نوشتن محتوا برای سایت

نوشتن محتوا برای سایت

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

هرآنچه که باید در رابطه با نکات اساسی در رابطه با نوشتن محتوا برای سایت بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

هدف از نوشتن محتوا برای سایت چیست؟

برای نوشتن محتوا برای سایت از کجا باید شروع کرد؟

استراتژی بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت به چه شکل است؟

[/stextbox]

نوشتن محتوا برای سایت
نوشتن محتوا برای سایت

هدف از نوشتن محتوا برای سایت

نوشتن محتوا برای سایت یک روش عالی برای صحبت افراد در مورد محصولات ، خدمات و شرکت شماست. بازاریابی از طریق نوشتن محتوا همچنین یک روش عالی برای درگیر کردن مشتریان و شاید حتی ایجاد یک جامعه از مشتریان باشد.

هدف از نوشتن محتوا برای سایت
هدف از نوشتن محتوا برای سایت

شروع کار برای نوشتن محتوا برای سایت

اما اگر تازه وارد در بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت هستید ، از کجا باید شروع کنید؟

در زیر یک راهنمای جامع برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت از رایان رابینسون ، مشاور بازاریابی محتوا به متخصصان برتر دنیا و مبتدیان در حال رشد ارائه شده است. (او همچنین به 200000 خواننده ماهانه می آموزد که چگونه از طریق وبلاگ و پادکست خود یک بازاریابی کارآمد و سودآوری را شروع و رشد بدهند.)

طبق گفته شرکت های معتبر تولید محتوا ، 70٪ این اطمینان را می دهند که هرسال نسبت به سال قبل خود محتوای بیشتری ایجاد می کنند.
با این حال ، تقریباً هر مشاغل کوچک و جدیدی از ارزش بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت را درک می کند.

شروع کار برای نوشتن محتوا برای سایت
شروع کار برای نوشتن محتوا برای سایت

استراتژی بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت

استراتژی بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت یک نقشه راه است که نه تنها به شما می گوید چه چیزی را می خواهید ایجاد کنید ، بلکه نحوه ایجاد آن ، توزیع آن و در نهایت استفاده از آن برای جذب ، حفظ و تبدیل خوانندگان و بینندگان به مشتریان است.

هر بخش از بازاریابی محتوای شما دارای تفاوت های ظریف و جزییاتی خاص است که نباید آنها را از دست بدهید. بنابراین ، بیایید به هر قسمت از فرآیند نگاهی بیندازیم و برای ایجاد یک استراتژی درست درباره نحوه انجام بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت بررسی کنیم.

1. هدف بازاریابی از طریق تولید محتوا در سایت خود را تعریف کنید

قبل از اینکه چیزی را ایجاد کنید ، در ابتدا نیاز دارید پاسخ دهید که هدف از ساخت آن چیست؟
کل بازاریابی محتوا با یک هدف شروع می شود. چگونه می خواهید موفقیت کمپین خود را اندازه بگیرید؟
که می تواند با این پرسش ها همراه باشد:

آیا با ترافیک مشترکین جدید،بارگیری برنامه، سهام و تعامل اجتماعی، نمایش فیلم،بارگیری پادکست،حراجی،و .. همراه است یا خیر؟

Seth Godin ، نویسنده ، بازاریاب و کارآفرین موفق ، اهمیت درک دلایل زود هنگام برای هدف را توضیح می دهد:

استفاده از تمام تاکتیک های بازاریابی محتوا آسان است ، اما بدون داشتن یک استراتژی متحد ، یک دلیل قوی و بدون توجه به آنچه ایجاد می کنید ، قطعا بی فایده خواهد بود.

1. هدف بازاریابی از طریق تولید محتوا در سایت خود را تعریف کنید
1. هدف بازاریابی از طریق تولید محتوا در سایت خود را تعریف کنید

درک هدف

همچنین درک زودهنگام از هدفتان ، هنگام تدوین استراتژی بازاریابی محتوای ، تصمیمات مهم دیگری را راهنمایی خواهد کرد. مثلاً ، ما چه می کنیم؟ و ما کجا می خواهیم محتوای خود را توزیع کنیم؟

همانطور که گودین تأکید می کند ، “مطابقت آنچه که شما در سایت قرار می دهید ، مهمتر از آن چیزی است که در وهله اول می سازید. به همین دلیل ما باید با درک این موضوع کار خود را شروع کنیم.”

بازاریابی از طریق نوشتن محتوا

بیشتر اوقات بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت، با هدف شروع که ثبت نام کاربران از طریق ایمیل یا ثبت نام آزمایشی رایگان است شروع می شود.

هدف در اصل ، جذب خوانندگان جدید برای وبلاگ شما (محتوا) ، سپس تبدیل آنها به مشترکین ایمیل که بعداً می توانند به مشتریان دائم شما تبدیل بشوند. زیرا بقیه تیم بازاریابی در مراحل بعد برای ایجاد روابط با مشترکین کار خواهند کرد.

 

هنگامی که این هدف را در اختیارتان قرار دارید ، تعیین می کنید که چند خواننده یا شنونده ، بیننده ، کاربران ، باید به محتوائی که منتشر می کنید جذب شوند تا به هدف خود نزدیک شوید و در واقع هدف از ثبت نام تعداد افرادی که باید به سایت خود جذب کیند ، ترافیک سایت شماست را تعیین می کند.

برای اینکه به میزان کافی از ترافیک مناسب برای به دست آوردن نرخ تبدیل خود استفاده کنید ، باید محتوای خود را تبلیغ کنید.

در واقع هرچه بیشتر آزمون و خطا کنید ،و یک نمونه کار از محتوا بسازید و آن را ترویج کنید ، بیشتر خواهید دید که مبنای پایه شما در بازاریابی محتوا چه بازده ای دارد و می توانید ترفندهایی را ایجاد کرده و هدف را رو به جلو حرکت دهید.

2. تحقیق و درک مخاطبان خود

هنگامی که ارتباط مستقیمی با دلیل ایجاد محتوا برقرار کردید ، قدم بعدی در ساختن بازاریابی محتوا این است که دقیقاً بفهمید که چه کسی قصد دیدن ، شنیدن یا تماشای مطالب ایجاد شده را دارد.

محتوای موثر در خلاء از لیستی از مباحثی که شما شخصاً می خواهید در آن بنویسید یا در مورد آن صحبت کنید ، تولید نمی شود ، بلکه با درگیری ، بازخورد و جهت گیری مخاطبان شما به صورت آزاد ایجاد می شود. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا به گونه ای طراحی شده است که به مهمترین سؤالات پاسخ دهد که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند تبدیل آنها به مشتریان چگونه انجام می گیرد.

مستقیاماً صحبت کنید

با این وجود ، تنها راهی که محتوای شما به اندازه کافی با افراد ارتباط برقرار می کند تا آنها را به اشتراک بگذارند و به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند ، این است که شما مستقیماً با آنها صحبت کنید و برای شرایط آنها باید همدلی و درک داشته باشید.

آندره گوتل ، بنیانگذار BrandVox ، روند تعریف مخاطبان خود را بهتر از هر کسی که من تا به حال دیده ام ، تجزیه می کند. او می گوید:

اولین قدم شناخت جمعیت و روانشناسی مخاطبان ایده آل شماست.

• در شناخت جمعیت به سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، عنوان شغلی ، و غیره باید فکر کنید.

• روانشناسی ویژگی هایست که نمی توان اندازه گرفت. ویژگی هایی مانند نگرش ، سیستم های اعتقادی ، ارزش ها و علایق مشتریان شماست..

3. ایجاد شخصیت ها برای مخاطبان خود

حال ، اجازه دهید در مورد شخصیت های مخاطبان صحبت کنیم. این افراد با هدف درونی کردن مشتری ایده آل شما ساخته می شوند و به شما ایده می دهند که چگونه با این افراد به عنوان انسانهای واقعی ارتباط برقرار کنید. برای هرکدام از مخاطبان شخصی که ایجاد می کنید ، ویژگی های (جمعیت شناختی و روانی) خود را در لیست بنویسید.

بعد ، شما می خواهید دقیقا بدانید که این شخص خریدار کیست. گوتل پیشنهاد می کند از یک سایت عکاسی مانند Unsplash یا Pexels برای یافتن عکسی از شخصی که اخیراً توصیف کرده اید استفاده کنید. به نظر می رسد کمی احمقانه است ،

اما این به طور جدی به تحکیم دید شما کمک می کند و ارتباط بیشتری بین شما و مخاطبان ایده آل شما ایجاد می کند.در آخر ، شما می خواهید از آن عکس ، یک لیست تهیه کنید و داستانی درباره آنها به شکل پاراگراف بنویسید ، که واقعاً محیط و احساساتی را که شخصیت خریدار ایجادی در آن زندگی می کند ، توصیف می کند.

حالا چگونه محتوای شما نه تنها در این لیست جای می گیرد بلکه توسط نمونه شخص خریدار پیدا و شناخته می شود؟

در هنگام ایجاد شخصیت خریدار به این سوالات توجه داشته باشید:

آیا آنها در گوگل جستجو می کنند یا از سایت هایی مانند Quora یا Reddit برای ایجاد پاسخ و ایده استفاده می کنند؟

آیا آنها کاربران سرسخت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و .. هستند یا بیشتر وقت خود را صرف برنامه هایی مانند Snapchat می کنند؟

یا شاید آنها به هیچ وجه وقت زیادی را آنلاین نگذرانند و ترجیح می دهند در برنامه های حضوری ، همایش های صنعت ، بحث های گروهی شرکت کنند؟

نکته

اینها همه سؤالات اساسی هستند که باید در روزهای ابتدایی بازاریابی برای نوشتن محتوا برای وب سایت به آن بپردازید ، تا بتوانید از فرصتها برای به دست آوردن مطالب در مقابل مخاطبان ایده آل خود استفاده کنید. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که می توانید بیش از یک شخصیت خریدار داشته باشید.

در ابتدا ممکن است شما نخواهید مخاطبان ایده آل شما بیش از حد گسترده و متنوع باشند ، به ویژه در روزهای ابتدایی که تازه کار خود را آغاز کردید . با این وجود ، تا زمانی که درک کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند و از این مرحله گذر کنید ، می توانید برای آنها مطالب بسیار خوبی ایجاد کنید.

4. وب سایت خود را تنظیم کنید

وقت آن است که از قسمت تاکتیکی به قسمت فنی بازاریابی محتوای خود بروید.

اگر وبلاگ راه اندازی نکرده اید و مکانی برای میزبانی مطالبی که می خواهید ایجاد کنید پیدا نکردید ، اکنون زمان آن فرا رسیده است. خبر خوب؟ شما گزینه هایی دارید:
خوشبختانه ، تعداد زیادی گزینه عالی (و آسان) برای راه اندازی وب سایت شخصی شما وجود دارد که از سیستم عامل های آماده استفاده به قالب های کاملاً قابل تنظیم شروع می شود.

سوال مهم

اما قبل از شروع ، باید به سؤالی قدیمی برای تولید کنندگان محتوا پاسخ دهیم. آیا می خواهید بستر شخصی خود را بسازید یا از شخص دیگری استفاده کنید؟

منظور من این است که ، آیا می خواهید وبلاگ خود را بر روی یک وبلاگ مبتنی بر WordPress بسازید (که من شخصاً آنرا انجام می دهم و توصیه می کنم) ،یا از طریق یک سیستم مدیریت محتوای آماده مانند Squarespace استفاده کنید، یا می خواهید به سادگی میزبان مطالب خود در دامنه خارجی مانند Medium ، YouTube یا(پادکست ها) و .. باشید؟

مزایای سایت شخصی

جوانب مثبت و منفی برای هر یک از این راه ها وجود دارد.

مثلا نکته مثبت در داشتن سایت شخصی این است: در حالی که ساختن سایت خود به شما انعطاف پذیری و آزادی می دهد تا دقیقاً همانطور که می خواهید ، آن را نیز به سمت یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه تر و مداوم در زمان و هزینه های بالقوه توسعه دهید اما در مقابل نکته منفی آن این است که: شما بدون هیچ مخاطبی شروع می کنید ، که می تواند توجه به مطالب شما را در ابتدا بسیار سخت کند.

استفاده از یک بستر از پیش موجود

از طرف دیگر ، استفاده از یک بستر از پیش موجود مانند Medium ، YouTube و Apple Podcasts برای انتشار مطالب شما به معنای سفارشی سازی کمتری است ، اما هزینه آسانتر راه اندازی (به ویژه هنگامی که پیش از این هرگز از WordPress استفاده نکرده اید) را دارد. این مسیر همچنین به معنای دسترسی فوری به مخاطبی است که در حال حاضر حضور دارد ، و به طور فعال به دنبال محتوا است.

اما هرچند این راه جذاب به نظر برسد ، اما به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید آنچه را که در آینده انجام می دهید کنترل کنید ، این بدان معناست که این هاست ها می توانند خریداری شوند ، هک شوند ، خط مشی های خود را تغییر دهند یا حتی هر روز تعطیل باشند. اما در پایان ، انتخاب با شماست.
با این حال ، من شخصاً نسبت به شروع از دامنه وب سایت شخصی خود از روز اول مغرضانه هستم – از این رو ، من همیشه راه اندازی های جدید را توصیه می کنم تا محتوای تولیدی خود را با یک سایت وردپرسی به اشتراک بگذارید.

5. محتوای فعلی خود را به روز کنید (اگر قبلاً منتشر کرده اید)

هیچگاه زمان بدی برای ارزیابی مجدد بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت خود و تغییر دادن چرخ دنده ها در صورتی که کاری نباشد نیست.
اگر مدتی در حال نوشتن یا تولید انواع دیگر محتوا بودید ، اکنون زمان بسیار خوبی است تا محتوای منتشر شده خود را به سبک رویکرد بازاریابی محتوای جدید خود بیاورید.
برای انجام این کار ، شما باید دقیقاً بدانید که چه “نوع” محتوا را تولید می کنید.

اکنون ، ما فقط در مورد قالب صحبت نمی کنیم – بلکه این محتوا میتواند خواه پست های وبلاگ ، فیلم ها یا پادکست ها باشد- و بیشتر توجه شما باید رو مضامینی که می خواهید به صورت مداوم تولید کنید باشد.

ستون های محتوا

بنیانگذار BrandVox آندره گوتل اینها را “ستون های محتوا” می نامد – موضوعاتی که پایه و اساس سایت شما خواهد بود.
به عنوان مثال ، اگر شما در حال ساختن یک سایت مالی هستید ، ممکن است ستون های محتوای اصلی شما عبارتند از:
نکات و ترفندهای مربوط به امور مالی شخصی
مصاحبه ها و داستانهای مربوط به افرادی که آزادی مالی پیدا کردند
اخبار صنعت و تحلیل آن
مبانی مالی

با استفاده از این ستون ها ، می توانید مطمئن شوید که به 3 نوع محتوای اصلی باید توجه ویژه داشته باشید ، که Goulet آن را 3 E می نامد.

ستون های محتوا
ستون های محتوا

• نوشته خود:

محتوا برای شروع گفتگو ، مانند نظر خودتان در مورد یک موضوع محبوب.

• Evergreen:

محتوائی که برای اصطلاحات اصلی در شغل شما ایجاد شده و می توانید برای سالهای آینده به آن مراجعه کرده و به روز کنید.

• رویدادها:

مطالب مربوط به یک رویداد یا رویداد خاص ، مانند برخی از اخبار بزرگ یا یک رویداد صنعت.

به سراغ مطالبی را که قبلاً منتشر کرده اید ، بروید و ببینید آیا در جهت بازاریابی محتوای جدید شما متناسب است یا خیر. آیا با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند و در جهت اهداف شما ایجاد شده است؟ اگر اینطور نیست ، می توانید آن را بروزرسانی کنید یا آن را تغییر دهید یا شاید باید آن را کاملاً حذف کنید.

6- ساخت لیست ایمیل را شروع کنید و بدانید که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید

هدف از هر محتوایی که ایجاد می کنید این است که ، می خواهید آن را در مقابل افراد مناسب قرار دهید.
اما قبل از شروع توزیع ، واعمال نفوذ رسانه های اجتماعی و همه این موارد ، باید در مورد مهمترین بخش توزیع محتوای شما صحبت کنیم: ایمیل.
ایمیل به شما امکان می دهد مستقیماً با مشترکین خود ارتباط برقرار کنید در جایی که بسیاری از ما هر هفته ساعت های بی شماری را سپری می کنیم. شروع زود هنگام با لیست سازی ، یک روش عالی برای تقویت مطالبی است که شما ایجاد می کنید.

6- ساخت لیست ایمیل را شروع کنید و بدانید که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید
6- ساخت لیست ایمیل را شروع کنید و بدانید که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید

به کدام ابزار نیاز دارید؟

ارائه دهنده خدمات ایمیل (یا ESP) به شما امکان می دهد ایمیل بفرستید ، لیست مشترکان خود را بسازید و نگهداری کنید و گزارشات و تجزیه و تحلیل های مربوط به نحوه فعالیت کمپین های خود را بررسی کنید. ESP همچنین اطمینان خواهد داد که ایمیل های شما از پوشه های هرزنامه باقی نماند ، لیست شما را سالم نگه داشته و می توانید اطمینان حاصل کنید که از قوانین مربوط به ایمیل پیروی می کنید.
گزینه های زیادی وجود دارد ، اما برخی از محبوب ترین آنها برای بازاریاب ها به شرح زیر است و همچنین به نظر می رسد این گزینه ها هزینه های شروع کمتری نیز دارند:

MailChimp (آنها برنامه ای برای همیشه رایگان برای حداکثر 1000 مشترک دارند)
ConvertKit
مانیتور کمپین
AWeber

تغییر ابزار

مانند هر “ابزار” دیگر ، اگر بعد از یک ماه هرکدام از این ابزارها برای اهداف شما کارساز نبود ، می توانید استفاده از آن را تغییر یا لغو کنید ، فقط توجه داشته باشید که هرکدام از این ESP ها کارهای بسیار خوبی برای آسان کردن اهداف شما انجام می دهند.
توصیه من؟ ارزانترین گزینه ای را انتخاب کنید که حداقل قابلیت های کمی را که برای رسیدن به اهداف ایمیل خود داشته باشید و به پیش بروید.چون همیشه می توانید در آینده موارد را تغییر داده و به ابزاری با گزینه های بیشتر منتقل کنید.

هدف ایمیل شما چیست؟

استراتژی شما برای بازاریابی ایمیل باید به اهداف تجاری شما بازگردد.
آنچه شما در طی دو هفته یا چند ماه آینده می خواهید برای تجارت خود به انجام برسانید باید واقعاً آنچه را که در کمپین های ایمیل و خبرنامه های خود انجام می دهید بیان کند.

برخی از اهدافی که می توانید با استراتژی ایمیل خود به آن دست یابید می تواند آگاهی از برند ، آگاهی از محصولات ، وفاداری به شرکت و برند شما و همچنین هدایت افراد به وب سایت شما برای مصرف محتوای شما باشد.

ایمیل های شما باید شامل چه محتوایی باشد؟

محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید گزینه بسیار خوبی برای شروع کاراست که می توانید به لیست مشترکین ایمیل خود ارسال کنید. از آن محتوا استفاده کنید و از بخش هایی از آن برای ایجاد کمپین های ایمیل استفاده کنید که افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد تا بقیه پست شما را بخوانند ، فیلم کامل را تماشا کنند یا به کل قسمت پادکست گوش دهند.

ایمیل های شما باید شامل چه محتوایی باشد؟
ایمیل های شما باید شامل چه محتوایی باشد؟

این دقیقاً کاری است که من با خبرنامه ایمیل هفتگی خود (گاهی اوقات دو بار) انجام می دهم. من پیش نمایش قسمت جدید پادکست هفته و پست های وب سایت جدید هنگام انتشار ، را ایجاد می کنم تا مشترکان من بتوانند به محتوای کامل در وب سایت من دسترسی داشته باشند.

چه نوع ایمیل باید ارسال کنید؟

3 نوع ایمیل اصلی وجود دارد که می توانید به لیست خود ارسال کنید ، به روشی که اهداف بازاریابی محتوای شما را پشتیبانی کند:

• تبلیغات عمومی و خبرنامه ها:

این ها به لیست کامل شما ارسال می شوند. که مطالب جدید و عالی هستند و (همانطور که می دانید همه افراد موجود در لیست می خواهند درباره شرکت شما و مطالبی را که منتشر می کنید بشنوند).

• ارتباطاتی که به بخش های هدفمند در لیست شما ارسال می شود:

با پیشرفت ، می خواهید مطمئن شوید که پیام های صحیح را به گروه های مناسب افراد موجود در لیست خود ارسال می کنید. ESP شما باید به شما امکان دهد بخش هایی را بر اساس اطلاعات جمعیتی یا پیوندهایی که در گذشته روی آنها کلیک کرده اید انتخاب کنید ، بنابراین می توانید کمپین های هدفمند تری ارسال کنید.

• ارتباطاتی که به بخش های هدفمند در لیست شما ارسال می شود:
• ارتباطاتی که به بخش های هدفمند در لیست شما ارسال می شود:

• پیام رسانی خودکار:

که شامل پیام هایی هستند که شما به مرور زمان برای چندین نفر ارسال می کنید. مثل: ایمیل های خوش آمدید ، ارائه یک دوره الکترونیکی یا لیست هایی از مطالب برتر خود و …

حال ، شما تقریباً همه چیزهایی را که برای برنامه ریزی و اجرای اولیه برای بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای سایت خود نیاز دارید ، می دانید.
به یاد داشته باشید ، اگر برنامه ای داشته باشید ، بازاریابی از طریق نوشتن محتوا برای وب سایت شما قطعا موثر خواهد بود.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با ما در ارتباط باشید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید