لیست استارتاپ های ایرانی

لیست استارتاپ های ایرانی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله امروز ، تصمیم داریم با موضوع لیست استارتاپ های ایرانی ، در خدمت شما عزیزان و مخاطبین گرامی باشیم . بهتر است ابتدا توضیحات مختصری درباره مفهوم استارتاپ  و کسب و کارهای نو بدهیم .

لیست استارتاپ های ایرانی
لیست استارتاپ های ایرانی

در انواع سایت ها و منابع قابل جستجو ، تعاریف و توضیحات متنوعی از استارتاپ آمده است . شما به راحتی خواهید توانست با انجام یه جستجو و تحقیق ساده ، اطلاعات و مفاهیم و مطالب جالب و مفیدی در خصوص مفهوم ، استارتاپ به دست آورید . در ادامه ، جهت توضیح بهتر و باز شدن موضوع : لیست استارتاپ های ایرانی ، تعدادی سوال طرح کرده و به بررسی پاسخ های آن ها خواهیم پرداخت .

لیست استارتاپ های ایرانی
لیست استارتاپ های ایرانی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اصل و اساس ( مفهوم ) استارتاپ در چیست ؟

وضعیت استارتاپ به لحاظ تاریخچه ای چگونه می باشد ؟

برای راه اندازی یک کسب و کارجدید ( نو ) ، چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

لیست استارتاپ های ایرانی مربوط به چه شاخه ها و حوزه هایی می باشند ؟

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه نرم افزار و اپلیکشن کدام ها هستند ؟

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه ساختمان و املاک  کدام ها هستند ؟

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازاریابی محتوایی  کدام ها هستند ؟

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازی کدام ها هستند ؟

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه تاکسی سرویس اینترنتی کدام ها هستند ؟

دلایل موفقیت برخی از استارتاپ های مطرح ایرانی چیست ؟

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور از جمله اسنپ چیست ؟

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص دی جی کالا در چیست ؟

طرح و ایده ابتدایی استارتاپ شرکت دیجی کالا چه بوده است ؟

تاریخچه وب سایت مربوط به استارتاپ دیجی کالا چگونه می باشد ؟

خرید از استارتاپ و وب سایت فروشگاهی دیجی کالا دارای چه مزیت هایی می باشد ؟

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص علی بابا در چیست ؟

[/stextbox]

 

اصل و اساس ( مفهوم ) استارتاپ در چیست ؟

به لحاظ کلی و عمومی ، منظور ما از استارتاپ ، یک سری پروژه ها هستند که ، در هنگام راه اندازی و یا پیاده سازی آن ها ، یک طرح و نظریه ای که از اول به شکل خام و اصطلاحا بالقوه می باشد ، به سبب تلاش و زحمت های یک تیم و گروه کاری ، به تولیداتی از یک محصول جدید و خاص انجامیده ، به این شکل است که ، آن نظریه و طرح های خام ، به ایده هایی بالفعل ، قابل استفاده و کاربردی ، تبدیل می شوند . ضمنا با تداوم تلاش و زحمات گروه استارتاپی ، زمینه های مناسب و لازم نیز برای ، فروش آن محصول مهیا و فراهم می گردد .

اصل و اساس ( مفهوم ) استارتاپ در چیست ؟
اصل و اساس ( مفهوم ) استارتاپ در چیست ؟

پس قابل ذکر است که آن کسب و کار نو ( استارتاپ ) ، همه مسیر و راه را که به تولید محصول و یا ارائه خدمات مربوط است ، از ابتدا تا اخر پیمایش نموده ( از صفر تا صد ) و همه مراحل را همراه با روش هایی توام با آزمون ، خطا و گاها بر طبق آموزش و یاد گرفتن های اصولی ، به پایان می رساند .

این نکته حائز اهمیت است که ، همه استارتاپ های پیروز و موفق و ایده های کسب و کاری معروف و مشهور ، چه در ایران و چه در سطح جهانی ، الزاما و اجبارا در خوصوص کارهایی عجیب و غریب و پیچیده ، فعالیت نداشته اند و تنها علت و مزیت آن ها این است که در زیمنه تولیدات محصول خود و افزدون میزان فروش محصولات ، نسبت به شرکت های رقیب خود بهتر و موفق تر عمل کرده اند .

اصل و اساس ( مفهوم ) استارتاپ در چیست ؟

وضعیت استارتاپ به لحاظ تاریخچه ای چگونه می باشد ؟

اگر دوست داشته باشید که دنیای استارتاپ ها را ، به لحاظ تاریخ و تاریخچه نیز مورد بررسی قرار دهید ، باید گفت : اول و ابتدای استارتاپ ها را می توانیم ، به شروع و آغاز تمدن ها ، در بین مردمان جهان و وارد شدن برخی موضوعات از قبیل داد و ستد و خرید و فروش ( معاملات اقتصادی ) ، ارتباط دهیم . به طور دقیق تر باید گفت : از اصطلاح استارتاپ در اوایل قرن 20 و حدود سال 1911 استفاده شد .

شرکتی تحت عنوان سیلیکون والی silicon valley به عنوان اولین شرکت در این رابطه شناخته می شود . که از مهم ترین و موفق ترین محصولات و تولیدات آن ، می توان محصولات آی بی ام IBM  را اشاره کرد .

به همراه آی بی ام ، می توانیم یکی دیگر از شرکت های مطرح جهانی ، یعنی اپل apple را نام ببریم . احتمالا اغلب شما نیز می دانید که ، شخصی به نام استیو جابز ، موسس و بنیان گذار شرکت اپل بوده است .

شرکت گوگل را نیز می توانیم ، از زمره استارتاپ های موفق و مطرح سطح جهانی ، به حساب آوریم . طرح و ایده ی مربوط به گوگل حدود سال 1997 میلادی ، به صورت اولیه ارائه شد و در نهایتا در سال 1998 رسما آغاز به کار نموده و شروع به تولید محصولات خود کرد . و امروزه ما در تمام دنیا ، موتور جستجو گر آن را به عنوان یکی از سریع ترین و با ارزش ترین موتور های جستو می شناسیم .

 

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید ( نو ) ، چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

به طور معمول راه انداختن یک استارتاپ و یا کسب و کار جدید ، مراحل و شیوه هایی نسبتا مشخص و روتین را دارد . البته این مراحل که در ادامه بیان خواهند شد ، فرمی کلی داشته و برای همه کارها ثابت نیست و می توان اندکی تغییر کند .

مثلا برخی از مراحل در بعضی استارتاپ ها نیاز نیست و از طرفی ممکن است برای شروع یک استارتاپ دیگر ، بر حسب شرایط موجود و طبق سلیقه ، تجربه و مهارت های فنی افراد ، مراحل دیگری نیز به لیست ذیل اضافه شود . در نهایت اگر شما نیز تمایل دارید که کسب و کاری نو را با رعایت اصول و دقت کافی شروع نمایید ، پیشنهاد ما این است که این مراحل را ملاحظه و مشاهده فرمایید :

1-داشتن حداقل یک طرح و ایده ( نظریه پردازی ) .

2-نقشه و مسیر راه و هدف خود کاملا مشخص و معین نمایید .

3-نظریه و ایده خودتان را اعلام کرده و به حالت رسمی درآورید و خد را مالک آن اعلام نمایید .

4-یک طرح و مدل آغازین برای ایده خود ایجاد نمایید .

5-یک نمونه اولیه از محصول خود را به بازارهای هدف ارائه کرده و به بررسی دقیقی از نتیجه بازار بپردازید .

6-تولید و ایده خود را به ثبت قانونی برسانید .

7-سعی کنید تعدادی سرمایه گذار خوب را برای سرمایه گذاری در استارتاپ خود پیدا کنید .

حالا در ادامه بحث : لیست استارتاپ های ایرانی ، لازم است مراحل ذکر شده فوق را بیشتر توضیح دهیم :

 

1-داشتن حداقل یک طرح و ایده ( نظریه پردازی ) :

موضوع حایز اهمیت و اساسی در این جا این است که اصلا نیازی نیست که عقیده و نظریه آغازین ، خیلی متفاوت ، ویژه و خص باشد و همچنین لزومی ندارد که هزینه ها و بار مالی زیادی برای سرمایه گذار ها داشته باشد . شما میتوانید به طرز ساده ای با ایجاد کردن تغییراتی هر چند جزئی در موردی از یک محصول هدف ، توجه و نظر رضایت بخش مشتری را به سمت آن جلب کنید.سعی کنید تا آنجا که برای شما ممکن است از ابراز ایده و نظر خود نترسید .

 

 2-نقشه و مسیر راه و هدف خود کاملا مشخص و معین نمایید :

شما میتوانید با در دست داشتن یک ورقی سفید ، کلیات و رووس و نقشه مسیر و راه خود را طراحی و یادداشت کنید . مانند مرحله اول که مشغول ارایه ایده آغازین شدید اکنون نیز میتوانید تا یه حدودی خیال پرداز و رویا اندیشی کنید و آن اهداف مد نظرتان را تصور و تجسم کنید و برنامه کاری خود را به پیش ببرید .

در این مرحله می توانید به تحقیقاتی مخصوص درباره ایده و نظریه خودتان بپردازید . یک نکته بسیار مهم و حیاتی در این جا این است که از خانواده ، اطرافیان و دوستانی که مورد اعتماد خودتان هستند بخواهید درباره طرح و ایده شما نظرات مثبت و منفی خود را اعلام کنند تا شما بتوانید در جهت رفع نقایص و کاستی های ایده خود قدم بردارید .

 2-نقشه و مسیر راه و هدف خود کاملا مشخص و معین نمایید :
2-نقشه و مسیر راه و هدف خود کاملا مشخص و معین نمایید :

3-نظریه و ایده خودتان را اعلام کرده و به حالت رسمی درآورید و خد را مالک آن اعلام نمایید :

نهایت سعی خود را به کار گیرید تا نظر خواهی فقط از افراد قابل اعتماد و موثق انجام گیرد زیرا ممکن است ایده شما توسط شخص یا اشخاصی که از طرح شما مطلع شدند به سرقت برود و به نام آنها ثبت شود . سپس شما باید به دنبال ثبت کردن ایده خود باشید و درباره آن ایده صاحب حق باشید و نسبت به آن احساس تملک کنید زیرا این ایده جدید فقط و فقط از آن شماست و شما مالک اصلی آن هستید .

4-یک طرح و مدل آغازین برای ایده خود ایجاد نمایید :

در این که ایده ها و نظریه ها تنوع و تفاوت زیاد دارند شکی نیست . به طور مثال میتوان میتوان به حالت های آزمایشگاهی ، تولیدی و سرویس دهی ( خدماتی ) اشاره کرد .ایده هایی که مربوط به حوزه خدماتی هستند نیازی ندارند که نمونه های اولین و آغازین را تولید کنند .

اما بر خلاف آن دو مورد دیگر است که حتما باید در هر شکل یک نمونه به عنوان نمونه اولین و آغازین تهیه ، تولید کرد و ارایه داد . حداکثر تلاش خود را به کار ببندید تا با دقت عمل زیاد در تهیه و تولید نمونه آغازین و بالا بردن سطح کیفیت محصول ،رضایت و توجه مشتریان را به دست آورید .

4-یک طرح و مدل آغازین برای ایده خود ایجاد نمایید :
4-یک طرح و مدل آغازین برای ایده خود ایجاد نمایید :

5-یک نمونه اولیه از محصول خود را به بازارهای هدف ارائه کرده و به بررسی دقیقی از نتیجه بازار بپردازید :

در تشابه با گام دوم که نمونه و ایده خود را به اطرافیان معتمد نشان دادید ، در این مرحله  در پیرو ثبت رسمی کردن ایده و ادعای تمام و کمال شما نسبت به آن ، کمی دیگر پای خود را فراتر نهید و جوامع هدف خود را گسترده تر کنید .

یک تعدادی مثلا 100 عدد از نمونه اولین و آغازین ایده خود را تهیه و آماده کنید و آنها را برای دریافت نظرات و عقاید جامعه مورد نظر به آنها ارایه دهید . برای انجام هر چه بهتر این مرحله ، میتوانید از فرم های مخصوص به نظر سنجی استفاده کنید .

شما میتوانید بند های زیر را به عنوان گزینه در فرم نظر سنجی خود بگنجانید تا ایده خود را در چندین سطح بررسی کنید و نظرات مشتریان را به دست آورید :* میزان احتمال موفقیت محصول در بازار * کیفیت بیرونی و ظاهری * میزان کیفیت تولید * میزان تمایل و علاقه مشتریان نسبت به محصول مورد نظر * مناسب بودن قیمت و مقرون به صرفه بودن آن از نظر اقتصادی * میزان کیفیت  سرویس دهی و خدماتی * پیشنهاد و نظرات برای بالا بردن سطح کیفیت محصول * کمبود و نقایص و کاستی های دیگر محصول

6-تولید و ایده خود را به ثبت قانونی برسانید :

شما در این مرحله کار اساسی که لازم انجام دهید این است که محصول را به لحاظ قانونی به ثبت برسانید و اطمینان حاصل کنید که این محصول به نام شخص یا اشخاصی دیگر ثبت نشده باشد .

7-سعی کنید تعدادی سرمایه گذار خوب را برای سرمایه گذاری در استارتاپ خود پیدا کنید : به نظر می رسد این مرحله یکی از مهمترین مراحل و پر چالش ترین مراحل در زمان شروع کردن یک استارتاپ و یا  یک کسب و کار جدید باشد .

6-تولید و ایده خود را به ثبت قانونی برسانید :
6-تولید و ایده خود را به ثبت قانونی برسانید :

لیست استارتاپ های ایرانی مربوط به چه شاخه ها و حوزه هایی می باشند ؟

در ادامه موضوع مقاله خود یعنی : لیست استارتاپ های ایرانی ، به بیان حوزه ها و شاخه هایی که کسب و کار ها و استارتاپ های ایرانی دارند ، می پردازیم . مهمترین این حوزه های کسب و کاری ، عبارتند از :

لیست استارتاپ های ایرانی مربوط به چه شاخه ها و حوزه هایی می باشند ؟

*ساخت نرم افزار و تولید اپلیکشین * اخبار حوزه فناوری * استخدام ها و بازاریابی * به اشتراک گذاری ایده ها و نظرات

*ساختمان و املاک * محصولات آرایشی و بهداشتی * آموزش های مجازی * بازاریابی تولید محتوا ( محتوایی ) .

* گیم و تولید بازی ها * انجام برنامه ریزی های درسی * امور انواع بیمه ها * پادکست صوتی * پرینت های سه بعدی * کار در انواع پیام رسان ها * پیک های موتوری * تامسی و سرویس های اینترنتی * تامین های مالی و جمع سپاری ها .

* فعالیت های تبلیغاتی * تبلیغات ویدئویی * تجارت و سرمایه گذاری * تخفیف های گروهی * تماشای آنلاین ویدئوها

* بدن سازی و تناسب اندام * سرچ و جستجوی انواع مقاله ها * دنیای حیوانات * خدمات آموزشی * خدامات پرداخت و تراکنش های بانکی * خدمات در خصوص زیر ساخت های شهری * خدمات انواع سازمان ها در قالب خصوصی .

لیست استارتاپ های ایرانی مربوط به چه شاخه ها و حوزه هایی می باشند ؟
لیست استارتاپ های ایرانی مربوط به چه شاخه ها و حوزه هایی می باشند ؟

* انواع خدمات پزشکی و پیراپزشکی * خدمات حقوقی و دادگاهی * خدمات اداری خارج از کشور

* خدمات رویدادها * خدمات مربوط به شبکه های اجتماعی * خدمات مشتریان * خدمات موبایلی * خدمات و سرویس های آنلاین نان * انواع خرید های خارجی * خرید و فروش انواع کالا * خدمات خشک شویی آنلاین .

* خدمات مربوط به خودرو ها * دفاتر مجازی * دیجیتال مارکتینک و هوش های تجاری * خدمات متنوع در خصوص زبان خارجی * رهنماهای شهری و یا گردش گری * رزرو انواع بلیط های مسافرتی ( قطار ، هواپیما و اتوبوس و .. ) .

* رزرو هتل ها * امورات روان شناسی * سامانه های همکاری در فروش * سرویس ها و خدمات ویدئویی * سوپر مارکت های آنلاین * سیستم هایی تحت عنوان ابری * خدمات سینما و تئاتر * هنری و صنابیع دستی * پزشکی سنتی و داروهای گیاهی  ..

* طراحی و مدیریت انواع وب سایت * خدمات و سرویس های عکاسی * خدمات عمده فروشی * غذا * خدمات متنوع کار آفرسینی و استارتاپ ها * خدمات کافی شاپ ها * امور کشاورزی و با غ داری * امور چاپ و گرافیک * فروشگا ه انواع ساز های ایرانی و جهانی ( سنتی و پاپ و کلاسیک )  * فروش انواع ماهی * خدمات پروژه ای یا فری لنسرینگ .

 

* فروش کالا ها و تجهیزات دیجیتال * فروشگاه های کتاب * تجهیزات و خدمات مادر و کودک

* مجله ها و سبک زندگی * مدیریت های مالی * پوشاک ، مد و لباس * مدیریت ساختمان ها و مجتمع های ساختمانی * امورات مذهبی و اعتقادی * دکوراسیون و معماری * هنر موسیقی * فروش میوه ها ( تازه و یا خشک ) * نظر سنجی ها و آزمون ها .

* هدایا و تولد و دیگر جشن ها * خدمات و امورات پستی * خدمات ورزشی ( آموزش و تجهیزات ) * تجهیزات  و وسائل پزشکی * اموال و وسائل گمشده * خدمات فنی در خصوص هاست ، دامنه و سئو .

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه نرم افزار و اپلیکشن کدام ها هستند ؟

1-استارتاپ اپتو : سامانه ای آنلاین جهت ساخت و مدیریت انواع نرم افزار و اپلیکشین های موبایلی : سال استارت : 1394 .

2-استارتاپ مستر 2 آپ : برای طراحی و ساخت انواع نرم افزاری های موبایل : سال استارت : 1390           .

3-استارتاپ پازلی : طراحی نرم افزار ها و اپلیکشین های موبایلی بدون داشتن هیچ علم و دانشی : سال شروع : 1394 .

4- استارتاپ آپ ساز : سیستمی آنلاین برای ساخت نرم افزارها و اپلیشکنهای آی او اس و اندروید : سال شروع 1394 .

5-آپ چار : ایجاد نرم افزارهای فروش گاه موبایل یا کاتالوگ های موبایل با پنل های مدیریت آنلاین         .

6- استارتاپ جیبی سایت : مبدلی آنلاین برای وب سایت و صفحات اینترنتی به نرم افزار و اپلیکیشن موبایلی      .

7- استارتاپ آپ 2 : برای ساخت نرم افزارهای موبایلی .

8- استارتاپ نوین آپ ساز : ساخت انواع نرم افزار موبایل و گوشی تلفن همراه  : سال شروع : 1396 .

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه ساختمان و املاک  کدام ها هستند ؟

1-استارتاپ آب هوم : سامانه ای برای جستجوی املاک به همراه یک سری اطلاعات لازم نظیر : موقعیت شهری و میزان دسترسی به سرویس های حمل و نقل عمومی : سال شروع : 1394 .

2- استارتاپ ایران فایل : موتوری جستجو گر برای املاک و مستغلات برای رهن و اجراه مسکن و خرید و فروش انواع ملک  .

3- استارتاپ آلونک : یک سامانه ارتباطی که بسترهای مجزایی برای مشاورین املاک ، مدیران املاک و درخواست کنندگان ملک توسعه داده است  .

4- استارتاپ اسکانو : وب سایت و نرم افزاری هوش مند برای جستجوی املاک . سال شروع : 1393 .

5- استارتاپ  دودوتا : وب سایتی جهت پیدا کردن و جستجوی رایگان املاک .

6- استارتاپ شابش : وب سایت و نرم افزاری تخصصی برای درج آگهی های مربوط به حوزه املاک : سال شروع : 1394

7- استارتاپ مانیشن : بازاری آنلاین برای معاملات املاک : سال شروع : 1391

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه ساختمان و املاک  کدام ها هستند ؟
در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه ساختمان و املاک  کدام ها هستند ؟

8- استارتاپ دلتا : سایتی برای خرید و اجاره ملک در تهران و دیگر شهرهای سراسر ایران : سال شروع : 1395

9- استارتاپ ملکانا : استارتاپی جهت تسهیل معاملات ملک به طریق فناوری وی آر ، تصاویر 360 درجه از املاک و تورهای مجازی : سال تاسیس : 1395 .

10- استارتاپ جو ملک : جستوجو گری به صورت زیر ساختی ، بسیار کاربردی برای جوینگان حوزه املاک و ساختمان : سال راه اندازی : 1394 .

11- استارتاپ ملک رادار : سامانه برای خرید و اجاره و رهن منزل و آپارتمان در سطح کلان شهر تهران و نیز سایر شهرستان های سراسر ایران : سال راه اندازی : 1395 .

12- استارتاپ دیمانا : سامانه ای مختص اجاره ، خرید ، رهن خانه و آپارتمان : سال تاسیس : 1394

13- استارتاپ کاشانو : سامانه ای داری متور جستجوگر املاک و مستغلات : سال راه اندازی : نا مشخص .

14- استارتاپ خانه کو : سامانه جامع و کامل مربوط به خانه ، املاک و مستغلات و پیگیری پروژه های ساختمانی : سال تاسیس : — .

15- استارتاپ بزرگ بانک اطلاعات مسکن ایران : سامانه ای برای اجاره ، رهن و خرید آپارتمان ، خانه در تهران و همه شهرستان های سراسر کشور : سال تاسیس : — .

16- استارتاپ ملک با ما : سامانه ای برای اجاره ، رهن و خرید آپارتمان ، خانه در تهران و همه شهرستان های سراسر ایران : سال تاسیس : — .

 

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازاریابی محتوایی  کدام ها هستند ؟

1-استارتاپ فرا محتوا : استارتاپی برای تدوین استراتژی ، تولید و بهینه کردن کانال های انتشار و حسابرسی محتوا :سال شروع : 1396 .

2- استارتاپ گراف : ارائه خدمات بازاریابی محتوایی در شاخه های مختلف از جمله سبک زندگی ، کسب و کار و تکنولوژی                                         .

: سال شروع : 1392

3- استارتاپ کانتنت وان : سایتی برای سفارش آنلاین محتوا ، برای کسب و کارها و کاربران شبکه های اجتماعی : سال شروع : 1395 .

4- استارتاپ محتوای خوب : سامانه مربوط به تولید و بازار یابی محتوا بر اساس کلمات کلیدی پیشنهادی کاربر : سال شروع :1394 .

5- استارتاپ ناریو : انجام ترجمه و تولید انواع محتوا با استفاده از جمع سپاری : سال شروع  : 1396 .

6- استارتاپ محتوای سبز : استارتاپی برای تولید کردن محتوا ، در فرمت های متنوع : سال شروع : 1395 .

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازاریابی محتوایی  کدام ها هستند ؟
در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازاریابی محتوایی  کدام ها هستند ؟

7- استارتاپ نوین : آژانس بازاریابی دیجیتال که خدمات مختلف و متنوعیدر این حوزه ارائه می دهد . سال شروع : 1387

8- استارتاپ رایا مارکتینگ : پورتالی برای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ : سال شروع : 1396

9-استارتاپ میموس : با امکانات ، ارائه خدمات و سرویس های دیجیتال مارکتینگ و اعمال تکنیک های سئو به انواع کسب و کار : سال تاسیس : 1394

10- استارتاپ نویسش : این استارتاپ به عنوان اولین پلت فرم تخصصی برای برون سپاری و جمع سپاری محتوا به زبان فارسی می باشد . سال راه اندازی : 1396

11- استارتاپ شهر محتوا : این استارتاپ ارائه کننده انواع خدمات تولید محتوا می باشد . سال راه اندازی : 1397

12- استارتاپ محتوایی جوهر : این استارتاپ ، دارای گروهی تخصصی برای تولید محتوا  و همچنین انواع تبلیغات آنلاین می باشد . سال راه اندازی : 1394

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه بازی کدام ها هستند ؟

  • استارتاپ کوئیز آف کینگز : یک بازی جذاب رقابتی معمایی با موضوعاتی مانند سرگرمی و لوگو ، ورزشی و فوتبال و علمی و… .
  • استارتاپ اسم فامیل : انجام بازی سنتی اسم فامیل به صورت آن لاین : سال شروع 1394 .
  • استارتاپ بازیتک : شبکه اجتماعی بازی های چند نفره و آن لاین : سال شروع 1393 .
  • استارتاپ فوتبال خیالی و فانتزی : یک بازی فوتبال اندرویدی در آن افراد از طرق تیم سازی با یکدیگر رقابت میکنند .
  • استارتاپ مستر بازی : یک وب سایت سرگرمی و بازی های آن لاین .
  • استارتاپ نارین : تولید و انتشار اپلیکشین های کاربردی و سرگرم کننده و بازی های موبایلی .
  • استارتاپ فربد انگاره : طراحی انواع نرم افزار و گیمیفیکیشن ها : سال شروع : 1394 .

 

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه تاکسی سرویس اینترنتی کدام ها هستند ؟

1-استارتاپ اسنپ : نرم افزاری برای درخواست تاکسی یا سرویس ویژه بانوان ، موتور و مرسوله ها : سال شروع : 1393 .

2- استارتاپ تپسی : اپلیکیشن درخواست تاکسی سرویس و درخواست تاکسی اشتراکی : سال شروع : 1393 .

3- استارتاپ کاروان رو : سیستمی برای به اشتراک گذاشتن صندلی های خودرو : سال شروع : 1394 .

4- استارتاپ تاچسی : سیستم حمل و نقل درون شهری با داشتن سرویس های متنوعی نظیر : سواری ، تشریفات ، ون ، وانت و پیک های موتوری : سال شروع : 1394.

5- استارتاپ کارپینو : سامانه درخواست کردن سرویس از تاکسی های رسمی : سال شروع : 1395 .

6- استارتاپ هم پاشو : سرویسی برای سفرهای اشتراکی شهری : سال شروع : 1395 .

7-استارتاپ رهسپار : سامانه ای برای اشتراک گذاری سفرهای شهری و نیز بین شهری : سال شروع : 1394 .

استارتاپ سوار : سامانه ای برای درخواست تاکسی جهت سازمان ها ، شرکت ها و دیگر مراکز خدماتی : سال شروع : — .

در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه تاکسی سرویس اینترنتی کدام ها هستند ؟
در لیست استارتاپ های ایرانی ، مهمترین استارتاپ های حوزه تاکسی سرویس اینترنتی کدام ها هستند ؟

دلایل موفقیت برخی از استارتاپ های مطرح ایرانی چیست ؟

در ادامه بررسی موضوع خود یعنی ، لیست استارتاپ های ایرانی ، از بین برخی از استارتاپ ها که از محبوبیت و مشهوریت بیشتری ، در سراسر کشور برخوردار هستند و طی سال های اخیر به موفقیت های زیادی نائل شده اند ، به بررسی دلایل پیروزی و موفقیت بعضی از این استارتاپ ها می پردازیم :

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور از جمله اسنپ چیست ؟

بیل گروس تا به امروز بیش از صدها استارتاپ را راه اندازی نموده است ، که از بین آن ها معروف ترین شان : پیکاسا ، نت زیرو ، پت اسمارت ، اسنپ ، فود می ،و ای تویز هستند . وی همچنین دارای شرکتی تحت عنوان idea lab  می باشد که ، کار اصلی آن تمرکز بر روی ایده ها و نظریه های استارتاپی و سرمایه گذاری و پرورش آن ها می باشد .

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور از جمله اسنپ چیست ؟
مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور از جمله اسنپ چیست ؟

در یکی از سخنرانی هایی که او اخیرا در شهر ونکوور کانادا و برای TED انجام داد ، او توانست در زمینه تحقیقاتی که بر روی بیشتر از 200 شرکت استارتاپی انجام داده بود ، سخنرانی نمود . مهم ترین موضوع این سخنرانی در خصوص دلایل و علت های موفقیت یک شرکت استارتاپی بود .

گروس با تکیه کردن بر علم و دانش و نیز مهارت و تجربه خود و بررسی کردن اطلاعات آماری شرکت خود ، ( طی بیست سال اخیر ) به پنج عامل مهم به عنوان دلایل پیروزی هر استارتاپی ، دست پیدا کرد . که این 5 عامل را در ادامه تشریح خواهیم کرد :

1-داشتن ایده و طرح مناسب و خوب .

2-داشتن یک گروه و تیم کاری خوب ، با تجربه و با مهارت تخصصی بالا .

3-داشتن طرح اقتصادی و تجاری قوی .

4-هزینه کرد و بودجه بالا .

5-ورود به بازار در زمان مناسب و در واقع بهترین زمان خود باشد .

نتابج به دست آمده از تحقیقات گروس ، بسیار جالب توجه بود . بر خلاف آن چه عموم مردم تصور داشتندکه ، داشتن ایده و طرح قوی و یا همراهی با یک تیم قوی ، مهم ترین فاکتور موفقیت استارتاپ ها می باشد

نتایج بهدست آمده از تحقیقات گروس نشان داد که : زمان مناسب وارد شدن محصول به بازارهای هدف ، با حدود 42 درصد به عنوان اصلی ترین و مهم ترین عامل برای موفقیت و یا حتی عدم موفقیت و شکست هر استارتاپی می باشد .

همچنین داشتن یک گروه و تیم خوب و نیز همرذاهی با یک اجرا و پیاده سازی  خیلی خوب ، با تاثیر 32 درصدی در اولویت بعدی و داشتن طرح و ایده جدید و خاص با تاثیر 28 درصدی در اولویت های بعدی قرار داشتند .

هر چن که او ( گروس ) از قرار گرفتن طرح اقتصادی قوی و هزینه و بودجه بالا در موقعیت و اولویت های پایین ، اصلا تعجب نکرده است ، زیرا در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و نهادهای مختلف هستند که در زمینه های مالی حمایت خوبی از استارتاپ ها می کنند از جمله آن ها شرکت کیک استارتر و ایندیه گوگو هستند . شرکت گروس برای این که نتیجه تحقیقش را توضیح دهد ، مثال شرکت air bnbرا یاد آوری میکند .

در آغاز ماجرا که ایده و نظریه این شرکت استارتاپی در بین سرمایه گذار ها مطرح شد تعداد بسیاری از آنها عنوان کردند که مطمئنا هیچ کسی حاضر نخواهد شد حتی فضای اندکی از خانه و منزل شخصی اش را به یک ناآشنا و غریبه اختصاص دهد .

البته ممکن بود حق با این سرمایه گذاران باشد . البته این ایده زمانی مطرح شد که کشور آمریکا به خاطر شرایط بحرانی اقتصادی با مشکل شدید کمبود مسکن دست و پنجه نرم می کرد و بسیاری از مالکان به همین دلیل از بازپرداخت وام و تسهیلات بانکیشان ناتوان و عاجز مانده بودند .

و این برهه زمانی به یک برگ برنده ای برای آن ایده تبدیل شد ، به این صورت کاربران توانستند ایده خوب و متفاوت این استارتاپ را قبول کنند .یک نمونه که میتوان در بازار داخلی از آن یاد کرد ( اسنپ ) می باشد که در واقع چیزی بیشتر از  یک سال از ارایه آن به بازار گذشته است .

البته اسنپ در شرایط به مردم عرضه شد که اکث رمرد گوشی های لمسی و انروید و پیشرفته در دست داشتند و همچنین اینترنت های موبایلی پرسرعت در اختیار عموم مردم بود و شرایط مناسبی از نصب درگاه های پرداخت بانکی بر روی موبایل ها فراهم شده بود .

اکنون تصور کنید که اسنپ در سال2009 همزمان با شرکت اوبر که در آمریکا عرضه شده بود ، در ایران راه اندازی و فراهم می شد . آیا به نظر شما میتوانست به درصدی از موفقیت امروزش برسد ؟

لب کلام و خلاصه مفید آن است که مطمئنا ایده خوب و اجرا کردن بدون نقص و کاستی پروژه استارتاپی مهم و اساسی است . قطعا زمان بندی درست و به موقع آن برای ورود به بازار و عرضه به عموم ، حتی ممکن است بیشتر مهم باشد .

برای تخمین زدن درست زمان مناسب عرضه ایده باید از خود بپرسید (( آیا مشتریان در این برهه زمانی واقعا به دنبال چیزی که ما میخواهیم عرضه کنیم هستند یا نه ؟ )) در پاسخ دادن به این سوا باید هر گونه تعصب و غرض ورزی و انگیزه ها و تمایلات شخصی  را کنار گذاشت و کاملا منطقی و رو راست به آن پاسخ دهید . آیا واقعا شما که یک ایده خوب و جدید استارتاپی دارید ، میتوانید چنان صداقتی به خرج دهید ؟

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص دی جی کالا در چیست ؟

مطمئنا دلایل و علت  های دیجی کالا برای راه اندازی یک کسب و کار نو و استارتاپ جدید ، می تواند برای ما و شما جالب و جذاب باشد و به احتمال بسیار قوی ، شما نیز می توانید با به کار بستن این روش ها و توجه به دلایل موجود ، کسب و کار خوبی را ، راه اندازی نمایید .

همان طور که می دانید دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین می باشد و در ابتدای تاسیس نیز ، بیشتر به عنوان فروشگاهای اینترنتی برای فروش تجهیزات دیجیتال  و الکترونیکی ، شناخته می شود

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص دی جی کالا در چیست ؟
مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص دی جی کالا در چیست ؟

که در ادامه فعالیت خودش به سوی اکثر کالا ها و در اغلب شاخه ها رفت و امروزه به یکی از موفق ترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی و در صدر جدول بهترین استارتاپ های کشور قرار گرفته است . در حال حاضر ، این این شرکت از موفق ترین استارتاپ ها و شرکت های کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد .

به گفته مدیر عامل فعلی شرکت دیجی کالا ، در طول یک شبانه روز به صورت میانگین بیش از 850 هزار فرد ، برای بازدید و یا خرید به فروشگاه اینترنتی این شرکت سری می زنند .

پس به راحتی می توان گفت که دی جی کالا پرمخاطب ترین و پر طرفدار ترین شرکت و فروشگاه اینترنتی در سطح ایران است . در حال حاضر ، فقط حدود 5 درصد از وب سایت شرکت دیجی کالا به کالاهای دیجیتال مربوط می شود .

مهم ترین علت موفقیت دیجی کالا این است که این استارتاپ و سایت مربوط به آن ، یک رسانه کامل جهت فروش کالاهای متنوع می باشد ، نه فقط یک فروشگاه ساده اینترنتی ( ویترین فروش ) .

از بخش های جذاب در وب سایت فروشگاه دیجی کالا ، وجود بخش های نقد و بررسی در مورد انواع کالاهای موجود می باشد . همه کاربران ئ مشتری ها ، قادر هستند به سایت این شرکت مراجعه کنند ، بین کالاهای مورد و دلخواه خود ، انواع مقایسات لازم را انجام داده و در ادامه و با خیالی آسوده نسبت به خرید و یا عدم خرید کالای مورد هدف خود ، بهترین تصمیم گیری را انجام دهند .

طرح و ایده ابتدایی استارتاپ شرکت دیجی کالا چه بوده است ؟

برادران محمدی که دوقلو نیز می باشند ، موسسین و راه انداز های این استارتاپ بزرگ می باشند . این دو برادر از کودکی علاقه فراوانی را به هنر عکاسی داشتند و یک روز برای انجام خرید یک دوربین به بازار مراجعه داشته و دوربین دلخواه خود را می خرند .

بعد از گذشت چند روزی ، هر دو برادر متوجه این موضوع می شوند که ، لنز دوربین جدیدشان ، دسته دوم بوده است . به این صورت فکر تاسیس یک فروشگاه بزرگ اینترنتی ( وب سایت فروشگاهی ) به ذهن ایشان خطور می کند و در حال حاضر نیز این دو برادر ، مدیران موفق شرکت بزرگ دیجی کالا می باشند

طرح و ایده ابتدایی استارتاپ شرکت دیجی کالا چه بوده است ؟
طرح و ایده ابتدایی استارتاپ شرکت دیجی کالا چه بوده است ؟

تاریخچه وب سایت مربوط به استارتاپ دیجی کالا چگونه می باشد ؟

فکر تاسیس این فروشگاه اینترنتی ( استارتاپ دی جی کالا ) ، در سال 1383 به ذهن براداران محمدی می رسد . و بعد از گذشت دو سال و حدود سال 1385 ، وب سایت فروشگاه اینترنتی دی جی کالا راه اندازی گردید. در آن زمان ها ، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تنها دارای 5 نفر نیرو بود و اما امروزه ، بیش از هزار کارمند و پرسنل را در خود جای داده است .

تاریخچه وب سایت مربوط به استارتاپ دیجی کالا چگونه می باشد ؟
تاریخچه وب سایت مربوط به استارتاپ دیجی کالا چگونه می باشد ؟

خرید از استارتاپ و وب سایت فروشگاهی دیجی کالا دارای چه مزیت هایی می باشد ؟            

خلاصه ای مزایا و فواید خرید از وب سایت فروشگاهی دیجی کالا به شرح ذیل می باشد :

1-وجود تنوع نسبتا زیادی در انواع محصولات موجود درسایت فروشگاه .

2-این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی معتبر می باشد .

3-ارسال رایگان و بدون هزینه انواع کالا ، به اقصی نقاط دور و نزدیک کشور .

4-بسته بندی محصولات خریداری شده از این فروشگاه اینترنتی ، به نحو احسن انجام می گیرد .

5-فروش تجهیزات این فروشگاه ، از معروف ترین و بهترین برندهای روز دنیا می باشد و تمام محصولات دارای اصالت فیزیکی می باشند .

5-مشتریان می توانند در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده ، آن را به راحتی مرجوع نمایند .

6-امکان مقایسه بین چندین کالا برای مشتریان فراهم است .

7-در زمان و هزینه کاربران و مخاطبین سایت به شکل چشم گیری ، صرفه جویی می شود .

8-برای همه اقلام ریز و درشت خریداری شده ، فاکتور فروش صادر می گردد .

و علاوه بر این ها ده ها مزیت دیگر وجود دارد ، که هر مشتری و مخاطبی را به راحتی برای بازدید و خرید از سایت دی جی کالا ، ترغیب می کند .

بررسی علت ها و دلایل در پیروزی و موفقیت دیجی کالا :

در ادامه بحث خود یعنی : لیست استارتاپ های ایرانی ، به توضیح و تشریح دلایل اصلی پیروزی و موفقیت وب سایت و فروشگاه اینترنتی دی جی کالا می پردازیم :

1-تلاش و پشتکار فراوان در مدیریت و پرسنل این استارتاپ بزرگ :

واضح است که ، آغاز و ابتدای هر استارتاپ و کسب و کاری ، در دوران اولیه خود ، با یک سری معضلات و مشکلات ، همراه می باشد . بنابراین دوام آوردن و داشتن تلاش و پشتکار و روحیه فداکاری در بین کارکنان و نیز مدیران این شرکت ، از مهم ترین دلایل معروفیت و محبوبیت فعلی این شرکت می باشد .

2-عملیات فروش انواع کالاها با در نظر گرفتن جلب اعتماد مشتری ها :

وب سایت فروشگاهی دی جی کالا تا کنون موفق شده است ، حس امنیت و اعتماد را به خوبی در مخاطبین و مشتریان خود ، القاء نماید . پس بهتر است بگوییم ، دومین علت موفقیت آن ها این بوده است که ، اعتماد مشتریان خود را به خوبی جلب نموده اند . و همه ما می دانیم هر زمان که مشرتی از بازدید و خرید خود ف احساس اعتماد وامنیت کاملی داشته باشد ، با فراق بال و آسودگی خاطر به انجام خرید خود می پردازد .

2-عملیات فروش انواع کالاها با در نظر گرفتن جلب اعتماد مشتری ها :
2-عملیات فروش انواع کالاها با در نظر گرفتن جلب اعتماد مشتری ها :

این مسئله می تواند به ارتقاء بازاریابی کلامی نیز بینجامد . یعنی هر مشتری پس از رضایت از خرید اخیر خود ، فروشگاه اینترنتی دی جی کالا را به خوبی برای دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کند و به نوعی سبب تبلیغ رایگان و بازاریابی کلامی برای این وب سایت فروشگاهی می شود . به این صورت است که روز به روز و بر اساس تعریفات خوب و مناسبی که از این فروشگاه در سراسر کشور پخش می شود ، بر مخاطبین و مشتریان آن افزوده می شود .

3-درحال حاضر این فروشگاه اینترنتی ( دی جی کالا ) در حوزه خود دارای رقیبی در سطح کشور نمی باشد :

بی رقیبی دی جی کالا در ایران به حدی بوده است که ، بسیاری از سرمایه گذاران و بزرگان اقتصادی کشور روسیه ، وب سایت فروشگاهی دی جی کالا را یک آمازون ایرانی به حساب می آورند . و دلیل این حرف آن ها این است که ، در حال حاضر دیجی کالا در ایران رقیبی جدی و بهتر بگوئیم ، اصلا رقیبی ندارد .

به این صورت است که ، در حال حاضر این وب سایت ، پرمخاطب ترین و پر بازدیدترین سایت فروشگاه اینترنتی در سطح خاور میانه نیز می باشد . از نظر برخی موسسات خارجی که به تعیین سطح شرکت ها و استارتاپ ها می پردازند ، ارزش فعلی این استارتاپ حدود 150 میلیون دلار برآورد شده است که ، از این لحاظ بزرگ ترین استارتاپ و کسب و کار در سطح ایران شناخته می شود .

از دیگر استارتاپ های معروف و موفق ، به ویژه در حوزه فروش و رزرو بلیط های اینترنتی ( قطار ، هواپیما ، اتوبوس و .. ) می توان ، استارتاپ علی بابا را نام برد . در ادامه موضوع خود ، به دلایلی از موفقیت و مشهوریت این وب سایت فروشگاهی ، خواهیم پرداخت ؟

 

مهم ترین دلایل برای موفقیت برخی استارتاپ های مشهور فروشگاهی کشور به خصوص علی بابا در چیست ؟

علی بابا از استارتاپ های موفق فروشگاهی آنلاین و اینترنتی ، در زمینه تجارت الکترونیکی می باشد . که ما در ادامه مقاله خود ، تصمیم داریم چرایی و چگونگی این پیروزی و موفقیت را در وب سایت علی بابا ، مورد بحث و بررسی قرار دهیم .

موفقیت آن ها به حدی می باشد که ، امروزه در عرضه بین المللی  ، در زمره پیشروان صنعت تجارت الکترونیکی هستند . در ادامه به بیان و توضیح هفت علت اصلی و موثر در موفقیت های روز افزون شرکت استارتاپی علی بابا ، می پردازیم .

می توان این دلایل را در دو گروه اصلی و فرعی نیز تقسیم نمود . که 3 عنوان از آن ها به عنوان علل اصلی و ما بقی نیز به عنوان علت های فرعی ، شناخته می شوند .

آشنایی اولیه با شرکت علی بابا :

در اواخر قرن و بیستم و سال 1999 میلادی ف استارتاپ علی بابا توسط فردی به نام جک ما jack ma راه اندازی شد .در حدود سال 2003 میلادی و زمانی که کاربران و مخاطبین اینترنتی در جهان به شدت افزایش یافت و این آمار در چین به حدود 80 میلیون نفر رسید ، شرکت علی بابا،  اقدام به راه اندازی یک بازار آنلاین تحت عنوان ، تائوبائو کرد . دیری نگذشت که به منظور حمایت و تسهیل کارهای ، تائوبائو ، علی پای و علی وانگ وانگ نیز راه اندازی شدند .

در ائاخر سال 2007 میلادی که ، حدود کاربران اینترنتی در سطح کشور چین به آمار 200 میلیون نفر می رسید ، علی ماما نیز به عنوان پلت فرمی با زیر ساختی جهت تبادل تبلیغات ، افتتاح و راه اندازی شد .

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید ( نو ) ، چه کارهایی باید انجام دهیم ؟
آشنایی اولیه با شرکت علی بابا :

همین زمان ها بود که تائوبائو نیز به ادامه کسب و کار و جذب سود ، می پرداخت . و در ادامه استارتاپ علی بابا ، پیگیر اجرا و پیاده سازی و راه اندازی ، پلت فرم هایی جهت تجارت های الکترونیک بین بنگاه و مشتری و یا مشتری با مشتری بود . بنا براین آن ها ، تی مال را در حدود سال 2008 میلادی به افتتاح رساندند .

همچنین این شرکت بزرگ ، توانست پدازیش ابری را به منظور عملیات پردازش بر روی داده های بزرگ ، افتتاح نماید .

آن ها در ادامه تلاش ها ئ نیز پیشرفت های خود ، تمرکز خود را به پرداخت های موبایلی تغییر دادند و موفق شدند که ، سه عدد زیر ساخت یا همان پلت فرم را در سال 2010 میلادی راه اندازی نمایند .

عوامل اصلی در موفقیت های روز افزود شرکت استارتاپی علی بابا به شرح ذیل می باشد :

1-این استارتاپ دارای یک طرح منحصر به فرد ( انحصاری ) ، در کسب و کار و بیزینس خود می باشد .

شرکت علی بابا ، عمدتا خدمات خود را به اشخاص و یا شرکت های خرد ، ارائه می کند . طبق مدل کسب و کاری که شرکت علی بابا دارد ، شرکت های خرد و کوچک هم ، می توانند با سرعت رشد نمایند . و نیز افراد حقیقی ( اشخاص ) هم از تنئع محصولات بیشتری در پیش روی خود ، برخوردار خواهند بود .

این استارتاپ ، هدفش این است که بتواند مسب و کارهای را نیز برای شرکت های کوچک فراهم آورد و ارزش های را برای ایشان خلق کند ، در حالی که هیچکدامشان به تنهای از پس آن  بر نمی آیند . هم افزایی و ارزش خلق شده توسط شرکت علی بابا ، بسیار بیشتر از مجموع تک تک آن شرکت های کوچک است .

1-این استارتاپ دارای یک طرح منحصر به فرد ( انحصاری ) ، در کسب و کار و بیزینس خود می باشد .
1-این استارتاپ دارای یک طرح منحصر به فرد ( انحصاری ) ، در کسب و کار و بیزینس خود می باشد .

2-این شرکت دارای مدلی غیر متعارف و غیر معمول برای سود آوری خود می باشد .

این شرکت به جای اینکه بیاید و از اشخاص ، حق ورودی به مناسبت استفاده از سرویس ها و خدمات سایتش ، دریافت نماید ، از بازاریابی و پشتیبانی های فنی ، هزینه هایی را دریافت کرده و به این صورت به سود دست پیدا می کند .

همین موضوع ، سبب جذب مشتری های فراوانی برای علی بابا شده است . ضمنا ، مشتری که جذب شده ، از میزان وفا داری بالایی نیز نسبت به آن برخوردار هستند .عمده سور کسب شده برای شرکت علی بابا ، بابت عملیات تبلیغاتی و ارائه پیشنهاد قیمت ، برای کلمات کلیدی می باشد . و این ها حدود 57 درصد از همه سود شرکت را شامل می شوند .

2-این شرکت دارای مدلی غیر متعارف و غیر معمول برای سود آوری خود می باشد .

بعد از تبلیغات ، خدمات فنی با داشتن 25 درصد از سهم سود دهی علی بابا ، در رده بعدی قرار دارد . این خدمات فنی شامل تحلیل رفتار مشتریان بر طبق ، ابر داده ها big data می باشد .

به این علت که استارتاپ علی بابا به مشتریان اجازه ثبت نام رایگان در سایت را داده و آن ها نیز می توانند به فروش کالا و خدمات خود بپردازند . این باعث شد که ، عادت کردن به معاملات به شکل اینترنتی و آنلاین در آن ها ، ایجاد شود .

3-استارتاپ علی بابا از مدلی قابل اعتماد در پرداخت خود ، برخوردار می باشد .

همین مدل قابل اعتماد ، سبب ایجاد یک محبوبیت برای آن ها و بالا رفتن شهرت مثبت آن ها در بین مخاطبین و مشتریان خود شده است . همه فروشندگان با یاری گرفتن از سایت ، زیر ساخت و پلت فرم فراهم شده ، توسط علی بابا ، به فروش محصولات خود ، مشغول هستند .

همه آن ها دوره ای با عنوان آزمایش اعتبارسنجی را طی کرده اند . و به نوعی شرکت علی بابا از صحت اطلاعات و داده های آن ها ، مطمئن شده است  و حسن نیت آن ها نیز به اثبات رسیده است . بنابریان مقدار معاملات غیر قانونی در بستر های ایجاد شده توسط علی بابا ، کاهش پیدا کرده است . چون همه مشتریان و نیز فروشندگان ، همواره تحت نظر و نظارت علی بابا هستند و به محض سر زدن هر گونه خطایی از آن ها ، از سوی علی بابا شدیدا با آن ها برخورد خواهد شد .

3-استارتاپ علی بابا از مدلی قابل اعتماد در پرداخت خود ، برخوردار می باشد .
3-استارتاپ علی بابا از مدلی قابل اعتماد در پرداخت خود ، برخوردار می باشد .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید