امروز بررسی میکنیم که چگونه یک قیف بازاریابی موفق را ایجاد کنیم.
یک قیف بازاریابی محتوای موفق، مشتریان را از آگاهی از محصول شما برای راضی کردن مشتری از کسبوکار خود به حرکت در میآورد.
این یک فرآیند چند مرحلهای است.
طبق گفته فورستر، به طور متوسط، فرد پیش از تصمیمگیری خرید، ۱۱.۴ بخش را عبور میکند.
برخی از این محتوا احتمالا پاسخ مستقیمی به این سوال است، “آیا باید X یا Y را بخرم؟”
اما هدایت و هدایت ترافیک فقط برای خرید چیزی که آنها یاد میگیرند، برای آموزش دادن به خودشان، به محتوای ما نمیرسد.
به همین دلیل است که داشتن یک قیف بازاریابی محتوی قوی برای کسبوکار شما حیاتی است.
یک قیف بازاریابی محتوی نیز مسیر روشنی برای بازگشت به سرمایهگذاری محتوای شما است.
اگر در حال تلاش برای رشد کسبوکار خود از طریق استفاده از محتوا هستید اما داشتن یک قیف بازاریابی شفاف با هم مشکل دارید، پس این مقاله شما را یاری خواهد کرد.
قیف بازاریابی محتوا چیست؟
یک قیف بازاریابی محتوا، یک سیستم است که منجر به معرفی مشتریان جدید به کسبوکار شما از طریق انواع مختلف محتوا میشود.
سپس این مشتریان با استفاده تدریجی “funneling“ از طریق انواع بیشتری از محتوا به مشتریان احتمالی تبدیل میشوند.
بالای قیف (tofu)بر روی آگاهی از برند و ترافیک سایت تمرکز دارد. محتوای tofu توجه را جلب میکند.
وسط قیف (MOFU)بر تولید و پرورش رهبری تمرکز دارد. محتوای MOFU به دانش آموزان آموزش میدهد و به آنها اطلاع میدهد.
پایین قیف (BOFU)بر تبدیل به خدمات یا محصول پرداختی تمرکز دارد. محتوای BOFU شخصی سازی شده و محصول تمرکز دارد.
بالای قیف یا فانل چیست؟
بالای قیف اولین مرحله است که توجه مخاطبین خود را جلب میکنید.
شما میخواهید یک تاثیر را با برخی از انواع محتوای افزوده ایجاد کنید.
این محتوا میتواند به سوالات پاسخ داده یا مشکلات را حل کند.
بدون این که چیزی از او بپرسند، باید پیشنهاد کرد.
آگاهی از برند، نام بازی در اینجا است.
محتواهای کانالهای مختلف بازاریابی مثل شبکههای اجتماعی وب راه خوبی برای جلب توجه مخاطبین است.
وسط قیف بازاریابی محتوایی (MOFU)
زمانی که مردم به شما معرفی شدند و مقداری از ارزش آزاد از خود دریافت کردید، زمان آن رسیده که آنها را به یک مشتری واقعی تبدیل کنید.
برای انجام این کار، ارائه یک پیشنهاد فریبنده در عوض اجازه تماس با آنها، نوعا از طریق ایمیل، به این ترتیب میتوانید رابطه، ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر را آغاز کنید.
راههای زیادی برای گرفتن رهبری وجود دارد، همان طور که احتمالا میدانید. برای ساده نگه داشتن چیزها، ما قصد داریم بر روی ایده جذب رهبری ایمیل به عنوان هدف تمرکز کنیم.
پایین قیف چیست؟
پایین قیف مشتریان را متقاعد میکند که محصول یا سرویس شما را بخرند. به عبارت دیگر، زمانی که مشتریان خود را پرورش دادید، زمان آن رسیده که آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.
با این حال، یک مشتری به نام برند شما آشنا شدهاست. آنها از شما ارزش رایگان گرفتهاند. شما اطلاعات مفید و مرتبط را به آنها ایمیل کردهاید.
حالا وقت آن است که یک پیشنهاد ارائه دهید که به طور طبیعی آنها را به یک مشتری تبدیل میکند.
چرا باید در مورد ایجاد یک قیف بازاریابی محتوا هوشیار باشید؟
با توجه به تحقیقی که توسط Kapost انجام شد، بازاریابی محتوی ۳ x بیشتر را در ازای هر دلار که در مقایسه با جستجوی پرداختی هزینه میشود، تولید میکند.
چطور ممکن است؟
بازاریابی محتوا (به طور خاص ایجاد محتوای وبلاگ برای وب سایت تان)بهترین نوع SEO است.
بازاریابی محتوا منجر به صفحات شاخص شده، backlinks بیشتر، و دلایل بیشتری برای تبلیغ نام تجاری شما از طریق دهان به دهان میشود.
این کار مانند رها کردن هزاران breadcrumbs کوچک در سرتاسر اینترنت است تا مشتریان بالقوه را به شما هدایت کند.
با حضار در ذهن شروع کنید
همه اینها با مشخص کردن مخاطب برای محتوا آغاز میشوند.
اگر قصد دارید تا محتوا را ایجاد کنید، ابتدا باید بازار هدف را درک کرده و یک قیف بسازد که نیازهای آنها را تامین میکند.
هرچه جزئیات بیشتری در مورد مخاطبین خود داشته باشید، بهتر است.
آنها با چه مشکلاتی مواجه هستند که کسبوکار شما میتواند آن را حل کند؟
آنها میپرسند که کسبوکار شما میتواند پاسخ دهد؟
چطور میتوانید زندگی آنها را به طور روزانه آسانتر کنید؟
چرا این گام مهم است؟
اگر مشتری هدف شما یک مادر خانه دار۳۰ ساله است ، نیاز او بسیار متفاوت از یک مرد ۵۰ ساله به نظر میرسد .
هنگامی که شما به طور کامل با چالشهای روز به روز مشتری آشنا شدید، میتوانید از این سوال بپرسید، “چگونه میتوانیم یکی از چالشهای آنها را با استفاده از محتوا حل کنیم؟”
تقویم چیز سادهای است، اما به طور باور نکردنی برای مدیر محتوای رسانههای اجتماعی که هنوز برنامه محتوا را تمام نکرده است، بسیار مفید است.
حالا که چیزهایی را که مخاطبین شما به دنبال آن هستند را مشخص کردهاید، زمان آن رسیده که محتوای واقعی که مشکلات آنها را حل میکند را ایجاد کنید.
گام های تولید محتوای موفق
باید در نظر بگیرید که آیا میخواهید محتوای موفق را ایجاد کنید، بنابراین توجه بیشتری را به خود جلب کنید.
این گامها عبارتند از:
محتوای تحقیق
پیدا کردن influencers
نوشتن
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]