شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس

شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

«شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس » مسئله ­ایست که این بار به آن می­پردازیم. ابتدا با خود واژه ووکامرس آشنا می­شویم و اساس کار آن را توضیح می­دهیم و بعد به اصل موضوع می­پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم

ووکامرس چیست؟

نحوه کار با ووکامرس به چه شکل است؟

چگونه صفحه تسویه حساب ووکامرس را شخصی­سازی کنیم؟

[/stextbox]

شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس
شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس

آشنایی با ووکامرس

«شخصی­سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس» را در ادامه این مبحث توضیح خواهیم داد اما قبل از آن با خود ووکامرس آشنا می­شویم. با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی یا کسب و کارهای فیزیکی که برای عقب نماندن از قافله تکنولوژی و دنیای اینترنت،‌ به ساختن سایت­های فروشگاهی­ شان رو آورده­اند

نیاز به مراجعی دارند که بتوانند از طریق آن سایت­ های خود را ساخته و مدیریت کنند. ووکامرس یکی از این مراجع است که به صورت رایگان تمامی امکانات را در اختیار شما می­گذارد. در واقع افزونه­ ایست که به سایت وردپرس اضافه شد که به کمک آن می­توان سایت فروشگاهی اینترنتی ساخت.

وردپرس

توضیح کوتاهی درباره وردپرس اینکه یک نرم­افزار است که به کمک آن می­توانید سایت شخصی خود را بسازید. وردپرس اوپن سورس بوده و تحت وب کار می­کند. ووکامرس در این نرم­افزار ساخته شده و یک نرم­افزار جدا نیست. اصطلاحا افزونه وردپرس است.

این افزونه تماما حرفه­ای بوده و بدون محدودیت است و از تمامی امکانات وردپرس نیز بهره می­برد. امکانات آن در حدی­ست که می­توان به جرأت گفت سیستمی برای ساخت سایت فروشگاه است اما در حقیقت این نیست. وردپرس حتی افزونه­ های رایگان برای اضافه کردن به ووکامرس را هم در اختیار شما قرار می­دهد.

ووکامرس را تیم WooThemes در سال 91(2011) ساخت و در سال 93(2013) با توجه به تعداد کاربران به عنوان یکی از قدرتمندترین فروشگاه­سازها شناخته شد. چند ماه بعد هم اولین کنفرانس مرتبط با ووکامرس در با اسم WooConf که بیشترین محتوای آن درباره تجارت­های اینترنتی بود در دو شهر سانفرانسیسکو و کالیفرنیا برگزار شد. ووکامرس تا کنون حدود 40 درصد از فروشگاه­های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

ویژگی ها

شما با پشتیبانی ووکامرس این امکان را دارید که تمام کالاهای خود چه فیزیکی و چه دیجیتالی را به فروش برسانید. از طریق موبایلتان هم آن را مدیریت کنید. در حقیقت فروشگاهتان همه جا در کنار شماست. ووکامرس دارای ویژگی­ هاییست که باعث تمایز این فروشگاه­ساز با نمونه­های مشابه آن شده است. این ویژگی­ ها عبارتند از؛

  • فروش هر نوع محصول (فیزیکی یا دیجیتالی یا هر دو)
  • ارائه تمام خدمات فروشگاهی
  • اضافه کردن هر تعداد محصول و تصاویر
  • اضافه کردن دسته ­بندی، ‌برچسب زدن و توضیح درباره ویژگی محصولات
  • نشان دادن امکان قیمت­ گذاری و دادن امتیاز به اجناس
  • شخصی کردن موقعیت فروشگاه­تان
  • دخیره و فیلتر کردن کالاها
  • قابلیت اضافه کردن پلاگ این های بیشتر و دلخواه برای مدیریت بهتر
  • گرفتن گزارش روزانه از تمام فعالیت­های فروشگاه ­تان

 

روش استفاده ار ووکامرس

برای استفاده از ووکامرس ابتدا باید وردپرس را روی سیستم خود نصب کنید. سپس افزونه ووکامرس را دانلود کرده و به آن اضافه کنید. این کار مشابه نصب هر نرم­افزار و پلاگ­این آن است. البته شما باید هاست و دامنه خود را از قبل انتخاب و خریداری کرده باشید. بعد قالب دلخواهی که می­خواهید فروشگاه تان به آن شکل باشد انتخاب کنید و با اضافه کردن مابقی افزونه­ های مورد نیازتان، حالا شما یک فروشگاه اینترنتی دلخواه را مدیریت می­کنید.

روش استفاده ار ووکامرس
روش استفاده ار ووکامرس

شاید برایتان سوالی پیش بیاید که این برنامه با بانک­ های ایرانی و درگاه­ های پرداخت اینترنتی آن سازگار است که باید عرض کنیم. بله. کاملا. با تمام این امکانات اگر شما یک روز تصمیم به حذف فروشگاه اینترنتی­تان بگیرید،‌ این کار هم امکان­پذیر است اما باید از کد دستورهای خاصی استفاده کنید. همچنین مانند هر برنامه دیگری قابلیت به روزرسانی دارد.

تا اینجا متوجه شدیم که چطور می­تواینم فروشگاه اینترنتی­مان را بسازیم اما این پایان کار نیست. محصولات خود به خود به فروش نمی­رسند. شما باید کاری بکنید که محصولاتتان در موتور جستجو بالا بیاید و فروشتان را بالا ببرد. چگونه؟ سئوی سایت را رعایت کنید. بله! سئو به همان اندازه که در تولید محتوا مهم است،‌ برای سایت­های فروشگاهی هم مهم است.

اعمال سئو در سایت ­های فروشگاهی

راهکار اعمال سئو در سایت ­های فروشگاهی چندان هم پیچیده نیست. کافی­ست کلمات کلیدی را در عنوان، برچسب­ها و توضیحات محصول رعایت کنید. هم­چنین دسته­بندی محصولات داشته باشید. در صفحه فروش محصول به قاعده اطلاعات بگذارید. شلوغی و آشفتگی باعث عدم توجه مخاطب می­شود.

در نهایت اینکه به جزئیات توجه نشان دهید. به عنوان مثال آیکون خرید محصول را با شکل گرافیکی خوب (مثال: ک چرخ­دستی فروشگاهی) نشان دهید. حال باید منتظر فروش محصولاتتان از طریق سایت اینترنتی خود باشید اما یکی از مهم­ترین قسمت­ها صفحه تسویه حساب و پرداخت است. در ادامه به شخصی­سازی این صفحه می­پردازیم.

اعمال سئو در سایت ­های فروشگاهی
اعمال سئو در سایت ­های فروشگاهی

شخصی ­سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس

صفحه تسویه حساب، ‌همان صفحه ­ایست که مشتری با کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد آن می­شود. مشتری باید با یک صفحه بدون پیچیدگی روبه ­رو شود تا بتواند راحت پرداخت خود را انجام دهد. اگر نوشته یا آیکون­ های اضافه در صفحه باشد، او را گیج می­کند و ممکن است دفعه بعد از خرید از فروشگاه شما خودداری کند. برای طراحی خوب این صفحه باید به کمک افزونه­ هایی صفحه دلخواه خود را بسازید. این افزونه ­ها قابلیت این را دارند که شما بتوانید صفحه تسویه حسابتان را هم چند صفحه­ ای کنید. مثلا یک صفحه برای نوع پرداخت،‌ یک صفحه چگونگی حمل و نقل و …

این افزونه­ ها فروشی بوده و معمولا مبلغی را از شما دریافت می­کنند اما خدماتی که می­دهند، ‌طولانی مدت است. استفاده از این افزونه­ها شما را از کدنویسی و نیاز به تسلط کامل به برنامه­نویسی خلاص می­کند. شما با کمک صفحات گرافیکی زیبا می­توانید صفحه شخصی و دلخواه خود را بسازید.

 

نتیجه گیری

ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز اینترنتی­ست که در سال 2011 توسط شرکت ووتم (WooTheme) بر روی نرم­افزار ورد پرس (World Press) رونمایی شد. این افزونه به دلیل کارایی آسان،‌ اوپن سورس بودن و بهره­مند بودن از تمامی امکانات ووردپرس،‌ به سرعت مورد توجه قرار گرفت. تا جایی که حدود 40 درصد از فروشگاه­ های اینترنتی را در بر می­گیرد. روش کار با ای افزونه چندان سخت نیست و شما با خرید یک هاست و دامنه،‌ نصب برنامه ووردپرس و افزونه ووکامرس و ثبت عضویت در آن،‌می­توانید سایت فروشگاهی خود را بسازید.

اما نکته مهمی که باید رعایت کنید، رعایت سئوی سایت در فروش محصولات است که به اندازه رعایت این موضوع در تولید محتوا مهم است. برای شخصی­ سازی صفحات خود از جمله شخصی­سازی صفحه تسویه حساب،‌ با کمک افزونه­ هایی که می­توانید آنها را خریداری کرده و بر سایت­تان اعمال کنید، انجام دهید. این افزونه­ ها بدون نیاز به کدنویسی بوده و برای کاربران مبتدی هم که اطلاعات چندانی از برنامه­ نویسی ندارند، قابل استفاده است.

از اینکهتا پایان مقاله شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید