امروز با هم بررسی میکنیم که چگونه یک کپی رایتر حرفه ای شوید؟
تعاریف زیادی در مورد کپی رایتینگ نوشته اند که خیلی هایش عالیست و خیلی هایش هم خالیست!
برای مثال اینجا تعریف یکی از سایت های ایرانی در مورد:
و اینجا تعریف یک سایت دیگر
اینجا هم تعریف یکی دیگر از وب سایت های داخلی را از واژه کپی رایتینگ به نظاره می نشینیم:
خوب تقریبا همه آنها خوب بودند.
اما تعریف ساده و در یک کلامش می شود :
فعالیت یا شغل نوشتن متن تبلیغات یا مواد تبلیغاتی.
حالا چگونه کپی رایتر شوم؟
به سختی! 🙂
شما باید از ترکیب ادبیات، روان شناسی ، جامعه شناسی و ذهن خلاق خود یک متن تبلیغاتی بنویسید که دقیقا به هدف بزند و فروش ایجاد کند.
بله برای همین این کار سخت است.
پرتاب موشک ناسا
چندی پیش ناسا مستندی را منتشر کرد که در آن به بررسی علمی پرتاب موشک پرداخته بود.
تقریبا تمام علوم هستی ترکیب شده بودند تا یک موشک به بالا پرتاب شود.
کپی رایتینگ هم همین است.
گاهی بازاریابی عصبی ! گاهی شناخت تیپ های شخصیتی، گاهی یک متن روان و ادبی گاهی یک جمله خلاقه بر مبنای تمام همین علومی که نام بردیم موجب ایجاد یک متن موفق می شود.
پس برای این شما نیاز به علومی دارید که در بالا نام بردیم.
یا یادش بگیرید یا قید کپی رایتینگ حرفه ای را بزنید.
خواندن مقالات در وب
واقعیتش این است که یک مقاله بخشی از یک موضوع را مورد بررسی قرار می دهد و البته وب فارسی پر است از مضخرفاتی که به اسم مقاله روی وب سایت ها قرار گرفته اند.
اگر هم می خواهید از طریق سرچ و آرام،آرام با این علم آشنا شوید سراغ وب انگلیسی بروید.
کمی قدرت ترجمه به شما کمک بزرگی خواهد کرد.
در سایت ما هم سعی شده مقالات با کیفیتی تولید و بعضا باز نشر شود.
امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
پیمان امیدی 5/11/97