چگونه بدانیم که کجا تبلیغ کنیم؟

چگونه بدانیم که کجا تبلیغ کنیم؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

چگونه بدانیم که کجا تبلیغ کنیم؟

حال که بازار هدف خود را شناسایی کرده اید، باید بدانید که کجا می توانید به انبوه آنها دسترسی پیدا کنید. مشتریان بالقوه شما ممکن است مجلات خاص تجاری بخوانند، در این صورت انجام تبلیغ در چنین نشریه هایی منطقی به نظر می رسد. شاید آنها در یک منطقه جغرافیایی هستند، در این صورت کدام گزینه مناسب است؟

ارسال پست مستقیم یا انداختن تبلیغ در صندوق پستی به صورت تصادفی اگر پست مستقیم یا تراکت گزینه خوبی نیست، باید نشریه ای که آنها به آن دسترسی دارند را شناسایی کنید. ممکن است نشریات متعددی مناسب به نظر برسند.

چگونه باید بدانید که در کدام یک تبلیغ کنید؟

تنها از طریق آزمون و اندازه گیری می توانید بررسی کنید. آسان ترین راه کار این است که تبلیغ کوچکی را آزمون کنید و سپس نتیجه را اندازه گیری کنید. وقتی پی بردید که کدام نشریه بهتر است، تبلیغات اصلی خود را در آن نشریه انجام دهید.

البته باید ذکر شود که برای انتخاب رسانه تبلیغ باید دقت بیشتری به خرج بدهید. همیشه نشریه نمی تواند گزینه مناسب برای تبلیغ باشد وسایل چاپی فقط مورد استفاده کسانی قرار می گیرند که قدرت خواندن دارند و همچنین سواد خواندن را نیز دارند. عموما به دلیل رشد سطح سواد عمومی در بین افراد دیگر به این نکته تاکید نمی شود و بنابراین امروزه نشریات و روزنامه ها یکی از متداول ترین روش های تبلیغ شده است (بختایی، ۱۳۸۵).

روزنامه ها از رسانه های تبلیغاتی متداول برای کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند. تبلیغات روزنامه ای می تواند بسیار گران قیمت باشد مخصوصا در بازارهای شهری. اساسا دو نوع روزنامه وجود دارد که می توانید از بین آن انتخاب کنید، اگر چه ممکن است در بعضی مراکز تنها یک نوع آن وجود داشته باشد.

روزنامه

اولین آنها روزنامه است. اینها روزنامه هایی هستند که شش یا هفت روز در هفته منتشر می شوند.

تیراژ آنها در تمامی روزهای هفته جدید و به روز است و تعداد تیراژ می تواند در روزهای مختلف متفاوت باشد. مثلا ممکن است برای روز شنبه ۶۵۰۰۰ و برای روز دوشنبه تنها ۲۳۰۰۰۰ نسخه باشد.

هفته نامه

دومین نوع هفته نامه است. این هفته نامه ها فقط یک بار در هفته منتشر می شوند و معمولا به طور رایگان در خانه ها تحویل داده می شوند. به دلیل این که آنها در مناطق خاصی توزیع می شوند می تواند ابزار تبلیغی مناسبی برای افرادی همانند تجار، حسابداران و آرایش گران باشد.

روزنامه ها معمولا تیراژ بالایی دارند و این امر به خاطر مقالات به روز آنها است. این روزنامه ها معمولا مشتریان پردرآمدتری در مقایسه با هفته نامه ها به خود جلب می کند. اگر آنچه که شما می فروشید گران قیمت باشد، خدمات یا کالاهای لوکس باشد و یا فقط چند روز فرصت برای فروش آنها داشته باشید، در این صورت روزنامه عموما از هفته نامه موثرتر است. مکتب فکری وجود دارد که معتقد است به خاطر این که برای روزنامه به طور روزانه پول پرداخت می کنید، احتمال خواندن آنها نیز بیشتر است. هفته نامه ها هزینه زیادی ندارند، بنابراین احتمال کنار گذاشتن آنها بدون خواندن زیاد است و یا در خوشبینانه ترین حالت فقط نگاهی اجمالی به آن انجام گیرد.

مجلات

به دلیل این که بیشتر مجلات نشریات ملی هستند، عموما قیمت بالایی دارند. مزیت اصلی تبلیغ در مجلات این است که آنها مخاطبانی با علایق خاص را هدف قرار می دهند. مجلات در صورتی که محصول را در سراسر کشور و یا در سطح ملی ارائه کنید و یا اگر محصول یا خدمت شما قیمت بالایی داشته و یا گروه خاصی از افراد را مورد هدف قرار می دهد بسیار مناسب هستند.

برای مثال شرکتی که لوله های آبپاش تولید می کند در مجله باغبانی تبلیغ می کند. تبلیغات در

مجله همچنین می تواند برای شرکت هایی که از طریق سفارش پستی می فروشند موثرتر باشد.

نشريات تجاری

نشریات تجاری یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغات است. شرکت هایی که در این نشریات تبلیغ می کنند، می توانند از مزیت دسترسی به بازارهای خاص بهره مند شوند. این مزیت می تواند موجب محدودیت نیز باشد، چرا که عموما این نشریات طرفداران و خوانندگان زیادی ندارند. برای استفاده موثرتر از این مجلات تجاری باید پیشنهاد خوبی ارائه دهید. تبلیغ نام شرکت، شماره ثبت، رتبه و … در این نشریات خیلی موثر نیست.

مجلاتی برای تبلیغ مناسب تر هستند که صنعت مورد نظر شرکت را پوشش دهند. چنین مجلاتی در حقیقت بر روی مشتریان و بازار هدف مورد نظر تمرکز می کنند. در چنین مواردی می توان هم از آگهی و هم از یک مقاله کوتاه درباره محصول استفاده کرد (بختایی، ۱۳۸۵).

خبرنامه

دانشگاه ها، گروه های ورزشی و سایر سازمانها ممکن است خبرنامه هایی داشته باشند که شما بتوانید در آنها تبلیغات کنید. احتمالا خبرنامه ها به خاطر تیراژ پائین و محتوای محدود آنها در کل ارزش صرف زمان و تلاش شما را ندارد. تبلیغات در این نشریه ها زمانی منفعت دارد که شما در اجتماع کوچک و یا در یک منطقه ساکن باشید و یا در موقعی که این نشریه در صنعت خاصی محبوبیت داشته باشد.

مثال

البته خیلی وقت ها اتفاق می افتد که تبلیغات در این نشریه ها همانند ارسال پستی با تراکتها اثربخش نیست. برای مثال اگر مغازه ای کوچک در گوشه ای از شهر دارید این احتمال وجود دارد، که تنها بتوانید افرادی که در چند ساختمان اطراف آن ساکن هستند را جذب کنید. به خاطر این که عموما تعداد زیادی از چنین مغازه هایی در اطراف هر شهر وجود دارد و نیازی به تبلیغات در سطح گسترده در روزنامه یا مجله به نظر نمی رسد. در واقع هیچ کس مغازه محله خود را رها کرده و از شما خرید نخواهد کرد.

در این مورد درج تبلیغات در روزنامه منطقی به نظر نمی رسد. مجبورید نرخ کامل آن را پرداخت کنید که بر اساس تعداد خوانندگان روزنامه محاسبه می گردد. ولی این نکته در نظر گرفته نمی شود که تنها درصد اندکی از این خوانندگان کسانی هستند که شما می توانید آنها را به عنوان

مخاطب طبقه بندی کنید. در این مواقع انجام تبلیغات از طریق انداختن آن در صندوق پستی آپارتمان های اطراف فروشگاه بسیار منطقی تر به نظر می رسد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید