نکات مدیریت پیج اینستاگرام

نکات مدیریت پیج اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در شرایط فعلی رقابت تنگاتنگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی، آشنایی با نکات مدیریت پیج اینستاگرام دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کارها است. در حال حاضر اینستاگرام را می توان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین تمام اقشار جامعه ایران نامید.

نکات مدیریت پیج اینستاگرام
نکات مدیریت پیج اینستاگرام

بسیاری از مردان و زنان (علی الخصوص جوانان) روزانه ساعات بسیار زیادی را در این فضای مجازی به سر می برند. این فضا علاوه بر اینکه فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران و کسب اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد، می تواند به عنوان روشی برای جلب مشتری، کسب درآمد و افزایش فروش نیز به کار گرفته شود. برای استفاده اقتصادی از این شبکه لازم است تا با نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید.

کلمه ی مدیریت پیج یعنی چه؟

کلمه ی مدیریت پیج یعنی داشتن یک صفحه ی پر بیننده و بدون دردسر.

امروزه (سال 2020) خیلی ها علاقه به شهرت و محبوبیت را با پیج داشتن در اینستاگرام و پر بیننده بودن آن می شناسند.

شهرت و محبوبیت این شبکه ی اجتماعی همه را کنجکاو می کند که چگونه می توان یک صفحه ی اینستاگرامی حرفه ای داشت؟

عواملی در داشتن یک پیج اینستاگرامی پربیننده (دارای فالور زیاد) نقش دارند، که از چند نمونه کوتاه یاد می کنیم :

 

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر در این رابطه پاسخ دهیم:

  1. مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟
  2. تولید محتوا چه جایگاهی در نکات مدیریت پیج اینستاگرام دارد؟
  3. چه ابزارهایی می توانند به استفاده از نکات مدیریت پیج اینستاگرام کمک کنند؟
  4. با توجه به نکات مدیریت پیج اینستاگرام، از چه روش هایی می توان برای تبلیغات در این شبکه استفاده کرد؟

[/stextbox]

 

مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟

– تعداد مطالب و پست های پیج بیشتر از قبل باشد :

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام که امروزه محبوبیت خاصی دارد، این امکان را دارد که تعداد پست هایی که افراد با دیگران به اشتراک می گذارند را نشان می دهد؛ ارزش یک پیج اینستاگرامی به میزان پست های آن است بنابراین قاعدتا ارزش یک پیج که در زمان محدود بتواند 200 پست را در صفحه ی خود بگذارد بیشتر از یک پیج که حدود 20 – 30 پست دارد، است.

۲- صفحه ی کاربری خود را با # (هشتک) معرفی کنید : یکی از اقداماتی که اینستاگرام به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده است # است، تا همه ی افراد بتواند در حالت معمولی از هشتک استفاده کنند. بعد از پست گذاشتن در صفحه معمولا افراد باید از # در صفحه ی خود استفاده کنند.

۳- صفحه (پیج) خود را تبلیغ کنید : در شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام یا واتساپ، افراد می توانند به راحتی پیج خود را در یک پست تبلیغ کنند.

و…..

 آموزش مدیریت یک پیج اینستاگرام :

خواسته ی خیلی از کاربران داشتن یک صفحه ی پر بیننده و موثر است. اما سوال اینجاست که چگونه می توان یک پیج اینستاگرام را مدیریت کرد؟

ما در اینجا خیلی کوتاه مدیریت پیج (صفحه) اینستاگرام را شرح می دهیم :

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی محبوب است. همه ی کاربران باید برای حفظ صفحه ی خود به نکات مدیریت پیج اینستاگرامی توجه کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از 30 درصد از جمعیت ایران (حداقل 24 میلیون نفر) دارای حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند. این یک فرصت طلایی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهایی است که مایل اند از طریق اینترنت به کار خود رونق بخشند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به صورت اپلیکیشن در گوشی های هوشمند تلفن همراه و یا صفحه وب در دسترس است و به شما این فرصت را می دهد تا با صرف کم ترین هزینه، بیشترین مخاطب ها را بدون محدودیت زمانی و مکانی به صفحات خود جلب کنید. علاوه بر اهداف مالی و اقتصادی، اینستاگرام می تواند به عنوان فضایی برای آگاهی بخشیدن مورد استفاده قرار گیرد.

مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟
مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام کدام اند؟

بسیاری از جنبش ها، گروه ها و انجمن ها از این شبکه صرفا برای ارائه اطلاعات و افزایش مخاطبین استفاده می کنند. عده بسیاری نیز این فضا را به صورت فرصتی برای دیده شدن و به شهرت رسیدن به کار می برند. این موضوع به خصوص در مورد سلبریتی ها و همچنین اینفلوئنسرها صحت دارد.

با این حال عموم مردم حساب کاربری خود در اینستاگرام را برای برقراری ارتباط با دوستان و اجتماع ایجاد می کنند. همچنین در بسیاری از اوقات ممکن است یک صفحه دارای بیش از یک هدف بوده و چندین هدف را به طور همزمان دنبال کند.

در صورتی که مایلید در این شبکه حساب کاربری ایجاد کنید بهتر است در ادامه این مطلب با برخی از مهم ترین نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید:

هدف از ایجاد حساب کاربری

ابتدا باید بدانید که قصدتان از ایجاد حساب کاربری چیست؟ هر یک از هدف های ذکر شده در بالا برای پیج اینستاگرام می تواند مناسبات مخصوص به خود را طلب کند. مثلا پیج شخصی که صرفا برای ایجاد ارتباط با دوستان و خانواده ساخته شده به مدیریت چندانی نیاز نداشته و غالبا خصوصی است. این نوع پیج ها معمولا تا حداکثر هزار نفر فالوئر دارند و به طور روزانه یا هفتگی آپدیت می شوند.

بعضی از افراد تمایل دارند پیج کاری و شخصی خود را در اینستاگرام ادغام کرده و برخی اطلاعات شغلی خود را در صفحه شخصی شان به اشتراکی می گذارند. این نوع پیج ها معمولا برای عموم در دسترس هستند. این افراد ممکن است فریلنسر باشند (مثلا گرافیست ها) یا دارای شرکت های بزرگ تجاری اند که در این صورت ممکن است پیج کاری جداگانه ای نیز برای شرکت در نظر گرفته باشند.

هدف از ایجاد حساب کاربری
هدف از ایجاد حساب کاربری

همچنین ممکن است صفحات مربوط به یک کسب و کار صرفا جهت اطلاع رسانی و معرفی محصولات باشد یا اینکه خرید و فروش مستقیما از طریق پیج صورت بگیرد. کسب و کارهای کوچک معمولا به روش دوم تمایل دارند در حالی که شرکت های بزرگ غالبا از صفحه خود در شبکه های اجتماعی برای معرفی و جلب مخاطب استفاده کرده و خرید و فروش را به صورت حضوری یا از طریق وب انجام می دهند.

مشخص کردن نوع حساب کاربری می تواند تعیین کننده مخاطبین نیز باشد.

بسیار مهم است که بدانید محتوای پیج برای چه قشری از جامعه تهیه می شود. پیج هایی که موضوعات علمی و تخصصی خاصی دارند نیاز به محتوای متفاوتی نسبت به پیج های عمومی تر دارند.

در صورتی که مخاطب یک صفحه را عمدتا نوجوانان تشکیل دهد احتمالا بسیاری از نکات مدیریت پیج اینستاگرام با صفحه ای که مخاطب بزرگسال دارد فرق می کند. مثلا نوجوانان در ایام تعطیلات یا ساعات خاصی از روز که در مدرسه نیستند فعالیت بیشتری در شبکه های مجازی خواهند داشت لذا بهتر است پست ها و استوری ها در این ساعات بیشتر بارگذاری شود.

موقعیت مکانی مخاطبین نیز می تواند عامل بسیار تاثیرگذاری باشد. برای مثال پیج یک رستوران باید مخاطبینی پیدا کند که در همان شهر زندگی می کنند. در بیشتر مواقع حتی بهتر است ادمین چنین پیجی به دنبال جذب مخاطبین در بخش های مجاور باشد.

مثلا مغازه یا فست فودی که در ناحیه گران قیمت بالای شهر است باید عمده مخاطبانش را افرادی تشکیل دهند که در همان ناحیه زندگی می کنند تا هم فرصت بازدید از مغازه را داشته باشند و هم از تمکن مالی لازم برخوردار باشند.

مشخص کردن نوع حساب کاربری می تواند تعیین کننده مخاطبین نیز باشد.
مشخص کردن نوع حساب کاربری می تواند تعیین کننده مخاطبین نیز باشد.

در نهایت چنین صفحاتی می توانند مخاطبینی در سایر بخش های شهر یا حتی کشور نیز پیدا کنند. به خصوص در صورتی که فروشگاه یا رستوران یا شرکت مذکور زنجیره ای بوده و شعب و نمایندگان متعددی در مناطق مختلف داشته باشد.

این موضوع در زمان تغییر کاربری پیج ها می تواند به شکل یک عامل حیاتی ایفای نقش کند. مثلا تغییر کاربری صفحه ای مربوط به یک کافه در شیراز برای رستوران تازه تاسیس شده ای در کرج، کار اشتباهی است زیرا مسلما اکثر دنبال کنندگان آن صفحه، در شیراز و حومه آن زندگی می کنند.

مدیریت پیج

مدیریت پیج می تواند توسط خود شما یا ادمینی که برای این کار استخدام کرده اید صورت گیرد. معمولا در صورتی که ترافیک پیج خیلی بالا باشد نیاز به استخدام یک یا حتی دو ادمین دارید. در شرایط نیاز به دو ادمین، معمولا بهتر است ضمن ایجاد هماهنگی بین دو نفر، وظایف را به گونه ای بین آن ها تقسیم کنید.

مثلا یکی از آن ها وظیفه پاسخگویی به نظرات و پیام ها را داشته و دیگری مسئول تهیه پست و استوری باشد. اگر پیج شما چندان بزرگ نیست و یا برای صرفه جویی در هزینه مایلید که مدیریت پیج (یا بخشی از آن) را شخصا بر عهده بگیرید، باید با برخی نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید. در غیر این صورت می توانید از خدمات افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده کنید.

این افراد هم به صورت فریلنسر و هم به شکل تیمی و شرکتی در این حوزه فعالیت می کنند. تعرفه ها مشخصی برای این کار وجود دارد که بر حسب میزان فعالیت، مدت قرارداد، تعداد پست ها، نوع و میزان کیفیت محتوا می تواند متفاوت باشد.

همچنین پس از پایان مدت قراداد فاکتورهایی برای سنجش میزان تاثیرگذاری فعالیت های انجام شده وجود دارد. مثلا مقایسه تعداد بازخوردها، دنبال کنندگان، لایک ها و میزان تغییرات فروش در زمان قبل و بعد از مدت قرارداد می تواند به عنوان عاملی برای ارزیابی کار در نظر گرفته شود.

مدیریت پیج

برای مدیریت یک پیج باید به نکات زیر توجه کرد

۱- اطلاعات خود را همواره بررسی کنید : وقتی محتوایی در صفحه ی خود نشر می دهید (پست می گذارید) دقت کنید که در نوشته های خود و یا در محتوایی که تولید کرده اید اشتباهی نکرده باشید، زیرا برخی از کاربران به صورت آنی (لحظه ای) پست ها را دنبال می کنند.

۲- کاربران را به تگ کردن دوستان خود، زیر تصاویر دعوت کنید : معمولا همیشه بیشتر کامنت ها مربوط به محتوای است که ازسوی افرادی تگ شده اند.

۳- در اینستاگرام مسابقه برگزار کنید : برای تشویق کاربران به کامت گذاشتن آن ها را به مسابقه دعوت کنید. (مسابقه برترین نظرات) اینگونه کاربران با تصور اینکه  به بهترین نظر جایزه تعلق می گیرد، شانس خود را امتحان می کنند و کامت های بهتر و بیشتری ارسال می کنند. و در آخر شما نیزبه چند نفر  که  در قرعه کشی برنده شده اند جایزه (هدیه) می دهید.

۴- به کامت ها پاسخ دهید : این یکی از مهم ترین عوامل مدیریت شبکه های اجتماعی است که معمولا در اینستاگرام نادیده گرفته می شود. اجازه دهید امکان پرسش و پاسخ برای کاربران فراهم شود.

عواملی دیگر همچون ایجاد ارتباط فرامحلی در اینستاگرام، بررسی محتوا های ارسال شده توسط دیگران و پست مجدد تصاویر و ویدئو های مورد علاقه اتان و… می تواند در مدیریت یک پیج اینستاگرام و داشتن پیجی موفق نقش داشته باشد.

چگونه یک اکانت اینستاگرام بسازیم؟

امروزه اکثر افراد به دنبال شهرت هستند و یا دوست دارند یک اکانت اینستاگرامی داشته باشند تا از بقیه عقب نمانند، ما در اینجا خیلی کوتاه  چگونگی ساخت اکانت اینستاگرامی را آموزش می دهیم :

برای ساخت یک اکانت می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن اقدام کنید، اما تفاوتی در چگونگی ساخت اکانت ایجاد نمی کند و هر دو از یک روش پیروی می کنند.

چگونه یک اکانت اینستاگرام بسازیم؟
چگونه یک اکانت اینستاگرام بسازیم؟

مراحل ساخت اکانت اینستاگرام :

 

۱- در ابتدا وارد صفحه ای می شود که از شما شماره موبایل و یا ایمیل می خواهد، برای امنیت بیشتر ایمیل را وارد کنید و بعد روی گزینه ی بعدی یا next کلیک کنید.

۲- در مرحله ی بعد ایمیل یا شماره موبایلی را که وارد کردید به شما نشان داده می شود، اگر درست بود که روی گزینه ی next، و اگر غلط بود روی گزینه ی change username و یا تغییر کلمه کاربری کلیک کنید.

۳- اگر نام کاربری شما غلط بود نام کاربری دلخواهتان را انتخاب و روی next کلیک کنید.

۴- در این مرحله اکانت شما ساخته شده و شما می توانید تعداد مخاطبین، عکس پروفایل و… را چک کنید.

 

چگونه یک پیج تجاری بسازیم؟

برخی از افراد با توجه به بازدید کنندگان زیاد اینستاگرام به فکر کسب درآمد از این شبکه ی اجتماعی افتاده اند، که تحقیقات نشان داده درآمد خوبی نیز از این کسب و کار حاصل می شود.

۱-برای تجاری سازی صفحه باید ابتدا صفحه ی خود را خصوصی کنید. برای این کار در قسمت تنظیمات گزینه ی private Account را انتخاب کنید.

چگونه یک پیج تجاری بسازیم؟
چگونه یک پیج تجاری بسازیم؟

۲- سپس در قسمت account گزینه ی switch business را انتخاب کرده سپس از شما می خواهد تا به صفحه ی فیس بوک برند خود متصل شوید.

۳- پس گزینه ی log in Facebook را انتخاب کرده و صفحه ی فیس بوک مربوط به برند تجاری اتان را با اکانت اینستاگرامتان همگان سازی کنید.

صفحات پر مخاطب اینستاگرام را می توان با خرید و فروش واگذار کرد.

در بعضی مواقع کمپانی ها یا افرادی که مایل اند سریعا از طریق بازاریابی در شبکه های مجازی به سود اقتصادی چشم گیری دست پیدا کنند، اقدام به خرید پیج هایی می کنند که دنبال کنندگان فعال زیادی داشته باشد. برای این کار باید نکاتی را در نظر داشته باشید در غیر این صورت ممکن است در همان ابتدای کار یک معامله پرضرر را برای بیزینس خود رقم بزنید. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که لزوما تعداد فالوئرها به معنی موفقیت پیج نیست.

ممکن است بسیاری از این فالوئرها غیر واقعی یا اصطلاحا فیک باشند. فالوئرهای غیر واقعی به دنبال کنندگانی اطلاق می شود که حساب کاربری شان غیر فعال است یا اینکه خارجی هستند و اصلا با پست های شما ارتباطی برقرار نمی کنند.

این فالوئرها معمولا از طریق ابزارها و نرم افزارهای جذب فالوئر به دست آمده اند. در حالی که فالوئر سالم باید از طریق فعالیت درست در اینستاگرام و با به اشتراک گذاری پست ها توسط مخاطبین جذب شود. بنابراین علاوه بر تعداد دنبال کنندگان باید به میزان فعالیت آن ها توجه کنید. یک نگاه اجمالی به تعداد لایک ها و کامنت ها و همچنین لیست فالوئرها می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

علاوه بر این تعیین قیمت برای پیج ها، کار بسیار چالش برانگیزی است. قبل از این که به خرید یک پیج اقدام کنید سعی کنید از افراد مختلف، قیمت را جویا شده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

نکته

نکته بعدی که باید در مورد خرید پیج بدانید، این است که تغییر کاربری یک پیج باید در جهتی مناسب نسبت به مخاطبین آن انجام شود در غیر این صورت امکان دارد دچار ریزش فالوئر شوید. قبلا گفتیم که شناخت مخاطبین و نیازهای آن ها در نکات مدیریت پیج اینستاگرام چه تاثیر بسزایی دارد.

همچنین به این موضوع نیز اشاره کردیم که موقعیت مکانی می تواند در تعیین مخاطبین نقش مهمی داشته باشد. لازم است که این دو نکته را برای خرید پیج نیز در نظر داشته باشید. مثلا پیجی که تا پیش از این در زمینه ارائه اطلاعات تخصصی در حوزه معماری فعالیت داشته، می تواند گزینه مناسبی برای تبدیل شدن به صفحه اختصاصی یک شرکت فعال در حوزه طراحی داخلی، فروش لوازم لوکس خانه یا فروش متریال های ساخت و ساز باشد.

نکته
نکته

اما اگر بخواهید از این پیج برای یک شرکت دارویی یا کالای پزشکی استفاده کنید با استقبال چندانی مواجه نخواهید شد. یه علاوه اگر مایلید برای آرایشگاه خاصی در شهر اهواز یک صفحه اینستاگرام پر مخاطب را خریداری کنید، بهتر است از بین صفحاتی باشد که قبلا مربوط به همین شهر بوده یا حداقل در حوزه فراشهری فعالیت می کرده است.

در صورتی که مایل به خرید پیج آماده نیستید، باید یک پیج را از ابتدا تاسیس و راه اندازی کنید.

این کار اگرچه دردسر بیشتری داشته و زمان بر است، اما در عوض نتیجه بهتری از آن به دست می آید زیرا می توانید فالوئرهای خود را بطور هوشمند و هدفمند جذب کنید. مثلا اگر می خواهید پیجی برای یک آموزشگاه زبان ایجاد کنید، می توانید از طریق تبلیغات در پیج مدارس و آموزشگاه های مشابه، یا صفحات مربوط به مهاجرت و اخذ پذیرش دانشگاه های خارجی اقدام کنید.

به این ترتیب دنبال کنندگان پیج شما کسانی خواهند بود که واقعا به زمینه فعالیت صفحه علاقه مند هستند، در نتیجه می توانید بیشترین میزان مشارکت را از آن ها انتظار داشته باشید.

هیچ گاه از اهمیت پاسخگویی به پیام ها و کامنت ها (نظرات) در اینستاگرام غافل نشوید.

یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام این است که به شما اجازه می دهد به صورت مستقیم و بدون واسطه با مخاطبین خود در ارتباط باشید و از نظرات و انتقادات آن ها آگاه شوید. افراد مشهور، هنرمندان و سلبریتی ها از این ویژگی برای آگاه شدن از بازخورد فعالیت های خود بسیار بهره می برند. سعی کنید هیچ کامنت یا پیام خصوصی (دایرکت) را بی جواب نگذارید. در صورتی که ترافیک پیج خیلی بالا باشد ممکن است مجبور شوید برای پاسخگویی از کمک فرد دیگری نیز استفاده کنید.

در پیج هایی که از طریق دایرکت به فروش کالا و خدمات اقدام می کنند، پاسخگویی سریع و صحیح پیام ها بسیار حیاتی است. به نظرات و پیشنهادات مخاطبین صفحه اینستاگرام خود توجه کنید.

سعی کنید به طور مداوم مخاطبین را با محتوای پیج درگیر کرده و آن ها را به نظر دادن تشویق کنید. برگزاری مسابقه در اینستاگرام می تواند هم یک عامل تبلیغی و هم روشی برای جلب همکاری مخاطبین باشد. از آن ها بخواهید دوستان خود را در قسمت کامنت ها منشن کرده و در نظرسنجی شما شرکت کنند.

هیچ گاه از اهمیت پاسخگویی به پیام ها و کامنت ها (نظرات) در اینستاگرام غافل نشوید.
هیچ گاه از اهمیت پاسخگویی به پیام ها و کامنت ها (نظرات) در اینستاگرام غافل نشوید.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

یکی از بهترین ابزارهایی است که در سال های اخیر برای رونق فروش و جذب مشتری ایجاد شده است. این نوع بازاریابی به معنی انجام فعالیت های اقتصادی از طریق اینترنت است. بسترهای مختلف اینترنت مانند وب، ایمیل، موبایل و شبکه های اجتماعی برای این منظور استفاده می شوند. بازاریابی دیجیتال می تواند همزمان در چندین بستر اتفاق افتاده و مکمل یکدیگر باشند.

در صورتی که مایل به استفاده از اینستاگرام برای رونق کسب و کار خاصی هستید، می توانید در کنار بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی از سایر روش ها نیز به عنوان مکمل بهره مند شوید. برای مثال داشتن یک وب سایت اختصاصی برای فروش محصولات یا خدمات شما و تبلیغ آن در صفحه اینستاگرام برای هر کسب وکاری سودآور خواهد بود.

همچنین می توانید محتوای تولید شده برای هر یک از این فضاها را در فضای دیگر به اشتراک گذاشته و به این ترتیب در هزینه های تولید محتوا نیز کمی صرفه جویی کنید. اینستاگرام فضای مناسبی برای معرفی برند شما است اما داشتن یک وب سایت می تواند اعتبار بیشتری به کارتان ببخشد.

علاوه بر این بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی دارای نکات و اصول مهمی است که تحت عنوان بازاریابی دیجیتال خواهید آموخت.

مثال

برای مثال نحوه تبلیغ کردن در این شبکه ها، اشتراک گذاری لینک ها، بررسی وضعیت رقبا و امثال این ها تکنیک هایی است که بازاریابی دیجیتال به شما معرفی خواهد کرد. مدیران بی شماری سالانه مایل به تمدید قرارداد های دیجیتال مارکتینگ با مبالغ بیشتر هستند زیرا از نتایج به دست آمده از این شیوه راضی بوده اند.

به روز بودن صفحات در اینستاگرام و همراهی با جنبش های اجتماعی روز نقش بسایر موثری در جذب مخاطبین به پیج شما دارد.

یکی از نکات مدیریت پیج اینستاگرام این است که همواره خبرهای روز را دنبال کرده و نسبت به موضوعات مهم مورد توجه جامعه واکنش نشان دهید. برای مثال در اعیاد و مراسم های ویژه و مردمی مانند شب یلدا، ولنتاین یا چهارشنبه سوری با مردم همراه باشید.

پست و استوری های ویژه ای برای اتفاقات روز جامعه تهیه و بارگذاری کنید. علی الخصوص اگر این اتفاقات به نحوی با زمینه فعالیت شما مرتبط است. برای مثال یک پیج شهرسازی می تواند در هنگامی که یک بحران عمومی نظیر آلودگی هوا در شهر تهران می افتد، پست ها و مطالبی در این زمینه منتشر کرده و مخاطبین را به ارائه نظر تشویق کند.

در نکات مدیریت پیج اینستاگرام می توانید از هشتگ ها نیز استفاده کنید. هشتگ یکی از قابلیت های اینستاگرام است که به کاربران اجازه می دهد تصاویر و محتوای مورد نیاز خود را بر اساس کلامات مورد نظر جستجو کنند.

بسته به حوزه فعالیت تان می توانید از هشتگ های مرتبطی برای هر پست استفاده کنید. همچنین می توانید از هشتگ هایی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند نیز اطلاع پیدا کرده و از آن ها نیز بهره ببرید.

بهتر است یک هشتگ ابداعی نیز برای خود برند بسازید. این هشتگ می تواند امضای شما در پست های مربوط به صفحه تان باشد. از هشتگ ها می توانید برای برگذاری مسابقات عکاسی استفاده کرده و از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه عکس را با هشتگ مخصوص شما در اینستاگرام خود بارگذاری کنند.

استفاده از هشتگ های مهم روز جامعه نیز تاثیر زیادی در دیده شدن پست های شما توسط افرادی دارد که دنبال کننده پیجتان نیستند. البته توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ های غیر مرتبط می تواند تاثیر عکس داشته و در نهایت باعث بلاک شدن شما توسط سرور اصلی اینستاگرام شود. بنابراین از استفاده  از هشتگ های بی ربط پرهیز کرده و به دنبال هشتگ های هدفمند و موثر در حوزه فعالیت خود باشید.

  1. هر فرد در اینستاگرام می تواند یک یا چند حساب کاربری متفاوت ساخته و به راحتی بین این حساب ها سوئیچ کند. این ویژگی از سال 2017 تا کنون به برنامه اینستاگرام اضافه شده است. به این ترتیب می توانید به آسانی صفحه های شغلی و شخصی تان را از هم جدا کرده و در آنها فعالیت کنید. البته فعالیت در بیش از یک پیج کار بسیار وقت گیری است که به مدیریت مناسب زمانی نیاز دارد.

 

تولید محتوا چه جایگاهی در نکات مدیریت پیج اینستاگرام دارد؟

به خاطر داشته باشید که همواره مهم ترین بخش مدیریت شبکه های اجتماعی تولید محتوا و محتواگذاری برای این فضاها است. تفاوت این رسانه با تلویزیون یا سایر رسانه ها در این است که مخاطب می تواند انتخاب کند چه مطالبی را ببنید یا از دیدن آن ها صرف نظر کند.

همچنین مساله زمان در اینستاگرام زیاد مطرح نیست و مخاطب می تواند یک پست را  در هر زمانی به دلخواه خود مشاهده کند. محتوای پیج شما عاملی است که بازدیدکنندگان را به خواندن مطالب و دنبال کردن صفحه شما ترغیب می کند. اینستاگرام اساسا یک شبکه بصری است که با محتوای تصویری سر و کار دارد.

تولید محتوا چه جایگاهی در نکات مدیریت پیج اینستاگرام دارد؟
تولید محتوا چه جایگاهی در نکات مدیریت پیج اینستاگرام دارد؟

محتوای متنی باید به صورت مختصر و صرفا برای تکمیل محتوای بصری به کار گرفته شود. تجربه نشان داده که ویدیوها و انیمیشن های کوتاه یک دقیقه ای نیز می توانند بازدید شگفت انگیزی در این شبکه اجتماعی به دست آورند. برای شناخت نکات مدیریت پیج اینستاگرام در زمینه تولید محتوا با ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

گفتیم که اینستاگرام یک رسانه تصویری است. بنابر این در تولید محتوا برای این شبکه به غنای بصری توجه کنید. استفاده از همکاری یک عکاس حرفه ای، گرافیست یا انیماتور می تواند کمک بزرگی در ارتقای کیفی محتوای صفحه شما داشته باشد.

بر حسب توان مالی

بر حسب توان مالی خود می توانید از خدمات مختلف متخصصین گرافیک های کامپیوتری بهره مند شوید. بهترین محتوا، عکس ها و ویدیوهایی است که نه تنها بارها دیده شده بلکه توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شوند.

برخی از تصاویر پست و استوری ها ممکن است به متن نیاز داشته باشد. اگر بتوانید متن ها در یک تا سه خط تهیه و در داخل تصویر بنویسید، نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. زیرا غالب کاربران شبکه های اجتماعی شما قشر جوان هستند، این گروه به سرعت بالا، مطالب خلاصه شده، ساده و گرافیکی بیشتر از متن های طولانی و تشریح تفصیلی علاقه نشان می دهند.

محتوا می تواند به صورت پست، استوری و لایو (فیلم های زنده) در این شبکه بارگذاری شود.

برخی از کمپانی های بزرگ از قابلیت لایو اینستاگرام به عنوان یک شبکه اطلاع رسانی استفاده کرده و مراسم ها و قرعه کشی های خود را از این طریق گزارش می کنند.

پست ها، معمولا حاوی اطلاعات مهم و کلی در مورد زمینه فعالیت پیج هستند اما استوری ها اکثرا شامل عکس و فیلم های کوتاهی هستند که از اهمیت کمتری برخوردار است، قابلیت خبری دارد یا تکمیل کننده پست ها است. معمولا تهیه یک پست بسیار بیشتر از استوری زمان می برد. بنابراین اکثر پیج ها ممکن است در هفته فقط یک یا دو پست بارگذاری کرده اما روزانه پنج الی شش استوری داشته باشند.

محتوا می تواند به صورت پست، استوری و لایو (فیلم های زنده) در این شبکه بارگذاری شود.
محتوا می تواند به صورت پست، استوری و لایو (فیلم های زنده) در این شبکه بارگذاری شود.

تعداد پست ها و استوری ها می تواند میزان درگیری ذهنی مخاطبین با صفحه شما را تعیین کند. کم بودن پست ها باعث فراموش شدن برند شما خواهد شد در حالی که تعداد بیش از حد پست ها (به خصوص اگر حرف جدیدی نداشته باشید و مطالبتان تکراری باشد) نیز می تواند آزار دهنده و دفع کننده مخاطبین باشد. لذا میزان فعالیت پیج باید در حدی معقول نگه داشته شود. سعی کنید روزانه یک الی دو پست؛ و سه الی ده استوری داشته باشید.

چه ابزارهایی می توانند به استفاده از نکات مدیریت پیج اینستاگرام کمک کنند؟

در سال های اخیر بنا بر نیازهای کاربران، نرم افزارهایی برای مدیریت بهتر و ساده تر صفحات فضای مجازی در اینستاگرام ساخته و به بازار وارد شده اند. این نرم افزارها دارای قابلیت های تکمیلی اینستاگرام هستند که به کاربران کمک می کند فعالیت در این شبکه اجتماعی برای آن ها آسان تر شود. برخی از این ابزارها تحت وب بوده و برخی دیگر مناسب برای تلفن های همراه (اندروید و آی او اس) هستند. پر طرفدارترین کاربردهای این نرم افزارها عبارتند از:

چه ابزارهایی می توانند به استفاده از نکات مدیریت پیج اینستاگرام کمک کنند؟
چه ابزارهایی می توانند به استفاده از نکات مدیریت پیج اینستاگرام کمک کنند؟

تهیه و ویرایش فیلم و عکس:

از آنجا که اینستاگرام یک رسانه تصویری است، ابزارهای بسیاری برای کمک به تولید محتوای بصری در این شبکه ایجاد شده اند. این ابزارها قابلیت های بی شماری برای تهیه فیلم و عکس به شما می دهند.

ایجاد افکت ها و حالت های ویژه، تغییر و ویرایش عکس، حذف ایرادهای چهره، کادربندی، تغییر رنگ، اضافه کردن استیکر، تغییر چهره، ساخت ویدیو، تغییر صدا و سرگرمی هایی از این دست، در این گونه نرم افزارها دیده می شوند. بیشتر این برنامه ها دارای ترکیبی از قابلیت های رایگان و غیر رایگان بوده و برای فعالیت در بازار رقابتی موجود، به طور مداوم آپدیت های جدید ارائه می دهند.

جذب فالوئر و لایک:

یک سری از این ابزارها وظیفه دارند تعداد فالوئرها و یا لایک های پیج مورد نظر را افزایش دهند. نحوه عملکرد چنین برنامه هایی به این شکل است که کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند در این برنامه با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد می شوند.

سپس برنامه به طور خودکار و بر حسب نوع در خواست کاربر، تعداد مشخصی را به لیست فالوئرها و فالوئینگ های پیج او اضافه می کند. به عبارت دیگر این افراد از طریق این برنامه توافق می کنند که پیج های یکدیگر را دنبال و یا لایک کنند.

این نوع جذب فالوئر و لایک تا حد زیادی غیر واقعی است زیرا در این شرایط افراد پیج هایی را دنبال می کنند که ممکن است مایل به دیدن مطالب آن نباشند و بعدا خیلی سریع آن ها را آنفالو خواهند کرد. به همین دلیل این روش فقط برای زمانی مناسب است که می خواهید پیج شما  در کوتاه مدت بهتر و پررونق تر به نظر برسد.

آنفالویاب:

برنامه های مجهز به آنفالو یاب با این هدف ایجاد شده اند که صاحب یک حساب کاربری بفهمد در مدت مشخصی، چه کسانی او را آنفالو کرده اند. با این روش می توانید میزان موفقیت پیج خود در جذب مخاطب را بسنجید. بنابر این یکی از نکات مدیریت پیج اینستاگرام آشنایی با آنفالویاب و قابلیت های آن است.

دانلود:

اینستاگرام به کاربران خود اجازه دانلود عکس و فیلم های بارگذاری شده توسط دیگران را نمی دهد. بنابراین نرم افزارهای تکمیلی این برنامه برای حل این مشکل دست به کار شده و ابزارهایی برای ایجاد این امکان طراحی کرده اند. با استفاده از این برنامه ها می توان تمام ویدیو ها یا عکس هایی که می پسندید در تلفن همراه خود ذخیره کنید. همچنین قابلیت بزرگ نمایی تصویر پروفایل و ذخیره آن نیز وجود دارد.

پست های از پیش برنامه ریزی شده:

فرض کنید که شما ادمین یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام هستید و روزانه فعالیت می کنید. اما ممکن است بخواهید برای یک یا دو روز به تعطیلات بروید. در این شرایط رها کردن پیج کار درستی نیست زیرا درگیری ذهنی مخاطبین خود را از دست داده و ممکن است به فراموشی سپرده شوید. از طرفی فعال بودن و تهیه پست و استوری در تعطیلات برای شما کار سختی است.

در این شرایط می توانید از قابلیت برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای پست های اینستاگرام استفاده کنید. در این شیوه شما مطالب را تهیه و سپس در هنگام بارگذاری مشخص می کنید که این پست دقیقا در چه روز و چه ساعتی در صفحه شما منتشر شود.

به این ترتیب می توانید با برنامه ریزی زمانی، به راحتی پیش رفته و به همه کارهای شخصی خود نیز برسید. البته این قابلیت فقط برای آپلود پست ها در اینستاگرام ایجاد شده و برای فعالیت در دایرکت ها و کامنت ها همچنان نیاز به حضور هر روزه دارید.

 

گزارش نحوه فعالیت:

می توانید از این ابزارها برای مشاهده نحوه فعالیت خود به صورت نموداری در ماه های گذشته مطلع شوید. این ابزار همچنین می تواند برای مشاهده میزان فعالیت رقبای شما به کار بیاید.

برخی از ابزارهای گفته به شکل کاملا غیر رایگان و برخی نیمه رایگان هستند. تعدادی از نرم افزارهای پرطرفداری که قابلیت های ذکر شده را ارائه می دهند عبارتند از: Postso، Statigr.am، Twtrland و Justunfollow .

 

با توجه به نکات مدیریت پیج اینستاگرام، از چه روش هایی می توان برای تبلیغات در این شبکه استفاده کرد؟

تبلیغات در اینستاگرام به روش های مختلفی انجام می شود. رایج ترین شیوه این است که از صفحات پرمخاطب بخواهید در ازای دریافت هزینه، تصاویری از پیج یا کالای شما را در صفحه خود منتشر کنند. این روش معمولا موثر، ساده و سریع است. همچنین برای صرفه جویی در هزینه می توانید تبلیغات را به صورت متقابل انجام دهید. تبلیغات در شبکه های مجازی باید هوشمند و موضوعی باشد.

برای مثال اگر قصد دارید پیج تدریس خصوصی نرم افزار تری دی مکس را در اینستاگرام تبلیغ کنید، این تبلیغ را باید به صفحاتی بسپارید که حوزه فعالیت شان به این نرم افزار مرتبط باشد. پیج های معماری یا انیمیشن سازی برای این کار مناسب اند. در غیر این صورت سرمایه شما صرف تبلیغ در فضاهایی خواهد شد که مخاطب شما نیستند و نتیجه مثبتی برای شما در پی نخواهد داشت.

با توجه به نکات مدیریت پیج اینستاگرام، از چه روش هایی می توان برای تبلیغات در این شبکه استفاده کرد؟
با توجه به نکات مدیریت پیج اینستاگرام، از چه روش هایی می توان برای تبلیغات در این شبکه استفاده کرد؟

معضل مهمی که در مورد بازاریابی از طریق اینستاگرام وجود دارد، مساله عدم وجود ابزار صحیح قیمت گذاری است. متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی برای تعیین تعرفه های تبلیغات در این شبکه ها وجود نداشته و افراد غالبا به شکل سلیقه ای اقدام به قیمت گذاری می کنند.

این مشکل به مثابه زنگ خطری برای افرادی است که به دنبال این شیوه از تبلیغات هستند.

پیش از سپردن تبلیغ به صفحات اینستاگرام باید از صفحه های مختلف قیمت گرفته و صحت حرف های افراد گوناگون را با هم مقایسه کنید. تنوع شکل های تبلیغاتی و نیز مدت زمان تبلیغ می تواند به عنوان مهم ترین عامل برای این بی نظمی در تعرفه ها تلقی شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابزارهای خوب بازاریابی در اینستاگرام است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در اینستاگرام مخاطبین زیادی داشته و به نوعی در جامعه تاثیر گذارند. این اشخاص دنبال کنندگان زیادی دارند و مایل اند در ازای دریافت دستمزد، پیج شما را در صفحه خود به اشتراک بگذارند.

این نوع تبلیغ ممکن است فقط به انتشار عکس های پیج شما محدود شده یا این که از اینفلوئنسر بخواهید برای صفحه شما تولید محتوا کند. محتوای تبلیغاتی می تواند به صورت یک ویدیوی حرفه ای بوده یا صرفا به شکل یک توصیه گفتاری باشد. طبیعی است که در هر یک، شرایط ذکر شده قیمت گذاری نیز متفاوت خواهد بود.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پر اهمیت در سطح جهان است. این شبکه دارای 150 میلیون کاربر در سرتاسر جهان و 24 میلیون کاربر در ایران است. تا این لحظه بیش از 16 بیلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابزارهای خوب بازاریابی در اینستاگرام است.
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابزارهای خوب بازاریابی در اینستاگرام است.

افراد زیادی برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود از این شبکه پر مخاطب اقدام می کنند. آشنایی با نکات مدیریت پیج اینستاگرام می تواند برای بسیاری از این افراد مفید باشد. مدیریت یک پیج می تواند توسط صاحب آن و یا ادمینی که برای این کار استخدام شده باشد انجام شود.

اینستاگرام فرصتی برای تعامل نزدیک با مخاطبین و آشنایی با نظرات و نیازهای آن ها است. همچنین ابزارهایی برای تکمیل قابلیت های این برنامه وجود دارند که می تواند به کاربران در استفاده از این برنامه کمک کند. تولید محتوا و نیز تبلیغات در این شبکه اجتماعی بیشتر به شکل بصری انجام می گیرد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید