مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود

مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله امروز می خواهیم موضوع مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از لپ تاپ با آن مواجه شوید روشن نشدن مانیتور لپ تاپ می باشد که دلایل متعددی می تواند موجب این اتفاق شود. برای روشن شدن مجدد لپ تاپ باید قطعات آن مورد بررسی قرار گیرند تا مشکل پیدا شود و قطعه مورد نظر تعمیر گردد.

از آنجا که این مشکل می تواند برای افراد زیادی اتفاق بیافتد ما سعی نموده ایم عواملی که می تواند موجب روشن نشدن مانتیور لپ تاپ شود را شناسایی کنیم و روش های رفع آن رادر این مقاله بیان نماییم تا شما بهتر بتوانید علت روشن نشدن مانیتور لپ تاپ خود را تشخیص دهید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود
مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات ذکر شده در این بخش پاسخ خواهیم داد.

  • معمولا چه عواملی می تواند موجب شود که مانیتور لپ تاپ روشن نگردد؟
  • در صورتی که مانیتورلپ تاپ روشن نشود نخستین کاری که باید انجام دهیم چیست؟
  • بین روشن نشدن لپ تاپ وهارد آن چه رابطه ای برقرار می باشد؟
  • برای رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ باید چکار کرد؟

[/stextbox]

معمولا چه عواملی می تواند موجب شود که مانیتور لپ تاپ روشن نگردد؟

لپ تاپ ها به سبب ویژگی ها ومزیت های خاصی که دارند نسبت به دسکتاپ ها طرفداران بیشتری دارند وامروزه در دنیای بیزینس وکار بیشتر استفاده می شوند.پرتابل بودن لپ تاپ ها یکی از دلایل پر طرفداربودنشان است که علی رغم مزایای زیادی که دارد مشکلاتی نیز دارا می باشد مانند زمانی که مشکلی در لپ تاپ رخ می دهد ونمی توان آن را روشن نمود، اینجاست که پرتابل بودن آن موجب می شود که عیب یابی و رفع این مشکل بسیار دشوار می گردد.

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند موجب روشن نشدن مانتیور لپ تاپ شود از جمله ضعیف وخالی بودن باتری ویا قطع نا گهانی برق،وجود عیب در پاور سیستم، خراب بودن آداپتور،سالم نبودن و یا وجوداتصالی در سیم صفحه نمایش وفلت، مشکل داشتن بایوس سیستم وغیره اشاره نمود.

معمولا چه عواملی می تواند موجب شود که مانیتور لپ تاپ روشن نگردد؟
معمولا چه عواملی می تواند موجب شود که مانیتور لپ تاپ روشن نگردد؟

در صورتی که مانیتورلپ تاپ روشن نشود نخستین کاری که باید انجام دهیم چیست؟

گاهی مواقع مشاهده می شود که با زدن دکمه پاور لپ تاپ روشن می شود وکلیه چراغ های مربوطه نیز روشن می گردد اما صفحه نمایش همچنان خاموش است. در چنین مواقعی ابتدا باید  مانیتور لپ تاپ را در یک نور بسیار کم مورد بررسی قرار داد زیرا احتمال دارد تنظیمات لپ تاپ به هم خورده باشد وبخش تنظیمات صفحه نمایش در حالت نور بسیار پایین قرار گرفته باشد که در محیط طبیعی تصاویر قابل مشاهده نباشند.با انجام این بررسی اگر همچنان نتوانستید تصویری را در صفحه نمایش مشاهده نمایید باید به سراغ گام بعدی روید.

لپ تاپ را با یک نمایشگر دیگر مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید اطمینان حاصل نمایید که مشکل مربوط به مانیتور می باشد یا به بخش دیگری از لپ تاپ مربوط می گردد.برای این منظور صفحه نمایش جدید را با استفاده از ورودی VGAو یا HDMI به لپ تاپ متصل نمایید وبا استفاده از کلیدهای Fnوf4 مانیتور جدید را برای لپ تاپ شناسایی نمایید حال اگر صفحه نمایش روشن شد پس مشخص می گردد که در بخش مانیتور لپ تاپ شما مشکلی وجود دارد وسایر بخش های لپ تاپ سالم می باشد واحتیاجی به بررسی آن بخش ها نمی باشد و اکنون باید به دنبال کشف علت مشکل موجود در مانیتور باشیم.

در صورتی که مانیتورلپ تاپ روشن نشود نخستین کاری که باید انجام دهیم چیست؟
در صورتی که مانیتورلپ تاپ روشن نشود نخستین کاری که باید انجام دهیم چیست؟

بین روشن نشدن لپ تاپ وهارد آن چه رابطه ای برقرار می باشد؟

معمولا تمامی لپ تاپ با فشردن دکمه پاور وتامین ولتاژهای لپ تاپ روشن می شوند وcpu لپ تاپ را بوت می نماید اما ممکن است پس از آن که لپ تاپ روشن شد چراغ های هارد آن مجددا خاموش شوند که در این حالت تصویری در صفحه نمایش ظاهر نخواهد شد که یکی از دلایل آن می تواند وجود اشکلاتی در عملکرد کارت گرافیکی سیستم باشد .

از این رو برای اینکه متوجه شویم که بوت نشدن لپ تاپ مربوط به هارد آن می باشد یا خیر ، بررسی چراغ های هارد می تواند به ما کمک کند.اگر با بررسی چراغ ها متوجه روشن وخاموش شدن مداوم آن ها شویم به معنی آن است که لپ تاپ روشن شده است اما صفحه مانیتور نمی تواند تصویری را نمایش دهد و مشکل مربوط به هارد لپ تاپ می باشد اما اگر چراغ ها یکبار روشن شوند وروشن بمانند به معنی آن است که دربخش های دیگر لپ تاپ مشکلاتی وجود خواهد داشت.

بین روشن نشدن لپ تاپ وهارد آن چه رابطه ای برقرار می باشد؟
بین روشن نشدن لپ تاپ وهارد آن چه رابطه ای برقرار می باشد؟

برای رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ باید چکار کرد؟

پس از آنکه با بررسی های لازم متوجه شدیم که مشکل مربوط به مانیتور لپ تاپ می باشد باید ابتدا بررسی کنیم که جریان برق بین کابل ویدیو وصفحه نمایش برقراراست یا خیر؟برای این منظور بهتر است در هر دو نقطه اتصال برق را مورد بررسی قرار دهیم ، اگر نقطه اتصال صفحه نمایش ایرادی داشته باشد باید صفحه نمایش لپ تاپ را تعویض کنیم ودر صورتی که مشکل از کابل ویدیو باشد باید آن را تعویض نماییم وپس از بررسی برد اصلی ویافتن مشکل در آن باید آن را مورد تعمیر قرار داد.

بررسی برد

در صورتی که پس از تعویض صفحه نمایش ، صفحه نمایش دوم نیز تصویری نمایش نداد به احتمال زیاد برد اصلی سیستم دچار مشکل شده است. برای رفع این مشکل محل اتصال RAMبه برد اصلی را چک نمایید  وRAMرا از اسلات آن خارج نمایید زیرا در بیشتر مواقع با انجام این عمل مشکل رفع خواهد شد. یکی دیگر از کارهایی که می تواند به رفع مشکل برد اصلی کمک نمایید تمیز نمودن RAM و اجزای آن می باشد.

گاهی اوقات ممکن است روی مادربرد دوعدد RAM وجود داشته باشد در این مواقع بهتر است از خارج نمودن همزمان آن ها از اسلات ها خودداری نمایید ویکی یکی اقدام به جداسازی آن ها نمایید و یا جای آن ها را دوباره تعویض نمایید، در صورتی که با انجام این مراحل مشکل برد بر طرف نشود باید به سراغ دیگر اجزای لپ تاپ رفت وبه بررسی باطری، درایو هارد، درایو دی وی دی پرداخت وهر بار یکی از آن ها را از لپ تاپ خارج نمایید واقدام به روشن سازی لپ تاپ کنید تا بالاخره متوجه شوید که کدام قطعه است که مانع از روشن شدن لپ تاپ می شود.

بررسی برد
بررسی برد

از اینکه تا انتهای مقاله مانیتور لپ تاپ روشن نمی شود ما را همراهی کردید سپاس گزاریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید