لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم در خصوص لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ است.

دیجیتال مارکتینگ یا به اصطلاح انگلیسی Digital Marketing شیوه ی جدیدی از بازاریابی می باشد، که بر مبنای ظرفیت های دیجیتال که محوریت آن اینترنت است به وجود آمده، با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در این باره بدانید به شما بگوئیم.

لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ
لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه می خواهیم به تعدادی از سوالاتی که ممکن است در این باره برای شما پیش آمده باشد پاسخ دهیم:

  1. آیا از دیجیتال مارکتینگ چیزی می دانید؟
  2. دیجیتال مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟
  3. در دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می شود؟
  4. تعرفه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ به چه بخش هایی تقسیم می شود؟
  5. آیا بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی تفاوتی با یکدیگر دارند؟
  6. تبلیغات و ارتباطات در فضای در دیجیتال مارکتینگ بر چه اصولی استوارند؟
  7. ارتباطات یکپارچه بازاریابی و کانال های دیجیتال مارکتینگ چگونه هستند؟
  8. دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند اثر بخش و مقرون به صرفه باشد؟
  9. اصولی که دیجیتال مارکتینگ بر آن استوار است شامل چه مواردی می باشد؟
  10. آیا دیجیتال مارکتینگ می تواند برای تمامی کسب و کارها تاثیر مثبتی داشته باشد؟

[/stextbox]

لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ
لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

آیا از دیجیتال مارکتینگ چیزی می دانید؟

به طور کلی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی را می توان مجموعه ای از فعالیت ها دانست که به منظور تبلیغ محصولات و خدمات خود حول محور ابزارهای دیجیتالی و اینترنت می گردند. به بیان دیگر هر نوع تبلیغ، خدمات و فعالیتی که صورت می گیرد باید با استفاده از اینترنت انجام شود.

در دیجیتال مارکتینگ مشتریان در صدر جدول قرار دارند این در حالی است که در بازاریابی سنتی چنین چیزی مطرح نبود. به همین جهت است که شرکت های مختلف رفتار مشتری های خود را در شبکه های اجتماعی بررسی می کنند تا بتوانند در زمان مناسب، تبلیغات خود را برای تعداد زیادی از کاربران به نمایش بگذارند، اگر در این مورد برنامه ریزی درست و به موقعی داشته باشند می توانند بهترین بازخورد را نصیب خود کنند.

از آن جایی که در طول روز افراد بسیار زیادی از اینترنت استفاده می کنند، شرکت ها از این موضوع به نفع خود بهره می برند بدین صورت که با فعالیت در شبکه های مجازی کالا های خود را به دیگران معرفی می کنند، در واقع این معرفی را از تکنیک های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به ثمر می رسانند.

آیا از دیجیتال مارکتینگ چیزی می دانید؟
آیا از دیجیتال مارکتینگ چیزی می دانید؟

دیجیتال مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟

مهم ترین مزیت هایی که دیجیتال مارگتینگ دارد و احتمالا شما از آن بی خبر هستید به شرح زیر می باشد:

دیجیتال مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟
دیجیتال مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟
  • دسترسی جهانی

اینترنت می تواند با کمترین هزینه این امکان را برای شما فراهم کند که بازار کسب و کار خود را در سطح جهانی بیابید، در واقع دیجیتال مارکتینگ به برای کمپین های تبلیغاتی این فرصت را فراهم می کند تا در تمامی دنیا دیده شوند.

  • تبدیل شدن به حالت رقابتی

نحوه ی کار بازاریابی دیجیتال این گونه است که وضعیت هر کسب و کاری را دقیقا همان گونه که هست بیان می کند، بدین معنا که در زمان حال چگونه کار می کند و یا این که در آینده چه تغییراتی خواهد کرد. برای پیشرفت در زمینه ی کار، حضور دربازار رقابتی دیجیتال ضروری است پس اگر شما هنوز به این عرصه وارد نشده اید بی شک جایگاه خوبی میان رقبا پیدا نکرده اید.

  • هزینه ی کم

شما می توانید با استفاده از ترفند های بازاریابی دیجیتال که هزینه ی بسیار کمی درمقایسه با بازاریابی سنتی دارد به اهداف خود برسید البته این در صورتی است که به درستی برنامه ریزی کرده باشید.

  • افزایش سود دهی

دیجیتال مارکتینگ تکنیک ها و ابزارهایی دارد که با به کار گیری آن ها می توان به سود دهی بیشتر رسید.

  • نتایج قابل اندازه گیری و قابل پیگیری

دیجیتال مارکتینگ می تواند کسب و کار شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و ارزیابی کند، بدین معنا که به شما می گوید که کمپینتان تا چه میزان موثر بوده است. علاوه بر آن شما می توانید از طریق این ارزیابی از مسائلی همچون میزان درآمد، تعداد بازدید کنندگان، مدت زمان ماندن یک شخص در سایت ، ترافیک سایت، نرخ پیگیری درسایت و… مطلع شوید.

  • بهینه سازی آسان

از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ با گزارش همراه است و شما می توانید در خصوص کسب و کار خود تمامی موارد را مشاهده کنید پس اگر زمانی با موردی روبه رو شدید که اجرا نشده یا باید آن را بهبود دهید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

  • به اشتراک گذاری آسان

اگر دقت کرده باشید بیشتر کانال های دیجیتال مارکتینگ از قابلیت اشتراک گذاری برخوردارند، این موضوع می تواند نتایج فروش را به صورت چشم گیری بهبود بخشد.

  • ارزهای اجتماعی

با فراهم کردن دیجیتال مارکتینگ این امکان به شما داده می شود که در سایت خود با استفاده از رسانه های غنی به ایجاد کمپین های جذاب بپردازید. این کمپین ها می توانند در اینترنت دست به دست شوند و ارزهای اجتماعی را به دست آورند، به بیان دیگر تبلیعات ویروسی راه اندازی شود.

  • نرخ تبدیل بهبود یافته

در صورتی که شما برای معرفی محصولاتتان وب سایتی داشته باشید برای خرید تنها چند کلیک نیاز دارید، این در حالیست که مشتری برای خرید باید به صورت حضوری اقدام می کرد یا این که تماس تلفنی برقرار می کرد. از مزیت های دیجیتال مارکتینگ سریع و یکپارچه بودن است.

در دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می شود؟

تا مدت ها پیش تنها خدماتی که در دیجیتال مارکتینگ ارائه می شد طراحی سایت بود، اما با پیشرفت های به وجود آمده مثل اینترنت پر سرعت، Smart Phone، اینترنت همراه و… حوزه های متنوع تری از دیجیتال مارکتینگ به وجود آمدند. خدمات جدیدی که طی چند سال اخیر به بازاریابی دیجیتالی افزوده شدند به شرح زیر می باشد:

در دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می شود؟
در دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می شود؟
  • طراحی سایت Web Design

یکی از مهم ترین عنصر های هویتی هر شرکتی درفضای دیجیتال سایت آن شرکت است، به همین منظور می توان طراحی سایت را که یکی از ابتدایی ترین کارهاست به آژانس های بازاریابی های دیجیتال سپرد.

  • تبلیغات بنری Display Advertising

یکی از تبلیغاتی که از گذشته تا کنون به منظور تبلیغات در فضای آنلاین مورد استفاده ی تمامی شرکت ها قرار گرفته است، تبلیغات بنری می باشد. برای تبلیغات بنری از دو زاهه می توان اقدام کرد، یا این که به صورت پرداخت اجاره ای ثابت باشد و یا به صورت CPC انجام شود، اما روش دیگری نیز به وجود آمده است و آن هم تبلیغات بنریدر نرم افزارهای موبایل می باشد. ازآن جایی که استفاده  از تلفن همراه روزبه روز در حال افزایش است و مردم به این تبلیغات روی خوش نشان می دهند در نتیجه شرکت ها نیز بسیار از این روش استقبال کرده اند.

  • تبلیغات همسان Native Ads

به طور کلی هرگونه تبلیغی که با محتوای اصلی سایت ارتباط داشته باشد و نوعی پیوستگی موضوعی در آن دیده شود تبلیغات همسان گفته می شود، به همین دلیل کاربران این گونه تبلیغات را آزار دهنده نمی دانند و از آن استقبال نیز می کنند. از پیدایش تبلیغات همسان تقریبا دوسال می گذرد.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Media Marketing

با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی اکثر شرکت ها نیز تبلیغات خود را در این عرصه آغاز کردند. برخی از شبکه های اجتماعی محدودیت های خاصی را برای کاربران به وجود آورده اند، در بین تمامی شبکه های اجتماعی اینستاگرام با 25 میلیون کاربر ایرانی جز پرطرفدار ترین فضاها برای تبلیغات به شمار می آید.

  • تبلیغات در برنامه های موبایل Mobile Ads

بر اساس این که تلفن همراه به یکی از پر استفاده ترین وسایل ارتباط تبدیل شده است می توان از آن به عنوان بهترین فضا برای تبلیغات استفاده کرد. از جمله تبلیغات موبایلی می توان به تبلیغات بنری، ویدیوئی و… اشاره کرد.

  • بهینه سازی موتور جستجو SEO

با افزایش تعداد شرکت ها و طبع آن حضور سایت های مربوط به آن ها در اینترنت و فضای مجازی رقابت بین آن ها نیز بالا گرفت این رقابت برای به نمایش درآمدن سایت آن ها در موتورهای جستجو بود. بدین منظور کسب و کاری به نام سئو شکل گرفت تا به بهینه سازی سایت ها بپردازد. هر چه یک سایت از لحاظ سئو و بهینه سازی قوی تر باشد در موتورهای جستجو جایگاه های بالاتری خواهند داشت که نتیجه ی آن جذب ترافیک بیشتر است.

  • تبلیغات در گوگل Google Ads

تمام لینک های تبلیغاتی که در گوگل وجود دارند تا 3 سال قبل قابلیت دسترسی نداشتند و این به دلیل محدودیت هایی بود که گوگل برای ایران به وجود آورده بود. اما پس از مدتی این محدودیت از میان برداشته شد و امکان تبلیغ در گوگل فراهم گردید.

استفاده از چنین تبلیغاتی می توانست لینک سایت را به بالا ترین جایگاه در جستجوی گوگل برساند، حتی می توان گفت نسبت به سئو بهتر بود زیرا به زمان نیاز نداشت اما از جهتی هم، چون هزینه ی زیادی داشت بسیاری از شرکت ها تمایلی به استفاده از آن نداشتند. در این گونه از تبلیغات خود شرکت کلمه های کلیدی را مشخص می کند تا در موتورهای جستجو به نمایش در آیند.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی Social Media Advertising

برخی از شرکت ها علاوه بر داشتن سایت در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت دارند، آن ها به منظور بهتر دیده شدن از سوی دیگران به تبلیغات در این شبکه ها می پردارند. به طور مثال در اینستاگرام صفحاتی که فالوئر بیشتری دارند برای تبلیغ سایت ها یا کسب و کارهای دیگران در پست و استوری خود پیج مربوطه را درج می کنند، درتلگرام نیز چنین چیزی وجود دارد بدین معنا که برای کار تبلیغات می توان از کانال های پر طرفدار استفاده کرد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی Social Media Advertising
تبلیغات در شبکه های اجتماعی Social Media Advertising

 

  • اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing

یکی از راه های تاثیر گذاری بیشتر استفاده از این اینفلوئنسر مارکتینگ است، اینفلوئنسر مارکتینگ بدین معناست که برای تاثیرگذاری بیشتر از اشخاص معروف و معتبر کرد. در اینستاگرام چنین موضوعی بیشتر به چشم می خورد.

  • بازاریابی محتوا Content Marketing

خدمات دیجیتال مارکتینگی برای این مجموعه شامل تولید محتوا در قالب عکس، فیلم یا متن برای شبکه های اجتماعی است البته مواردی همچون محتوای بلاگ و کتاب های الکترونیکی نیز زیر مجموعه ی بازاریابی محتوا قرار می گیرند. اهمیتی که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی پیدا کرده بیش از پیش است، این اهمیت از لحاظ گسترش ارتباط با کاربران می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • ویدئو مارکتینگ Video Marketing

همان طور که از نام آن پیداست به محتوای ویدئویی اشاره دارد، در واقع شرکت ها با تولید و انتشار ویدئو مربوط به کسب و کار خود معنا و مفهوم مد نظر را به کابرا منتقل می کنند. اهمیت ویدئو ها بیش از گذشته احساس می شود و همه ی این ها ناشی از گسترش شبکه های اجتماعی می باشد.

  • رپورتاژ آگهی Reportage

بک لینک یکی دیگر از راه های ارتقای سئوی سایت است، بک لینک ها در واقع به لینک هایی اشاره دارد که از سایتی دیگر به سایت شما متصل می گردد. برای ایجاد یک بک لینک می توان از رپورتاژ آگهی استفاده کرد. عموما رپورتاژ های آگهی را در سایت های معتبر خبر که درخصوص محصولات، خدمات یا رویداد ها می گویند منتشر می کنند.

  • ایمیل مارکتینگ Email Marketing

ایمیل مارکتینگ نیز همانند سایر خدمات معرفی شده می تواند در ارتباط داشتن با کاربران یا اطلاع رسانی به آن ها بسیار موثر واقع شود. ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی که قصد اطلاع رسانی جشنواره های فروش خود را دارند و یا کسب و کارهای B2B بسیار پرکاربرد است.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

تعرفه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ به چه بخش هایی تقسیم می شود؟

خدماتی که در دیجیتال مارکتینگ به مشتریان ارائه می شود بی شک هزینه هایی را در بر می گیرد. از جمله مواردی که می توان برای آن ها تعرفه در نظر گرفت به بخش هایی که در ادامه گفته شده تقسیم می شوند.

  • تعرفه ی خدمات مشاوره و مدیریت
  • تعرفه ی مشاوره ی دیجیتال مارکتینگ
  • تعرفه ی مشاوره ی کسب و کارهای اینترنتی
  • تعرفه ی مشاوره ی رسانه های اجتماعی
  • تعرفه ی مشاوره ی بهینه سازی سئو
  • تعرفه ی مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تعرفه ی مدیریت سایت های شرکتی
  • تعرفه ی مدیریت فروشگاه های اینترنتی
  • تعرفه ی مدیریت لینکدین
  • تعرفه ی مدیریت اینستاگرام
  • تعرفه ی مدیریت آپارات
  • تعرفه ی مدیریت تلگرام
  • تعرفه ی تولید محتوا
  • تعرفه ی تولید محتوای متنی
  • تعرفه ی تولید محتوای ویژه ی شبکه های اجتماعی
  • تعرفه ی تولید محتوای تصویری و ویدئو
  • تعرفه ی تولید محتوای وایرال
  • تعرفه ی تولید محتوای خلاقانه
  • تعرفه ی دیجیتال مارکتینگ
  • تعرفه ی تبلیغات بنری در سایت ها
  • تبلیغات همسان
  • تعرفه ی تبلیغات کلیکی گوگل
  • تعرفه ی بهینه سازی سایت
  • تعرفه ی فعالیت های روابط عمومی
  • تعرفه ی تبلیعات از طریق اینفلوئنسرها
  • تعرفه ی تبلیغات در صفحات پر بازدید
  • تعرفه ی رپورتاژ در سایت ها
  • تعرفه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

لازم به ذکر است که نمی توان برای هیچ یک از این موارد نمی توان قیمت دقیقی گفت به این دلیل که هر یک از شرکت ها ممکن است برای خدماتی که ارائه می کنند هزینه ی متفاوتی از سایر شرکت ها تعیین کرده باشند، علاوه بر آن میزان تعرفه ی یک پروژه به میزان وسعت آن و نیاز هایی که مشتری دارد می تواند بستگی داشته باشد در نتیجه نوسان قیمت در این زمینه وجود دارد.

تعرفه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ به چه بخش هایی تقسیم می شود؟
تعرفه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ به چه بخش هایی تقسیم می شود؟

آیا بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بر اساس توضیحاتی که در ابتدا گفته شد به هر نوع تبلیغاتی که بر گرفته شده از ابزارها و روش های بازاریابی در قالب دیجیتال و اینترنت باشد دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال گفته می شود، که به منظور اطلاع رسانی به مشتریان از کانال ها و رسانه های دیجیتال موجود استفاده می شود به بیان دیگر دیجیتال مارکتینگ تنها محدود به فضای مجازی نمی باشد در صورت در دست داشتن ابزارهای دیجیتال، می توان به شکل نوینی بازاریابی را انجام داد.

آیا بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی تفاوتی با یکدیگر دارند؟
آیا بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برخی از افراد تصور می کنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هر دو یک مفهوم دارند، در حالی که این یک باور غلط است و این دو موضوع تفاوت های بسیاری با هم دارند. بیشتر به این موضوع می پردازیم تا بهتر آن ها را درک کنید، کانال های رسانه ای که در دیجیتال مارکتینگ می باشند مواردی همچون وب سایت، ppc  یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و همچنین برنامه های تلفن همراه را دربر می گیرد.

اما در این میان کانال هایی برای دیجیتال مارکتینگ ها به وجود آمده اند که حتی بدون نیاز به اینترنت نیز می توانند به کار خود ادامه دهند، این نمونه از کانال ها را می توان در حیطه ی بازاریابی اینترنتی قرار داد. در واقع بازاریابی اینترنتی نیز جز زیر مجموعه ی دیجیتال مارکتینگ می باشد

اگر بخواهیم بازاریابی اینترنتی را برای شما توضیح دهیم باید بگوئیم که به طور کلی به هر نوع رسانه ایی تلقی می شود که در بستر اینترنت فعالیت دارد از همین رو می توان بازاریابی اینترنتی را یکی از روش های بازاریابی دانست با این تفاوت که زیر شاخه ی دیجیتال مارکتینگ نیز می باشد.

تبلیغات و ارتباطات در فضای در دیجیتال مارکتینگ بر چه اصولی استوارند؟

بر اساس هر آن چه که از نظر تبلیغات به عنوان یک ارتباط انسانی می توان مطرح کرد، در این قسمت نیز یک فرستنده ی پیام کوجود است که پیام را به واسطه ی یک کانال برای گیرنده ارسال می کند، تا از این طریق بتوان تاثیر تبلیغ و ترغیب برای خرید را در مشتری برانگیخت. دیجیتال مارکتینگ نیز دقیقا چنین موضوعی مطرح است، به نحوی که برای بیشتر مشتریان در هر نوع کسب و کاری هدف گیری تبلیغاتی در سطوح B2C و  ‌B2Bمی باشد.

تبلیغات و ارتباطات در فضای در دیجیتال مارکتینگ بر چه اصولی استوارند؟

طبق آمارهای به دست آمده امروزه اکثر کسب و کارها از یکسری کسب و کارهای خاص که در بازاریابی دیجیتال وجود دارند بهره می برند و اصطلاحا آن ها را با نام کسب و کارهای نیچ، کسب‌وکارهای لاکچری و کسب وکارهایی با مخاطب  Mass می شناسند. اگر اندکی به اطراف خود دقت کنید خواهید دانست که عموم کسب و کارهایی که به صورت آنلاین می باشند و رونق گرفته اند از همین فضای بازاریابی آنلاین بهره می برند.

انواع کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند به شرح زیر است:

انواع کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند به شرح زیر است:
انواع کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند به شرح زیر است:

 

  • فروشگاه های اینترنتی:

همانطور که می توان از نام آن ها فهمید، کسب و کار آن ها با فروش محصولات به صورت اینترنتی شکل می گیرد، در ایران نیز نمونه هایی وجود دارد که از طریق اینترنت محصولات خود را به فروش می رسانند، به طور کلی هر شرکتی که از این قاعده پیروی کند را می توان در دسته ی فروشگاه های اینترنتی قرار داد.

  • تولید کنندگان سرنخ:

برخلاف نمونه ی قبلی که مستقیما محصولات خود را در اینترنت برای عموم مردم به نمایش می گذاشتند، این نوع از کسب و کارها چنین قاعده ای ندارند، بدین صورت که تمامی محصولات و خدماتی که دارند را به صورت آفلاین ارائه می کنند. هستند شرکت هایی که به صورت حضوری خدمات خود را عرضه می دارند. در این دسته از کسب و کارها بیشتر پیدا کردن سرنخی از کاربران مثل شماره تلفن، ایمیل و …مطرح است.

  • پابلیشرها:

به طور کلی سایت هایی که به روش عرضه ی محتوای رایگان برای مشتری تبلیغ دریافت می کنند را می توان پابلیشر در نظر گرفت، از جمله این سایت ها می توان به سایت های خبری و آموزشی اشاره کرد.

  • پلت فرم های دوسویه:

کسب و کارهایی هستند که با برقراری ارتباط بین مخاطبان یا کاربران به کسب سود می رسند، بدین معنا که هم از جانب سرویس دهنده و هم از جانب سرویس گیرنده به سود می رسند این سرویس ها می تواند شامل یک خدمت یا یک محصول باشد.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • کسب و کارهای SAAS:

این نوع از کسب و کار اندکی با سایر انواع مشابه متفاوت است، آن ها مفهومی تکنولوژیکی دارند که بر اساس فضای ابری می باشد. به بیان دیگر اشخاصی که در این دسته کار فعالیت دارند به جای فروش کلی محصولات خود یا واگذاری دائمی آن برای استفاده از آن حق اجاره پرداخت می کنند.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی و کانال های دیجیتال مارکتینگ چگونه هستند؟

در بعضی از بازاریابی های کلاسیک ابزارهایی وجود دارند که لازم است به صورت یکارچه کار کنند، این ابزارها به منظور بازاریابی محصولات به کار می روند. ابزارهایی که برای کانال های بازاریابی دیجیتال به کار می روند تفاوت ها و شباهت هایی با ابزارهایی که در بازاریابی کلاسیک به کار برده می شوند، وجود دارند.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی و کانال های دیجیتال مارکتینگ چگونه هستند؟
ارتباطات یکپارچه بازاریابی و کانال های دیجیتال مارکتینگ چگونه هستند؟
  • بازاریابی مستقیم:

همانطور که از نام آن پیداست ابزاری می باشد که ارتباط گرفتن با مشتری به صورت مستقیم انجام می شود، خصوصیت تعاملی عاملی است که سبب تمایز این ابزار با سایر ابزارها شده است. جالب است بدانید که بازاریابی مستقیم در واقع مبتنی به پایگاه داده مشتریان می باشد

از این موضوع می توان نتیجه گرفت که بازاریابی مستقیم با سیستم های ارتباط مشتریان و ایمیل مارکتینگ بی ارتباط نیست حتی می توان گفت که به نحوی پیش نیاز آن ها نیز محسوب می شود. بازاریابی مستقیم با حذف واسطه ها ارتباط مستقیمی را بین تولید کننده و مشتری به وجود می آورند که برای هر دو طرف سودآور خواهد بود.

  • سخن پراکنی (روابط عمومی):

سخن پراکنی یا روابط عمومی در واقع به صحبت هایی که در خصوص یک برند یا محصول گفته می شود می گویند، این سخن ها جنبه ی تبلیغاتی ندارند و عموما پولی بایت آن دریافت نخواهد شد.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • ابزار پیشبرد فروش (پروموشن):

به کلیه اعمالی که به منظور جلب توجه مشتریان یا کاربران نسبت به محصولات انجام شود اصطلاحا پرموشن یا پیشبرد فروش گفته می شود. این ابزار تنها برای مدت کوتاهی جوابگو هستند، در پرموشن ارزش های اضافی من جمله تخفیف برای مشتری در نظر گرفته می شود تا میزان فروش افزایش یابد.

  • فروش شخصی:

در این نوع از ابزارئشرکت نیروهایی را تحت عنوان نیروهای فروش بسیج می کند، این نیروها نیز به صورت شخصی در محلی که مشتری وجود دارد حضور می یابند. فروش شخصی در کشوری مثل آمریکا بسیار رواج دارد که سبب افزایش میزان فروش نیز می شود.

  • بسته‌بندی:

انسان همیشه میل  و گرایش به زیبایی دارد، در بازاریابی کلاسیک نیز از این موضوع در جهت پیشبرد اهداف استفاده می کنند، به طوری که با زیباسازی بسته بندی مشتری را تحت تاثیر قرار می دهند به چنین روشی که سبب حک شدن در ذهن مشتری می شود Top of Mind می گویند. در فضای دیجیتال نیز برخی از موارد باعث امر می شوند از جمله آن ها می توان به بنرها، پوسترها، صفحات فرود و طراحی تجربه و رابط کاربری اشاره کرد.

  • تبلیغات:

تبلیغات در هر عرصه و زمینه ای می تواند هزینه بر باشد گاهی با پرداخت هزینه هایی هنگفت ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود. به طور مثال زمانی که شخصی برای خدمات یا محصولات خود در رسانه های عمومی من جمله رادیو، تلویزیون یا تبلیغات محیطی مثل بیلبوررد هزینه ای پرداخت می کند ریسک بزرگی را انجام داده است زیرا با وجود این که هزاران نفر از وجود آن مطلع می شوند اما ممکن است هیچ رقبتی برای آن نداشته باشند.

این در حال است که در کانال های دیجیتال مارکتینگ مواردی مثل بلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ جز تبلیغات محسوب می شوند که هزینه ای برای صاحب کسب و کار نخواهند داشت.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند اثر بخش و مقرون به صرفه باشد؟

رسانه های دیجیتالی ادعا دارند که پیام و نظرشان را می توانند به بهترین شکل به مخاطبان خود برسانند که البته ادعای درستی دارند اما سوال اینجاست که بر چه اساسی این ادعا را به اثبات رسانده اند؟!

یکی از بزرگان تبلیغات کلاسیک درباره ی تبلیغات این گفته که تبلیغات خوب است، اما معایبی هم دارد و آن این است که این تبلیغات تنها 50 درصد از آن اثر بخشی دارد و مشکل این است که نمی دانیم منشا این عوامل دقیقا چه می تواند باشد تا با اجرای راهبردهای درست به حذف یا اصلاح آن بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند اثر بخش و مقرون به صرفه باشد؟
دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند اثر بخش و مقرون به صرفه باشد؟

از این موضوع می توانیم نتیجه بگیریم که اثر بخشی یکی دیگر از مواهب دیجیتال به شمار می آید، از این جهت که شما می دانید کمیت و کیفیت پیامی که به دست مخاطبانتان رسانده اید در چه حد است، یا این که این پیام ها به دست چه کسانی می رسد، به ازای هر کلیک چه میزان سود داشته اید، آیا ادامه ی این روند به نفع شما هست یا خیر. با بررسی هر یک از این سوالات می توانید به بهترین عملکرد برسید.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

اصولی که دیجیتال مارکتینگ بر آن استوار است شامل چه مواردی می باشد؟

تمامی کارهایی که در این دنیا وجو دارند دارای اصول خاص خود هستند، قطعا این موضوع برای دیجیتال مارکتینگ نیز صدق می کند، در ادامه این اصول را برای شما ذکر خواهیم کرد. به منظور آشنایی هر چه بیشتر با دیجیتال مارکتینگ لازم است تا اصول، ابزارها، استراتژی ها و کانال های آن را به طور کامل بشناسید و همچنین از کاربردهای آن ها نیز هر آنچه که لازم است را بدانید.

اصولی که دیجیتال مارکتینگ بر آن استوار است شامل چه مواردی می باشد؟
اصولی که دیجیتال مارکتینگ بر آن استوار است شامل چه مواردی می باشد؟
  • وردپرس (طراحی و مدیریت وب سایت)

برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر لازم است تا با یکسری از ابزارهای مدیریت محتوا آشنایی پیدا کرد از جمله این ابزارها ی توان ورد پرس را مثال زد. با آمارهایی که به دست  آورده ایم بیش از یک سوم وب سایت هایی که مشغول به کارند با استفاده از ورد پرس طراحی شده اند. یک متخصص برای پپیشبرد اهداف خود در این زمینه لازم است بداند که از چه قالب یا افزوده هایی باید برای وب سابت خود استفاده کند و این که با چه روش هایی می تواند به رشد سایت خود کمک کند.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • بازاریابی محتوایی

اگر شخص برای دیجیتال مارکتر شدن از بازاریابی محتوایی اطلاعاتی نداشته باشد، ورد پرس برای او تنها یک ابزار محسوب می شود. این که از چه روشی به تولید محتوا بپردازید یا این که از زبان چه کسی آن را تعریف کنید، نیاز دارید تا از فرآیندهایی مثل هدف‌گذاری، مخاطب‌شناسی، استراتژی محتوا، تقویم سردبیری، تولید محتوا، انتشار محتوا، ترویج محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری اطلاعاتی کسب کنید.

شما می توانید تولید محتوایی هدفمند داشته باشید و بر اساس آن به صورت رایگان کاربران مجذوب سایت خود کنید سپس به معرفی خدمات خود برای آن ها بپردازید. بازاریابی محتوایی به صورت روز افزون در حال گسترش است.

  • سئو (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو)

تمامی محتواهایی که تولید می شوند توسط مخاطبان و موتورهای جستجو مورد ارزیابی قرار می گیرند. این موتورهای جستجو هستند که ابتدا سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهند پس کاربران به طور مستقیم سایت شما را دنبال نمی کنند.

به بیان دیگر این که اگر سایت شما با استفاده از تکنیک های مورد استفاده در سئو بهینه سازی شده باشد به بالاترین سطح در موتورهای جستجو خواهد آمد مخاطب نیز معمولا به همان تاپ ترین های یافت شده اکتفا می کند پس لازم است که سایت خود را از لحاظ کلمات کلیدی، مثلث سئو و… بهینه سازی کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

سئو (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو)
سئو (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو)

 

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

با این حال نمی توان گفت که تمام سهم محتوا به وب سایت ارتباط دارد مسائل دیگری نیز مثل شبکه های اجتماعی برای انتشار، ترویج و همچنین تهیه محتوای مستقل در این میان نقش مهمی را ایفا می کنند. تمامی شبکه های اجتماعی فعالیت هایی یکسان ندارند بلکه هر یک برای خود به شکل خاصی عمل می کنند .

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • ECRM

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر موظفید تا در هر لحظه حواستان به مشتری باشد تا به غایت نهایی خود که پول است برسید، بای در تمام مراحل وضعیت را زیر نظر داشته باشید و اعمال مشتری را چک کنید.

به طورکلی به تمام سیاست‌ها و رویکردها، ابزارها و مراحل ایمیل مارکتینگ، پوش نتیفیکیشن و SMS مارکتینگ ECRM گفته می شود تا شما بر این اساس تکنیک های ECRM را فرا بگیرید و علاوه بر آن به درک درستی از مفاهیم سفر مشتری و چرخه ی عمر دست پیدا کرده و تفاوت های آن ها را نیز بدانید.

زمانی می توانید بگوئید ECRM را یاد گرفته اید که به نحوه پیاده‌سازی تاکتیک‌های عملیاتی، بهینه‌سازی و متریک‌های کانال‌های ایمیل، پوش نتیفیکشن و SMS آگاهی کامل داشته باشید.

  • تبلیغات گوگل ادز

ضرب المثلی در این باره وجود دارد که می گوید نباید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشت، این ضرب المثل مصداق بارز این موضوع است که می گوید نباید تمامی وقت و تکنیک ها را تنها برای سئو به کار برد زیرا ممکن است زمان زیادی بخواهد تا به ثمر برسد، با این حال تکلیف چیست؟ پیشنهاد می شود که تا به نتیجه رسیدن سئو به یادگیری تبلیغات کلیکی مخصوصا در گوگل ادز و همچنین راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی روی آورید با این کار می توانید سئو و تبلیغات دیگر را با هم انجام دهید.

  • تجزیه و تحلیل اطلاعات با گوگل آنالیتیکس

اگر به قسمت های قبلی رجوع کنید خواهید دید که در خصوص قابل‌ سنجش بودن فعالیت‌ های بازاریابی صحبت کرده ایم اما آیا می دانید که چگونه می توان آن را محقق کرد؟ هر دیجیتال مارکتر باید ابزاری داشته باشد که بتواند این سنجش را با آن انجام دهد.

ابزار گوگل آنالیتیکس دقیقا چیزیست که هر دیجیتال مارکتر به آن نیاز دارد و می تواند برای آن مثل یک عصای جادویی عمل کند. ابتدا باید نحوهی کارایی آن را یاد بگیرید تا از این طریق بتوانید فعالیت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی خود، درآمد، هزینه و سود و بازده را بر اساس شاخص‌هایی در بعدهای مختلف مورد سنجش قرار دهید.

لازم است بدانید که کدام یک از کانال ها بیشتر مشتری را به خود جذب می کند، مشتری در سایت مورد نظر چگونه رفتاری داشته است، برای هر یک از مخاطبین چه میزان هزینه کرده اید هزینه ی فوق چه میزان سوددهی داشته است و…. با در دست داشتن این ابزار می توانید به همه این مسائل آگاهی پیدا کنید.

  • طراحی کمپین های تبلیغاتی

مهم ترین نکته ای که باید در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به آن تسلط داشته باشید انتخاب درست از بین ابزارهای موجود است، با انتحاب درست می توانید از سردرگمی خود را نجات دهید و هم این که هزینه ای که در این راه پرداخت کرده اید را هدر ندهید، بدین منظور لازم است که از طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی مطلع شوید. هر چه که تسلط بیشتری روی ابزارها و کانال های دیجیتال داشته باشید می توانید بر اساس بودجه، کسب و کار و همچنین عملکرد رقبا به طراحی کمپین های خود بپردازید.

شما در حال مطالعه مقاله لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید

  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تمامی عواملی که تا کنون گفته شد همگی می توانند سود آور واقع شوند، اما تنها زمانی این هدف تحقق می یابد که شما اطلاعات و دانشی را در این زمینه ها داشته باشید تا از این طریق بتوانید به هدف گذاری و تدوین استراتژی با تحلیل موقعیت، تحلیل مشتری و نقشه سفر آن و تحلیل رقیب دست یابید.

یکی از ابزارهایی که در این زمینه می تواند به دیجیتال مارکتر ها بسیار کمک کند ابزار Similarweb است. موارد دیگری که لازم است درباره ی آن بدانید مربوط به مباحث بهبود نرخ تبدیل و KPI های استراتژیک با توجه به بیزنس مدل هر کسب وکار دیجیتال می باشد.

  • قیمت‌گذاری و تخفیف

مهم ترین و تاثیرگذار ترین قسمت دیجیتال مارکتینگ به سیاست های قیمت گذاری و تحفیف دهی مربوط می شود حالا هر چقدر هم که سیاست ها و تحلیل های درستی را به کار برده باشید اما از سیاست های تخفیف یا قیمت گذاری چیزی ندانید عملا کاری از پیش نحواهید برد.

شما باید بر این موضوع واقف باشید که در چه زمانی تخفیف در نظر بگیرید، این تخفیف به چه میزان باشد و بر چه اساسی تعیین شده باشد، باید بتوانید قیمت ها را متعادل نگه دارید بدین معنا که نه بسیار گران و نه خیلی ارزان محصولات خود را عرضه کنید زیرا در هر دو صورت متضرر خواهید شد با گران فروشی مشتری به سمت محصولات شما جذب نخواهد شد و قیمت بسیار کم نیز موجب بی اعتبار بودن محصولات شما خواهد شد.

آیا دیجیتال مارکتینگ می تواند برای تمامی کسب و کارها تاثیر مثبتی داشته باشد؟

بله! دیجیتال مارکتینگ به نحوی است که می تواند برای هر نوع کسب و کاری مفید واقع شود تاثیرات مثبتی را داشته باشد، پس اگر برای کسب و کار خود در رابطه با دیجیتال مارکتینگ دچار شک و شبهه بودید به شما اطمینان می دهیم که می توانید به راحتی با دیجیتال مارکتینگ به اهداف خود برسید و پیشرفت کنید.

آیا دیجیتال مارکتینگ می تواند برای تمامی کسب و کارها تاثیر مثبتی داشته باشد؟
آیا دیجیتال مارکتینگ می تواند برای تمامی کسب و کارها تاثیر مثبتی داشته باشد؟

از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید صمیمانه سپاسگزاریم. هدف از گردآوری مطالب فوق آشنایی شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم رضایت مند بوده باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید