پادکست دیجیتال مارکتینگ

پادکست دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع پادکست دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

همانطور که می دانید امروزه گسترش اینترنت سبب شده تا تغییر و تحولات اساسی در تمامی ابعاد زندگی انسان ها اتفاق بیفتد؛ که از بزرگترین تاثیر اینترنت بر زندگی انسان می توان به دگرگونی مشاغل اشاره نمود. در حال حاضر اینترنت باعث شده تا خیلی از مشاغل قدیمی دیگر از بین بروند و مشاغل جدید دیگری متولد شوند.

اینترنت توانسته خیلی از مشاغل گوناگون قدیمی را، دستخوش تغییراتی اساسی نماید. امروزه با حضور اینترنت، واژگانی چون استارت آپ، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، بازاریابی و … به گوش می خورد. شاید تا قبل از اینترنت، ایده آل ترین حالت برای فردی که قصد دارد یک کسب و کاری برای خود راه اندازد، و از طریق آن امرار معاش نماید.

شما می توانید در زمینه تولید محتوا نیز از ما مشاوره دریافت نمایید.

آیا پادکست در تبلیغات دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد؟

همان طور که همه ما مستحضر هستیم پادکست به معنای پرونده های صوتی رسانه دیجیتال است، که به وسیله شبکه سراسری اینترنت در دنیای فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

و اما اگر بخواهیم به طور ساده با تاثیر پادکست به دیجیتال مارکتینگ پی ببریم، توجه شما را به این مثال جلب میکنم :

فرض کنیم شخصی می خواهد کسب و کار خود را متحول کند، اولین و مهم ترین کار که شخص به سراغ آن می رود، “تبلیغات” است.

پادکست دیجیتال مارکتینگ دقیقا کار تبلیغات را انجام می دهد.

و حال آیا تاثیری هم داشته است؟!

خب من جواب این سوال را، با یک آمار مختصر از تعداد افراد جدید اضافه شده به یک سایت اینترنتی، که صاحب آن سایت از پادکست استفاده کرده است  را نشان می دهم :

آیا پادکست در تبلیغات دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد؟
آیا پادکست در تبلیغات دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد؟
بررسی نموداری تاثیر دیجیتال مارکتینگ

همانطور که مشاهده می کنید 984 نفر از آن مطلب دیدن کرده اند، و چیزی حدود 400 کاربر جدید به سایت خود اضافه کرده است، و این تمام معنای استفاده از پادکست در دیجیتال مارکتینگ می باشد.

 

 

اینفوگرافیک ویژگی های پادکست دیجیتال مارکتینگ تیم هشت

اینفوگرافیک ویژگی های پادکست دیجیتال مارکتینگ تیم هشت
اینفوگرافیک ویژگی های پادکست دیجیتال مارکتینگ تیم هشت

 

پادکست دیجیتال مارکتینگ
پادکست دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی یک فروشگاه مواد غذایی یا لباس فروشی بود که فرد پس از رسیدن به آن در پوست خود نمی گنجید. اما به جرات می توان گفت که امروز دیگر قائده بازی عوض شده است. گسترش سیستم های دیجیتال، ارتباطات و در دسترس بودن شبکه های اجتماعی باعث شده تا رقابت تنگاتنگی میان افراد صورت گیرد.

شما می توانید در این مرحله از خدمات سفارش تولید پادکست ما استفاده نمایید.

امروزه دیگر داشتن سرمایه به تنهایی برای ماندن در بازار کفایت نمی کند و نمی تواند سبب موفقیت شما شود.

با اینترنتی شدن کسب و کارها نه تنها شیوه مشاغل تغییر کرده، بلکه اینترنت توانسته شیوه های تبلیغات و بازاریابی را نیز دچار تغییر و تحول اساسی نماید.

اینترنت سبب شده تا تمام افراد از تمام نقاط دنیا بتوانند به راحتی ایده هایی که در سر دارند را عملی نمایند. از همین رو باقی ماندن در میدان کاری بسیار سخت است. اگر شما به عنوان یک کارآفرین یا استارت آپ به درستی عمل نکنید ممکن است که به لیست استارت آپ های شکست خورده بپیوندید. حال منظور ما از عملکرد درست چیست؟ راه اندازی یک کسب و کار دقیقا مانند یک انقلاب می ماند.

شاید انقلاب کردن کار ساده ای باشد اما حفظ آن انقلاب است که عملا کاری دشوار و سخت می باشد. اجازه دهید بهتر توضیح دهیم. فرض می کنیم شما توانستید ایده ای ناب و خوبی بیابید. در قدم بعد نوبت به جذب سرمایه گذار است و شما توانستید آن خان را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید.

شما به کسب و کار خود را راه اندازی می کنید و درآمد خوبی هم دارید. اما بعد از مدتی می بینید که همه چیز آن طور که می خواستید پیش نمی رود.

کم کم می بینید شرکت های رقیبی ظاهر شدند و توانستند بخشی عظیمی از بازار را از چنگ شما در آورند.

دیگر سود دهی کم می شود و شما روز به روز به سوی ورشکستگی پیش می روید. اشکال کار کجاست؟ چگونه می توان از این اتفاق تلخ پیشگیری کرد؟ اینجاست که به همان حرف اول مقاله می رسیم که حفظ انقلاب، کار سختی است و اگر شما در کسب و کار خود تمام جوانب را نسنجید شکست می خورید.

در دنیایی که روز به روز به افراد جویای کار و صاحب ایده و افزوده می شود اگر شما بخواهید در سرجای خود باقی بمانید ناچارید که علاوه بر اینکه خدمات خودتان را روز به روز گسترش دهید، خود و شرکت تان را به افراد معرفی کنید و با جذب افراد بر تعداد مشتریان خود بیفزایید.

یکی از موثرترین راه ها برای رسیدن به این هدف تولید محتوا می باشد. روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما سوال مهم این است که کدام روش می تواند بیشترین بازدهی را برای کسب و کار ما داشته باشد.

اهمیت انتخاب هوشمندانه روش تولید محتوا

انتخاب هوشمندانه روش تولید محتوا می تواند به رونق کسب و کار شما کمک فراوانی کند. یکی از روش هایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است پادکست دیجیتال مارکتینگ می باشد. سوالات زیادی در این حوزه برای افراد وجود دارد سوالاتی مانند “دیجیتال مارکتینگ چیست؟”، “چه روش هایی برای تولید محتوا وجود دارد؟”، “پادکست چیست؟”

اهمیت انتخاب هوشمندانه روش تولید محتوا
اهمیت انتخاب هوشمندانه روش تولید محتوا

چگونه می توانیم پادکست دیجیتال مارکتینگ تولید کنیم”، “چه ایده هایی برای تولید پادکست دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟”، “چه ابزاراتی برای تولید پادکست دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟” و خیلی دیگر از این سوالات که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، از همین رو برآن شدیم تا در این مقاله به طور تخصصی به موضوع پادکست دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و شما را با روش های تولید محتوا آشنا نماییم.

در این مقاله ما قصد داریم تا ابتدا به خود مقوله دیجیتال مارکتینگ بپردازیم، سپس در کنار بیان انواع روش های تولید محتوا، به بررسی موضوع پادکست ها و پادکست دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که در این مقاله به آن ها پاسخ می دهیم:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • دیجیتال مارکتینگ به چه صورت کار می کند؟
  • تولید محتوا چیست؟
  • پادکست چیست؟
  • تولید پادکست چه مزایایی دارد؟
  • پادکست ها چه مزایایی برای کسب و کارها دارند؟
  • محتوای صوتی و پادکست ها چه تاثیری بر سئو می گذارند؟
  • برای تولید پادکست داشتن چه ایده هایی مفید می باشد ؟
  • پادکست ها چه کاربردی برای کسب و کارها دارند؟
  • چگونه می توانیم یک پادکست خوب بسازیم؟

[/stextbox]

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بحث در مورد دیجیتال مارکتینگ بحث مفصلی است اما از آن جایی که موضوع مورد بررسی ما در این مقاله پادکست دیجیتال مارکتینگ است. به طور خلاصه در مورد دیجیتال مارکتینگ و انواع روش های آن توضیح می دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور کلی در هر کسب و کاری که شما از ابزارات دیجیتالی مانند سرویس های ایمیل، وب سایت ها، پیامک و … برای تبلیغات، نظرسنجی ها و ارتباط با مشتریان خود استفاده نمایید، این فعالیت شما در گروه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد. در یک تعریف کلی می توانیم بگوییم که دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارآلات دیجیتالی برای بازاریابی خدمات و محصولات  کسب و کار شما.

روش های زیادی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد اما همه آن ها یک هدف کلی را دنبال می کنند و آن هدف هم دادن اطلاعات به مشتری است.

حال سوالی که در این بین پیش می آید این است که هدف از دادن اطلاعات به مشتری چیست؟ اجازه دهید تا پاسخ این سوال را با یک سوال بگوییم. خریدهای مردم در 15 سال پیش چگونه بود؟ در گذشته رقابت در بازار کم بود و به طور کلی کسب و کارها به صورت سنتی اداره می شدند و مشتریان عمدتا چاره ای به جز خرید همان محصول موجود با همان خدمات نداشتند.

در غیر این صورت کارشان به مشکل بر می خورد. اما امروزه ممکن است یک خدمات را همزمان 10 ها شرکت عرضه نمایند. شاید بتوان تاکسی ها را به عنوان یک مثال خوب در نظر گرفت. به نظر شما واقعا شکل خدمات تاکسی ها در گذشته با امروز که شرکت های تاکسی رانی آنلاین پا به میدان گذاشته اند تفاوت نکرده است؟ یا به عنوان مثالی دیگر می توان از تلفن های همراه نام برد.

در گذشته چند برند برای تولید تلفن همراه موجود بود؟

تنوع محصولات آن ها چقدر بود. اما امروزه بازار طوری شده که معروف ترین و با سابقه ترین برند های تولید کننده تلفن همراه با کوجکترین اشتباهی به قعر جدول می روند.

اما علت این واقعه چیست؟ واضح است امروزه با گسترش ارتباطات نحوه تصمیم گیری مشتریان در مورد خرید یک محصول تغییر کرده است. مشتریان قبل از خرید هر محصولی به دنبال کسب اطلاعات از آن هستند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به خودتان نگاهی کنید! محال است قبل از خرید یک دوربین عکاسی سری به سایت های اینترنتی نزنید.

حال با وضعیت موجود برنده بازی کیست؟ پاسخ کاملا واضح است، کسی که بتواند در هنگام تصمیم گیری مشتری، بیشترین تاثیر را روی او بگذارد و این کار هم با تولید محتوا محقق می شود. احتمال زیاد این سخت معروف بیل گیتس را شنیده باشید که می گوید محتوا پادشاه است.

اگر به نحوه خرید کردن خودتان یا اطرافیانتان دقت کرده باشید می توانید این تغییر را حس کنید و پی به مفهوم واقعی این جمله ببرید. البته ما زیاد نمی خواهیم به بحث در مورد کاربرد های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. تا بدین جا این مطالب را گفتیم تا شما را به یک دید مشترک نسبت به مقوله دیجیتال مارکتینگ نزدیک کنیم.

موفق ترین دیجیتال مارکترها چه کسانی هستند؟

ما در بخش برترین های دیجیتال مارکتینگ قصد داریم 2 غول دیجیتال مارکتینگ را از دنیای دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی کنیم و از هر کدام به اختصار توضیح کوچکی در رابطه با آنها داده می شود.

 

  1. امریکن اکسپرس و یا با نماد اختصاری, (AMEX)

 

احتمالا این نام برای شما آشناست، شرکت امریکن اکسپرس یک شرکت آمریکایی است که در سال 1850 افتتاح شده است، این شرکت در زمینه خدمات مالی فعالیت می‌کند

و توسط دیجیتال مارکتینگ در بخش هایی مثل خدمات آژانس های مسافربری، کارت شارژ و… و در بخش فروش محصولاتی همچون کارت شارژ، چک مسافرتی و…، و با توجه به آمار به دست آمده در سال 2017 این شرکت توانسته مبلغی بالغ بر 33 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

.لیفت(Lyft)

 

یکی دیگر از شرکت های موفق آمریکایی در عرصه صنعت دیجیتال مارکتینگ، شرکت لیفت می باشد، این شرکت در سال 2012 شروع به کار کرد و خدمات این شرکت در صنعت حمل و نقل عمومی می باشد این شرکت توانسته توسط دیجیتال مارکتینگ روزانه بیش از یک میلیون شخص را جا به جا کند، کافیست تنها لوکیشن خود را برای ما ارسال کنید ، “ خواهید دید که بعد از مدت کوتاهی می توانید سوار یک ماشین فوق العاده زیبا و لاکچری شوید‌“

این شرکت بزرگ و موفق توانسته با استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ و با توجه به مدت کوتاه فعالیت خود درآمد هنگفتی بالغ بر 1 میلیارد دلار را برای خود به ارمغان آورد.

 

آیا دیجیتال مارکتینگ توسط اشخاص خاصی به وجود می آید و مدیریت می شوند؟

جواب این سوال این است که هر شخصی که بتواند به وسیله ابزار های دیجیتالی ارتباط جمعی که شامل هر چیزی، چه به صورت آنلاین و یا چه به صورت آفلاین که بتواند تبلیغ خود را به اشتراک بگذارد و توسط دیگر افراد دیده شود می‌توان گفت برای خود دیجیتال مارکتینگ کوچکی راه انداخته و آن را مدیریت می کند.

پس در نتیجه نمی توان صنعت بسیار بزرگ دیجیتال مارکتینگ را به انحصار شخص یا اشخاص و یا اینکه ارگانی دانست،و به همین دلیل است که این شبکه بزرگ روز به روز مورد اقبال بیشتری قرار گرفته و بزرگ تر و وسیع تر می شود.

چرا روزانه اشتیاق مردم نسبت به دیجیتال مارکتینگ بیشتر می شود؟

 

برای پاسخ به این سوال اگر کمی به طرز زندگی و تغییر روش آن فکر کنیم متوجه آن خواهیم شد زیرا :

 

ما بیشتر به وسیله حمل و نقل استارتاپ اینترنتی برای سفر های درون  شهری و یا حتی درون استانی خود استفاده می‌ کنیم

چرا روزانه اشتیاق مردم نسبت به دیجیتال مارکتینگ بیشتر می شود؟
چرا روزانه اشتیاق مردم نسبت به دیجیتال مارکتینگ بیشتر می شود؟

دیگر مثل میزان سابق برای خرید لباس روانه کوچه و بازار نمی شویم، بلکه با سفارش دادن در برنامه یا سایت هایی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ را در پیش گرفتن مایحتاج پوشش خود را تامین میکنیم

 

به لطف اپلیکیشن های استارتاپ همانند گذشته برای کوچکترین کار به بانک مراجعه نمی کنیم و…

 

دیجیتال مارکتینگ به چه صورت کار می کند؟

خوب پاسخ به این سوال خیلی مفصل است و پرداختن به تمام مباحث آن در این مقاله نمی گنجد. اما ما در اینجا به طور کلی تمام روش ها و ابزارات کلیدی و اساسی دیجیتال مارکتینگ را بیان می کنیم.

به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مانند تولید محتوا، ایجاد یک وب سایت برای ارتباط با مشتریان و همچنین قرار دادن محتوای تولید شده، بازاریابی شبکه های اجتماعی که بسیار حائز اهمیت است. (شما می توانید محتوای تولید شده تان را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید)، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در وب سایت های دیگر مانند گوگل و یا سایت های معتبر، رپورتاژ آگهی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی و مواردی از این دست می باشد.

یادتان باشد در بیشتر روش های دیجیتال مارکتینگ موضوعی به نام سئو وجود دارد که رعایت قوانین آن می تواند بقای محتوای شما را در اینترنت تضمین کند. خیلی از وب سایت ها هستند که با رعایت نکردن همین موضوع، رتبه خود را در موتورهای جست و جو از دست می دهند.ضمن این که باعث شده به راحتی از عرصه رقابت در بازار کنار روند.

دیجیتال مارکتینگ به چه صورت کار می کند؟
دیجیتال مارکتینگ به چه صورت کار می کند؟

تولید محتوا چیست؟

از آن جایی که بحث ما در مورد پادکست دیجیتال مارکتینگ هست که این موضوع خود یکی از زیرشاخه های تولید محتوا می باشد، ما باید از بین تمام روش های دیجیتال مارکتینگ که در بالا به آن ها اشاره شد، به موضوع تولید محتوا بپردازیم. شما می توانید در صورت تمایل؛ در مورد سایر موضوعات در اینترنت جست و جو کنید.

همانطور که تا الان متوجه شده اید محتوا، یکی از ابزارات مهم و حیاتی برای ارتباط با مشتریان است. عمدتا ما در تولید محتوا از چهار قالب اصلی ویدئو، تصاویر، صدا و متن استفاده می کنیم. همچنین تولید محتوا در فرمت های مختلفی نیز صورت می گیرد.

تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا چیست؟

از جمله فرمت های تولید محتوا می توان به پادکست ها که نوعی محتوای صوتی می باشد و موضوع مورد بررسی ما هم همین است. همچنین می توان به مواردی چون :  وایت پیپر یا صفحه سفید، موشن گرافیک یا گرافیک های متحرک، انیمیشن یا نقاشی های متحرک، اینفوگرافیک، رپورتاژ و … اشاره نمود. به طور کل ما بالغ بر 40 فرمت، برای تولید محتوا داریم که در تصویر زیر می توانید لیست آن ها را مشاهده نمایید.

پادکست چیست؟

خوب بدون معطلی می رویم سر اصل مطلب. ما تا کنون مطالب بالا را گفتیم تا مقدمه ای باشد برای ادامه بحث و پرداختن به پادکست دیجیتال مارکتینگ  و همین که بدانیم در کجای دنیای دیجیتال مارکتینگ قرار داریم.

 

پادکست چیست؟
پادکست چیست؟

قبل از اینکه بگوییم پادکست دیجیتال مارکتینگ چیست باید بگوییم که اصلا پادکست چیست؟

پادکست درواقع همان رادیو است. با این تفاوت که شما در رادیو نمی توانید ساعت بخش برنامه ها را تنظیم کنید و آن ها را به عقب و جلو  ببرید ولی در پادکست می توانید کنترل کامل روی آن داشته باشید.

اگر بخواهیم به زبان ساده در رابطه با تعریف پادکست مطالبی را عنوان نماییم باید گفت” پادکست همان فایل ها و محتوای صوتی هستند که به منظور دریافت اطلاعات دقیق از محتوا مورد نظر بر روی سرور های خاصی آپلود می شوند. البته در سالهای اخیر و با توجه به پیشرفت هایی در دنیای ارتباطات، قابلیت دانلود نیز برای کاربران فراهم شده است و این اجبار برای آن ها از بین رفته است که حتما باید پادکست ها را به صورت آنلاین بشنوند.

پادکست ها به سادگی تمامی فایل های صوتی قابل شنود نیستند

پادکست ها به سادگی تمامی فایل های صوتی قابل شنود نیستند بلکه رشته و سلسه ای از محتوای صوتی هستند که برای گوش دادن به آن ها باید از نرم افزار های خاصی بهره برد. نرم افزار های مذکور درصورتی در اختیار شما قرار گرفته می شوند که مشترک آن ها شوید.

اگر بخواهم از اهمیت پادکست برای شما بگویم؛ باید به این شعر معروف فروغ فرخزاد اشاره کنم که میگوید “تنها صداست که می ماند”البته از شوخی که بگذریم، مهمترین مزیت های پادکست ها برای افرادی است که امکان مطالعه ندارند. مثلا افرادی که پشت فرمان اتومبیل هستند و یا افراد نابینا! به علاوه این ها، پادکست ها می توانند برای افراد یک حس نوستالژی را فراهم آورند.

در واقع افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به گوش دادن رادیو دارند. اما از آنجایی که محتوای رادیویی صدا و سیما، آن چنان که باید و شاید جذاب نیست. خود این موضوع می تواند یک فرصت مناسب برای افرادی باشد که می خواهند از طریق تولید محتوای صوتی و پادکست اقدام به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی نمایند.

قبل از اینکه بگوییم پادکست دیجیتال مارکتینگ چیست باید بگوییم که اصلا پادکست چیست؟
قبل از اینکه بگوییم پادکست دیجیتال مارکتینگ چیست باید بگوییم که اصلا پادکست چیست؟

تولید پادکست چه مزایایی دارد؟

شاید بهتر باشد که این سوال را به این گونه بیان کنیم، چرا پادکست تولید کنیم؟

پادکست یکی از ابزارهای قوی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش، خلاقیت، افکار و مواردی از این دست می باشد. شما در هر حوزه ای که فعالیت می کنید می توانید در کنار سایر روش های دیجیتال مارکتینگ، از پادکست ها هم استفاده نمایید.

تولید پادکست چه مزایایی دارد؟
تولید پادکست چه مزایایی دارد

فکر نکنید که پادکست فقط برای به اشتراک گذاشتن افکار احساسی و داستان سرایی است، نه! شما می توانید به راحتی از پادکست ها برای تولید محتوا و تبلیغات خودتان نیز استفاده نمایید.

تولید پادکست چه مزایایی دارد؟
تولید پادکست چه مزایایی دارد؟

به نظر من اگر بتوانید یک پخش کننده آنلاین صدا در رسانه خود داشته باشید که مانند رادیو عمل کرده و کاربران به جای استفاده از رادیو بتوانند از موبایل خود به برنامه های شما گوش کنند، به بزرگترین موفقیت کاری خود دست یافته اید. در این صورت خیلی راحت می توانید به تمام اهداف تجاری خود دست یابید. اما سوای این ها اگر بخواهیم به طور خلاصه مزایای پادکست ها بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

جذب مخاطبین علاقه مند به پادکست

این نکته یادتان باشد که افراد زیادی هستند که علاقه مند به گوش دادن به محتوای صوتی هستند. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. افراد زیادی هستند که به دلیل شغلی که دارند نمی توانند در طول روز به دیدن ویدئو یا مطالعه بپردازند.

مانند افرادی که اوقات زیادی از وقت خود را در پشت فرمان اتومبیل سپری می کنند و یا آن هایی که از مشکلات نابینایی رنج می برند. جدا از اهداف تجاری خود بد نیست که توجه ویژه ای به افراد نابینا داشته باشید. تولید محتوا برای این افراد با هر نیتی که باشد اگر بر دانش و اطلاعات آن ها بیفزاید و گره از مشکلات آن ها بگشاید می تواند کار خداپسندانه ای باشد.

در کل در کنار این افراد، انسان های زیادی دیگری هستند که کلا با گوش دادن به رادیو در طول روز احساس آرامش می کنند. شما اگر بتوانید با محتوا صوتی یا همان پادکست هایی که تولید می کنید نظر آن ها را جلب کنید به طوری که پادکست ها و رسانه شما جایگزین رادیو برای آن ها شود؛ سهم زیادی از مخاطبین را به دست آورده اید.

جذب مخاطبین علاقه مند به پادکست
جذب مخاطبین علاقه مند به پادکست

به جز این مسائلی که در بالا به آن اشاره کرده ایم، به هیچ عنوان یک نوشته و متن نمی تواند مانند صدای انسان با مخاطب ارتباط برقرار کند. اگر مهارت های لازم در تولید پادکست را کسب کرده باشید و بتوانید به صورت حرفه ای به تولید پادکست بپردازید، می توانید به راحتی با حالات گفتار خود عواطف و احساست خود را به شنونده منتقل نمایید و او را تحت تاثیر قرار دهید. در این صورت مخاطبین نیز، با شما ارتباط عمیقی برقرار نموده و به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

ارزان و موثرترین راه برای رسیدن به مشتریان

بله کاملا درست است، برخلاف محتوای ویدئویی مانند فیلم ها، انیمیشن ها و … تولید پادکست نیاز به صرف هزینه و امکانات زیادی ندارد. شما می توانید خودتان با تلفن همراهتان اقدام به تولید پادکست کنید.

البته این درست نیست که شما برای تولید پادکست، از تلفن همراه استفاده نمایید. شاید بهتر باشد کمی بیشتر هزینه کنید و با استفاده از تجهیزات حرفه ای تر، اقدام به تولید پادکست نمایید.

ارزان و موثرترین راه برای رسیدن به مشتریان
ارزان و موثرترین راه برای رسیدن به مشتریان

به نظر من در این مورد می توان باز هم به این جمله محتوا پادشاه است برسیم. درواقع اگر شما کارتان از نظر محتوایی غنی باشد. شاید بتوانید آن را با یک موبایل ساده هم ضبط کنید و کسی به آن ایرادی نگیرد اما به یاد داشته باشید اگر محتوای کار خوب نباشد و کیفیت آن هم پایین باشد. به نظر خود شما دیگر چه چیزی می تواند سبب گوش کردن مخاطبین به صدای شما شود؟

در کل آن طور که تجربه نشان می دهد، بیشتر علاقه مندان به پادکست معمولا به عضویت سایت شما در می آیند و خودشان به سایت مراجعه نموده و پادکست های شما را گوش می کنند

علاوه بر این موضوع آن ها معمولا نظراتی هم در قسمت نظرات، وارد می کنند که خود می تواند بسیار مفید و موثر باشد. از آن جایی که محتوای شما روی اینترنت قرار دارد که بستری بسیار ارزان است.

می توان گفت که نه تنها تولید پادکست ها ارزان تمام می شود. بلکه انتشار آن ها نیز هزینه زیادی برای شما ندارد. وقتی که این دو را کنار تاثیری که پادکست ها می توانند روی مخاطبین و روی کسب و کار شما بگذارد قرار می دهیم، میبینیم که تولید پادکست دارای بازدهی زیادی است که به عنوان یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می تواند نمره خوبی را از آن خود کند.

پادکست ها چه مزایایی برای کسب و کارها دارند؟

از آن جایی که بحث ما پادکست دیجیتال مارکتینگ است و هدف بیشتر افراد از خواندن این مقاله به مسائل تجاری برمی گردد. این بخش را از سایر مزایای پادکست ها جدا نوشته ایم تا با جزئیات بیشتری به بررسی آن بپردازیم.

تقریبا بیشتر شرکت های بزرگ استفاده از محتواهای ویدئویی و صوتی را به محتوای متنی ترجیح می دهند. این مورد را می توانید در وب سایت شرکت های بزرگ دنیا نیز مشاهده کنید. معمولا در کسب و کارها از پادکست ها برای به اشتراک گذاری مشخصات محصولات جدید، اطلاعات شرکت و معرفی خدمات آن، استفاده می شود. استفاده از پادکست ها در برنامه بازاریابی محتوایی، می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

پادکست ها چه مزایایی برای کسب و کارها دارند؟
پادکست ها چه مزایایی برای کسب و کارها دارند؟

حضور قدرتمند

همانطور که گفته شد پادکست و به طور کلی محتوای چند رسانه ای، یکی از مناسب ترین روش ها برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات در صنعت و کسب و کار ها می باشد. پادکست به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آن انرژی و شوق محتوای متنی که غالبا بیش تر افراد، از بیان آن ها عاجز هستند را به راحتی به مخاطبین خود منتقل نمایید.

یادتان باشد تولید پادکست ها به صورت منظم و حاوی اطلاعات این حس را در مشتریان شما القا می کند که، با یک شرکت کار درست طرف هستند. این نکته را مدنظر داشته باشید که نظم در این کار خیلی مهم است.

بیشتر مشتریان و علاقه مندان به یک برند خاص دوست دارند که برند مورد علاقه شان همیشه در صحنه حضور داشته باشند. باور کنید یا نه می توانید با محتوای درست و حسابی حس تعصب را در مشتریانتان ایجاد کنید.

شاید کل کل و بحث های افرادی را که بر سر یک برند خاص با هم دعوا می کنند را دیده باشید. این واقعیت است و هنر شما این است که بتوانید با محتوای با کیفیتی که ارائه می دهید؛ این احساسات مشتریان خود را برانگیخته کنید.

ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبین

در پادکست ها مخاطبین صدای شما را می شنوند و تاثیری که این روش می تواند روی مشتری بگذارد، روش های دیگر مانند محتوای متنی نمی توانند بر روی مشتری بگذارند. به عنوان یک ایده می توانم به شما بگویم اگر صاحب یک کسب و کار هستید، مشتریان دوست دارند که صدای مدیر شرکت و برند مورد علاقه شان را بشنوند.

ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبین
ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبین

پس خیلی خوب می شود که شما به عنوان یک کارآفرین و ارائه کننده خدمات خودتان اقدام به تولید پادکست کنید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. البته نقطه مقابل این موضوع استفاده از افراد مشهور در تولید پادکست است که این روش هم خود می تواند بسیار موثر باشد. می توانید از افراد مشهور خوش صدا استفاده کنید. به هرحال انتخاب با خود شماست.

یادتان باشد که در صورتی که بتوانید پادکست های خوبی تولید کنید، مشتریان شما دید و برداشت بهتری از ارزش ها و روش های کاری شما می نمایند.

سادگی تولید پادکست

البته ما در ادامه چند ابزار برای تولید پادکست ها به شما معرفی می کنیم. اما در همین حد باید بدانید که تولید پادکست یکی از ساده ترین روش های تولید محتوا می باشد. شما به جز یک کامپیوتر مناسب به چیز دیگری نیاز ندارید.

البته کسانی هم هستند که با استفاده از تلفن همراه خود نیز، اقدام به تولید پادکست دیجیتال مارکتینگ می کنند که این نیز می تواند راه حل مناسبی واقع شود. به هر حال از اگر شما صاحب یک کسب و کار نو یا همان استارت آپ باشید. باید کمی بیشتر هزینه های خود را مدیریت کنید. تولید پادکست می تواند یکی از راه های مناسب برای این کار باشد.

سادگی تولید پادکست
سادگی تولید پادکست

افزایش آگاهی از برند

البته در این مورد باید گفت که به طور کل هدف از دیجیتال مارکتینگ معرفی برند به افراد است و این تعریف یک تعریف کلی است. واضح است که شما می توانید با تولید محتوای خوب، مخاطبین زیادی را به خود جذب کنید و طبیعتا برند شما نیز روز به روز شناخته تر می شود.

تاثیر پادکست بر سئو و افزایش ترافیک سایت

از گذشته تا کنون الگوریتم های موتورهای جست و جو تغییرات زیادی کرده است و در حال حاضر توجه بیشتری به محتوای چند رسانه ای می شود. بحث در مورد تاثیر پادکست ها بر سئو بحث مفصلی است که در ادامه به آن می پردازیم.

تاثیر بر سئو و افزایش ترافیک سایت
تاثیر بر سئو و افزایش ترافیک سایت

محتوای صوتی و پادکست ها چه تاثیری بر سئو می گذارند؟

کلمه سئو search engine optimization  که به اختصار SEO نوشته می شود. به معنی بهینه سازی موتورهای جست و جو می باشد. سئو است که می تواند بقای کسب و کار شما را در اینترنت تضمین کند و اگر به قوانین آن توجهی نکنید ضرر آن تنها متوجه خود شما می شود.

محتوای صوتی و پادکست ها چه تاثیری بر سئو می گذارند؟
محتوای صوتی و پادکست ها چه تاثیری بر سئو می گذارند؟

توجه داشته باشید که کاربران در جست و جو های اینترنت، برای خرید یک محصول یا هرچیز دیگری فقط به دو یا سه نتیجه اول توجه می کنند و معمولا از باز کردن سایر وب سایت ها خودداری می کنند.

حال تصور کنید که در جست و جوی کاربران؛ سایت شما در رتبه دوم یا سوم هم نباشد و به جای آن اصلا در صفحه دوم یا سوم قرار گیرد به نظر خودتان چه بر سر کسب و کارتان می آید؟

باید بدانید که الگوریتم های موتورهای جست و جو تا کنون تغییرات زیادی کرده اند، شاید در گذشته توجه آن ها فقط به محتوا متنی بوده است. اما در حال حاضر الگوریتم های آن ها به سوی توجه بیشتر به سمت محتوای چند رسانه ای معطوف شده است. اگر می خواهید بیشتر در این زمینه آشنایی کسب کنید خواندن مطالب زیر خالی از لطف نیست! در ادامه به تاثیر محتوای صوتی بر SEO اشاره می کنیم.

دریافت سیگنال‌های اجتماعی بیشتر از طریق پادکست

به گفته محققین 20 درصد از افراد آمریکایی بزرگتر از 12 سال، حداقل در ماه به یک پادکست گوش می دهند و این روند از سال 2008 همچنان در حال افزایش است. خبر خوب این است که این مورد نه تنها در آمریکا بلکه در ایران نیز اخیرا گوش دادن با پادکست ها در بین افراد، افزایش چشم گیری داشته است.

دریافت سیگنال‌های اجتماعی بیشتر از طریق پادکست
دریافت سیگنال‌های اجتماعی بیشتر از طریق پادکست

زمانی که افراد پادکست ها را به اشتراک می گذارند، سیگنال های اجتماعی را به موتورهای جست و جو می فرستند که این مورد می تواند کمک زیادی به رتبه سایت شما در اینترنت نماید. در این قسمت به شما توصیه می کنم که اشتراک گذاری پادکست ها در وبسایت خود را آسان کنید و مطمئن شوید که کاربران می توانند به راحتی آن ها را بین دوستانشان، به اشتراک بگذارند.

سئوی پادکست

علاوه بر اینکه پادکست می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد. صفحه پادکست نیز می تواند تاثیر خوبی برای شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما برای موتورهای جست و جو داشته باشد. منظور این است که بهتر است که محتوای تولیدی خود را بر روی iTunes  و google play نیز قرار دهید تا رتبه سایت شما افزایش یابد.

سئوی پادکست
سئوی پادکست

ترافیک بیشتر سایت

یکی از دغدغه های تمام مدیران کسب و کارها و استارت آپ ها افزایش ترافیک سایتشان است. دلیل آن هم این است که این عامل سبب می شود تا رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو افزایش یابد.

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت تولید محتوای چند رسانه ای و علی الخصوص محتوای صوتی می باشد. چرا گفتم علی الخصوص محتوای صوتی؟ دلیل آن این است که همه افراد ممکن است نتوانند به تماشای ویدئو بپردازند.

یادتان باشد پادکست گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که معمولا بیشتر اوقات خود را در سرکار و یا پشت فرمان اتومبیل سپری می کنند. یا افرادی که نابینا هستند؛ این برتری محتوای صوتی نسبت به سایر قالب های تولید محتوا می باشد.

یادتان باشد که بهینه سازی موتورهای جست و جو برای سایت شما کار سختی است. اما بین تمام روش های موجود تولید محتوای صوتی، یکی از ساده ترین و موثرترین روش های موجود می تواند باشد.

برای تولید پادکست داشتن چه ایده هایی مفید می باشد ؟

در این بخش ما سعی می کنیم تا با استفاده از تجربیات و اطلاعاتی که داریم؛ شما را در ساخت هرچه بهتر پادکست راهنمایی کنیم.

برای تولید پادکست داشتن چه ایده هایی مفید می باشد ؟
برای تولید پادکست داشتن چه ایده هایی مفید می باشد ؟

تعیین هدف

همانطور که می دانید شما برای انجام هر کاری باید از پیش هدف گذاری نمایید، پادکست هم از این قائده مستثنی نیست. شما باید با موضوع پادکست به صورت حرفه ای برخورد کنید و هدف خود را در وهله اول مشخص نمایید.

حال این هدف چه می تواند باشد. هدف شما باید چیزهایی مانند فروش بیشتر محصول، مطرح شدن خود به عنوان کارشناس صنعت یا حرفه مورد نظر، پیدا کردن اسپانسر، ایجاد حس وفاداری در مشتریان و یا افزایش ترافیک سایت باشد. چیزی که در این بخش بسیار مهم است این است که، شما باید با توجه به هدفتان کار را در تولید محتوا پیش ببرید.

از محتوای موجود استفاده کنید

ببینید چیزی که در تولید محتوای چند رسانه مانند ویدئو یا پادکست بسیار مهم است متن است. این که شما چه اطلاعاتی را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهید از اهیمت زیادی برخوردار است. ببینید در محتوای متنی که تولید کرده اید کدام محتوا طرفدار بیشتری داشته است. شاید بد نباشد که نسخه پادکست آن را نیز روی سایت خود قرار دهید.

ساخت پادکست های سریالی و دنباله دار

ساخت پادکست های سریالی خیلی مهم است. باید بدانید که تجربه نشان داده ساخت پادکست های حجیم و طولانی باعث می شود، کاربران میل زیادی به گوش دادن آن نداشته باشند و از آن استقبال نکنند.

ساخت پادکست های سریالی و دنباله دار
ساخت پادکست های سریالی و دنباله دار

با توجه به آن، شما می توانید محتوای کوتاه تر اما به صورت دنباله ای تولید کنید. این روش باعث می شود تا کاربران همیشه پیگیر اخبار و محتوای سایت شما باشند. البته این کار یک مزیت دیگری نیز دارد و آن هم این است که شما می توانید وسط تولید یک محتوا از کاربران خود بازخورد دریافت کنید، نظرات آن ها را جویا شوید و کار را مطابق سلیقه مخاطبانتان پیش ببرید.

ساخت پادکست های مهمان

یکی از کارهایی که معمولا مخاطبین از آن استقبال می کنند این است که، شما از افراد موفقی که در همان حوزه کاری شما فعالیت می کنند دعوت کنید و از او بخواهید که، تجربیات خود را در اختیار شنونده ها قرار دهد.

ساخت پادکست های مهمان
ساخت پادکست های مهمان

از افراد معروف استفاده کنید

افراد معروف زیادی مانند ورزشکاران یا هنرمندان هستند که می توانید از آن ها، برای تولید پادکست خود کمک بخواهید. البته ممکن است با این کار شما ناچار به پرداخت هزینه بیشتر برای تولید پادکست شوید. اما ارزشش را دارد. این کار باعث می شود که طرفداران آن فرد از پادکست استقبال کنند که همین مورد، باعث رونق کسب و کار شما نیز می شود. این روش یکی از روش های رایج در سراسر دنیا می باشد که به آن اینفلوئنسرمارکتینگ نیز، می گویند.

از مخاطبین خود برای تولید پادکست نظر بخواهید

خیلی ساده است، شما می توانید به راحتی در وب سایت خود بخش نظرسنجی و ارتباط با ما ایجاد کنید و از کاربران خود بخواهید که در مورد نیازهایشان با شما صحبت کنند. شما می توانید از نظرات آن ها در مورد ساخت پادکست ها استفاده کنید.

از مخاطبین خود برای تولید پادکست نظر بخواهید
از مخاطبین خود برای تولید پادکست نظر بخواهید

این گونه شما علاوه بر اینکه ایده ای برای موضوع پادکست خود می یابید، بر وفاداری مشتریان نسبت به خود می افزایید. با این کار شما مشتریان و مخاطبین شما برند شما را از آن خود می دانند و نسبت به شما و کسب و کارتان حس نزدیکی بیشتری می کنند.

پادکست ها چه کاربردی برای کسب و کارها دارند؟

ما سعی کردیم در طول مقاله به کاربردهای پادکست اشاراتی داشته باشیم اما اگر بخواهیم به طور تخصصی تر به بررسی موضوع بپردازیم، می توانیم از کاربردهای پادکست به موارد زیر اشاره کنیم:

پادکست ها چه کاربردی برای کسب و کارها دارند؟
پادکست ها چه کاربردی برای کسب و کارها دارند؟

تبلیغات و برند سازی

پادکست یکی از زیرمجموعه های تولید محتوا و تولید محتوا نیز خود زیر مجموعه بازاریابی محتوا می باشد. همانطور که قبلا نیز گفته شد، یکی از اهداف بازاریابی محتوا، تبلیغات و برند سازی است. ذکر این نکته لازم است که شما هرچه در توانتان است با تولید پادکست های با کیفیت و محتوای خوب، اعتبار خود را افزایش دهید. یادتان باشد که شما در صورتی در این راه موفق هستید که، بتوانید کاری کنید که مشتریانتان پادکست هایتان را به اشتراک بگذارند.

انتشار گزارشات و اخبار

واضح است که پادکست ها هم همچون یک رادیو می توانند ابزاری مناسب برای منتشر کردن اخبار و اطلاعات برای کسب و کار شما باشند. شما می توانید با تولید پادکست هایی از این دست، مشتریان خود را از اوضاع و احوال کسب و کار خود با خبر کنید.

سرگرمی

همانطور که قبلا نیز گفته شد خیلی از افراد با گوش دادن به رادیو و پادکست ها آرامش می یابند و افراد زیادی هستند که دوست دارند چه زمانی که در سر کار خود هستند یا در پشت فرمان مشغول رانندگی هستند و یا حتی هنگام شب قبل از خواب به رادیو و یا پادکست گوش دهند. شما نباید از این نیاز افراد غافل شوید و سعی کنید محتوایی غنی برای تمام سلیقه ها تولید کنید. این موضوع می تواند کمک فراوانی به شناخته شدن شما و جذب مخاطبین بیشتر برای کسب و کار شما بکند..

آموزش الکترونیکی

کلاس های زیادی هستند که به صورت آنلاین برگزار می شوند و آموزش های خود را به صورت صوتی یا تصویری در اختیار کاربران قرار می دهند. تجربیات آن ها از موفقیت آمیز بودن این روش ها حکایت می کند.

شما نیز می توانید به راحتی با تولید پادکست ها آموزشی چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی، مطالب آموزشی خود را در اختیار کاربران خود قرار دهید. به علاوه این ها شاید در تبلیغات اینترنتی آموزش زبان در خواب را دیده باشید.

به نظر خیلی ها ممکن است که این امکان پذیر نباشد که انسان بتواند در خواب چیزی یاد بگیرد، اما محققان سوئیسی دریافته اند که گوش دادن در خواب می تواند قدرت یادگیری فرد را افزایش دهد. در هر صورت شما با ایجاد پادکست های آموزشی می توانید علاوه بر کسب درآمد از این راه، با افزایش ترافیک سایتتان رتبه و اعتبار سایتتان را برای موتورهای جست و جو بالاتر ببرید. هم چنین روز به روز مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

چگونه می توانیم یک پادکست خوب بسازیم؟

پاسخ به این سوال خیلی مفصل است و در حوصله این مقاله نمی گنجد. اما ما در اینجا نکاتی خیلی اساسی را به شما می گوییم که می تواند در ساخت پادکست به شما کمک کند.

چگونه می توانیم یک پادکست خوب بسازیم؟
چگونه می توانیم یک پادکست خوب بسازیم؟

استودیو یا منزل

ببینید. اگر برای اولین بار می خواهید شروع به تولید پادکست کنید رفتن به استودیو و تراشیدن هزینه های الکی کار درستی نیست. شما می توانید این کار را در استودیو های صدابرداری حرفه ای انجام دهید. اما یادتان باشد که در تولید پادکست کیفیت در اولویت نیست! آنچه که از همه اهمیت بیشتری دارد متن است.

متن شما است که می تواند رتبه پادکست شما را تعیین کند. علاوه بر آن ،  صدای گوینده و مهارت های او در گویندگی! شما می توانید با تهیه یک میکروفن مناسب و کارت صدا برای کامپیوتر خود و همچنین ایزوله کردن اتاق خود، بهترین فضا را برای تولید پادکست ایجاد کنید.هرچند به نظر من همین هم لازم نیست. شما می توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به تولید پادکست نمایید.

چه عواملی بر هزینه های نهایی تولید پادکست تاثیر گذار است؟

با توجه به بهینه سازی وقت کاربران به واسطه ساخت پادکست دیجیتال مارکتینگ، ایجاد محتوای صوتی هزینه هایی را در بر دارد که برخی عوامل در این هزینه ها نقش موثر دارند.

هزینه های ساخت پادکست با توجه به محیط مورد استفاده متفاوت می باشد.

به طور کلی هزینه های ساخت پادکست هایی به منظور خوش آمد گویی در دیجیتال مارکتینگ ها باتوجه به حجم محتوای مورد نظر محاسبه می شود.

این هزینه ها در ساخت محتوای موجود در دیجیتال مارکتینگ ها برحسب تعداد کلمه های مورد استفاده و دقایقی که صرف ساخت پادکست ها می شوند، محاسبه می گردد.

باید توجه داشته باشید که نرخ هزینه ها برحسب شرایط و تورم موجود متغیر می باشند.

پادکست ها دیجیتال مارکتینگ چه کاربردی دارند؟

در برخی موارد استفاده از پادکست در دیجیتال مارکتینگ باعث بسیار سود آور باشد. به طور کلی پادکست در دیجیتال مارکتینگ کاربرد های فراوانی دارد از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم و تهیه فایل های صوتی و پادکست در رابطه با تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ
  • تهیه فایل های صوتی برای توضیح خدمات قابل ارائه
  • ایجاد فایل های صوتی به منظور ارائه توضیحات در رابطه با مارکتینگ
  • تهیه محتوای صوتی به منظور خوش آمد گویی به کاربران در زمان بازدید از دیجیتال مارکتینگ ها

به چه علتی از پادکست در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود؟

با توجه به تعاریف بالا و کاربرد های پادکست دیجیتال مارکتینگ باید گفت که به دلایل زیر استفاده از پادکست دیجیتال مارکتینگ و محتوای صوتی پیشنهاد می شوند:

  • پادکست دیجیتال مارکتینگ جایگاه خاصی به مارکت مورد نظر در گوگل می دهد به علاوه محتوا صوتی در سئو سایت نقش بسار موثری دارد.
  • هزینه های ساخت پادکست دیجیتال مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه می باشد و این به عنوان یک مزیت نیز می توان نام برده شود چرا که یکی از بهترین روش های تبلیغاتی به حساب می آید.
  • ایجاد پادکست و محتوای صوتی در ذهن مخاطب جایگاه خاصی دارد . تن صدا و نحوه بیان تبلیغات در برند سازی نقش موثری دارند، این امتیاز نصیب شرکتی خواهد شد که به صورت مختصر و مفید محتوای ارزشمند خود را به شکل پادکست ارائه دهد به علاوه اولین شرکتی باشد که در این زمینه گام بر میدارد.
  • قدرت کلام را فراموش نکنید، نحوه بیان می تواند متخصصان سازنده پادکست دیجیتال مارکتینگ می تواند تا سالها در ذهن افراد باقی بماند.
  • با توجه به این که پادکست دیجیتال مارکتینگ تنها صوتی می باشد پس می توان نگران کاهش سرعت آن نباشید.
  • پادکست ها صوتی هستند و این امکان را برای نابینایان فراهم می کند که بدون مشکل از تبلیغات مارکت های مختلف با خبر شوند.

استفاده از پادکست دیجیتال مارکتینگ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

رتبه دهی های گوگل بر اساس قابلیت ها و آپشن های سایت صورت می پذیرد. مسلما وجود پادکست ها می تواند در کنار ویدئو ها امتیازات ویژه ای را به دنبال داشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از پادکست در دیجیتال مارکتینگ با امتیاز آوری های خود می تواند رتبه هر بخش را تا حد زیادی افزایش دهد. به علاوه به تازگی زمزمه هایی از ساخت سئوی صوتی به گوش می رسد که به تنهایی بیانگر اهمیت پادکست در دیجیتال مارکتینگ ها می باشد.

وجود پادکست هایی که محتوای کل سایت را در خود جای داده اند می تواند کمک بزرگی برای کاربرانی باشد که مشغله های زیادی دارند و می توانند علاوه بر گوش دادن فایل صوتی مذکور به دیگر کار های خود نیز برسند. اهمیت پادکست دیجیتال مارکتینگ زمانی افزایش یافت که بخش پادکست گوگل اعلام کرده است ”  پادکست ها در بخش سرچ گوگل همانند ویدئو ها نیز در برنامه های آینده ما قرار دارد.”

استفاده از پادکست در دیجیتال مارکتینگ چه مزایای به دنبال دارد؟

 

با توجه به کاربرد های پادکست دیجیتال مارکتینگ لازم است در رابطه با مزایای آن نیز مواردی را بدانید.

  • پادکست ها قابل شنود به صورت آنلاین و به صورت دانلود شده هستند که با توجه به این امر می توان پادکست را پس از دانلود کردن به مدت زمان طولانی در اختیار داشت و به دفعات بدون اعمال هزینه های اینترنتی محتوای صوتی را گوش داد.
  • یکی دیگر از مزیت های پادکست دیجیتال مارکتینگ داشتن وقت زیاد به منظور تحقیق در رابطه با مطالب عنوان شده می باشد، به بیان دیگر کاربر می تواند به سادگی تبلیغات را در محتوای صوتی دانلود شده عقب و جلو ببرد تا با دقت فراوان بتواند محصول مورد نیاز خود را انتخاب نماید.
  • پادکست دیجیتال مارکتینگ قابل پخش بر روی تمامی کامپیوتر ها و گوشی های موبایل هستند و برای گوش دادن به آن ها نیاز به پلیر های خاصی ندارند.
  • یکی از مهم ترین نزایای پادکست دیجتال مارکتینگ روش عملکر آن می باشد، pull technology روشی است که پادکست بر اساس آن عمل می کند به این صورت که کاربران محتوای مورد نیاز خود را با سرچ زدن به دست می آورند.

 

چه نرم افزارهایی برای تولید پادکست وجود دارند؟

برای تولید پادکست خیلی نرم افزارها و سایت هایی وجود دارند که می توانند به صورت تخصصی به شما در این راه کمک کنند. به عنوان مثال یکی از سرویس هایی که در این زمینه امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد Anchor است که می توانید آن را امتحان کنید.

اما از نرم افزارهای ویرایش گر صوتی نیز می توانیم به نرم افزار FL Studio اشاره کنیم که، یک نرم افزار کامل برای ویرایش صدا است. شما می توانید با کمک این نرم افزار، انواع حالت را برای صدای خود به وجود آورید. به راحتی صدایتان را با صداهای دیگر میکس کنید و به طور کل کنترل کاملی بر روی صدای خود داشته باشید.

چه نرم افزارهایی برای تولید پادکست وجود دارند؟
چه نرم افزارهایی برای تولید پادکست وجود دارند؟

در پایان نیز باید بگوییم شما می توانید برای تولید پادکست از ابزارات حرفه ای نیز استفاده کنید اما به نظر من این کار را باید با توجه به سطح کاری خود انجام دهید. در خیلی از موارد نیازی نیست که شما به استودیو مراجعه یا اقدام به خرید تجهیزات صدابرداری گران قیمت کنید.

همچنین بهتر است که چند بار به صورت امتحانی چند دقیقه از متن را بخوانید و به قول معروف قلق گیری کنید. با این کار شما می توانید، متوجه تفاوت آنچه که شما می خوانید و آن چه ضبط می شود شوید!

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید