قیمت بلیط قطار تهران استانبول

قیمت بلیط قطار تهران استانبول

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت بلیط قطار تهران استانبول بپردازیم . بین سفر های خارجی کشور های نزدیک به ایران ، در سال های اخیر ترکیه جزو یکی از بهترین مقصد های گردشگری بین مردم ما می باشد. ترکیه با جاذبه های دیدنی که دارد می تواند سفری هیجان انگیز را برای مسافران به همراه داشته باشد به همین دلیل است که راه های دسترسی فراوانی برای این مقصد وجود دارد.

ترکیه علاوه بر جاذبه های دیدنی که دارد جزو کشور هایی برای ایرانیان است که نیاز به ویزا برای سفر ندارد و به دلیل نزدیکی به کشور هزینه های نسبتا ارزانی دارد. پس بالا بودن تقاضای سفر به ترکیه در کشور ما خیلی هم بی دلیل نیست. راه های دسترسی به ترکیه در این سال ها بسیار زیاد شده است فقط به هواپیما محدود نمی شود در سال های اخیر با راه افتادن قطار بین المللی تهران استانبول شمار زیادی از افراد می توانند هر ساله به ترکیه سفر کنند .

قیمت بلیط قطار تهران استانبول
قیمت بلیط قطار تهران استانبول

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند :

  1. قیمت بلیط قطار تهران استانبول
  2. نحوه تهیه بلیط قطار تهران به استانبول
  3. مسیر قطار تهران به استانبول
  4. چه عواملی می تواند در افزایش و یا کاهش قیمت بلیط تاثیر داشته باشد
  5. مدت زمان سفر به ترکیه

[/stextbox]

 

قیمت بلیط قطار تهران استانبول
قیمت بلیط قطار تهران استانبول

قیمت بلیط قطار تهران استانبول :

برای خرید بلیط قطار تهران به استانبول بهتر است به مراکز معتبر فروش بلیط مراجعه کرد چون در صورتی که مشکلی پیش بیاید سفر داخلی نیست که بتوان به راحتی این مشکل ها را برطرف کرد. پس حتما قبل از خرید بلیط از معتبر بودن مرکز فروش اطمینان حاصل کنید. قیمت خرید بلیط تهران به استانبول در فصل های مختلف سال متغییر است برای خرید به اطلاعات موجود در سایت های معتبر اکتفا کنید تا به دست دلالان بازار فروش بلیط نیفتید.

نحوه تهیه بلیط قطار تهران به استانبول :

برای تهیه بلیط مسافران می توانند به سامانه های فروش بلیط قطار رجوع کنند و مقصد خود را انتخاب کنند ، بعد از تکمیل اطلاعات فردی ، تاریخ و ساعت حرکت ، می توانند بلیط خود را دریافت نمایند. اما باید به این موضوع توجه کنند که اگر اطلاعات وارد شده برای دریافت بلیط با کارت شناسایی شخص مطابقت نداشته باشد با مشکلاتی روبه رو خواهد شد که اگر در نهایت اجازه سفر را به او بدهند باید جریمه این اشتباه را پرداخت کند.

مسیر قطار تهران به استانبول :

برای سفر به ترکیه ، در ایران شرکت راه آهن دو ایستگاه قطار پیش روی شما قرار داده است. اولین مسیر حرکت از ایران به ترکیه در سال 1380 توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با همکاری کشور ترکیه برای توسعه حمل و نقل مسیر تبریز – وان را راه اندازی کرد. این قطار که برنامه ریزی دقیقی دارد در روز های 2 شنبه از تبریز حرکت خود را به سمت ترکیه آغاز کرده و در صبح روز 3 شنبه به مقصد خود یعنی شهر وان ترکیه وارد می شود.

انجام امور گمرکی

انجام امور گمرکی در ایستگاه سلماس صورت می گیرد و گذرنامه های مسافران هم بررسی می شود برای حرکت بین مرز های بین المللی ایران و ترکیه. قطار بعد از رسیدن به ایستگاه رازی و دریافت مجوز ورود به خاک این کشور پس از مدت کوتاهی به ایستگاه مرزی کاپیکوی می رسد و مسیر خود را به سمت شهر وان ترکیه پیش می گیرد.مسیر بازگشت قطار از ترکیه به ایران هم به همین صورت است و قطار 3 شنبه شب حرکت خود را به سمت تبریز شروع کرده و صبح روز 4 شنبه به کشور بر می گردد.

دومین مسیر که طی سال های اخیر راه اندازی شده مسیر تهران به آنکارا است . برای سفر به این کشور می توانید از پایتخت کشورمان هم حرکت را به سمت ترکیه آغاز کنید قطار تهران آنکارا هم در سال 1380 با همکاری دولت این کشور شروع شد و طبق برنامه منظم هفتگی هر 4 شنبه ها درست ساعت 22:15 دقیقه این قطار تهران را به سمت آنکار ترک می کند .

قطار تهران ترکیه زمانی که شروع به حرکت می کند پس از عبور از ایستگاه زنجان ، تبریز ، سلماس وارد شهر مرزی رازی می شود که بعد از توقفی  کوتاه و انجام امور گمرکی و تشریفاتی مسیر را به سمت مرز کاپکوی برای بررسی گذرنامه و مدارک مورد نیاز پیش می گیرند .

پس از گذراندن بیش از 100 کیلومتر راه در خاک ترکیه به شهر وان می رسند ، در اسکله این شهر باید مسافران سوار بر کشتی شوند و به سمت ایستگاه تات وان حرکت کنند ، بعد از گذشت 5 ساعت و رسیدن به تات وان باید مجددا سوار برقطار شوند و با قطار روز شنبه صبح به آنکارا می رسند .

انجام امور گمرکی
انجام امور گمرکی

چه عواملی می تواند در افزایش و یا کاهش قیمت بلیط تاثیر داشته باشد :

  • اگر برای سفر به ترکیه مسافران بخواهند خودروی خود را هم با خود ببرند باید علاوه بر هزینه بلیط خود ، هزینه ای بابت حمل بار یا همان خودرو پرداخت کنند .
  • در صورت انتخاب پذیرایی ویژه و زدن تیک هنگام کامل کردن مشخصات برای خرید بلیط باید مبلغ بیشتری را هزینه کنند .
  • اگر بتوانند در تورهای لحظه آخری ثبت نام کنند می توانند از تخفیف های ویژه آن بهره ببرند ( بدلیل داشتن کارگزاری مستقیم بلیط های ترکیه لحظه آخری علاوه بر این که بهترین قیمت ها را در تور ترکیه ارائه می دهد دارای بهترین خدمات هم در زمینه بلیط اعم از استانبول ، آنکارا ، وان  و … می باشد .

مدت زمان سفر به ترکیه :

مدت زمان مسیری که از تهران تا آنکارا طول می کشد 60 ساعت و مسیر تهران به وان 20 تا 23 ساعت متغییر است و چیزی حدود 70 ساعت طول می کشد تا به استانبول برسید . بهتر است بدانید ممکن است در مرز کمی معطل شوید پس مدت زمانی که از تهران تا استانبول طول می کشد ممکن است متناسب با شرایط متغییر باشد.

در نگاهی کلی به این نتیجه می رسیم که سفر با قطار علاوه بر مقرون به صرفه بودن نیاز به حوصله زیادی دارد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید