در این نوشته از مجله خودروی هشت در هشت، به مقایسه دو خودروی شاسیبلند محبوب، هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر پرداختهایم. این دو خودروی خانوادگی، هر کدام به دلایل خاصی شهرت و محبوبیت دارند.
از یک سو، هیوندای وراکروز قرار دارد که در دوران خود به خاطر موتور قوی، امکانات رفاهی کامل و سواری نرم و راحت، فروش بسیار موفقی را تجربه کرد.
در مقابل، میتسوبیشی اوتلندر را داریم که با طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و اعتبار برند ژاپنیاش، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.
در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم هر یک از این دو خودروی پرطرفدار، با توجه به ویژگیهایشان، بیشتر مناسب چه سلیقهها و نیازهایی هستند.

مقایسه اوتلندر و وراکروز
در این نوشته، به مقایسه دو خودروی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر میپردازیم و ابتدا آنها را معرفی میکنیم. خودروی هیوندای وراکروز که در اروپا به نام IX55 شناخته میشود، در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و از سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه گردید. این خودروی شاسیبلند و بزرگ که فروش خوبی هم داشت، تا سال ۲۰۱۳ توسط شرکت هیوندای تولید شد. پس از آن، این شرکت به جای ساخت مدل جدیدی از وراکروز، آن را با مدل گرند سانتافه جایگزین کرد. البته هیوندای گرند سانتافه هیچگاه به شکل رسمی در بازار ایران فروخته نشد و فقط تعداد محدودی از آن به مناطق آزاد وارد شد.
وراکروز از سال ۲۰۱۰ به بازار ایران راه یافت و تا سال ۲۰۱۳، یعنی زمانی که تولید آن متوقف شد، در بازار حضور داشت. این خودرو توانست توجه افرادی را که به دنبال یک ماشین لوکس و بزرگتر از هیوندای سانتافه بودند، به خوبی جلب کند و تعداد فروش آن بسیار بیشتر از رقیب اصلی خود، یعنی کیا موهاوی، بود.
وراکروز یکی از خودروهای نادری است که در ایران با دو نام مختلف فروخته شده است. بعضی از مدلهای آن با نام “وراکروز” و بعضی دیگر با نام “IX55” وارد کشور شدهاند. دلیل این موضوع، تفاوت در کشور سازنده و محل واردات خودرو است. در ادامه، تفاوتهای ظاهری این دو مدل را بررسی میکنیم.
به طور مثال، هیوندای IX55 دارای چراغهای جلوی یکرنگ و یک جلوپنجره با خطوط افقی است. همچنین در دو طرف سپر عقب آن، دو چراغ مهشکن نسبتاً بزرگ نصب شده است. اما هیوندای وراکروز یک جلوپنجره توری شکل (شبیه لانه زنبور) و چراغهای جلویی با بخشهای نارنجیرنگ دارد. روی سپر عقب آن نیز به جای مهشکن، دو نوار باریک قرمز رنگ دیده میشود. علاوه بر این، بیشتر مدلهای IX55 موجود در بازار ایران، فضای داخلی یکرنگ و مشکی دارند؛ در حالی که مدل وراکروز معمولاً از ترکیب دو رنگ در داخل خودرو استفاده کرده است.
البته با توجه به اینکه چند سال از حضور این خودرو در ایران میگذرد و برخی از آنها تغییراتی در ظاهرشان داده شده، ممکن است تفاوتهای گفته شده همیشه دقیق نباشند. ممکن است خودروهایی در بازار پیدا کنید که ویژگیهای ظاهری آنها با نامی که روی درب صندوق عقب نوشته شده، مطابقت نداشته باشد. در زیر، تصویری از خودروی وراکروز را مشاهده میکنید.

عکس خودرو هیوندای وراکروز
در مقابل، خودروی میتسوبیشی اوتلندر قرار دارد که نسبت به هیوندای وراکروز، قدمت بیشتری دارد و از سال ۲۰۰۱ تا به امروز در سه مدل مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. دو مدل اول این خودرو هرگز به بازار ایران راه پیدا نکردند؛ اما مدل سوم این خودروی شاسیبلند ژاپنی، از سال ۱۳۹۳ توسط شرکت آرین موتور پویا در ایران به فروش رسید.
در ابتدای ورود این خودرو به ایران، استقبال چندانی از آن نشد که دلیل اصلی آن را میتوان طراحی ظاهری کمجذابیت آن دانست. این موضوع تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت تا اینکه میتسوبیشی تغییرات اساسی در ظاهر اوتلندر ایجاد کرد که در نتیجه آن، بخش جلویی و عقب خودرو کاملاً متحول و زیباتر شد.
ورود این مدل جدید به ایران، باعث شد محبوبیت میتسوبیشی اوتلندر به شکل چشمگیری افزایش یابد و به پرطرفدارترین مدل این خودرو در کشور تبدیل شود. این خودروی ژاپنی تا سال ۲۰۱۸ به ایران وارد میشد، اما پس از آن، به دلیل توقف واردات خودرو، از بازار ایران کنار رفت. با این حال، هنوز هم تعداد زیادی از نمونههای مدل ۲۰۱۸ آن به صورت صفرکیلومتر در برخی نمایشگاههای خودرو موجود هستند. عکس این خودرو را در ادامه میبینید.

فیلم مقایسه هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
در این ویدیوی آموزشی که تیم متخصص هشت آ هشت آن را آماده کرده، به بررسی و مقایسه دو خودروی وراکروز و اوتلندر میپردازیم.
مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر طراحی
در نمای بیرونی هیوندای وراکروز، خطوط و فرمهای ملایم و روانی به کار رفته است. این طراحی نرم، در کنار اندازه بزرگ خودرو، یک هماهنگی زیبا بین ظرافت یک خودروی شهری و قدرت یک شاسیبلند واقعی ایجاد کرده است. البته با گذشت تقریباً ۱۴ سال از اولین طراحی این ماشین، طبیعی است که ظاهر آن کمی حس کهنگی داشته باشد؛ اما به خاطر طراحی متعادل و خوشقیافهاش، این قدمت چندان آزاردهنده نیست.
یکی از برجستهترین بخشهای طراحی وراکروز، نمای پشت آن است. در این قسمت، چراغهای بزرگ و جذاب، به همراه لولههای دوقلو اگزوز و سپر بالایی روی شیشه عقب، ترکیبی ورزشی و قدرتمند را نشان میدهند که حس یک خودروی dynamic و قوی را به بیننده منتقل میکند.

مقایسه خودروهای اوتلندر و هیوندای وراکروز
فضای داخلی خودروی هیوندای وراکروز همچنان طراحی قابل قبولی دارد. با دکمههای کنترل فراوان و قطعاتی که طرح چوب دارند، حس و حالی لوکس و باکلاس به سرنشینان خودرو میدهد. تنها نقطه ضعفی که میتوان به آن اشاره کرد، طراحی صفحه کیلومتر و نمایشگرها است که حتی در مقایسه با سال ساخت خودرو، کمی کهنه و قدیمی به نظر میرسد.
مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:
تعویض پلاک
راهنمای خرید دست دوم
استعلام خلافی خودرو

مقایسه طراحی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
از آنجایی که میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی جدیدتر نسبت به هیوندای وراکروز محسوب میشود، طراحی امروزیتر و بهروزتری دارد. قویترین بخش طراحی این خودرو، ظاهر جلوی آن است. در این قسمت، استفاده زیاد از قطعات براق کرومی در شبکه رادیاتور، سپر و اطراف چراغها، احساسی از قدرت و کلاس لوکس را به بیننده منتقل میکند. نمای پشت این خودروی شاسیبلند ژاپنی نیز با وجود سادگی، ظاهری زیبا و منسجم دارد.
اما به نظر میرسد که تیم طراحی میتسوبیشی، توجه کمتری به نمای بغل این خودرو داشته است. در این بخش، اوتلندر حالتی ساده و شبیه به یک جعبه دارد.

داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر، همه چیز طوری طراحی شده که راننده به راحتی به همه قسمتها دسترسی داشته باشد. اگر این خودرو را با هیوندای وراکروز مقایسه کنیم، صفحههای نمایش و کلیدهای آن جدیدتر و زیباتر به نظر میرسند. با این حال، طراحی نامتقارن و خاص آن ممکن است برای بعضی از افراد چندان جالب نباشد.

به طور کلی، وقتی طراحی دو خودروی وراکروز و اوتلندر را با هم مقایسه میکنیم، میتوان گفت اوتلندر از نظر ظاهر مدرنتر و جذابتر برای قشر جوان است. در مقابل، وراکروز طراحی کلیتر و موردپسندتری برای عموم مردم دارد.
اگر دوست دارید، میتوانید قیمت خودروهای هیوندای و میتسوبیشی را با هم مقایسه کنید تا ببینید محصولات این دو برند در چه محدوده قیمتی قرار میگیرند و شناخت بهتری از تفاوتهای آنها پیدا کنید. سایت هشتهشت، لیست قیمتها را هر روز بهروزرسانی میکند تا آخرین قیمت خودروها در بازار ایران را در اختیار شما بگذارد.
مقایسه هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر مشخصات فنی
حالا میخواهیم نگاهی به ویژگیهای فنی دو خودرو، یعنی هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر بیندازیم. مدل هیوندای وراکروز که در ایران موجود است، مجهز به یک موتور ۶ سیلندر و ۳.۸ لیتری معمولی است. این موتور قدرتی برابر ۲۶۰ اسب بخار و نیروی کشش (گشتاور) حدود ۳۴۸ نیوتنمتر تولید میکند. قدرت تولیدشده توسط این موتور، از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، به هر چهار چرخ خودرو منتقل میشود. همچنین بر اساس اطلاعات اعلام شده، میانگین مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی، ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و زمان لازم برای رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۸.۵ ثانیه است.

مدل اوتلندر میتسوبیشی با یک موتور ۲.۴ لیتری معمولی به بازار ایران آمده است. این موتور که نام فنی آن 4B12 است، ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. قدرت تولیدشده توسط یک جعبهدنده اتوماتیک CVT و سیستم چهارچرخ محرک (۴WD) به چرخهای جلو و عقب منتقل میشود.
مصرف سوخت اوتلندر در هر صد کیلومتر، در شرایط ترکیبی، ۲.۲ لیتر کمتر از رقیب کرهای خود است. اما در مقابل، شتاب آن برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت، ۲.۳ ثانیه کندتر است.

در سال ۱۳۹۷، تعداد محدودی از خودروهای هیبریدی پلاگین اوتلندر PHEV نیز به بازار ایران وارد شد. اما به دلیل تفاوتهای فنی بسیار زیاد این مدل با هیوندای وراکروز، در این بررسی به سراغ آن نمیرویم و آن را تحلیل نمیکنیم.
|
مدل خودرو |
هیوندای وراکروز (2010-2013) |
میتسوبیشی اوتلندر (2016-2018) |
|
پیشرانه |
6 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خورجینی (V شکل) سیلندرها |
4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها |
|
حجم موتور (cc) |
3778 |
2360 |
|
حداکثر قدرت |
260 اسببخار در 6000 دور |
168 اسببخار در 6000 دور |
|
حداکثر گشتاور |
348 نیوتنمتر در 4500 دور |
222 نیوتنمتر در 4100 دور |
|
گیربکس |
6 سرعته اتوماتیک |
اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپترونیک 6 سرعته مجازی |
|
مصرف سوخت (ترکیبی) |
11/5 لیتر در صد کیلومتر |
9/3 لیتر در صد کیلومتر |
|
شتاب صفرتاصد (ثانیه) |
8/5 |
10/8 |
|
حداکثر سرعت |
190 |
198 |
تفاوت میتسوبیشی اوتلندر و وراکروز در بخش امکانات رفاهی
هیوندای وراکروز با اینکه یک خودروی قدیمیتر محسوب میشود، اما امکانات رفاهی قابل توجهی دارد. در بعضی بخشها، مانند سیستم سرمایش و گرمایش مستقل برای مسافران عقب، قابلیت خنککنندگی صندلی راننده و تنظیم الکتریکی صندلی فرد کنار راننده، حتی از برخی رقبای ژاپنی جدید خود نیز بهتر عمل میکند. البته این خودرو هم مانند بسیاری از خودروهای کرۀ جنوبی، از مسیرهای مختلف و با مدلهای متنوع و بعضاً پیچیده به بازار ایران وارد شده و نمونههای سادهتر آن با امکانات کمتر نیز در بازار پیدا میشود.

میتسوبیشی اوتلندر در سه مدل مختلف به نامهای تیپ ۳، ۴ و ۵ به بازار ایران عرضه شده است. بین این سه، تیپ ۴ کمتعدادترین مدل است. این تیپ به صورت استاندارد دارای صندلی ردیف سوم، رنگآمیزی دوگانه داخلی (مشکی و کِرِم) و سیستم صوتی پیشرفته راکفورد فازگیت میباشد.
تیپ ۳ تقریباً مشابه تیپ ۴ است و تنها تفاوت آن در نداشتن سه قابلیت ذکر شده است.
اما پرطرفدارترین و کاملترین مدل، تیپ ۵ است که از سال ۲۰۱۷ توسط آرینموتور به فروش میرسد. این مدل مانند تیپ ۳ به صورت پنجنفره است، اما امکانات بیشتری دارد؛ از جمله: دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، فرمان گرمکن، ترمز پارک برقی با قابلیت توقف خودکار، آنتن کوسهای و شیشههای دودی عقب. این ویژگیها در تیپهای ۳ و ۴ وجود ندارد.

اتومبیل میتسوبیشی اوتلندر مدل ۵، امکانات اضافهتری نسبت به هیوندای وراکروز دارد. این امکانات شامل چراغهای اتوماتیک، دکمه استارت و اهرم تعویض دنده در پشت فرمان میشود که در خودروی وراکروز وجود ندارند.
|
تجهیزات |
هيونداي وراکروز فولآپشن |
ميتسوبيشي اوتلندر |
|
چراغ |
چراغ جلو زنون مجهز به چراغشور، مهشکن جلو، مهشکن عقب (صرفا در IX55)، سنسور نور |
چراغهاي جلو و عقب LED، مهشکن جلو و عقب (مهشکن جلو LED در تيپ5)، چراغشور جلو، ديلايت، سنسور نور |
|
سیستمهای مولتی مدیا |
سيستم صوتي حرفهاي اينفينيتي با 10 بلندگو، CD چنجر 6 عددي، USB، AUX، IPOD |
پخش MP3، USB، SD Card، بلوتوث، 8 بلندگو (سيستم حرفهاي راکفورد فازگيت مجهز به سابووفر در تيپ4) |
|
صفحه نمایش |
7 اينچي لمسي |
6/4 اينچي لمسي |
|
رینگ ها |
18 اينچي آلومينيومي |
18 اينچي آلومينيومي |
|
آینه |
آينههاي جانبي تاشوبرقي مجهز به گرمکن، آينههاي جانبي و آينه مياني الکتروکروميک |
آينههاي جانبي تاشوبرقي مجهز به گرمکن، آينه مياني الکتروکروميک |
|
تهویه مطبوع |
اتوماتيک سهکاناله (تهويه مطبوع جداگانه براي سرنشينان عقب) |
اتوماتيک دوگانه |
|
صندلی |
روکش چرمي صندليها، تنظيم برقي صندليهاي جلو، گرمکن صندليهاي جلو، سردکن صندلي راننده، رديف سوم صندليها به صورت استاندارد |
روکش چرمي صندليها، تنظيم برقي صندلي راننده، گرمکن صندليهاي جلو، رديف سوم صندليها (تيپ4) |
|
شیشه |
شيشههاي برقي (شيشه راننده اتوماتيک)، شيشههاي عقب دودي |
شيشههاي برقي (شيشه راننده اتوماتيک)، شيشههاي عقب دودي (تيپ5) |
|
سیستمهای هشدار دهنده |
سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستيک (TPMS) |
سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستيک (TPMS)، سنسور پارک جلو (تيپ5) |
|
سایر امکانات |
ورود بدون کلید، ترمز پارک پدالي، کروزکنترل، سانروف، دوربين ديد عقب، درب صندوق بار برقي، سنسور باران، تنظيم برقي ستون فرمان، کولباکس |
کيلس استارتر، سانروف، کروزکنترل، سنسور باران، دوربين 360 درجه (تيپ5)، ترمز پارک برقي مجهز به اتوهلد (تيپ5)، شيفترهاي تعويضدنده پشت فرمان، گرمکن فرمان (تيپ5)، درب صندوق بار برقي |
مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر ایمنی
در این قسمت، ایمنی دو خودروی اوتلندر و وراکروز را مقایسه میکنیم. هیوندای وراکروز با توجه به امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و داشتن شش کیسه هوا، برای زمان تولید خود یک خودروی ایمن محسوب میشود. اما بدیهی است که میتسوبیشی اوتلندر به عنوان یک مدل جدیدتر، از فناوریهای ایمنی پیشرفتهتری برخوردار است.
برخی از این قابلیتها در مدل کرهای (وراکروز) وجود ندارد؛ از جمله این امکانات میتوان به کیسه هوای مخصوص زانوی راننده، ترمز خودکار اضطراری و سیستم کنترل شتاب ناگهانی (UMS) اشاره کرد. البته دو مورد آخر فقط در مدلهای تیپ ۵ این خودرو یافت میشوند.
سیستم کنترل شتاب ناگهانی (UMS) عملکرد جالبی دارد: اگر جلوی خودرو یا پشت آن مانعی باشد و راننده به طور ناگهانی پدال گاز را فشار دهد، این سیستم فعال میشود. سپس با کم کردن قدرت موتور، سعی میکند از برخورد جلوگیری کند یا حداقل میزان خسارت را کمتر نماید.
|
تجهیزات |
هیوندای وراکروز فولآپشن |
میتسوبیشی اوتلندر |
|
تجهیزات ایمنی و حفاظتی |
کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS) |
کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل شتاب ناگهانی (UMS) {تیپ5} |
|
کیسههوا |
راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پردهای سرتاسری (مجموعا 6 عدد) |
راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پردهای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (مجموعا 7 عدد) |
|
سیستم ترمز |
ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA) |
ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، ترمز اضطراری (تیپ5) |
نتایج آزمایشهای ایمنی برای هر دو خودرو مطلوب است. هیوندای وراکروز در ارزیابیهای سازمان ایمنی حمل و نقل آمریکا (NHTSA) بالاترین امتیاز، یعنی پنج ستاره ایمنی، را دریافت کرده است.

میتسوبیشی اوتلندر هم مانند خودروی کرهای مورد بحث، مورد آزمایش مؤسسه ایمنی اروپا (EuroNcap) قرار گرفته و توانسته است به همان تعداد ستاره دست پیدا کند.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر تجربه رانندگی
در این بخش، قصد داریم تجربهی رانندگی با دو خودروی اوتلندر و وراکروز را با هم مقایسه کنیم. از نظر فضای داخلی و آرامش در هنگام حرکت، هر دو خودرو شرایط خوبی دارند و در سفرهای طولانی، آسایش قابل توجهی برای سرنشینان فراهم میکنند. با این حال، صندلیهای هیوندای وراکروز از راحتی بیشتری برخوردار هستند.

وقتی صحبت از سرعت و لذت رانندگی میشود، هیوندای وراکروز با موتور قوی ۶ سیلندرش، فرصتی به میتسوبیشی اوتلندر با موتور ۴ سیلندر نمیدهد تا بتواند با آن رقابت کند. البته این به آن معنا نیست که اوتلندر خودروی کندی است؛ حتی در مقایسه با بسیاری از رقبای ۴ سیلندرش، عملکرد بهتری دارد. اما در نهایت باید قبول کرد که فناوری و قطعات بهکار رفته در این خودرو، توان رقابت با یک موتور ۳.۸ لیتری V6 را ندارد.
نکته برجسته در عملکرد فنی اوتلندر، کنترل و هدایت بسیار خوب آن است که در جادههای پرپیچوخم، احساس امنیت و اطمینان خوبی به راننده میدهد.
در پایان به قابلیتهای خارج از جاده این دو خودرو میرسیم. واضح است که هیچیک از این دو خودرو در گروه شاسیبلندهای قدرتمند و حرفهای برای عبور از مسیرهای سخت قرار نمیگیرند و نباید با آنها به فکر سفر به مناطق بیابانی و کویری افتاد. اما خیالتان راحت باشد، چون هر دو برای گشتوگذارهای سبک و طبیعتگردی در روزهای تعطیل مناسب هستند و راننده خود را ناامید نمیکنند.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر از نظر شرایط بازار
هیوندای وراکروز در زمان عرضه، استقبال بسیار خوبی در بازار ایران داشت. امروزه اگرچه این خودرو مانند گذشته پرطرفدار نیست، اما هنوز هم کسانی که به دنبال یک کراساوور بزرگ و قدرتمند هستند، هیوندای وراکروز را در فهرست انتخاب خود میگذارند.
میتسوبیشی اوتلندر نیز در سالهای اخیر نتوانسته در رقابت با مدلهای مشابه مانند هیوندای سانتافه و کیا سورنتو، عملکرد درخشانی داشته باشد. با این حال، این خودرو ژاپنی را میتوان یکی از محبوبترین کراساوورهای بازار دانست. مزیت دیگر این است که قیمت میتسوبیشی اوتلندر از بیشتر رقبا پایینتر است و با توجه به افزایش شدید قیمتها، این تفاوت قیمت نسبت به وراکروز بیشتر به چشم میآید. این موضوع ممکن است توجه تعداد بیشتری از خریداران را به این خودرو جلب کند.
در یک جمله، وضعیت فروش هیوندای وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر را میتوان متوسط رو به بالا دانست. شاید نتوان این دو خودرو را به کالایی بسیار پرفروش تشبیه کرد، اما مطمئناً به سادگی فروخته میشوند و برای صاحبشان دردسرساز نمیشوند.

هر دو خودرو، شبکه گسترده و خوبی برای خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات یدکی دارند. اما قطعات یدکی میتسوبیشی اوتلندر، معمولاً به صرفهتر و ارزانتر از قطعات مشابه در هیوندای وراکروز هستند.
جمعبندی مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
در نهایت، وقتی میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای وراکروز را با هم مقایسه میکنیم، میتوان گفت که هیوندای وراکروز در مواردی مانند قدرت و عملکرد فنی، لذت رانندگی و نرمی حرکت، از رقیب ژاپنی خود بهتر عمل میکند. اما در مقابل، طراحی امروزی، ایمنی بالاتر، مصرف سوخت کمتر و استهلاک پایینتر، عواملی هستند که اوتلندر را جلو میاندازند.
در مورد فضای داخلی خودرو، خدمات پس از فروش و امکانات رفاهی نیز هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند.
حرف آخر این که اگر سن کمتری دارید و دوست دارید یک شاسیبلند خانوادگی داشته باشید که گاهی در رانندگی روزمره هم چابک و پرانرژی باشد، هیوندای وراکروز گزینه جذابی برای شماست. اما اگر استفاده معمول و روزانه و سفرهای خانوادگی برای شما اولویت دارد، میتسوبیشی اوتلندر با امکانات بهروز، کیفیت ساخت خوب، دوام بالا و قیمت مناسبتری که دارد، میتواند برای سالهای طولانی رضایت شما را جلب کند.
برای آگاهی از شرایط خرید اقساطی خودرو و همچنین استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل، با هشت آ هشت تماس بگیرید.





















