شناسایی مخاطب در کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

شناسایی مخاطب در کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی

این موضوع می تواند مهمترین بخش این سایت محسوب شود. چرا؟ بسیار ساده است، برای این که بدون شناخت دقیق بازار هدف، نمی توانید انتظار نوشتن یک تبلیغ اثربخش را داشته باشید.

حتی قبل از این که شروع به نوشتن تبلیغ کنید باید ساعت ها وقت صرف کنید تا بازار هدف تبلیغ خود را شناسایی کنید. این مطلب باید اولین گام در هر فعالیت بازاریابی و به این ترتیب هر کسب و کاری باشد.

نکته های مهم

حال برخی نکات را که در جواب به سوال «چه کسی؟ » نیاز داریم، را بیان می کنم. اول باید بدانید که افراد چگونه فکر می کنند، به چه سبکی صحبت می کنند، اعتقادات و عقایدشان چیست و چگونه شکل گرفته است.

اگر در حال حاضر از این مطالب اطلاعی ندارید باید زمانی را برای گفتگو با اعضای بازار هدف خود اختصاص دهید، با آنها صحبت کنید و آنها را بشناسید. مشخص کنید که چه چیزهایی برای آنها مهم است و آنها چه عقایدی در ارتباط با محصول یا خدمت شما دارند (هم بعد مثبت و هم بعد منفی را جستجو کنید).

یادداشت هایی از سبک گفتگوی آنها، اصطلاحات معمول آنها و واژه های منحصر به فردی که استفاده می کنند بردارید. تشخیص و بکارگیری سبکی که آنها با همدیگر گفتگو می کنند یک مزیت اساسی در نوشتن تبلیغ برای آنها خواهد بود.

همچنین نیاز دارید تا از عادات و علایق آنها مطلع شوید. باید بدانید که آنها هنگام فراغت به چه کاری مشغول هستند، چگونه و چه زمانی پیاده روی می کنند، چگونه صحبت می کنند، چگونه فکر می کنند و چگونه لباس می پوشند. به چه مکان هایی می روند و مهم تر از همه چه نشریاتی را می خوانند و به چه کانال های تلویزیونی تماشا و یا گوش می کنند؟

این موارد چیزهایی هستند که فعالیت های تبلیغاتی را موفقیت آمیز می کنند. اگر شناخت کافی از اینها نداشته باشید محکوم به شکست خواهید بود.

بازار هدف

شاید به طور تصادفی به چیزهایی دست پیدا کنید ولی با گذشت زمان با عدم شناخت بازار هدف قادر به برقراری ارتباط و انتقال پیام نخواهید بود و این احتمال وجود دارد که حتی نتوانید به مخاطب دسترسی هم پیدا کنید.

برای این که مثالی بیاوریم، تصور کنید که تبلیغاتی را در پشت تاکسی یا بدنه اتوبوس می بینید. حال برای تشخیص این که که آیا این تبلیغ در کسب و کار شما موثر می شود یا خیر، باید خود را چه کسی؟» فرض کنید.

منظور این است که خود را در موقعیت فردی قرار دهید که به احتمال زیاد این تبلیغات را می بینید.

با توجه به در نظر گرفتن تمامی عوامل، خود را در موقعیتی که به آن تبلیغ نگاه می کنید فرض کنید.

زمانی که شناخت کامل از بازار هدف داشته باشید، آن گاه نه تنها خواهید فهمید که چگونه آنها را جذب کنید بلکه نتایج فراتر می رود و به تبلیغ فروشگاه و حتی به نحوه ارائه خدمت نیز می رسد.

اولین چیزی که افراد هنگام ورود به فروشگاه شما می بینند چیست؟ چه چیزی در ذهن آنها تداعی می شود؟ آنها چگونه افرادی هستند؟

مثال

یک مثال خوب از نیاز به شناخت «چه کسی» و مخاطبانی که با آنها سروکار دارید زمانی است که درباره اتومبیل تبلیغ می کنید. انواع جاذبه وجود دارد که می توانید برای ترغیب به واکنش افراد از آن استفاده کنید.

برای لحظه ای تصور کنید برای اتومبیل اسپورت تبلیغ می کنید چه نوع افرادی قصد خرید آن را دارند؟ آیا آنها مسن و محافظه کارند؟ احتمالا خیر. آیا آنها افرادی جوان و تازه فارغ التحصیل شده – اند؟ حتما بله. آنها اتومبیلهای شما را دوست دارند ولی احتمالا قدرت خرید آن را ندارند.

بنابراین افرادی که مورد هدف قرار داده اید ممکن است افرادی با درآمد بالا و یا افرادی باشند که در حال حاضر اتومبیل دیگری دارند و یا صرفه جویی در سوخت یا ویژگی های ایمنی مورد علاقه آنها نباشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید