نمونه قرارداد شتاب دهنده

نمونه قرارداد شتاب دهنده

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله پیش رو با توضیحات مفصل و کاملی در خصوص نمونه قرارداد شتاب دهنده ، آشنایی با موضوع شتاب دهنده و شتاب دهنده ها در استارت آپ ها و موارد دیگر در خدمت شما مخاطبین گرامی خواهیم بود .

نمونه قرارداد شتاب دهنده
نمونه قرارداد شتاب دهنده

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

شتاب دهنده چیست ؟

شتاب دهنده استارتاپی چیست ؟

اهداف مهم پیدایش شتاب دهنده ها چیست ؟

نکات مهم و قابل تامل در کار با شتاب دهنده ها چیست ؟

چرا از شتاب دهنده ها استفاده نماییم ؟

چه موضوعاتی به درک بهتر ما از مطلب شتاب دهنده ها کمک می کنند ؟

نمونه قرارداد های شتاب دهنده معمولا دارای چه انواعی هستند ؟

نمونه قرارداد های ذکر شده شتاب دهنده ها ، معمولا دارای چه محتوایی هستند ؟

[/stextbox]

 

شتاب دهنده چیست ؟

جهان امروزی ما در واقع به جهان کار آفرینان و ایده پردازان تبدیل شده است . در حقیقت جهانی برای انسان های خوش ذوق و خوش فکر ، که دارای ایده ها و افکار و دیدگاه های بسیار خاص و منحصر به فردی هستند .

شتاب دهنده چیست ؟
شتاب دهنده چیست ؟

این ها با انرژی و پشتکار فراوان و عزم جدی که دارند ، تصمیم گرفته اند که ، ایده های نو و جدید خود را به مرحله پیاده سازی و اجرا در آورند . و قصد و هدف آن ها این است که دنیای خویش و دیگر انسان ها را به دنیایی بهتر از چیزی که هست مبدل سازند .

همه این افراد برای پرورش بهتر و حمایت های بیشتر از استارتاپ های جدید خود ، به فضا هایی فرهنگی ، فیزیکی و نیز فکری نیازمند هستند .

هدف اصلی ان ها از ابتدای شکل گیری گروه و استارتاپ شان تا موقع رسیدن به آمال ، اهداف ، آرزوها و طی کردن برنامه هایی کوتاه مدت ، تبدیل تیم شان به شرکت هایی عظیم و بزرگ می باشد ، که این شرکت ها نقش هایی تعیین کننده در بازارها برای دوره های بلند مدت داشته باشند .

مطمئنا در این مسیر طولانی و  پر پیچ و خم پیش رو ، ان ها ( کار آفرینان ) با مسائل ، مشکلات و  موانع زیادی مواجه خواهند شد و گاها به بیراهه  نیز کشانده می شوند . با توجه به شرایط فکری که طی سال های اخیر بر فضای علمی و فرهنگی کشور ما ( ایران ) نیز حاکم بوده است ، یک سری تلاش در قالب مرکز های رشد فرهنگی ، مرکز های دانشگاهی ، پارک هایی تحت عنوان علم و فناوری و … در اشکالی با حمایت دولتی و یا خصوصی ، صورت گرفته است .

و در برخی موارد نیز دارای نتایج نسبتا خوبی بوده است . اما به هر شکل با عنایت به یک سری مشکلات از جمله مشکلات ساختار بروکراسی ، چند لایه ای بودن سطوح مدیریتی ارگان های دولتی ، نبود مقررات و قوانین معین ، موانع قانونی برای شراکت بین بخش های دولتی و کسب و کار ها واستارتاپ های نوپا ( در بخش خصوصی ) ، این مراکز که در بالا ذکر شد ، علی رغم صرف هزینه های زیاد ، آن طور که انتظار می رفته ، موفق نبوده  و نتایج آن ها در همان سطح پایین مانده است .

در ادامه مبحث نمونه قرارداد شتاب دهنده ، بد نیست نگاهی به شتاب دهنده های استارتاپی داشته باشیم .

شتاب دهنده استارتاپی چیست ؟

از ابتدای کار هر استارتاپ و یا در مرحله های پیشرفته تر که به تولید محصول می انجامد و حتی در مرحله های تولید نسخه های دیگری از محصول ، همه چیزی تحت پوشش موضوعی به عنوان شتاب دهنده استارتاپ می باشد . بعضا از شتاب دهنده استارتاپ ، با اسم تنها شتاب دهنده نیز استفاده می شود .

شتاب دهنده ها در طول این مدت ، می توانند خدماتی نظیر تربیت و آموزش و مربی گری ، به اشتراک گذاری فضای کاری ، ایجاد اصلاحات در طرح ها و ایده های استارتاپ ، تامین بخش هایی از سرمایه استارتاپ را ارائه دهند و به نوعی بخشی از مالکیت استارتاپ را نیز به دست آورند .( این میزان مالکیت اغلب بین 5 الی 45 درصد می باشد ) .

شتاب دهنده استارتاپی چیست ؟
شتاب دهنده استارتاپی چیست ؟

این شتاب دهنده ها پس از کسب بخشی از مالکیت ، در مقابل برای اعضای گروه استارتاپ آموزش های کافی را ارائه داده و خدماتی را در مسیر بالابردن ارزش های آن استارتاپ و سرعت بخشی به ارزش آفرینی آن استارتاپ و در نهایت کسب موفقیت های بیشتر انجام می دهند .

در واقع شتاب دهنده ها ، یک ارگان و سازمان معین و مشخص و منسجم هستند که در آن ها تیم ها و اشخاصی که طرح هایی نو و جدید و بر اساس فناوری دارند را گزینش می کنند .

و به آن ها در دوره های کوتاه مدت (اغلب چند ماهه ) به سرویس دهی مواردی از جمله مشارکت در فضای کاری مجهز شده ، دوره های آموزشی ، کلاس های مشاوره ، تربیتی و مربی گری ، بخشی از سرمایه آن کسب و کار ، ایجاد ارتباط با شبکه ای از سرمایه گذاران و … می پردازند. اگر یک تیم موفق شود که دوره های شتاب دهندگی را با موفقیت طی کند ، در واقع به یک شرکت تازه تاسیس یا نوپا مبدل می گردد .

و حالا شتاب دهنده بابت آن سرویس هایی که داده است ، بخشی از سهم آن استارتاپ را مالک و صاحب می شود .پس می توان گفت این شتاب دهنده ها به عنوان یک حلقه ( چرخه ) و رابط ( واسط ) میان استارتاپ ها و کسب  و کارهای تازه تاسیس و نوپا و سرمایه گذاران هستند .

به عنوان اولین کمپانی شتاب دهنده می توان به وای کامبینیتر اشاره داشت که در حدود سال 2005 فعالیتش را در انگلستان شروع کرد و بعدا به کمک پل گراهام به دره سیلیکون جابجا شد و انتقال یافت .

آغاز و شکل گیری شتاب دهنده ها در کشور ما ( ایران ) به سال 1393 شمسی برمی گردد .

در این سال بود که سورنا ستاری که در آن زمان معاون فناوری و علمی ریاست جمهوری بود ، پیشنهادی برای ایجاد پارک فناوری پردیس را ارائه کرد و هدف اصلی آن گسترش فضای استارتاپی در کشور ، وارد شدن بیشتر دانشجوها و فارغ التحصیلان دانشگاه ها به سمت استارتاپ ها و کسب و کار  های نو بوده است .

در طرح پیشنهادی ایشان ، مدلی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی تحت عنوان مدل صد*صد ایجاد شد ، که هدف اصلی اش حمایت از صد رخ داد مربوط به کارآفرینی در سراسر استان ها و شهرستان های کشور بود .

اولین شتاب دهنده های سطح ایران ابتدا در پارک فناوری پردیس ، سپس در دانشکده های فنی دانشگاه تهران و همچنین دانشگاه صنعتی شریف تهران شکل گرفتند . همچنین امروزه تعداد زیادی شتاب دهنده در زمینه های مختلفی اعم از : حوزه فناوری اطلاعات ، تولید گیم و بازی ، تولید محتواهای الکترونیکی ، حوزه علم مالی ، داروی گیاهی ، مسائل اجتماعی و … فعالیت دارند . و تعدادی از این شتاب دهنده ها دارای تاییدیه های لازم از مرکزی با عنوان شتاب دهی نو آوری هستند .

اهداف مهم پیدایش شتاب دهنده ها چیست ؟

در ادامه موضوع نمونه قرارداد شتاب دهنده به ذکر و بررسی مهم ترین مزایا و در واقع اهداف شکل گیری شتاب دهنده ها می پردازیم :

1-روند راه اندازی و گسترش و توسعه استارتاپ ها و کسب و کارهای نو کوتاه تر و سریع تر می شود

2-کیفیت به دست آمده در محصولات و خدمات استارتاپ ها بالا تر رفته و کسب و کارهای نو از نظر مالی نیز به یک ثبات نسبی رسیده اند

اهداف مهم پیدایش شتاب دهنده ها چیست ؟
اهداف مهم پیدایش شتاب دهنده ها چیست ؟

3-آموزش ها و تربیت انجام شده در استارتاپ ها به حالت هم زمان و گروهی و موازی انجام می گیرد ، به این شکل که در دوره زمانی و آموزشی تعدادی استارتاپ به دوره های شتاب دهنده ورود کرده و در پایان خارج می شوند . ( این دقیقا بر خلاف مرکز های رشد می باشد ، که آن ها به شکل موردی و تک به تک عمل می کردند )

4-امکان مشارکت در برخی از استارتاپ های نوپا به منظور گسترش کسب و کار آن ها برای زمان های محدود به وجود آمد ( مثلا برای حداکثر 6 ماه )

5-این شتاب دهنده ها یک سیلابس و سرفصل آموزشی کسب و کار محور دارند

6-در این شتاب دهنده ها از کار آفرینان با تجربه و حتی پیشکسوت برای آموزش ها ، مربی گری ، منتورینگ ، امور مشاوره و راهنمایی استفاده های بهینه ای می شود .

برخی از شتاب دهنده های خاص نیز با دارا بودن خصوصیات و ویژگی های ذیل از دیگران متمایز می گردند :

1-دارای فرآیند گزینشی و انتخاب و انجام داوری های شدیدا رقابتی هستند

2-ارائه دهنده سرمایه برای شروع هر استارتاپ و کسب و کاری نو هستند

3-ان ها کار آفرین ها را به سرمایه گذارهای احتمالی معرفی می کنند

4-دوره زمانی برخی از شتاب دهنده ها فقط 3 تا 4 ماه می باشد .

5-فضای کاری در برخی از این شتاب دهنده ها همراه با همکاری خوب و کمک کننده می باشد . و هدف ایشان  کاهش قیمت ها برای دست یافتن به خدمات اداری و نیز زیر ساختها می باشد

نکات مهم و قابل تامل در کار با شتاب دهنده ها چیست ؟

نکات مهم و قابل تامل در کار با شتاب دهنده ها چیست ؟
نکات مهم و قابل تامل در کار با شتاب دهنده ها چیست ؟

1-در ابتدا یکی از مهم ترین نکات در کار با شتاب دهنده ها ، امر شراکت می باشد :

این شراکت می تواند هم برای موفقیت استارتاپ ها و هم  در شکست ان ها باشد . شراکت ها معمولا در فرم یک مدل همکاری معین نشان داده می شود ، که می تواند شامل تقسیم کردن بخش هایی از سهام بین موسسین و نیز شتاب دهنده ها باشد .

لازمه این تقسیم سهام ، آورده هایی است که هر دو طرف شراکت  تعهد می دهند . مثلا یک شتاب دهنده می تواند به خاطر سرمایه ای که در اختیار کار آفرینان قرار می دهد ( اعم از نقدی یا غیر نقدی ) درصد ناچیز و کمی را از سهام استارتاپ را تصاحب  کند .

دقت کنید که مقدار سهام دریافت شده توسط شتاب دهنده آن قدر بالا نباشد که دیگر همه کنترل آن استارتاپ و کسب و کار را از اختیار کار آفرینان بگیرد . و با این شکل  جایی نیز برای وارد شدن دیگر سرمایه گذاران باقی نماند .

این مدل شراکت ها طبق زیر ساخت های قانونی جاری کشور ما قابل اجرا می باشد .

1-در ابتدا یکی از مهم ترین نکات در کار با شتاب دهنده ها ، امر شراکت می باشد :
1-در ابتدا یکی از مهم ترین نکات در کار با شتاب دهنده ها ، امر شراکت می باشد :

2-در این نکته بر داشتن یک برنامه زمانی معین و مشخص تاکید می شود

از اهداف اصلی هر شتاب دهنده سریع تر شدن کارها و کوتاه شدن مسیر ها برای راه اندازی یک استارتاپ و فعالیت کسب و کاری (نو ) می باشد .  پس به یک برنامه زمانی که شروع و پایا مشخصی داشته باشد و باید هر دو طرف این شراکت یعنی شتاب دهنده و موسسین کارآفرین به رعایت این بازه های زمانی متعهد  باشند در غیر این صورت و عدم رعایت نکات ذکر شده ، دیگر شتابی در پیشبرد اهداف و رسیدن به هدف ها ، وجود نخواهد داشت .

همین خود از تفاوت های موجود بین شتاب دهنده ها و مرکز های رشد می باشد . در مرکزهای رشد مستقر در کشور ، در واقع زمان  و زمان بندی و برنامه ریزی دقیق ارزش اصلی خود را از دست داده است .

و اغلب ، استارتاپ ها برای مدت زمان های طولانی در مرکز رشد باقی می مانند ، تا شاید به جایی رسیده و اندک پیشرفتی داشته باشند مثل این است که یک نوزاد شیر خوار که نیازمند دستگاه انکوباتور برای رسیدن به رشد طبیعی خود است ، مدت زمان خیلی زیادی در آن دستگاه قرار داده شود ، لذا او دیگر یک انسان سالم و طبیعی نخواهد بود .

2-در این نکته بر داشتن یک برنامه زمانی معین و مشخص تاکید می شود
2-در این نکته بر داشتن یک برنامه زمانی معین و مشخص تاکید می شود

3-در برخی شتاب دهنده ها منتورهای حرفه ای حضور دارند .

به این نکته توجه کنید که بین منتور و مربی آموزشی تفاوت هایی وجود دارد .  معمولا این برداشت و تعریف از لغت منتور صحیح تر می باشد : شخص یا فردی است که با تجربه بسیار بالا در طی سال ها ، در یک حوزه علمی  و رشته تخصصی به کار و فعالیت مشغول بوده است و خلاصه این که در آن رشته ، حرفه ای و بسیار متخصص شده است . ایشان مطمئنا در این دوره  تجربیات زیادی کسب کرده و موفقیت ها و حتی شکست های فراوانی را چشیده و تجربه کرده است .

3-در برخی شتاب دهنده ها منتورهای حرفه ای حضور دارند .
3-در برخی شتاب دهنده ها منتورهای حرفه ای حضور دارند .

به طور معمول ایشان از سن بالایی نیز برخوردار است . و به قولی تعدادی پیراهن بیشتر از دیگران پاره کرده اند .

ایشان در شاخه ها و حوزه های فعالیتی خود بسیار سرشناس و از طرفی بسیار ارزش مند می باشند . منتور ها از روابط تجاری خوبی برخوردار هستند و فعالان حوزه مورد نظر ، ایشان را به خوبی قبول دارند و کاملا دارای وجهه خوبی میان متخصصان آن حوزه می باشند.

معمولا کارآفرینان جوان و کم تجربه از همکاری و داشتن ارتباط با چنین منتورهای خبره و با تجربه ای احساس افتخار می کنند . آن ها ممکن است با بیان یک جمله یا تغییر در نگاه و با یک تماس و یا اشاره ای  ، قادر باشند نوع فکر و ایده یک کار آفرین را به کلی تغییر داده و دگرگون سازند .

آن ها قادر هستند به حرکت های کار آفرینان در جهت هدف خود ، سرعت و شتاب ببخشند . همان طور که می دانید در ادبیات کهن و ادبی و یا عرفانی ما ، از ایشان تحت عناوینی مثل پیر راه ، رهنمون ، مرشد و غیره یاد می شود .

به این موضوع نیز توجه نمایید که تنها راه و روش برای رسیدن به موفقیت در استارتاپ شما ، شتاب دهنده ها نیستند ، اما می توانند بسیار اثر گذار و مفید واقع شوند .

چرا از شتاب دهنده ها استفاده نماییم ؟

آن چه مهم به نظر می رسد این است که شتاب دهنده ها در سال های اخیر به خوبی جای پایشان را محکم نموده اند .  سوالی به ذهن می رسد که چرا اغلب استارتاپ ها تلاش می کنند به هر شکل و نحوی که شده است ، به یک شتاب دهنده وصل شوند ؟

یکی از موسسین شتاب دهنده غربی ، تجربه حاصل از شتاب دهنده ها را ، به آموزش های غریزی تشبیه می کند . یعنی به کمک شتاب دهنده ها دوره های متمرکز و فشرده و سرعتی برای یادگیری سریع موسسین ، برپا می شوند .

از مولفه های حیاتی در فعالیت های پر ریسک مثل سرمایه گذاری ها ، می توان یادگیری به وسیله کار را نام برد . پس این شتاب دهنده ها هستند که به خلاصه کردن ارزش سال ها آموزش و یادگیری ، در مدت زمانی فشرده و کوتاه و چند ماهه می پردازند .

چرا از شتاب دهنده ها استفاده نماییم ؟
چرا از شتاب دهنده ها استفاده نماییم ؟

چه موضوعاتی به درک بهتر ما از مطلب شتاب دهنده ها کمک می کنند ؟

در ادامه به ذکر چهار نمونه از این موضوعات بسنده می کنیم .

1-شما می توانید دو گروه را که یکی از آن ها در برنامه های شتاب دهی شرکت داشته و آن دیگری شرکتی نداشته است ، با هم مقایسه نمایید . در این بین ، آن هایی که در برنامه شرکت کرده اند ، برای رسیدن به بخش های مهم و کلیدی کسب و کارشان از شتاب و سرعت بهتر و بیشتری برخوردار بوده اند .

البته ممکن است این تاثیرات مثبت در همه برنامه های شتاب دهی دیده نشود . حتی برخی از برنامه های شتاب دهی کمکی به توسعه استارتاپ ندارند و گاها از سرعت پیشرفت آنها نیز نمی کاهند .

چه موضوعاتی به درک بهتر ما از مطلب شتاب دهنده ها کمک می کنند ؟
چه موضوعاتی به درک بهتر ما از مطلب شتاب دهنده ها کمک می کنند ؟

2-بهتر است بین تیم های مورد حمایت شتاب دهنده ها و گروه های مورد حمایت تسهیل گرام مرحله ابتدایی ( مثل انجل ها ) مقایسه هایی را انجام دهید . از این مقایسه ها معمولا این نتایج حاصل می شوند : کسانی که فارغ التحصیل یک دوره شتاب دهی هستند ، با سرعت و شتاب بهتری به دوره های بعدی سرمایه گذاری خود دست پیدا می کنند .

3-بر اساس تجربه های به دست آمده ، از مهم ترین موارد موثر شتاب دهنده جهت گسترش و توسعه سرمایه گذاری ها ، می توان به عامل تجربه در شتاب دهنده ها اشاره کرد .

یعنی ارزش واقعی آن ها ( شتاب دهنده ها ) از  فشردگی دوره های آموزشی آن ها نمایان می شود .

4-مطمئنا شتاب دهنده ها دارای تاثیرات مستقیم و  مثبتی بر روی اکوسیستم های کارآفرینی در یک منطقه دارند ، به ویژه به دلیل محیط های مالی که پیرامون استارتاپ ها ایجاد می شود .

به طور مختصر می توان گفت که شتاب دهنده ها بر عملکرد های استارتاپ های مورد همکاری شان ، تاثیرات مثبت و خوبی دارند ، که این تاثیرات به مراتب بیشتر از دیگر تسهیل گران اولیه نیز می باشد .منتهی یافته های ذکر شده بالا ، برای همه شتاب دهنده ها در سطح جهانی صادق نمی باشد .

حتی برنامه هایی مربوط به شتاب دهی و پیشروی هایی بوده که شکست خورده و کاملا به انزوا کشیده شده اند .شواهد از این حکایت دارند که شتاب دهنده ها ، می توانند تاثیرات مثبت و خوبی برای جذب سرمایه و دیگر تسهیلات در هر کسب و کاری داشته باشند و بیشتر از قبل ، برای حوزه گسترده ای از اقتصاد ، سود دهی داشته باشند .

خدا را شکر با عنایت به رشدی که شتاب دهنده ها در سال های اخیر داشته اند ، ما شرایط پیش روی استارتاپ ها وکسب و کارهای نوپا را ، دل گرم کننده و خوب می بینیم . و ظاهرا این شتاب دهنده بر روی اکوسیستم استارتاپی سراسر دنیا دارای اثرات مثبت فراوانی بود ه اند .

نمونه قرارداد های شتاب دهنده معمولا دارای چه انواعی هستند ؟

برای بسط بهتر موضوع مقاله مان ( نمونه قرارداد شتاب دهنده ) به ذکر انواع مهمی از قراردادها که در این شتاب دهنده ها کاربرد دارند ، می پردازیم .

نمونه قرارداد های شتاب دهنده معمولا دارای چه انواعی هستند ؟
نمونه قرارداد های شتاب دهنده معمولا دارای چه انواعی هستند ؟

معمولا انواع ذیل در قراردادهای کمپانی های شتاب دهنده به چشم می خورند.

1-برای صورت جلسه های هیات مدیره از نمونه های ساده ای استفاده می شود

2-فایل های مرتبط با فایننشیال پلن ها

3- فایل های مرتبط با بیزینس پلن ها

4-نامه های مربوط به اشتغال کار افراد آن شتاب دهنده و یا استارتاپ ها

5-قرارداد ها و تفاهم نامه های سهام داران استارتاپ و شتاب دهنده

6-فرم های قرارداد های داخلی میان اعضای خود استارتاپ

7-قرارداد هایی برای به اشتراک گذاری فضای کاری به صورت رایگان

8-قرارداد های انجام کار و فعالیت

9-یک سری فرم برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز منتورها

10-فرم هایی برای در خواست سرمایه استارتاپ ها از سرما یه گذاران

11-فرم هایی برای تعهد نسبت به رازداری و یا رعایت محرمانگی

12-فرم هایی که در آن ها اطلاعات مورد نیاز اشخاص حقوقی تکمیل می شوند.

13-فرم هایی برای نگهداری اطلاعاتی از تیم استارتاپی

14-در برخی شتاب دهنده ها ، افراد برای حضور و ماندگاری در آن شتاب دهنده ، فرم تعهد حضور و ماندگاری پر می کنند .

نمونه قرارداد های ذکر شده شتاب دهنده ها ، معمولا دارای چه محتوایی هستند ؟

1-برای صورت جلسه های هیات مدیره از نمونه های ساده ای استفاده می شود :

این صورت جلسه ها اغلب تیتری با عنوان آن شرکت یا موسسه دارند :

مثلا : صورت جلسه هیات مدیر موسسه ( شرکت )  : . . . . .   ( سهامی خاص )

در ادامه شرح مختصری از جلسه آن ها ذکر می شود :

جلسه اعضای هیات مدیره شرکت . . . . ( سهامی خاص ) با شماره ثبت . . . . و شناسه ملی . . . .

در بخش میانی حضور اکثریت اعضا ذکر می شود :

یعنی : با حضور همه یا اکثریت اعضا در تاریخ . . . . و ساعت . . . . در محل مشخص و قانونی شرکت تشکیل شد و در پایان تصمیمات ذیل گرفته ( اتخاذ ) شد .

و در ادامه اهم تصمیمات بیان میشود .

در پایان عناوین اعضای اصلی و امضاء کنندگان ذیل صورت جلسه بیان می شوند. با این شکل :

1-آقا ( خانم ) . . . به کد ملی . . . ( ریاست هیات مدیره شرکت )

2-آقا ( خانم ) . . . به کد ملی . . . ( نایب رئیس هیات مدیره شرکت )

3-آقا ( خانم ) . . . به کد ملی . . . ( مدیر عامل یا عضو هیات مدیره شرکت )

تشریح صورت جلسه بدین صورت می باشد :

دستور جلسه : در این جا به طور کامل شرح داده می شود .

محل ، تاریخ و عنوان ( دستور ) صورت مجلس آتی ( بعدی ) : . . . . ( در این جا تشریح می گردد)

و در پایان اعضای نامبرده شده از هیات مدیره شرکت مورد نظر ، صورت جلسه را امضاء می نمایند .

4-نامه های مربوط به اشتغال کار افراد آن شتاب دهنده و یا استارتاپ ها :

این گواهی های اشتغال به کار با ذکر مبدا و مقصد نامه به فرم : از …. و به : …. شروع می شوند .

موضوع این نامه ها عموما : گواهی اشتغال به خدمت یا اشتغال به کار می باشد .

به طور معمول در پایان این گواهی ها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده ، مطلب ذیل قید می شود :

گواهی صادر شده در راستای موضوع نامه فعلی ، صادر شده و فاقد هرگونه اعتبار و ارزش و تعهد قانونی دیگری می باشد .

4-نامه های مربوط به اشتغال کار افراد آن شتاب دهنده و یا استارتاپ ها :
4-نامه های مربوط به اشتغال کار افراد آن شتاب دهنده و یا استارتاپ ها :

فرمت کلی معمول این گواهی اشتغال این چنین است :

از شرکت :…

به اداره یا سازمان یا شرکت : …

موضوع نامه : گواهی اشتغال به خدمت ( کار )

ریاست محترم شرکت ( سازمان ) ( اداره ) :

با سلام

احتراما بدین وسیله گواهی می گردد که آقای ( خانم ) . . . فرزند . . . دارای شماره شناسنامه . . . صادر شده از . . . و دارای کد ملی . . . از نیروهای ( کارکنان) قراردادی / پیمانی  رسمی این شرکت ( سازمان ) با میزان حقوق و مزایای . . . می باشد .

گواهی صادر شده در راستای موضوع نامه فعلی ، صادر شده و فاقد هرگونه اعتبار و ارزش و تعهد قانونی دیگری می باشد .

8-قرارداد های انجام کار و فعالیت  : در قراردادهای کار اغلب ، به ماده شماره ده قانون کار جمهوری اسلامی ایران استناد می شود . ( و همچنین تبصره الحاقی شماره 3 ماده 7 ) .

به این شکل :

عنوان نامه : قرارداد کار

مقدمه نامه : این قرارداد بر اساس ماده شماره 10 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و تبصره شماره سه ماده هفت قانون ذکر شده ( و ماده 8 بند اول ) ( مقررات رفع برخی از مانع های تولید و سرمایه گذاری های صنعتی ) تصویب شده 25 آبان 1387  ( مجمع تشخیص مصلحت کشور ) میان همکار و کار فرما بسته و منعقد می گردد .

در این قراردادهای کار در یکی از بندها و مواد ، باید طرفین قرار داد به طور کامل مشخص و تشریح شوند .

ماده اول ( 1 ) ( الف ) : طرفین این قرارداد

قرارداد جاری میان افراد ( اشخاص ) ذیل جاری شده است :

الف) شرکت . . . ( سهامی خاص ) دارای شماره ثبت . . . و شماره شناسه ملی . . . به آدرس ( نشانی ) . . . با نمایندگی جناب . . . . ( مدیر عامل ) و جناب . . . ( عضو هیات مدیره ) که بعد از این به عنوان کارفرما شناخته و خوانده می شوند .

ب) جناب آقای ( خانم ) . . . فرزند . . . دارای شماره شناسنامنه . . . . و دارای کد ملی . . . به تاریخ تولد … تابعیت کشور . . . دارای وضعیت تاهل . . . . به آدرس ( نشانی ) . . . که بعد از این به عنوان همکار شناخته و خوانده می شود .

در این قراردادهای کاری معمولا ، موضع کار در یکی از مواد و بندها ( اغلب ماده دوم ) بیان و ذکر می گردد.

ماده دوم : موضوع تفاهم نامه ( قرارداد) : که به این شکل می باشد :

موضوع قرارداد جاری : اجرا و انجام کلیه وظایف قانونی و مجموع تعهدات قراردادی شخص همکار طبق وظیفه های حرفه ای و تخصصی و شغلی محول شده از سوی کارفرما با عنوان شغلی : … در محل مرکز اصلی شرکت … و رعایت نمودن آیین نامه های داخلی شرکت و شرح وظایف مختص همکار در مقابل دریافت حق العمل ( حق السعی ) می باشد .

باید در ماده شماره سوم قراردادهای انجام کار : مدت زمانی برای قرارداد در نظر گرفته شود .

به این شرح : ماده سوم : مدت قراداد ( تفاهم نامه )

مدت زمان قرارداد جاری از تاری خ انعقاد قرارداد ( … ) به مدت … تا مورخه … می باشد .

در تبصره ای احتمال تمدید همین قرارداد با شرایط مشابه نیز ذکر می شود :

تبصره : طرفین قرارداد می توانند در صورت داشتن تمایل به ادامه همکاری با هم ، قرارداد جاری را به مدت مشابه ، تمدید نمایند .

در ماده چهارم قراردادهای کاری : میزان و رقم حق العمل ( حق السعی ) بیان می شود .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد شتاب دهنده هستید

ماده شماره 4 : حق العمل ( حق السعی ):

کارفما متعهد خواد شد که در مقابل اجرا و انجام تعهدات موضوع این تفاهم نامه ( قرارداد ) توسط همکار ، به صورت ماهیانه مبلغ …. ریال ( تومان ) به عنوان حق العمل به همکار پرداخت نماید .همچنین همه کسورات قانونی نیز از همین مبلغ کسر خواهند شد . و در ادامه بندهای مختلف مربوط به مبلغ حق العمل ذکر می شوند : حقوق پایه : … ریال حقوق مسکن : … ریال ( تومان ) حقوق بن کارگری و خواربار : … ریال ( تومان ) و …

تبصره : شخص کارفرما در مشخص کردن مبالغ مربوط به حق العمل و حقوق و مزایای همکار ، تابع و مطیع قوانین جاری و لازم الاجرای کشور می باشد .

همچنین در ماده 5 این قرارداد بهتر است میزان ساعت فعالیت و مقدار مرخصی های مجاز نیز تعیین شود .

ماده شماره 4 : حق العمل ( حق السعی ):
ماده شماره 4 : حق العمل ( حق السعی ):

به عنوان نمونه ماده 5 می تواند به این شرح باشد :

ماده پنجم : میزان ساعت کار و مرخصی های مجاز

بند اول ماده 5 – معمولا میزان ساعت کار برای همکار 44 ساعت در طول هفته و مقدار مرخصی ایشان در طول ماه 5/2  روز تعیین می شود ( این دو مقدار بر اساس قوانین و مقررات جاری و لازم الاجرای کشور می باشد )

بند دوم ماده 5 : در این تبصره از ماده 5 شخص همکار ، متعهد و ملزم می شود که ، پیش از استفاده از مرخصی های این ماده ، موضوع را پیشاپیش به اطلاع کارفرما رسانده باشد . به شکلی که نبود ایشان ( عدم حضور ) اختلال و مشکلی در کارکرد درست و موثر همکار برای سازمان و دیگر کارکنان ایجاد نکند . و در مواردی که عدم حضور ایشان سبب نقصان و عقب افتادگی در کار می شود ، همکار موظف است به هر شکلی ، آن را جبران نماید .

ماده پنجم : میزان ساعت کار و مرخصی های مجاز
ماده پنجم : میزان ساعت کار و مرخصی های مجاز

در ادامه به تشریح ماده ی ششم قرارداد های کار که ذکر تعهدات کارفرما می باشد می پردازیم :

ماده ششم  : تعهدات کارفرمایی

این ماده نیز به نوبه خود دارای تعدادی تبصره است .

تبصره 1-6 : بر اساس زمان های مشخص شده ، حق الزحمه همکار بدون اتلاف وقت به ایشان پرداخت شود. وهمیشه بر اساس قانون تصویب شده در قانون کار لازم الاجرا برای کارگران ،  نسبت به پرداخت حقوق و تسهیلات مورد توافق ایشان به موقع ایفای نقش کند.

تبصره 2-6 : براساس ماده 148  قانون کار و در راستای انجام همه مسئولیت های اجتماعی خود ، همکار را در سازمان تامین اجتماعی بیمه کند و مقدار حق بیمه که سهم کارفرما می باشد را ، بر اساس قانون و مقررات به سازمان بیمه گر پرداخت کند .

تبصره 3-6 : همه تجهیزات و وسائل و امکانات مورد نیاز برای اجرا و انجام الزام های قانونی و اجرای التزامات مورد قرارداد را برای شخص همکار ، فراهم کند ، به صورتی که همکار از تجهیزات و بهره مندی ها مورد نیاز بر اساس عرف ، برخوردار باشد .

در ادامه تشریح نمونه قرارداد شتاب دهنده ، به بیان ماده هفتم از قراردادهای کاری می پردازیم :

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد شتاب دهنده هستید

ماده هفتم : تعهدات کارمند ( همکار ) :

همکار به شرح ذیل متعهد می شود و ملزم است که :

ماده هفتم : تعهدات کارمند ( همکار ) :
ماده هفتم : تعهدات کارمند ( همکار ) :

تبصره 1-7 :

به شکلی صحیح و شایسته در نگهداری از اموال و تجهیزاتی که حسب مورد ، و جهت اجرای موضوعات قرارداد و وظایف خود از سوی کارفرما و به صورتی امانت در اختیارش قرار داده شده است ، تلاش و کوشش نماید و به صورتی شایسته از آن ها نگهداری کند . این نگهداری باید به صورتی باشد که در آن تجهیزات نقصان یا خرابی و عدم کارکرد و یا کاهش در ارزش ، به وجود نیاید . و در صورت عدم رعایت ، همکار ملزم به جبران هرگونه خسارت احتمالی به وسائل مذکور می باشد .

تبصره 2-7 :

شخص همکار تعهد می کند که همیشه با داشتن حسن نیت ، نسبت به انجام و اجرای تعهدات موضوع قرارداد ( وظایف خود ) ، اقدام کند و در این مورد تمام آیین نامه ها اعم از  آیین نامه های داخلی شرکت ، نظیر بخش نامه های ساعت کاری و انضباط اداری تعیین شده را به خوبی رعایت کند .

هرگونه کوتاهی از سوی ایشان و عدم اجرای صحیح وظایف محوله ، بنا بر تشخیص کارفرما به عنوان تخلف سازمانی محسوب می شود و کارفرما مجاز است که ضمن فسخ نمودن پیمان ، همه خسارت های وارده به کارفرما را از همکار ( کارمند ) طلب کند .

تبصره 3-7 :

اگر کارفرما به لحاظ عدم رعایت هر یک از بند ها والزامات تعیین شده در قرارداد، دچار خسارت و خسرانی گردد ، همکار ( کارمند ) ملزم است که همه خسارات وارد شده که ناشی از کوتاهی ایشان می باشد را ، جبران نماید . برخی از اهم موارد این تخلفات سازمانی به این شرح می باشند :

*بدون دلیل و علتی موجه محل خدمت ترک شود. * فسخ کردن یک طرفه قرارداد بدون اطلاع قبلی و کتبی به کارفرما. * کوتاهی و قصور در انجام وظایف محوله و قانونی . * رعایت ننمودن آیین نامه های انضباطی شرکت و دیگر مقررات بنا بر تشخیص کارفرما . *

 

در ماده هشتم این قراردادهای کاری در شتاب دهنده ها : از دیگر پرداخت های احتمالی تحت عنوان سایر پرداخت ها یاد می شود .

ماده هشتم : سایر  پرداخت ها :

کارفرما بر حسب مورد و طبق شرایطی قادر خواهد بود نسبت به پرداخت موارد ذیل اقدام کند :

تبصره 1-8 : عیدی شخص همکار ( کارمند ) بر طبق قوانین و مقررات اداره کار ( وزارت کار ) پرداخت گردد.

تبصره 2-8 : حقوق سنوات و یا مزیت های پایان کار : بر حسب قانون و تصویب های 25 آبان 1387 توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حق سنوات به نسبت میزان کارکرد همکار پرداخت شود .

در بخش پایانی این قرارداد های کاری معمولا ماده نهم نیز با عنوان ، پایان یا خاتمه قرارداد آورده می شود .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد شتاب دهنده هستید

ماده نهم : پایان ( خاتمه ) قرارداد :

این قرارداد یک پیمان و قرارداد لازم و مورد نیاز بوده است و برای هر دو طرف ، لازم الاجرا می باشد . و فقط می تواند در موارد زیر لغو و یا منحل گردد . این قرارداد با توافق به صورت کتبی ، از سوی هر دو نفر قابل دفاع و نیز اقاله می باشد . و هر دو طرف مکلف هستند پس از اقاله کردن قرارداد ، در اسرع وقت ، نسبت به تسویه آن بر اساس مقررات و قوانین اقدام داشته باشند .همچنین هر دو طرف می توانند برای فسخ قرارداد نیز مبلغی به عنوان حق فسخ در نظر بگیرند .

بعضا نیز اقامتگاه های طرفین در ماده شماره دهم 10 آورده می شود .

ماده دهم  : اقامتگاه هر دو طرف به شرح آدرس و نشانی ذکر شده در این ماده از قرارداد می باشد و همه اخطاریه ها و ابلاغ های احتمالی به آن آدرس ها ارسال خواهند شد .

تبصره ماده 10 :

اگر هر یک از دو طرف تغییری در نشانی خود داشته باشد ، ملزم است که آخرین تغییرات در آدرس و نشانی خود را به آگاهی طرف مقابل نیز برساند . در غیر این صورت همه ابلاغیه ها و اخطارهای احتمالی به آدرس اولیه ، ابلاغ شده قطعی به حساب می آیند .

در ماده 11 نیز تعداد نسخه های قرارداد ذکر می شوند :

 

9-یک سری فرم برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز منتورها  :

در این فرم ها اطلاعات مربوط به منتور های شتاب دهنده ، تکمیل می شوند . این اطلاعات شامل اطلاعات شخص ( نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره (کد ) ملی ، آدرس محل سکونت ) .

اطلاعات تماسی ( شماره موبایل و تلفن ثابت ، آدرس ایمیل و دیگر صندوق های پستی الکترونیکی  ) . اطلاعات تحصیلی ( آخرین مدرک و مقطع تحصیلی ) خواهد بود ، که در قالب فرم و جدول هایی تکمیل و تحویل داده می شوند .

در بخش توضیحات ذکر می شود که : تصاویری از صفحه ابتدایی شناسنامه یا کارت ملی نیز به فایل جدول ضمیمه گردد . همچنین تصویری از آخرین مدرک تحصیلی منتور به همراه رزومه کاری و تحصیلی و شغلی و سوابق تحقیقاتی و مقاله های ایشان نیز ضمیمه می شوند .

معمولا فایل های مربوط به اطلاعات منتور ها در قالب نرم افزار word    تهیه می شوند و گاها در آن قالب نیز ، از سایز و فونت های خاصی به عنوان معیار و مبنا استفاده می شود .

10-فرم هایی برای در خواست سرمایه استارتاپ ها از سرما یه گذاران :

در طی این فرم ها اعضای استارتاپ و یا موسسین کسب و کار نو  درخواستی را برای آن شرکت شتاب دهنده مبنی بر پرداخت و تحویل بخشی از سرمایه کار ، ارائه می دهند . مثلا در فرمت زیر :

در راستای تفاهم نامه و قرارداد انجام سرمایه گذاری ( شراکت ) ، به تاریخ . . . امضاء کنندگان زیر از تیم شتاب دهنده ، درخواست دارند که نسبت به پرداخت بخش دیگری از سرمایه لازم  اقدام شود . و در ادامه نام کاملی از شرکت و تیم موسس استارتاپی ذکر می شود . و وضعیت تاسیس آن استارتاپ اعم از : تاسیس شده یا در شرف تاسیس می باشد ، نیز ذکر می گردد .

همچنین لازم است که نام و سمت موسسین آن نیز بیان گردد . مبلغ سرمایه دریافتی در نوبت های قبلی و مجموع سرمایه های دریافت شده نیز لازم است بیان شود . که به شرح ذیل است :

*نام کاملی از شرکت متقاضی سرمایه از شتاب دهنده

*حالت و وضعیت شرکت : الف- تاسیس شده و دارای شماره ثبتی . ب- در شرف تاسیس می باشد .

*نام تعدادی از موسسین به همراه سمت آن ها در شرکت استارتاپی

*میزان مبلغ دریافت شده سرمایه در سری قبل

*مجموع کل هزینه ها ( دریافت یا پرداخت شده ).

*میزان سرمایه مورد نیاز فعلی .

*میزان مجموع هزینه های مورد پیش بینی

و در پایان ، صحت اطلاعات مندرج فوق مورد تایید افراد ذی صلاح قرار می گیرد  . البته این نمونه قرارداد ها دارای فرمت و متن هایی پیشنهادی می باشند و در موارد مشابه شرکت های شتاب دهنده و نیز موسسین استارتاپ ها می توانند ، شرط و شروط دیگری را اضافه و یا کم نمایند و در کل اصلاحاتی در محتوا داشته و سپس آن را امضاء نمایند . ( البته با رعایت و در چارچوب قانون و مقررات ).

11-فرم های برای تعهد نسبت به رازداری و یا رعایت محرمانگی :

این قرارداد بر طبق ماده 10قانون مدنی با هدف شرح دادن تعهد به رازدار بودن و رعایت کامل محرمانگی در مورخ . . . بین طرفین ذیل در شهر . . .  بسته و منعقد و مورد اجرا قرار گرفت .

در تبصره های این ماده اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی به عنوان متعهد شناخته می شوند . و پس از ذکر مشخصات آن ها ، بند اصلی برای رعایت محرمانگی معمولا به شکل زیر آورده می شود :

آقای ( خانم )  . . . تضمین می دهد که : به عنوان مالک اطلاعات محرمانه این تفاهم نامه و قرارداد می باشد . و یا از طرف مالک اصلی در این زمینه دارای اختیار تام می باشد و از این پس به او مالک اطلاعات می گویند .

همچنین در تبصره دوم این موضوع : مفهوم محرمانگی به خوبی تفهیم می شود . منظور اطلاعات و داده هایی می باشد که ارزش مناسب تجاری باشند .

نظیر اطلاعات فنی مثل اختراع ها ، حق کپی رایت ها ، نرم افزارهای خاص ، اسناد و مدارک معتبر و یا اطلاعات غیر فنی و البته با ارزش تجاری نظیر : داده های حسابداری و مالی ، برنامه های مربوط به بازاریابی و طرح های تجاری . که این اطلاعات و داده ها برای هر دو طرفین به عنوان راز و رمز و محرمانه و اختصاصی شناخته می شوند .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید