متخصص تولید محتوا

متخصص تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مطلب به بررسی وظایف متخصص تولید محتوا و کارشناس تولید محتوا و این ‌که هر کدام چه وظایفی را در کار دارند با شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه مطلب حتماً با ما همراه باشید.

متخصص تولید محتوا
متخصص تولید محتوا

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • متخصص تولید محتوا کیست؟
  • وظایف متخصص تولید محتوا چیست ؟
  • وظایف اخلاقی یک متخصص تولید محتوا چیست؟
  • انتظارات بیش از حد، از متخصص تولید محتوا چیست ؟
  • جمع بندی مطلب

[/stextbox]

اینفوگرافیک ویژگی های متخصص تولید محتوا

اینفوگرافیک ویژگی های متخصص تولید محتوا
اینفوگرافیک ویژگی های متخصص تولید محتوا

متخصص تولید محتوا کیست؟

شاید شما هم ندانید که کارشناس تولید محتوا کیست؟ فردی که دارای توانایی نویسندگی است و به‌‌ عنوان نویسنده ارشد، باید به اصول سئو و بازاریابی اینترنتی و روزنامه‌ نگاری آگاهی کامل داشته باشد.

همچنین اطلاعات عمومی قوی در همه زمینه‌ های مربوط به حوزه کاری شما داشته باشد. کارشناس تولید محتوا گفته می شود این فرد به هیچ عنوان کار ساده ای را نخواهد داشت، زیرا باید قدرت انتقال بسیار بالایی داشته باشد و یک تولید محتوا را به ساده‌ ترین و بهترین شکل به مخاطب منتقل کند.

به نحوی که مخاطبین با مطالعه موضوع از همه چیز آگاه بشوند و بتوانند به پاسخ تمامی سوالات خود برسند و این کار اصلاً کار ساده‌‌ ای نخواهد بود. فرد کارشناس تولید محتوا با نگارش متون باید آشنایی کامل داشته باشد.

متخصص تولید محتوا کیست؟

الزاماً فردی که توانایی نویسندگی دارد نمی‌تواند کارشناس تولید محتوا باشد، زیرا در این حوزه کاری شما باید دارای قدرت انتقال و اطلاعات بالایی باشید که بتوانید آن را به باقی نویسندگان منتقل کنیم.

اگر شما علاقمند به حوزه کاری کارشناس تولید محتوا شده‌ اید و یا برای استخدام کارشناس تولید محتوا نیازمند آگاهی بیشتری در مورد این حوزه کاری هستید، باید به شما پیشنهاد کنیم که از نویسندگان حرفه‌ ای که سابقه نگارش به‌ صورت کاملاً حرفه‌ ای دارند و از اصول روزنامه‌ نگاری سر در می‌ آورند

می‌ توانید بهره‌ مند شوید، همچنین کسانی که علاوه بر این توانایی‌ ها قادر هستند به مباحث سئو مسلط شوند، می‌ توانند برای شما گزینه بسیار مناسبی باشند تا بتوانند در جایگاه کارشناس تولید محتوا برای شما سود آوری بسیار زیادی داشته باشند.

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست ؟

هدف‌ گذاری: هدف گذاری یکی از اولین وظایف یک کارشناس تولید محتوا می باشد که باید فرد کارشناس بتواند با توجه به سیاست‌ های سازمان یا یک شرکت هدف‌ گذاری را انجام داده و توسط آن بتواند وظایف را به اشخاص دیگر محول کند

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست ؟
وظایف کارشناس تولید محتوا چیست ؟

این‌که بتوانید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و یا تولید چگونه محتوایی را به چه اشخاصی واگذار کنید و یا در کدام زیر عنوان قرار خواهد گرفت را شما باید هدف‌ گذاری کرده و با توجه به توانایی‌ های نویسندگان خود، وظایف آن‌ها را مشخص و برای رسیدن به موفقیت بیشتر، هدف‌ گذاری مناسب را انجام دهید.

وظایف وظایف کارشناس تولید محتوا چیست ؟تولید محتوا چیست ؟
وظایف کارشناس تولید محتوا چیست ؟

شناسایی رقبای اصلی:

در هر حوزه کاری این که شما بتوانید رقبای خود را بررسی و فعالیت‌ های آن‌ ها را تجزیه و تحلیل کنید، بسیار اهمیت دارد. در این حوزه کاری شما باید بتوانید رقبای خود را که معمولاً وب‌ سایت ها یا رقبای آنلاین می‌باشند، بتوانید شناسایی کنید و راز موفقیت آن‌ ها را کشف کنید، برای رسیدن به موفقیت حتماً نباید جنبه‌ های مثبت را در نظر بگیرید، می‌توانید راهکا هایی را در نظر بگیرید که باعث شکست رقبای شما شده است و از انجام آن‌ ها صرف‌ نظر کنید.

شما باید به‌ دور از هر گونه مسائل خارج از سیاست‌ ها و هدف‌ های کاری خود تصمیم‌ گیری نموده و در مسیر رسیدن به موفقیت و رشد روز افزون وب‌ سایت یا کسب و کار خود قدم بردارید، که این کار می‌تواند خود به‌ تنهایی امری بسیار اساسی و مهم در رسیدن به موفقیت و شناخت بیشتر رقبای شما باشد.

برنامه‌ ریزی:

یکی از مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین وظایف یک کارشناس تولید محتوا برنامه‌ ریزی دقیق است. شما می‌ توانید برای رسیدن به یک برنامه‌ ریزی دقیق و سودمند از تقویم‌ هایی استفاده کنید که اصطلاحاً به آن‌ ها تقویم تولید محتوا گفته می شود.

این تقویم‌ ها تفاوت چندانی با تقویم معمولی نخواهند داشت و صرفاً جهت رشد کاری شما طراحی و برنامه‌ ریزی خواهند شد. شما با استفاده از این تقویم می‌ توانید فعالیت‌ ها و تولید محتوای هر کدام از افراد را به آن‌ ها واگذار کنید، در طی یک یادداشت یا تاریخی مشخص، پروژه‌ ای را به فردی محول و با نظم بسیار زیادی انجام و آن را دریافت کنید.

برنامه‌ ریزی:
برنامه‌ ریزی:

برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبین:

شما به‌‌ عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید بتوانید ارتباطی مؤثر و دو طرفه با مخاطبین یا کاربران خود برقرار کنید، به این منظور می‌توانید از راه‌ های ارتباطی بسیار گوناگونی استفاده کنید.

مثلاً از نظرات کاربران بهره ببرید و از آن‌ ها بخواهید که نظرات خودشان را برای شما ثبت کنند و باز خوردشان را نشان دهند و یا می‌توانید از آدرس ایمیل آن‌ ها، به‌‌ عنوان یک منبعی بسیار کارآمد و با ارزش استفاده کنید

زیرا می‌توانید از طریق آدرس ایمیل کاربران خود، آنان را در جریان مطالب منتشر شده و یا پروژه‌ هایی که در آینده قرار است انجام دهید، قرار دهید. شما می‌ توانید اطلاعات کاربران خود را مانند یک گنج بدانید و از آن استفاده کنید.

برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبین:
برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبین:

تسلط بر بهینه‌ سازی محتوا:

در کنار وظایف بیان شده باید این نکته را ذکر کنیم که مهم‌ ترین وظیفه یک کارشناس تولید محتوا، ارتقاء سطح اصول سئو و بهینه‌ سازی وب‌ سایت یا وبلاگ شما است، باید یک کارشناس تولید محتوا این توانایی را داشته باشد که بتواند از اصول سئو بهره بگیرد

و در کنار آن با توجه به مطالب تولید شده و با استفاده از تاکتیک‌ های سئو، به ارتقای رتبه سایت خود کمک کرده و به برند سازی یک شرکت و رسیدن به رتبه بالاتر موتورهای جستجو از جمله گوگل توجه کند.

برای رسیدن به این مسئله هرگز نباید محتوایی را که از نظر سئو بررسی نشده است، در سایت منتشر کنید و در اختیار کاربران قرار دهید، زیرا این کار می‌تواند نه‌ تنها از نظر مخاطبین شما بسیار زننده باشد، بلکه برای موتورهای جستجو بسیار ناکارآمد و اعلام بی‌ ارزشی وب‌ سایت شما را خواهد داشت.

 

داشتن تسلط کافی بر حوزه کاری:

کارشناس تولید محتوا باید بتواند در حوزه‌ ای که وارد شده است، بسیار تسلط داشته باشد و در آن موضوع اطلاعات خود را به روز کند. داشتن آگاهی و افزایش روز افزون آن می‌تواند به کیفیت کار کارشناس تولید محتوا بسیار تاثیر گذار باشد.

تا بتواند محتوایی که تولید می شود در هنگام بررسی از لحاظ درستی و کیفیت مطالب سنجیده و در اختیار مخاطبین قرار بگیرد. شما باید بدانید که مخاطبین تان از تمامی اقشار جامعه خواهند بود

و کسانی که در زمینه محتوای تولید شده دارای آگاهی بسیار بالایی هستند و توانایی دارند، اگر محتوای شما از نظر ارزشی دارای کیفیت بالایی نباشد، محتوای شما را زیر سوال ببرند و این می‌تواند خود به‌ تنهایی عاملی برای افت کیفیت رتبه و بازدید وب‌ سایت شما به شمار برود.

داشتن تسلط کافی بر حوزه کاری:
داشتن تسلط کافی بر حوزه کاری:

آشنایی با سیستم‌ های مدیریت محتوا یا سی ام اس:

شما به عنوان کارشناس مدیریت محتوا باید با یکی از سیستم‌ های مدیریت محتوا مثل جوملا یا وردپرس آشنایی یا تسلط کافی داشته باشید. برای مثال اکثر وب سایت‌ ها از سیستم مدیریت محتوایی وردپرس استفاده می کنند.

وب‌ سایت های فروشگاهی از مدیریت محتوایی جوملا استفاده خواهند کرد. به همین دلیل است که ما یادگیری ورد پرس را به شما توصیه می‌کنیم، اگر از سیستم مدیریت های محتوایی استفاده کنید و بر آن مسلط باشید، به‌‌ عنوان یکی از فاکتورهای اصلی کارشناس مدیریت محتوا تولید محتوا می توانید گامی مهم بردارید.

آشنایی با سیستم‌ های مدیریت محتوا یا سی ام اس:
آشنایی با سیستم‌ های مدیریت محتوا یا سی ام اس:

برای یادگیری آن حتماً نباید که دارای تخصص کافی و لازم باشید، زیرا این وب‌ سایت های زیادی هستند که می‌توانند آموزش‌ های لازم کار کردن با سیستم‌ های مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار دهند. نسبت به سیستم‌ های مدیریت محتوایی دیگر ورد پرس آسان‌ تر و کم‌ هزینه‌ تر می باشد و چون وب سایت‌ های زیادی از آن استفاده می‌کنند، يادگيري آن منطقی‌ تر به نظر می‌رسد.

 

تایپ سریع:

داشتن تایپ سریع یا تایپ ده انگشتی یکی از مهارت‌ هایی است که شاید در وظایف یک کارشناس تولید محتوا زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. البته این مهارت باید به‌ صورت جداگانه دریافت شود و بر افزایش سرعت و راندمان کار شما تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. که میتواند شرایطی بهتر و جدیدتر را برای شما به ارمغان بیاورد. به همین علت یادگیری تایپ سریع به شما حتما پیشنهاد می شود.

مهارت تند نویسی در دنیای مجازی که اطلاعات خود را از طریق تایپ دریافت خواهد کرد، میتواند به سرعت کار شما کمک های بسیاری کند. به همین علت لازم است که شما اطلاعات را هر چه زودتر و سریع تر دریافت و در اختیار مخاطبین خود قرار دهید، زیرا خواندن اخبار تکراری و قدیمی هیچ گونه جذابیتی برای مخاطبین شما نخواهد داشت.

آشنایی با برنامه‌ های ویرایش عکس و فتوشاپ:

یکی دیگر از وظایف یا مهارت های یک کارشناس تولید محتوا، داشتن حداقل توانایی برای کار کردن با برنامه های ویرایش عکس یا فتوشاپ می باشد. آن چیزی که به واقع برای یک متخصص تولید محتوا مزیت محسوب می شود، داشتن اطلاعات کافی درباره انواع فرمت ها و همچنین کار با ابزارهای سمت چپ برنامه فتوشاپ می باشد.

برای این مورد میتوانیم به وب سایت های بسیاری اشاره کنیم که در این باره آموزش های لازم را در اختیار کاربران قرار میدهند. آشنایی با برنامه های ویرایش تصاویر این امکان را به شما میدهد به عنوان یک کارشناس تولید محتوا، بهتر بتوانید از تصاویر و فایل های تصویری خود را استفاده و بهینه سازی کنید.

تسلط بر زبان انگلیسی:

داشتن تسلط بر حداقل یک زبان خارجی از دیگر وظایف یک کارشناس تولید محتوا می باشد. متخصص تولید محتوا باید حداقل با نگارش و ترجمه یک زبان خارجی آشنایی داشته باشد.

شاید با توجه به حوزه فعالیتی شما، زبان مورد نظر انگلیسی یا زبانی دیگر باشد. داشتن مهارت و تسلط به زبانی دیگر همیشه برای شما موقعیتی بهتر را به همراه خواهد داشت. ترجمه مقالات به زبان مد نظر شما، همینطور دریافت مقالات به زبان های دیگر، میتواند پیشروی بسیاری در کار شما به همراه داشته باشد.

آشنایی با کدنویسی:

آشنایی با کدنویسی یا حداقل توانایی در ویرایش کدها نیازی است که یک کارشناس تولید محتوا باید با آن آشنایی داشته باشد. البته برنامه‌ نویسی یا کدنویسی اصلی وظیفه یک کارشناس تولید محتوا نیست، اما یک آشنایی کلی با محتو نویسی یا کدنویسی می‌تواند برای یک وب‌ سایت یا یک فعالیت بسیار مفید و سودمند واقع شود.

 

 

وظایف اخلاقی یک متخصص تولید محتوا چیست؟

وظایف اخلاقی یک متخصص تولید محتوا چیست؟
وظایف اخلاقی یک متخصص تولید محتوا چیست؟

با نشاط:

شاید داشتن روحیه های کاری زیاد مورد توجه قرار نگیرد، اما ما میخواهیم در این قسمت از مقاله به روحیه کاری یک کارشناس تولید محتوا اشاره کنیم. این که افراد در چه شرایطی چه واکنشی را از خود نشان میدهند، حقیقتی است که در فضای کاری میتواند کار کردن را با این افراد برای ما، ممکن و یا حتی غیر ممکن کند.

به همین علت داشتن نشاط و روحیه قوی از الزاماتی است که هر فردی در شرایط کاری باید آن را تقویت نموده و با آن یک محیط کاری را ممکن سازد. یک فرد با نشاط در محیط کاری برای خود و کار دیگران، ارزش قائل می شود و به دیگران کمک میکند.

کارشناس مدیریت محتوایی که دارای نشاط باشد، قادر است با نویسندگان به راحتی ارتباط برقرار کرده و سعی کند در صورت بروز هر گونه مشکل آنان را درک و همراهی کند. افرادی که دارای نشاط هستند در محیط کاری خود دارای ترفیع بسیاری هستند

همچنین به ترفیع دیگران کمک می کنند. یک کارشناس تولید محتوا با روحیه و انگیزه بالا میتواند تمامی چالش های پیش رو را مدیریت کرده و در صورت بروز هر گونه بحران شرایط را به راحتی مدیریت کند.

هیچ گاه در شرایط بحرانی عنان از کف نمیدهد، زیرا میداند این کار فقط شرایط کاری را بیشتر به هم خواهد ریخت.

برای درک بهتر این موضوع میتوانید از کارشناسان و مدیران تولید محتوای وب سایت های موفق جویا شوید و شیوه کاری این افراد را در برخورد با همکاران و همچنین برخورد با شرایط بحرانی در نظر بگیرید.

فردی بی انگیزه هیچ گاه نمی تواند بحران های کاری را مدیریت و همکاران خود را به سوی موفقیت سوق دهد. برای این کار نیاز است افراد با تجربه در این حوزه کاری به راحتی بتوانند شرایط را درک کنند، اوضاع هر چقدر ناپایدار و سخت، کارشناس تولید محتوا همیشه راهی برای پیشروی و رسیدن به کور سوی امید را هموار و نشان خواهد داد.

تعهد:

داشتن تعهد را حتما زیاد شنیده اید، اما شاید شما هم با معنای واقعی تعهد آشنا نباشید. تعهد به معنای پایبند بودن به وعده هایی است که به شما محول می شود. فرد کارشناس تولید محتوا باید دارای تعهد کاری باشد. به آن معنا که فرد در صورتی که در شرایط پذیرش کاری قرار گرفت، باید تمامی وظایف خود را به درستی درک و در زمان مقرر انجام دهد.

داشتن تعهد یکی از مشکلاتی است که این روزها کارفرمایان بسیاری با کارمندان خود بر سر آن مشکلات دارند. البته برای شرایط اضطراری کارمندان شرایطی همیشه در نظر خواهد گرفته شد، اما بخش اعظم کار متعهد بودن فرد متخصص یا کارشناس بر وظایف محوله بر عهده وی است.

شما باید دارای تعهد بالا باشید تا افراد و مدیران شما به راحتی به شما اعتماد کرده و شرایط سخت کاری خود را با شما در میان بگذارند. برای این منظور خود را در نظر بگیرید و به جای مدیران خود قرار دهید، اگر شما صاحب کار و مقامی بودید

آیا هرگز راضی به ادامه کار با فردی که تعهد کاری ندارد، خواهید شد؟ یک فرد متعهد حتما یک متخصص و مدیری کاردان خواهد شد

اما یک مدیر لزوما فردی متعهد نخواهد بود. لذا در این بخش است که به اهمیت ویژگی های اخلاقی یک فرد پی خواهیم برد.

سعی کنید با تقویت قدرت تعهد کاری خود، خود را فردی خوشنام و قابل اعتماد نشان دهید. برای این منظور طی برنامه ریزی های انجام شده، وظایف محول شده را انجام داده و سر وقت، پروژه های خود را به اتمام برسانید.

با انجام وظایف خود در زمان مقرر میتوانید اولین قدم داشتن تعهد کاری را برداشته و خود را اثبات کنید. شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا الگوی نویسندگان و افراد زیر دست قرار خواهید گرفت. برای همین منظور لازم است که برای بهبود شرایط کاری خود حتما به کار متعهد بوده و این تعهد را در معرض نمایش دیگر همکاران قرار دهید.

علاقه مند به یادگیری:

در هر فعالیتی شرط رسیدن به موفقیت، کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از آنان است. یک کارشناس تولید محتوا باید دارای روحیه یادگیری و علاقه مند به یادگیری بیشتر باشد. در بالا ذکر کردیم یکی از مهم ترین مهارت های لازم برای یک متخصص تولید محتوا، داشتن اطلاعات عمومی بالا است، اما در این بخش باید این نکته مطرح کنیم اطلاعات عمومی فرد در هر دوره زمانی باید به روز شود.

کسب اطلاعات بیشتر به منظور ارتقا سطح دانش و فکری شماست. شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید با جدیدترین متد ها و روش های بهینه سازی مطالب و استفاده صحیح از الگوریتم های موتورهای جست و جو اطلاعات داشته باشید.

همچنین برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و دریافت مقالات لازم است که دانش اطلاعات عمومی خود را ارتقا داده و به فکر، همیشه به روز بودن داده های ذهن خود باشید

زیرا فقط با این کار میتوانید همیشه خود را آماده هر شرایط کاری بدانید و از تمامی موضوعات مربوط به حوزه کاری مطلع شوید. برای یادگیری به دنبال دلیل و بهانه نباشید، خود انگیزه یادگیری بیشتر را در خود ایجاد کنید.

از کتاب ها و روزنامه و مجلات کمک بگیرید. وب سایت های خبری و فعال در حوزه کاری شما میتواند منبعی برای ارتقا دانش فعلی شما باشد. وب سایت های رقیب را در نظر بگیرید و سعی کنید از به روزترین و جدیدترین اخبار و فعالیت های آنان مطلع شوید.

برای پیشرفت کاری خود به دنبال یادگیری بیشتر باشید. روحیه علاقه مندی به افزایش آگاهی را در خود تقویت کنید. داشتن روحیه علاقه مند به یادگیری و آموزش بیشتر، همیشه شرایط کاری بهتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به همین دلیل است که باید حتما در حتی زمان کار به فکر ارتقا دانش باشید و از دانش به روز در جهت رسیدن به موفقیت بیشتر برند یا سازمان خود بهره مند شوید.

فعال و با پشتکار بالا:

داشتن پشتکار از دیگر ویژگی های اخلاقی یک فرد کارشناس تولید محتوا می باشد، اما این روزها معنای واقعی پشتکار از دست رفته است. بهتر است برای پشتکار در ابتدا تعریفی ارائه شود.

پشتکار به معنای اراده و سعی و کوشش بسیار در رسیدن به هدف و موفقیت است. یک فرد سخت دارای پشتکاری قوی است که در رسیدن به موفقیت هیچ کوتاهی نخواهد کرد. متخصص تولید محتوا باید فردی سخت کوش و دارای پشتکاری بالا باشد.

سعی کنید برای رسیدن به موفقیت، اراده خود را تقویت نموده و خود الگویی در محیط کاری برای دیگر افراد باشید. در طول کار حتما به خود انگیزه بدهید، انگیزه نیروی محرکی است که منجر به پیشرفت و سخت کوشی شما خواهد شد.

برای تقویت انگیزه خود از هیچ کاری دریغ نکنید. در هر مرحله کاری برای خود، جوایزی در نظر بگیرید و سعی کنید خود را همواره با انگیزه و پشتکار نگه دارید.

در بحث پشتکار افراد استعداد و توانایی فعلی فرد به هیچ عنوان مطرح نخواهد شد.

تنها پافشاری و اصرار فرد برای رسیدن به موفقیت و فتح یک قله مطرح خواهد شد.

سعی کنید بر پافشاری اصراری بیشتر داشته باشید تا بتوانید هر چه زودتر پله های موفقیت را یک به یک طی کنید. افرادی که دارای پشتکار بالایی هستند در محیط های کاری بیشتر مورد اعتماد قرار خواهند گرفت و همینطور به سرعت ترفیع میگیرند. برای تقویت نیروی پشتکار خود از دیگر همکاران و حتی افراد رقیب خود بهره ببرید. از کسانی که به موفقیت های مشابه شما رسیده اند، استفاده و آنان را الگوی زندگی خود قرار دهید.

برای رسیدن به درجات بالاتر برنامه ریزی کرده و سعی کنید موانع احتمالی را حدس زده و مدیریت کنید. با حدس اینگونه موانع، شما دیگر از هیچ مشکلی در کار غافلگیر نخواهید شد. سعی کنید در راه رسیدن به موفقیت تمرکز خود را بر رسیدن به آن بگذارید و با آگاهی کامل موانع را پشت سر بگذارید. هیچ فرد موفقی بدون پشت سر گذراندن سختی ها به موفقیت نرسیده است.

 

روابط عمومی بالا در محیط کاری:

داشتن روابط عمومی بالا از دیگر ویژگی های مهم اخلاقی است که این روزها به شدت درباره آن بحث و گفت و گو خواهد شد. منظور از داشتن روابط عمومی بالا چیست؟ داشتن حد وسط در روابط عمومی و محیط های کاری به چه معناست؟

شاید شما هم منظور از داشتن روابط عمومی را متوجه نشده باشید. منظور از داشتن روابط عمومی بالا داشتن روحیه بزله گویی و شوخی در محیط کاری نیست. یک فرد کارشناس تولید محتوا، باید توانایی برقراری ارتباط با دیگر همکاران خود را داشته باشد.

همینطور رویدادهای مهم مربوط به حوزه کاری و همکاران خود را یادداشت و در صورت لزوم از آنها استفاده کند. اینکه شما متخصص باشید و فرد مقابل شما یک آبدارچی یا نظافت چی است تفاوتی ندارد، برای تشکر همیشه پیشگام باشید.

روابط عمومی بالا در محیط کاری:
روابط عمومی بالا در محیط کاری:

اگر برای شما کاری انجام می شود حتما از افراد در محیط کار قدردانی کنید. به درد و دل همکاران خود گوش دهید و در صورت نیاز به کمک آنها بشتابید. در محیط کاری برای ملاقات با همکاران خود زمان بگذارید و سعی کنید آنها را مورد توجه خود قرار دهید.

تمامی موارد ذکر شده به معنای داشتن روابط عمومی بالا و روحیه همکاری با همکاران شما در محیط کار است و از ویژگی های اخلاقی یک متخصص تولید محتوا به شمار میرود.

بهتر است برای هر کدام از موارد ذکر شده حد و مرزی را قائل شوید تا سوء تفاهمی متوجه شرایط کاری شما یا دیگر همکاران شما نشود. این روزها معنای داشتن روابط عمومی بالا به کلی از بین رفته و معانی جدیدی جایگزین آن شده است که به تنهایی  برای یک تیم و افراد همکار در آن مانند سم می باشد. سعی کنید در ابتدای کار به معنای واقعی و حقیقی و مشترکی از روابط عمومی بالا برسید و سپس کار را دریافت کنید.

انضباط در محیط کار:

داشتن انضباط در شرایط کاری از ویژگی های فردی بسیار مهم به شمار میرود. البته تعریف انضباط یک تعریف بسیار کلی است. انضباط به معنای سر وقت به سر کار آمدن و رفتن در زمان معین به تنهایی نیست.

اگر کار شما به صورت پروژه ای است ،باید بتوانید با برنامه ریزی در زمان های تعیین شده پروژه را بدون هیچ اشکالی تحویل داده و یا از نویسندگان خود آنان را دریافت کنید. برای داشتن انضباط بیشتر در یک محیط کار شما باید الگوی افرادی باشید که برای شما کار میکنند. سیاست های کاری خود را پیاده سازی و از آنان استفاده کنید.

خط مشی های خود را تعیین و سعی کنید در همان قالب کاری فعالیت های خود را مدیریت کنید. پیگیر پرونده ها و پروژه های کاری باشید که قرار است به شما محول شوند و یا از فیلتر کاری شما گذر کرده اند.

این کار انجام وظایف را برای شما جذاب تر خواهد کرد. از ابزارهای نظم بخشیدن به لوازم خود استفاده کنید. محیط کار و میز کار خود را خلوت کنید. این کار تمرکز شما را افزایش میدهد. از دیگر افراد منظم الگو برداری کنید.

سعی کنید از آنها و شیوه کاری آنان پرس و جو کنید. شیوه هایی که آنان برای نظم بخشیدن به امور خود استفاده میکنند را در نظر داشته باشید. از آنان استفاده کنید. امور کاری را نظم دهید، قرار ملاقات ها و حتی زمان صرف ناهار یا گفت و گو با تلفن همراه خود را نظم دهید.

برای خود شرایطی کاملا کنترل کننده داشته باشید. این کار نشان دهنده میزان اهمیت شما به کار خواهد بود. برای افزایش این میزان اهمیت، لازم است که شما از خود شروع کرده و سختی هایی را به جان بخرید. هر چقدر تلاش و اهمیت شما به محیط کاری خود زیاد باشد، شما فردی منظم تر شناخته شده و الگوی مناسبی برای دیگر افراد قرار خواهید گرفت.

داشتن روحیه کار تیمی:

تقویت روحیه کار تیمی به معنای داشتن حس همکاری با دیگر همکاران می باشد. شاید شما در محیط کاری بتوانید راه خود را بروید، اما همیشه تک روی جوابگوی نیاز یک سازمان نخواهد بود. داشتن روحیه کار تیمی به معنای داشتن حس همکاری با دیگر افراد، پذیرای نظرات آنان بودن و در صورت لزوم برای رسیدن به هدفی مشترک پای بر روی اصول خود گذاشتن است.

داشتن روحیه کار تیمی:
داشتن روحیه کار تیمی:

مسئله ای که در یک سازمان مطرح است، رسیدن به موفقیت سازمانی است. شما باید بتوانید هدف سازمان را در نظر بگیرید و هیچ مسئله کاری را شخصی نکنید، این کار روحیه کار گروهی شما را نشان می دهد.

فرد متخصص تولید محتوا باید حس همکاری و کار گروهی بالایی داشته باشد و در صورتی که نیاز است از تجربیات دیگر افراد استفاده کند. پذیرای انتقادات وارده باشد و با همفکری دیگران به دنبال راه حل برای برطرف شدن مشکلات و پشت سر گذاشتن بحران های کاری باشد. این کار میتواند به شما کمک بسیاری تا در یک سازمان به موفقیت های شغلی بسیاری برسید.

انتظارات بیش از حد، از متخصص تولید محتوا چیست ؟

با وجود موارد بیان شده این روزها آگهی های استخدام فراوانی را میبینید که برای موقعیت شغلی متخصص تولید محتوا، دارای انتظاراتی بیش از حد می باشد. در این بخش از مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم. مهارت های مورد نیاز برای شغل کارشناس تولید محتوا موارد ذکر شده در بالا خواهد بود، اما در آگهی های بسیاری مواردی از قبیل گزینه های ذیل را ذکر می کنند :

انتظارات بیش از حد، از متخصص تولید محتوا چیست ؟
انتظارات بیش از حد، از متخصص تولید محتوا چیست ؟

تسلط به طراحی گرافیکی:

یکی از انتظارات بیش از حدی که در آگهی های استخدام متخصص تولید محتوا مشاهده میکنیم. این است که از فرد متخصص انتظار میرود تسلط کافی به طراحی گرافیکی داشته باشند.

در حالی که این وظیفه بر عهده افراد گرافیک کار است و این مهارت ابدا مورد نیاز یک متخصص تولید محتوا قرار نخواهد گرفت. از آن روی این مورد جز انتظارات بیش از حد و البته غیر مرتبط با حوزه کاری کارشناس تولید محتوا می باشد. همچنین  تسلط به تصویرسازیPhotoshop , Illustrator  در این زیر مجموعه قرار خواهد گرفت.

در بالا ذکر کردیم که داشتن آشنایی با برنامه های ویرایش عکس، مهارت مورد نیاز برای یک فرد متخصص است، اما تسلط کامل با تصویر سازی، خارج از مهارت های یک فرد کارشناس تولید محتوا می باشد.

تسلط به طراحی گرافیکی:
تسلط به طراحی گرافیکی:

تسلط به تدوین فیلم، ویرایش و ویدیو:

از دیگر انتظارات بیش از حد کارفرمایان، تسلط داشتن فرد متخصص تولید محتوا در زمینه ساخت و ویرایش ویدیوها است، فرد متخصص به هیچ عنوان لزومی به داشتن مهارت در زمینه ساخت ویدیو و کلیپ ندارد. داشتن همچین مهارتی نه تنها لازمه کار  متخصص تولید محتوا نیست بلکه اگر فردی دارای چنین مهارتی است، باید به عنوان مهارت اضافی، دارای حقوق و مزایای بیشتری باشد.

ساخت کلیپ و ویدیوها و حتی کار با برنامه های ادیت فیلم ها، در زیر مجموعه مهارت های گرافیکی است که علاوه بر فردی متخصص و کارآزمود، نیازمند توانمندی های حرفه ای و تحصیلی بسیاری است که ارتباطی با فرد متخصص تولید محتوا ندارد.

در بعضی از آگهی ها، متاسفانه شاهد توقعاتی دیگر از قبیل: مسلط به ساخت انیمیشن نیز هستیم. که این کار نیز در دسته افراد متخصص و گرافیست قرار خواهد گرفت.

 

یک فرد متخصص تولید محتوا لزومه باید در زمینه تولید محتوا و انواع آنها اطلاعات داشته باشد و بهترین راه برای تولید محتوا را بررسی و در اختیار کارفرمایان قرار دهد. و یک فرد فیلم ساز یا گرافیست اطلاعاتی کافی در زمینه تولید محتوا نخواهد داشت.

توانایی پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان:

حتما شما هم دیده اید، شرکت های بسیاری برای پاسخگویی به کاربران و مشتریان خود سعی میکنند این وظیفه را به گردن کارشناس تولید محتوا قرار دهند، در صورتی که پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان خود یک جایگاه شغلی دیگر است و نیازمند توانایی ها و فردی دیگر دارد.

توانایی پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان:
توانایی پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان:

فرد متخصص تولید محتوا با نویسندگان و در صورت نیاز با مشتریان برخورد خواهد داشت. به هر حال این یکی دیگر از انتظارات بیهوده ای است که کارفرمایان بسیاری را به اشتباه خواهد انداخت تا جایگاه شغلی پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران را با یک فرد متخصص تولید محتوا اشتباه بگیرند.

فرد متخصص با نویسندگان مرتبط به حوزه کاری برخورد خواهد داشت و نیازی به پاسخگویی یا برخورد با مشتریان نخواهد داشت. همینطور تسلط به بازاریابی و جذب مشتری از عهده این جایگاه شغلی خارج است و نیازی به داشتن مهارت بازاریابی و راه های جذب مشتری نیست.

برای تبلیغات بهتر و بازاریابی میتوانید از افراد بازاریاب کمک گرفته و به هیچ عنوان برای یافتن جایگاه شغلی تولید محتوا به دنبال کسب دانش در زمینه بازاریابی نباشید. امور مشتریان و پشتیبانی آنان بر عهده تیم پشتیبانی وب سایت و یا شرکت است که هیچ ارتباطی با تیم تولید محتوا نخواهند داشت.

توانایی نوشتن کپی‌ های انحصاری و خاص:

نوشتن یکی از مهارت ها و توانایی یک فرد متخصص تولید محتوا می باشد، اما نوشتن به صورت کپی رایتر بر عهده افرادی است که در این زمینه آموزش های لازم را فرا گرفته اند، مهارت های کپی رایتر بر عهده افرادی است که به این صورت اقدام به تولید محتوا میکنند، مانند نویسندگان و . . . به هیچ عنوان از مهارت های فرد متخصص تولید محتوا نیست.

یک فرد متخصص تولید محتوا، محتوای تولید شده را بررسی کرده و از نظر کیفیتی مورد سنجش قرار میدهد، اما یک کپی رایتر خود به عنوان یک تولید کننده محتوا، لازم است که محتوای تولید شده خود را در اختیار فرد کارشناس تولید محتوا قرار داده تا از نظر کیفیتی آن را سنجیده و در صورت نیاز، اشکال زدایی کند.

توانایی نوشتن کپی‌ های انحصاری و خاص:
توانایی نوشتن کپی‌ های انحصاری و خاص:

نوشتن مطالب از قبل نوشته شده به صورت کپی بر عهده کپی رایتر هاست که در دسته تولیدکنندگان محتوا قرار دارند. این افراد تفاوت بسیار زیادی با یک فرد کارشناس تولید محتوا و حتی یک نویسنده محتوا دارند. این مهارت نیز یکی از انتظارات بیش از حدی است که از متخصص تولید محتوا انتظار میرود.

مسلط به طراحی سایت:

داشتن مهارت برنامه نویسی و طراحی سایت بر عهده برنامه نویسان و طراحان وب سایت است، اما شاید شما فکر کنید این یکی از مهارت های لازم یک فرد کارشناس تولید محتوا می باشد.

یک فرد کارشناس تولید محتوا همانطور که از نامش پیداست فقط در زمینه تولید محتوا فعالیت میکند و بهترین شیوه های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد. داشتن مهارت کدنویسی و برنامه نویسی وب سایت، بر عهده کارشناس تولید محتوا نیست.

مسلط به طراحی سایت:
مسلط به طراحی سایت:

البته بهتر است در حد نیاز و ابتدایی یک فرد کارشناس با کدنویسی HTML/Css آشنایی داشته باشد، اما کدنویسی به صورت حرفه ای بر عهده فرد متخصص تولید محتوا نخواهد بود.

ویرایش صفحات و . . . باید زیر نظر طراحان وب سایت و برنامه نویسان انجام شود تا در صورت بروز مشکل به راحتی بتوان آن را مدیریت کرد. تولید محتوا که با بخش قابل نمایش یک وب سایت سر و کار دارد، نیازی بر داشتن مهارت و ویرایش قالب سایت نداشته و نخواهد داشت.

به همین علت است که محتوا و تولید آن، به تنهایی مهارت هایی بس شگفت انگیز و تخصصی به شمار می رود. برای درک بهتر این موضوع میتوانید از افراد متخصص و با تجربه در این حرفه استفاده و بهره ببرید.

توانایی عکاسی صنعتی و عکاسی از محصول: توانایی عکاسی از محصولات بر عهده عکاسان است که این خود مهارتی است خارج از حوزه کاری کارشناسان تولید محتوا می باشد. به همین دلیل است که هنر عکاسی باید حتما تحت نظر افراد کارآزموده باید انجام شود.

اینکه عکاسی دارای فاکتورهایی است که باید حتما رعایت شود بر کسی پوشیده نیست و هنر عکاسی بسیار در روند برند سازی و کسب و کار آنلاین نقش بسزایی خواهد داشت. برای فروشگاه های آنلاین و اینترنتی استفاده از تصاویر واقعی محصول، نقش بسزایی در فروش محصولات و اعتماد مشتریان به شما خواهد داشت.

اما نکته قابل ذکر این است که این مهارت ارتباطی با تولید محتوای وب سایت شما نخواهد داشت. فرد کارشناس یا متخصص تولید محتوا هیچ نیازی به کسب دانش درباره انواع دوربین و هنر عکاسی ندارد. این در حالی است که شاید این روزها این موارد بسیار دور از انتظار از کارشناسان تولید محتوا خواهد بود.

استفاده از انواع عکس ها و تبدیل فرمت های آن و آشنایی داشتن با بارگذاری و سئو عکس ها، در مهارت های یک فرد کارشناس تولید محتوا نیز است، اما هنر عکاسی از محصولات در این مهارت ها لازم نخواهد بود.

راه اندازی ورکشاپ ها:

یکی از مواردی که این روزها به شدت از متخصصات تولید محتوا انتظار میرود، راه اندازی کارگاه های آموزشی یا ورکشاپ هاست. این در حالی است که اگر سازمان شما یک برند آموزشی هم باشد، باز در مهارت های لازم یک کارشناس تولید محتوا، روش های مدیریتی ورکشاپ نخواهد بود.

راه اندازی کارگاه ها و جلسات آموزشی نیازمند دانشی وسیع تر و خارج از عهده یک متخصص تولید محتوا می باشد. لذا لازم است اگر کسی در جایگاه کارشناس تولید محتوا دارای همچنین مهارت هایی نیز است، حقوق و مزایایی اضافه تر برای وی در نظر گرفته شود.

به هر حال آنچه در این قسمت از مقاله سعی کردیم بیان کنیم، انتظارات بیش از حد کارفرمایان از کارشناسان تولید محتوا می باشد. که این روزها در آگهی های استخدام متخصص تولید محتوا زیاد به چشم می آیند.

راه اندازی ورکشاپ ها:
راه اندازی ورکشاپ ها:

تمامی موارد ذکر شده و بسیاری از موارد دیگر از قبیل برند سازی و دیگر انتظارات خارج از یک فرد متخصص تولید محتوا، انتظارات بیش از حدی است که در صورت داشتن چنین مهارت هایی لازم است فرد مزایای بیشتری نسبت به همکاران خود دریافت کند.

جمع بندی مطلب

در این مطلب درباره این‌که متخصص تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد با شما صحبت کردیم. کارشناس تولید محتوا که دارای توانایی نویسندگی است و به‌‌ عنوان نویسنده ارشد باید به مباحث سئو و بازاریابی و روزنامه‌ نگاری آگاهی داشته باشد.

همچنین این فرد دارای وظایفی است که در ادامه به تمامی آن‌ها اشاره می کنیم، برای یک برند سازی یا یک کسب و کار لازم است که حضور یک متخصص تولید محتوا در یک سازمان وجود داشته باشد، زیرا این فرد می‌تواند از  انواع تولید محتوا آگاهی داشته باشد و شما را همراهی کند تا به موفقیتی که انتظارش را دارید دست یابید.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟ اولین وظیفه یک متخصص تولید محتوا هدف‌ گذاری است، هدف‌ گذاری به این معنی که فرد متخصص باید بتواند با توجه به اهداف سازمان موفقیت را پیش بینی کرده و با توجه به آن برنامه‌ ریزی‌ های لازم را انجام دهد.

همچنین شناسایی رقبای اصلی از دیگر وظایفی است که یک فرد کارشناس تولید محتوا باید حتماً تمامی جنبه‌ های مثبت و منفی را در نظر بگیرد و خارج از هر گونه سیاست‌ ها و اهداف سازمان تصمیم‌ گیری ننموده و با توجه به موفقیت و رشدی که برای وب‌ سایت یا کسب‌ و کار آنلاین خود در نظر می‌گیرید، گام‌ هایی را شناسایی و برنامه‌ ریزی کنید

برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبین از دیگر وظایفی است که کارشناس تولید محتوا باید بتواند به آن آگاهی داشته باشد

و بتواند بازخورد های مثبت یا منفی را از طریق یک منبعی مانند ایمیل دریافت کند و آن‌ها را به مانند یک گنج بداند.

تسلط کافی در زمینه بهینه‌ سازی محتوا و تکنیک هایی که از سئو محتوا باید حتماً از آن بهره ببرید، از دیگر وظایف یک کارشناس مدیریت محتوا می باشد، داشتن تسلط کافی در حوزه کاری و اطلاعات عمومی از دیگر وظایفی است

که باید یک متخصص تولید محتوا از آن آگاهی داشته باشد تا حداقل آشنایی با یکی از سیستم‌ های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا از دیگر وظایفی است که یک فرد متخصص باید به آن آگاهی داشته باشد و با توجه به آن بهترین نوع تولید محتوا را پیش‌ بینی کرده و بتواند از آن بهره بگیرد، تایپ سریع داشتن مهارتی است

که می‌تواند یک فرد را در هر حوزه کاری در موقعیتی بهتر قرار دهد آشنایی با تند نویسی در این حوزه کاری می‌تواند موقعیتی بهتر را برای شما به ارمغان بیاورد. حداقل داشتن آشنایی با یکی از برنامه‌ های ویرایش عکس مانند فتوشاپ می‌تواند شما را در موقعیت شغلی بهتری قرار دهد.

آشنایی با یکی از زبان‌ های خارجی مانند زبان لاتین و ترجمه و نگارش به زبان‌ های دیگر می‌تواند شانس دریافت مقالات و تولید محتوا از زبان‌ های خارجی را برای شما بیشتر کند. داشتن توانایی و آشنایی با کدنویسی در حد ویرایش صفحات نیز می‌تواند برای شما بسیار مثمر ثمر واقع شود.

در کنار وظایف بیان‌ شده، وظایف اخلاقی یک متخصص تولید محتوا مانند با نشاط بودن و روحیه همکاری داشتن، می‌تواند شرایط کاری را برای ادامه همکاری با دیگر همکاران تحت تاثیر قرار دهد.

یک کارشناس تولید محتوا باید دارای روحیه‌ ای بالا باشد و همچنین باید دارای تعهد بالا به کار بوده تا بتواند شرایطی که در زمان کار مورد پذیرش قرار گرفته را انجام داده و وظایف به عهده گرفته را انجام دهد یک کارشناس تولید محتوا باید در هر شرایطی علاقمند به یادگیری باشد

و بتواند اطلاعات خود را به‌ روز کند تا بتواند با ارتقاء سطح دانش خود موفقیت روز افزون و بیشتری دست یابد. پشتکار بالا از دیگر وظایف اخلاقی است که باید حتماً فرد  با اراده و سخت‌ کوشی باشد تا بتواند نتایج قابل قبولی از کار را ارائه دهد.

داشتن روابط عمومی بالا که هر یک سازمان می‌تواند به حس همکاری و دلسوزی یک فرد با همکاران خود کمک بسیاری کند، همچنین یک فرد  با انضباط کاری، می‌تواند حس اعتماد کارفرما و همکاران دیگر را افزایش دهد.

شما باید دارای نظم باشید و بتوانید خط‌ مشی‌ های یک سازمان را رعایت کنید، داشتن روحیه کار تیمی از دیگر وظایف اخلاقی است که یک متخصص تولید محتوا باید حتماً به آن آگاهی داشته باشد تا بتواند از تجربیات دیگر افراد استفاده کند و یا پذیرای انتقادات وارده باشد.

در ادامه به بیان انتظارات بیش از حدی که این روزها از متخصصین تولید محتوا می رود اشاره کردیم که از این انتظارات می‌‌توان به تسلط به طراحی های گرافیک، تسلط به تدوین و ویرایش فیلم ها، پاسخ‌ گویی به مشتریان و توانایی نوشتن انحصاری و تسلط کافی به طراحی وب‌ سایت ها، عکاسی صنعتی و غیره اشاره کرد که انتظارات وارد شده در حوزه کاری یک فرد متخصص تولید محتوا نخواهند بود.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید