مرکز تولید محتوا

مرکز تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم تا به تعریف موضوع مرکز تولید محتوا بپردازیم و نحوه کار آن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

در حقیقت مرکز تولید محتوا ، نویسندگان را در تولید محتوای جذاب و یونیک کمک می کند و مشاوره هایی که آن ها احتیاج دارند را در اختیارشان قرار می دهد؛ بنابراین بسیاری از صاحبان سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و … برای رونق کسب و کارشان به این مراکز مراجعه می کنند تا به تولید محتوای مدنظرشان بپردازند. از آنجایی که تولید محتوا کاری طولانی و زمان بر است سپردن کار به مرکز تولید محتوا موجب دریافت محتوایی بهینه و باکیفیت برای سایت های مختلف می گردد.

مرکز تولید محتوا
مرکز تولید محتوا

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟
  2. ویژگی های یک مرکز محتوای خوب چیست؟
  3. انواع تولید محتواهای مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی کدام‌اند؟
  4. یک محتوای ارزشمند چگونه است؟
  5. چرا تولید محتوا مهم است؟
  6. تولید کننده محتوا باید دارای چه ویژگی های باشد؟
  7. چگونه می توان در مرکز تولید محتوا یک تیم تهیه کننده محتوای خوب ساخت؟
  8. ایده جهت تولید محتوا را از کجا بیاوریم؟
  9. اشتباهات رایج در تولید محتوا و راه‌حل آن ها
  10. مهارت های لازم یک تولید کننده محتوا چیست؟

[/stextbox]

 

  1. مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟

می توان گفت هر آن چه که موجب ایجاد رابطه ای بین شما و مخاطبین شما باشد را تولید محتوا گویند ، این رابطه می تواند انتقال اطلاعاتی باشد که معمولاً به صورت گفتاری یا با نمایش یک ویدئو یا حتی یک عکس آن را به دیگری منتقل کنید.
در این صورت شما در حال تولید محتوا هستید یا ممکن است در حال عرضه تجربه ها، آموزش ها و معرفی خدمات خود باشید . در همه این حالات شما به تولید محتوا پرداخته اید که دارای ارزش بسیار بالایی است

مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟
مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟

عمولاً در مرکز تولید محتوا به ارائه محتوای جذاب و یونیک برای مخاطب می پردازند و بیشتر مشتریان این مراکز را کارکنان و مدیران سایت ها تشکیل می دهند.

در این مراکز از محتوانویسان ماهر و زبده استفاده می شود تا این که سایت های مختلف برای معرفی کسب و کارشان از طریق محتوای خوبی که به آن ها عرضه شده است به جذب بیشتر مخاطبین بپردازند.
زمانی که یک محتوای خوب بتواند موجب جذب مخاطبینی از هر قشر شود و آن ها را به کسب و کار سایتی علاقمند کند، بدین طریق منجر به فروش محصول سایت به مخاطبان می گردد و می توان گفت که این محتوا بسیار موفق عمل کرده است.

مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟
مرکز تولید محتوا چیست و چه کاری انجام می دهد؟

 اما یک محتوای خوب علاوه بر نگارش مناسب از قوانین سئو نیز بهره می گیرد.

قوانین سئو در حقیقت اصولی می باشد که موتورهای جستجو همچون گوگل به بررسی آن ها در محتوای تولید شده می پردازند یا به عبارتی محتوای مناسب باید هم درنظر مخاطبین خوب جلوه کند و هم بعد از ارزیابی گوگل به عنوان یک نوشته خوب مورد تأیید قرار گیرد.

می توان گفت موتور جستجوی گوگل به قدری دقیق و قدرتمند است که زمانی که یک محتوا در سایتی عرضه می شود و مخاطبین آن سایت به درج نظر خود در مورد متن نوشته شده می پردازند، گوگل با سخت گیری عجیبی حتی متوجه نظرات منفی کاربران نیز می گردد.

پس این جاست که اهمیت تولید محتوا بیشتر نمایان می شود و یک نویسنده باید بتواند از پس سخت گیری های گوگل قدرتمند با عرضه تولید محتوای مناسب برآید و امتیاز صاحب سایت را بالا ببرد و موجب ارتقای سایت او شده و در نهایت مزایای بسیاری برای صاحب سایت ایجاد کند که از جمله آنها معرفی بهتر سایت به مخاطبین می باشد.

نکته حائز اهمیت که باید در تولید محتوا به آن اشاره کرد این‌ است که از محتواهای دیگران نباید به صورت کپی شده استفاده کنید، به دلیل این که گوگل محتوای کپی شده را به راحتی تشخیص می دهد و از نظر آن این محتوا هیچ ارزشی برای ارائه نداشته است.

پس بهتر است نویسندگان به این مسائل دقت کنند تا به عرضه یک محتوای عالی، جذاب و منحصربه فرد بپردازند تا موجب جذب مخاطبین بیشتر و بالا رفتن رتبه سایت گردد.

پس مدیران با داشتن سایتی که بسیار بازدید کننده و مخاطب دارد، می توانند به فروش بالاتری از محصولات خود دست یابند و حتی امکان درج تبلیغات دیگر کسب و کارها در سایتشان مهیا شود که به تبع آن می توانند درآمد بیشتری نیز داشته باشند.

بنابراین در یک جمله تولید محتوا به رونق بسیاری از کسب و کارها می انجامد و باید با توجه به کسب و کارها به تولید محتوا پرداخت و معمولاً این که چه محتوایی باشد فرق چندانی ندارد، ممکن است این محتوا مقاله یا نوشته تبلیغاتی باشد یا عکس یا ویدئو که منتشر می گردد ، آنچه بسیار اهمیت دارد جذب مخاطب و استقبال از آن و فروش محصولات کسب و کار است.

جذب نویسندگان حرفه ای و متخصص

بنابراین مراکز تولید محتوا با جذب نویسندگان حرفه ای و متخصص در این زمینه توانسته اند مشکلات بسیاری از سایت ها را در زمینه داشتن یک محتوای عالی برطرف سازند و به آن ها کمک کنند تا بتوانند رتبه خود را ارتقا داده و به صفحات اول موتورهای جستجو انتقال یابند .

بنابراین این محتوا باعث خواهد شد مخاطبان ، بهتر آن ها را ببینند و از آنها خرید کنند، پس محتوای خوب،  آن ها را در رسیدن به کسب و کاری موفق یاری می نمایند.
اما باید توجه کنید هر سایتی که دارید همچون سایت تجاری، شخصی و … برای تولید محتوای سایت خود حتماً نیازمند داشتن یک محتوا نویس متخصص می باشید.

معمولاً نویسندگان با ارائه یک محتوای مناسب هدف شما را به خوبی بیان می کنند و آن را به راحتی برای مخاطبانتان شرح می دهند و موجب ایجاد حس اعتماد در آنها می شوند پس محتوا با داشتن زبانی ساده و قابل فهم برای مخاطب معجزه خواهد کرد چرا که مخاطب با خواندن متن به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند و شما علایق او را بهتر تشخیص خواهید داد و براساس آن ها به ارائه خدمات بهتر می پردازید.

جذب نویسندگان حرفه ای و متخصص
جذب نویسندگان حرفه ای و متخصص

 

  1. ویژگی های یک مرکز محتوای خوب چیست؟

از آنجایی که تولید محتوا موجب رونق بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می گردد به همین جهت صاحبان این مشاغل برای تهیه بهینه ترین تولید محتوای ممکن برای سایت‌هایشان به مراکز تولید محتوا مراجعه می کنند و به سفارش تولید محتوای مدنظر می پردازند.

پس باید یک مرکز تولید محتوا دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتواند نیاز مشتریان خود را برطرف سازد و موجب جلب رضایت آن ها گردد.
این ویژگی ها عبارتند از:

ویژگی های یک مرکز محتوای خوب چیست؟
ویژگی های یک مرکز محتوای خوب چیست؟

داشتن محتوا نویسان ماهر و با تجربه:

یک مرکز تولید محتوای خاص از بهترین و باتجربه ترین محتوانویسان استفاده می کند تا بتواند باکیفیت ترین محتواهای ممکن را تولید نماید و موجب جلب رضایت مشتریان شود چرا که یک محتوای مناسب و بهینه بدست او می رسد و مزیت های فراوانی برای او و سایتش به همراه دارد.

امکان تولید انواع محتوا:

برای یک مرکز تولید محتوای خوب نوع محتوا نباید مهم باشد و این مراکز باید قابلیت تولید انواع محتواهای تجاری، نرم‌افزاری، تصویری و … را به بهترین شیوه داشته باشند تا بتوانند مشتری را در رسیدن به اهدافی همچون برندسازی، ارتقا رتبه سایت و … یاری دهند.

قابلیت تولید محتوا برای بسترهای مختلف:

یک مرکز تولید محتوای موفق می تواند انواع مختلفی از محتواهای خاص و جذاب را برای همه بسترهای گوناگون همچون وب سایت، وبلاگ ها، سایتهای فروشگاهی، شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و … تولید و ارائه دهد.

قابلیت تولید محتوا بر اساس قوانین سئو:

آنچه موجب موفقیت سایت ها و ارتقا رتبه الکسای آن ها می شود، تولید محتوا به تنهایی نیست بلکه استفاده از اصول و استانداردهای مهمی به نام سئو می باشد.

قابلیت تولید محتوا بر اساس قوانین سئو:
قابلیت تولید محتوا بر اساس قوانین سئو:

پس مرکز تولید محتوا باید دارای نویسندگانی زبده باشد که تسلط کافی بر این اصول و قوانین دارند چرا که استفاده از استانداردهای سئو در محتواها موجب بالا رفتن کیفیت آن ها و رضایت بیشتر مشتریان می شود.

قابلیت تولید محتوا بر اساس قوانین سئو:
قابلیت تولید محتوا بر اساس قوانین سئو:

تولید محتوا استاندارد و بدون نقص:

تولید هر محتوایی نیاز به زمان مناسبی دارد اما می توان گفت یکی از مسائل مهم در تولید محتوا ویراستاری آن می باشد چرا که محتوای ویراستاری شده از ارزش بالاتری در گوگل برخوردار است و به نوعی به جذب بیشتر مخاطب می پردازد، به همین جهت در ارائه یک محتوای استاندارد و بی نقص باید دقت لازم را به نکات  نگارشی و ویراستاری مبذول داشت.

قابیلت مشاوره دادن به مشتریان برای تولید محتوا:

یکی از مسائل مهمی که یک مرکز محتوای کارآزموده به آن می پردازد مشاوره دادن به مشتریان خود است، چرا که امکان دارد مشتری از تولید محتوا و کلمات کلیدی که ضروری است در آن به کار رود اطلاع نداشته باشد پس با دادن اطلاعات لازم به او علاوه بر آشنایی او در این زمینه موجبات اعتماد و رضایت مشتری را نیز بدست می آورد.

 

قابیلت مشاوره دادن به مشتریان برای تولید محتوا:
قابیلت مشاوره دادن به مشتریان برای تولید محتوا:
  1. انواع تولید محتواهای مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی کدام‌اند؟

مدیران سایت ها همواره این نگرانی را دارند که چگونه محتوایی برای سایت خود تولید کنند که منجر به استقبال مشتریان گردد تا آن ها با مراجعه بیشتر به سایت ‌شان ازخدمات ارائه شده در این سایت استفاده روز افزون بنمایند.

انواع تولید محتواهای مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی کدام‌اند؟
انواع تولید محتواهای مورد نیاز کسب و کارهای اینترنتی کدام‌اند؟

بنابراین به بررسی انواع تولید محتواهای موجود می پردازیم که عبارتند از:

تولید محتوای متنی:

متن هایی که با اهداف خاصی نوشته می شوند و در بسیاری از سایت ها دیده می شوند و معمولا دارای عنوانی جذاب و موضوعی مخاطب پسند هستند که مراجعه کنندگان را وادار به خواندن مطلب می نماید.

تولید محتوای بصری:

تولید محتواهایی که با استفاده از عکس و ویدئو از کسب و کار سایت به معرفی آن می پردازند را تولید محتوای بصری می گویند.
با توجه به همه گیر شدن اینترنت تقریباً اکثر افراد به محتوای بصری دسترسی دارند و می توانند با مشاهده آن ها ارتباط مؤثری با سایت داشته باشند پس باید به دقت عکس‌العمل آن ها را در نظر گرفت و به سؤالاتشان جواب درستی داد.

تولید محتوای اسلاید شیر:

این روش محتوا می تواند اثرگذارترین نوع تولید محتوا باشد که در اغلب وب سایت ها استفاده نمی شود، خلق تصاویر با جملات مهم به صورت تیتروار کمک بزرگی به مشتریان برای درک مفهوم کسب و کار سایت می کند و جذابیت خاصی دارد.

تولید محتوای ویدئویی:

این تولید محتوا به دلیل ارتباط بهتری که مخاطب با ویدئو برقرار می کند معمولاً اثرگذاری بهتری دارد به همین جهت بسیاری از کسب و کارها تمایل به استفاده از ویدئو یا ویدئو مارکتینگ دارند.
پس در این ویدئوها باید به گونه ای مناسب سؤالی را مطرح کرد و در انتها به پاسخ آن پرداخت، باید محتوا طوری باشد تا مخاطب علاقه به دنبال کردن آن داشته باشد و از یک آغاز و پایان با برنامه برخوردار گردد.

پس با نام گذاری مناسب و معرفی محصول به طور غیرمستقیم مخاطب را به دیدن ویدئو محصولات جذب کنید و یک محتوای متنی به همراه ویدئو بنویسید تا موتورهای جست و جو شما را راحت تر در اختیار مخاطب قرار دهند و آدرس سایت نیز فراموش نشود.

تولید محتوای صوتی و یا پادکست:

با توجه به این که مردم زیاد تمایل به مطالعه ندارند بنابراین پادکست نوعی تولید محتوای بسیار مناسب می باشد، چرا که مخاطب می تواند با گوش دادن به آن علاوه براینکه به دانشش افزوده می گردد ، هم به کارهای دیگر خود پرداخته و هم جذب محصول گردد.

محتوای صوتی دارای مزایای بسیاری نیز می‌باشد که از جمله آن عمر مفید و امکان اشتراک گذاری آن است.

تولید محتوای کپی رایتینگ:

در این محتوا تلاش بر تبلیغات کسب و کار است که می توان به استفاده از کارت، بروشور، بیلبورد و … به بازاریابی محصول پرداخت و کپی رایترها معمولاً با تحقیق و نوشتن مناسب و با برنامه در این راه به موفقیت دست می یابند.

 

تولید محتوای شاخص:

محتوای هدفمند است که با توجه به سئو سایت به تولید این محتوا می پردازند و در این نوع محتوا اهداف کسب و کار با توجه به قوانین دنبال می شود.

تولید محتوای خبری:

این تولید محتوا توسط روزنامه نگاران و نویسندگان خبرگزاری ها انجام می گیرد . معمولا این محتوا از تیتر و سرتیتر برخوردار است و به روز و مؤثق است.

تولید محتوای تلفیقی:

استفاده از چندین روش تولید محتوا در برخی از موارد بسیار بر مخاطب اثر می گذارد که به این نوع محتواها محتوا از نوع تلفیقی گویند.

تولید محتوای آموزشی:

این محتواها باید با برنامه و متناسب با سن افراد تولید گردد مثلاً برای کودک بهتر است از محتواهای ویدئویی بهره گرفت، امکان استفاده از محتوای تلفیقی نیز در این نوع محتوا وجود دارد.

  1. یک محتوای ارزشمند چگونه است؟

در اینجا سعی می کنیم ویژگی های یک محتوای مناسب را که منجر به فواید زیاد برای مرکز تولید کننده محتوا و مشتریان می گردد را به اختصار بیان کنیم،
این ویژگی ها معمولا به صورت زیر هستند:

در دسترس باشد

باید محتوا به گونه ای باشد تا هنگامی که آن را برای مشتریان می فرستید از نحوه نگارش آن که براساس قوانین سئو است رضایت کامل را داشته باشند.
همچنین بهتر است کلید واژه هایی که در متن به کار می برید، مطابق با سرچ کاربران و اهداف مشتریان شما انتخاب گردند تا مخاطبان به راحتی بتوانند به محتوای شما دست یابند.

محتوای قابل خواندن و خوانا بسازید

آن چه که در محتواهای متنی که به صورت خواندنی می باشند، بسیار دارای اهمیت است، طریقه نگارش و سبک متن می باشد، چرا که مخاطبان معمولا به این مسائل توجه بسیار زیادی دارند و با مرور کلی به مطلب نوشته شده تصمیم به خواندن و یا نخواندن مطلب می گیرند، پس یک مطلب باید خوانایی کامل داشته باشد و داشتن نگارش درست مطالب نیز اهمیت فراوانی دارد.

 

  • درک کردنی و قابل فهم باشد

هر چه یک موضوع تخصصی تر باشد به همان اندازه سختی کار بیشتر است چرا که نویسنده باید بتواند محتوایی تولید کند که از زبان ساده ای برخوردار باشد تا خواننده درک درستی از مطلب بدست آورد.

  • کاربردی باشد

آیا می دانید هدف از تولید محتوا به کارآمدن آن است یعنی شما به تولید محتوایی می پردازید تا مخاطب بتواند آن را بخواند و مسائلی که با آن روبرو شده است را در قالب سؤال و کامنت مطرح نماید.

  • امکان اشتراک گذاری داشته باشد

بهتر است آنقدر محتوایی که تولید کرده اید جذاب باشد که خواننده بخواهد آن را به اشتراک بگذارد پس سعی کنید محتوایی بسازید که کاربردی، جذاب و خواستنی باشد تا مخاطبین آن را به دوستانشان معرفی کنند.
گذاشتن قابلیت اشتراک گذاری بر روی سایت یا شبکه های اجتماعی امکان دسترسی آسان تر مخاطبان را فراهم می کند.

بهتر است آغاز محتوا جذاب باشد

خط اول هر مطلبی بسیار دارای اهمیت است چرا که موجب ایجاد انگیزه در خواننده می گردد تا تمایل یافته به ادامه مطلب شما توجه کند و تا آخر آن با شما همراه باشد.

  • محتوا را زنده نگه داشتن

اگر به تولید محتوایی پرداخته و آن را در سایت ها یا شبکه های مختلف منتشر کرده اید این نکته را به خاطر بسپارید با توجه به شرایط و تغییرات آن را به روز کنید.

  • به اعتماد کاربران بها دهید

زمانی که مخاطب وقت می گذارد و مطلب شما را می خواند پس برای وقت مخاطبین خود احترام قائل شوید و یک محتوای اصولی، جامع و حرفه ای به آن ها ارائه دهید تا از خواندن آن لذت ببرند و آن را به کار گیرند.

  • استمرار به خرج دهید

با نوشتن دو یا چند محتوا خسته نشوید و کار بازاریابی محتوا و تولید محتوای درجه یک را کنار نگذارید با تلاش و استمرار به زودی در بازاریابی محتوا به موفقیت می رسید.

  1. چرا تولید محتوا مهم است؟

زمانی که شخصی به دنبال یک محتوای خوب است مطمئناً برای رسیدن به این محتوا از هر نوعی که باشد همچون محتوای متنی، عکس، ویدئو و … هدفی را دنبال می کند.

در انواع کسب و کارها این محتواها رنگ و بوی اقتصادی نیز به خود می گیرند و به همین جهت برای بسیاری از افراد اهمیت بالاتری پیدا خواهند کرد.

اما می توان مزایای یک محتوای خوب را این گونه بیان کرد:

  • کسب رتبه های بهتر در موتورهای جست و جو

آیا به دنبال منفعت از سایت خود هستید، پس تولید محتوا را بسیار جدی بگیرد چرا که یک محتوای مناسب موجب حضور مؤثرتر شما در صفحات گوگل می شود و منجر به کسب رتبه بهتر شما در الکسا نیز خواهد شد.
پس با جدیت به دنبال محتوای مناسب باشید و قطعاً داشتن چنین محتوای مناسبی تلاش، همت زیاد و مستمری را می طلبد.

  • تبدیل بازدید کننده به کاربران واقعی

اگر شما از محتوای مناسب و جذاب در سایت خود استفاده نماید، بسیاری از افرادی که در حال گذر از سایت شما هستند، با مشاهده مطالبتان وقت بیشتری را در سایت شما صرف می کنند و کم کم عضو سایت می شوند و به خواندن مطالبتان تمایل پیدا می کنند. پس امکان خرید آن ها از سایت و رسیدن شما به اهدافتان با داشتن کاربران واقعی میسر می شود.

  • جذب مشتریان و کاربران تازه

معجزه زمانی رخ می دهد که یکی از کاربران شما با مشاهده مطلبتان آن را در شبکه های اجتماعی مورد نظر خود به اشتراک بگذارد و منجر به جذب افراد بیشتر به سوی سایت شما گردد.

اگر محتوای شما خواستنی باشد، مطمئناً اغلب مخاطبان آن را می پذیرند و به دیگران نیز پیشنهاد استفاده از آن را می دهند.
بنابراین این مخاطبان ناخواسته موجب تبلیغ سایت شما خواهند شد و هزاران نفر را به راحتی به سوی سایت شما هدایت می کنند.

  • ایجاد اعتماد و وفاداری

می توان گفت تنها مزیت یک محتوای مناسب جذب کاربران جدید نخواهد بود بلکه تضمین وجود دائمی و وفادارانه آن ها در سایت و شبکه اجتماعی شما است.
اگر همیشه و به طور دائم محتوای مناسب و باکیفیت در سایت خود منتشر کنید کاربران نیز هیچ وقت سایت شما را رها نخواهند کرد و سایت شما را دوست خواهند داشت و همیشه شما را دنبال خواهند کرد.

  1. تولید کننده محتوا باید دارای چه ویژگی های باشد؟

تولید محتوا به راحتی انجام نمی شود، بنابراین تولید کننده محتوا باید دارای تخصص لازم در این زمینه باشد تا بتواند به تولید محتوای مناسب بپردازد و رضایت کارفرما را به دست آورد.

اما برخی از قابلیت ها و مهارت هایی که محتواساز ضروری است داشته باشد را به شرح زیر بیان می کنیم:

  • این فرد باید در انتخاب موضوعات مناسب و جذاب و کاربر پسند توانا باشد و بهتر است با کسب و کار مدیر سایت آشنا بوده و در صورت عدم آشنایی، با کنجکاوی زیاد در این مورد تفحص نماید.
  • با اصول و قواعد نگارش متن کاملاً آشنا بوده و از قلمی روان بهره مند باشد چراکه وجود غلط املایی در متن پسندیده نیست.
  • محتواساز باید به کار خود علاقه‌مند باشد و بتواند با عشق در محتوا به طرح مسئله‌ای بپردازد و با ارائه روش های حل آن نکات جدید به مخاطب خود آموزش دهد و او را درگیر مطلب نماید تا چیزی فرا گیرد. در صورت عدم علاقه تولید کننده محتوا مطمئناً به خوبی از پس کار بر نخواهد آمد.
  • تولید کننده محتوا باید به مطالعه علاقه فراوانی داشته باشد و جزء کتابخوان ها به شمار آید تا به هنگام نوشتن مطلب کلمه و عبارت مورد نیاز را به راحتی بیان کند و تسلط کافی را داشته باشد.

 

  1. چگونه می توان در مرکز تولید محتوا یک تیم محتوای خوب ساخت؟

یک مرکز تولید محتوا باید برای رسیدن به موفقیت از افراد مناسبی استفاده نماید و به طور کلی یک تیم تشکیل دهند تا مهارت های مختلفی داشته باشند و بتوانند مرکز را به اهداف خود برسانند.
برخی از این افراد به شرح زیر هستند:

  • استراتژیست های محتوا:

محتوا توسط فردی نوشته می شود و استراتژیست با بررسی مطلب خلاهای موجود در آن را پر می کند و موجب رسیدن به اهداف مورد نظرتان با استفاده از استراتژی های خاصی می گردد.

  • نویسندگان:

نویسندگان از جمله نیروهای فعال در تیم تولید محتوا می باشند که از خلاقیت بالایی برخوردار هستند و می توانند ایده های جالبی را ارائه کنند و در موردشان داستان سرایی نماید.

نویسندگان دارای توانایی های مختلفی هستند و برخی از آن ها به اصول سئو کاملا مسلط می باشند، پس به هنگام استخدام آن ها ببینید کدام یک بیشتر مناسب کارتان است، نویسنده مسلط یا نویسنده کم تجربه.

  • ویراستاران:

یک تیم تولید محتوا به ویراستاران نیازمند است چرا که نویسندگان حرفه ای نیز نمی توانند به درستی متن تولیدی خود را ویرایش کنند.
اصولا ویراستاری به سه دسته تقسیم می شوند که از جمله آن ها می توان به ویراستاران توسعه ای، ویراستاران متن، ویراستاران ژورنالیستی اشاره کرد.

  • هماهنگ کنندگان:

یک هماهنگ کننده به خوبی می تواند در بین مطالب هماهنگی ایجاد نماید و به مقیاس بندی مطالب بپردازد، معمولاً این افراد در استخدام و مدیریت فریلنسرها و بررسی ارتباط بین تصاویر با متن و … دخیل هستند.

 

  1. ایده جهت تولید محتوا را از کجا بیاوریم؟

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در محتوا رعایت گردد ایده های محتوا می باشد و باید با انتخاب ایده های مناسب بتوان موجب جذب مشتریان بیشتر و افزایش بازدید کننده سایت گردید.

اما راه های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به راحتی ایده های مختلف و جذابی را یافت و در مورد آن ها شروع به تولید محتوایی منحصر بفرد نمود.

حال به بررسی این روش های تولید ایده جهت محتواسازی می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • تولید محتوا با گوگل:

اگر کسب و کار مشخصی دارید به راحتی می توانید با استفاده از گوگل برای ایده گرفتن جهت تولید محتوا کمک بگیرید و تنها نیاز است، کلمه ای که مرتبط با موضوع کاری شماست را در موتور جست و جوی گوگل سرچ نماید.
با سرچ این کلمه گوگل شروع به جست و جو می کند و ده صفحه برتر از نظر خود را به شما نشان می دهد تا بتوانید با مشاهده آن ها ایده های مورد نظر خود را بیابید.

  • تولید محتوا با کتاب های دامیز:

کتاب های دامیز از بهترین کتاب هایی می باشند که در مورد انواع کسب و کارهای موجود به تولید محتوا پرداخته اند و ترجمه فارسی این کتاب ها نیز وجود دارد.

پس می توان با مطالعه این کتاب ها از مطالب موجود در آن ها برای ایده گرفتن استفاده کرد و شروع به تولید محتوای زیبا و تخصصی نمود تا خوانندگان با مطالعه مطالب شما لذت ببرند و بازدیدکننده دائمی سایت شما گردند.

  • استفاده از سایت آمازون برای تولید محتوا:

سایت آمازون یکی از بهترین منابعی است که می توانید از آن جهت دریافت ایده کمک بگیرید و به تولید محتوای مورد نظر خود بپردازید.
شما قطعا می توانید با استفاده نمودن از کتاب هایی که در سایت آمازون عرضه شده اند به ایده های نابی برسید که حتی در مخیله‌تان نمی گنجید.
می دانید که سایت آمازون انگلیسی است اما جای هیچ گونه نگرانی نیست، با استفاده از گوگل ترنسلت می توانید به راحتی مفهوم جملات داخل کتاب را به فارسی بیابید.

استفاده از گوگل ترنسلت در تولید محتوا نیز به شما کمک می کند تا به تولید یک محتوای ناب بپردازید تا موجب رضایت کاربران خود و گوگل قدرتمند با این تولید محتوای منحصربفرد گردید.

استفاده از سایت آمازون برای تولید محتوا:
استفاده از سایت آمازون برای تولید محتوا:

 

  • پینترست یاری رسان تولید گنندگان محتوا:

این سایت برای کسب ایده و تولید محتوا بسیار مناسب است و تنها با مشاهده عکس ها و مطالب داخل آن می توانید به ایده های جذابی برسید.
بسیاری از صاحبان سایت ها در این سایت نیز وجود دارند و می توان به راحتی از تجربه های آن ها استفاده کرده و از علایق مخاطبان سایت خودتان آگاه شوید.

  • آپارات و یوتیوب مناسب جهت تولید محتوا:

ویدئوهای که در آپارات و یوتیوب به نمایش گذاشته می شود، می تواند موجب خلق ایده های نو برای شما گردد.
کافیست به تماشای پربازدید کننده ترین نوع آن ها بپردازید و خوب گوش کنید، بعدا شروع به نوشتن نمایید تا بتوانید به تولید محتواهای جذابی برسید.
با توجه به وجود ویدئوهای مختلفی در یوتیوب در همه زمینه ها می‌توان بهترین نوع محتوا را که کارایی بالایی نیز دارد را ایجاد نمود.

 

  1. اشتباهات رایج در تولید محتوا و راه‌حل آن ها

تولید محتوا یکی از مقوله های مهمی می باشد که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی با آن مواجه هستند، اما برخی از این کسب و کارها در فرآیند تولید محتوا اشتباهاتی نیز دارند که به بررسی آن ها می پردازیم.

اشتباهات رایج در تولید محتوا و راه‌حل آن ها
اشتباهات رایج در تولید محتوا و راه‌حل آن ها
  • نداشتن برنامه اجرایی

قبل از این که به تولید یک محتوا بپردازید، باید هدف از تولید آن و مخاطبین این هدف و استراتژی محتوا مشخص باشد تا به عنوان یک برنامه اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

  • تمرکز به روی خود

سایت هایی که تنها در مورد محصول و برندشان به تولید محتوا می پردازند، معمولا به موفقیت دست نمی یابند پس بهتر است به تولید انواع محتواها بپردازید تا جایگاه بالاتری را کسب کنید.

  • پراکنده و نامنظم

بروز رسانی منظم محتواها بسیار مهم است تا موجب بالا رفتن تعامل پست ها شود پس عدم بروز رسانی می تواند منجر به کاهش رتبه سایت شود.

  • استفاده از عنوان های کسل کننده و بدون جذابیت

استفاده از محتواهایی که از جذابیت بالایی برخوردار هستند و دارای تصاویری مناسب می باشند موجب بازدید بالای آن و اشتراک گذاری مطلب می شود.

استفاده از عنوان های کسل کننده و بدون جذابیت
استفاده از عنوان های کسل کننده و بدون جذابیت
  • پخش نکردن محتوا

انتشار مطالب فقط در وب سایت ها به تنهایی کفایت نمی کند و بهتر است محتواهای تولید شده را در شبکه های اجتماعی و فضاهای مختلفی نشر داد. همچنین تولید محتوا در انواع مختلف موجب پیشرفت گسترده وب سایت می شود که با قرار دادن دکمه اشتراک گذاری امکان انتقال بهتر مطالب نیز وجود دارد.

  • دید بلند مدت

می توان گفت موفقیت در هر کسب و کار یک شبه فراهم نمی شود، پس بهتر است دید بلند مدتی را برای رسیدن به موفقی درنظر داشت که تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

 

  1. مهارت های لازم یک تولید کننده محتوا چیست؟

معمولا نیروهای تولید محتوای حرفه ای باید دارای مهارت های مختلفی باشند که برخی از آن ها بدین شرح هستند:

  • تسلط داشتن بر یکی از سیستم های مدیریت محتوا

    یک تولید کننده محتوای حرفه ای و ماهر باید با سیستم های مدیریت تولید محتوا نظیر وردپرس، جوملا، دروپال آشنایی داشته باشد.
    می توان گفت سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای محبوبیت بیشتری است چراکه یادگیری آن راحت تر می باشد و امکان کار با آن ساده تر است.

تسلط داشتن بر یکی از سیستم های مدیریت محتوا
تسلط داشتن بر یکی از سیستم های مدیریت محتوا
  • آشنایی مقدماتی با فتوشاپ

بسیاری از شرکت ها برای جذب نیروی تولید محتوای خود به ذکر تسلط کامل به فتوشاپ می پردازند اما داشتن تسلط مقدماتی بر این نرم افزار نیز کفایت خواهد کرد. البته هر چه در فتوشاپ قوی‌تر باشید می توان گفت به نفع خود شما می باشد و در جایگاه بالاتری قرارمی گیرید.

  • تایپ ده انگشتی

اگر مهارت تایپ ده انگشتی را فرا بگیرد مسلما موجب پیشرفت کار شما خواهد شد و می توانید با سرعت بالا به نوشتن بپردازید بدون آن که احساس خستگی نمایید.

شما در طی روز شاید مجبور به نوشتن هزاران کلمه باشید و اگر مهارتی در تایپ نداشته باشید مطمئنا مدتی بعد از این کار خسته می شوید، پس می توانید با تایپ و تکرار بیشتر به سرعت نحوه تایپ کردن را فرا بگیرید و به یک تایپست قهار تبدیل شوید.

  • قابلیت نوشتن

    یک تولید کننده محتوای ماهر تسلط بالایی در نوشتن مطالب دارد، او از دامنه لغات گسترده ای برخوردار می باشد و می داند که هر کلمه را در چه جایی و به چه منظوری استفاده نماید.
    توجه به استفاده از علائم نگارشی نیز نکته حائز اهمیتی است که باید تولید کننده محتوا بر آن مسلط باشد.
    تولید کننده محتوا برای یادگیری و موفقیت در زمینه نوشتن باید به کتابخوانی علاقه داشته باشد و از کتاب های مناسب جهت این امر استفاده نماید.
    این افراد در کتاب خوانی باید به طریق استفاده از فعل ها، فاعل ها، جملات و … توجه لازم را به کار ببرند تا به مرور بتوانند همچون نویسندگان موفق به تولید محتوا بپردازند.

  • آشنایی با موتورهای جست و جو و نحوه درست سؤال کردن از آن ها

    یکی از ابزارهای پرتاب تولید کنندگان محتوا به سوی موفقیت تسلط بر استفاده از موتورهای جست و جو می باشد.
    بنابراین تولید کنندگان محتوا باید به خوبی بتوانند با موتورهای جست و جو کار کنند و قسمت های مختلف آن را بشناسند تا در موقع لزوم بتوانند در مدت زمان کوتاهی به تولید محتوای خود با استفاده از این موتورهای جست و جو بپردازند.

آشنایی با موتورهای جست و جو و نحوه درست سؤال کردن از آن ها
آشنایی با موتورهای جست و جو و نحوه درست سؤال کردن از آن ها
  • زبان انگلیسی

    بسیاری از مقالات و تولید محتواهای موجود در وب سایت ها از نوع ترجمه می باشند؛ بنابراین می توان گفت تسلط بر زبان انگلیسی در حدی که بتوان مفهوم مقالات انگلیسی و پرسشنامه های آن ها را درک کرد مناسب است.

  • سئو

    آشنایی با سئو یا بهینه سازی سایت برای تولید کننده محتوا تا حدی لازم می باشد و باید برخی از مفاهیم و قوانین سئو را بشناسد تا به تولید محتوای هدفمند بپردازد. توجه به اصول سئو در نگارش متن ها امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است چرا که داشتن یک محتوای خوب مطابق بر قوانین سئو، موجب می شود گوگل بهتر شما را بشناسد و به شما رتبه خوبی بدهد.

 

  • داشتن صبر در نتیجه

یک وب سایت برای این که ترافیک مناسبی داشته باشد و مورد توجه گوگل قرار گیرد باید در حدود شش ماه صبر کند و با تولید محتوای خوب و باارزش به طور دنباله دار کم‌کم به نتیجه مورد نظر برسد.
پس با صبر و تلاش برای تولید محتوای مناسب و رعایت نمودن اصول سئو در آن می توان باقی کارها را به گوگل سپرد تا سایت شما را به صفحات اول جستجوی خود هدایت کند.

داشتن صبر در نتیجه
داشتن صبر در نتیجه

 

  • کمال گرایی

بهتر است محتواهایی را که تولید می کنید بارها چک کنید و با خواندن آن ها مطالب نامرتبط را حذف کنید و مطالب مناسب تر را اضافه نمایید و همچنین با افزودن عکس و تصویر مناسب به مخاطب کمک کنید تا مطلب را بهتر درک کند.

 

پس کمال گرایی در تولید محتوا معنی ندارد باید همواره در انتشار محتوای مناسب و بروز کردن مطالب قبلی تلاش نمایید تا گوگل نیز به شما امتیاز خوبی بدهد.

  • خودآگاهی

تولید محتوا را به عنوان یک شغل دوست داشتنی برای خود می دانید، پس زمان هایی که امکان نوشتن بهتر را دارید و بازدهی کارتان بالاتر است را بشناسید.

دوست دارید درباره چه موضوعاتی تولید محتوا کنید و تولید محتوایی شما دارای چه قالب هایی باشد؟

 

 

  • انضباط شخصی

زمانی که به تولید محتوا می پردازید کم کم در این راه به پیشرفت هایی دست خواهید یافت به همین جهت به شما سفارشات بالاتری می شود پس باید بسیار متعهد و منضبط باشید.
داشتن انضباط شخصی شما را در تولید محتوای بیشتر در زمانی کمتر یاری می کند و منجر به جلوگیری از اتلاف زمان برای شما می گردد.

بنابراین برای داشتن یک برنامه ریزی اصولی می توانید یک تقویم محتوا برای خود داشته باشید و در آن مشخص کنید که در چه روز و در چه ساعتی کدام محتوا را بایست تولید کنید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید