چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم

چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع اینکه چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم آشنا خواهیم کرد.

انسان ها با یکدیگر بسیار فرق دارند. خواسته ها و رفتارهایشان نیز با هم متفاوت می باشد. لذا برخورد یک مدیر با کارمند خاطی خود درباره مشکلات، روی مرز حل کردن و درست کردن رفتار کارمند و صرفا بدتر کردن اوضاع امور قرار دارد. اگر هر مدیر یا مسئولی با کارمند خود اینگونه برخورد کند ممکن است در آینده حسن شهرت خود را به عنوان یک مدیر یا مسئول خوب قربانی کند.

چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم
چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  1. آیا توهین کردن به یک کارمند خاطی روشی صحیح می باشد یا خیر توضیح دهید؟
  2. رفتار مدیر با کارمند خاطی خود باید چگونه باشد؟
  3. چند نکته که در برخورد با کارمند خاطی باید به آن توجه داشت را شرح دهید؟

 

[/stextbox]

آیا توهین کردن به یک کارمند خاطی روشی صحیح می باشد یا خیر توضیح دهید؟

خیر توهین کردن به کارمند خاطی روشی غلط می باشد. زیرا طرز عملکرد او هراندازه هم که بد بوده باشد، توهین کردن به او کار اشتباهی می باشد. اگر می خواهید تاثیر مثبتی را روی عملکرد کارمند خود بگذارید، بهتر است از روش صحبت کردن با او و گوش دادن به صحبت های او وارد شوید، شاید صحبت های او زاویه های مختلفی را از مشکلات برایتان روشن کند.

 

رفتار مدیر با کارمند خاطی خود باید چگونه باشد؟

اکثر مدیران بیشتر اوقات از طرز برخورد و عملکرد کارمندانشان ناراضی هستند، اما در بیشتر مواقع هیچ تلاشی برای بازگویی با کارمندان خود نمی کنند و یا اینکه راه درست را در عملکردشان به آن ها نشان نمی دهند.

مدیران با تجربه می دانند که  به چه شکلی، طوری که کارمندانشان ناراحت و دلخور نشوند مسائل را با آنها در میان بگذارند. این روش نه تنها باعث عملکرد خوب کارمندان می شود بلکه کمک به پیشرفت در کارشان نیز خواهد کرد. برای این کار باید اول از ویژگی های خوب کارمندان تعریف کرد تا باعث ناراحتی کارمندان نشود. سپس مشکلاتی که در عملکرد کارمندان وجود دارد را باید مشخص کرد. قطعا چنین برخوردی به بهتر شدن عملکرد کارمندان کمک بسزایی خواهد کرد.

متاسفانه بیشتر مواقع مدیران وقت و انرژی زیادی را صرف آموزش دادن به کارمندانی که عملکرد خوبی ندارند، می کنند. حتی مدیرانی هستند که به فکر اخراج کردن کارمند خود هستند. اما به دلیل های مختلف از تصمیمی که گرفته اند صرف نظر می کنند.

 

در شرایطی که کارمندی وظایف خود را انجام نمی دهد و همکاری با  او دشوار می شود، مدیر در این شرایط می تواند با دادن تذکرات به وی اعلام کند که در صورت کار نکردن با وی برخورد می شود.

بعضی از مدیران باهوش بدین صورت با کارمندان خاطی برخورد می کنند که توجه بیشتری به وی دارند زیرا با این کار فکر می کنند که تنها راه برای بهبودی این کارمند از این طرق می باشد و در شرایطی حتی خود را جای کارمند خاطی قرار می دهند.

رفتار مدیر با کارمند خاطی خود باید چگونه باشد؟
رفتار مدیر با کارمند خاطی خود باید چگونه باشد؟

چند نکته که در برخورد با کارمند خاطی باید به آن توجه داشت را شرح دهید؟

نکته اول این است که، وقتی در یک شرکت یا اداره، کارها به درستی پیش نمی رود هر کسی کار اشتباه خود را گردن کس دیگری می اندازد و اشتباه خود را نمی پذیرد. لذا باید قبل از برخورد به مسیر نادرست و مقصر کردن دیگران در اشتباهات، موقعیت دقیق کار خود را بررسی کنید و به هر کدام از شرکا و کارمندان وظیفه ای را محول کنید. چون در صورت انجام ندادن این کار حتما به مشکل بر می خورید و با سرزنش کردن کارمند خاطی مشکل حل  نمی شود. اول باید مسئولیت خود را در مشکل به وجود آمده به عهده بگیرید، سپس با دیگران برخورد کنید.

وقتی با متهم کردن کارمند خاطی به دلیل اشتباهی که مرتکب شده است شروع کنید، یک محیط دفاعی که هر کس قرار است از حق خود دفاع کند را به وجود آورده اید. به جای سرزنش کردن و متهم کردن دیگران در اشتباهاتشان، بهتر است به آرامی با کارمند خاطی  صحبت کنید. با این روش کمک می کنید دیگر مرتکب هیچ اشتباهی نشوند.

چند نکته که در برخورد با کارمند خاطی باید به آن توجه داشت را شرح دهید؟
چند نکته که در برخورد با کارمندچند نکته که در برخورد با کارمند خاطی باید به آن توجه داشت را شرح دهید؟ خاطی باید به آن توجه داشت را شرح دهید؟

جر و بحث نکنید

وقتی در کار مشکلی پیش می آید، متهم کردن کارمند خاطی و جرو بحث کردن با او کمکی به برطرف شدن مشکل نمی کند. از مشکل پیش آمده باید به عنوان یک تجربه استفاده کرد. در این حال بهتر است برای عملکرد کارمند خود ارزش قائل شوید. با این کار باعث روحیه دادن به او و سعی در تکرار نکردن اشتباهش می شوید.

وقتی کارمندی مرتکب به اشتباهی شده است بهتر است اشتباه او را پیش دیگر کارمندان بازگو نکنید. زیرا این کار نه تنها باعث رفع مشکل نمی شود بلکه اوضاع را خرابتر نیز می کند. بهتر است به صورت خصوصی با او صحبت کنید و برای این کار وقت کافی را در نظر بگیرید، تا به نتیجه و راه حلی برسید.

از این فرصت استفاده نکنید و دیگر اشتباهات و مشکلات کارمند خاطی را یادآوری نکنید. بعداز بازگو کردن مشکلش در کار با دیدی مثبت او را ترک کنید. این کار ناراحتی کمتری را برایش به وجود می آورد و به فکر ابزارهای لازم برای جبران اشتباهش می افتد.

هنگامی که به اشتباه او پی بردید با او برخورد نکنید. اجازه دهید قبل از بازگو کردن مشکل با کارمند خاطی عصبانیتتان از بین برود. بگذارید زمان لازم برای صحبت کردن درباره مشکل پیش آمده به وجود آید و عصبانیتتان کاملا برطرف شود.

هیچوقت به دنبال پیدا کردن مقصر برای اشتباه به وجود آمده نباشید. شما باید به دنبال راه حل برای برطرف کردن مشکل و جلوگیری از مشکلات دیگر باشید. مثلا نظر کارمند خاطی خود را در رابطه با چگونگی بهتر شدن اوضاع کار بپرسید. با این کار اعتماد به نفس او را در انجام دادن کارش بالا می برید.

جر و بحث نکنید
جر و بحث نکنید

شجاع و نترس

شجاع و نترس بودن یکی از ویژگی های یک مسئول موفق می باشد. اگر واقعا نیاز به اخراج کارمند باشد با قاطعیت تصمیم خود را عملی کند و به درست ترین شکل ممکن تصمیم خود را بگیرد، حتی بهانه تراشی یا به تاخیر انداختن اخراج یا حتی محول کردن این کارمند به شخص دیگری را انجام ندهد. در صورتی که مسئولی دچار اشتباه شد با شجاعت تمام اشتباه خود را پذیرفته و مسئولیت کار را به دوش بکشند.

از اینکه تا پایان مقاله چگونه با کارمند خاطی برخورد کنیم ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید