پشتیبانی وردپرس چیست

پشتیبانی وردپرس چیست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به سوال پشتیبانی وردپرس چیست بپردازیم و سعی می کنیم به تمامی سوالات در این حوزه پاسخ دهیم :

امروزه یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس ی باشد و بیشتر افراد برای اینکه بتوانند بهتر بر روی مطالب سایت خود مدیریت داشته باشند و محتواهای خود را طبق سئو و الگوریتم موتورهای جستجو بنویسند از سی ام اس وردپرس استفاده می کنند .

جهت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

پشتیبانی وردپرس چیست
پشتیبانی وردپرس چیست

به طور میانگین در حال حاضر از هر چهار سایتی که در  دنیا تولید می شود یکی از آنها از وردپرس برای طراحی خود استفاده کرد  دلیل زیادی برای این انتخاب وجود دارد بیشتر افراد راحتی و آسانی کار کردن این سایت را دلیل اصلی انتخابشان می داند و دلیل بعدی که بسیاری دیگر انتخاب می کنند پشتیبانی قوی و به روز این سی ام اس یا سیستم مدیریت محتوا می باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

ویژگی های وردپرس چیست ؟ آیا .وردپرس به نسبت سیستم ها مدیریت محتوا دیگر برتری دارد ؟

پشتیبانی سایت وردپرس  چیست ؟

به روز رسانی وردپرس به چه صورت می باشد ؟

رابطه سئو با وردپرس چیست ؟

چه عواملی باعث کاهش سرعت در وردپرس می شود ؟

برای بالا بردن سرعت وردپرس چه راهکارهایی وجود دارد ؟

آیا بهترین گزینه برای طراحی سایت وردپرس می باشد ؟

نسخه وردپرس 5 به چه صورت می باشد ؟

چگونه به وردپرس می توان افزونه اضافه کرد؟

چگونه می توانید از وردپرس استفاده کنید ؟

[/stextbox]

ویژگی های وردپرس

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که به افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند کمک می کند که  مدیریت بهتری بر روی محتواهای سایت خود داشته باشند . شما میتوانید با استفاده از ویژگی های متعددی که وردپرس دارد برای سایت های مختلفی مانند سایت های بازرگانی ، سازمانی ، تجاری ، فروشگاه های اینترنتی و پزشکی استفاده کنید . در زیر سعی کرده ایم به ویژگی های وردپرس بپردازیم :

ویژگی های وردپرس
ویژگی های وردپرس

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

سیستم رایگان و متن باز

اولین و مهم ترین ویژگی های وردپرس این است که این سیستم به صورت رایگان و متن باز برای کاربران خود می باشد  . در بعضی از مواقع شما نیاز دارید که وردپرس را با توجه به نیاز خود تغییر دهید  و این موقعیت  را به شما می دهد که شما قادر خواهید بود بدون اینکه هزینه ای برای این تغییر پرداخت کنید می توانید وردپرس را برای خود سفارشی کنید . دقت داشته باشید این رایگان بودن برای تمامی کاربردها می باشد .

سیستم رایگان و متن باز
سیستم رایگان و متن باز

یکی دیگر از ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا این است که شما می توانید به راحتی بدون هیچ مشکل و دردسری هر افزونه ای که نیاز دارید استفاده نمایید . معمولا افزونه ها برای بالا بردن توانایی  و امکانات وردپرس می باشد ، این افزونه ها معمولا با توجه به هر موضوعی اختصاص و توسعه یافته است  گاهی افزونه ها برای طراحی فروشگاه ها می باشد و گاهی برای شبکه های اجتماعی و یا  تالارهای گفتگو می باشد  .

شما برای استفاده از این افزونه ها نیازی به اینکه دغدغه ای برای هزینه ای از این سایت ها داشته باشید را ندارید شما می توانید بدون هیچ هزینه ای هر افزونه ای که می خواهید تهیه کنید و از آن استفاده نمایید . شاید می توان علت اصلی توجه زیاد طراحان  سایت ها را همین رایگان بودن وردپرس دانست زیرا این افراد می توانند یک سایت سازمانی و رسمی را به صورت رایگان راه اندازی کنند .

البته باید بدانید که این به این معنی نیست که شما می توانید بدون هیچ هزینه ای سایت را راه اندازی کنید زیرا هزینه های دیگری مانند طراحی سایت ، طراحی قالب ، پشتیبانی ، خدمات دامنه و میزبانی از هزینه هایی می باشد که یک طراح سایت باید بپردازد .

با وجود اینکه وردپرس دارای امکانات زیاد و متنوع می باشد شما می توانید سایت را به صورت راحت و ساده راه اندازی کنید و البته برای راه اندازی یک سایت با کیفیت و معتبر باید به صورت کامل بر وردپرس آشنای داشته باشید زیرا وردپرس امکانات بسیار زیادی دارد و برای اینکه بتوانید بهتر از آنها استفاده کنید باید تجربه ها لازم را در زمینه استفاده از وردپرس داشته باشید .

یکی از ویژگی های مهم وردپرس این است که این سیستم ب صورت منظم به روز می شود و کاربران می توانند از نسخه های به روز شده به صورت رایگان استفاده کنند و سایت های به روزی برای خود داشته باشند .

شما می توانید در زمانی که  می خواهید برای شروع کار و یادگیری طراحی سایت از وردپرس استفاده کنید می توانید از نسخه های رایگان آن بدون استفاده از افزونه استفاده کنید . شما برای راه اندازی یک سایت مبتدی نیازی به افزونه ندارید .

زیرا امکان پیش فرض زیادی بر روی وردپرس وجود دارد . مثلا فردی که میخواهد یک سایت اطلاع رسانی داشته باشد می تواند بدون هیچ دغدغه از قالب اصلی وردپرس بدون استفاده از افزونه های دیگر استفاده نماید .

در قالب ها اصلی و بدون افزونه امکاناتی مانند ایجاد و ارسال خبرهای جدید ، ارسال مقاله های جدید با موضوعات مختلف ، ایجاد صفحات ایستا با توجه به نیاز افراد ، ایجاد منوهای مختلف و کاربردی ، ایجاد لینک هایی برای دوستان و امکانات زیاد دیگری که می توانید در وردپرس استفاده نمایید .

یکی از مهمترین امکاناتی که در وردپرس وجود دارد این است که شما می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس مدیریت قوی بر روی مطالب سئو شده داشته باشید . معمولا شما می توانید تا هفتاد درصد از نیازهای ی مقاله و یا محتوا سئو شده را طبق افزونه ای موجود برای سایت خود رعایت نمایید .

ویژگی مهم بعدی که در وردپرس وجود دارد این است که دیگر نیاز نیست مانند سیستم های مدیریت محتوا درگیر برنامه نویسی باشید . و افراد یکه می خواهند از برنامه نویسی استفاده کنند می توانند به راحتی از بخش برنامه نویسی آن استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد .

 

یکی از ویژگی های مهمی که وردپرس دارد این است که شما نیازی نیست که دغدغه ای برای امنیت سایت خود داشته باشید و می توانید با به روز رسانی های جدیدی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد می توانید امنیت را بالا ببرید .

دقت داشته  باشید شما زمانی که از هر افزونه ای استفاده می کنید هرچند آن افزونه کیفیت پایینی داشته باشد باز هم شما می توانید از امنیت بالای آن استفاده نمایید .

شما می توانید از انواع محتوا ها استفاده کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید مثلا هر محتوایی را که انتخاب کرده اید با اندکی تغییر با استفاده از افزونه های آماده می توانید یک قالب جدید استفاده نمایید . مثلا خیلی راحت یک سایت پوشاک می تواند نوع محتوای خود را با نام محصولات که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد با توجه به شکل نمایش و ورود اطلاعات مطابق با نیاز و سلیقه خود تغییر دهد .

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

پشتیبانی سایت وردپرس

معمولا در دنیای واقعی بیشتر افراد به دنبال کالاهایی هستند که دارای پشتیبانی قوی باشد ، در دنیای مجازی نیز دقیقا همین مسئله وجود دارد و افراد متخصص به دنبال این هستند که بتوانند پشتیبانی قوی داشته باشند .

در زمینه طراحی سایت نیز باید همین نکته پشتیبانی وردپرس نیز وجود داشته باشد تا افراد بتوانند موفق تر باشند به همین دلیل وردپرس در بین افرادی که کار طراحی سایت انجام می دهند بسیار موفق تر و محبوب تر می باشد زیرا پشتیبانی قوی و منظمی دارد  .

دلیل این محبت این است که شما زمانی که یک سایت را طراحی می کنید ابتدا باید به ویترین آن توجه کنید به همین دلیل باید از سیستمی انتخاب شود که به روز باشد و شما بتوانید بهترین طراحی را برا آن داشته باشید .

پشتیبانی سایت وردپرس
پشتیبانی سایت وردپرس

زمانی که یک سایت از طریق وردپرس طراحی می شود و به صورت کامل به کاربر ارائه می شود نمی توان گفت که کار طراح تمام شده است زیرا در اصل  کار طراح سایت از آن به بعد به صورت جدی شروع شده است و فرد باید پشتیبانی های لازم را انجام دهد  .

در بیشتر مواقع هزینه زیادی برای طراحی سایت انجام می شود و زمانیکه به پشتیبانی سایت می رسد مخاطب تصمیم میگیرد که مابقی کار  را خودش انجام دهد که در ابتدا شاید موفق باشند اما بعد از گذشت چند ماه پشتیبانی های لازم انجام نمی شود و در بیشتر مواقع به سال نرسیده سایت راکد می شود و تمام هزینه هایی که تا آن لحظه انجام شده است بی ثمر میشود . در زیر به مشکلاتی که وجود دارد که افراد پشتیبانی سایت را با وردپرس اشاره کرده ایم :

در بیشتر مواقع به دلیل کمبود وقت افراد پشتیبانی وردپرس را انجام نمی دهند و شاید این اولین مشکل پشتیبانی سایت باشد .

مشکل بعدی شاید به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد مدیریت سایت ها باشد .

مشکل دیگری که در زمینه پشتیبانی سایت ها جود دارد این است که محتوای کافی برای  فعالیت سایت ها وجود دارد .

خدماتی که نیز در زمینه پشتیبانی وردپرس انجام می دهد به صورت زیر می باشد :

معمولا در پشتیبانی ها برای رفع مشکلات و تغییرات قالب سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد .

در پشتیبانی سیستم ها مدیریت محتوا نیز مشکلات مربوط به سرورها رفع وبررسی می شود .

در پشتیبانی های سئو نیز خطاهای سئو نیز در وبمستر تولز انجام می شود .

در پشتیبانی وردپرس یکی از کارهایی که انجام می شود این است که سعی می شود مشکلات عضویت کاربران نیز برطرف می شود .

اگر در فروشگاه های اینترنتی خطایابی و رفع مشکلات وجود داشته باشد در زمان پشتیبانی وردپرس این مشکلات بر طرف می شود .

در پشتیبانی های وردپرس به شما مشاوره های لازم در خصوص استفاده از بهترین افزونه  ها و قالب وردپرس انجام می شود .

شما می توانید در پشتیبانی وردپرس سرور سایت خود را به سرور قوی تر و یا سروری که مدنظرتان می باشد منتقل کنید و مشکلاتی که در این زمینه می باشد را نیز انجام دهید .

در پشتیبانی وردپرس می توانید خطاهایی مانند راست چین کردن در پلاگین و قالب ها انجام دهید را برطرف کنید .

شما می توانید در پشتیبانی وردپرس مشکلاتی مانند دیر لود شدن و کند بودن سایت ها را برطرف نمایید .

شما می توانید تمامی تغییرات لازم را از نظر ظاهر سایت ها مانند تغییر منوها و باکس ها و حتی چیدمان صفحات را در مرحله پشتیبانی سایت را انجام دهید .

می توانید در زمان پشتیبانی وردپرس  سایت را بومی سازی کنید و مطابق نظر شخصی خودتان تغییرات لازم را انجام دهید .

می توانید در زمان پشتیبانی وردپرس سئو را به صورت حرفه ای مدیریت کنید .

 

 

 

به روز رسانی وردپرس

امروزه بیشتر افراد برای مدیریت بهتر بر روی سایت خود از وردپرس استفاده می کنند و این امکان بر هیچ کسی پوشیده نیست . به همین دلیل وردپرس تمام سعی خود را می کند تا علاوه بر جذب مخاطب جدید با استفاده از به روز رسانی های منظمی که انجام می  دهد بتواند مخاطبین همیشگی داشته باشد . در این به روز رسانی ها این قابلیت برای شخصی سازی قالب ها نیز وجود دارد .

به روز رسانی وردپرس
به روز رسانی وردپرس

با توجه به رشد  و سرعت تکنولوژی یک سیستم مدیریت محتوا باید از یک کیفیت بالایی برخوردار باشد و تمامی مطالب را به صورت دقیق و منظم به روز شود وردپرس نیز یکی از بهترین و معتبرترین سیستم های به روز رسانی می باشد که می توان با خیال راحت از آن استفاده نمود و دغدغه ای برای عقب ماندن از سایت های به روز دنیا نداشته باشید . یکی از ویژگی هایی که در این به روز رسانی ها انجام می شود این است که در نسخه های جدید سعی می شود که باگ ها و مشکلات کاربردی و امنیتی احتمال برطرف شود  و علاوه بر آن ها امکانات جدیدی اضافه می شود .

افرادی که با وردپرس کار می کنند راحت می توانند تفاوتهایی که بین نسخه های می باشد را ببیننند و درک کنند حتی این تفاوت ها در نگارش ها نیز دیده می شود . یکی از ویژگی های خوبی که در نسخه ها به روز راسی شده وجود دارد این است که شما می توانید بدون دغدغه از نسخه ها قدیمی در کنار نسخه های جدید استفاده کنید به این صورت که شما از هر ویژگی هایی که در نسخه های قدیمی استفاده کرده اید می توانید بعد از دانلود نسخه جدید نیز از آن استفاده کنید .

 

رابطه سئو با وردپرس

سئو یک مفهوم جدید در بهینه سازی در حوزه  ارتباطات می باشد و باعث میشود که سایت ها در رتبه بالاتری در موتورهای جستجو قرار گیرد . افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارند می توانند به صورت غیر مستقیم بر برنامه نویسی و طراحی سایت نیز تسلط داشته باشند .

رابطه سئو با وردپرس
رابطه سئو با وردپرس

یکی از ویژگی های مهم و تاثیر گذار وردپرس این است که می توانید سئو خوبی داشته باشید زیرا علاوه بر یک سری امکاناتی که به صورت پیش فرض بر روی آنها قرار دارد دو افزونه دیگری به نام یوئست سئو  و  ALL IN SEO  Pack  می باشد که برای بالا بردن رتبه سئو تاثیرگذار می باشد .

معمولا بیشتر افرادی که طراحی سایت انجام می دهند به دنبال این هستند که د رصفحه ابتدایی جستجوهایی گوگل قرار بگیرند اما این در حالی است که صفحه ابتدایی گوگل تنها برای ده صفحه برتر می باشد و فردی در این رقابت موفق می شود که بتواند سئو بهتری داشته باشد .

این در حالی است که میلیون ها سایت برای اینکه در این رقابت موفق شود از این افزونه ها استفاده می کنند به همین دلیل شما اگر این افزونه ها را انتخاب کنید و نصب کنید بر روی سایت خود نمی توانید مطمئن باشید که یک سایت با کیفیت بالا دارید ، برای اینکه سئو خوبی داشته باشید باید مسائل دیگر پیرامون سئو توجه نمایید تا در این زمینه موفق شوید .

معمولا شما زمانی که میخواهید سئو را در وردپرس انجام دهید باید با امکاناتی که وجود دارد آشنا شوید در زیر به امکانات و ساختارهایی که وجود دارد اشاره کرده ایم :

 

بهینه سازی سرور :

اولین نکته ای که شما می توانید در سئو وردپرس انجام دهید بهینه سازی وردپرس می باشد . وقتی سئو را انجام می دهید  به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی مسائل زیادی تاثیر می گذارد یکی از این مسائل که به صورت غیر مستقیم تاثیر گذار میباشد عملکرد درست و مناسب سرور می باشد .

دلیل این مزیت این است که گوگل با استفاده از الگوریتم ها دقیق و پیشرفته ای که دارد می تواند با دقت فراوان سرعت و عملکرد سایت ها را بررسی و اندازه بگیرد . به همین دلیل به عنوان یکی از پارامترهای مهم در رتبه بندی از سئو برای بهینه سازی سئو یاد می شود .

بهینه سازی سرور :
بهینه سازی سرور :

نمره های منفی که پیرامون آیین مسائل وجود دارد این است که اگر سرعت به اندازه مطلوب کافی نباشد یا فایل های اصلی و جانبی که برای سایت وجود دارد فشرده نشده باشد و حتی تاریخ انقضایی برای آن مشخص نشده باشد یک نمره منفی برای سئو سایت در نظر گرفته می شود .

بهینه سازی در تنظیمات وردپرس :

دومین نکته تاثیر گذار بعدی این است که از سئو برای  بهینه سازی تنظیمات وردپرس نیز می توان استفاده کرد . یکی از این نکته که در بخش تنظیمات می باشد پیوند سکته می باشد که در زمان ایجاد یک سایت و یا صفحه ای جدید برای سایت باید برای آن تنظیم شود .با مشخص کردن نام نوشته که برای آدرس صفحات و برگه ها مشخص میشود می وانید سئو سایت خود را بالا ببرید .

بعضی از اوقات ممکن است به صورت اتفاقی و یا سهوی دست شما بر روی عدم نمایش موتورهای جستجو بخورد و شما می توانید قبل از انتشار  این موضوع را بررسی نمایید . شما می توانید با استفاده از از سئو تنظیمات وردپرس را بهینه سازی کنید یکی از این اقدامات این است که در صورت تکراری بودن آدرس سایت می باشد .

بهینه سازی در تنظیمات وردپرس :
بهینه سازی در تنظیمات وردپرس :

بهینه سازی قالب :

سومین نکته تاثیر گذار بهینه سازی قالب می باشد که از طریق سئو برای سایت شما فراهم می شود .. معمولا بیشتر افراد از قالب های آماده استفاده می کنند  و به همین دلیل ممکن است سرعت سایت شما کم شود زیرا قالب های آماده پر حجم می باشند ، قالب های آماده معمولا با توجه به نیاز افراد تولید شده اند

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

افزونه سئو :

نکته تاثیر گذار مهم بعدی که بیشتر افراد برای بالا بردن سئو سایت خود از آن در وردپرس استفاده می کنند دو افزونه معروف سئو می باشد  بیشتر سایت ها از این دو افزونه استفاده می کنند . باید بدانید شما این افزونه ها را داشته باشید و ندانید چگونه از آن استفاده کنید نمی توانید بگویید صرفا به دلیل این افزونه ها می توانید سئو سایت خود را افزایش دهید .

محتوا و ساختار :

نکته تاثیر گذار بعدی این است که شما باید محتوا و ساختار را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید از نظر موتور جستجو مخاطبین جایگاه بالایی داشته باشید  . یک سری نکات در زمینه تولید محتوا وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای مناسبی داشته باشید ، در زیر به این نکات اشاره کرده ایم :

اولین گام این است که شما یک عنوان مناسب و جذاب برای محتوای خود انتخاب نمایید .

نکته مهم بعدی این است که چند کلمه کلیدی و تاثیرگذار و مناسب را منتخب نمایید و میزان به کارگیری از آن در طول محتوا  از ویژگی های یک محتوای با کیفیت می باشد .

نکته مهم بعدی در ایجاد محتوا این است که شما به جنبه های مختلف پیرامون کلمات کلیدی باید بپردازید  تا یک محتوا با کیفیت داشته باشید .

یک محتوای با کیفیت این است که پیوندهای داخلی خوب و کارآمد داشته باشد تا بتواند سئو سایت را بالا ببرد .

در یک تولید محتوای با کیفیت بتوانیم فایل های چند رسانه ای و تصاویر مرتبط و خوبی استفاده شود .

یک تولید محتوا با کیفیت  باید با استانداردهای اچ تی ام ال نوشته شود .

یک نویسنده محتوا باید بدانند برای چه سایتی مطلب می نویسید  طبق آن طول محتوا را مشخص کند .

یک محتوا با کیفیت مطابق با سئو باید منحصر به فرد باشد .

 

عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت وردپرس

سرعت یک سایت به عوامل زیادی بستگی دارد و می تواند در بعضی از سایت ها سرعت بالایی تجربه و شد و در بعضی از سایت ها کندی آن دیده شود و افرادی که در زمینه طراحی سایت فعال هستند می دانند که یکی از نکات مهم برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو سایت باید سرعت بالایی داشته باشد . در زیر سعی کرده ایم به عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی سرعت سایت اشاره کنیم :

عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت وردپرس
عوامل تاثیر گذار بر روی سرعت وردپرس

یکی از مهم ترین عامل ها در کاهش سرعت یک سایت این است که از قالب های ناکارآمد و سنگین استفاده کنید .

بعضی از افزونه های غیر استاندارد وجود دارد که سرعت سایت را کاهش می دهد .

بعضی از تنظیمات مخصوص به وردپرس و افزونه وجود دارد که باعث سرعت سایت می شود .

یکی از  علت های کند شدن سایت ممکن است بازدید بالا یک سایت باشد . اگر در یک لحظه بازدید سایت ها زیاد شود به صورت طبیعی سرعت سایت کم می شود .

در بعضی از مواقع زمانی که حجم سایت بالا می باشد سرعت سایت کاهش پیدا می کند .

زمانی که یک سایت دارای ساختاری نامناسب میباشد سرعت سایت کم می شود .

زمانی که شما در سایت مطالب زیادی قرار دهید و جستجو های زیادی در قسمت های مختلف سایت بگذارید باعث می شود که سایت شما سرعت تند داشته باشد

اگر شما تنظیم های دقیقی برای سرور کش و مرورگر انجم ندهید نمی توانید تنظیم دقیق و خوبی برای سرعت سایت خود داشته باشید .

در بعضی از مواقع نیز ممکن است ضعف شبکه های ارتباطی باعث کند شدن سایت شود .

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

راهکارهای بالا بردن سرعت وردپرس

شما قبل از هرکاری باید علت پیدایش آن مشکل را پیدا کنید . برای بالا بردن سرعت وردپرس نیز شما باید ابتدا دلیل کند شدن سرعت وردپرس را پیدا کنید و بعد از آن می توانید مطابق با همان مشکل سرعت وردپرس را نیز بالا ببرید .

برای اینکه بتوانید دلیل را به صورت دقیق پیدا کنید می توانید از افرادی که در این زمینه تجربه بالا دارند استفاده نمایید و یا از آزمون های فنی که از ابزارهای پیدا کردن دلیل کاهش سرعت وردپرس است استفاده نمایید .  برای کاهش دادن  مشکلاتی که باعث کند شدن سرعت می شود باید از  روش های زیر استفاده نمایید :

 

سرویس آنلاین برای رفع مشکل :

اولین ابزاری که می توانید استفاده کنید این است که از سرویس های آنلاین  google page speed insights   برای پیدا کردن نقطه های بحرانی و مشکل زا استفاده نمایید این مشکلات می تواند ضعف سرور و یا تنظیمات اشتباه کش باشد .

قالب های آماده :

معمولا یکی از مشکلاتی که در زمینه کند شدن سرعت وردپرس وجود دارد استفاده از قالب های آماده می باشد ، معمولا قالب هایی که به صورت آماده عرضه می شود یک سری ویژگی هایی دارد که لازم و ضروری نمی باشد ، شما با کمی تجربه می توانید قالب هایی که خودتان نیاز دارید را طراحی کنید و از آنها استفاده  نمایید و سرعت وردپرس خود را بالا ببرید .

 

افزونه ها :

در وردپرس حدود هزاران افزونه وجود دارد و هر افزونه برای یک هدف استفاده می شود و در بین این افزونه افزونه هایی با کیفیت بالا و در بعضی از مواقع با کیفیت بسیار پایین وجود دارد . یکی از گام های مهم در زمان طراحی سایت این است که شما از افزونه هایی استفاده نمایید که برای شما لازم و ضروری است ، اگر  هر افزونه ایی را به سایت خود اضافه کنید تنها سایت خود را سنگین کرده و به همان اندازه سرعت وردپرس را کاهش می دهد .

دو افزونه وجود دارد که بیش از اندازه سرعت ساعت را کاهش می دهد افزونه نمایش بازدید سایت  و آمارگیر درون سیستم می باشد زیرا این افزونه ها به بانک اطلاعاتی نیاز دارند و به همین دلیل که نیاز به خواندن و نوشتن زیاد مطلب تست سرعت سایت شما به حد زیادی کاهش پیدا میکند .

به همین دلیل پیشنهاد می شود تا حد امکان از استفاده این نوع افزونه ها جلوگیری نمایید به جای آن می توانید از سرویس آنلاین به عنوان مثال سرویسی مانند  clicky.com استفاده کنید و تا حد زیادی سرعت اینترنت خود را بالا ببرید .

بازدید های زیاد :

در بعضی از مواقع بازدید هایی که از سایت ها انجام می شود باعث کند شدن سایت ها می شود حال اگر سایت ها کمی ناتوان باشند نمی توانند  به خوبی پاسخگوی بازدید های زیاد باشند به همین دلیل باعث کند شدن سرعت سایت ها می شود .

در این مواقع اگر سایتی می داند که بازدید بالایی دارند باید از امکاناتی که می توانند بر روی سرور وجود دارند استفاده نمایند این امکانات می تواند مانند جداسازی سیستم ارائه ی فایل های استاتیک می باشد که این فایل ها مانند شیوه نام ه ها ی، تصاویر و فایل های اسکریپت می باشد همچنین می توانند انتقال از روی سی دی آن را انجام دهند و یا جداسازی سیستم پایگاه داده را از سرور اصلی پردازشگر سیستم انجام شود .

یک سری امکانات دیگری وجود دارد که در  این زمینه به شما کمک می کند که سرعت اینترنت بالا برود این امکانات مانند پهنای باند و یا مسیرهای ارتباطی که بین سرور و بازدیدکنندگان وجود دارد از سری امکاناتی می باشد که به شما برای بالا بردن سرعت کمک می کند .

حجم زیاد :

یکی از عوامل دیگری که باعث کنند شدن سایت ها می شود حجم زیادی می باشد که در محتوا وجود دارد . اگر سایتی حجم بالا داشته باشد و یا ساختاری ناکارآمد داشته باشد با یک سرعت پایین مطالب را در اختیار کاربران مورد نظر خود قرار میدهد .

در بعضی از مواقع بسیاری از افراد بر این باور هستند که با بالا بردن محتواها ی سایت می توانند رتبه خود را در گوگل بالا ببرند اما این در حالی است که شما مجاز به ساختارهای غلط و محتواهای نادرست نمی باشید زیرا این استفاده نادرست باعث میشود که سرعت سایت کاهش پیدا کند . افرادی که در زمینه طراحی سایت خبره هستند می دانند که باید با یک ساختار درست و محتاهای کاربردی و ضرور باید سایت را راه اندازی کنند تا سرعت سایت بالا برود .

صفحات متنوع :

این طبیعی است که برای نمایش دادن هر محتوا و یا امکاناتی سایت شما نیاز به پردازش دارد حال اگر این امکانات و صفحات زیاد باشد باید پردازش زیادی انجام دهد و همین امر باعث کند شدن سرعت سایت می شود . به همین دلیل بهتر است از محتواهای لازم و ضروری و همچنین ابزارک های مفید برای سایت استفاده کنید تا بتوانید سرعت سایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید .

تنظیمات نادرست :

سیستم های کش معمولا بر  روی دو بخش مرورگر و سرور قابل استفاده میباشد . در بخش اصلی که سرور می باشد قابلیت ذخیره سازی صفحاتی را دارد که در بازدید های زاید تغییری در محتواهای سایت اتفاق نمی افتد و همین صفحات باعث می شود که دیگر سایت نیاز به پردازش نداشته باشد و از اینرو سرعت سایت بالا می رود و زمانی که اینگونه سایت ها درخواست داده شود مرورگر دیگر نیازی به پردازش آنها ندارد و می تواند این توان را در زمان بازدید های زیاد بین کاربران تقسیم نماید .

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

اگر فردی بخواهد برای طراحی سایت اقدام نماید باید زمان زیادی را صرف کند تا بتواند برنامه نویسی های لازم در این زمینه را یاد بگیرید  ، در زمینه طراحی سایت یک سری مطالب وجود دارد که در سای های مختلف به صورت یکسان استفاده می شود و ممکن است در یک سری مطالب جزئی با یکدیگر متفاوت باشند به همین دلیل یک تعداد نرم افزارهایی وجود دارد که این روندهای تکراری را دارند و طراحی سایت را تا حد زیادی آسان تر کرده اند .

معمولا این سایت ها بر روی هاست مورد نظر فرد نصب شده و بعد از آن به صورت سفارشی در  می آید و فرد  در این زمان می تواند سایت را به هر قالب و طرحی که دوست دارد و مطبق سلیقه اش می باشد در آورد ، در سراسر دنیا به این نرم افزار ها سیستم مدیریت محتوا گفته می شود که معروفترین آنها وردپرس می باشد .

اگر شما میخواهید بدانید که برای طراحی سایت بهتر است از وردپرس استفاده کنید و یا سیستم ها مدیریت محتوا دیگر شما ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بدانید که از سایت خود چه می خواهید اگر سایت شما می خواهد در زمینه اطلاع رسانی فعالیت داشته باشد بهترین گزینه برای شما وردپرس می باشد ، اگر سایت شما نیاز به خرید و فروش های آنلاین دارد بهتر است گزینه های دیگر را بررسی کنید .

وردپرس از سیستم های مدیریت محتوا است که به صورت دقیق و منظم با توجه به نیاز کاربران به روز می شود  همچنین اگر مشکلی در نسخه های قبلی وجود داشته باشد در این نسخه های جدید که به روز می شود آن مشکل حل می شود . از مزایایی که برای طراحان سایت بسیار اهمیت دارد بانک افزونه ها است که به افراد کمک می کند  یک طراحی با کیفیت داشته باشید و از ویژگی هایی که در این افزونه ها وجود دارد استفاده نماید .

 

نسخه 5 وردپرس

امروزه دنیای تکنولوژی و ارتباطات با سرعت زیادی رو به پیشرفت است در همین راستا اکثر نرم افزارهای کاربردی و پر استفاده نیز در راستای همین پیشرفت ها حرکت میکنند و سعی میکنند در این  رقابت موفق باشند و اگر نرم افزاری این پیشرفت ها را در روند کار خود بگذارد  و بگوید این پیشرفت ها بر روی روند کاری آنها تاثیر نمی گذارد خیلی سریع با شکست مواجه می شوند و مخاطبین خود را از دست می دهند .

در این بین در میان نرم افزارهایی که در زمینه سیستم مدیریت محتوا فعالیت دارند وردپرس از نرم افزارهایی است که به صورت منظم و دقیق با توجه به نیاز کاربران به روز می شوند . جدیدترین نسخه وردپرس در آذر سال 1397 منتشر شد و در اختیار کاربران قرار گرفته است ، در این نسخه ویرایشگر قدیمی وردپرس جای خود را به ویرایشگری به نام ووتنبرگ که ویرایشگر جدی است داده است .

در این ویرایشگر سعی شده است یک نسخه جدید و جذاب تر در اختیار کاربران خود قرار داده است . د راین نسخه محتواها را به صورت بخش های جداگانه وبلاگ طراحی کرده است .  شما خیلی راحت می توانید این بلاک ها را با موس از سمت بالا یا پایین جابه جا کنید . شما با استفاده از این بلاک ها می توانید یک طرح آسان و زیباتری داشته باشید .

قبل از اینکه بخواهید سایت خود را به روز رسانی کنید باید به نکته مهمی دقت کنید و آن پشتیبانی از افزونه هایی است که در سایت خود استفاده کرده اید زیرا امکان دارد در نسخه جدید بعضی از افزونه ها پشتیبانی نشود .

شاید دلیل اینکه بسیاری از طراحان نسخه جدید وردپرس استفاده نمی کنند همین باشد که هراس از پشتیبانی نکردن افزونه های موجود در سایت را داشته باشند . اگر شما در  سایت خود افزونه خاصی را انتخاب نکرده اید می توانید بدون دغدغه نسخه جدید را به روز کنید اما اگر از افزونه های خاص به ویژه افزونه هایی مانند ویرایش صفحه استفاده کرده اید باید کمی تامل کنید بعد برای به روز رسانی اقدام نمایید .

برای اینکه شما بدانید که آیا نسخه جدید برای سایت شما مشکل ساز میشود یا خیر میتواند افزونه گوتنبرگ را روی سایت نصب کنید و سپس اگر مشکلی برای سایت شما رخ نداد می توانید این نسخه جدید را برای نسخه قبلی استفاده و به روز کنید .

پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه از هر مشکلی جلوگیری کنید قبل از ار هر کاری یک پشتیبان از سایت خود تهیه نمایید .  اگر می دانید که سایت شما با گوتنبرگ همخوانی ندارد می خواهید که سای خود را به روز کنید باید از یک افزونه جدید به نام کلاسیک ادیتور استفاده نمایید و آن را بر روی نسخه وردپرس 5 نصب کنید و کمی صبور باشید تا افزونه های مورد نظر شما با این نسخه همخوانی داشته باشند .

تغییراتی که در نسخه جدید وردپرس 5 دارد با توجه به نسخه های قبلی که منتشر شده است توقع کاربران و مخاطبین خود را زیاد کرده است در نسخه های قبلی بیشتر ابزارک خا قالب ها به صورت سفارشی بوده است .

نسخه 5 شاید یک نگار اصلی محسوب شود اما تغییرات زیادی در این نسخه با توجه به نسخه های قبلی احساس نمی شود . اما گوتنبرگ با توجه به اینکه یک قابلیت است اما در وردپرس یک تحول اساسی ایجاد کرده است . در زیر سعی کرده ایم به تغییرات که نسخه 5 وردپرس با نسخه های قبلی دارد اشاره کنیم :

زمان های انتشار از پیش تعیین شده را برای وردپرس تغییر داده است به این صورت که نگارش های جدید وردپرس از این به بعد به این صورت  است که در زمان مورد نیاز منتشر می شود .

برای برنامه نویسان یک سری امکانات جدید به ای پی آی اضافه شده است .

قالب 2019 که دارای ظاهری زیبا و مینیمال دارد و قابلیت استفاده برای سایت های زیادی دارد اضافه شده است .

هدف های کلی وردپرس برای اینکه سایت ساز با امکانات بسیار بیشتر به نسبت امکانات نسخه های قبلی ی باشد تغییرات را انجام داده است .

شما در حال مطالعه مقاله پشتیبانی وردپرس چیست هستید

اضافه کردن افزونه به وردپرس

افزونه های زائد برای وردپرس وجود دارد که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار داده است که بتوانند تسلط بهتری بر ری طراحی سایت خود داشته باشند ، یکی از افزونه هایی که در اکثر سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد افزونه جستجو در سایت می باشد . در زیر سعی کرده ام  به گام ها مختلف برای اضافه کردن افزونه مهم و پرکاربرد جستجو در وردپرس بپردازیم  :

شما برای اینکه بتوانید یک افزونه کاربردی و مهم مانند افزونه جستجو را به سیستم مدیریت محتوایی مانند  وردپرس اضافه کنید باید در گام ابتدایی پلاگین اضافه کردن جستجو به منو را از بانک و یا مخزن  وردپرس  پیدا کنید و سپس دانلود نمایید بعد از آن باید افزونه را  نصب و فعال کنید ، نصب و فعال کردن این افزونه بسیار راحت می باشد  .

بعد از آن باید به قسمت تنظیمات سیستم مدیریت محتوا وردپرس بروید و بر روی دکمه اضافه کردن جستجو که در صفحه منو می باشد  کلیک کنید

گام بعدی این است که شما می توانید به راحتی به پیکربندی نوار جستجو  دسترسی داشته باشید .

در گام سوم شما باید منوی مورد نظر خود را که می خواهید  برای نوار جستجو استفاده کند مشخص نمایید  . انتخا اینکه شما چه لیستی را برای  منو پیشنهادی در نوار جستجو به قالب وردپرس استفاده کنید به نظر و نیاز شما بستگی دارد ، دقت داشته باشد که اگر شما از نسخه وردپرس جدی استفاده کنید و وردپرس خود را به روز کنید  لیست منو پیشنهادی شما  نیز به روز می شود .

در این گام چهارم نوار جستجویی شما به منوهای ناوبری تان اضافه می شود .و شما می توانید خیلی راحت مواردی مانند عنوان منوی جستجو ، فرم جستجو و پست های جستجو را اضافه کنید .

در آخرین قدم شما باید نوار جستجو را مشاهده بررسی کنید برای این کار باید به سایت خود بروید و نوار جستجو را مشاهد کنید و در صورت مشکل آن را برطرف نمایید .همچنین می توانید این نوار جستجو را به صفحات دیگر سایت اضافه نمایید .

 

نحوه استفاده از وردپرس

وردپرس یکی از چندین سیستم مدیریت محتوا می باشد که دارای یک پنل مدیریتی قوی می باشد که معمولا به این پنل قوی پیشخوان گفته می شود . این پشخوان به شما کمک می کند که مدیریت راحت تری داشته باشید  و همچنین بر روی تمامی قسمت های مورد نظر مدیریت لازم را داشته باشید . در زیر به نحوه استفاده از وردپرس پرداخته ایم :

نحوه استفاده از وردپرس
نحوه استفاده از وردپرس

برای اینکه شما بتوانید به پیشخوان بروید باید ابتدا مرورگر را باز کنید و سایت خود را باز کنید و برای اینکه به پیشخوان خود وارد شوید باید  wp – admin /  را در انتهای آدرس سایت خود وارد نمایید و بعد از اینکه این آدرس را وارد کردید یک صفحه برای شما باز می شود که باید نام کاربر و رمز عبور خود را وارد کنید تا بتوانید به وردپرس سایت خود دسترسی داشته باشید .

در سمت راست پیشخوان یک منو به صورت عمودی وجود دارد که شما می توانید از آن برای مدیریت بهتر استفاده کنید . این میز کار دارای مواردی می باشد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم و برای هر کدام ی توضیح مختصر داده ایم :

پیشخوان :

در این قسمت اطلاعات مورد نظر و گزینه های به روز رسانی شده قرار دارد . در قسمت های گزینه های به روز رسانی شده افزونه و قالب های مورد نظر وجود دارد .

 

نوشته :

در این قسمت شما میتوانید همه نوشته ها را ببینید همچنین گزینه هایی مانند افزودن نوشته ، برچسب ها و دسته ها وجود دارد . شما از این قسمت می توانید محتوا و مطالب مورد نظر را اضافه کنید و برای مطالب جدید می توانید افزودن نوشته را بزنید .

رسانه ها :

از این قسمت می توانید مدیریتی بر روی رسانه ها مانند تصویر ، صدا و ویدیو داشته باشید و همچنین می توانید مدیریتی ویژه بر روی آنها داشته باشید .

برگه ها :

این قسمت برای مدیریت بهتر می باشد و شما برای موارد زیادی باید به این قسمت مراجعه کنید . گر می خواهید برای صفحه سایت از کدهای کوتاه استفاده کنید باید از این قسمت استفاده کنید .

برگه ها :
برگه ها :

دیدگاه :

در این قسمت می توانید به نظرات کاربران مدیریت داشته باشید و از نظرات آنها استفاده نمایید و همچنین به سوالات آنها پاسخ نمایید .

دیدگاه :
دیدگاه :

نمایش :

در این قسمت می توانید به سفارشی سازی ، سربرگ ، پوسته ها ، فهرست ها ، ویرایشگر و پس زمینه می باشد .

افزونه ها

کاربران

ابزارها

 

نتیجه گیری :

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد و برای اینکه بتوانند به خوبی به کاربران خود سرویس دهند باید از پشتیبانی های وردپرس به خوبی استفاده نماید

از اینکه تا پایان مقاله پشتیبانی وردپرس چیست ما را همراهیکردید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله پشتیبانی وردپرس چیست نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید