چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم بدانیم که چگونه تولید محتوا کنیم؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

تولید محتوا چه نقش و کاربردی دارد؟

محتوا چیست و محتوانویس به چه فردی گفته می شود؟

چگونه محتوانویس موفقی باشیم؟

محتوا چه انواعی دارد؟

محتوای الکترونیکی چگونه محتوایی است؟

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کدام شرکت ها در حوزه ی تولید محتوا فعالیت می کنند؟

افزایش ترافیک وبلاگ و وب سایت به چه معنا است و چه اهمیتی دارد؟

مراحل تهیه و انتشار محتوای حرفه ای کدام ها هستند؟

کلمات کلیدی را چگونه پیدا کنیم؟

بعد از تهیه و نشر محتوایتان چه اقداماتی  را باید انجام دهید؟

[/stextbox]

چگونه تولید محتوا کنیم؟
چگونه تولید محتوا کنیم؟

 

تولید محتوا چه نقش و کاربردی دارد؟

امروزه از فضای مجازی برای اهداف بسیار متفاوت و متنوعی استفاده می شود. همان طور که می دانید برای موفقیت در کسب و کار و رونق بخشی به ان، بیان ارا و اندیشه خود، سرگرمی، تجارت، برقراری ارتباط با مردم در نقاط مختلف دنیا، برندسازی، یافتن دوستان جدید، کسب اطلاعات و داده ها، اگاهی از اخرین اخبار و اتافاقات دنیا و غیره از اینترنت و فضای مجازی و هم چنین شبکه های مجازی به اشکال متنوعی استفاده می شود.

حال می خواهیم بدانیم این اطلاعات که ما روزانه به منظورهای مختلف به ان ها دسترسی پیدا می کنیم و از ان ها استفاده می کنیم چگونه تهیه و تولید می شوند و در فضای مجازی قرار می گیرند. به عبارت دیگر این محتواها شامل کدام موارد هستند و چه کسانی ان ها را تولید می کنند.

محتواها به روش های مختلفی تهیه می شوند می توانند شامل بخش های مختلفی نیز باشند. می توانند تنها متن و یا عکس و صوت و ویدیو باشند. همان طور که می دانید یک محتوای خوب، کامل و با کیفیت می تواند به شما در رسیدن به هدفی که دارید مانند رونق کسب و کارتان کمک کند.

به غیر از صفحات شخصی که ان ها هم می توانند با تولید محتوای باکیفیت کاربران بسیاری پیدا کنند، صفحات تجاری، صفحات فروشگاه های انلاین، صفحاتی که سعی دارند محصول یا خدمتی را ارائه دهند، مواردی را اموزش دهند و یا حتی به معرفی موارد، مکان ها و فعالیت های مختلف بپردازند هم می توانند با تهیه ی محتوای مناسب هدفشان و با توجه به نیاز مخاطبانشان خودشان به موفقیت برسند.

تولید محتوا چه نقش و کاربردی دارد؟
تولید محتوا چه نقش و کاربردی دارد؟

محتوا چیست و محتوانویس به چه فردی گفته می شود؟

متن، تصویر، صوت و ویدیو هر کدام به تنهایی و هم چنین در کنار یکدیگر محتوا محسوب می شوند و افرادی که اقدام به تهیه ی این موارد می کنند و ان ها را به تنهایی نشر می دهند یا کنار یکدیگر قرار می دهند و سپس منتشر می کنند محتوانویس گفته می شود. در واقع محتوانویس به فرد و یا افرادی که با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های مختلف و با توجه به موضوع مورد نظرشان و هم چنین کانالی که می خواهند از طریق ان محتوای تولیدی خود را نشر دهند گفته می شود.

چگونه محتوانویس موفقی باشیم؟

برای ان که بتوانید یک محتوانویس حرفه ای باشید باید مواردی را در نظر داشته باشید. مسلما در انجام هر کاری برای کسب موفقیت باید باید ها و نباید های ان حوزه را رعایت کنید. هر چقدر نکات کلیدی را در تولید محتوایتان رعایت کنید نتیجه ی کارتان بهتر خواهد بود و به هدفتان نزدیک تر خواهید شد.

در این مورد دو نکته ی قابل توجه وجود دارد. اول این که برای یادگیری اصول و مبانی و تکنیک های محتوانویسی از منابع معتبر استفاده کنید، کتاب های مفید فراوانی با این موضوع  در بازار موجود هستند. حتی می توانید از بسته ها و پکیج های اموزشی نیز استفاده کنید. مورد دوم نیز این است که حتما و حتما تمرین داشته باشید تا به مهارت و تسلط کامل در محتوانویسی برسید.

چگونه محتوانویس موفقی باشیم؟
چگونه محتوانویس موفقی باشیم؟

 

محتوا چه انواعی دارد؟

محتوا می توانند در قالب های زیادی عرضه شود. یک محتوانویس در ابتدا موضوع کار خود را مشخص می کند. هدفش از تولید و تهیه ی محتوا در ان حوزه را مشخص می کند. مخاطبان خود را در نظر می گیرد و سپس با توجه به همه ی موارد گفته شده محتوای خود را که می تواند محتوای تصویری، ویدیویی، متنی، صوتی و یا ترکیبی از چند مورد یا همه ی موارد باشد تولید می کند. این محتواها می توانند با توجه به حوزه هایی که وجود دارد اموزشی، تجاری، الکترونیکی، خدماتی و غیره باشد.

محتوای الکترونیکی چگونه محتوایی است؟

محتوای الکترونیکی در واقع محتوایی است که برای تولید و نشر ان از رایانه استفاده شود. محتواهای متفاوتی می توانند در زیرمجموعه ی این نوع محتوا قرار گیرند. به طور مثال محتوای اموزشی، تبلیغات در زمینه های مختلف، معرفی یک برند و یا محصول و غیره.

به بیان دیگر، اگر شما قصد داشته باشید مهارت و یا یک موضوع درسی و یا علمی را اموزش دهید، دست به تولید محتوای اموزشی زده اید. حال اگر این محتوای اموزشی را از کانال رایانه منتشر کنید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید یعنی یک محتوای الکترونیکی ساخته و نشر داده اید.

محتوای الکترونیکی چگونه محتوایی است؟
محتوای الکترونیکی چگونه محتوایی است؟

محتوای خوب و باکیفیت چگونه محتوایی است؟

یک محتوا را زمانی باکیفیت، کامل، تاثیرگذار و حرفه ای می دانیم که موارد زیر در روند تهیه و نشر ان رعایت شده باشد:

محتوای غنی نباید حاصل کار دیگران باشد یعنی نباید در تهیه ی ان از اثار دیگران کپی کنیم. باید کاملا جدید باشد.

محتوای شما زمانی محتوای حرفه ای به حساب می اید که هم از نظر ظاهری جذاب و تاثیرگذار باشد یعنی در تهیه ی ان به رنگ ها، فونت، ویدیوهای مرتبط و با کیفیت، چینش بخش های مختلف، طولانی بودن ان( به شرط با کیفیت بودن) و غیره توجه شده باشد و هم از نظر زبانی، تخصصی و لحنی کیفیت لازم را داشته باشد.

محتوای تولیدی خود را حداقل یک بار بازبینی کنید و متن ان را ویراستاری کنید. توجه داشته باشید که غلط املایی و یا چاپی در متن محتوایتان نباشد.

خلاقیت داشته باشید. یادتان باشد که خلاق بودن و داشتن یک ایده ی جدید و ناب اولین قدم در تهیه ی یک محتوای حرفه ای و تاثیرگذار می باشد.

محتوای شما باید با بهره گیری از منابع جامع و موثق تهیه شده باشد تا از اعتبار کافی برخودار باشد.

سعی داشته باشید از هر چهارنوع محتوا در ترکیب با هم استفاده کنید. با این کار محتوای شما اثر دیداری و شنیداری را با هم دارد.

توجه داشته باشید که محتوای شما از انسجام و پیوستگی برخودار باشد.

لحن و زبان نوشتاری خود را در ابتدا و قبل از شروع به تهیه ی محتوا مشخص کنیدو سعی کنید ان را در طول تهیه ی محتوا حفظ کنید.

محتوای خوب و باکیفیت چگونه محتوایی است؟
محتوای خوب و باکیفیت چگونه محتوایی است؟

محتوای مناسب

محتوای شما باید مناسب مخاطبانتان باشد یعنی ابتدا مخاطبانتان را در نظر بگیرد، خصوصیات و ویژگی های ان ها را مشخص کنید و در راستای این خصوصیات و حوزه ای که مد نظرتان است اقدام به محتوانویسی کنید. به این نکته توجه کنید که هدف نهایتان اثرگذاری بر مخاطبانتان است بنابراین تمام تلاشتان باید در راستای جلب توجه و رفع نیاز ان ها باشد.

مدیریت زمان داشته باشید.

با توجه به این که محتوای شما قرار است از چه کانالی منتشر شود موارد مورد نیاز را رعایت کنید.

می توانید از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و غیره نیز برای اشتراک گذاری محتوایتان استفاده کنید.

به محتوای خود لینک های داخلی مرتبط با موضوعتان اضافه کنید. این کار دسترسی کاربران را به بخش های مختلف صفحه ی شما را افزایش داده و هم چنین به افزایش بازدید از صفحیتان کمک می کند.

از تکنیک ها و استراتژی هایی که در حوزه ی تولید محتوا وجود دارند کمک بگیرید.

 

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست و چه وظیفه ای دارد؟

سیستم مدیریت محتوا یا cms  یکی از راه های ساخت وب سایت می باشد که از طریق این سیستم یا به عبارتی نرم افزار با دادن امکاناتی می توانیم وب سایت های مختلفی بسازیم. در واقع سیستم های مدیریت محتوا به ما کمک می کنند تا بدون نیاز به برنامه نویس و برنامه نویسی یک سایت با توجه به هدفمان بسازیم. با استفاده از این سیستم ها می توانید بستری را برای نشر محتواهای تولیدی خود فراهم کنید.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست و چه وظیفه ای دارد؟
سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کدام شرکت ها در حوزه ی تولید محتوا فعالیت می کنند؟

همان طور که می دانید تولید محتوا یکی از اصلی ترین و موثرترین فعالیت های لازم در حوزه  های مختلف مانند برندسازی، فروش انلاین، ارائه خدمات مختلف، تبلیغات، اموزش و غیره می باشد. به همین دلیل امروزه شاهد شکل گیری و فعالیت افراد، گروه ها و شرکت هایی در حوزه تولید محتوا هستیم.

در واقع می توانیم تولید محتوا را یک صنعت تلقی کنیم که روز به روز با اهمیت تر می شود. از جمله سایت ها و شرکت هایی که در حوزه ی تولید محتوا در حال فعالیت هستند می توانیم به گروه هشت اشاره کنیم که تفاوت آن با بقیه اولا در قیمت و ثانیا در هدفمندی و دارای استراتژی بودن محتوا ست. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود حتما از مشاوره رایگان تیم هشت استفاده کنید.

 افزایش ترافیک وبلاگ و وب سایت به چه معنا است و چه اهمیتی دارد؟

هر چقدر محتوای تولید ی شما معتبرتر، باکیفیت تر و به طور کلی تاثیرگذار تر باشد، تعداد بازدیدکنندگان از صفحه ی شما افزایش می یابد. در واقع شما با تولید محتوای خوب ترافیک وبلاگ و یا وب سایتتان را افزایش داده اید.

به عبارت دیگر ترافیک وبلاگ و یا وب سایت همان مقدار اطلاعات تبادل شده بین وب سایت و کاربران می باشد. ترافیک وب سایت دو نوع دارد. نوع اول در تولید محتوا و سئو به کار برده می شود و به تعداد بازدیدکنندگانی گفته می شود که از صفحه شما بازدید می کنند. نوع دوم اطلاعات و داده هایی است که با اندازه های مختلف بایتی، مگابایتی و گیگابایتی از یک مسیر عبور می کند.

ترافیکی که از ان صحبت شد یک دسته بندی دیگر نیز دارد. می تواند پولی باشد یعنی شما هزینه کنید و کاربران را به سمت صفحات خود بکشانید و یا صرفا بازدیدکنندگان با جست و جوی تعدادی کلید واژه در موتورهای جست و جو به وب سایت و یا صفحه شما رهایت شوند. به مورد اول ترافیک پولی گفته می شود و به مورد دوم ترافیک ارگانیک.

 افزایش ترافیک وبلاگ و وب سایت به چه معنا است و چه اهمیتی دارد؟
افزایش ترافیک وبلاگ و وب سایت به چه معنا است و چه اهمیتی دارد؟

مراحل تهیه و انتشار محتوای حرفه ای کدام ها هستند؟

برای تهیه و انتشار یک محتوای حرفه ای 6 مرحله زیر را باید دنبال کنید.

1)باتوجه به موضوع خود و استفاده از ابزارهای انلاینی که وجود دارند کلمات کلیدی هدف خود را مشخص کنید.

2) رقیبان خود را ارزیابی کنید و میزان رقابت پذیری ان ها را در نظر بگیرید.

3) ساحتار محتوایی سات خود را با توجه به میزان رقابت پذیری و همین طور میزان جست و جو کلمات تعیین کنید.

4) از الگوریتم های سئو گوگل برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی محتوای تولیدی خود استفاده کنید.

5) ساختار استانداردی برای محتوای خود تهیه و تدوین کنید.

6) مراحل پشتیبانی و انتشار محتوا را در وبلاگ ها، وب سایت ها  و شبکه های اجتماعی تعریف کنید.

 

کلمات کلیدی را چگونه پیدا کنیم؟  

توجه داشته باشید که اولین قدم در تهیه و تدوین استراتژی مناسب برای محتوایتان، انتخاب کلمات کلیدی است. با نگاه به کلماتی که بیشترین جست و جوها را در موتورهای جست و جو مانند گوگل داشته اند می توان کلمات کلیدی را مشخص کرد. در این مورد باید هم میزان جست و جوی کلمات و هم ارزشمندی اقتصادی ان ها را در نظر بگیرید.

این جست و جو به وسیله ی منابع اطلاعاتی و ابزارهای انلاین قابل انجام است. این نکته را در نظر داشته باشید که استخراج عنوان مهم ترین و پایه ای ترین بخش برای تولید محتوا ست. چراکه محتوایی که عنوان بی هدف دارد در واقع محتوای کور محسوب می شود. یکی از خدمات بسیار مهم و متمایز تیم هشت، استخراج عنوان برای تولید محتواست. نکته مهم این است که این عنوان ها تضمین شده هستند و اگر بر مبنای این عنوان ها ورودی ارگانیک به سایت شما افزوده نشد، تیم هشت پولی دریافت نمی کند.

کلمات کلیدی را چگونه پیدا کنیم؟  
کلمات کلیدی را چگونه پیدا کنیم؟

بعد از تهیه و نشر محتوایتان چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

با انتشار محتوا کار شما به پایان نمی رسد بلکه اقداماتی لازم است تا محتوای شما پس از مدتی باز هم بتواند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع انتشار محتوا تنها یک بخش از وظایف شما به عنوان یک محتوانویس می باشد. در ادامه اقداماتی که بعد از تهیه و انتظار محتوا باید انجام شوند اورده شده است.

  • به سوالات و دیدگاه های کاربران و بازدیدکنندگان صفحه ی خود پاسخ دهید.
  • به گوگل صفحات جدید معرفی کنید.
  • محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • نرخ کلیک کاربران را بر اساس رتبه بررسی کنید.
  • محتوای خود را با استفاده از تکنیک های مختلف به روز رسانی کنید.
  • زمان حضور و فعالیت و رفتار کاربران و بازدیدکنندگان از صفحه خود را بررسی کنید.

از اینکه سایت ما را برای مطالعه چگونه تولید محتوا کنیم؟ انتخاب کردید سپاسگزاریم و اینکه تا پایان مقاله چگونه تولید محتوا کنیم؟ ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله چگونه تولید محتوا کنیم؟ نهایت استفاده را برده باشید / چگونه تولید محتوا کنیم؟

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید