ضرورت دیجیتال مارکتینگ

ضرورت دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز با موضوع ضرورت دیجیتال مارکتینگ در خدمت شما عزیزان هستیم.

با توجه به این‌ که در عصر امروز تمامی مردم دنیا به سمت جامعه مجازی می‌رود، بنا بر این برای موفق بودن یک کسب و کار نیاز است که روند مجازی آن کار نیز صورت بگیرد و فعالیت ویژه ‌ای در فضای مجازی داشته باشد. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با ضرورت ‌های دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی به شما بدهیم و شما را با تکنیک‌ های مختلف این روند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ضرورت دیجیتال مارکتینگ

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ

ضرورت های دیجیتال مارکتینگ

استفاده نکردن از دیجیتال مارکتینگ چه ضرر هایی را به همراه خواهد داشت

چالش های دیجیتال مارکتینگ

سه نکته طلایی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

صحبت پایانی

[/stextbox]

 

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing از دو دهه قبل تا به امروز به ‌‌عنوان یکی از زیرشاخه‌ های مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات قرار دارد. اما با توجه به گسترش یافتن فناوری اطلاعات، زمان فعال بودن در فضای مجازی و استفاده بهینه از آن در دنیای امروز به ‌‌عنوان یک تخصص توجه ویژه‌ای را به سمت خود جلب کرده است.

به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ مورد استقبال ویژه‌ای از مردم ایران و دنیا بوده است و یکی از مهم‌ ترین روش‌ های پرکاربرد می‌باشد که باعث پیشرفت کسب‌ و کار می‌شود و در روند آن بسیار مؤثر خواهد بود. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیاز به دانش و تجربه کافی برای هر فردی الزامی است.

این دانش امروز در حال توسعه یافتن و تغییر است از همین رو باید سعی کرد تا اطلاعات خود را تا جای ممکن به ‌روز نگه داشت. اکثر مخاطبین ترجیح می‌دهند به تبلیغات تلویزیون،بیلبوردها و غیره توجهی نشان ندهند و بیشتر به سمت محتوای مجازی و این دسته از تبلیغات رو ی بیاروند.

از همین رو اکثر کسب ‌و کارها در دنیای امروز روش دیجیتال مارکتینگ را برای  بهبود روند کاری خود و موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند و این یکی از ضرورت‌ها در عرصه تبلیغات می باشد. با استفاده از علم دیجیتال مارکتینگ می‌‌توان به بازار و خواسته‌ های مخاطبین دسترسی پیدا کرد به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ یکی از ضرورت‌های دنیای امروز می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌شود که از طریق ابزارهای متعدد و پرکاربردی مانند: ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وب ‌سایت و غیره بازاریابی صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را بر روی مخاطبان خود بگذارد. هدف کلی دیجیتال مارکتینگ جذب بیشتر مخاطب و فروش بیشتر در روند کسب و کاری مدرن می‌باشد. در این روند از ابزارهای مختلفی که برای شما نام بردیم استفاده می‌شود که قصد داریم اطلاعات بیشتری در زمینه با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما بدهیم:

 

بازاریابی محتوا ( Content Marketing )

بازاریابی به‌ صورت تولید محتوا یکی از پر کاربرد ترین ابزارها در دیجیتال مارکت می باشد که با هر نوع کسب و کار و سرمایه‌ای سازگار می باشد. در بازاریابی محتوایی با توجه به نیاز مشتریان خود می‌توانید محتوا تولید کنید و فرقی نمی‌کند که سرمایه شما چقد ر باشد و کسب و کارتان بزرگ باشد یا کوچک.

ممکن است بتوانید با یک ویدئوی آموزشی محتوای خود را تولید کنید و یا یک مقاله مفید و پرکاربرد برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. بنا براین روش ابزاری تولید محتوا یکی از ساده ‌ترین و کم‌ هزینه ترین ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ می باشد.

بازاریابی محتوا ( Content Marketing )
بازاریابی محتوا ( Content Marketing )

در این روش دیگر نیاز نیست که به دنبال مشتری بگردید و آن‌ ها را راضی کنید تا بتوانند از محصولات شما استفاده کنند و کسب ‌و کار شما را رونق ببخشند. بلکه در این نوع دیجیتال مارکتینگ مشتریان و مخاطبان خودشان به سمت شما جذب می شوند و از محصولات شما استفاده لازم را می‌برند.

در واقع تولید محتوا جوری عمل می‌کند که مخاطبانتان به مشتریانتان تبدیل می شوند. وقتی که با محتوای رایگان اعتماد آنان را جلب کنید، سپس می‌توانید با در اختیار گذاشتن محصولات غیر رایگان خود کسب درآمد کنید.

سایت مطلوب برای موتورهای جست و جو ( SEO )

یکی دیگر از ابزارهای مفیدی که در رابطه با دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند سئو می باشد. وقتی بتوانید موتورهای جستجو را مطلوب ‌تر کنید و هدف خاصی را دنبال کنید، می‌توانید مخاطب بیشتری را داشته باشید. روش سئو را با هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمی ‌شود قیاس کرد.

با استفاده از روش سئو می‌‌ توان سایت ‌های داخلی و خارجی خود را به واسطه قالب‌ سازی سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده بهینه ‌سازی کنید و با توجه به آن سایت خود را در استفاده موتورهای جستجو قرار دهید تا از رقبایتان متمایز شوید و وب‌ سایت شما بیشتر در معرض دید مخاطبین قرار بگیرد. بنا براین سئو نیز مخاطبین مخصوص خود را دارد.

دیجیتال مارکتینگ ایمیلی ( Email Marketing )

باید گفت که هنوز هم می‌شود روی بازاریابی از طریق ایمیل حساب باز کرد. این سوال اکثر شما می ‌باشد که امروزه با توجه به وجود فضای مجازی دیگر کسی از طریق ایمیل بازاریابی انجام نمی‌دهد. اما باید بگویم که شما سخت در اشتباهید زیرا هنوز هم بازاریابی از طریق ایمیل کسب ‌و کاری موفق و پررونق خواهد بود و نمی‌ توانید این را انکار کنید که از طریق ایمیل بازدهی خوبی نخواهید داشت.

در واقع بازاریابی به واسطه ایمیل می‌تواند موفقیت هر کسب‌ و کاری را ضمانت کند. هر کسب ‌و کاری می‌تواند از طریق ایمیل مخاطبینی که به آن ها وفادار هستند را مشتری ثابت کند. از این رو که شما برای کسب و کار خود در اواخر هفته ایمیل‌ هایی برای مخاطبین ارسال می‌کنید تا بتوانید با این روش آن‌ ها را جزو مشتریان ثابت خود نگه دارید.

بازاریابی توسط ایمیل نیز مانند بازاریابی از طریق محتوا هزینه بسیار کمی دارد و مناسب با هر نوع کسب ‌و کاری می باشد. همچنین شما می‌توانید در اوایل روند کاری خود بدون هیچ هزینه ‌ای برای اکثر مخاطبین ایمیل ارسال کنید

و از این لحاظ بازاریابی ایمیل بسیار مقرون به صرفه می باشد و بازدهی بالایی نیز دارد و می‌تواند شما را از سود زیادی بهره‌ مند کند. در واقع بازاریابی توسط ایمیل یک رابطه بین شما و مخاطبین برقرار می‌کند که می‌توانید به مخاطبین خود پیشنهاد دهید که دوباره از سایت شما دیدن کنند.

دیجیتال مارکتینگ ایمیلی ( Email Marketing )
دیجیتال مارکتینگ ایمیلی ( Email Marketing )

شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ( Social Media )

یک راه مؤثر که برای دیده شدن در روند کاری شما بسیار نیاز است شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می باشد. همان طور که در جریان هستید همه مخاطبین برای رفع نیازهای خود اکثراً از فضای مجازی و موبایل ‌های خود استفاده می‌کنند و با استفاده از آن در اینترنت جستجو می‌کنند.

به همین دلیل اغلب مردم بازه زمانی زیادی را در فضای مجازی هستند.  از همین رو تبلیغات در فضای مجازی بسیار پر رونق می‌باشد و از طریق ویروسی به اسم مخاطبان تکثیر می‌شود و می‌تواند کسب و کار را رونق ببخشد. امروزه افراد بسیار زیادی هستند که در فضای مجازی فعالیت دارند و بدون استفاده و کاربرد از وب ‌سایت و دیگر تجهیزات کسب ‌و کاری پر رونق برای خود رقم زده‌اند.

مثلاً افراد خانه ‌داری که در منزل خود به بافتنی و یا صنایع دستی مشغولند خیلی راحت و بی ‌دردسر می ‌توانند محصولات مورد نظر خود را از طریق صفحات مجازی با دیگران آشنا کنند و درآمد زدایی خود را صد چندان کنند. به همین دلیل صفحات مجازی یکی از پر پر کار بردترین روش‌ های کسب درآمد می باشد.

زیرا هر افرادی بدون داشتن هیچ‌ گونه تخصصی می‌تواند از این طریق برای کسب‌ و کار خود مؤثر باشد. بازتابی که از طریق مخاطبان در فضای مجازی دریافت می‌شود، خیلی بیشتر از مراحل دیگر بازاریابی دیجیتال مارکتینگ می باشد.

شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ( Social Media )
شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ( Social Media )

دیجیتال مارکتینگ توسط ویدئو  ( Video Marketing )

بازاریابی ویدئویی نیز مخاطبان خاص خود را دارد. می‌توانید به سایت آپارات سری بزنید و ویدیوهای تبلیغاتی که در روند کسب ‌و کار یک حرفه تاثیرگذار است، مشاهده کنید و ببینید. آیا شما ترجیح می‌دهید آن ویدیو را تماشا کنید یا یک مقاله و مطلب طولانی چند صفحه ‌ای را بخوانید؟ اگر همین مقاله به صورت ویدئو جامع و کامل بود انگیزه بیشتری برای مخاطب ایجاد نمی کرد؟ به همین دلیل ویدئوها در روند انتخابی مخاطبان خیلی مؤثر می باشند.

خیلی بدیهی است که مخاطبان ترجیح می‌دهند به‌ جای خواندن این مقاله ویدیویی در رابطه با این مقاله ببینند و حس بهتری از آن بگیرند و بتوانند مطالب آن را بهتر درک کنند.

به همین دلایل یکی از مورد توجه ‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ ابزار ویدئویی می‌باشد و بیشترین تاثیر را بر مخاطبان خود می‌گذارد. شاید در گذشته کسی علاقه ‌ای به دیدن ویدئوهای آموزشی و مختلف نداشت

ولی درحال حاضر افراد ترجیح می‌دهند، با استفاده از اینترنتی که در اختیار دارند بتوانند به صورت مختصر و مفید از طریق آن ویدیو با کسب و کار آشنا آشنا شوند و بسیاری از افراد هستند که دیدن ویدئو را به خوندن مقاله‌ های طولانی ترجیح می‌دهند.

از همین رو ابزار ویدئویی نیز استفاده بسیاری دارد برای درک بهتر این مطلب می‌توانید سری به کانال‌ های تلگرام بزنید. هر چند ویدئو هایی که در تلگرام منتشر می شود ممکن است جنبه تبلیغاتی و بازاریابی نداشته باشد، اما در کل ویدیو از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است و از این طریق می‌‌توان مخاطبین و مشتریان بسیاری را جذب روند کسب و کار خود کرد.

 

مزایای ویدیو مارکتینگ Video Marketing  

  • ویدیوی ساخته شده شرکت تخصصی شما را با سایر تولیدات متمایز می کند.
  • مخاطبین می توانند با محصولات ارائه شده  آشنایی پیدا کنند و همین مسئله باعث دیده شدن بیشتر ویدیوی محصول شما می شودکه در نتیجه ی بسیار خوبی در روند بهبود کسب و کار شما خواهد داشت.
  • قابل اعتماد بودن برای مخاطبین و تاثیر گذاری برای فروش یکی دیگر از مزیت های ویدیو مارکتینگ می باشد.
  • می توان بر اساس ویدیوهای ساخته شده بازدید مخاطبین از سایت مربوطه را نیز بیشتر کرد.به همین دلیل تعانل بین مشتریان و فروشنده بیشتر برقرار می شود.
  • می توانید درباره محصولات خود اموزش هایی ویدیوو بگذارید که در روند فروشان بسیار مطلوب است.
  • البته باید برای شما شرح دهیم که از معایب ویدیو مارکتینگ می توان هزینه بالای آن را نام برد اما می توانید مدیریت خود هزینه های آن را کاهش دهید. ممکن است به دلیل حجم بالای آن کلیپ مخاطبین از دیدن آن صرف نظر کنند.

پوش نوتیفیکیشن

جدیدترین روش بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ ارسال پیام ‌های اعلام بر روی صفحات گوشی مخاطبین می باشد. این راه کار اکثراً در نرم افزارهای مخصوص موبایل که در  تلفن ‌های همراه است، استفاده می‌شود. که به ‌صورت اعلان و نوتیفیکیشن برای مخاطب عرضه می شود. این یکی از جدیدترین و بهترین روش ‌های تبلیغات دیجیتالی است که می‌توانند در برای کسب ‌و کار بسیار مفید باشد.

تبلیغات اینترنتی ( Internet advertisement )

تبلیغات اینترنتی هزینه ‌های متفاوتی دارند.  یکی از بارزترین تبلیغاتی که در اینترنت رواج دارد، تبلیغات کلیک می باشد. از طریق تبلیغات با بازدهی بالا هر سایتی ممکن است بتواند یک ‌شبه در رده اول سایت گوگل قرار بگیرد و بازخورد قابل توجهی دریافت کند.

این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند هزینه بالایی برای برای تبلیغات خود پرداخت کنند و مشکلی بابت هزینه ندارند و دوست دارند به سرعت بازتاب تبلیغات خود را دریافت کند.  تبلیغ کلیک یکی دیگر از مؤثرترین تبلیغات در اینترنت می باشد که فقط در سایت های بزرگ به نمایش در نمی‌آید حتی می‌تواند در اپلیکیشن‌ های موبایلی نیز باشد.

تبلیغات اینترنتی ( Internet advertisement )
تبلیغات اینترنتی ( Internet advertisement )

مزایای دیجیتال مارکتینگ

همه افراد احتیاج دارند که از دیجیتال مارکتینگ و رسانه ‌های بازاریابی برای تبلیغات کسب و کار مورد نظر خود استفاده کند. به طور معمول در دنیای امروز افراد کمی پیدا می‌شوند که بتوانند به سادگی به یک کسب و کار اطمینان کنند.

در واقع روند تصمیم ‌گیری مشتریان تغییر یافته است با وجود فضای مجازی افراد ترجیح می‌دهند در شبکه ‌های اجتماعی کامنت های افرادی که از آن کسب ‌و کار استفاده لازم را داشتند، بررسی کنند و با توجه به این کامنت ها و نتیجه مطلوبی که افراد گرفته اند، تصمیم‌گیری کنند که آیا از آن محصول استفاده کنند یا نه.

به همین خاطر موضوع هم که شده باید از دیجیت المارکتیگ استفاده کرد. در واقع دیجیتال مارکتینگ نه ‌فقط برای کمک گرفتن بلکه برای بقای کسب و کار مورد نظر شما به شدت نیاز است.

  • ارتباط از طریق موبایل یا مشتریان و ارسال ایمیل
  • جلب اطمینان مشتریان و استفاده از محتوا برای ارتباط آنلاین با مخاطبان
  • فراهم سازی سایت برای موتورهای جستجوی مختلف
  • دسترسی به مخاطبین بیشتر مشتریان در اینترنت
  • کمتر شدن مانع‌ ها برای ورود افراد در بازار کار
  • نتیجه و بازخورد بسیار خوب
  • تشخیص مقدار بازگشت سرمایه و درآمدها
  • ورود به محیط ‌های رقابتی
  • شناخت بیشتر مخاطبان و هدف گذار بهینه برای محصولات
  • کاهش هزینه نقل و انتقالات

 

ضرورت های دیجیتال مارکتینگ

فرض کنید می‌خواید یه کسب و کار جدید  ایجاد کنید و به نوعی قرار است در بستر اینترنت و فضای مجازی فعالیت ‌های ویژه‌ای داشته باشید. برای اولین راه کار چه کاری انجام می‌دهید؟ پیش خود فکر می‌کنید می توانید با راه انداختن یک وب‌ سایت و یا اپلیکیشنی که از طریق آن درآمد زدایی کنید، قرار است یک ‌شبه میلیاردر شوید.

اما هرگز نباید این نکته را فراموش کنید که کسب ‌و کارهای موفق و فعال یک شب آغاز به کار نکرده‌اند و یک ‌شبه محبوبیت خود را به دست نمی آورند. به همین جهت اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ برای افرادی که می‌خواهند بیزینس ‌های جدیدی راه اندازی کنند، بسیار زیاد است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مسلماً همه افرادی که می‌خواهند یک کسب ‌و کار راه ‌اندازی کنند، قبل از آن به فکر بازاریابی اینترنتی بوده‌اند و نگاهی به شبکه‌ های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام و سایت های مختلف دیگر کرده‌اند. همه ما می‌دانیم که ممکن است در طول روز ده ‌‌ها و صدها کانال‌ ها و صفحات اینستاگرامی متفاوتی که در حوزه کسب و کار هستند، راه‌ اندازی و مشغول به فعالیت شوند.

ضرورت های دیجیتال مارکتینگ
ضرورت های دیجیتال مارکتینگ

اما آیا کسب و کار تمامی آن ‌ها با موفقیت رو به رو می‌شود؟  مردم هر روز به شبکه ‌های اجتماعی مختلفی روی می‌آورند و به همین سبب این موضوع می‌تواند تلنگر بسیار بزرگی برای کسب و کارها باشد.

چرا که همیشه جایی که کاربران زیادی دارد می‌تواند مشتری ‌های و مخاطبین بسیاری را جذب کنند و همان‌ طورکه برای همه مشخص است شبکه‌ های مجازی بستری بسیار مناسب برای روند دیجیتال مارکتینگ فراهم کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین و ویژه ‌ترین علت‌هایی که باعث دیده شدن و افزایش دیجیتال مارکت در سراسر دنیا و جهان شده است، بازاریابی انعطاف ‌پذیر است که در اختیار مخاطبین خود می‌گذارد.

اگر شما در رسانه‌ های چاپی مانند روزنامه خطایی کرده باشید و یا یک آیتم را به درستی منتشر نکرده باشید نمی‌توانید آن را اصلاح کنید. ولی در شبکه‌ های اجتماعی و بقیه دیجیتال مارکتینگ ها می‌‌توان اشتباهات خود را جبران کرد ولی این موضوع در مورد بازاریابی های سنتی صدق نمی‌کند.

این یکی دیگر از اهمیت‌های ویژه ‌ای است که دیجیتال مارکتینگ نسبت به رسانه ‌های سنتی کرده است.دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان معتبری که در این زمینه با تخصص‌های خود فعالیت می‌کنند می‌توانند برای شما مفید باشد.

دیجیتال مارکتینگ دارای سرعت بالایی است :

بازاریابی اینترنتی دارای سرعت بسیار بالایی است و می‌تواند هرچه سریع ‌تر شما را به اهداف بزرگ خود در راستای کسب و کارتان برساند. شما می‌توانید از طریق ابزارهایی که برایتان معرفی کردیم به آن‌ ها دسترسی داشته باشید و انتخاب کنید که از چه روشی بازاریابی دیجیتال خود را انجام دهید.

رسانه‌ های چاپی برای به دست آوردن مشتری و مخاطب ویژه راه کارها و مراحل زیادی را طی می کنند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند. اما در زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌‌توان محبوبیت را در حدود چند ساعت بیشتر و بیشتر کرد و همین باعث جذابیت و ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها شده است.

دیجیتال مارکتینگ دارای سرعت بالایی است :
دیجیتال مارکتینگ دارای سرعت بالایی است :

میزان آگاهی در آن قابل اندازه‌گیری است :

وقتی که می‌خواهید از روش‌ های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، آگاهی ‌های بسیاری در آن وجود دارد که باعث می‌شود، شما به سطح آگاهی زیادی برسید. حتی می‌توانیم با سوال پرسیدن از مخاطبین و افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند روش افکار مخاطبین خود را مدیریت کنیم و با توجه به سلایق آن ‌ها قدم در راه کسب و کار بگذارید.

حتی می‌توانید این را متوجه شوید که چه کارهایی را به جا و درست انجام داده‌اید و در چه کارهایی مشکلاتی داشتید. به همین دلیل است که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی قدرت قضاوت شما را در مورد خودتان و دیگران بالا می‌برد و ضرورت ویژه‌ای دارد. دیجیتال مارکتینگ عملکرد ها و قابلیت ‌های بسیاری دارد.

وقتی می‌خواهیم از عملکرد و کیفیت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم همه چیز به آن سمت و سو می‌رود. دیجیتال مارکتینگ دنیای بی ‌پایانی برای بازاریابی و دیده شدن برندهای معتبر در بازار ایجاد کرده است و بسیار نامحدود است. محتوای دیجیتالی با استفاده از افکت‌ های صوتی تعاملی و فیلد ها و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به ‌شدت برای مردم بهینه باشند به همین دلیل دارای عملکردهای نامحدودی می باشد.

میزان آگاهی در آن قابل اندازه‌گیری است :
میزان آگاهی در آن قابل اندازه‌گیری است :

دیجیتال مارکتینگ توجه اکثر مخاطبین را به خود جلب می‌کند :

یکی دیگر از ضرورت‌های دیجیتال مارکتینگ این می ‌باشد که شما می‌توانید مخاطبان خود را به روش ‌های مختلفی درگیر کسب‌ وکار خود کنید که با استفاده از روش‌های سنتی نمی‌توانستید این کارها را انجام دهید. انتشار یک ویدیو در فضای مجازی مسلماً خیلی پر کیفیت تر از یک مطلب است.

به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ به شما توانایی می‌دهد که بتوانید به کاربران یک پیام جذاب بدهید تا آن‌ ها را به سمت خود بکشید. با استفاده از ابزارهای دیجیتالی می‌توانید کاربران را به خود جذب کنید و با سرعت بیشتری آن‌ ها را تبدیل به مشتری کنید. همان ‌طورکه می‌دانید راه کارهای دیجیتال مارکتینگ مختلفی وجود دارد که با محصولات کسب و کار شما سازگاری داشته باشد. به همین دلیل برخی از افراد بر این باورند که دیجیتال مارکتینگ می‌تواند داده‌ های بزرگ را بزرگ‌تر کنند.

سعی کردیم برای شما از ضروریات و اهمیت های دیجیتال مارکتینگ سخن بگوییم تا بتوانید با دید بازتری از این روش نوین برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید و از آن بهره لازم را ببرید.

شما در حال مطالعه مقاله ضرورت دیجیتال مارکتینگ هستید

استفاده نکردن از دیجیتال مارکتینگ چه ضرر هایی را به همراه خواهد داشت

همان طور که برای شما مطرح کردیم استفاده از دیجیتال مارکتینگ  در جامعه امروز بسیار پر اهمیت می باشد و بدون شک در صورت عدم وجود  بازاریابی اینترنتی مشکلات آن شامل حال همه افراد جامعه از تولید کننده تا مصرف کننده می شود.

اکثر کسب ‌و کارهای اینترنتی توسط دیجیتال مارکتینگ پا گرفتند و توانستند رشد کنند، اگر دیجیتال مارکتینگ وجود نداشت ، هنوز به روش ‌های سنتی و قدیمی اکتفا می‌کردیم و هزینه و زمان همه ما به هدر می‌رفت. توسعه ‌ای برای کسب‌ و کارهای مورد نظر نداشتیم و همه کسب ‌و کارها بی‌رونق می‌ماندند.

استفاده نکردن از دیجیتال مارکتینگ چه ضرر هایی را به همراه خواهد داشت
استفاده نکردن از دیجیتال مارکتینگ چه ضرر هایی را به همراه خواهد داشت

ممکن بود فقط در صورتی بازدهی بالای محصولات زیاد باشد که افراد آن کسب و کار را به هم معرفی میکردند، که بازدهی بالایی نداشت. اما به واسطه دیجیتال مارکتینگ  افراد یک کسب و کار، سریع تر می توانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند. یک جامعه احتیاج دارد تا بتواند گردش رونق مالی خود را کنترل کنند. به همین دلیل استفاده نکردن از دیجیتال مارکتینگ برای یک جامعه بسیار پر ضرر است. که نمونه ای از آن را برای شما عنوان می کنیم:

ارتباط و خرید و فروش ها به صورت حضوری و وقت گیر بود :

اگر افراد میخواستند به روش های قدیمی محصول مورد نظر خود را تهیه کنند باید بسیاری از وقت خود را صرف گشت و گذار در بازار های محدود میکردند تا شاید محصولی که در نظر دارند تا بتوانند پیدا کنند.

در هزینه ها صرفه جویی نمی شد :

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ ممکن بود هزینه های بیشتری برای محصولات انتخابی خود پرداخت کنیم.

مصرف کنندگان شناخت و درکی از محصولی که میخواستند تهیه کنند نداشتند:

توسط دیجیتال مارکتینگ افراد می تواندد قبل از تهیه یک محصول تحقیق های لازم را در مورد آن انجام دهند و با خیال آسوده تری آن را تهیه کنند .حتی میتواندد ار افراد یکه قبل از آنها از محصول مورد نظر استفاده کرده است نظر بخواهند ولی در صورت نبود دیجیتال مارکتینگ شناخت مفیدی از محصولات نداشتند.

مصرف کنندگان شناخت و درکی از محصولی که میخواستند تهیه کنند نداشتند:

بازار کار در جامعه رو به بهبود نبود :

در صورت نبودن بازاریابی دیجیتال افراد به دلیل بازدهی کم محصولات خود بازار کار مفیدی نداشتند و مجبور بودند حرفه خود را تغییر دهند.

فضای رقابتی برای فروشندگان ایجاد نمی شد :

فضای رقابتی مفید توسط بازاریابی اینترنتی ایجاد می شود و افراد برای جلب مشتریان با هم رقابت های سالمی دارند.

سختی در واردات و صادرات :

اگر دیجیتال مارکتینگ وجود نداشت واردات و صادرات مانند گذشته به سختی انجام می شد. در زمان حال در بستر اینتنت با استفاده از ایمیل و پیام در شبکه های مجازی مختلف واردات وصادرات به راحتی انجام می شود.

شما در حال مطالعه مقاله ضرورت دیجیتال مارکتینگ هستید

چالش های دیجیتال مارکتینگ

امروزه در دیجیتال مارکتینگ با چالش هایی روبرو هستیم که در ادامه به سه مورد از آنها اشاره می شود:

گسترش روز افزون کانال های دیجیتال

با توجه به توسعه علم و تکنولوژی تعداد بسیار زیادی سایت و شبکه اجتماعی به وجود آمده که هر کدام از آنها دارای خصوصیات مختلفی است. از طرف دیگر انگیزه کاربران برای استفاده ی از ابزار های مختلف،متفاوت است که این به نوبه ی خود باعث مشکل شدن تشخیص رفتار کاربران در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می شود.

بالا رفتن رقابت در بازاریابی دیجیتال

با در نظر گرفتن اینکه روش های بازاریابی دیجیتال از روش های قدیمی و به اصطلاح سنتی کم هزینه تر می باشند و در دیجیتال مارکتینگ هر کسی و در هر اندازه ای می تواند بازاریابی کند آنالیز رفتار مشتریان در این بستر بسیار مشکل بوده و به سختی می توان رضایت آنها را بدست آورد. در واقع می توان گفت انتظارات مشتریان افزایش پیدا کرده است.

انفجار داده ها
کاربران حجم زیادی از اینترنت را در ابزار های مجازی خود به جا میگذارند. باید توجه کنید که در میان این همه اطلاعات باید یک تصمیم گیری درست انجام بدهید.

سه نکته طلایی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

حتما شما هم علاقه دارید بدانید برای موفقیت و اجرای صحیح در روند دیجیتال مارکتینگ به چه نکاتی باید توجه نمود. این مقاله سه نکته بسیار آموزند و مهم در زمینه کسب مهارت برای بازار یابی اینترنتی برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد :

 

مدیریت ارتباط با مشتریان در کانال ‌های ارتباطی شما :

در روند دیجیتال مارکتینگ خودتان را محدود به یک نوع بازاریابی نکنید سعی کنید. از انواع مختلف و ابزارهای کاربردی مفید در رابطه با دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. زیرا مصرف‌ کنندگان دوست دارند، تمامی محتوا های تولید شده را ببینند.

همین روند  می‌تواند کسب ‌و کار شما را متمایزتر از بقیه کسب و کارها می کند. این شناخت می تواند از طریق شبکه ها مجازی همچون تلگرام و همچنین اینستاگرام سایت های معتبر و ایمیل صورت گیرد. پس سعی کنید برای کسب ‌و کار خود از انواع ابزارهای لازم استفاده کنید.

لازم به ذکر است بدانید هر چه فهم شما نسبت به نیاز ها و رفتار مشتریان دقیق تر می شود میزان موفقیت شما در به وجود آوردن روابط  سودآور با کاربر و مصرف کننده بیشتر خواهد شد.

مدیریت ارتباط با مشتریان در کانال ‌های ارتباطی شما :
مدیریت ارتباط با مشتریان در کانال ‌های ارتباطی شما :

تعامل مستقیم با مصرف ‌کنندگان و مشتریان:

از دیگر راه کارهای مهمی که می‌تواند شما را در کسب و کارتان موفق کند ارتباط تاثیرگذار و بسیار خوب با مشتریان است. این که سعی کنید با مشتریان ارتباط داشته باشید و از خواسته ‌های آن ‌ها مطلع باشید و اطلاعات لازم را به آن‌ ها بدهید و در صورت پیشنهاد های محصولات اعجاب ‌انگیز خود آن‌ ها را خوشحال کنید .

داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنیم  :

باید عنوان کرد که تفاوت مهمی که بازاریابی قدیمی و سنتی با روش ‌های بازاریابی دیجیتال دارد تجزیه و تحلیل کردن  داده‌ها و محصولات می باشد. زیرا مصرف کنندگان با پی بردن به ارزش‌ های مهم آن و اطلاعاتی که در مورد آن به دست می‌آورند، می‌توانند به ‌سرعت تصمیم‌گیری کنند و برای مصرف کننده بسیار سودمند باشند.

شما در حال مطالعه مقاله ضرورت دیجیتال مارکتینگ هستید

صحبت پایانی

در آخر بید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی و ضرورری برای  هر کسب و کاری می باشد. این نوع بازاریابی فعالیت های خود را به صورت آنلاین.در اختیار عموم می گذارد. به همین دلیل دیجیتال مارکتنگ یک بخش جدا نشدنی در حوزه کسب و کارهای اینترنتیمی باشد.

با استفاده از ابزارها و ضروروت های مهمی که در این مقاله برای شما بیان کردیم برای هر کسب و کار اینترنتی قابل اهمتی می باشد و شما به واسطه انجام آنها می توانید روند کاری بهتری را دارا باشید. به جرات می توان گفت  هیچ کسب و کار آنلاینی نبوده است  که از این راه کار ها  استفاده نکرده باشد و موفقیت در حوزه کاری خود کسب نکرده باشد.

پیشنهاد می کنیم تا جایی که در توان دارید  بر اساس میزان سرمایه و نوع کسب و کارتان از دیجیتال مارکتینگ استفاده لازم را کنید. امیدوارم با خواندن این مقاله  مفهوم و ابزارها و ضرورت دیجیتال مارکتینگ را به خوبی شناخته باشید و استفاده کافی را برده باشید. از شما مخاطبین عزیزم در خواست می کنم که اگر شما هم نظر یا ایده ی جدیدی برای کسب و کار اینترنتی دارید با من و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید