مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا

مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم در خصوص مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا صحبت کنیم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

تولیدا محتوا چیست و محتوا نویس کیست ؟

چگونه می توان محتوا نویس شد و یا محتوا نویسی را یاد گرفت ؟

باید ها و نباید های تولید محتوای حرفه ای کدام موارد را شامل می شوند ؟

برای ان که به یک محتوا نویس حرفه ای و با مهارت تبدیل شویم چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

[/stextbox]

مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا
مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

 

تولیدا محتوا چیست و محتوا نویس کیست ؟

امروزه در حوزه های متنوعی شاهد روی کار امدن تکنولوژی های پیشرفته و جدید هستیم . حوزه هایی چون اموزش ، تجارت ، اقتصاد ، مدیریت ، ورزش و غیره . برای کسب موفقیت در هر یک از این حوزه ها دیگر روش های سنتی و قدیمی جوابگو نمی باشند بلکه باید دست به اقدامت و امتحان روش های جدید و به روز زد .

به طور مثال باید به تبلیغات به طور ویژه ای توجه داشت . فرقی نمی کند که در چه حوزه ای در حال فعالیت هستید و می خواهید که ان را گسترش دهید باز هم به تبلیغات قوی و بازاریابی نیازمندید .

این تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات می تواند به صورت های مختلفی انجام شود ،  می تواند به صورت تراکت معرفی گردد ، می تواند به صورت تیزر تبلیغاتی باشد ، می تواند در شبکه های مجازی به صورت محتوا های متنی ، تصویری و ویدیویی منتشر شود . در واقع تمامی حالت های گفته شده نوعی محتوا را دارا می باشند که تنها فرم و قالب ان ها متفاوت است .

حال اجازه دهید به معرفی دقیق تر محتوا و چیستی آن بپردازیم و فرق محتوا یا content را با داده ، اطلاعات و دانش بفهمیم . در واقع نمی توان تعریف دقیق و مشخصی از محتوا ارائه داد اما در این باره سعی داریم تعدادی از تعاریف موجود را ارائه دهیم .

تولیدا محتوا چیست و محتوا نویس کیست ؟
تولیدا محتوا چیست و محتوا نویس کیست ؟

محتوا یا content

به بیانی محتوا یا content شکل و فرم خاصی از اطلاعات می باشد . این اطلاعات برای انسان به عنوان مخاطب باید قابل درک باشد . از واژه ی محتوا بیشتر در حوزه های رسانه ای و بازاریابی استفاده می شود و در این حوزه شامل پیام ها در انواع مختلف گزارش ، خبر ، ارتباط جمعی و بیان احساسات می باشد .

به بیان دیگر هر گونه متن ، تصویر و ویدیو و یا ترکیبی از هر سه می تواند یک محتوا را تشکیل دهد . داده شامل مجموعه ای از نماد ها مانند حروف و اعداد است . اطلاعات مجموعه ای از داده ها ، اخبار ، مفروضات و دانسته ها را شامل می شود و دانش یک ساختار است برای تولید و دسته بندی و سازماندهی اطلاعات در قالب های خاص .

پیش تر در خصوص محتوا ، تعاریف ان و تفاوتش با دانش ، داده و اطلاعات صحبت کردیم . حال می خواهیم بدانیم تولید محتوا و محتوانویسی دقیقا چیست . همان طور که می دانید قبل تر ها بسیاری از وبلاگ ها اقدام به تهیه ی محتوا برای خود می کردند و آن را منتشر می کردند در واقع این محتوا نویسان بودند که این کار را برایشان می کردند .

محتوا یا content
محتوا یا content

محتوا نویس

محتوا نویس به فردی گفته می شود که اقدام به تهیه ی محتوا می کند . این وبلاگ ها و وب سایت ها برای این که کیفیت کار خود و محتوای خود را ارتقا دهند به جای ان که خود اقدام به تهیه این محتوا کنند مسئولیتش را به وبلاگ نویسان می سپردند .

اما امروزه می بینیم که سیستم ها پیشرفته ای روی کار امده اند که به وسیله ی ان ها می توان کیفیت محتوا ی سایت ها را افزایش داد و بازید از مطلب مورد نظر و صفحه ی مورد نظر را نیز افزایش داد . یکی از روش ها و سیستم های روی کار امده سیستم CMS می باشد .

سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS سیستمی می باشد که به وسیله ی ان می توان با استفاده از امکانات و ابزار های مفید کیفیت محتوا و همین طور میزان بازدید از صفحات و و بسایت ها را افزایش داد .

محتوا نویس
محتوا نویس

چگونه می توان محتوا نویس شد و یا محتوا نویسی را یاد گرفت ؟

مانند هر هنر و مهارت دیگری برای ان که در کاری حرفه ای شوید باید تمرین و تکرار زیاد و منظم داشته باشید . پس با توجه به این حرف تمرین و ممارست داشتن در تولید محتوا شما را به یک محتوا نویس حرفه ای بدل می سازد .

در کنار این تمرین ها استفاده از منابع اموزشی موجود در این زمینه ، شرکت دردوره ها و کلاس های اموزشی ، پکیج های اموزشی و مطالعه کتاب های مفید کمک شایانی به شما می کند . پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید در حوزه ی محتوا نویسی به صورت حرفه ای شناخته شوید تمامی مواردی که حتی ذره ای به شما کمک می کنند را امتحان کنید .

چگونه می توان محتوا نویس شد و یا محتوا نویسی را یاد گرفت ؟
چگونه می توان محتوا نویس شد و یا محتوا نویسی را یاد گرفت ؟

باید ها و نباید های تولید محتوای حرفه ای کدام موارد را شامل می شوند ؟

در تولید محتوای خوب و با کیفیت باید ها و نباید هایی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند . در این قسمت می خواهیم به تعدادی از این نکات مهم اشاره کنیم .

برای ان که محتوای خوب و تاثیر گذاری داشته باشید باید تلاش کنید که نتیجه ی کار شما و مطالبی که استفاده می کنید کپی نباشند . در واقع یونیک بودن اصل اولیه و اساسی در تولید محتوا به شمار می اید .

محتوای شما باید جامعیت لازم را داشته باشد و کامل باشد .

شما برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید به جای تنها استفاده از یک قالب از قالب های دیگری نیز استفاده کنید .برای مثال استفاده از محتوایی که هم تصویر ، هم متن و هم ویدیو را در خصوص موضوع شما در بر داشته باشد و خوانندگان از این طریق به اطلاعات جامع تر و فراگیر تری دست یابند .

منابع لاتین و خارجی می توانند به محتوای شما ارزش بیشتری دهند در نتیجه ترجمه و استفاده از ان ها بسیار مفید خواهد بود .

نکته

نکته ی دیگر ان که مطالب مورد استفاده در محتوای شما باید از انسجام ، ارتباط و پیوستگی لازم برخوردار باشند تا اثرگذاری داشته باشند و بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند .

مدیریت زمان ، داستن برنامه و استفاده از استراتژی های مفید در زمینه ی تولید محتوا بسیار مهم است .

نکته ی دیگر ان که خلاقیت در هر کاری حتما دارای ارزش زیادی است پس حتما و حتما خلاق باشید و ایده های جدید را امتحان کنید .

در تهیه ی محتوای خود به ویژه محتوا های متنی نکات و اصول نگاری و ویرایشی را مد نظر قرار داده و رعایت کنید .

نیاز های مخاطبانتان تعیین کنندگان اصلی مسیر شما هستند به این نکته واقف باشید .

استراتژی مجزا

توجه داشته باشید که تهیه ی محتوا برای وب سایت ، وبلاگ ، تیزر های تبلیغاتی ، تلویزیون ، رادیو ، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر با هم تفاوت هایی نیز دارد . برای هر یک استراتژی جدایی را انتخاب کنید .

موضوعاتی که انتخاب می کنید باید در راستای پاسخگویی به نیاز های مخاطبانتان باشد و همین طور از جذابیت لازم برخوردار باشد .

طولانی بودن و حجم محتوا با در نظر گرفتن موضوع ان حائز اهمیت است و به طور کلی طولانی بودن در عین جامعیت داشتن امتیاز محسوب می شود .

بازنویسی نیز در به دست اوردن نتیجه ی مطلوب می تواند کمک بزرگی باشد .

و …

برای ان که به یک محتوا نویس حرفه ای و با مهارت تبدیل شویم چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

در این قسمت مواردی را که به شما کمک می کنند به یک محتوا نویس خوب تبدیل شوید شرح خواهیم داد . پیش تر در مورد محتوا و چیستی ان ، نکات و مواردی که باید در تهیه و تولید یک محتوای یونیک و تاثیر گذار رعایت شوند گفتیم و همین طور گفتیم که برای ان که محتوا نویسی را بیاموزید و در ان به مهارت برسید چگونه شروع کرده و از چه منابعی استفاده کنید . حال در این بخش به مواردی که مهارت شما را در محتوا نویسی افزایش می دهد اشاره خواهیم کرد . این موارد می توانند به شرح زیر باشند :

برندینگ دیجیتال داشتن :

این موضوع خود کمکی است به شما بریا ان که میزان بازدید از صفحات خود را بالا ببرید ان هم به این شکل که استفاده از برند های پر جست و جو در محتوای شما و البته مرتبط با موضوع محتوای شما نظر مخاطبان را به خود جلب می کند و در نتیجه ترقیب می شوند صفحه و محتوای شما را ببینند .

محتوای کاربردی داشتن :

در واقع محتوای شما اگر کاربردی نباید تاثیری بسزایی نیز نخواهد داشت . به بیان دیگر محتوای شما نباید تنها برای ربات ها و یا موتور های جست و جو جذاب باشد! بلکه باید برای افرادی که ان را می بینند جذابیت داشته باشد .

اصول نوشتن محتوای خوب را بلد باشید :

این مورد را در بخش قبل باز کرده و توضیح داده ایم . نوشتن یک محتوای خوب مانند هر کار دیگری اصولو قواعدی دارد و به اصطلاح باید که باید ها و نباید های ان را رعایت کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید .

اصول نوشتن محتوای خوب را بلد باشید :
اصول نوشتن محتوای خوب را بلد باشید :

تکنیک های تبلیغاتی را بلد باشید :

به یاد داشته باشید که امروزه تبلیغات در حوزه های مختلف نقش بسیاری در جلب مخاطب دارد . حوزه ی محتوا نویسی نیز مستثنا نخواهد بود .

یکی از مواردی که مهارت شما را در محتوا نویسی نشان می دهد ان است که تشخیص دهید بسته به نوع موضوع و قالب مورد نظرتان از هرم معکوس محتوا استفاده بکنید یا نکنید .

این هرم چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا برای تهیه ی محتوا و مقالات در ابتدا توصیه می شود مقدمه ای برای محتوا ی خود داشته باشید و در انتهای کار نیز نتیجه گیری کنید در حالی که این نوع محتوا نویسی برای تمامی قالب ها و کانال های نشر محتوا مناسب نمی باشد .

به طور مثال برای شبکه های مجازی با توجه به فرم و محدودیت هایی که دارند امکان پیاده سازی موارد گفته شده وجود ندارد . در این حالت از هرم معکوس محتوا استفاده می کنند یعنی به قصد جلب نظر مخاطبان در زمان کوتاه می بایست در یک پاراگراف و یا پاراگراف ابتدایی نتیجه گیری را بیاورید .

خلاقیت داشتن :

مورد دیگری که مهارت شما را به عنوان یک محتوا نویس نشان می دهد داشتن خلاقیت می باشد . در واقع محدودیت خاصی برای نوع بیان شما بسته به موضوعتان وجود ندارد و این توان و مهارت شما است که چگونه مطلبی را جذاب کرده و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید .

استفاده از تکنیک ها و سیستم های کمکی :

در محتوا نویسی راه کار ها ، تکنیک ها و سیستم هایی وجود دارد که استفاده به جا و درست از هر یک مهارت شما را در محتوا نویسی نشان می دهد . برای مثال تکنیک سئو و استفاده به موقع و درست از ان به مقدار قابل توجهی کیفیت و بازدید از محتوای شما را افزایش می دهد .برای مثال تکنیک هایی چون سئو

تسلط داشتن بر یکی از سیستم های مدیریت محتوا :

از مهم ترین این سیستم ها وردپرس می باشد که با در اختیار قرار دادن امکانات و ابزار های بسیار کاربردی به تهیه محتوا و بالابردن رتبه بندی سایتی که محتوای شما در ان منتشر می شود کمک می کند .

اشنایی داشتن با نرم افزار فتوشاپ :

به طور حتم برای تهیه ی محتوای تصویری به فتوشاپ نیاز خواهید داشت در نتیجه اشنایی با ان شما را به یک محتوا نویس حرفه ای تبدیل خواهد کرد .

تمرین نوشتن :

بنویسید و بنویسید و بنویسید . بازنویسی کنید و بنویسید . تمرین و ممارست در این کار مهارت نوشتاری و محتوانویسی را در شما تقویت می کند .

اشنایی داشتن با موتور های جست و جو و امکانات ان ها :

موتور های جست و جو از بستر های اصلی نشر محتوای شما به حساب می ایند در نتیجه اشنایی با ان ها کمک کننده خواهد بود .

اشنایی داشتن و تسلط بر زبان های دیگر و البته که زبان انگیسی :

این مورد در خصوص استفاده از منابع به شما کمک می کند .

از اینکه تا پایان مقاله مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا نهایت استفاده را برده باشید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید