چگونه اثربخشی تبلیغ را بسنجیم؟

چگونه اثربخشی تبلیغ را بسنجیم؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

چگونه اثربخشی تبلیغ را بسنجیم؟

اگر تنها قرار باشد سه نکته از این سایت یاد بگیرید یکی از آنها باید آزمون کردن باشد. زمانی که با این اصل ساده آشنا شوید قادر خواهید بود در هر زمان و با هر تبلیغی فروش زیادی انجام دهید.

در طی سالها من با صاحبان کسب و کار زیادی صحبت کردهام که سعی بر انجام تبلیغات از طریق رسانه های گوناگون کرده اند ولی بعدا به خاطر این که موثر نبوده آن را متوقف کرده اند.

رقبای آنها از همان رسانه استفاده کرده و نتیجه ی خوبی گرفته بودند. اگر شما از آنها درباره تبلیغاتی که در روزنامه ی محلی یا رادیوی محلی انجام داده اند بپرسید آنها جواب خواهند داد که این تبلیغ موثر واقع نخواهد نشد. |

اگر روزنامه نتیجه نمیدهد یا تبلیغات رادیوئی اثر بخش نیست پس چرا بسیاری از شرکتها از آن استفاده می کنند؟ مطمئنا اگر آنها نتیجه خوبی نداشتند کنار گذاشته می شدند.

در واقع دلیل آن این نیست که رادیو یا استراتژی تبلیغ اثربخش نیست بلکه در گام اول تبلیغ شما به حد کافی خوب طراحی نشده است. رمز نتیجه گرفتن از یک تبلیغ این است باید که قبل از نمایش در بازار واقعی مورد آزمایش قرار گیرد (شوگارز، ۲۰۰۶).

تبلیغ بی ثمر

افراد زیادی را دیده اید که یک تبلیغ را نوشته و معتقد بوده اند که برای آنها بسیار خوب کار خواهد کرد. آنها تبلیغ را در روزنامه چاپ کرده اند و سپس منتظر مراجعه کننده بوده اند. آنها معتقد بودند تبليغ اثربخش خواهد بود زیرا بسیاری از مشتریان کنونی آنها آن روزنامه را می خوانند. ولی وقتی در افزایش مشتری با استفاده از این تبلیغ شکست می خورند تبلیغات را متوقف کرده و روزنامه را به خاطر نتیجه ضعیف مقصر می دانند.

اما چگونه آنها تصور می کنند که تبلیغ موثر خواهد بود؟ شما نمی توانید از این امر مطمئن شوید مگر این که آن را آزمایش کنید. اگر موثر واقع نشد به راحتی می توانید آن را تغییر داده و تبلیغ جدیدی انجام دهید. باید آن قدر آزمون را ادامه دهید تا این که به یک تبلیغ موثر و کارا دست یابید.

من شرکت های زیادی را دیده ام که هزینه های بسیار گزافی را برای مبارزات تبلیغاتی که نتیجه نداشته، صرف کرده اند. در واقع آنها فقط پول خود را بر باد داده اند. آنها یک تبلیغ در صفحه کامل یک نشریه معتبر که هزاران دلار هزینه دارد می دهند فقط به خاطر این که چنین تبلیغی شوکه کننده است. در صورتی که اگر این تبلیغ یا بخش اصلی آن را آزمون کرده بودند، می توانستند از انجام این کار دشوار خودداری کنند.

تیتر تبلیغ

بنابراین آنچه را که باید در تبلیغ مورد آزمون قرار دهید، مرور می کنیم.ابتدا باید تیتر تبلیغ را آزمون کنید. تیتر تبلیغ بخش خیلی مهم آن است. بعدا به چگونگی نوشتن یک عنوان یا تیتر خوب خواهیم پرداخت. فعلا باید از اهمیت آن آگاه باشید و همچنین بپذیرید که تیتر آن قدر حساس است که باید آزمون شود.

همچنین باید پیشنهادی را که می کنید مورد آزمون قرار دهید. برخی پیشنهادات که به تصور شما خیلی خوب است موثر نخواهند بود و برخی نیز که به تصور شما نتیجه بخش نیست کارا و نتیجه بخش خواهد بود. شما نمی توانید مطمئن شوید مگر این که آن را آزمون کنید.

نشریات گوناگون را آزمون کنید. اگر تبلیغ در یک روزنامه موجب تماس های تلفنی زیاد می شود و روزنامه دیگر با همان تبلیغ نتیجه ای در بر ندارد، به احتمال زیاد علت نشریه است و نه تبلیغ.

محل تبلیغ مورد دیگری است که باید آزمون کنید. تبلیغ خود را در یک صفحه بازرگانی، صفحه طبقه بندی شده و یا در بخش اخبار عمومی آزمون کنید. من بارها دیده ام که افراد تبليغهایی انجام داده اند که در ابتدا مقبول واقع نشده است ولی با قرار دادن آن در بخش متفاوتی از روزنامه نتیجه ای بسیار خوب بدست آمده است.

تبلیغ خود را با عکس و یا بدون عکس با حاشیه و یا بدون حاشیه آزمون کنید. گزینه های زیادی وجود دارند که می توانند نتیجهی حاصله را تغییر دهد ولی امیدوار نباشید که بدون آزمون به آنها پی خواهید برد.

شما تئوریها و فرضیات زیادی را در دنیا می بینید ولی تا زمانی که آنها را آزمون نکنید نمی توانید از کارایی و اثربخشی آن اطمینان حاصل کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید