محتوای جذاب

محتوای جذاب

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مطلب، میخواهیم در رابطه با محتوای جذاب به شما بگوییم. محتوای جذاب، ویژگی های مختلفی دارد که باعث می شود این محتوا به عنوان یک محتوای جذاب از جانب مخاطبان شناخته شود. از طرفی، محتوای جذاب، تاثیرات خاص خود را هم بر روی صفحه مجازی شما دارد.

 

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

ما هرچه بخواهیم از اهمیت محتوا به شما بگوییم کم است. محتوا می تواند همه چیز صفحه شما باشد. شما با تولید محتوایی حرفه ای میتوانید به کسب و کار خود در فضای مجازی رونق بدهید. محتوا به خودی خود، اهمیت بسیاری دارد.

محتوای جذاب
محتوای جذاب

در واقع دلیل استفاده و رونق بیشتر اینترنت در این روزها، راحتی تبادل اطلاعات است. اطلاعات در فضای مجازی، به واسطه محتوا به مخاطبان انتقال داده می شود و در واقع محتوا، رابط اصلی میان مخاطب و صفحه مجازی شما است. هرچه یک محتوا اثر گذارتر باشد، اطلاعات بیشتری به مخاطبان خود ارائه میدهد و آن ها بیشتر با شما و مطالب شما همراه میشوند.

در واقع مسئله اصلی در فضای مجازی، جلب رضایت مخاطبان برای جذب مخاطبان بیشتر و در نهایت، بیشتر دیده شدن است.

این موضوع به موارد بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها، تولید محتوا است. محتوای شما می تواند بازاریاب شما باشد، می تواند فروشنده شما باشد، می تواند به جای شما، مطالبی را که میخواهید به مخاطبان شما انتقال بدهد و در نهایت، می تواند شتاب دهنده کسب و کار شما نیز باشد.

مشاغل بسیاری هم برپایه محتوا شکل گرفته است که تولید محتوا، شاخه اصلی آن است.

اما تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک مدیر وب سایت به تولید محتوا برای وب سایت خودتان بپردازید یا به عنوان یک سازنده محتوا به انتشار مطالب برای وب سایت ها و صفحات مجازی مختلف می پردازید. در همه حال محتوا برای شما یک عنصر اصلی بازاریابی و ستون اول وب سایت شما می باشد.

در این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن دانستن اینکه چه ویژگی هایی را باید برای نوشتن و تولید کردن یک محتوای جذاب درنظر بگیرید، این را هم بدانید که محتوا چه اهمیتی در وب سایت شما دارد و اصلا چرا می گوییم که محتوا مهم است؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

_ محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

_ نقش محتوا در کسب و کار چیست؟

_ انوع محتوا به چه صورت می باشد؟

_ محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

_ چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

[/stextbox]

 

محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

بگذارید اول از هرچیز به این موضوع بپردازیم که محتوا چیست، محتوا در واقع همان رابط شما و مخاطبانی است که از طریق موتورهای جستجو و یا از راه های دیگر وارد وب سایت و صفحه مجازی شما می شود. تفاوتی نمیکند که محتوا برای وب سایت هایی در بستر وب تولید شده باشد یا برای صفحاتی در شبکه های اجتماعی، در همه حال، محتوا یک محتوا است که باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

محتوا بر پایه یک موضوع مشخص نوشته می شود. محتوا حرفی را میخواهد در رابطه با یک موضوع به مخاطب منتقل کند و در نهایت بازخوردی را که میخواهد دریافت کند. از طرفی، این بازخورد هم لازم نیست که حتما در جهت کسب و کار باشد، بلکه رضایت مخاطب است که به عنوان یک بازخورد مناسب درنظر گرفته می شود.

محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

محتوا معمولا توسط یک تیم یا یک شخص به عنوان نویسنده و یا تولید کننده محتوا تولید می شود. تفاوتی نمیکند این شخص مدیر وب سایت باشد و یا شخصی را که به عنوان نویسنده برای انجام تولید محتوا انتخاب شده است. در نهایت هدف، ساختن محتوایی مناسب برای وب سایت یا صفحه مجازی است، حول محور موضوعی که مشخص شده است.

محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد که به آن می پردازیم. اما آنچه اینجا مهم است، این است که محتوا برای مخاطب چه اهمیتی دارد و چه تاثیری می تواند در کسب و کار شما و یا رونق صفحه مجازی شما داشته باشد.

پیش از هرچیز، از این موضوع آغاز میکنیم که محتوای شما چه تاثیری بر شما و چه تاثیری هم بر مخاطب شما خواهد داشت.

توجه داشته باشید

در حقیقت محتوا همان چیزی است که موتورهای جستجوگر می بینند. همانطور که محتوا با مخاطبان ارتباط برقرار میکند، با موتورهای جستجوگر مختلف هم ارتباط برقرار میکند. البته این مسئله بیشتر بر عهده محتوای متنی است. موتورهای جستجوگر، با توجه به الگوریتم های بخصوصی که دارند، مدام در حال رصد کردن وب سایت های مختلف و مطالب آن ها هستند.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

در واقع شما وقتی به عنوان یک کاربر، یک گزینه بخصوص را در گوگل جستجو می کنید، گوگل کلمات کلیدی موضوع مورد جستجوی شما را گرفته و به دنبال وب سایت هایی با کلمات و عنوان های مشابه با موارد جستجوی شما می گردد.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

در این شرایط، ربات های موتورهای جستجوگر، بیشتر به سراغ محتوای متنی میروند و از میان متن وب سایت ها و کلمات کلیدی نوشته شده در مقالات آن ها، مطالب را پیدا کرده و با توجه به مواردی دیگر در وب سایت و اعتبار و امتیازاتی که وب سایت کسب کرده است، رتبه وب سایت را مشخص کرده و در نتایج جستجو به کاربر نشان میدهد.

نکته مهم همانطور که گفتیم، این است که الگوریتم های جستجوگر ها، بیشتر به محتوا و کلمات کلیدی آن ها توجه میکنند، پس اینکه محتوای شما به چه صورت نوشته شده باشد و چه تاثیری را بر موتورهای جستجو بگذارد، از اولویت های کار شماست.

در واقع شما اگر شما بتوانید یک چهارچوب داشته باشید که بتوانید محتوای خود را همسان با قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجوگر مشخص کنید

می توانید به راحتی انتظار داشته باشید که اعتبار وب سایت و مطالب شما در نتایج نشان داده شده در موتورهای جستجو مشخص شود و به کاربران نمایش داده شود.

موتورهای جستجوگر، معمولا اهمیت و امتیاز بالایی به محتوا می دهند. در واقع در قوانین موتورهای جستجو این مورد ذکر شده است که شما اگر میخواهید به عنوان یک وب سایت با اعتبار و امتیاز بالا شناخته شوید، پس باید روی محتوای خود وقت بگذارید و با تولید محتوایی با کیفیت تر و حرفه ای، به جذب مخاطبان بیشتری بپردازید. در این شرایط است که میتوانید انتظار پیشرفت در نتایج موتورهای جستجوی مختلف، از جمله گوگل را داشته باشید.

تا اینجا دریافتیم که محتوای شما چه اهمیتی برای موتورهای جستجوگر دارد، ولی این اهمیت فنی و تکنیکی، به اینجا خلاصه نمی شود بلکه همیت محتوا برای مخاطب هم سهم بسیای در موفقیت و رونق وب سایت شما دارد. مخاطب شما باید با محتوای شما ارتباط برقرار کند، ببینید، محتوای شما در مرحله اول با ارتباط برقرار کردن با موتورهای جستجو، مخاطبان را به سمت خود هدایت میکند. اما در مرحله بعد، لازم است که مخاطبان شما بتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و محتوای شما، تاثیری که لازم است را بر روی آن ها بگذارد.

محتوا به عنوان یک رابط، یا حتی به عنوان نماینده شما، می تواند به مخاطبان شما نشان دهد که شما چه خدماتی ارائه میدهید؟ چه محصولاتی را به فروش میرسانید و میخواهید چه موضوعی را برای مخاطب مشخص کنید؟

توضیحات شما پیرامون موضوعات و مسائل وب سایت شما چیست و آیا واقعا مطالب شما همان چیزی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند؟

این ها همه مواردی است که لازم است شما در محتوای خود برای مخاطبان خود، رعایت کنید.

محتوای شما است که مخاطب شما را متقاعد میکند که از محصولات شما استفاده کند، خدمات شما را بخواهد و با شما همراه باشد. محتوای شما حتی می تواند، مخاطب را به عنوان یک کاربر ثابت و دائمی وب سایت شما، با شما همراه کند.

اما بگذارید جنبه دیگر قضیه را هم ببینیم، محتوای شما تنها باعث پیشرفت و رشد مثبت در وب سایت شما نمی شود، بلکه محتوای شما، اگر از کیفیت کافی برخوردار نباشد، ممکن است باعث ضررهای بسیاری به وب سایت شما و اعتبار آن بزند. ما گفتیم که موتورهای جستجو با بررسی محتوای شما کلمات کلیدی آن، اعتبار مشخصی به شما می دهند.

اما اگر محتوای شما، آنطور که باید تولید نشده باشد و موتورها جستجو نتوانند شما را به عنوان یک وب سایت مفید در رابطه با کلمات کلیدی ای که مشخص شده است، تعیین کنند، قطعا شما را جریمه کرده و یا اعتبار شما را کمتر میکنند. در این شرایط، بازپس گیری جایگاه اولیه شما ممکن است کمی مشکل باشد و یا نیاز به انجام مراحل و زحمات دوبار برای برگشتن به جایگاه اولیه باشد.

در این شرایط، ما میبینیم که یک محتوا چقدر می تواند مهم و موثر باشد. همچنین، مخاطبان شما هم اگر نتوانند در وب سایت شما مطالبی را که به دنبالش هستند پیدا کنند، ممکن است که رفته رفته از وب سایت شما خارج شده و این موضوع، در کنار ضربه ای که به اعتبار شما نزد مخاطبان میزند. باعث جریمه شدن شما توسط موتورهای جستجو هم می شود.

نکته

در واقع موتورهای جستجو، به میزان زمانی که یک کاربر در وب سایت شما حاضر است و با محتوای شما درگیر می شود، اهمیت بسیار زیادی می دهد.

اگر کاربران شما بلافاصله از وب سایت شما خارج شوند، دیگر نمیتوانید انتظار داشته باشید که مانند وب سایت هایی که کاربران زمان زیادی را در مطالب و محتوای آن ها میگذارنند اعتبار یکسانی داشته باشید.

همه این موارد، به یک محتوای خوب برمیگردد، محتوایی که این توانایی را داشته باشد که مخاطب را قانع کند که از محصولات و خدمات وب سایت استفاده کند. محتوایی که بتواند تبلیغات و برند سازی را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد.

نکته
نکته

محتوایی که این تاثیر را بر روی مخاطب بگذارد تا مخاطب تا انتهای مطلب با شما و وب سایت شما همراه باشد. محتوایی که بتواند از یک استراتژی مشخص پیروی کند.

همانطور که گفته شد، محتوا با توجه به اهمیت بسیار بالایی که دارد، معمولا جنبه های بسیاری را هم در خودش جای داده است. یکی از مهمترین جنبه های یک محتوای حرفه ای، استراتژی آن است.

در واقع شرکت ها امروزه با بررسی استراتژی های مختلف و ارائه راهکارهای گوناگون، سعی میکنند تا مسیر مشخصی را برای یک محتوا فراهم کنند. به این معنا که وقتی یک مخاطب با محتوای شما روبرو می شود، از لحظه ورود به وب سایت و شروع محتوا، یک مسیر مشخص را در متن محتوای شما دنبال کند تا در نهایت، بتواند به آن نتیجه ای که میخواهید برسد.

نکته
نکته

فرض کنید که شما قصد فروش یک خودکار را در وب سایت خود دارید، باید بدانید که این فروش مانند بازاریابی در بازار غیر اینترنتی، نیازمند پیروی از یک استراتژی در بازاریابی است.

یعنی شما باید مشخص کنید که مخاطب در ابتدای مقاله شما چه چیزی را ببیند، با چه مطالبی روبرو شود و مطالب، باید چه ویژگی هایی داشته باشد که بتواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند،

در انتهای مطلب، شما پس از آن که از اهمیت بسیار زیاد داشتن یک خودکار و نقش آن و مدل های مختلف و مقایسه کردن آن ها گفتید، میتوانید به تبلیغات خودکاری که قصد فروش آن را دارید بپردازید.

در نهایت میتوانید شاهد این مسئله باشید که مخاطب شما به احتمال زیاد، از محصول شما استقبال میکند. این استقبال در نهایت تعیین کننده میزان موفقیت شما در تولید محتوا می باشد.

حالا با توجه به تمامی موارد گفته شده، میدانید که یک محتوا، اندازه یک مسئله مهم در بحث فروش و بازاریابی تاثیرگذار است.

محتوای شما قرار است که به جای شما با مشتری صحبت کند، تصور کردن این موضوع می تواند به شما این امکان را بدهد که بهتر اهمیت تولید محتوای حرفه ای و جذاب را درک کنید.

همچنین، میتوانید تصور کنید که محتوای شما برای مخاطبان شما قرار است تعریف کند که چه ویژگی هایی در محصول شما وجود دارد و شما چه خدماتی ارائه میدهید و اصلا وب سایت شما و برند شما تا چه اندازه معتبر است! شاید برای شما جالب توجه باشد که تا حد زیادی، اعتبار برند شما و شرکت شما به محتوایی که تولید می کنید مرتبط است.

اگر محتوای شما، یک محتوای حرفه ای باشد، قطعا شما یک برند حرفه ای شناخته میشوید و برعکس، اگر به این موضوع توجه چندانی نکنید، یعنی نتوانسته اید که مخاطب خود را متقاعد کنید که شما یک برند حرفه ای هستید و مخاطب شما، قطعا از برند شما و وب سایت شما خارج خواهد شد.

نقش محتوا در کسب و کار

شاید برای شما این جای سوال باشد، که محتوا در فروشگاه های اینترنتی که معمولا محتوا محور نیستند، چه نقشی خواهد داشت؟ این موضوع به مواردی که در مطلب گذشته گفتیم کمی متفاوت است.

نقش محتوا در کسب و کار
نقش محتوا در کسب و کار

اینکه ما به شما گفتیم که برای فروش یک خودکار، لازم است که در بازاریابی محتوای خود از یک استراتژی اصولی پیروی کنید، تنها مربوط به شرایطی می شود که شما یک وب سایت باشید و امکان تولید محتوا به جهت تبلیغات برای برند خود داشته باشید. اما ممکن است که شما گاهی اوقات، به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعالیت کنید.

نقش محتوا در کسب و کار
نقش محتوا در کسب و کار

اگر به فروشگاه های اینترنتی سری بزنید، با تصاویر بسیار زیاد از محصولات مختلف، دسته بندی و طبقه بندی های مختلف آن ها  و گاها، با قیمت های مختلف و نهایتا یک سری بررسی های تخصصی در رابطه با محصولات روبرو می شوید.

حتما برای شما جای سوال است که خب، محتوا دقیقا در کجای این وب سایت نقش دارد؟ چگونه یک موتور جستجو مانند گوگل، از میان محتوا می تواند به محصولات این فروشگاه برسد؟

درمورد سوال اول، بهتر است بدانید که فروشگاه های اینترنتی بزرگ، معمولا از دو بخش تشکیل شده اند. یک بخش در فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که بر پایه محتوا فعالیت میکند. این بخش معمولا تحت نام تجاری فروشگاه می باشد و حتی گاها، با همان دامنه و درهمان سایت فعالیت می کند.

دلیل این کار این است که شما وقتی به عنوان یک مخاطب، در رابطه با بهترین برند خودکار تحقیق میکنید، احتمالا قصد خرید یک خودکار از یک برند بسیار معتبر را دارید. اگر یک فروشگاه اینترنتی بتواند با محتوای در رابطه با برند های مختلف خودکار، بررسی آن ها و از همه مهمتر، یک نتیجه گیری کلی در رابطه با بهترین برند تولید محتوا کند،

قطعا شما توسط موتورهای جستجو به این وب سایت هدایت می شوید، حال در این میان چه می شود اگر این وب سایت، درکنار مطالبی که به شما نشان داده است و شما را متقاعد کرده است که مثلا برند ایکس، بهترین برند خودکار است.

خودش هم یک فروشگاه اینترنتی خودکار در وب سایت خود داشته باشد؟ قطعا شما از فروشگاه آن ها دیدن می کنید.

و ماجرا جالب تر می شود که اگر همان برند در فروشگاه این وب سایت با قیمت مناسب به فروش برسد. حتما شما دیگر کار را یک سره میکنید و از همان فروشگاه خرید میکنید! در این شرایط است که میتوانیم انتظار داشته باشیم محتوا در وب سایت های فروشگاهی هم می تواند با یک استراتژی کاملا اصولی و صحیح، به درآمد زایی بسیاری برای شما منجر شود.

از طرفی خود فروشگاه ها هم معمولا به ارائه مطالبی مختصر در رابطه با برند ها، بررسی آن ها و قیمت ها و مواردی از این دست در صفحات فروشگاهی و محصولات مختلف میپردازند. این مورد هم لازم است که توسط یک تولید کننده محتوای حرفه ای نوشته شود. چرا که این موارد هم توسط موتورهای جستجو رصد شده و به اعتبار فروشگاه اینترنتی شما می افزاید.

از طرفی، مخاطبان معمولا با روبرو شدن با برند ها و محصولات مختلف، تمایل دارند که بیشتر در رابطه با محصول مورد نظر بدانند یا برند را بشناسند و حتی، آن را با مواردی دیگر مقایسه کنند.

در این شرایط، اصلا به صلاح نیست که مخاطب شما برای دستیابی به همچین اطلاعاتی مجددا به گوگل برگشته و جستجو کند!

شما لازم است که بتوانید این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار دهید و در اینجا، محتوا است که کار انتقال اطلاعات را انجام میدهد و کلی موارد لازم را به مشتریان شما توضیح میدهد، به این شرط که این محتوا به درستی تنظیم شده باشد و توسط حرفه ای ها تولید شده باشد.

پس این موارد هم نقش بسیاری در اثبات این موضوع دارد که تولید محتوا در وب سایت شما، بخصوص وب سایت های فروشگاهی و تجاری هم نقش بسیاری  دارد و شما حتی با داشتن یک وب سایت فروشگاهی هم نباید نقش محتوا را در این وب سایت نادیده بگیرید.

انواع محتوا

از این ها گذشته، در رابطه با انواع محتوا هم لازم است توضیحاتی ارائه دهیم. محتوا به خودی خود مهم است و ویژگی های بخصوص خود را دارد. ولی اینکه از چه نوع محتوایی هم استفاده میکنید و اینکه این محتوا، در وب سایت هایی با موضوعات مختلف متفاوت است هم نباید نادیده گرفته شود. محتوا از انوع مختلف تصویری مانند عکس ها و ویدئوها، محتوای صوتی و محتوای متنی.

انواع محتوا
انواع محتوا

محتوای تصویری، معمولا در وب سایت هایی کاربرد دارد که بر اساس تصاویر میتوانند بهتر محتوای خود را به مخاطب ارائه دهند. محتوای تصویری، معمولا در وب سایت های گالری و هنری ارائه می شود. این قبیل وب سایت ها به تصاویر و محتوایی نیاز دارد که بتواند ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند و تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خود داشته باشد.

انواع محتوا
انواع محتوا

معمولا شرکت ها و برند های مختلف، برای مواردی مانند فروش محصولات و فروشگاه ها، از محتوای تصویری استفاده میکنند و برای معرفی خود، سعی میکنند با استخدام عکاس های حرفه ای، به تولید محتوایی حرفه ای بپردازند.

در رابطه با محتوای ویدئویی، معمولا در وب سایت هایی استفاده می شود که میخواهند به ارائه خدمات آموزشی و یا معرفی یا توضیح مطالب بصورت حرفه ای تر بپردازند. محتوای ویدئویی به شما این امکان را میدهد که بتوانید ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید.

معمولا مخاطبان، به محتوای ویدئویی واکنش بهتری نشان می دهند و رضایت بیشتری نسبت به محتوای ویدئویی دارند.

ولی این موضوع به نوع موضوع وب سایت شما هم مرتبط است. قطعا وب سایت های آموزشی در زمینه های مختلف، به وسیله محتوای ویدئویی، ارتباط بسیار بهتری را با مخاطبان خود برقرار میکنند تا محتوای متنی و تصویری بصورت عکس.

تولید محتوای ویدئویی، معمولا نیازمند این است که امکانات لازم را برای تولید محتوایی با کیفیت داشته باشید. ولی این نوع محتوا با وجود اینکه نیازمند امکانات بیشتری است، معمولا از بازخورد بهتر و رضایت بیشتری از جانب مخاطبان برخوردار است.

معمولا محتوای ویدئویی، در موارد تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار میگیرد. محتوای تبلیغاتی، بیشتر به وسیله موشن گرافی ها و انیمیشن ها نمایش داده می شود که این موضوع به دلیل استقبال فوق العاده مخاطبان از این سبک از محتوا بوده است.

تولید موشن گرافی، معمولا تکینک ها و دانش فنی خاص خود را میطلبد. ولی موشن گرافی که بصورت حرفه ای طراحی و تولید شده باشد، برای مخاطبان جذاب است و به اعتبار برند شما هم کمک بسیار زیادی میکند.

معمولا محتوای تصویری، بطورکلی در شبکه های اجتماعی و بخصوص، اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرد.

برخی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، نیازمند محتوای تصویری است چرا که در اینستاگرام، ما با یک شبکه اجتماعی تصویر محور روبرو هستیم که در آن تصاویر و عکس ها حرف اول را میزند. معمولا برند ها و شرکت های مختلف هم به این موضوع توجه دارند و برای صفحات خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اقدام به همکاری با تولید کنندگان محتوای تصویری بصورت حرفه ای می کنند.

معمولا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، از میان محتوای های مختلف، محتوای ویدئویی با استقبال بیشتری روبرو می شود.

به دلیل آنکه در این شبکه اجتماعی، معمولا ویدئوها بصورت خلاصه تولید می شود و از طرفی، حجم و زمان کمتری را هم شامل می شود.

محتوای صوتی، معمولا برای محتوای روانشناختی و البته، محتوای آموزشی و مشاوره استفاده می شود. محتوای صوتی البته شامل محتوایی مانند کتاب های صوتی هم می شود ولی معمولا متون طولانی را بصورت محتوای صوتی استفاده می کنند تا هم اثرگذاری بیشتری برای مخاطب داشته باشد و برای مخاطبان طولانی و خسته کننده نباشد.

از طرفی هم محتوای صوتی، برای تولید نیاز به امکانات بسیار زیادی ندارد و میتوانید با امکانات نه چندان زیادی، به تولید محتوای صوتی بپردازید. پادکست های صوتی معمولا توسط مخاطبان با استقبال مواجه میشوند، ولی این موضوع برای همه وب سایت ها و همه موضوعات نیست بلکه موضوعات مخصوص به خود را پوشش میدهد.

منتهی محتوای متنی از اهمیت بسیار زیادی در این میان برخوردار است. در واقع محتوای متنی همان محتوایی است که همانطور که گفته شد، توسط موتورهای جستجوگر شناخته می شود. موتورهای جستجو، با بررسی محتوای متنی است که مخاطبان را به صفحه مجازی شما هدایت میکنند و محتوای متنی شما، لازم است که از تکینک ها و دان مخصوص سئوی متنی پیروی کند تا بتوانید اثرگذاری بیشتر را برروی موتورهای جستجوگر و ربات های گوگل داشته باشد.

محتوای متنی معمولا در همه جا حضور دارد، بدون محتوای متنی نمیتوانید کلمات کلیدی و عناوین و زیر عنوان ها را برای موتورهای جستجو تعریف کنید.

شما باید از محتوای متنی سئو شده در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و فروشگاه ها استفاده کنید و تنها اکتفا کردن به محتوای تصویری، حتی در شبکه های اجتماعی تصویر محور مانند اینستاگرام هم کافی نیست.

معمولا محتوای متنی، در شبکه های اجتماعی تصویر محور مانند اینستاگرام و یوتیوب و رسانه های اجتماعی، کاربرد دارد و تقریبا همه این رسانه ها از محتوای متنی خود در کنار محتوای تصویری، برای تکمیل مطالب خود استفاده میکنند.

نمیتوان بطور قطعی گفت که محتوای متنی در کدام وب سایت ها با چه موضوعاتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. اما معمولا وب سایت های خبری، تحلیلی، وب سایت های سلامت و بطور کلی، وب سایت هایی که برای اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطب، نیاز به تولید محتوای تصویری نداشته باشند.

توجه داشته باشید، هدف شما از راه اندازی وب سایت در انتخاب محتوا بسیار مهم است. اینکه شما بخواهید به عنوان یک وب سایت تبلیغاتی عمل کنید یا یک وب سایت فعال در زمینه خاصی که قصد ارائه مطالب و اطلاعات در زمینه خاصی دارد.

یا اینکه وب سایت شما به عنوان یک وب سایت فروشگاهی و ارائه محصولات و خدمات عمل می کند، در انتخاب زمینه محتوای شما بسیار تاثیر گذار است.

از طرفی، اینکه شما وب سایتتان با چه موضوعی می خواهد فعالیت کند هم به نوبه خود در انتخاب محتوای شما اثرگذار است.

حتما توجه داشته باشید، جنس محتوا در شبکه های اجتماعی با محتوایی که در بستر وب تولید می شود بسیار متفاوت است. معمولا محتوای شبکه های اجتماعی، به دلیل ماهیت این شبکه ها و امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار میدهد، بیشتر بصورت سرگرمی و تفریحی تولید می شود و محتوای رسمی تر بیشتر برای وب سایت ها و صفحات مبتنی بر وب تولید می شود.

اینکه کدام دسته از محتوا بیشتر به درد صفحه مجازی شما میخورد و بهتر است از کدام نوع از محتوا بیشتر استفاده کنید. در اختیار مدیر وب سایت و استراتژی هایی که برای وب سایت خود و رونق کسب وکار خود در فضای مجازی ترتیب داده است مربوط می شود.

محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

درکنار همه موارد گفته شده، اینکه محتوای شما چه ویژگی هایی داشته باشد تا به عنوان یک محتوای جذاب انتخاب شود و مورد پسند مخاطبان باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای جذاب، ارتباطی با نوع محتوای شما و موضوع شما ندارد. محتوای جذاب ویژگی های مشترکی دارد که بیشتر بر اساس میزان اثرگذاری بر مخاطب تعیین می شود.

محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد؟
محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای جذاب، باید این توانایی را داشته باشد که مخاطب را جذب به دنباله مطلب و ادامه دادن محتوا کند. مخاطب شما وقتی با یک محتوای جذاب رو  به رو می شود، میخواهد که این محتوا را با اشتیاق تا انتهای مطلب دنبال کند.

محتوای جذاب معمولا به گونه ای تنظیم می شود، که مخاطب هیچ گاه از آن خسته نمی شود. توجه داشته باشید، اگر قصد تولید محتوایی دارید که میخواهید برای مخاطبان شما قابل قبول و رضایت بخش باشد، پس باید محتوای شما برای مخاطبان خسته کننده نباشد.

 

معمولا خسته کننده بودن در محتوای متنی بیشتر مشخص می شود. مخاطبان در محتوای متنی بیشتر خسته میشوند و میخواهند که زودتر به نتیجه مورد نظر خود برسند و حتی گاها، محتوای شما را رد میکنند تا زمانی که به مطلب مورد نظر خود برسند. اینجا مهم است که شما در رابطه با هر موضوعی که تولید محتوا میکنید، محتوایی مختصر و مفید به مخاطب ارائه دهید که درکنار جامع بودن، از حجم کمتر و زمان سریعتری برای مطالعه مطالب برخوردار باشد.

محتوای جذاب، معمولا به محتوایی اطلاق می شود که برای مخاطب سرگرم کننده باشد.

البته این سرگرم کننده بودن به معنای تفریحی بودن نیست بلکه صرفا به این معناست که بتواند مخاطب را به آنچه که به دنبالش بوده برساند. مخاطب شما لازم است که بتواند از محتوای شما آنچه که جستجو کرده است را پیدا کند و از مطالب شما، رضایت بالایی داشته باشد.

محتوای جذاب معمولا به دور محتوای تبلیغاتی بصورت مداوم است. متون تبلیغاتی و حتی، محتوای تصویری تبلیغاتی که به صورتی تولید شده باشد که بصورت مداوم به جهت تبلیغات در صفحه شما قرار داده شده باشد، قطعا برای مخاطبان جذاب نیست و باعث می شود که از وب سایت شما دل زده شوند. محتوای جذاب شما، باید هم برای مخاطب قابل قبول باشد و هم بتواند میزان رضایت شما را از تبلیغات صفحه تان حفظ کند.

البته ویژگی های یک محتوای جذاب را نمیتوان بصورت تئوری مطرح کرد، بلکه برای درک بهتر این موضوع که محتوای جذاب دقیقا به چه چیزی می پردازد و ما اگر میگوییم که محتوای جذاب، دقیقا چه منظوری داریم. بهتر است برای درک بهتر مطلب، به ارائه چند پیشنهاد و مثال برای تولید محتوای جذاب تر بپردازیم.

در شبکه های اجتماعی و بستر وب و اینترنت، هرروز موارد تازه ای مطرح می شود و مسائل تازه ای عنوان می شود که توسط کاربران در شبکه های اجتماعی، دست به دست می شود.

این مسائل می تواند تبدیل به یک محتوای جذاب برای شما باشد. توجه به مسائل روز، باعث به روز نشان دادن وب سایت و صفحه مجازی شما می شود که در نهایت، این مسائل برای مخاطبان جذاب است.

محتوایی که جدید باشد، مخاطبان آن را جذاب میدانند. در نظر بگیرید که کاربران در شبکه های مجازی، به این دلیل اینکه بصورت مداوم درحال به روز رسانی هستند و مطالب جدیدتر به سوژه های روز دنیا تبدیل می شود، این انتظار را از شما دارند که با مسائل روز همگام باشید و محتوای خود را با توجه به مسائل روز تولید کنید.

از طرفی، مخاطبان معمولا محتوایی که قابل بحث باشد را هم بیشتر می پسندند. این موضوع برای شما هم می تواند تا حد بسیار زیادی سود آور باشد.

به این معنا که مخاطبان معمولا در محتوایی که به موضوعی خاص اشاره میکند که جای بحث دارد، به بحث وارد شده و بخصوص در شبکه های اجتماعی، به ارائه نظرات خود میپردازند. در این بین با دیگران هم تبادل نظر دارند و این محتوا هم از این نظر که باعث افزایش کامنت ها و ویوهای شما می شود ارزش دارد، هم از این جهت که مخاطبان شما بیشتر جذب میشوند و قطعا در این میان، صفحه شما را هم دنبال خواهند کرد اهمیت دارد.

پس سعی کنید همواره به تولید محتوایی بپردازید که قابل گفتگو باشد و حتی الامکان، به نظرات مخاطبان هم پاسخ بدهید.

همه ما شده است که وقتی به یک محتوای بخصوصی در شبکه های اجتماعی برخورده ایم، بخش نظرات آن را هم نیم نگاهی انداخته ایم و همواره در این بین، نظرات مدیریت صفحه برای ما اهمیت داشته و به دنبال کردن آن ها پرداخته ایم.

بسیاری از مخاطبان هم در این بین، در کنار دنبال کردن نظریات مدیر صفحه، به گفتگو با او در بخش نظرات میپردازند و خود این موضوع به تنهایی به جذابیت پیج شما می پردازد. در واقع بهتر است کمی هم به این موضوع توجه داشته باشیم که جذابیت یک صفحه و محتوای آن، تا حدودی به مدیریت آن هم مربوط می شود و مدیریت صفحه در این بحث، نقش بسیار مهمی دارد.

یک محتوای جذاب، محتوایی است که خاص باشد. این خاص بودن می تواند هم به محتوای ویدئویی و تصویری مرتبط باشد، هم به محتوای متنی. تولید یک محتوای ویدئویی خاص که به موضوعاتی بپردازد

که در حوزه تخصصی شما و یا بصورت کلی، در زمینه های مختلف به موارد خاصی اشاره کند، برای مخاطبان جذاب است. معمولا این مواقع محتوای شما به دلیل اینکه به مسئله نوینی می پردازد، باعث می شود که مطلب شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود.

محتوای خلاقانه را از یاد نبرید، خلاقیت همیشه طرفدار دارد و محتوای جذاب، حتما لازم است که میزانی از خلاقیت را در خود داشته باشد. اگر محتوای شما به شیوه نوینی نوشته شود یا بصورت خلاقانه تنظیم شده باشد، مخاطب را بیشتر درگیر می کند و حتما مخاطبان شما، به یک کاربر همیشگی صفحه شما تبدیل می شوند.

سعی کنید این موضوع را در دستور کار خود داشته باشید که دیگر صفحات را در همه جای دنیا رصد کنید تا بتوانید با محتواهای مختلف و شیوه های مختلف نوشتن آن ها آشنا شوید. این کار به شما کمک میکند تا سریعتر به یک خلاقیت و نوآوری جدید در تولید محتوای خود برسید.

استفاده از تکنیک هایی که مخاطبان را بیشتر با محتوا درگیر میکند را از یاد نبرید، فضای مجازی و بخصوص، شبکه های اجتماعی ابزارهایی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که به ارائه مواردی مانند نظر سنجی ها، مسابقات و… میپردازد.

از طرفی، در شبکه های مجازی چالش های مختلفی ساخته می شود که مخاطبان بسیار زیادی را هم به دنبال دارد.

همه این ها به شما این امکان را میدهد که بتوانید با استفاده از این موارد، مخاطبان بیشتری را با صفحه خود درگیر کنید.

شما میتوانید گاهی اوقات، به ارائه نظرسنجی در میان محتوای خود بپردازید یا از مخاطبان خود نظرخواهی کنید. این ها باعث می شود که مخاطبان شما وارد گفتگو و اشتراک دیدگاه های خود با شما و دیگران بشوند و در نهایت، به جذابیت صفحه شما نیز می افزاید.

در این بین، راه اندازی کمپین ها و چالش ها هم مواردی است که برای مخاطبان جذاب است. البته چالش ها بستگی به میزان تعداد دنبال کنندگان شما دارد. در مواردی که دنبال کنندگان کمتری دارید، میتوانید از چالش های ساده تری استفاده کنید و در مواردی هم که تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر است، چالش های پیچیده تر و حرفه ای تر می تواند به جذب مخاطب منجر شود.

البته این موارد شاید چندان با تولید محتوا مرتبط نباشد، اما فراموش نکنید که باز هم محتوای شما جزئی از این موارد است و معرف چالش ها و نظر سنجی های شما به مخاطبانتان است.

سعی کنید محتوای مقایسه ای را از یاد نبرید. همیشه ایجاد دسته بندی و معرفی و مقایسه موارد مختلف، باعث می شود که مخاطبان شما با علاقه بیشتری مطلب را دنبال کنند و در بحث ها و اشتراک دیدگاه ها در نظرات صفحه شما شرکت کنند. این موضوع از طرفی، می تواند برای مخاطبان دیگر آموزنده باشد، از طرفی هم برای برخی از کاربران جذاب است.

این نوع محتوا معمولا به دلیل اینکه به بررسی و مقایسه موارد مختلف می پردازد، لازم است که حتما به دور از تعصب و با نظر خواهی مخاطبان نوشته شود تا بازخورد بیشتری بگیرد و افراد بیشتری هم در آن شرکت کنند.

معمولا هرچه تعداد شرکت کنندگان در محتوای صفحه شما بیشتر باشد، در نهایت این محتوا برای دیگر مخاطبان جذاب تر می باشد. همه ما آگاهی از دیدگاه های دیگران در رابطه با موضوعی خاص را می پسندیم و از طرفی، خودمان هم میخواهیم که در این گفتگو ها شرکت کنیم. در این شرایط محتوای شما، به یک محتوای پر بحث تبدیل می شود که توجه کاربران زیادی را به خود جلب میکند.

از تولید محتوای کلیشه ای و تکراری بپرهیزید. البته که گاهی اوقات رعایت برخی کلیشه ها ضروری است، ولی محتوایی که حد و مرز مشخصی نداشته باشد، برای خیلی از مخاطبان جذاب است. این محتوا باید فارغ از توهین یا نظرات انتقادی خیلی تند و عجیب باشد. بلکه فقط باید محتوایی باشد که به کلیشه نپردازد. منظور از کلیشه، کلیشه های تنظیم و تولید محتوا، اینکه محتوای شما تکراری نباشد، نقاط شروع و پایان یکسانی نداشته باشد و به طور کلی، از یک قالب تکراری تبعیت نکند.

هر از چند گاهی هم نگاهی به گذشته داشته باشید، محتوای نوستالژیک و خاطره انگیز، جدای از اینکه به افزایش گفتگو در نظرات صفحه شما کمک میکند، برای مخاطبان هم بسیار جذاب است. البته توجه به نوستالژی ها و محتوایی که به گذشته های دور و نزدیک می پردازد بطور همیشگی جذاب نیست، اما اگر گاه از آن استفاده کنید می تواند مخاطبان بسیاری به سمت صفحه خود جذب کنید.

چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

اما از این گذشته، ما گفتیم که محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد و پیشنهادهایی هم برای تولید محتوای جذاب به شما دادیم. اما اینکه قالب این نوع محتوا باید چگونه باشد و چگونه تولید شود، لازم است که در این مطلب بصورت مختصر به آن پرداخته شود.

چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟
چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

ببینید، محتوای جذاب قطعا نیازمند ترکیب عناصر مختلف است. به این معنا که اگر شما از محتوای تصویری استفاده میکنید، برای مثال، یک ویدئو، حتما در کنار آن از یک متن جذاب که نه بصورت کامل بلکه بصورت کاملا خلاصه درحدی که مخاطب را ترغیب کند تا حتما از محتوای تصویری شما دیدن کند، استفاده کنید.

از طرفی، محتوای تصویری شما هرچه خلاقانه تر باشد، بیشتر برای مخاطب جذاب است. امروزه نرم افزار های بسیاری هستند که میتوانید محتوای تصویری خود را با آن ها ویرایش کنید. اگر شما یک تیم حرفه ای دارید، میتوانید برای محتوای ویدئویی خود از موشن گرافی استفاده کنید.

ولی اگر میخواهید با سرمایه ای اندک شروع کنید، میتوانید از نرم افزارهای ویرایش استفاده کنید و با میکس های خلاقانه، افکت های جذاب و انیمیشن های مختلف، به محتوای خود رنگی تازه بدهید و از طرفی، با استفاده از این موارد می توانید خود را به عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه ای تبدیل کنید.

چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟
چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

حتما در محتوای خود به عنوان ها دقت کنید، عنوان هایی که کشش بیشتری داشته باشند انتخاب کنید، یا حتی اگر به تولید محتوای ویدئویی میپردازید، میتوانید یک بخش از ویدئوتان که به نظر شما دیالوگ جذابی است را، به صورت عنوان در متن خود بکار ببرید. این موضوع علاوه بر جذابیتی که به محتوای شما می بخشد، مخاطب را هم به سمت محتوای ویدئویی شما جذب میکند.

پرداختن به مسائل بروز

سعی کنید در محتوای خود، به مسائلی بپردازید که کمی به روز تر باشد. قالب اینگونه محتوا معمولا بصورتی نوشته می شود که از ادبیات عامیانه، الفاظ امروزی تر و در نهایت، کمی هم مرز شکن باشد. باید حتما به این مسئله توجه کنید که ادبیات شما در محتوای جذاب شما نقش بسیاری دارد. سعی کنید ادبیات مخصوص به خود را خلق کنید و از آن استفاده کنید.

ادبیات مخصوص، یعنی یک ادبیات کاملا خلاقانه که شما می توانید از الفاظ خاص و واژه های جدید استفاده کنید. از طرفی، این الفاظ نباید برای مخاطب بی معنا باشد، بلکه باید برای آن ها جدید باشد و از یک ترکیب نوآورانه تشکیل شده باشد.

برای مثال، اخیرا بسیاری از افراد به ترکیب الفاظ ادبی و مدرن با هم می پردازند. این موضوع به دلیل نوآورانه بودن و از طرفی، جذابیتی که برای مخاطبان دارد، بسیار پر طرفدار است.

پرداختن به مسائل بروز
پرداختن به مسائل بروز

توجه کنید که در این نوع محتوا، هرگز اقدام به کپی کاری نکنید. از الفاظ و ادبیات دیگران استفاده نکنید و بگذارید همه چیز مخصوص خود شما باشد.

سعی کنید در محتوای تصویری خود، از قالب های جدید استفاده کنید و به شیوه های مختلفی تولید کنید. همانطور که گفته شد، خلاقیت برای مخاطب جذاب است ولی اگر نمی توانید نوآوری بخصوصی را در این زمینه بوجود بیارید، سعی کنید تغییرات بیشتری بدهید و از سادگی و یکرنگی خارج بشید.

توجه به دیگر مطالب و صفحات داشته باشید

سعی کنید توجه بسیاری به دیگر مطالب و صفحات داشته باشید، اینکه مخاطبان آن ها نسبت به چه محتوایی با چه سبکی واکنش بهتری نشان میدهند، می تواند به شما برای شناخت محتوای جذاب کمک کند. اینکه جذابیت در شبکه های اجتماعی معیار های ثابتی ندارد، یک موضوع کاملا روشن است.

در شبکه های اجتماعی، معیارهای محتوای جذاب، مدام توسط مخاطبان تغییر میکند و شما هم باید قدرت شناخت این تغییرات و معیار های جدید را داشته باشید، پس توجه کنید که بررسی نظرات مخاطبان و صفحات دیگر و اینکه مخاطبان آن ها، چه میزان از هر سبک محتوا نویسی را بیشتر می پسندند یک ضرورت است که به شناخت بهتر راه شما و مسیری که باید در تولید محتوای جذاب پی بگیرید می پردازد.

البته گفته ما تنها این نیست که شما به کپی کردن موارد دیگر صفحات بپردازید، چنین چیزی عملا تاثیر مثبتی در صفحه شما ندارد و باعث کاهش اعتبار و مخاطبان صفحه مجازی شما می شود.

توجه به دیگر مطالب و صفحات داشته باشید
توجه به دیگر مطالب و صفحات داشته باشید

حرف آخر

از اهمیت محتوا و تاثیری که در صفحه شما میگذارد که بگذریم، به شما گفتیم که یک محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد و باید چه مواردی را در نظر بگیرید، در یک کلام، به یاد داشته باشید که محتوای شما برای اینکه جذاب باشد، باید توسط مخاطبان شما جذاب شناخته شود. برای شناخت معیار های جذابیت مخاطبان باید به موارد مختلفی توجه کنید.

حرف آخر
حرف آخر

نظر خواهی ها، بازخورد های مخاطبان، بررسی صفحات دیگر، بررسی مطالب روز دنیا و حتی، هشتگ هایی که در شبکه های اجتماعی ترند می شوند، همه می تواند یک راهنما برای شما باشد که محتوای شما برای به روز بودن باید به چه موضوعی بپردازد.

از طرفی، گفتیم که محتوای جذاب برای مخاطب، باید یک محتوای خلاقانه و نوآورانه باشد، پس توجه به مسائل روز با استفاده از کمی خلاقیت، می تواند یک محتوای جذاب برای مخاطبان شما باشد.

امروز در خدمت شما هستیم با معرفی محتوای جذاب

امروزه برای حضور در عرصه رقابت در هرکسب و کاری باید یک یک تولید محتوا گیرا و جذاب داشته باشید درباره محتوای کاربردی و جذاب باید دقیقا بدانید که برای چه کسی  می خواهید بنویسید (ویزگی های دقیق مخاطب) باید دقیقا بدانید چه چیزی می‌خواهید بنویسید تا وقتی که شما به اسم نویسنده اطلاعات کافی درباره نوشته خود نداشته باشید. صدرصد مطلب جالبی نمی توانید به مخاطب خود تحویل دهید.

چطور باید بنویسیم ؟محتوا را کجا باید ارائه کنیم ؟

مثلا به افزایش نرخ تبدیل در سایت دقت کنیم باید سعی کنیم برای رسیدن به هدف ها و برنامه بازاریابی در کوتاه ترین زمان یک برنامه ریزی عالی انجام دهیم اگر بتوانیم رتبه برتری در گوگل کسب کنیم بی شک جایگاه خوبی پیدا خواهیم کرد

یکی دیگر از اهداف ما باید بالابردن CTR یا نرخ کلیک باشد بی شک افزایش دنبال کننده ها درفضای مجازی میتواند برای پیشرفت و دیده شدن هرچه بیشتر ما کار ساز باشد پس باید برای ای هدف جنگید.

چطور باید بنویسیم ؟محتوا را کجا باید ارائه کنیم ؟
چطور باید بنویسیم ؟محتوا را کجا باید ارائه کنیم ؟

افزایش نرخ تبدیل در سایت است

یادتان باشد حتما که نباید شما یک نویسنده نخبه و خیلی حرفه ای و کاربلد باشید تا بتوانید محتوای جذاب و مخاطب پسند بنویسید شما اگر بتوانید یک سری از موارد کلیدی رو رعایت کنید بی شک مطالب خوب و مخاطب پسندی را میتوانید در اختیار مخاطبین خود قرار دهید یکی از راهنمایی ما برای شما برای نوشتن یک محتوای مخاطب پسند این است :

افزایش نرخ تبدیل در سایت است
افزایش نرخ تبدیل در سایت است
  1. مخاطب شما چه چیز رو  دوست داره و سلیقه او دقیقا چیست؟
  2. محتوا به شکل پرسش و پاسخ
  3. پرسش و پاسخ -کوئیز- نظرسنجی

به نظر یکی از جذاب ترین نوع محتوا برای همه مخاطبها همین روش پرسش و پاسخ ، مسابقه و یا کوییز است . این شکل محتوا  و این مدل نگارش می تواند به شدت نظر مخاطب را جلب کند و اگر خیلی حرفه ای کار کنید حتی می توانید مخاطب را ساعت ها در سایت خودتان نگه دارید و مشغول کنید !!

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید