نمونه قرارداد استارتاپی

نمونه قرارداد استارتاپی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز در این مقاله سعی خواهیم کرد با بسط کامل و توضیح مفصلی از موضع نمونه قرارداد استارتاپی در خدمت شما مخاطبین گرامی باشیم. ا
ین عبارت در واقع مختصر شده ای از واژه لاتین start up   ( استارت آپ ) می باشد  و منظور کلی از آن ، یک کمپانی ( شرکت ) و یا کسب و کار می باشد . معمولا این شرکت های مورد نظر  به تازگی ایجاد شده و به احتمال زیاد ناشی از فعالیتهای کارآفرینی بوده اند . این کمپانی ها به سرعت رشد می کنند و هدف اصلی آن ها ایجاد راه حل های مناسب برای حل و رفع مشکلات و نیاز های موجود در بازارها می باشد . در ادامه برای آشنایی بهتر شما و بسط  گسترش بیشتر موضوع : نمونه قرارداد استارتاپی  به بیان و پاسخ هایی در خصوص سوالات ذیل خواهیم پرداخت :

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

تعریف کامل استارتاپ چیست ؟
تاریخچه استارتاپ چیست ؟
مراحل راه اندازی یک استارتاپ چیست ؟
قرارداد استارتاپی چیست ؟
قراردادهای استارتاپی دارای چه انواعی هستند ؟
استفاده از خدمات مربوط به : ترم آو سرویس term of service   دارای چه شرایطی است ؟
موارد تاثیر گذار در موفقیت یک استارتاپ چه چیزهایی هستند ؟

[/stextbox]

تعریف کامل استارتاپ چیست ؟

سایت های متنوع و منابع زیادی به ارائه تعاریف خود از مفهوم و واژه استارتاپ پرداخته اند . و شما می تواید با یک سرچ ساده ، به نتایج نسبتا مناسب جهت تفهیم این موضوع دست پیدا کنید . و در معنای کلی و عام ، استارتاپ شامل یک سری پروژه هایی است ، که در حین اجرای آن ها ، یک نظریه بالقوه و خام ، با یاری گرفتن از تلاشها و کوشش های فکری و کاری یک تیم کاری ، منجر به تولید یک محصول خاص و نو می شود . و در پی آن زمینه های مناسب برای فروش ان محصول نیز مهیا می شود .
پس می توان گفت اسارتاپ کل مسیر را از 0 تا 100  پیمایش کرده و همه مرحله های کاری را به شیوه ای همراه با آزمون ، خطا و احتمالا یادگیری های اصول پایه به انجام می رساند . بیان این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که : نظریه های موفق استارتاپی یا استارتاپ هایی که در سطح کشور و یا جهانی موفق بوده اند ، الزاما بر روی کار های علمی خیلی پیچیده فعالیت نداشته اند ، و فقط برای تولید محصولی خاص و متعاقبا فروش بهتر آن به مخاطبین و مشتریان ، نسبت به دیگر رقبا موفق تر عمل کرده اند .
تعریف کامل استارتاپ چیست ؟
تعریف کامل استارتاپ چیست ؟

تاریخچه استارتاپ چیست ؟

اگر تصمیم بررسی تاریخچه و پیشینه استارتاپ را داشته باشیم ، می توان آغاز آن را با آغاز تمدن ها در میان مردم و داد و ستد و خرید و فروش محصولات متنوع یکی دانست . البته شروع دقیق استفاده از واژه استارتاپ به اوایل قرن بیستم و سال 1911 میلادی برمی گردد . این آغازمربوط به شرکتی با عنوان silicon valley   بود .از مهم ترین تولیدات این کمپانی می توان به استارتاپ آی بی ام IBM   اشاره داشت . از دیگر موفق ترین و مشهور ترین استارتاپ های سطح دنیا می توان کمپانی اپل apple   را نام برد. موسس این استارتاپ استیو جابز می باشد .گوگل نیز از استارتاپ های مطرح امروزه در سطح جهان می باشد . نظریه و ایده مربوط به گوگل در 1997 طرح شد  و در سال 1998  شرع کرد و به تولید محصولات خود پرداخت . در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل از قوی ترین و پیچیده ترین ها در سطح جهان می باشد .
تاریخچه استارتاپ چیست ؟
تاریخچه استارتاپ چیست ؟

مراحل راه اندازی یک استارتاپ چیست ؟

شروع کار یک استارتاپ دارای مراحلی است که می توانند به عنوان الگو و نمونه برای راه اندازی دیگر کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرند .  این مراحل کلی می باشند و ممکن است برخی افراد بنابر سلیقه و مهارت و یا تجربه خود مراحل جزئِی نیز به آن بیفزایند . اگر شما تصمیم به راه اندازی استارتاپی موفق داشته باشید ، بهتر است مراحل را با دقت دنبال نمایید :
1-نظریه پردازی ( ایده پردازی )
2-بررسی و تحقیق و مشخص نمودن نقشه و مسیر راه
3-ثبت کردن نظریه و ایده خود و داشتن ادعای مالکیت نسبت به آن
4-تولید و تهیه نمونه آغازین ( اولیه )
5-عرضه نمودن نمونه اولیه به بازارهای مورد هدف و بررسی دقیق بازار
6-ثبت ایده و تولید شما
7-یافتن سرمایه گذارها
مراحل راه اندازی یک استارتاپ چیست ؟
مراحل راه اندازی یک استارتاپ چیست ؟

در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی به توضیح مختصری از مراحل فوق می پردازیم :

1-نظریه پردازی ( ایده پردازی )  : این نکته حائز اهمیت است که همواره نیازی نیست که ایده و نظریه اولیه یک استارتاپ خیلی پیچیده و خاص و جدید باشد و یا این که هزینه های زیادی برای سرمایه گذاری داشته باشد . ممکن است یک فرد یا ایجاد تغییرات اچیزی در یک محصول موجود ، نظر و توجه مشتریان زیادی را به خود جذب نماید . نهایتا این که از بیان و دادن ایده های خود هراس و ترسی نداشته باشید.
2-بررسی و تحقیق و مشخص نمودن نقشه و مسیر راه : کاغذی سفید برداشته و کلیات و نقشه راه خود را یادداشت نمایید. این در حقیقت طرحی خام از ایده شما و مسیر کلی می باشد . مشابه مرحله اول که به ایده پردازی پرداختید در این گام نیز اندکی خیال پردازی داشته و اهداف خود را تا نهایت امکان ترسیم کرده و پیش ببرید .
در این مرحله می توانید به تحقیقاتی در خصوص نطریه و ایده خود نیز بپردازید . نکته مهم در این جا این است که : بهترین گرینه برای آغاز کار تحقیق شما این می باشد که : از آشناها و نزدیکان خود درخواست نمایید که در مورد ایده و طرح شما ، نظرات خود را اعلام کنند و در صورت داشتن هرگونه ایراد و عیبی ، آن را به شما تذکر دهند .

3-ثبت کردن نظریه و ایده خود و داشتن ادعای مالکیت نسبت به آن :

دقت داشته باشید که در حوزه تحقیقات و دریافت نظرات اطرافیان ، از محدوده خانواده  و آشنایان کاملا مورد اعتماد ، فراتر نروید چون با این شکل ایده شما افشا شده و ممکن مورد سرقت دیگران قرار گیرد . در ادامه شما باید ایده خود را به ثبت رسانده و نسبت به آن ادعای مالکیت داشته باشید . این ایده جدید متعلق به شماست و مالک اصلی و همیشگی آن شما هستید .
4-تولید و تهیه نمونه آغازین ( اولیه ) : ایده های حالت های مختلفی از جمله خدماتی ، آزمایشگاهی و یا تولیدی دارند. در موارد خدماتی بودن ایده ها قطعا نیازی به تولید نمونه های اولیه نمی باشد . ام در دو مورد دیگر در هر شکل شما باید یک نمونه را به عنوان نمونه اولیه تولید کرده و ارائه دهید . سعی کنید در تولیدات نمونه های اولیه دقت عملی زیادی به خرج داده و محصولات با کیفیتی که سبب رضایت مردم شود ، ارائه دهید .
5-عرضه نمودن نمونه اولیه به بازارهای مورد هدف و بررسی دقیق بازار :
شبیه به گام دوم که گفتیم ایده را به نزدیکان نشان دهید ، در این مرحله با توجه به ثبت شدن رسمی ایده و ادعای مالکیتی که شما نسبت به آن دارید ، می توانید پا را فراتر گذاشته و جامعه هدف مورد نظر را گسترش دهید . چند نمونه از ایده را تولید کنید ( مثلا صد عدد ) و به جامعه هدف خود جهت اظهار نظر ارائه دهید . می توانید از فرم های نظر سنجی در این مرحله استفاده نمایید .
شما می توانید در فرم های نظر سنجی موارد زیر را نیز مد نظر قرار دهید تا مخاطبین نظر خود را اعلام کنند : * میزان کیفیت تولید * کیفیت ظاهری * میزان کیفیت خدماتی * قیمت مناسب و پیشنهادی برای محصول * پیشنهادات برای ارتقاء کیفیت آن * مقدار علاقه و تمایل مخاطبین به این محصول * میزان احتمال موفق شدن محصول در بازار *  نقیصه ها و نیازمندی های دیگر محصول
6-ثبت ایده و تولید شما  :  در این مرحله شما باید به لحاظ قانونی محصول خود را ثبت نمایید و اطمینان حاصل شود که دیگران از محصول شما با نام خودشان ، استفاده ننمایند .
7-یافتن سرمایه گذارها : این مرحله احتمالا از مهم ترین مراحل و بزرگ ترین چالش در زمان شروع یک استارتاپ و یا کسب و کار موفق می باشد .

قرارداد استارتاپی چیست ؟

در این قسمت سعی داریم ، از انواع قراردادهای مربوط به استارتاپ و منطبق با قوانین و مقررات جاری کشور خودمان ( ایران ) بحث و صحبت نماییم . پس قوانین و مقررات هر کشوری می تواند چارچوپ قرار دادها در آن کشور را تعیین و مشخص نماید . پس ما نمیتوانیم از نمونه قراردادهای سایر کشور ها به راحتی استفاده نماییم .
و اما در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی ، مفهوم قرارداد استارتاپی را توضیح خواهیم داد.
در حقیقت قراردادها بیان گر رفتارهای میان افراد و یا گروهها در مقابل هم می باشند .این قراردادها می توانند تعهدات و حق وحقوق افراد را چه در شرایط عادی و چه شرایط وجود اختلافات ، مشخص و تعیین نمایند .
همین قراردادها هستند که مشخص می کنند در زمانی که یکی از طرفین به تعهداتش عمل نکند ، چه عواقبی پیش خواهد آمد ؟  بهتر است قراردادها به شکلی مجزا و جداگانه تنظیم شوند و ما باید شرایط مخصوص و ویژه را در هریک به خوبی در نظر بگیریم . معمولا توصیه ها بر این است که : در زمان شروع انعقاد قراردادها از نمونه های پیشین اینترنتی کمک نگیرید و قرار داد فعلی شما مختص مدل و ایده و کسب و کار فعلی شما باشد و باید با دیگر حالات متفاوت باشد .
قرارداد استارتاپی چیست ؟
قرارداد استارتاپی چیست ؟

قراردادهای استارتاپی دارای چه انواعی هستند ؟

1-قرداد موسسین استارتاپ : در هنگام آغاز هر استارتاپی ، موسسین آن با هم به توافق هایی باید برسند ، که ایده مربوط به استارتاپ و کسب و کار آن ها چیست ؟ موسسین چه افرادی هستند ؟ هر کدام از اعضاء چه نقش هایی در آن استاتاپ دارند ؟  و میزان تعلق سرمایه شرکت به هرکدام از آن ها چقدر است ؟

2-قرارداد ها و توافق نامه های سهام داران

در زمان شروع به کار هر استارتاپی ، برای آن که مدیریت آن بهتر شود و بتوان سرمایه گذاری های بخش خصوصی بهتر و بیشتری را داشت ، لازم میشود که قراردادی نیز برای سهام داران تنظیم و منعقد گردد . در این قراردادها حقوق مربوط به سهام داران و زمان استفاده از آن حقوق تعیین می گردد . منظور از این حقوق ، حقوق مربوط به سهام داران در زمان انتقال سهم شان ، حقوق انحلال اول ، بازپرداخت ها پس از مرگ سهام داران یا ناتوانی ایشان از ادامه همکاری ، میزان قدرت هر کدام از سهام داران در امر مدیریتی و اجرای در استارتاپ مورد نظر ، می باشد .

3-قرارداد هایی برای استخدام و جذب همکاری

جهت داشتن روندی رو به رشد در یک استارتاپ ، لازم میشود که برای برخی قسمت ها و در زمان هایی خاص به جذب نیرو و همکار جدید روی آورید . پس در این قسمت نیز تنظیم یک سری قرارداد با درنظر گرفتن شرایط امر ، ضروری به نظر می رسد .

4-قرارداد هایی برای عدم افشاء اسرار ( رازداری تیم استارتاپی )

یعنی با ورود هر فرد از تیم و یا نیروی جدید به گروه استارتاپی ، ایشان در وهله اول باید قرارداد رازدار بودن را امضاء نماید . هدف از این نوع قرار داد محرمانه ماندن  محافظت از ایده ها ، اطلاعات خصوص و مالکیت های موجود در آن تیم استارتاپی می باشد .
5-قرارداد های عملیات : برای این که از هر نوع برداشت سوء و یا تناقض هایی در اقدامات و اختلاف هایی بین موسسین در یک استارتاپ ، خودداری شود ، بهتر است که یک قرارداد نیز در حوزه عملیاتی جامع بسته و تنظیم شود . در این قرارداد است که ارتباط بین موسسین بهتر مشخص می شود و درحقیقت این قرار داد همه چیز آن استارتاپ را طراحی و ترسیم می نماید .

قرارداد نداشتن رقابت

یک ایده از زمان مطرح شدن تا رسیدن به تولید ، راه های زیادی را ممک است طی کند و احتمالا در این مسیر دچار تغییراتی نیز در طراحی و نوع ایده خواهد شد . که البته این تغییراتی که حاصل بازخوردهای خود افراد می باشد ، دارای ارزش فراوانی است ، زیرا مطمئنا برای آن هزینه هایی اعم از مالی و یا غیر مالی صرف گردیده است . با کمک گرفتن از قرارداد های نبود رقابت ، اعضاء آن استارتاپ ، آن افرادی را که در جریان طرح ایده های استارتاپ حضور و دخالت داشته اند را ملزم و متعهد می کنند که ، در یک بازه زمانی معین مثلا تا 5 سال ، از تولید و تهیه محصولاتی شبیه محصول مورد نظر ایده ، خودداری کنند و یا این که با دیگر شرکت های رقیب در زمینه تولیدات مشابه ، همکاری نداشته باشند .
بنابراین کسی نخواهد توانست تجربه های به دست آمده از زحمات تیم آن استارتاپ را از شرکت بیرون برده و به تولید جدیدی با هزینه های کم تر و صرف زمانی کمتر انجام دهد .

استفاده از خدمات مربوط به : ترم آو سرویس term of service   دارای چه شرایطی است ؟

بیشت استارتاپ ها ممکن است سرویس و خدمت خود را به کمک سایت ها و یا نرم افزارهای گوشی همراه انجام دهند ، شرایط مربوط به استفاده از این خدمات ( TOS    ) یک قرارداد بین استارتاپ و مخاطبین و کاربران آن می باشد ، که این توافق نامه در خصوص شرایط  و محدودیت های مربوط به استفاده از آن خدمات ، مشخص می شود .
مخاطبین و کاربران : با خواندن آن قرارداد و انتخاب برخی از گزینه ها  نظیر : شرایط استفاده از …  را خواندم و با آن ها موافق هستم ، یا دیگر موارد مشابه ، آن قرارداد را تایید و در اصطلاح امضاء می کنند . و در عین حال موظف به اجرای تعهدات خود هستند .در زمان های ایجاد اختلاف هایی بین استفاده کننده گان از محصولات و تیم استارتاپی ، همین قرارداد ها هستند که مشکل و اختلاف را حل می کنند .

موارد تاثیر گذار در موفقیت یک استارتاپ چه چیزهایی هستند ؟

از مفهوم استارتاپ نکات زیادی را می آموزیم و می دانیم که یک ایده جدید مشابه یک جوانه تازه شکفته درخت می باشد و باید به خوبی مورد مراقبت قرار گیرد ، مهم ترین مرحله در نمو و رشد هر گیاهی ، مرحله های ابتدایی رشد آن می باشد . و با عبور موفق از این مرحله ، تحمل ها و توانایی های آن جوانه در شرایط سخت بعدی بیشتر خواهد شد و می توان به بزرگ شدن و سالم ماندن و موفقیت های آتی آن نیز امیدوار تر بود .
در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی ، به بیان عوامل مهم  و تاثیر گذار در موفقیت یک استارتاپ خواهیم پرداخت . این عوامل عبارتند از :
1- موسسین استارتاپ
  2- گروه ( تیم )
3- استراتژی های رشد در استارتاپ
4- محصول کاری کسب و کار جدید ( استارتاپ نو )
5- عملیات بازاریابی ( marketing    )

1- موسسین استارتاپ

مطمئنا راهبر و سرپرست خوب در یک تیم قادر است که : در شرایط و فرصت های گوناگون به افراد تیم کمک نماید و وضعیت هایی را جهت پیروزی و موفقیت تیم و نیز رهایی از مشکلات و شکست ها ، ایجاد کند . ایشان قادر است تصمیم هایی سرنوشت ساز را بگیرد . و با در نظر گرفتن نظر دیگران و شرایط موجود می تواند وضعیت مناسبی را برای موفقیت تیم و هدایت به سمت رسیدن به هدف مشترک ، ایجاد نماید . و برعکس یک سرپرست نا لایق نیز می تواند همه چیز را خراب کرده و تیم را به سمت شکست سنگینی هدایت کند .

2-گروه ( تیم )

لغت استارتاپ در معنای مستتر و پنهانی که دارد ، به معنی یک تیم است که در پی یک هدف و آرزو و رویا هستند . ( مانند اکثر تیم های ورزشی ) . تمامی اعضای این تیم به سوی آن هدف در تلاش و حرکت هستند و لذا بهتر است از حداکثر هماهنگی و هم دلی و … با هم برخوردار باشند . و با داشتن نظم و هم دلی و همکاری بالا ، موفقیت و پیروزی برای آن ها تضمین شده است .

3-استراتژی های رشد در استارتاپ

در بخش های ابتدایی این مقاله عرض کردیم که بهتر است در یک استارتاپ موفق ، نقشه ای از راه و مسیر خود برای رسیدن به آن هدف داشته باشیم . مثلا در بیشتر مواقع با کمک همین استراتژی یا نقشه می توان سرعت کار ها را بالاتر برده و یا در زمان هایی که با چالش های خاصی مواجه می شویم ، از سرعت خود به منظور دقت بیشتر و تامل کافی ، بکاهیم . نکته ای که این جا به ذهن می رسد این است که : همه اعضای تیم می بایست از نقشه راه و استراتژی پیروی کنند .

4-محصول کاری کسب و کار جدید ( استارتاپ نو )

در انتخاب خود برای محصول جدید به دقت زیادی نیاز دارید ، شاید محصول دوست داشتنی شما از نظر جامعه جالب نباشد و یا برعکس ممکن است مشکلات عمده ای از همه جامعه را بر طرف نماید . در هر صورت شما ممکن است موفقیت زیادی کسب کنید و یا حتی شکست بخورید . پس در نهایت بعد از ایده پردازی بهتر است به بررسی و مطالعات دقیق در خصوص نقشه راه و محصول تولیدی خود بپردازید . تا از عکس العمل جامعه در خصوص تولید جدید خود آگاه شوید .

5-عملیات بازاریابی ( marketing )

در این مرحله است که محصول ( یا خدمات )  جدید و تولید شده شما ، به دست بازار هدف و مشتریان می رسد . البته ممکن است در ابتدا استقبال مناسبی از محصولات جدید ، در بازار وجود نداشته باشد. هما طور که خود ما نیز در خرید هایمان از فروشگاه ها بیشتر به دنبال کالای مشهور می گردیم . پس در اینجا مفهوم بازاریابی و تلاش فراوان جهت این موضوع ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . شما باید همه توان و تلاش خود را برای عبور موفق از این مرحله به کار بگیرید ، تا در نهایت مخاطبین و یا کاربران جذب محصو و خدمات شما شوند .

سیستم تولید محتوای استارتاپ

شما بعد از گذراندن تمامی مراحل استارت آپ نیاز به تولید محتوا برای وب سایت واپلیکسشن خود دارید.
این تولیدمحتوا بهتر است هدفمند و دارای استراتژی باشد و هزینه شما هدر نرود.
شما می توانید جهت تولید محتوای هدفمند با ما در تیم هشت در تماس باشید.
در پایان امیدواریم از مطالعه نمونه قرارداد استارتاپی استفاده برده باشید و این نمونه قرارداد استارتاپی بتواند برای شما راهگشا باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید