هشتگ های پرکاربرد ایرانی

هشتگ های پرکاربرد ایرانی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

«هشتگ­ های پرکاربرد ایرانی» بحث ا­ست که این بار می­ خواهیم درباره آن صحبت کنیم. ابتدا کمی درباره هشتگ صحبت می­کنیم و بعد موضوع اصلی را باز می­کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

هشتگ چیست؟

چرا از هشتگ استفاده می­کنیم؟

هشتگ­ های پرکاربرد ایرانی کدامند؟

[/stextbox]

 

معرفی هشتگ

می­خواهیم «هشتگ­ های پرکاربرد ایرانی» را با هم بررسی کنیم اما قبل از آن بهتر است با خود واژه هشتگ بیشتر آشنا شویم. این روزها کمتر کسی هست که کلمه هشتگ به گوشش نخورده یا در جایی ندیده باشد. هشتگ علامتی­ست (#) که قبل از بعضی از کلمات یا جملات در فضای مجازی و صفحات اینترنتی قرار گرفته و مثل برچسب برای آنها عمل می­کند؛

معرفی هشتگ
معرفی هشتگ

هشتگ از کجا آمده است؟

ابتدا علامت هشتگ با نام هشتگ شناخته نمی­شد. نام این علامت Number Sign بود و برای شمارش از آن استفاده می­شد. پس از مدتی این علامت وارد زبان برنامه­نویسی C شد. این کار را دنیس ریچی، متخصص آی تی و کامپیوتر برای اولین بار انجام داد.

بعدها که فضاهای چت گروهی و گفتمانی اختراع شدند، از علامت Number Sign در آن استفاده شد. هدف استفاده از این علامت در فضاهای چت گروهی، ایجاد تمایز بین متون نوشته شده و نام اتاق گفتگو بود. در آن زمان نوشته­ های این گروه ­های چت، مونوکالر بود و امکان تشخیص در آنها سخت بود.

علامت نامبر ساین (Number Sign) در سرزمین­ های غیر انگلیسی زبان به هش (Hash) معروف بود. پس از مدتی علامت شماره یا هش وارد صفحات کلید تلفن شد و جای خود را زیر عدد 9 تثبیت کرد. هنوز هم این علامت در صفحات تلفن و موبایل وجود دارد. در ایران به آن مربع می­گوییم؛ اما استفاده از هش به شکل امروزی آن برای اولین بار کی و کجا اتفاق افتاد؟

هشتگ از کجا آمده است؟
هشتگ از کجا آمده است؟

در سال 2007 یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به نام کریس مسینا از این علامت استفاده کرد. وی از کارمندان سابق شرکت بزرگ گوگل بوده است. این توئیت معروف را لحظه تولد هشتگ می­دانند. کریس مسینا با این کار خود مشخص کرد که متنش درباره چه موضوعی­ست.

کم کم این کار در میان توئیتریان و دیگران کاربران مجازی باب شد. از هش برای دسته­ بندی موضوعی و جستجوی راحت­ تر مطالب استفاده کردند و نامش به هشتگ (Hashtag) شناخته شد. این واژه در سال 2010 برای اولین بار وارد واژه­نامه آکسفورد و در سال 2014 به فرهنگ لغات اسکرابل اضافه شد.

روش استفاده از هشتگ

حال که با واژه هشتگ و تاریخچه آن بیشتر آشنا شدیم، بهتر است روش استفاده صحیح از آن را نیز یاد بگیریم. ساختن و استفاده از هشتگ برای هیچ کاربر فضای مجازی و شبکه­های اجتماعی محدودیتی ندارد اما دانستن اصول هشتگ­ گذاری به ما کمک می­کند تا از هشتگ ­های مؤثرتری استفاده کنیم. هشتگ به ما کمک می­کند تا مطالب­مان را دسته بندی کنیم. از طرفی باعث بازدید بالاتر محتوایمان می­شود. همچنین مخاطب را متوجه مفهوم اصلی محتوایمان می­کنیم. حال چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟

روش استفاده از هشتگ
روش استفاده از هشتگ

اول از همه اینکه برای هشتگ گذاشتن، علامت هشتگ را یگذارید و بعد کلمه ­تان را بنویسید. اگر نوشته هشتگ انگلیسی­ست، نیاز به فاصله­ گذاری ندارد؛ اما اگر از کلمات فارسی استفاده می­کنید، با آندرلاین کلماتتان را از هم جدا کنید.

روش استفاده از هشتگ در محتواهای نوشتاری به دو صورت است. گروهی برای صرفه ­جویی در متن، هشتگ را میان نوشته می­آورند. گروه دیگر نیز خارج از متن اصلی از آن استفاده می­کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که از هشتگ به حد افراط استفاده نکنید. این کار باعث می­شود محتوای شما به عنوان محتوای هرز یا اسپم (spam) شناخته شود. از طرفی متن پرهشتگ مخاطب را دفع می­کند.

برای دسته­ بندی محتواهایتان از هشتگ­ های با کلمات کمتر و شسته رفته استفاده کنید.

اگر برای تبلیغات می­خواهید از هشتگ استفاده کنید، یک هشتگ خاص یا برند استفاده کنید و در کنار آن یک هشتگ پرکاربرد را نیز قرار دهید تا آمار بازدیدتان بالا رود و شناخته شوید. طبق تحقیقات به عمل آمده، مخاطبان با محتواهای هشتگ­ دار دو برابر بیشتر از محتواهای غیر هشتگ ­دار ارتباط برقرار می­کنند. در هشتگ برندتان نیاز نیست حتما نام محصولتان را قرار دهید. همین که خود محصولتان را هم بنویسید کفایت می­کند.

هشتگ های مرتبط

سعی کنید هشتگی که استفاده می­کنید با محتوایتان مرتبط باشد. عدم تناسب هشتگ و محتوا برای وجهه شما خوب نیست. همچنین مخاطبان را آزار خواهید داد.

در انتخاب هشتگ ­ها مخاطب­شناسی کنید. هر چه گروه هدف را بیشتر و دقیق­تر بشناسید، هشتگ بهتری انتخاب خواهید کرد.

سعی کنید هشتگ ­ها حاوی کلی­گویی نباشند و تا جای ممکن ذهن را به سمت هدف شما متبادر کند.

املای صحیح کلمات را در هشتگ ­هایتان رعایت کنید.

انتخاب هشتگ خوانا نیز از نکات مهم هشتگ­ گذاری­ست. رعایت این نکته برای جذب مخاطبان بسیار مهم است.

 

هشتگ­ های پرکاربرد در ایران

استفاده از هشتگ ­ها متاثر فرهنگ و رسم و رسومات و مسائل روز اجتماعی­ست. مثلا در ایران که خوراکی و غذا یکی از فرهنگ­ ها و سنت ایرانی­ست و غذای ایرانی بسیار شهره است #خوشمزه  از هشتگ­ های پرکاربرد است. یک نمونه دیگر #ایرانگردی است که با توجه به سابقه تاریخی ایران و مناطق زیاد گردشگری، این هشتگ هم مورد توجه است. موضوعات روز سیاسی و اتفاقات سیاسی که در ایران کم هم نیستند، جز هشتگ ­های ابرانی در دسته سیاسی قرار می­گیرند. در زیر لیست تعدادی از هشتگ­های پرکاربرد ایرانی را با هم می­بینیم.

#ایران #ایرانی #ایرانگردی # خوشمزه #رفیق #تهران #تهرانگردی #خاطره #عشق #عکس #عکاسی #تهراني #خاطره #قديمي #بازيگر #خواننده #پول #انگیزه #انگیزشی #جذب #روانشناس #ایرانیان #کتاب #ویدیو #خنده #خنده_دار #غم #من #تو #مادر #پدر #خواب #شمال #اصفهان #تبریز #خوزستان #مشهد #خراسان #موفقیت #زن #مرد #مردانه #دختر #دخترانه #دخترونه #پسر #استقبال #استقلال #پرسپولیس #ثروت #محبت #آزدی #زندگی #خوب #آزاد # زیبا # زیبایی #غمگین #زندگی #پارس #خلیج_فارس #فالو #فالوور #لایک #کامنت #تاریخ #تاریخی #iran #irani #iran_aks_mobile #iranemoon #iraninsta #iranian_photography #iran_traveling #isfahan

 

نتیجه­ گیری

هشتگ­ علامتی­ست که در گذشته برای شمارش از آن استفاده می­شد. به مرور وارد حوزه آی تی شد و پس از آن به صفحات کلید تلفن راه یافت. سپس در گروه­ های چت اینترنتی به کار برده شد. در یک توییت به دنیای شبکه­ های اجتماعی راه یافت و فراگیر شد.

هشتگ موضوعات را دسته ­بندی می­کند. هدف محتوا را برای مخاطب روشن می­کند و آمار بازدید را بالا می­برد. اگر چه استفاده از هشتگ برای هیچ کس محدودیت ندارد اما استفاده به جا از آن برای داشتن هشتگ­ های موثر لازم و ضروری است. هشتگ­ های پرکاربرد متاثر از فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه است. در ایران موضوعات تاریخی و گردشگری، موضوعات سیاسی، فرهنگ و سنت و آداب غذایی ایرانی و … از موضوعات پرطرفدارتر است که هشتگ های بسیاری دارد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید