هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام به مؤلفه­ های مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال نوع محتوای تولیدی. ما این بار شما را با این هزینه و نحوه چگونگی محاسبه آن آشنا خواهیم شد. ابتدا توضیحی درباره محتوا داده و بعد مختصری درباره اینستاگرام می­نویسم و سپس روش تولید محتوا را شرح داده و در نهایت به اصل موضوع می­پردازیم.

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام
هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

به چه چیز محتوا می­گویند؟

اینستاگرام چیست؟

روش محاسبه هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

[/stextbox]

 

آشنایی با محتوا

هزینه تولید محتوای اینستاگرام عنوان مقاله ­ای است که در ادامه خواهید خوان؛ اما ابتدا با محتوا آشنا شده تا بدانیم چه چیز را می­خواهیم قیمت­ گذاری کنیم. در فرهنگ لغات درباره محتوا نوشته است «هر آنچه که در آن مضمونی باشد و قصد، بیان آن مضمون است»

پس هر گونه انتقال اطلاعات از جمله کلامی، نوشتاری و … محتوا می­باشد. مخاطب بسته به نیاز و سلیقه­اش محتوای خود را انتخاب کرده و از آن استفاده می­کند. امروزه از طریق اینترنت انواع مختلف محتوا انتقال می­یابد. این مطالب گونه­ های مختلفی دارند که آنها را در قالب­ های زیر می­توان دسته ­بندی کرد.

آشنایی با محتوا
آشنایی با محتوا

محتوای نوشتاری:

همان طور که از اسمش پیداست فقط از نوشته و متن در آن استفاده می­شود. اگر کوتاه باشد، معمولاً برای توضیحات مختصری درباره بخشی از سایت یا وبلاگ در گوشه و کنار آن قرار می­گیرد. اگر طولاتی باشد در اکثر اوقات به صورت PDF آن را در سایت­ها قرار می­دهند.

محتوای دیداری (بصری):

شامل عکس ­ها یا پوسترهایی که موضوع خاصی را نشان می­دهند. محتوای دیداری خود گونه­های مختلفی دارد که از نمونه ­های پرطرفدار آن، ‌تصاویر اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک در شبکه­ های اجتماعی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. هم­چنین در مقاله­ های آموزشی بسیار پرکاربرد است.

اسلاید شیر:

این محتوا تلفیقی از چند عکس­ نوشته است. اسلایدشیدر در اروپا و آمریکا طرفداران زیادی دارد اما در ایران چندان رایج نیست و مدیران وب­ها به ندرت از این نوع محتوا استفاده می­کنند.

محتواهای ویدیوئی و فیلم ­ها:

از آنجایی که بیشترین دریافت انسان از طریق بینایی­ست،‌ محتواهای تصویری بیشتر مورد توجه هستند. از سویی فیلم ­ها و ویدیوها شصت برابر بیشتر از محتواهای متنی در ذهن انسان قابلیت پردازش دارند. از این رو دارای بیشترین مخاطب در میان محتواهاست. مدیران سایت­ها با آگاهی از این موضوع،‌ سرمایه­ گذاری­ های زیادی بر روی تولید محتواهای ویدیوئی انجام می­دهند.

محتوای صوتی:

محتواهای صوتی یا پادکست­ها یا محتواهای رادیویی در میان اشخاصی که تمایل به گوش دادن دارند، برای آموزش از طریق شنیداری و افرادی که در هر زمان و مکانی حتی زمان­های مرده می­خواهند بهترین استفاده را از وقتشان بکنند بسیار پرطرفدار است. از این محتوا برای داستان­های طولانی و متون آموزشی بلند استفاده می­کنند.

محتوای ترکیبی (تلفیقی):

این نوع محتوا ترکیبی از محتواهای دیگر است. به این صورت که یک محتوا ممکن است هم متن داشته باشد و هم ویدئو یا مثلاً هم صوت داشته باشد و هم عکس و هم متن و … این نوع از محتوا از ابتدا نبوده و به مرور به خاطر استانداردهای سئو شکل گرفته است. [سئو استانداردی برای تولید محتواست که کمک می­کند محتوا دارای ارزشمندی بالاتری باشد و در موتورهای جستجو با رنکینگ بالاتری قرار بگیرد.] این محتوا انواع دیگر محتوا را که شامل آموزش،‌ کپی رایتینگ، اخبار و غیره است؛ در برمی­گیرد.

محتوای ترکیبی (تلفیقی):
محتوای ترکیبی (تلفیقی):

کپی رایتینگ (Copy Righting):

این نوع محتوا شامل محتواهای ترکیبی،‌ نوشتاری و دیداری است و بیشتر در سایت­های فروشگاهی و وب­سایت­ هایی محصول یا خدماتی را اراده می­کنند، مورد توجه است.

آموزشی:

محتوای آموزشی،‌محتوای حساسی­ست. چرا که این محتوا در عین داشتن جامعیت و توضیحات کامل باید قوانین سئو را کاملاً رعایت کند. این محتوا به دنبال رفع مشکل خواننده و ارائه مطالبی معتبر به مخاطب است.

خبری:

این نوع از محتوا را معمولاً خبرنگاران تولید می­کنند و توسط سایت­های دارای اعتبار و موثق انتشار می­یابند. این نوع از محتوا تنها محتوایی­ست که جز قانون کپی-رایت نمی­باشد.

 

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی

حتما همه شما با اینستاگرام آشنایی دارید و اگر از آن استفاده نمی­کنید، حداقل یک بار نام آن را شنیده­اید. اینستاگرام یکی از شبکه­ های اجتماعی مجازیست که در ابتدای راه، کاملاً عکس­محور بود. به مرور زمان قابلیت گذاشتن فیلم در مدت کوتاه 1 دقیقه به آن اضافه شد. بعد از آن هم گذاشتن فیلم­های طولانی­ تر. اضافه کردن فایل صوتی و موزیک نیز کم کم به آن اضافه شد. در قسمت پست­ها هم می­توانید متون طولانی یا بلندتر بگذارید.

با اوصاف گفته شده، از محتواهای تصویری، ویدئویی، صوتی و نوشتاری می­توان در اینستاگرام استفاده کرد. پس برای تولید محتوا در اینستاگرام بهتر است بدانیم هزینه تولید محتوا در هر کدام از عناوین فوق چقدر است. البته استانداردسازی و هماهنگی آن با چارچوب­ های اینستاگرام هم باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به عوامل مؤثر بر هزینه و به تناسب هر کدام از محتواها می­پردازیم.

 

روش محاسبه هزینه در اینستاگرام

عوامل مختلفی بر روش محاسبه این تعرفه تأثیرگذار است. اینکه ما چه نوع محتوایی را بخواهیم از مهمترین علتها است. هزینه تولید یک پوستر با یک اینفوگرافیک یا موشن­گرافیک متفاوت است.

مورد بعدی که در این مسئله تأثیرگذار است، تعداد محتوای درخواستی­ست. اگر محتوای ما به صورت تک باشد، هزینه آن بیشتر از زمانی­ست که در تعداد بالا، محتوا را سفارش می­دهیم. سایت­هایی هستند که در این زمینه تولید محتوا می­کنند. آنها برای خود پک های متفاوتی را تعریف می­کنند که با توجه به نوع درخواست شما، برایتان هزینه تعریف می­شود. با این حساب، نوع محتوا، تعداد محتوای درخواستی و سایت یا شخصی که به آن سفارش می­دهید بر قیمت تأثیرگذار است.

 

نتیجه­ گیری

تولید محتوا برای اینترنت امروزه به عنوان یک شغل درآمده و به واسطه آن درآمد کسب می­کنند. هزینه تولید محتوا بسته به نوع محتوا متفاوت است. محتواها شامل ویدئو، تصویر، متن، صوتی، ترکیبی و … می­باشند. در اینستاگرام که از ابتدا یک برنامه عکس محور بوده است، نمی­توان از هر محتوایی استفاده کرد. البته با به روز شدن اینستاگرام، امکانات بیشتری برای اشتراک­ گذاری محتواهای متنوع ایجاد شده است. چند مورد هستند که بر هزینه تولید محتوا برای اینستاگرام تأثیرگذارند. این موارد شامل نوع محتوای درخواستی، تعداد محتوا و گروه سازنده محتوا است.

محتواها به نسیت زحمتی که برای سازنده دارند، قیمتشان تغییر می­کند اما اگر همان محتوا را به تعداد بالا سفارش بدهید، هزینه کمتری برای شما محاسبه می­شود. تولیدکنندگان محتوا، خود پکهایی را به عنوان بسته ­های پیشنهادی در اختیار شما قرار می­دهند که شما با توجه به نزدیکتر بودن هر کدام به خواسته­تان آنها را انتخاب می­کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوا هدفمند اینستاگرام می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید