وظایف کارشناس تولید محتوا

وظایف کارشناس تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

انتخاب این مطلب که درباره وظایف کارشناس تولید محتوا توضیح داده است؛ نشان می دهد که به طور حتم شما با سئو، تولید محتوا، رتبه بندی سایت ها در موتور های جستجو، دیجیتال مارکتینگ و … آشنا می باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

 

 

اما برای درک راحت تر تولید محتوا و وظیفه کارشناس تولید محتوا، ابتدا کمی درباره سئو توضیح خواهیم داد و سپس به طور کامل با وظایف کارشناس تولید محتوا و چگونگی محتوا نویسی آشنا خواهیم شد.

وظایف کارشناس تولید محتوا
وظایف کارشناس تولید محتوا

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • سئو چیست؟
  • چرا باید تولید محتوا کنیم؟
  • کارشناس محتوا کیست؟
  • وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟
  • چطور شروع به تولید محتوا کنیم؟

[/stextbox]

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو؛ عملیاتی مدرن و مربوط به دنیای اینترنت و وب می باشد که تغییری اساسی در استراتژیک وب سایت شما ایجاد می کند. سئو عملکردی پیچیده با نکاتی ساده می باشد که می تواند رتبه وب سایت شما را در موتور های جستجو، به طور چشمگیری افزایش دهد. از مهم ترین عوامل پیشرفت سئو، به روز بودن و ایجاد ایده هایی نو در کنار رعایت تمامی نکات سئو می باشد.

سئو سایت توسط سئوکار، انجام و مدیریت می شود. تولید محتوا نیز قسمت مهمی از فعالیت سئو می باشد که توسط کارشناس تولید محتوا انجام می شود.

سئو چیست؟
سئو چیست؟

چرا باید تولید محتوا کنیم؟

محتوا نوشته ای در وب سایت شما می باشد که هدف از نوشتن آن؛ دیده شدن وب سایت توسط کاربران می باشد. البته تولید محتوا هنگامی ارزش واقعی پیدا می کند و برای وب سایت شما مفید می باشد که، با رعایت اصول و نکات سئو تهیه شده و همچنین برای کاربران جذاب و مفید و قابل درک باشد.

نوشتن این متن تنها قرار دادن کلمات در کنار هم یا کپی از سایت های دیگر نمی باشد. بلکه برای آن باید زمان و دقت کافی به کار برده شود. به همین دلیل برای انجام آن احتیاج به فردی کارشناس، در زمینه تولید محتوا دارید. البته اشخاص با استعداد نیز می توانند در مدتی کوتاه با مطالعه، تحقیق و همچنین کسب تجربه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوند.

چرا باید تولید محتوا کنیم؟
چرا باید تولید محتوا کنیم؟

کارشناس تولید محتوا کیست؟

در حال حاضر در بین پرسنل شرکت های بزرگ، شخصی در سمت کارشناس تولید محتوا نیز، حضور دارد. که به طور مرتب متناسب با حوزه کاری شرکت، محتوا مناسب تولید و در وب سایت یا شبکه های اجتماعی قرار می دهد.

شرکت های کوچک نیز که جای مناسب یا بودجه کافی برای استخدام این کارشناس را ندارند؛ از گروه هایی که به صورت پروژه ای تولید محتوا می کنند، کمک می گیرند. این مسئله اهمیت سئو، تولید محتوا و روند رو به رشد و همه گیر شدن این دنیایی موتور های جستجوگر را نشان می دهد.

البته محتوا تنها مربوط به مطلبی طولانی با عکس های متعدد و با کیفیت نمی باشد. حتی نیم خطی که در وب سایت شما نوشته می شود. یا عنوانی که برای یک صفحه در نظر گرفته می شود، همه توسط کارشناس تولید محتوا، زیر نظر قوانین سئو و با مشورت با سئوکار انجام می شود.

آگاهی داشتن کارشناس تولید محتوا از اصول اولیه سئو و دیجیتال مارکتینگ ( کسب و کار های اینترنتی )، مزیتی بزرگ محسوب می شود.

کارشناس تولید محتوا کیست؟
کارشناس تولید محتوا کیست؟

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟

امروزه یکی از محبوب ترین و هم چنین پر درخواست ترین شغل های موجود در دنیا، شغل تولید محتوا می باشد. با توجه به رشد روزانه ی اینترنت و وب ها؛ هر روز درخواست ها برای استخدام یک فرد، در حوزه تولید محتوا بیشتر می شود. البته در مقابل درخواست شرکت ها و سازمان ها برای استخدام یک کارشناس تولید محتوا به همان میزان نیز، علاقه افراد به فعالیت در این حوزه بیشتر می شود.

نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا شغل تولید محتوا رایج شده است. امروزه افراد زیادی شروع به فعالیت در این زمینه کرده اند. حتی می توان گفت این شغل به سرعت جز مشاغل مهم و واجب، در هر شرکت تبدیل خواهد شد. البته در حال حاضر نیز می باشد؛ اما همه با آن آشنا نشده اند.

در شغل تولید محتوا، یک کارشناس خوب باید بتواند یک محتوای خوب و جذاب را طراحی کند تا بتواند باعث افزایش رتبه در گوگل و هم چنین جذب مخاطب بیشتر شود.

کارشناسانی که در زمینه ی تولید محتوا به خوبی عمل کرده و در این زمینه مهارت بالایی دارند؛ لیست وظایف و توانایی های لازم برای انجام پروژه تولید محتوا را به خوبی رعایت می کند تا بتواند یک تولید محتوای موفق را داشته باشد. برخی از وظایف یک کارشناس تولید محتوا در متن زیر آمده است.

  • توانایی در نوشتن

مهم ترین مهارت مورد نیاز برای یک کارشناس تولید محتوا در شغل تولید محتوا توانایی در نوشتن است؛ تولید کننده محتوا باید بتواند یک متن 500 تا 4000 کلمه ای را به سرعت و به خوبی بنویسد.

توانایی در نوشتن
توانایی در نوشتن

کاربر نباید هنگامی که یک متن را می خواند، دچار سردگمی شود و از خواندن آن متن منصرف شود. به گونه ای باید متن بسیار خوب باشد تا مخاطب رغبت کند یک متن را کامل مطالعه کند. برای یادگیری مهارت در نوشتن نیازمند گذراندن تحصیلات آکادمی نیستید. بلکه تنها و البته بهترین راه برای به دست آوردن توانایی در نوشتن باید آنقدر نوشتن را انجام دهید تا به توانایی لازم در این زمینه برسید.

شما باید در طول یک روز شروع به نوشتن چندین مقاله کوتاه و بلند کنید. پس از نوشتن متن ها باید به گرفتن غلط های املایی و هم چنین غلط های ساختاری بپردازید تا بتوانید یک متن مناسب را بنویسید.

  • آشنایی با زبان فارسی:

یکی دیگر از مهارت های لازم که باید یک کارشناس تولید محتوا داشته باشد؛ آشنایی با زبان فارسی است. زبان فارسی دارای قواعد بسیاری است و البته از یک فرد انتظار نمی رود تا با تمامی این قواعد آشنا باشد.

اما یک کارشناسی که در زمینه ی تولید محتوا، به خوبی عمل می کند. باید از این قواعد مختلف زبان فارسی به خوبی در متن خود استفاده کند تا مخاطبان دچار ابهام و سر در گمی نگردند. علاوه بر آن، یک تولید کننده ی محتوای خوب، باید با تمامی قواعد زبان فارسی، کاملا آشنا بوده و بتواند با به کارگیری از کلمات شیوا و بدون هیچ گونه غلط املایی، محتوای بسیار خوبی را ارائه نماید.

  • آشنایی با سئو سایت:

البته آشنایی نسبی با سئو سایت و حتی آشنایی با سئو محتوا برای یک کارشناس تولید محتوا اکتفا می کند. این علم به فرد کمک می کند، بتواند با محتوا هایی که تولید می کند بهترین رتبه را در نتایج جستجو بدست آورد.

  • آشنایی با زبان انگلیسی:

یک کارشناس تولید محتوا خوب، باید از منابع بسیار زیادی برای تولید محتوا برخورددار باشد. یکی از بهترین منابعی که یک کارشناس تولید محتوا می تواند از آن استفاده کند، وب انگلیسی است. به همین خاطر است که یک کارشناس تولید محتوا خوب، باید با زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به خوبی از این منابع استفاده کند. قسمت هایی از آن را ترجمه کند و بتواند از بیشترین قسمت های موجود در منابع وب های انگلیسی، الهام بگیرد و با کمک این منابع بتواند یک محتوا مناسب را تولید کند.

 

 

چطور شروع به تولید محتوا کنیم؟

نوشتن مطالب برای بسیاری از افراد یک کار رویایی است. برخی مطالب روزنامه یا مقاله می نویسند و برخی دیگر مانند نویسندگان موفق مانند جفری آرچر می شوند.

اما ، هر چقدر هم که تلاش کنید ، برخی نویسندگان بهتر از دیگران هستند. آنچه این نویسندگان را در کار خود مطرح می نماید؛ تفاوت در نحوه تحقیق و عملکرد آنها می باشد.

چطور شروع به تولید محتوا کنیم؟
چطور شروع به تولید محتوا کنیم؟

در این دنیای دیجیتال و اینترنت، جایی که وب سایت های زیادی با محتوا های گوناگون و خوب و بد وجود دارند، فقط نوشتن آنچه در ذهن شما وجود دارد کافی نیست. جفت کردن استعداد استثنایی خود با روش درست پردازش آن چیزی است که باعث می شود نوشته های شما بسیار خوب و کارآمد شود.

سوژان پاتل محتوا نویس مشهور، در مقاله خود به زیبایی اهمیت تحقیق و ایده پردازی را توضیح می دهد. او معتقد است علت اصلی شکست هر 4 محتوا تولید شده از 5 محتوا کمبود ایده و خلاقیت می باشد. علاوه بر این تحقیق منجر به عدم نمایش و درک ایده اصلی در محتوا می شود.

مواردی وجود دارد که نویسندگان موفق به طور متفاوتی انجام می دهند. بیایید با کفش های آنها حرکت کنیم و ببینیم چگونه نوشتن محتوا را باید شروع کنیم.

این که آیا شما در حال نوشتن پست های وبلاگ، مقالات درون وب سایت، محتوای وب یا کتاب الکترونیکی هستید، نکات زیر به شما کمک می کند تا کار خود را برای کارایی بهتر سازماندهی کنید.

 

  1. برای همه چیز تحقیق کنید

برای پیدا شدن ایده های جدید محتوایی، باید وارد تحقیق و مطالعه شوید، تحقیقات نباید به طور مستقیم از یک سایت انجام شود و به سرعت به صورت کپی از روی آن نوشته شود. به محض این که موضوع مد نظر را پیدا کردید شروع به تحقیق کنید.  سپس با توجه به اطلاعاتی که بدست آوردید با زبان نوشتاری مخصوص، کار خود شروع به نوشتن کنید.

در این نوشته کلمات کلیدی، لحن دوستانه، ساده نویسی را فراموش نکنید. محتوا باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را جلب کند. حتی بتواند با نگاهی کوتاه تا حدودی موضوع محتوا شما را درک کند. یکی از اصلی ترین اهداف تحقیق این می باشد که بتوانید اطلاعاتی کامل و بدون نقص به مخاطب های وب سایتتان بدهید. اطلاعات غلط بی اعتمادی در کاربر ایجاد می کند، و از جستجو آن در دیگر صفحات وب سایت شما جلوگیری می کند.

  1. سبک منحصر به فرد خود را پیدا کنید

متفاوت باشید، البته نه به این معنا که غیر طبیعی به نظر برسید. وارد شدن به کفش های نویسنده ای دیگر و تمایل به نوشتن به روشی مشابه، یا بدتر به صورت کپی نحوه شروع نوشتن محتوا نیست.

در طول دوره کاری خود، با نویسندگان زیادی روبرو می شوید که؛ ممکن است سبک خاصی داشته باشند. می توانید از سبک آنها الهام بگیرید، اما لازم نیست این سبک را کپی کنید. از آنجا که هر فرد متفاوت است و شخصیت منحصر به فردی دارد، باید سبک نوشتاری متنوعی نیز داشته باشد.

ملاقات با نویسنده ای دیگر به منظور مشاهده کارهای آن میباشد. سبک نوشتاری متنوع نیز، تنها مربوط به رمان نویسان نمی باشد. سبک متنوع در تولید محتوا  همانند یک لوگو مخصوص به کسب و کار شما می شود. که صد البته کپی از روی آن را نیز سخت خواهد کرد. فراموش نکنید که پیچیدگی در نوشتن شما، راه ایجاد سبک متفاوت نمی باشد.

با این گفته متوجه خواهید شد، سبک نوشتاری شما هویت یک نویسنده است. شاید هیچگاه با نویسنده یک وب سایت ملاقات نکنید و یا حتی نام او را متوجه نشوید. تنها سبک متفاوت وی را بشناسید که همین برای جلب توجه کردن یک کسب و کار بسیار مناسب می باشد.

 

  1. چوب به نقطه

هر قطعه محتوا برای یک موضوع واحد نوشته شده است. به همان مرحله بچسبید و از سرگردانی در موضوعات مختلف خودداری کنید. البته خوب است که کمی در مورد موضوعات مرتبط بحث کنید. اما مطمئن شوید که ایده های مختلف را در یک قطعه محتوا کاربر را گیج نکند. این جریان خواندن کاربر را خراب می کند.

به عنوان مثال، اگر در مورد چگونگی شروع به نوشتن محتوا برای مشاغل خود صحبت می کنید، می توانید برای دسترسی بیشتر به فیس بوک یا اینستاگرام، اشاراتی کنید. اما تمام توجه موضوع را بر روی معرفی دیگر صفحات مجازی خود نگذارید. اجازه دهید کاربر با کسب و کار شما در این مرحله آشنا شود؛ سپس خود کاربر به سراغ دیگر صفحات شما خواهد رفت. البته خوب بودن محتوا، معرف شما می باشد که کاربر را به دیگر صفحات می کشاند.

5- عنوان و قتل اول را بسازید

تشکیل تیتر قاتل بخش عمده دیگری از چگونگی شروع به نوشتن محتوا است.

 

به این روش فکر کنید:

شما به طور تصادفی در حال مشاهده پروفایل Facebook خود هستید. شما با مقاله ای آشنا می شوید که مقدمه ای درباره چگونگی شروع نوشتن محتوا است. سپس با مقاله دیگری روبرو می شوید که 7 نکته شگفت انگیز برای شروع نوشتن محتوا، یا 6 نکته بی نظیر برای ایجاد شغل در نوشتن مطالب را مشاهده می کنید.

به این روش فکر کنید:
به این روش فکر کنید:

هر دو مقاله ممکن است حاوی یک نوع دانش و مطالب باشند؛ اما دومی جالب تر به نظر می رسد.

به همین ترتیب ، کاربران شما تصمیم می گیرند که بخواهند مطالب کامل را بخوانند یا نه فقط در بند اول.

از این رو ، هر دو عنوان و همچنین پاراگراف اول باید بهترین بخش مطالب شما باشند.

حتی برخی از محتوا نویسان می گویند که در هنگام ویرایش محتوا های خود مطالب غیر مرتبط را ریز ریز بدون جلب توجه حذف کنید؛ یا با محتوایی مرتبط جایگزین کنید. این کار نباید بیش از یک خط انجام شود. چرا که این کار از نظر سئو در موتور های جستجو اثری منفی خواهد داشت.

  1. خلاق باشید

این مسئله در مورد اکثر کسب و کار های وجود دارد که رقیبی در اینترنت و دنیای مجازی وجود دارد. اگر شما در حال نوشتن یک قطعه محتوا هستید که از قبل مشابه آن در اینترنت وجود دارد. باید یک تفاوت اساسی بین محتوا خود با دیگران بدهید. این تفاوت تنها با خلاقیت ایجاد می شود. هر محتوا سه عامل اصلی دارد: موضوع، ایده و نمایش موضوع که قبل تصمیم گرفته شده است. حال نوبت به ایده می باشد که تفاوت اصلی کار شما و رقبا می شود. وقتی خلاقیت را در نوشتن به کار بردید، می توانید از بازخورد پس از نمایش کار خود مطمئن باشید که بسیار مثبت خواهد بود.

یعنی حتی اگر در حال نوشتن صفحه درباره ما در سایت خود می باشید. با کمی خلاقیت می توانید اثر بسیار مثبتی در خواننده داشته باشید. رضایت کاربر ، جستجو آن در وب سایت شما و ورود دوباره آن از نظر موتور های جستجو نیز، مثبت تلقی شده و رتبه بهتری به سایت شما خواهند داد.

  1. عنوان مهم ترین بخش تولید محتوا می باشد

انتخاب یک عنوان مناسب می تواند کاربر را به خواندن ترغیب کند و همچنین با نگاهی مختصر به آن اجازه می دهد تا موضوع وب سایت شما را کاملا درک کند. یک عنوان مناسب می باشد که باعث می شود ادامه محتوا جذاب به نظر برسد.

عنوان مهم ترین بخش تولید محتوا می باشد
عنوان مهم ترین بخش تولید محتوا می باشد

به طور مثال به دو محتوا زیر توجه کنید:

  • چطور تولید محتوا کنیم؟
  • راهنمای تولید محتوا قدم به قدم تا رسیدن به ربته اول گوگل

به طور حتم عنوان دومی بیشتر برای شما جذاب خواهد بود. چرا که می دانید مرحله به مرحله توضیح داده شده و همچنین این که روش ها برای پیشرفت در گوگل می باشد. اما عنوان اول را باید وارد شوید، مطالعه کنید تا متوجه شوید که به کار شما می آید.

هر دو مقاله ممکن است حاوی یک نوع دانش و مطالب باشند، اما دومی جالب تر به نظر می رسد.

به همین ترتیب ، کاربران شما تصمیم می گیرند که بخواهند مطالب کامل را بخوانند یا نه فقط در بند اول.

از این رو ، هر دو عنوان و همچنین پاراگراف اول باید بهترین بخش مطالب شما باشند. چرا که پس از عنوان پاراگراف اول می باشد که جلب توجه می کند.

 

  1. اغراق نکنید. آن را ساده نگه دارید

بسیاری از موارد و جنبه های مهم نحوه شروع نوشتن محتوا در زیر این نکته پنهان است.

بسیاری از افراد ممکن است نتوانند ساختار جملات و واژگان پیچیده شما را درک کنند. هنگام نوشتن، مخاطبان خود را در خاطر داشته باشید و از نظر کلمات، مطالب را ساده نگه دارید. حتی کودک باید بتواند آنچه را که شما سعی در انتقال آن دارید بفهمد. البته نه در کار های تخصصی، چرا که کاربران شما افراد متخصص می باشند و نیاز دارند تا حرفه ای و تخصصی تر با آن ها صحبت شود.

اغراق نکنید. آن را ساده نگه دارید
اغراق نکنید. آن را ساده نگه دارید

وقتی خبر را در مورد یک موضوع ارائه می دهید، حقیقت را طولانی نکنید و تعریف جدیدی از آن ارائه دهید. بگذار حقیقت به همین صورت باقی بماند. تغییر و اغراق در حقیقت می تواند شما را غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

اگر برای مبتدیان می نویسید، مطالب خود را با توضیح همه چیز شروع کنید. دقیقاً همانطور که برای یک فرد غیرمستقیم توضیح می دهید. اما اگر برای افرادی که از قبل درباره این موضوع اطلاع دارند می نویسید باید طوری نوشته شود که اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ساده بنویسید. این بدان معنی است که پاراگراف ها را کوتاه ، جملات مرتب و کلمات را قابل خواندن نگه دارید.

 

  1. ویرایش کنید. ویرایش کنید

عدم ویرایش خوب مطالب شما، می تواند تأثیر منفی بر مخاطبان شما بگذارد. هیچ کس نمی خواهد مطالبی را بخواند که دارای خطا باشد. همچنین گوگل نیز درک میکند که شما محتوا خود را به روز رسانی می کنید و می تواند برای کاربران مناسب باشد، پس رتبه بهتری به شما می دهد.

از اینکه تا پایان مقاله وظایف کارشناس تولید محتوا ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید