لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در صورتی که مایلید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید، آگاهی از لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ و عوامل موثر بر آن برای شما بسیار مفید است. اکثر افرادی که قصد دارند کسب و کار خود را از طریق فروش اینترنتی رونق ببخشند، برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ به شرکت ها و موسسات فعال در این حرفه روی آورده اند. در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی انواع خدمات بازاریابی دیجیتال، به بررسی تعرفه ها و عوامل تاثیر گذار بر آن ها بپردازیم.

شما میتوانید جهت استعلام قیمت کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله تولید محتوا با ما در تماس باشید.

09120647344

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

پرسش های اصلی این بحث عبارتند از:

  1. در مورد لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید بدانیم؟
  2. لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ شامل چه خدماتی است؟
  3. عوامل تاثیر گذار بر لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ کدام است؟
  4. لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به محاسبه نرخ بازگشت سرمایه می کند؟
  5. لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

[/stextbox]

 

در مورد لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید بدانیم؟

با گذشت زمان، گسترش تکنولوژی، تغییر نیازها و افزایش حجم تولید و تقاضا؛ بسیاری از کسب و کارها در حال گذر از شیوه سنتی به مدرن هستند. جامعه امروزه ترجیح می دهد اکثر فعالیت های خود را از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی به انجام برساند. خریدهای روزمره، تهیه لوازم مورد نیاز، برقراری ارتباط با دیگران و اداره کسب و کار نیز از این قبیل فعالیت ها است.

دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که برای توسعه کسب و کار در فضای مجازی (در بستر اینترنت) به کار می رود. این ابزار از طریق بازاریابی و افزایش فروش از طریق وب، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و غیره عمل می کند.

در مورد لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید بدانیم؟
در مورد لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید بدانیم؟

همکاری با تیم های حرفه ای

از آن جا که یک فرد نمی تواند در تمام زمینه ها تخصص و مهارت کسب کند، مدیران مشاغل ناچارند برای بازاریابی الکترونیک از همکاری تیم های حرفه ای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. این گروه ها معمولا خدمات متنوعی ارائه می دهند که هر کدام تعرفه ای مخصوص به خود دارد. پیش از بررسی لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ لازم است به نکاتی در مورد این حرفه اشاره کنیم:

بازاریابی دیجیتال یا الکترونیک دارای بسترها و ابزارهای متعدد است. مدیر یک شرکت به جای صرف هزینه در تمام بخش ها، فقط لازم است در حوزه هایی که برای کسب و کار او مناسب و سودآور است سرمایه گذاری کند.

همکاری با تیم های حرفه ای
همکاری با تیم های حرفه ای

انتخاب این حوزه ها بر اساس نوع کسب و کار، استراتژی های مدیران، شرایط جامعه و نیاز مخاطبان انجام می شود. معمولا این گزینش در جلساتی با مشارکت صاحبین مشاغل و تیم دیجیتال مارکتینگ انجام می شود.

بسترهای مختلف دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: وب سایت، اپلیکیشن های تلفن همراه، دایرکتوری های آنلاین و شبکه های اجتماعی.

برخی از مهم ترین و رایج ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عبارتند از: وب سایت، سئو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی اینفلوئنسرها، بازاریابی ویدیویی، تبلیغات پیامکی، ایمیل مارکتینگ و …

یکی از مهمترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ، شناخت مشتریان است. برعکس بازاریابی قدیمی که بدون هیچ شناختی از مخاطب به تبلیغ خود می پردازد، در شیوه مدرن به ویژگی های مخاطب و نیازهای او توجه می شود. در این نوع تجارت اینترنتی، مشتریان ایده آل شما مورد تشخیص قرار گرفته و به عنوان گروه هدف تعیین می شود.

پس از این، تمام تبلیغات و فعالیت های کسب و کار شما در حوزه دیجیتال بر این گروه متمرکز می شود.

برای مثال در صورتی که قصد شما فروش کالاهای پزشکی از طریق اینترنت است، نیازی به تبلیغ سنتی برای مخاطبین عام تلویزیون ندارید، بلکه با بازاریابی هوشمند می توانید تبلیغاتی صرفا مخصوص جامعه پزشکی داشته باشید. در این مثال پزشکان به عنوان گروه هدف شناخته شده و ابزار مناسب برای این گروه می تواند ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و مانند این ها باشد.

مزیت دیگر این شیوه بازاریابی، قابل سنجش بودن آن است. ابزارها و تحلیل هایی برای سنجش عملکرد بازاریابی دیجیتال وجود دارد که به وسیله آن می توان عواملی نظیر میزان تاثیر گذاری فعالیت در هر حوزه، نحوه آشنایی مشتری با محصولات و میزان رضایت او، تاثیر تخفیف ها بر مقدار فروش، تعداد جستجو برای هر کالا و … را به دقت اندازه گیری و تحلیل کرد.

ارتباط بی واسطه با مشتری، برخورداری از مخاطبان بی شمار و نامحدود، دستیابی به سود شگفت انگیز در مقابل هزینه ناچیز، ورود به عرصه رقابتی در سطوح محلی تا جهانی و برند سازی از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال می باشند.

 

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ شامل چه خدماتی است؟

با توجه به تمایل جامعه به حضور در فضاهای مجازی، دیجیتال مارکتینگ به شما فرصتی برای تجارت در این بستر می دهد. امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از قوی ترین روش های رشد کسب و کار در دنیا محسوب می شود که توانسته برتری خود را بر بسیاری از شیوه های سنتی فروش ثابت کند.

اهمیت این تکنیک بازاریابی ناشی از این واقعیت است که رسانه های آفلاین نظیر تلویزیون، روزنامه و مجلات در حال ریزش مخاطب بوده و بر عکس، رسانه های آنلاین و دیجیتال در حال جلب روز افزون مخاطبان هستند.

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ شامل چه خدماتی است؟
لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ شامل چه خدماتی است؟

تحقیقات نشان داده است که این روزها، اکثر جوانان و نوجوانان زمان بسیار زیادی را در فضاهای مجازی از جمله شبکه های اجتماعی صرف می کنند، از طریق این فضاها از اخبار روز مطلع شده، با دوستانشان ارتباط برقرار کرده و حتی برخی خریدها و محصولات مورد نیاز خود را از آن تهیه می کنند. بنابراین روی آوردن به دیجیتال مارکتینگ می تواند انتخاب خوبی برای یک مدیر فروش باشد.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه فعالیت هایی در راستای رونق تجارت از طریق اینترنت است.

لازم است بدانید که این بازاریابی در بسترهای متعددی نظیر وب سایت، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن انجام می گیرد. از آن جا که مردم عمدتا از طریق گوشی های تلفن همراه هوشمند برای اتصال به اینترنت و فضای مجازی بهره می برند، لذا بسیاری از خدمات دیجیتال مارکتینگ در بستر اپلیکیشن های (برنامه) موبایلی اتفاق می افتد.

بنا بر نوع کسب و کار و نوع نیاز مشتری مشخص می شود که کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای او مناسب است. این یکی از مهم ترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ است که حوزه فعالیتش را بر اساس نیاز مخاطب و شناخت او انجام می دهد.

در این شیوه، بر حسب اطلاعاتی که از جنسیت، سن و سال، الگوی مصرف، طبقه اجتماعی، شرایط مالی و علایق مشتری های خود دارید، می توانید انتخاب کنید که کدام یک از خدمات بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما مناسب است.

برای مثال ممکن است قصد شما، ارائه خدمات زیبایی و مراقبت پوست باشد. برای این کار بهتر است قشر بانوان جوان و نسبتا مرفه از نظر اقتصادی را به عنوان گروه هدف تعیین کنید.

سپس بررسی کنید که این گروه در کدام بخش های فضای مجازی فعال ترند و تبلیغات شما در کدام قسمت ها می تواند بیشتر و بهتر مورد توجه این گروه قرار بگیرد. در مثال مذکور، تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها در شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند روش خوبی برای دیجیتال مارکتینگ در زمینه خدمات پوست و زیبایی باشد. پس از مشخص شدن این مساله، می توانید بودجه خود را به طور هدفمند برنامه ریزی کرده و با عنایت به لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ، آن را به خدماتی اختصاص دهید که برای کسب و کار شما سودآورتر خواهد بود.

 

برخی از اصلی ترین خدمات بازاریابی دیجیتال را در ادامه این مطلب معرفی می کنیم. در توضیحات مربوط به هر یک از خدمات، موضوعاتی ارائه می شود که غالبا در تعیین تعرفه آن نقش دارند:

مشاوره دیجیتال مارکتینگ:

اولین و ضروری ترین خدماتی که یک تیم دیجیتال مارکتینگ باید به صاحبین کسب و کار ارائه دهد، مشاوره در زمینه تجارت الکترونیک است. معرفی خدمات مختلف بازاریابی دیجیتال و پیش بینی میزان سودآوری اقتصادی در صورت فعالیت در هر یک از حوزه های آن، از جمله اطلاعاتی است که مدیران مشاغل از آن بی خبرند.

یک گروه حرفه ای فعال در دیجیتال مارکتینگ می تواند با ارائه جلسات مشاوره حضوری (که در صورت امکان بهتر است رایگان برگذار شود) در مورد مزایا، شرح خدمات و لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ، توضیحات لازم را به علاقه مندان عرضه کند. علاوه بر این موضوعات دیگری در مورد تشخیص بسترهای دیجیتال مناسب برای مشتری،  نحوه قرارداد، تعرفه ها،  ایده ها و شیوه های همکاری نیز در این جلسه مطرح خواهد شد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ:
مشاوره دیجیتال مارکتینگ:

طراحی سایت:

یکی از مهم ترین شیوه های پیوستن یک کسب و کار به دنیای دیجیتال، طراحی سایت است. با استفاده از یک وب سایت خوب می توانید محصولات بسیاری را برای فروش عرضه کنید، اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهید، آن ها را از آخرین تغییرات خدمات خود مطلع کنید و حتی در صورتی که وب سایت تان به خوبی طراحی شده باشد، می توانید بازدیدکنندگان سایت را به مشتری های بالفعل تبدیل کنید. برخورداری از یک وب سایت برای هر کسب و کاری که قصد ورود به بازاریابی دیجیتال دارد، بسیار ضروری است.

وب سایت علاوه بر این که محلی برای ارائه اطلاعات دقیق و مفصل به مشتری ها می باشد، باعث اعتبار بیشتر شغل شما نیز می شود. حتی ممکن است کسب و کار شما در بازاریابی از طریق اپلیکیشن های موبایل موفق تر بوده و سود اقتصادی بیشتری را به دنبال داشته باشد، اما باز هم توصیه ما این است که از یک وب سایت معتبر برای معرفی محصولاتتان بهره مند شوید.

بسیاری از شرکت ها، مدیران و صاحبان مشاغل در زمینه طراحی سایت، مدیریت و تولید محتوای آن اطلاعات چندانی نداشته و مایلند که به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنند. معمولا طراحی وب سایت به عنوان بخشی از خدمات بازاریابی اینترنتی به این شرکت ها ارائه می شود. این سایت ها فقط برای ارائه اطلاعات نیستند بلکه شامل بخش های مختلفی برای ایجاد ارتباط متقابل با بازدیدکنندگان می باشند.

امکاناتی نظیر ثبت آنلاین سفارشات، پرداخت آنلاین، تالار گفتگو، مشورت با پشتیبان سایت و ایجاد حساب کاربری (اکانت) در این گونه وب سایت ها قرار می گیرد.

در صورتی که سایت مورد نیاز کارفرما، یک فروشگاه اینترنتی باشد، بحث مدیریت و پشتیبانی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه فرشگاه های اینترنتی مزایای بی شماری نسبت به فروشگاه های معمولی دارند و مردم تمایل و علاقه زیادی به خرید از آن ها نشان می دهند.

اگر چه چنین سایت هایی درآمد شگفت انگیزی برای صاحب کسب و کار به ارمغان می آورند، اما اداره کردن آن ها کار بسیار چالش برانگیزی است که به تلاش مداوم یک گروه حرفه ای احتیاج دارد. از طرف دیگر تولید محتوا برای این سایت ها کمی ساده تر است

زیرا حدود کلی محتوای متنی و غیر متنی مورد نیاز یک سایت فروشگاهی مشخص بوده و به خلاقیت و تحقیق زیادی احتیاج ندارد. هر وب سایت فروشگاهی می تواند در زمینه فروش محصولاتی خاص از یک نوع یا یک شرکت فعالیت کرده و یا دامنه وسیع تری از کالاهای گوناگون تولیدکننده های مختلف را عرضه کند.

بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی که دارای وب سایت فروشگاهی هستند، حتی یک مغازه کوچک برای فروش حضوری ندارند و تمام فعالیت های اقتصادی را از این طریق صورت می دهند.

البته فراموش نکنید که چنین سایت هایی باید با درگاه های پرداخت اینترنتی بانک های رسمی کشور پیوند داشته باشند. بنابراین اخذ مجوزهای رسمی در حوزه تجارت الکترونیک برای سایت های فروشگاهی ضروری است.

نکته جالب این جاست که بازاریابی از طریق وب، صرفا به سایت فروشگاهی محدود نمی شود. سایت های دیگری نیز وجود دارند که به معرفی شرکت ها، طراحان، آموزشگاه ها و خدمات گوناگون آن ها می پردازد اما از قابلیت ثبت آنلاین سفارش بی بهره است.

این سایت ها بیشتر برای خدمات و توانمندی های یک کسب و کار خاص است و بازدید کننده را قانع می کند که به وسیله راه های ارتباطی معرفی شده در وب سایت، با دفتر اصلی تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کند. تولید محتوا در این وب سایت ها کمی دشوارتر است اما در عوض آپدیت کردن سایت معمولا در فواصل زمانی طولانی تری اتفاق می افتد.

سئو:

یکی دیگر از خدماتی که در لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه کنید سئو است. SEO مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization است. معادل فارسی آن برابر با “بهینه سازی موتورهای جستجو” می باشد.

سئو ابزاری برای جذب بازدیدکنندگان به یک وب سایت است. با استفاده از تکنیک مذکور می توان ترافیک یک سایت را تا حد بسیار زیادی بالا برد و این کار از طریق ارتقای رتبه سایت در موتورهای جتسجو انجام می شود.

سئو:
سئو:

روند کار سئو به این شکل است که سعی می کند وب سایت شما را در لیست نتایج موتورهای جستجو زودتر نمایش دهد. هرچه صفحات یک وب سایت در این لیست بالاتر باشد، احتمال کلیک روی آن ها بیشتر است. تحقیقات نشان داده است که سه وب سایت اول در لیست جستجوی گوگل بیش از 50 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد.

در صورتی که یک سایت بتواند در جستجوهای مرتبط با موضوع خود، جز سه نتیجه اول (یا حداقل صفحه اول) در این لیست باشد، قدم بزرگی در راستای موفقیت در تجارت اینترنتی برداشته است، زیرا هرچه تعداد بازدیدکنندگان بیشتر شود، فروش و درآمد نیز افزایش خواهد یافت.

مهارت در بهینه سازی محتوای سایت

این کار نیاز به کسب مهارت در بهینه سازی محتوای سایت دارد و معمولا به عهده تیم تولید محتوا است، زیرا غالب اوقات شرکت ها و صاحبین کسب و کار در این زمینه تخصصی ندارند.

در واقع بسیاری از آن ها حتی از این موضوع بی خبرند. بنابراین اگر شما در یک تیم دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستید، مطمئن باشید با توضیح سئو به کارفرما به عنوان یکی از خدمات بازاریابی اینترنتی، می توانید نظر او را جلب کنید.

مهارت در بهینه سازی محتوای سایت
مهارت در بهینه سازی محتوای سایت

اما سوال مهم دیگر این است که سئو با چه ترفندی رتبه سایت را در گوگل ارتقا می دهد؟ در این جا سعی داریم نحوه عملکرد آن را با زبان ساده شرح دهیم. تولید کنندگان محتوای متنی برای بهره مندی از سئو، تعدادی کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت را انتخاب کرده و این عبارت ها را به طور مناسبی در متن تکرار می کنند.

سپس هنگامی که یک کاربر در گوگل عبارت یا واژه خاصی را به جستجو می کند، گوگل در صفحات مختلف اینترنت به دنبال عبارت های کلیدی مشابه با آن می گردد. در صورتی که همان واژه به تعداد دفعات مناسبی در متن یک صفحه تکرار شده باشد، گوگل آن را یک کلیدواژه تشخیص داده و صفحه را در لیست جستجو نمایش می دهد. اجازه دهید یک مثال ساده از این فرآیند بیان کنیم. فرض کنیم وب سایتی داریم که قصد فروش جزوات آزمون نظام مهندسی رشته عمران را دارد.

در محتوای متنی این وب سایت احتمالا عکس ها و توضیحاتی از جزوه ها، قیمت ها، نتایج خریداران قبلی، سوالات آزمون های سال گذشته و اطلاعات دیگری مرتبط با آن است.

به این عبارت های کلیدی توجه کنید: فروش جزوه نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی رشته عمران، امتحان نظام مهندسی عمران، خرید جزوه های نظام مهندسی عمران، سوالات آزمون نظام مهندسی عمران سال 97 و مانند این ها. یک یا چند عبارت کلیدی از این قبیل برای چنین سایتی مناسب است.

به این ترتیب هنگامی که یک کاربر واژه های آزمون نظام مهندسی رشته عمران را در موتورهای جستجو سرچ کند، صفحات مذکور در لیست جستجو برای او نمایش داده خواهند شد. با این حال به یاد داشته باشید که تعداد عبارت ها نباید بیش از پنج یا شش تا باشد، زیرا در این صورت گوگل نمی تواند آن ها را به عنوان کلمات کلیدی تشخیص دهد. همچنین در صورتی که تعداد دفعات تکرار بیش از حد شود، نتیجه عکس خواهد داد.

تعداد آپدیت ها

البته این تنها اصل سئو نیست. عوامل دیگری نیز وجود دارند که در بهینه سازی سایت تاثیر می گذارند. مثلا تعداد آپدیت ها می تواند به عنوان یک عامل مهم در این زمینه مطرح شود. هر چه یک وب سایت با فواصل زمانی کوتاه تری به روز شود، رتبه بهتری در گوگل و دیگر موتورهای جستجو کسب می کند.

استفاده از تیتر یا عنوان، زیرعنوان و کپی کردن لینک در سایر وب سایت ها نیز عوامل تاثیرگذار بعدی است. علاوه بر این یک سری ابزار دیجیتال در گوگل وجود دارند که به سنجش عملکرد سئو کمک می کنند.

Google Insights، Google Analytic و Google Webmaster Tools از جمله این ابزارها هستند که به مدیر وب سایت کمک می کنند، تا بداند تعداد بازدیدهای صفحاتش چقدر است، بازدیدکنندگان از چه سایت هایی یا با چه عبارت های جستجویی به سایت دسترسی پیدا می کنند و اصولا چه کلماتی در هر منطقه جغرافیایی بیشتر مورد جستجو قرار می گیرد.

طراحی اپلیکیشن:

به این موضوع اشاره کردیم که پر کاربردترین روش پیوستن افراد به فضای مجازی، استفاده از تلفن همراه است. دسترسی به گوشی های هوشمند بسیار آسان و سریع است. بسیاری از مردم برای سفارش کالا یا خدمات، استفاده از اپلیکیشن ها را به وب سایت، مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی ترجیح می دهند.

البته به این شرط که طراحی این اپلیکیشن ها به گونه ای باشد که استفاده از آن راحت تر از بحث و گفتگو با اپراتور باشد. ارتقای روزافزون سرعت و کیفیت در چنین برنامه هایی ضروری به نظر می رسد.

طراحی اپلیکیشن:
طراحی اپلیکیشن:

سوشال مدیا:

شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا (Social Media) یک ابزار فوق العاده برای توسعه کسب و کار شما در فضای دیجیتال است. تقریبا تمام افراد جامعه در یک یا چند شبکه اجتماعی عضو هستند. از این رو می توان سوشال مدیا را به عنوان یک بستر مناسب برای فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

در حقیقت این کار، یعنی بازاریابی در شبکه های مجازی یا Social Media Marketing یک بخش مهم از تجارت الکترونیک است. یکی از متمایز کننده ترین ویژگی های بازاریابی در این نوع رسانه، ارتباط بی واسطه با مخاطبین و دریافت بسیار سریع بازخوردها است. لازم است که بدانید تعامل شما با مشتری ها در شبکه های اجتماعی بیشتر و سریع تر از وب سایت است.

با ساخت حساب کاربری فعال در یک یا چند شبکه اجتماعی پرطرفدار می توانید تا حد زیادی در جذب مخاطب و نهایتا در فروش محصولات و خدماتتان موفق شوید. یکی از خدماتی که باید در لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ دنبال کنید، مدیریت حساب های کاربری کمپانی شما در شبکه های اجتماعی است.

یک پروفایل تجاری در اینستاگرام یا فیسبوک می تواند صرفا برای معرفی و اطلاع رسانی باشد یا این که برای ثبت سفارش و فروش آنلاین نیز از آن استفاده شود.

در هر صورت این شبکه ها نیاز به ادمین های فعال و احتمالا تمام وقت دارد که برای پشتیبانی، پاسخ به سوالات و نظرات، ثبت و پیگیری سفارش ها آمادگی داشته باشد. سعی کنید شبکه های اجتماعی پرطرفدار در میان جامعه را انتخاب کنید. برای مثال اینستاگرام و تلگرام، کاربران بیشتری نسبت به توییتر و یوتیوب دارند. از طرفی دسترسی به واتس اپ، سروش و اینستاگرام بسیار آسان تر از تلگرام و فیسبوک است.

با در نظر گرفتن وضعیت شبکه های اجتماعی، سیاست های فروش و گروه مخاطبین (خریداران احتمالی)، نوع شبکه و نوع فعالیت در آن را مشخص کنید. تولید محتوا در این شبکه ها معمولا بیشتر به صورت غیر متنی است و محتوای متنی به طور خلاصه شده و چکیده تهیه می شود.

شیوه بیان یا اصطلاحا ادبیات در هر شبکه اجتماعی متفاوت است که در تولید محتوای متنی باید به آن توجه کرد. علاوه بر این ها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز می تواند راهبرد بسیار مفیدی برای پیشرفت یک کسب و کار باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا:

تولید محتوا اصلی ترین و موثرترین بخش فعالیت در هر یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ است. محتوا شامل کلیه مطالب، عکس ها، ویدیوها و اطلاعاتی است که به شکل های مختلف در فضای دیجیتال بارگذاری می شود.

تولید محتوا، حرفه ای تخصصی است که در موفقیت هر نوع وب سایت نقش دارد. در صورتی که بخواهید از تولید محتوا در راستای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، هدف های شما باید روشن و دقیق باشد. تولید محتوا در هر یک از بسترهای دیجیتال، شیوه های متفاوتی را می طلبد. برای مثال توییتر بیشتر به محتوای متنی و اینستاگرام به محتوایی از جنس عکس و ویدیو های کوتاه نیاز دارد.

تولید محتوا:
تولید محتوا:

در وب سایت ها یا اپلیکیشن های فروشگاهی بخش مهمی از محتوا به شکل مشخصات کمی و کیفی محصولات تهیه و بارگذاری می شود. این نوع مطالب نیازی به خلاقیت ندارد اما باید با نهایت دقت و صحت نوشته شوند.

استفاده از عکس و تصاویر کالاها

از طرف دیگر استفاده از عکس و تصاویر کالاها نیز نقشی حیاتی در یک فروشگاه اینترنتی دارد.باید از ابعاد مختلف کالا عکس های واضح و شفافی تهیه کرد. در سایت هایی که مربوط به ارائه خدمات است نیز می توان از تصاویر نمونه کارهای قبلی شرکت ها به عنوان تاییدی بر توانمندی آن ها استفاده کرد.

در مجموع، برخورداری از محتوای چند رسانه ای (ترکیبی از عکس، ویدیو، صدا و متن) در بازاریابی دیجیتال تمام کسب و کارها بسیار مفید و موثر است. برای این کار حتما به همکاری یک یا چند عکاس حرفه ای در زمینه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی احتیاج دارید.

مطمئن باشید هزینه ای که برای دستمزد عکاس یا فیلم ساز حرفه ای پرداخت می کنید در برابر سودی که از این محتوا به دست می آورید، بسیار ناچیز است. محتوای غیر متنی معمولا مخاطبین بیشتری پیدا کرده و بارها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. در صورتی که این محتوا گروه مناسبی از خریداران بالقوه شما را هدف گرفته باشد، نتیجه ای که از آن به دست می آورید بسیار شگفت انگیز است.

تولید محتوا اساسا یک کار تیمی است. این کار گروهی بدون تقسیم وظایف تقریبا غیر ممکن است. پس از هدف گذاری، باید برنامه زمانی خاصی برای تولید محتوا مشخص شده و سپس تقسیم کار انجام گیرد.

واگذاری وظایف مختلف بر اساس توانایی

لازم است که وظایف مختلف بر حسب نوع توانایی افراد به آنها واگذار شود. یک تیم حرفه ای تولید محتوا به نسبت حجم کار احتمالا دارای یک عکاس و فیلم بردار، یک انیماتور، کارگردان، نویسنده، محقق، ویراستار، کارشناس سئو و حتی موسیقی دان می باشد. ممکن است بین بعضی از این حرفه ها همپوشانی ایجاد شده یا این که به علت کم بودن حجم کار، از برخی چشم پوشی شود.

هدف از تولید محتوا، جلب رضایت مخاطبین است. مخاطبین یا مشتری ها باید به عنوان گروه هدف در نظر گرفته شده و به دغدغه های آن ها توجه شود. مثلا در یک سایت فروشگاهی مشتری ها در مورد قیمت کالا بسیار حساس هستند، بنابراین قیمت باید به گونه ای نوشته شود که از ابتدا قابل مشاهده باشد. زبان نوشتن باید ساده، واضح و قابل فهم برای همگان باشد.

واگذاری وظایف مختلف بر اساس توانایی
واگذاری وظایف مختلف بر اساس توانایی

عدم نیاز به تخصص در تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. تیم تولید محتوایی که با هدف توسعه یک کسب و کار مشخص در فضای مجازی فعالیت می کند، معمولا نیازی به داشتن تخصص در آن حرفه ندارد.

این تیم محتوای متنی مربوط به رشته مورد نظر را معمولا از طریق تحقیق و جستجو در منابع فارسی یا انگلیسی به دست خواهد آورد. نهایتا در صورت نیاز در برخی شرایط خاص می توان از راهنمایی های یک کارشناس نیز استفاده کرد. البته بیشتر کارفرماها ترجیح می دهند یک نفر از شرکت خود را به عنوان کارشناس تخصصی برای راهنمایی گروه تولید محتوا، تعیین کنند.

کمیت محتوای تولید شده

کمیت محتوای تولید شده نیز می تواند در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما موثر باشد. هر قدر محتوای تولید شده بیشتر بوده و دفعات آپدیت یا بارگذاری در فضای دیجیتال بیشتر شود، نتیجه ای که از بازاریابی الکترونیک می گیرید، بهتر و پرسود تر است.

در بحث سئو نیز به این نکته اشاره کردیم که کاهش فواصل زمانی بین آپدیت های وب سایت بر ارتقا رتبه آن در موتور جستجو تاثیر دارد. البته این کار باعث دو چندان شدن زحمات گروه تولید محتوا شده و سرعت عمل بیشتری را طلب می کند. در مورد این موضوع در قرارداد دیجیتال مارکتینگ به توافق برسید تا بتوانید از حداکثر تعداد آپدیت ها بدون کم شدن کیفیت محتوا برخوردار شوید.

نکته مهمی که در مورد تولید محتوای وب سایت ها باید به یاد داشته باشید، این است که حتی بهترین و با کیفیت ترین محتوا، بدون برخورداری از سئو و رعایت اصول آن بی نتیجه است. بنابراین در کنار مشاهده لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ در مورد استفاده از کارشناس سئو در مدیریت وب سایت نیز صحبت کنید.

کمیت محتوای تولید شده
کمیت محتوای تولید شده

تبلیغات:

روش های مختلف تبلیغات از گذشته تا کنون همواره مورد استفاده مشاغل گوناگون بوده است. در دوره های جدید نوعی از تبلیغات تحت عنوان تبلیغات تعاملی (Interactive Advertising) در بازاریابی مطرح شده است که با استفاده از روش های آنلاین یا آفلاین برای ایجاد ارتباط با مصرف کننده و معرفی محصولات تلاش می کند. در بحث های جدید دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی از این تبلیغات برای توسعه کسب و کارها مطرح شده است. برخی از موثرترین این روش ها عبارت است از:

تبلیغات بنری در سایت ها: با استفاده از این تبلیغات، تصویری از محصولات یا خدمات شما در صفحه اصلی پر بازدیدترین سایت ها به نمایش گذاشته شده و کاربران بسیاری آن را مشاهده می کنند.

تبلیغات کلیکی در گوگل:

این عنوان ترجمه فارسی عبارت Pay Per Click است که اختصارا PPC نیز نامیده می شود. روند کار این در این شیوه تبلیغ به این صورت است که تبلیغ شما به صورت متن یا بنر در فضای مجازی قرار گرفته و به ازای هر بار کلیک کاربران روی این تبلیغ از شما هزینه ای اخذ می شود.

تبلیغات کلیکی در گوگل:
تبلیغات کلیکی در گوگل:

علت این امر این است که با هر بار کلیک کاربران صفحات وب سایت شما برای آن ها باز شده و تعداد بازدیدکنندگان تان افزایش می یابد. مهم ترین مزیت چنین روشی در این است که شما به ازای دیده شدن تبلیغ تان هزینه ای پرداخت نمی کنید، بلکه فقط در ازای کلیک ها مبلغی به صورت حساب شما منظور می شود.

به علاوه این روش بسیار هوشمندانه عمل کرده و با توجه به عبارات جستجو شده، تبلیغات شما را فقط برای افرادی که به محصولات شما علاقه دارند نمایش می دهد. گوگل اد وردز (Google Adwords) یکی از پر طرفدارترین تبلیغ های کلیکی است.

تبلیغات اینفلوئنسرها:

ممکن است پیش از این، عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) را شنیده باشید. اینفلوئنسرها، افراد مشهور و بعضا محبوبی هستند که در سبک زندگی و الگوی مصرف جامعه تاثیر گذارند.

از آن جا که عده زیادی از مردم این افراد را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، اینفلوئنسرها می توانند کمپانی شما را به طیف وسیعی از جامعه معرفی کنند. این افراد شناخته شده در ازای دریافت دستمزد، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به تبلیغ یک برند می پردازند.

آن ها غالبا برای تبلیغ یک کالا در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا می کنند. بعضی از آن ها در حوزه خاصی فعالیت کرده اما برخی دیگر زمینه مشخصی ندارند. مسلما برای تبلیغ یک حرفه از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است از همکاری افرادی از گروه اول که با کسب و کار شما مرتبط باشند بهره مند شوید.

تبلیغات اینفلوئنسرها:
تبلیغات اینفلوئنسرها:

تبلیغات شبکه های اجتماعی:

نوع دیگری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که از طریق تبلیغ یک کسب و کار در پست ها و استوری های صفحات و کانال های پربازدید انجام می شود. نرخ این نوع تبلیغات بسیار متنوع است و احتمالا لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ را با چالش روبرو می کند.

تبلیغات شبکه های اجتماعی:
تبلیغات شبکه های اجتماعی:

تبلیغات ایمیلی:

در این روش ایمیل های حاوی محتوای متنی و غیر متنی از تبلیغ کسب و کار شما به افرادی که به عنوان مشتریان بالقوه تلقی می شوند ارسال می گردد. گروه هدف در این تبلیغات افرادی هستند که احتمالا به محصول یا خدمت شما احتیاج دارند.

در صورتی که صاحب یک سایت فروشگاه اینترنتی هستید، یکی از راه های مناسب دسترسی به ایمیل اشخاصی است که پیش از این هم از شما خرید کرده اند. با ایجاد امکان حساب کاربری در وب سایت فروشگاهی به راحتی به اطلاعات تماس الکترونیک اعضای سایت دسترسی خواهید داشت.

تبلیغات ایمیلی:
تبلیغات ایمیلی:

تبلیغات پیامکی:

این نوع تبلیغات نیز مانند روش قبلی، از طریق ارسال تبلیغ برای گروهی انجام می شود که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه دارند.

تبلیغات پیامکی:
تبلیغات پیامکی:

 

عوامل تاثیر گذار بر لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

پس از آشنایی با انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و تشریح شرایط حاکم بر هر یک، وقت آن است که به موضوع قیمت بپردازیم. همان طور که مستحضرید خدمات مذکور به صورت ترکیبی از فعالیت های کمی و کیفی است که قیمت گذاری برای آن تحت تاثیر عوامل متعددی است. پیشنهاد ما این است که در ابتدای ثبت سفارش این خدمات، حداقل یک جلسه مشاوره رایگان بین کارفرما و تیم دیجیتال مارکتینگ برگذار شده و به تعیین نرخ بپردازند. موارد زیر برخی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این خدمات است.

عوامل تاثیر گذار بر لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ کدام است؟
عوامل تاثیر گذار بر لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

نوع بستر:

خدمات دیجیتال مارکتینگ در چند بستر مختلف اتفاق می افتد. قائده چنین است که تفاوت نوع فعالیت در هر حوزه به تفاوت تعرفه نیز منجر می شود. برای مثال ساخت یک وب سایت یا یک اپلیکیشن برای تلفن های هوشمند، بسیار دشوارتر از ساخت یک صفحه در شبکه های مجازی است. البته به غیر از ساخت، بحث مدیریت خدمات در این بسترها نیز مطرح است که هر کدام ملزومات منحصر به فردی دارد.

نوع بستر:
نوع بستر:

نوع ابزار:

قرار نیست هیچ شرکتی برای استفاده از تمام خدمات بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کند. معقول آن است که در ابتدای تعیین سفارش به تیم دیجیتال مارکتینگ،بر حسب ویژگی های هر کسب و کار و نیازهای مخاطبین آن، تکنیک های موثر بازاریابی برای کسب حداکثر سود اقتصادی مشخص شود. طبیعی است که استفاده از هر روش بنا به مقتضیات آن، هزینه متفاوتی را طلب می کند.

مدت قرارداد:

بازاریابی دیجیتال، یک فرآیند مدت دار بوده و چیزی نیست که در لحظه یا یک روز اتفاق بیافتد. سرویس های مربوط به این بازاریابی اکثرا به گونه ای است که در کوتاه مدت و میان مدت نتیجه بخش خواهند بود. در هنگام درج قرارداد و تعیین لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ، مدت زمان مشخصی برای بهره مندی از خدمات این تیم بازاریابی الکترونیک مشخص شده و قیمت قرارداد با توجه به آن تعیین می گردد.

حجم فعالیت:

در بخش معرفی خدمات به تشریح انواع بسترها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. توجه داشته باشید که میزان فعالیت در هر یک از روش ها به لحاظ کمی و کیفی می تواند بسیار متنوع باشد. لذا تعرفه هزینه ها باید بر اساس شرایط توافق شده در قرارداد تعیین گردد.

حجم فعالیت:
حجم فعالیت:

برای مثال تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی می تواند به طور بسیار گسترده یا محدود انجام شود. تولید محتوای اینستاگرام ممکن است به صورت فیلم و انیمیشن های هفتگی و یا ماهانه انجام شود. میزان کیفیت نیز بسیار متغیر است. قیمت محتوای وب سایت ها هم بر اساس حجم، کیفیت و تعداد دفعات آپلود متفاوت خواهد بود.

با وجود شرایطی که در بالا ذکر کردیم، ممکن است هرج و مرج و آشوب بزرگی را در بازار خدمات دیجیتال مارکتینگ تصور کرده باشید. خوشبختانه این متغیرها قابل کنترل هستند. هر یک از انواع خدمات دارای نرخ و تعرفه خاصی است که با اعداد و ارقام قابل سنجش است. مدت زمان قراردادها نیز معمولا سه ماهه، شش ماهه و یک ساله تعیین می شوند.

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های تبلیغ برند هاست. در این روش برند ها در مورد برند و شرکت خود به مشتری هایشان توضیح می‌دهند. در واقع  دیجیتال مارکتینگ یک بازاریابی نوین است که بیشتر از طریق سایت های اینترنتی صورت می‌گیرد.

در این روش شرکت ها با تعریف کردن داستان های پشت برند (پشت صحنه ی برند) اعتماد مردم را نسبت به برند خود جلب می کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ چیست و روش های اصلی آن کدام اند؟

اصول قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ را نام ببرید.

 

1- دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک روش بازاریابی است که به بازاریابی دیجیتال معروف است. در این روش بازاریابی معمولا افراد  نهایت تلاش خود را می کنند تا بتوانند از اپلیکیشن ها، سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و… بیشترین استفاده را ببرند.

همه ی برند ها و سایت های معروف در سال 2020 از این روش استفاده کرده اند و سایت های اینترنتی تصمیم گرفته اند در این سال به روش دیجیتال مارکتینگ روی آورند؛ در این روش از فعالیت های مختلفی استفاده می کنند، برای مثال :

۱- تولید محتوای متنی : در این روش سایت ها افرادی را استخدام می کنند تا برای آن ها محتوای متنی تولید کنند، سپس محتوا های تولید شده را در سایت خود می گذارند و به وسیله ی آن ها برند خود را تبلیغ می کنند.

۲- تولید محتوای تصویری : در این روش شرکت ها از برند های گوناگون خود که می تواند شامل محصولات، خدمات، و… باشد عکس و فیلم تهیه می کنند و در سایت قرار می دهند و با این کار با مشتریان ارتباط برقرار می کنند تا با صرف هزینه ی کم به خواسته های خود برسند.

 

2- قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ چیست و روش های اصلی آن کدام اند؟

قیمت گذاری یک پروژه ای عظیم است که باعث می شود یک کسب و کار برای خدمات یا کالایی به اندازه ی ارزشش تعین نرخ (تعیین قیمت) کنند. عواملی که در قیمت گذاری  کالا ها و خدمات نقش دارند ( مثلا شرکت ها و برند ها) باید به نکات مهمی توجه داشته باشند،در اینجا چند نمونه را یاد می کنیم :

برای مثال عواملی مثل رقابت، شرایط بازار، هزینه ی تولید، هزینه ی رفت و آمد ها، کیفیت محصول و… در تصمیم برای قیمت گذاری نقش مؤثری دارد.

اما هرچه قیمت یک طرح (یک کالا یا خدمات) بیشتر باشد، سود آن شرکت یا برند نیز بیشتر خواهد بود.

بازاریابان در ابتدای کار خود یک استراتژیک قیمت برای خود تهیه می‌کنند (این استراتژی معمولا سالانه است) و طبق آن در طول سال پیش می روند.

اصولا شش روش وجود دارد که طبق آن روند  قیمت گذاری را پیش می برند. ما در آنجا به چند روش کوتاه اشاره می کنیم :

۱- قیمت گذاری وابسته به عملیات : در این روش سعی می شود با توجه به عملیات انجام شده و هزینه های صرف شده قیمت گذاری می شود. البته در بعضی موارد قیمت ها متناسب با بازار عرضه می شود.

۲- قیمت گذاری مبنی بر مشتری : این روش برای فروش بیشتر کالا و خدمات و شناخت سطح توانایی مشتری برای خرید می باشد.

۳- قیمت گذاری مبنی بر جامعه : این روش زمانی به کار می رود که یک شرکت یا کسب و کار هدف دلسرد کردن افکار خاص اجتماعی را دارد. برای مثال تعرفه های بالای قلیان (مواد مخدر) برای جلوگیری از مصرف آن.

3- اصول قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قیمت گذاری اصولی نقش بسیار مهمی در افزایش فروش برند ها دارد. حال از چند روش اصولی قیمت گذاری یاد می کنیم :

۱- قیمت گذاری اقتصادی : اگر شرکت یا برندی محصولی را تولید کرده است که نسبت به رقبای خود و شرکت های دیگر فروش پایین تری دارد از روش قیمت گذاری اقتصادی استفاده می کنند، این روش به برند ها این امکان را می دهد که بتوانند محصول خود را با قیمتی به فروش برسانند که بیشترین سهم بازار را به خود مختص کند.

۲- قیمت گذاری خط محصول : ممکن است در یک شرکت چند خط تولید با هزینه های مصرفی و مشتریان متفاوت دا‌شته باشد . در این صورت قیمت هر کالا بر اساس گروه آن ( مثلا هر کدام در یک خط تولید پدید آمده باشند) مشخص می شود.

۳- قیمت گذاری حرفه ای ‌: قیمت گذاری روانی وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که مشتری بخواهد بر اساس احساسات خود برای خرید یک محصول تصمیم بگیرد. برای مثال برند ها در تبلیغات برای تاثیر گذاشتن بر افکار مردم به جای 100 تومن از 99 هزار تومان استفاده می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ یک روش نوین است که در آن تولید محتوا حرف اول را می زند.

 

 

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به محاسبه نرخ بازگشت سرمایه می کند؟

در این قسمت لازم است که با مفهومی به نام محاسبه نرخ برگشت سرمایه یا ROI آشنا شوید. ROI واژه ای اختصاری برای عبارت Return Of Investment و به معنای ارزیابی میزان سود اقتصادی حاصل از یک فعالیت تبلیغاتی است. بر اساس نتایج این ارزیابی، مدیران کسب و کار تصمیم می گیرند که چه رویکردی را نسبت به روش های بازاریابی فعلی اتخاذ کرده و تبلیغات آتی را به چه سمتی سوق دهند. نحوه محاسبه این نرخ در بازاریابی دیجیتال به این شکل است:

لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به محاسبه نرخ بازگشت سرمایه می کند؟
لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به محاسبه نرخ بازگشت سرمایه می کند؟

“نرخ بازگشت سرمایه = سودکسب شده منهای هزینه انجام شده تقسیم بر هزینه انجام شده”

با استفاده از این روش می توان کارآمدی یا ناتوانی ابزارهای فعلی بازاریابی دیجیتال را برای یک کسب و کار سنجید. ممکن است تیم های ارائه کننده دیجیتال مارکتینگ تمایل داشته باشند این نرخ را به طور رایگان برای کارفرما محاسبه کرده و او را به تمدید قرارداد تشویق کنند. مشخص بودن تعرفه ها در لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ به محسابه آسان تر این نرخ و متقاعد کردن کارفرما کمک می کند.

دیجیتال مارکتینگ نوعی از فعالیت های تجاری است که به توسعه کسب و کارهای واقعی در فضای مجازی می پردازد. این بازاریابی در بسترهای مختلف و با ابزارهای گوناگون انجام می شود. لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ برای هر نوع از این فعالیت ها تحت تاثیر عوامل متعددی است که در هنگام عقد قرارداد باید به طور مفصل تشریح شود. بازاریابی دیجیتال، شیوه ای جدید، هوشمند و قابل ارزیابی در فروش کالا و خدمات است.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید