قیمت تولید پادکست

قیمت تولید پادکست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم موضوع قیمت تولید پادکست را بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید پادکست و رزرو استودیو تیم هشت می توانید با ما تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

پادکست یکی از روش های ارائه محتوای صوتی است. پادکست مشابه رادیو است، با این تفاوت که در پادکست زمان و سرعت پخش فایل در دست شما است. همچنین می توانید به محتواهای مورد نظر خود گوش کنید. پادکست از سال ۲۰۰۴ شروع شد و از آن زمان در میان مردم به دلیل مزایایی که داشت, طرفداران زیادی پیدا کرد.

قیمت تولید پادکست
قیمت تولید پادکست

همین محبوبیت روزافزون پادکست باعث شد، تا خیلی از وب سایت‌ها شروع به انتشار فایل‌های صوتی خود بکنند، تا به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد. قیمت تولید پادکست به عواملی مختلفی بستگی دارد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی و قیمت تولید پادکست بپردازیم و به سوالات زیر پاسخ دهیم :

تولید پادکست چیست؟

اپلیکشن ساخت پادکست کدام است؟

قیمت تولید پادکست چقدر است؟

عوامل موثر در قیمت تولید پادکست کدام‌ها هستند؟

[/stextbox]

 

تولید پادکست چیست؟

پادکست در واقع به مجموعه‌ای از فایل های صوتی می گویند، که در اینترنت آپلود شده‌اند و شما برای گوش دادن به آن ها باید در سایت های مخصوص پادکست Subscribe کنید و به آن‌ها گوش دهید.

برای این کار ابتدا باید یک نفر پادکست را تولید بکند و فایل صوتی خود را، در سایت هایی که کار آن‌ها میزبانی پادکست است, آپلود کند و سپس سایت میزبان به تولید کننده پادکست, لینکی ارائه می‌دهد و افراد با Subscribe کردن می توانند از فایل‌های صوتی این فرد استفاده کنند.

تولید پادکست چیست؟
تولید پادکست چیست؟

سایت پادکست

برای استفاده کردن از پادکست ها و فایل‌های صوتی دیگران، سایت‌های فارسی کمی وجود دارد، که البته تعداد آن ها در حال افزایش هست. در تمامی سایت‌های پادکست شما ابتدا باید Subscribe بکنید و سپس از آن‌ها استفاده کنید.

همان طور که در ابتدا مقاله هم گفته شد، برخلاف رادیو شما می توانید در سایت پادکست, موضوع دلخواه و مورد نیاز خود را پیدا کنید و در زمان مناسب مثلا در زمان رفتن به دانشگاه یا محل کار به آن گوش دهید.

 

آموزش کامل ساخت پادکست

حالا که با پادکست و سایت های آن آشنا شدید، بهتر است با نحوه ساخت و قیمت تولید پادکست آشنا شوید، تا در صورت تمایل اقدام به تولید فایل‌های صوتی خود در قالب پادکست در اینترنت بکنید. در ادامه می خواهیم آموزش کامل ساخت پادکست را، از پادکست های ساده تا فوق حرفه ای را به شما آموزش بدهیم.

شاید پادکست فعلا در ایران زیاد رایج نباشد، ولی مطمئن باشید به دلیل مزایای زیاد پادکست در زمانی بسیار کوتاه شاهد ارائه محتوا در اینترنت به صورت فایل های صوتی به جای نوشته و مقاله خواهیم شد. پس بهتر است، روش ساخت پادکست را یاد بگیرید، تا در صورت لزوم از آن برای انتشار کتاب و حتی معرفی کسب و کار و خدمات خود، استفاده بکنید.

آموزش کامل ساخت پادکست
آموزش کامل ساخت پادکست

ایده برای پادکست

اولین مرحله در تولید پادکست, ایده می باشد. شاید داشتن ایده برای پادکست را می توان مهم ترین مرحله نیز برای تولید و انتشار پادکست دانست. نداشن ایده باعث می شود، تا شما نتوانید شروع خوبی داشته باشید یا بهتر بگوییم حتی نتوانید اصلا شروع بکنید. بهتر است، قبل از شروع زمان برای پیدا کردن ایده مناسب بگذارید.

برای این کار می توانید از تجربه و پادکست دیگران که در سایت مختلف موجود هستند, استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نظرات مخاطبین که در پادکست‌های دیگران نظر می گذارند، نیز استفاده بکنید، تا بتوانید پادکستی محبوب تولید بکنید.

ایده برای پادکست
ایده برای پادکست

مطمئنا در صورتی که اولین پادکست شما موفق شود و افراد زیادی را به خود جذب کند, شما با انگیزه کار خود و تولید پادکست‌های بعدی را دنبال می‌کنید. البته اگر پادکست های ابتدایی شما زیاد طرفدار هم نداشت, مشکلی ندارد و شما می توانید کم‌کم و با عیب یابی و رفع ایرادات پادکست های خود, کم‌کم افراد را به سمت خود بکشید.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده بهتر است، حتما برای پیدا کردن ایده برای تولید پادکست, مدتی زمان بگذارید و از سایت های مختلف و پادکست های متنوع برای این کار استفاده کنید، تا بتوانید یک ایده ناب را برای شروع پیدا کنید.

نرم افزارضبط پادکست

برای ساخت یک پادکست می‌توانید خیلی راحت صدای خود را به وسیله یک میکروفن یا دستگاه ضبط کنید و سپس از طریق یک ویرایشگر صدا آن را ویرایش کنید و به آن جلوه و افکت اضافه کنید و صداهای زاید را از صوت خود حذف کنید.

اگر قرار است فایل صوتی نهایی شما درکمترین حجم منتشر شود، نیازی نیست که ازپیشرفته ترین میکروفن‌ها یا نرم‌ افزارها استفاده کنید، چون ممکن است از کیفیت صدای شماکاسته‌شود.

همچنین می توانید از برنامه‌های موجود در سیستم عامل اندروید و ios نیز برای ضبط صدای خود استفاده کنید و سپس آن ها را به وسیله برنامه‌های ویرایش صدا,تکمیل‌تر کنید و آن را آماده آپلود در سایت‌های مخصوص پادکست بکنید.

البته برای تولید و انتشار پادکست بهتر است، از میکروفن برای ضبط صدا و نرم افزار‌های کامپیوتری برای ویرایش آن استفاده بکنید. ولی برای شروع می توانید از نرم افزار‌های گوشی که استفاده آن ها راحت‌تر است, استفاده کنید.در ادامه برای حرفه‌ای شدن، شما نیاز به یادگیری نرم افزار‌های حرفه‌ای ویرایش صدا و میکروفن دارید ، تا کیفیت فایل‌های صوتی خود را بالا ببرید و مخاطبان زیادی را جذب کار‌های خود بکنید.

 

نرم افزار ساده ساخت پادکست

در این قسمت می خواهیم برخی نرم افزار های ساده برای ساخت پادکست را به شما معرفی بکنیم ، که برای شروع کار می توانید از آن‌ها استفاده کنید :

۱-نرم افزار HYA-WAVE

روش کار با این نرم افزار ضبط پادکست و صوت بسیار راحت است و به راحتی می توان با آن کار کرد. این برنامه بر روی مرورگرهای مختلف کار می‌کند و می توان از طریق همین مرورگر ها و این برنامه, فایل های صوتی را ضبط و بر روی آن ها اعمال تغییر کرد.

این نرم افزار با HTML5 کار می کند، به همین دلیل می توانید به راحتی و با استفاده از مرورگر صدای خود را با استفاده از این نرم افزار ویرایش کنید. همچنین این نرم افزار رایگان است و برای شروع کار نرم افزار خوبی به حساب می آید. علاوه بر این موارد می توانید از این نرم افزار برای کم و بهینه کردن فایل خروجی خود نیز استفاده کنید ، تا آپلود آن در سایت های مختلف با مشکل کندی و محدودیت رو‌به‌رو نشود.

 

۲-نرم افزار Ashampoo Music Studio 2018

یکی دیگر از نرم افزار‌های مورد استفاده برای ساخت پادکست که رابط کاربری ساده‌ای نیز دارد، ,Ashampoo Music Studio 2018  است، که به شکل آفلاین کار می‌کند. این نرم افزار  علاوه بر تولید و انتشار پادکست،  کاربردهای دیگری نیز دارد. یکی از کاربردهای این نرم افزار جدا کردن آهنگ مورد علاقه شما از یک فیلم و موسیقی می باشد. می توانید از این آهنگ‌های جدا شده در پادکست خود استفاده کنید، تا همراه با صدای شما باعث جذابیت بیشتر پادکست گردد.

 

۳- نرم افزار Audacity

بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار برای تولید و انتشار پادکست نرم افزار Audacity است. سایت های مختف پادکست نیز در بیشتر موارد این نرم افزار را برای تولید پادکست در مراحل ابتدایی توصیه می‌کنند. کار با این نرم افزار ساده, بسیار راحت است و به راحتی و بدون علم خاصی از دنیای کامپیوتر می توانید از آن استفاده کنید.

 

این ۳ نرم افزار امکاناتی زیادی را در اختیار شما نمی گذراند و محدود هستند ، ولی برای شروع انتخاب های مناسبی هستند و شما به راحتی و در سریع ترین زمان می تواند فایل های صوتی خود را تولید کنید و با حرفه ای شدن در این زمینه کم‌کم به سمت کار با ویرایشگر های حرفه ای صدا بروید، تا بدون داشتن محدودیت اقدام به تولید و انتشار پادکست های خود بکنید.

 

آموزش ساخت پادکست های فوق حرفه ای

به مرور زمان و با علاقمند شدن به زمینه تولید پادکست، باید به سمت نرم افزار‌های حرفه‌ای برای تولید پادکست بروید. همچنین بهتر است ، برای ضبط صدا نیز از میکروفن‌هایی با کیفیت استفاده کنید، تا مشکلاتی از جمله نویز و خرخر کردن را در هنگام ضبط نداشته باشید و صدای شما به خوبی ضبط شود. در ادامه می خواهیم برخی از نرم افزار‌ها را برای ساخت پادکست های حرفه‌ای، به شما معرفی کنیم.

 

1-نرم افزار Adobe Audition

Audition یک ابزارجامع است، که شامل ایجادپادکست،شکل موج ونمایش طیفی برای ایجاد پادکست،میکس کردن،ویرایش وبازیابی محتوای صوتی است. این نرم افزار کاری قدرتمند صوتی، برای تسریع درگردش کار تولید فیلم وبه پایان رساندن صدا طراحی شده است و یک ترکیب صیقل خورده باصدای بکر را تحویل میدهد.

امکانات این نرم‌افزار بسیار متنوع می باشد و شما در صورت یادگیری این نرم‌افزار دیگر نیازی به نرم‌افزار ثانویه ندارید. این نرم افزار دارای انواع امکانات لازم از جمله ضبط, میکس صدا, حذف Noise و صدا‌های زاید, اعمال جلوه های مختلف و تغییر فرمت فایل خروجی است، که دست شما را در تولید یک پادکست حرفه‌ای کاملا باز می‌گذارد.

2-نرم افزار Sound Forge

این نرم افزار هم مثل نرم‌افزار Adobe Audition ، تمامی موارد لازم برای تولید یک پادکست حرفه‌ای را دارد. همچنین نرم افزار Sound Forge علاوه بر امکانات متنوع, امکان فشرده سازی فایل خروجی را هم به شما می دهد،  تا با مشکل آپلود در سایت های مختلف را که محدودیت فضا دارند, برخورد نکنید و از همه مهمتر اینکه، در اثر فشرده سازی در این نرم‌افزار، کیفیت صوت شما تغییری نمی کند و در همان کیفیت، باقی می‌ماند.

3-نرم افزار Garageband

بیشتر اوقات که اکثر نرم‌افزار ها فقط برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده‌اند و در سیستم مک کار نمی‌کنند. در مورد نرم‌افزار های ساخت پادکست هم همین موضوع وجود دارد. تمامی نرم‌افزار های گفته شده مخصوص سیستم عامل ویندوز هستند. نرم‌افزار Garageband این مشکل را برای کاربران مک حل کرده است و این امکان را به آن ها می دهد، تا همانند کابران ویندوز اقدام به طراحی و تولید پادکست خود بکنند.

البته این نرم‌افزار فقط مخصوص تولید پادکست نیست و بسیار جامع است. با این نرم‌افزار ها می توان کارهای زیادی بر روی فایل های صوتی انجام داد. به همین دلیل توصیه می شود، در صورتی که در نظر دارید، از این نرم‌افزار استفاده کنید , حتما به صورت کامل کار با این نرم‌افزار را یاد بگیرید.

شما می توانید با این نرم افزار ها اقدام به تولید پادکست های حرفه ای بکنید. اگر وقت یادگیری این نرم افزار ها را نیز نداشته باشید، برخی شرکت ها کار ویرایش صدای شما را انجام می دهند، که بسته به قیمت تولید پادکست می تواند کیفیت کار این شرکت ها متفاوت باشد.

اپلیکیشن ساخت پادکست

نرم افزارهای مخصوص ساخت پادکست در بالا معرفی شد. برخی از این موارد برای پادکست ساده و بقیه برای پادکست حرفه‌ای می باشد. با توجه به فراگیر شدن ارائه محتوای دیجیتال در قالب پادکست بهتر است،  شما هم شروع به یادگیری و تولید پادکست های ساده بکنید.

به مرور زمان و تدریجا شما نیز در این کار ، باتجربه شده و پادکست های فوق حرفه‌ای تولید می کنید. البته برای این کار، آموزش‌های ساخت پادکست هم در سایت های مختلف موجود است، که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

در این پکیج های آموزشی, اپلیکشن ساخت پادکست را هم به شما معرفی می کنند. در این قسمت ما می خواهیم بهترین موارد از اپلیکشن‌ها برای ساخت پادکست را در اندروید و IOS برای شما معرفی کنیم :

۱-اپلیکیشن Podbean سیستم عامل اندروید

این نرم‌افزار مخصوص ضبط و ویرایش صدا در گوشی های اندرویدی است. البته استفاده کامل و دسترسی به هاستینگ این نرم‌افزار، پولی است. رابط کاربری این نرم‌افزار نسبتا ساده بوده و می توان با استفاده از  میکروفن خود گوشی اقدام به ضبط صدا و ویرایش آن کرد. البته برای ساخت پادکست های حرفه ای و اعمال جلوه‌های مختلف به پادکست خود، زیاد نمی توان بر روی این نرم افزار حساب باز کرد.

 

۲-اپلیکیشنGarageband در گوشی‌های اپل

این اپلکیشن همانند نرم‌افزار Garageband در سیستم عامل مک بوک است. البته بدیهی است، که نسبت به نسخه کامپیوتری، کمی محدودتر و ضعیف‌تر باشد ، ولی با این وجود نمی توان از کارایی آن برای تولید پادکست چشم‌پوشی کرد. بهترین اپلکیشن برای ضبط و ویرایش صدا در گوشی های اپل ، همین اپلکیشن می باشد ،که گزینه های زیادی را در اختیار کابران خود قرار می‌دهد. از همه مهمتر اینکه چون این برنامه فقط مخصوص سیستم عامل IOS  طراحی شده‌است، به همین دلیل سرعت نیز، بسیار بالا می باشد.

 

۳-اپلیکشن Audioboom برای اندروید

این نرم افزار را بیشتر برای ضبط صدا می توان به کار برد و برای ویرایش صدا به دلیل محدودیت های این برنامه از نظر امکانات و جلوه، زیاد مناسب نیست. با این وجود این اپلیکشن برای ضبط صدا به دلیل امکاناتی همچون حذف صداهای زاید, گزینه مناسبی است. می توان برای ضبط صدا از این برنامه استفاده کرده و سپس برای ویرایش آن از برنامه های دیگری که در این مقاله معرفی شده‌اند, استفاده کنید.

 

۴-اپلیکشن Soundcloud برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS

این اپلیکشن که برای هر دو سیستم عامل طراحی شده است,  امکانات جالبی در اختیار شما می گذارد. این اپلکیشن نسبتا کامل است و می‌توان برای ساخت هر نوع پادکستی به کار برد. از همه مهم تر اینکه ، یک هاست رایگان در هنگام استفاده از این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد که کمکی زیادی به شما در تولید و انتشار پادکست می کند.

همچنین یکی دیگر از موارد مثبت این نرم افزار، کتابخانه جامع و کامل این برنامه است ، که شما می توانید از آن برای کمک گرفتن در تولید پادکست خود استفاده کنید. البته نسخه رایگان این برنامه در نسخه IOS کامل نیست و برای دسترسی بدون محدویت به سرور این برنامه باید اکانت بخرید و به همین دلیل این برنامه بیشتر برای کابران اندروید پیشنهاد و توصیه می‌شود.

۵-اپلیکشن Speaker Studio  برای سیستم عامل اندروید

این برنامه یک برنامه کامل دیگر با تمام امکانات برای تولید و انتشار پادکست است. البته رابط کاربری این برنامه کمی پیچیده است، که باعث سردرگمی شما برای بار اول می شود. البته به مرور زمان و با یادگیری کامل این برنامه، می توانید از امکانات ویژه آن استفاده کنید.

همچنین یکی از قابلیت های ویژه این برنامه انتشار لایو می باشد، که می توانید پادکست خود را به طور زنده منتشر کنید.همچنین کنترل‌ های ولوم جداگانه‌‌ای رابرای هرکانال در اختیار شما قرارمی‌دهد. پس ازانجام کار،پادکست به‌ طور خودکار روی هاست Speakers آپلودمی‌شود.

اگر تمایلی به ذخیره‌سازی صدا بر روی این سرورندارید،این قابلیت رادراختیاردارید، تافضای ابری مدنظرخودشبیه به نرم‌افزارهای AudioboomیاSoundclod را انتخاب کنید. فرآیندآپلودکردن در این برنامه به شمااین امکان رامی‌دهد، تا یک عنوان،تصویر،مجموعه‌ای ازبرچسب‌هاو توضیحات رابرای پادکست خودمشخص کنید.

این برنامه به شما این امکان را می دهد ، تا پادکست خود را در کمتراز 10 دقیقه اجرا کنید. این برنامه تمام ابزارهای لازم برای شروع پادکست موفق را در اختیار شما قرارخواهدداد. ازضبط برنامه های صوتی گرفته، تاتجزیه وتحلیل حرفه ای وتوزیع آسان.

۶-اپلیکشن Anchor  برای سیستم عامل اندروید

با این برنامه می توانید بدون درنظرگرفتن سطح مهارت خود،ازهردستگاهی یاابزاری صدای خود را ضبط یابارگذاری کنیدو ویرایش کنید. این اپلیکیشن امکانات جالبی در اختیار شما می گذارد و دست شما را در زمینه تولید و ویرایش صدا باز می‌گذارد ، تا مطابق با تمایل و علاقه خود اقدام به تولید و ویرایش پادکست بکنید.

این برنامه همچنین اجازه می‌دهد، به شکل استاندارد صدای خودراضبط کنید. زمانی که فرآیند ضبط به پایان رسید، قادر هستید، صدای ضبط شده راروی آی‌تیونزیاگوگل پلی، قراردهید. جالب این است که Anchor همچنین به ویژگی واردکردن پادکست‌هایی که قبلاضبط کرده‌اید، تجهیز شده است،امادقت کنید که در زمینه استفاده ازهاستینگAnchor ، با محدودیت روبرو هستید.

۶-اپلیکشن Anchor  برای سیستم عامل اندروید
۶-اپلیکشن Anchor  برای سیستم عامل اندروید

ساخت پادکست آنلاین

در صورتی که شما وقت و حوصله نصب و کار با نرم افزارها و اپلیکشن‌های ساخت و ویرایش پادکست را ندارید, می توانید از ابزار‌های آنلاین برای این کار استفاده کنید. این ابزار‌های آنلاین البته کامل نیستند و سرعت چندان خوبی ندارند ، ولی با این وجود می توان از آن ها استفاده کرد. با بیشتر شدن تعداد تولید کننده‌های فایل صوتی و پادکست در اینترنت, ابزار‌های آنلاین تولید و ساخت پادکست نیز در حال بیشتر و بهتر شدن هستند و کم‌کم نواقص خود را حل می کنند.

 

نکات ساخت پادکست

انتخاب ایده برای پادکست و نرم افزار برای ضبط پادکست، کلیات کار ساخت پادکست هستند. شما برای بهتر و حرفه ای شدن پادکست خود، علاوه بر این کلیات نیازمند رعایت برخی نکات ریز و در عین حال مهم هستید، تا مخاطبان را جذب پادکست کنید. در ادامه برخی نکات ساخت پادکست را برای شما بیان می کنیم، که باعث می شود تا شما حرفه ای‌تر بشوید :

نکات ساخت پادکست

شخصیت مخاطبان خود را در نظر بگیرید:

مخاطبان خود را در هنگام تولید و ساخت پادکست در نظر بگیرید. بدیهی است که شما نمی توانید تمام افراد را به خود جذب کنید، ولی باید مشخص کنید که به دنبال جذب کردن کدام گروه از مخاصبین هستید. بعد از انتخاب مخاطبین خود سعی کنید، تا علاقه آن ها در کار خود در نظر بگیرید. بعنوان مثال به گفته «کریستوفر پین»،یکی ازبنیانگذاران پادکست دربازاریابی محتوا،اگرهدف اصلی شمادرپادکست‌هاجذب مشتری‌های جدیداست، باید بدانید مخاطبتان همه افراد نیستند.

 

به کار خود ارزش بدهید:

احتمالا در ابتدای شروع کار تولید پادکست با این سوالات رو به رو شوید ، که آیا کسی به پادکست شما گوش خواهد داد؟ و یا اینکه اصلا کسی جذب فایل منتشر شده شما خواهد شد؟ این سوالات نباید باعث عدم توقف شما بشود و بهتر است با صرف وقت بیشتر ، کاری ارزشمند منتشر کنید و مطمئین باشید، که در صورتی که کیفیت کار شما بالا باشد، حتما افرادی جذب آن های خواهند شد.

مطمئن شوید که موضوع را دوست دارید:

از خود بپرسید که آیا : میتوانید با موضوعی که می‌خواهید بگوئید، زندگی کنید. رشد مخاطبان تعهد بزرگی است ودراین خصوص اگر شما از طاقچه و نمای کار خود متنفر باشید،انجام این تعهد بسیار دشوارخواهدبود.

 

ابزار خود را برای تولید پادکست انتخاب کنید:

در مطلب بالا نرم افزار ها و اپلیکشن های ساخت پادکست معرفی شد. همچنین برای میکروفن نیز شما می توانید برای ابتدا کار از میکروفن های یقه ای استفاده کنید،  ولی بهتر است قبل از شروع کار, ابزار خود را نیز آماده کنید تا به مشکل نخورید.

ابزار خود را برای تولید پادکست انتخاب کنید:
ابزار خود را برای تولید پادکست انتخاب کنید:

صدا را پرورش دهید:

داشتن صداقت درمورد شیوه ساختن پادکست ها بسیار حائز است. درحالی که برای یک بازاریاب محتوا ، تطبیق لحن صدا برای محتوای نوشته شده آسان است،تاثیرگذاری برمخاطبانی که پادکست رامی‌شنوند، بسیاراهمیت دارد.

سرگرم کننده باشید:

حتی اگرشمایادداشت‌هایی از خود، برای اولین جلسه مربوط به  ضبط پادکست تهیه نموده  باشید،نتیجه پایانی نباید صدایی مثل قرائت یک متن ساده و معمولی داشته باشد. حتما توصیه می شود، که پادکست خود را باشورواشتیاق، شخصیت وماموریتی برای سرگرم کردن وهمچنین درگیرشدن مخاطبان بسازید.

ویرایش دقیق:

صرف نظرازاینکه محتوای شماچیست،یک فایل صوتی که به صورت ضعیف ویرایش شده،می‌توانداعتبارشمارابه سرعت ازبین ببرد. ممکن است برای یادگیری نحوه ساخت پادکست وقت و هزینه زیادی از شما گرفته شود، اما این خرج ها شما را به یک شخص حرفه ای  در ویرایش صوت تبدیل خواهدکرد.

 

انتشار پادکست

بهترین و پرطرفدار ترین سایت های دنیا برای انتشار پادکست, گوگل پلی(Google play) و آیتونز (iTunes) هستند. برای جذب مخاطب بیشتر, بهتر است فایل های خود را در بیش از یک سایت منتشر کنید، تا در اختیار افراد زیادی قرار بگیرید. علاوه بر دو سایت ذکر شده, سایت‌های دیگری هم برای انتشار پادکست هستند. بهتر است قبل از انتشار پادکست خود حتما از علاقه کاربران یک سایت مطلع شوید و اگر با موضوع شما مرتبط باشند, در آن سایت پادکست خود را منتشر کنید.

انتشار پادکست
انتشار پادکست

 

ساخت پادکست برای اینستاگرام

برای ساخت و انتشار پادکست در اینستاگرام، شما نیاز به حرفه‌ای شدن در این زمینه دارید. شما در اینستاگرام یک دقیقه برای بیان گفته‌های خود, وقت دارید. البته شما می توانید از چندین فایل یک دقیقه ای در یک پست و یا IG TV نیز استفاده کنید، ولی واقعیت این است که شما باید حرف اصلی و مهم خود را در همان اسلاید یک دقیقه‌ای اول بزنید و یا در اسلاید اول جوری مخاطب را هیجان زده کنید، تا برای ادامه سراغ اسلایدهای بعدی یا IG TV برود.

 

به همین دلیل شما باید در این زمینه تجربه و تخصص کافی را داشته باشید، تا در کوتاه‌ترین زمان, تبلیغ کار خود را بکنید و مردم را برای گوش دادن ادامه کار خود ترغیب کنید. شبکه‌های اجتماعی تبدیل به بخشی از زندگی مردم شده است و نمی توان تاثیر آن ها را در تبلیغات و معرفی کسب و کار نادیده گرفت.

اینستاگرام یکی از رایج ترین شبکه‌های اجتماعی استفاده شده در ایران می باشد. به همین دلیل بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای تبلیغ پادکست, اینستاگرام است، ولی شما باید در یک دقیقه به شکلی کار خود را تبلیغ کنید، تا مخاطب علاقمند به گوش دادن ادامه کار شما باشد، که این کار به مرور زمان و با کسب تجربه, عملی می شود.

ساخت پادکست برای اینستاگرام

 

کسب درآمد از پادکست

پادکست کم هزینه‌ترین و موثرترین روش بازاریابی محتوا است. شرکت ها و کسب و کار‌هایی که به دنبال جذب مشتری هستند, پادکست را برای معرفی خود و ارائه محتوا انتخاب می‌کنند. محتواهای متنی به دلیل وقت گیر بودن معمولا نادیده گرفته می شوند و یا به صورت کامل خوانده نمی شوند، به همین دلایل نمی توان از این روش با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

ارائه محتوای ویدیویی نیز هزینه زیادی دارد و برای کسب و کار های کوچک و شرکت های استارتاپی و تازه تاسیس که نمی توانند از عهده هزینه های این روش ارائه محتوا بر بیایند, مناسب نیست.

کسب درآمد از پادکست
کسب درآمد از پادکست

همین عوامل باعث شده تا بازاریابی محتوا به وسیله پادکست روش خوبی برای شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های نوپا و جدید باشد، تا بتوانند از طریق فایل‌های صوتی خدمات خود را معرفی کنند و اگر محصولاتی را برای فروش دارند, آن‌ها را به طور کامل معرفی کنند و مردم را با شرکت خود آشنا کنند.

 

هزینه پادکست

پول و هزینه یکی از چالش های بسیار مهم برای انجام دادن یک کار می باشد. هزینه پادکست هم در انجام دادن آن تاثیر دارد. البته در صورتی که قصد دارید از پادکست برای بازاریابی محتوا استفاده کنید, قیمت تولید پاکست از محتوا ویدیویی بسیار کم‌تر است و هم چنین تاثیر پادکست از محتوای متنی نیز بیشتر است.

هزینه پادکست به عواملی همچون سخت افزار (میکروفن), گوینده پادکست و نرم افزار‌های تولید پادکست مربوط می شود. همچنین در صورتی که سناریویی برای تولید پادکست ندارید، نیز این مورد به هزینه ها وقیمت تولید پادکست اضافه می شود، ولی با این وجود باز هم هزینه پادکست هم از محتوا‌های ویدیوی بسیار کم‌تر است. هم چنین احتمال بازگشت سرمایه در تولید پادکست ، بیشتر از ویدیو می باشد.

هزینه پادکست
هزینه پادکست

هزینه تولید پادکست

همان طورکه در بالا هم اشاره شد,قیمت تولید پادکست به نوع سخت افزار و نرم افزار استفاده شده در این زمنیه بستگی دارد. همچنین اگر شما شخصی را برای گویندگی پادکست استخدام کنید, به قیمت تولید پاکست شما اضافه می شود.

شما می توانید در ابتدای کار به جای خرید میکروفن و نرم افزار های ضبط صدا از استودیوهای مختلف برای این کار استفاده کنید. البته برای ادامه کار در زمینه تولید پادکست و فایل های صوتی خرید میکروفن و استفاده از نرم افزار های ضبط و ویرایش صدا مقرون به صرفه‌تر است. برای کاهش هزینه‌های تولید پادکست هم می توانید، ابتدا از نرم افزارهای رایگان برای این کار استفاده کنید. همچنین میکروفن های کوچک و یقه‌ای هم قیمت کمتری دارند.

هزینه تولید پادکست
هزینه تولید پادکست

تعرفه تولید پادکست

در صورتی که برای اولین بار می خواهید از پادکست برای بازاریابی محتوا استفاده کنید و از موفقیت آمیز بودن آن مطمئن نیستید، بهتر است به جای هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای این کار از استودیوهای مخصوص ضبط پادکست استفاده کنید. بعدها و در صورت جواب گرفتن از این کار خودتان اقدام به خرید لوازم مورد نیاز برای تولید پادکست بکنید.

استودیوهای مختلفی برای تولید پادکست وجود دارد، که بسته به کیفیت کار این استودیوها, تعرفه تولید پادکست در این مکان ها مختلف است. تعرفه تولید پادکست به ازای هر دقیقه است.

این مقدار با توجه به کیفیت پخش و حرفه ای بودن گوینده، می تواند متفاوت باشد و قیمت تولید پادکست را برای شما تغییر بدهد. بهتر است برای شروع کار از استودیو های نیمه حرفه‌ای که تعرفه کمتری دارند، استفاده کنید و تا حد ممکن زمان پادکست را کم بکنید، که البته جوری نباشد که نتوانید موضوع اصلی خود را به طور کامل برسانید. با مرور زمان و در صورت بازگشت سرمایه از استودیوهای حرفه‌ای برای این کار بهره ببرید و زمان تولید خود را بالا ببرید و بتوانید با مخاطبین خود ارتباط بهتر و بیشتری بگیرید.

تعرفه تولید پادکست
تعرفه تولید پادکست

هزینه تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در مخاطبین دارد، ولی مشکلی که این روش دارد, هزینه بالای آن می باشد. هزینه تولید محتوای ویدیویی به مراتب از قیمت تولید پادکست بیشتر است و همین باعث می شود ، تا شرکت‌های نوپا و تازه تاسیس به سمت این روش از روش های بازاریابی محتوا نروند.

پادکست گزینه مناسبی برای شرکت‌های جدید می باشد، تا علاوه بر کم هزینه بودن آن, بتواند بیشتر از محتوای متنی با مشتریان ارتباط  برقرار کند. مشتریان شما در هر زمانی که می خواهند، به پادکست شما گوش می دهند و می توانند در حین انجام کار‌های روزمره خود نیز پادکست شما را پخش بکنند. همچنین امکان دانلود پادکست شما را نیز دارند.

محتوا‌های ویدئویی نیز همین شرایط را دارند، ولی هزینه های بسیار بالایی هم دارند. گردآوری یک تیم برای تولید محتوای ویدیویی، در کنار موارد سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای این کار می تواند، هزینه بسیار بالایی برای شما و شرکت داشته باشد ، که باعث منصرف شدن شما از انجام این کار می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد و توصیه ما به شما استفاده و بهره گیری از فایل‌های صوتی و انتشار آن ها در قالب پادکست است.

پادکست ها در حال رواج پیدا کردن هستند و کم کم جای بازاریابی محتوای متنی را خواهند گرفت. بهتر است در حال حاضر که در این زمینه شرکت های کمی در حال حرکت هستند, شما نیز در این موضوع گام بردارید، تا از سرعت تکنولوژی و تغییر بازاریابی محتوا از نوشته به صوت، عقب نمانید. طبق پیش بینی سایت گوگل تعداد طرفداران پادکست در سال 2020 به 230 میلیون خواهد رسید، که رقم قابل توجهی می باشد.

 

قیمت تولید محتوای الکترونیکی

محتوا یکی از عوامل تاثیر گذار در معرفی محصولات و خدمات یک شرکت است. نمی توان از تاثیر محتوا در جذب مخاطبیبن و مشتریان یک شرکت به راحتی عبور کرد. بازاریابی محتوا عامل مهمی در جذب مشتری می‌باشد، تا فرد بدون دیدن مستقیم شما جذب خدمات و محصولات شما بشود.

محتوا باید به درستی تولید شود ، تا بتواند تاثیر خود را در رشد یک کسب و کار اینترنتی بگذارد. برای بازاریابی محتوا روش های مختلفی وجود دارد ، که بسته به نوع آن می تواندقیمت متفاوتی داشته باشد.

ارزان ترین روش برای بازاریابی محتوا, تولید محتوای متنی است. متن تولید محتوای سایت، با شبکه های اجتماعی باید متفاوت باشد، تا تاثیرگذاری این روش نیز بیشتر شود. بعد از محتوای متنی, فایل صوتی یا همان پادکست قرار دارد. این روش پر هزینه‌تر از متن ولی موثر تر از آن است. با رایج شدن و فراگیر شدن استفاده از پادکست, این روش گزینه خوبی برای بازاربایی محتوا و ایجاد کسب و کار می باشد.

در آخر نیز محتوای ویدیویی قرار دارد، که هزینه‌های زیادی دارد. پادکست در بین متن و ویدیو قرار دارد،  به همین دلیل مورد توجه کسب و کارها برای معرفی خدمات خود قرار گرفته است.

با بیشتر شدن کاربران پادکست ،مطمئنا شرکت های زیادی به سمت این روش برای بازاریابی محتوای خود می‌روند. قیمت تولید محتوای الکترونیکی بسته به نیاز و خدمات شما می تواند متفاوت باشد و نمی توان عدد ثابتی برای این کار در نظر گرفت.

استفاده از هر 3 روش برای بازاریابی لازم است، ولی بسته به میزان سرمایه شرکت, زمان بندی شروع آن‌ها می تواند متفاوت باشد. برای شروع کار بهتر است، به سراغ تولید محتوای ویدیویی نروید. همچنین قیمت تولیدمحتوای اینفوگرافیک نیز کمی بالا می باشد، بنابراین بهتر است برای شروع کار در کنار متن، از پادکست نیز استفاده کنید ، تا بازاریابی صوتی را نیز در کنار متن انجام دهید.

 

چگونگی تولید کتاب صوتی

یکی دیگر از کاربردهای پادکست در تولید کتاب‌های صوتی می باشد. امروزه افراد به دلیل مشغله های کاری, وقت و زمان کتاب خواندن ندارند. با پادکست، افراد می توانند در هر مکانی و در حال انجام کار‌های خود به کتاب های صوتی گوش دهند. کتاب صوتی باعث افزایش میزان آگاهی و مطالعه کشور می شود و تاثیر زیادی در فرهنگ جامعه دارد.

برای تولید کتاب صوتی شما کافی است، کار را با نرم افزار wavepad را بلد باشید و صدای خود را توسط این نرم افزار ضبط و ویرایش کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است وشما به راحتی می توانید صدای خود را ویرایش کنید و در آخر این نرم افزار یک فایل mp3 در اختیار شما می گذارد، که شما می توانید آن فایل را در سایت های مخصوص پادکست منتشر کنید. شما می توانید کتاب صوتی را به صورت یک جا و یا قسمت قسمت منتشر کنید و در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

چگونگی تولید کتاب صوتی
چگونگی تولید کتاب صوتی

هزینه تولید کتاب صوتی

تولید کتاب صوتی نیازمند هزینه زیادی نیست. در صورتی که سخت افزار مورد نیاز را ندارید و یا کار با نرم افزار های ضبط صدا را بلد نیستید. می توانید به راحتی از استودیوهای مخصوص این کار استفاده کنید. همچنین می توانید صدای خود را توسط یک recorder ضبط کنید و کار ویرایش آن را به افراد کار بلد بسپارید، تا هزینه تولید کتاب صوتی شما پایین بیاید.

 

نتیجه گیری

پادکست یک روش برای انتقال و انتشار فایل‌های صوتی در بستر اینترنت می‌باشد. روش کار پادکست مشابه با رادیو است ، با این تفاوت که در پادکست زمان و نوع فایل پخش شده در دست شماست.

شما می توانید در پادکست هایی که مرتبط با موضوع مورد علاقه شما است، ,Subscribe کنید و از فایل های آن‌ها استفاده کنید. همچنین در کنار متن و ویدیو از پادکست نیز، می توان برای بازاریابی محتوا در اینترنت استفاده کرد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

قیمت تولید پادکست، از محتوای ویدیویی کمتر و تاثیرگذاری آن از متن بیشتر است. قیمت تولید پادکست به عواملی همچون سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده و همچنین کیفیت استودیوی ضبط پادکست،  بستگی دارد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید