایی طراحی یک بنر را داشته باشید و تغییرات کلی در تصاویر را اعمال کنید، می‌تواند بر جذب موفقیت بیش‌تر در ترافیک وب‌ سایت شما،  تغییرات کلی بوجود بیاورد در هر صنعتی که فعالیت می کنید، باید بتوانید به راحتی با رقبای خود در طراحی و بهبود وضعیت وب‌ سایت خود و برندی که توجه کاربران را به خود جذب می کند ، به فعالیت و رقابت بپردازید و این کار نیازمند اطلاعات و دانشی مناسب برای این کار است.

با ابزارهای گرافیکی آشنایی کامل داشته باشید :
با ابزارهای گرافیکی آشنایی کامل داشته باشید :

با برنامه نویسی آشنایی داشته باشید :

شما لازم نیست به اندازه یک برنامه‌ نویس حرفه‌ ای سر از برنامه‌ نویسی و انواع زبان‌ های برنامه نویسی دربیاورید، اما به‌‌ عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ لازم است، که اطلاعات کلی از html, css داشته باشید ،تا مفهوم و معنای کدهای لازم به یک صفحه بلاگ را بدانید.

اگر ندانید که در صفحات وب چه خبر است و به چه کاری می آیند و یا در صفحات جوملا یا وردپرس چه اطلاعاتی رد و بدل می شوند، در واقع دیجیتال مارکتینگ شما ممکن است، که با شکست روبرو شود و این می‌تواند نتیجه عدم آگاهی شما از دیجیتال مارکتینگ تان باشد، که  از عدم آگاهی برنامه‌ نویسی شما نشات می گیرد.

همه چیز برنامه‌ نویسی نیست :

ممکن است وارد شدن به حیطه‌  برنامه‌ نویسی شما را از مسیر اصلی دیجیتال مارکتینگ و کارشناسی دیجیتال مارکتینگ دور کند و باید بتوانید این دو مسیر را از هم جدا کرده و با توجه به نکاتی که از آن‌ها پیروی می کنید، تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای پیشرفت کارشناسی دیجیتال مارکتینگ کسب نمایید و تاثیر مستقیم آن را بر نتایج کارتان پیگیری کنید،  تا بتوانید از آن در مدت‌ زمانی که کار می‌کنید استفاده‌ های مناسب و مثمر ثمر داشته باشید .

در این قسمت از مقاله نگاهی می‌ اندازیم به این موضوع که  مدیران دیجیتال مارکتینگ به‌ دنبال چه کسانی می‌گردند، که بتوانند چنین وظایفی را بر عهده آنان بیاندازند؟

به دنبال کسانی هستند که همیشه در حال جستجو برای یافتن راه‌ های جدید برای انجام دادن کارها باشند، این‌که به‌ دنبال راه‌ های قدیمی و انجام آن‌ها از طریق راه‌ های کهنه باشید، همیشه نتیجه‌ بخش نخواهد بود.

مدیران دیجیتال مارکتینگ دنبال کسانی می‌گردند، که بتوانند از طریق شیوه‌ های جدید به توانایی حل مسائل بپردازند.

به یک وضعیت خو نمی کنند، مدیران دیجیتال مارکتینگ به‌ دنبال کسانی هستند، که به دنبال بهتر کردن وضعیت کنونی باشند و به وضعیت تقریبا خوب بسنده نخواهند کرد و تلاش می‌کنند تا وضعیتی بهتر را برای خود و شرایط کاری فراهم کنند.

به دنبال کسانی می‌گردند که کنجکاو باشند، به این مفهوم که راهکارهای مختلفی را امتحان می‌کنند و نتایج هر کدام را بررسی می‌کنند، تا بدانند کدام راهکار برای حل مسائل بهتر است. خوبی دیجیتال مارکتینگ در این است، که برای همه مراحل ابزارهای بسیار مناسبی را در اختیار کارشناس دیجیتال مارکتینگ قرار می‌دهد، تا بتواند نتایج را بررسی و در اختیار مدیران قرار دهد. سعی کنید در تمامی مراحل نتایج را با مدیران به اشتراک بگذارید و از آنان نتایج قطعی را درخواست کنید.

 

در دنیای دیجیتال مارکتینگ چگونه برنامهریزی کنیم؟

با استفاده از کانال‌ های ارتباطی برای موفقیت بیشتر، بالارفتن آگاهی از برند مورد نظر،  حضور وسیع‌ تر در شبکه‌ های اجتماعی و جذب مخاطبین، از جمله برنامه ریزی های دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند. از  نتایج این برنامه‌ ریزی‌ ها می‌تواند افزایش فروش و شناخت بیشتر کاربران از برند شما باشد.

هدف های دیجیتال مارکتینگ پلن ، در هر کسب‌ و کاری موجود است و برای رسیدن به این اهداف باید از روش‌ های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم. به این مسئله باید توجه کنیم ، که راه‌ های ارتباطی محدود کافی نیستند و استراتژی‌ ها و ترجیحا باید ترکیبی باشد و از چندین روش های مختلف استفاده کنیم.

طراحی سایت باید به گونه‌ ای باشد، که کاربر بتواند دقیقاً آنچه که شما می‌خواهید را در سایت انجام دهد و همانگونه فعالیت کند.

این یکی از نکاتی است که حتماً باید در دیجیتال مارکتینگ به آن توجه کنید. طراحی سایتتان دقیقاً باید مناسب با اهداف تان باشد و کاربر را ترغیب به ادامه فعالیت در حوزه کاری شما کند.

از سرویس‌ های تبلیغاتی شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید. شبکه‌ های اجتماعی این قابلیت را دارند، که با پرداخت مبلغی بتوانید حجم معینی از بازدید را در فضای مجازی  از آن خود کنید. با استفاده از این سرویس‌ ها شما این قابلیت را خواهید داشت، که بتوانید با این سرویس‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی دارای بازدید و شناخت درصد بیشتری از بازدیدکنندگان از آن خود شوید.

در این برنامه‌ ریزی شما باید تصمیم بگیرید، که چه مقدار هزینه ای را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید، هر چقدر که هزینه های شما برای تبلیغات بیشتر باشد، این امکان فراهم می‌شود، که افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند، باید تعیین کنید که مخاطب شما چه کسانی هستند که از تبلیغات شما بازدید می‌کنند و دوست دارید بعد از دیدن تبلیغات شما چه کاری را انجام دهند و یا در تبلیغ شما چه سوالی مطرح می‌شود

و فرد مخاطب را کنجکاو به چه چیزی می‌کند و در تبلیغ بعد می‌توانید با پاسخ به همان سوال این کنجکاوی را در مخاطبین خود رفع کنید. در واقع تبلیغات یک پل ارتباطی بسیار مؤثر برای جذب برای تبدیل کاربران شما به مشتریان همیشگی شماست، از تبلیغات به بهینه‌ ترین شکل ممکن استفاده کنید و از آن به‌ صورت کامل بهره ببرید.

 

جمع بندی مطلب

در این مطلب درباره کارشناس دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کردیم. کارشناس دیجیتال مارکتینگ کسی است، که باید اطلاعاتی درباره زمینه شبکه‌ های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو محتوا و از این قبیل داشته باشد.

همچنین مهارت‌ های لازم درباره یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ مطرح شد ، که تسلط کافی بر رسانه‌ های اجتماعی یکی از این فاکتورهای مهم به حساب می‌ آید. به این کارشناس دیجیتال مارکتینگ میتواند در زمینه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی بتواند پیج های خود را در زمینه کاری مدیریت کند.

فاکتور مهمی به حساب می‌ آید، که بتواند برای شناسایی یک فرد کارشناس شناخته شود. از دیگر موردهایی که باید به آن توجه کرد، تسلط بر ساخت فایل‌ های ویدئویی است، که می‌تواند تاثیر فوق‌ العاده‌ ای بر جذب کاربران بگذارد

همچنین بازاریابی و تسلط بر موتورهای جستجو از دیگر ویژگی‌ های یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است ، که باید بتواند وب‌ سایت یا وبلاگ را در موتورهای جستجو به صورت بهینه شده بالا بیاورد. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک یکی دیگر از فاکتورهایی است، که باید حتماً یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ آن را تسلط داشته باشند.

فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ به‌‌ عنوان رهبر باید تسلط کافی بر تمام ابعاد آنالیزی داشته باشد و بتواند کسب و کار اینترنتی را مدیریت کند.

همچنین فروش محصولات در شبکه‌ های اجتماعی را مدیریت کرده و بتواند برای افزایش فروش و دیده شدن خدمات خود، روش‌ هایی را بکار بگیرد.

بازاریابی محتوایی از دیگر فاکتور هایی است، که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید آن را تسلط داشته باشد و بتواند از طریق محتوا به جذب مخاطبین بپردازد. استفاده از استراتژی و برنامه‌ ریزی‌ های دقیق از دیگر گزینه‌ هایی است ،که باید فرد کارشناس از آن استفاده کرده و بتواند از آن‌ها بهره ببرد. ایمیل مارکتینگ و استفاده از گوشی‌ های همراه، از دیگر ویژگی های است، که یک فرد کارشناس باید به‌‌ عنوان مهارت‌ های لازم بر آن‌ها تسلط کافی داشته باشد.

موضوع : وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتکینگ چیست؟  که در ادامه به آن اشاره کردیم.  بررسی نرخ تبدیل که می‌تواند اطلاعات بسیار کافی درباره بازدید سایت تعداد دانلود و از این قبیل اطلاعات وب‌سایت یا وبلاگ را در اختیار فرد کارشناس قرار دهد، همچنین مدیریت کمپین ها می‌تواند فرایندی باشد، که منجر به موفقیت یا شکست یک استارتاپ شود .

مثلا  طراحی اصولی وب‌ سایت که طبق قوانین و پایه‌ های سئو بنا و بهینه‌ سازی‌ شده باشد . بررسی و آنالیز مشتری ها :  این که  مشتریان شما چه کسانی هستند و در مقایسه با مشتریان رقبای شما، دارای چه ویژگی‌ هایی هستند و یا در برابر تبلیغات شما چه سوالاتی را مطرح می‌کنند و به‌ دنبال چه هستند ،یکی دیگر از وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ است.

در ادامه نکاتی برای پیشرفت در دنیای دیجیتال مارکتینگ مطرح شد، که از این نکات می توان به همیشه به‌ روز ماندن اشاره کرد و این که همیشه به‌ روز خواندن می‌تواند یک نکته‌ ای باشد، که برای ارتقای دانش و سطح اطلاعاتی یک کارشناس بسیار اهمیت دارد.

همچنین آموختن تحلیل دیتا یکی دیگر از نکاتی است، که باید به آن دقت کرد.  آشنایی با ابزارهای گرافیکی از قبیل فتوشاپ که بتوانید با طراحی بنرها آشنایی کامل داشته باشید.

همچنین آشنایی با برنامه‌نویسی از دیگر لزومات است، که می‌تواند به پیشرفت شما کمک شایانی کند. در قسمت دیگری از مقاله به این پرداختیم، که مدیران دیجیتال مارکتینگ به‌ دنبال چه کسانی هستند، مدیران به دنبال کسانی می‌گردند که در پی  راه‌ حل‌ های جدید برای حل مسائل  باشند.

همچنین به کسانی که به دنبال به یک وضعیت خو نمی‌کنند و تلاش می‌کند تا شرایطی را برای خود و دیگران بهتر کنند. همچنین به دنبال افراد کنجکاو می‌گردند ، تا حل مسائل را آسان‌تر و نتایج بهتری را رقم بزنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌ ریزی خود یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت و برندسازی است.

برای برنامه‌ ریزی بهتر باید از شبکه‌ های اجتماعی و کانال‌ های ارتباطی بیشتری بهره برد. همچنین طراحی سایت باید کاربر پسند باشد .از سرویس‌ های تبلیغاتی شبکه‌ های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام استفاده کرد

تبلیغات باید با برنامه‌ ریزی و سودمند انجام شود، طوری که منجر به افزایش مخاطبین گردد، که تمامی این‌ها دست‌ به‌ دست هم خواهد داد، تا فرد کارشناس دیجیتال مارکتینگ بتواند در این زمینه موفقیت‌ های بسیار زیادی دست یابد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید