قیمت بلیط قطار شیراز مشهد رفت و برگشت

قیمت بلیط قطار شیراز مشهد رفت و برگشت

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت بلیط قطار  شیراز مشهد رفت و برگشت ، بپردازیم .بعضی از افراد مهمترین رکن سفر را در راحتی بعضی دیگر در سرعت و تعدادی هم در قیمت آن می دانند همین موضوع باعث می شود تا افراد شیوه های مختلفی را برای سفر خود انتخاب کنند .

قطار یکی از امن ترین وسایل نقلیه برای مسافران است و با خرید بلیط قطار مسافران می توانند با کم ترین هزینه و با امکاناتی خوب به سفر خود بپردازند . در کشور ما شهر مشهد جزو شهر های زیارتی و مقدس محسوب می شود که مسافران زیادی را به خود جذب می کند . مشهد دارای مکان های دیدنی فراوانی همچون حرم امام رضا علیه السلام ، مسجد گوهر شاد ،باغ پرندگان ، پارک جنگلی ، موزه نان و … می باشد .

قیمت بلیط قطار شیراز مشهد رفت و برگشت
قیمت بلیط قطار شیراز مشهد رفت و برگشت

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید :

  1. بررسی قیمت بلیط قطار شیراز – مشهد
  2. زمان و مسیر حرکت قطار شیراز – مشهد
  3. برتری مسافرت با قطار به نسبت دیگر روش ها
  4. نحوه تهیه بلیط قطار شیراز – مشهد
  5. موجودی بلیط قطار
  6. استرداد بلیط قطار

[/stextbox]

 

بررسی قیمت بلیط قطار شیراز – مشهد :

لازم است که بدانید قیمت بلیط قطار به عوامل متعددی بستگی دارد یکی از این عوامل که همیشه در قیمت بلیط تاثیر مستقیم داشته مسافتی است که مسافر برای پیمودن مسیر باید طی کند . دومین عامل تعیین کننده قیمت بلیط قطار ، شرکت ریلی و نوع قطار است کلیه قطار های ایران بر حسب خدمات دهی به سه دسته تقسیم می شوند دسته اول دارای تجهیزات و خدمات رسانی های متعددی هستند که به طبع قیمت بلیط بالاتری هم دارند که به قطار لوکس معروفند .

دسته دوم نسبت به قیمت قطار لوکس ارزانتر است و دارای خدمات کمتری می باشند که به قطار کلاس 1 معروف است . دسته سوم که فاقد عموم امکانات لازم برای مسافران است و از لحاظ قیمت بلیط از هردو دسته پایین تر است به قطار های کلاس 2 معروفند . با توجه به این تعریف ها به این نتیجه می رسیم که درجه بندی قطار و نوع سرویس دهی آن ها به مسافرین عواملی هستند که می تواند در قیمت بلیط تاثیر گذار باشد .

بررسی قیمت بلیط قطار شیراز – مشهد :
بررسی قیمت بلیط قطار شیراز – مشهد :

زمان و مسیر حرکت قطار شیراز – مشهد :

در این مسیر مسافران می توانند طی زمان یک روز و به مدت 24 ساعت از شیراز به سمت مشهد و یا برعکس سفر کنند . برای رسیدن به مقصد باید از ایستگاه های مرو دشت ، سیوند ، اقلید ، شهرضا ، سیستان ، اردکان ، عباس آباد ، بجستان ، بشرویه ، تربت حیدریه و فریمان عبور کنند .

برتری مسافرت با قطار به نسبت دیگر روش ها :

  • صرفه جویی در هزینه های مالی : مسافرت با قطار بسیار مقرون به صرفه تر از مسافرت با دیگر وسایل حمل و نقل شهری است . قیمت ها کاملا به صورت رقابتی هستند در حالی که گاهی اوقات اختلاف بین قیمت ها زیاد است . برای مثال قیمت بلیط رفت و برگشت راه آهن شیراز – مشهد تفاوت بسیاری با قیمت هواپیمای همین مسیر دارد .
  • ثبات در قیمت ها : قیمت قطار در مسیر های مشخص در اکثر اوقات دارای قیمتی ثابت است و ربطی به روز یا ماه خاصی ندارد . در حالی که فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل و .. به صورت فصلی انجام می شود قیمت قطار همیشه ثابت است حتی اگر آخر وقت این بلیط را تهیه کنید و این در حالی است که گاهی افزایش قیمت به صورت اتفاقی پیش می آید .
  • سهولت رفتن از منزل به ایستگاه : اغلب ایستگاه های بزرگ قطار در وسط شهر بوده برعکس فرودگاه ها که اصولا در حاشیه شهر ها قرار دارند . به همین دلیل رفتن به ایستگاه راحت تر و دارای هزینه کمتری می باشد .
  • دوست دار محیط زیست : قطار نسبت به دیگر روش ها در برابر هر مسافر مقدار کمی انرژی مصرف می کند که این امر باعث دو اتفاق مهم می شود اول این که به طبیعت آسیب کمتری وارد می کند و دوم باعث کمتر به هدر رفتن سوخت های تجدید ناپذیر می شود .
برتری مسافرت با قطار به نسبت دیگر روش ها :
برتری مسافرت با قطار به نسبت دیگر روش ها :

نحوه تهیه بلیط قطار شیراز – مشهد :

خرید بلیط برای سفر شیراز به مشهد به دو صورت حضوری و غیر حضوری (توسط آژانس های مسافرتی) صورت می گیرد . در گذشته فروش این بلیط ها از طریق آژانس های مسافربری و به صورت حضوری انجام می شد به این صورت که مسافر باید با مدارک مورد نیاز به آژانس های مسافر بری مراجعه و بعد از ارائه مدارک و اطلاعات شخصی بلیط مورد نظر را تهیه می کرد اما هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن اینترنت مسافران به صورت آنلاین می توانند بلیط های خود را از آژانس های مسافر بری تهیه کنند برای این نوع خرید مسافر باید به یکی از سایت های معتبر مراجعه کند و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود بلیط سفرش را خریداری کند که این روش به دلیل صرف هزینه و زمان کمتر با استقبال بیشتری روبرو شده است .

موجودی بلیط قطار :

وب سایت های فروش بلیط این امکان را برای مسافران به وجود آورده اند که متقاضیان خرید بلیط به راحتی بتوانند موجودی بلیط قطار را چک کنند که این موضوع خود یکی از دلایل استفاده متقاضیان از سامانه های فروش اینترنتی می باشد . اطلاع از موجودی بلیط در سفر های دسته جمعی یکی از دغدغه های اصلی مسافران است که با مراجعه به سایت مورد نظر در هر زمان از شبانه روز می توانند آن را چک کنند .

استرداد بلیط قطار :

اگر مسافران به هر دلیلی نتوانند به مسافرت خود بپردازند یا از رفتن به آن سفر منصرف شده باشند این امکان برایشان وجود دارد تا با توجه به قوانین بلیط خود را استرداد کنند . اما این استرداد بلیط باید حتما تا 90 دقیقه قبل از حرکت صورت پذیرد و بعد از حرکت امکان استرداد وجود ندارد .

 

در نگاهی کلی به این نتیجه می رسیم که مسافرت با قطار زمانبر تر است اما برای افرادی که به فکر کاهش هزینه سفرشان هستند اغلب اوقات قطار انتخاب بسیار مناسب تری است .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید