شتاب دهنده شریف

شتاب دهنده شریف

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

هر آنچه که باید در رابطه با شتاب دهنده شریف بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

شتاب دهنده چیست؟

ویژگی مشترک شتاب دهنده ها چیست؟

استارتاپ چیست؟

فرق بین شتاب دهنده و انکوباتور چیست؟شتاب دهنده ها و کارایی آن ها به چه شکل است؟

جوانب مثبت و منفی راه اندازی استارت آپ ها توسط شتابدهنده ها چیست؟

شتاب دهنده شریف چیست؟روند همکاری شتاب دهنده شریف با استارت آپ ها به چه شکل است؟

[/stextbox]

شتاب دهنده شریف
شتاب دهنده شریف

 

شتاب دهنده

در سال 2005 ، پل گراهام ، یک کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی ، اولین برنامه شتاب دهنده ، Y Combinator را تاسیس کرد. وی تصمیم گرفت مبلغ کمی از پول خود را در یک گروه از کارآفرینان فناوری سرمایه گذاری کند و از آنها به عنوان گروهی برای توسعه مفاهیم خود پشتیبانی کند.

قصد وی ایجاد سرمایه گذاری در یک گروه بود و اینکه بتواند در همان زمان خدمات پشتیبانی را به آنها ارائه دهد. این کار به این شکل بود که مانند یک سرمایه گذار فعالیت کرده و در هر شرکت با شرایط و مذاکرات جداگانه سرمایه گذاری کند و سپس از هر شرکت به صورت فردی حمایت کند.

از آن زمان ، مفهوم شتاب دهنده های راه اندازی شد و از ایالات متحده به اروپا گسترش یافته و به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. در مراکز آموزشی ، مطالعه بر روی موضوع شتاب دهنده ها نسبتاً جدید است و بنابراین فاقد مجموعه داده های بزرگ یا مطالعات طولی هستیم. این باعث می شود ارزیابی قطعی و رسیدن به یک تعریف واحد از شتاب دهنده دشوار باشد.

در حال حاضر مطالعه شتاب دهنده ها ، دانشگاهیان و سیاست گذاران به مبارزه با این فقدان داده یا شفافیت درباره شتاب دهنده می پردازند. این امر با سرعتی که شتابدهنده ها توسعه و تغییر داده اند ، مخالف است ، و اغلب تحقیقات و سیاست ها را پشت سر می گذارد.

شتاب دهنده
شتاب دهنده

مدت زمان

با این حال ، آنچه که در بحث شتاب دهنده ها ثابت مانده است این است که آنها برنامه هایی هستند که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت شرکت ها یا ایده های اولیه طراحی شده اند. به طور کلی ، شتاب دهنده یک برنامه مدت ثابت است که معمولاً از سه تا دوازده ماه به طول می انجامد. که ترکیبی از آموزش ، مربیگری و شبکه سازی را اغلب با سرمایه گذاری فراهم می کند. و با سایر اشکال سرمایه گذاری ، کمک های مالی یا انکوباتور متفاوت است.

ویژگی مشترک شتاب دهنده ها

علیرغم اینکه شتاب دهنده ها هنوز پدیده ای نسبتاً جدید و به سرعت در حال تغییر هستند ، اما دارای ویژگی های مشترک با یکدیگر هستند ، و تحقیقات در مورد شتاب دهنده ها ، سعی در شناسایی این ویژگی های متداول دارد.اولا ، شتاب دهنده ها انکوباتور نیستند. به طور خلاصه ، انکوباتور یک ساختمان است که اجاره یارانه ، خدمات پشتیبانی تجاری و سایر مزایا را برای مشاغل اولیه در اختیار شما قرار می دهد. منبع اصلی درآمد اجاره مستاجر آن است.

در حالی که یک شتاب دهنده یک برنامه است ، اما هر دو مورد روش هایی برای حمایت از مشاغل اولیه هستند.برای اینکه شرکتی را به عنوان شتاب دهنده واجد شرایط بدانیم ، باید شرکت مورد نظر تعدادی از ویژگی های زیر را داشته باشد:

1. یک برنامه با مدت ثابت ، با شروع و پایان مشخص شده

2. گروهی از استارتاپ ها یا شرکت کنندگان

3. گروه متنوعی از مربیان برای حمایت از استارتاپ ها

4- مربیگری برای انتقال دانش ضمنی

5- یک برنامه آموزشی برای انتقال دانش اکتسابی

6. یک فرآیند انتخاب به گونه ای که گروه به عنوان بهترین کلاس در نظر گرفته می شوند.عادلانه خواهد بود که بگوییم اگر شرکتی از این خصوصیات برخوردار نباشد ، احتمالاً شتاب دهنده نیست. دلایلی که این معیارها مهم هستند این است که شتاب دهنده ها باید برای همه افراد درگیر کارآیی داشته باشد و این دلیل بزرگی است که به نظر آنها مفید است.

ویژگی مشترک شتاب دهنده ها
ویژگی مشترک شتاب دهنده ها

استارتاپ

گروه های موجود در شتاب دهنده ها معمولاً از استارتاپ ها تشکیل شده اند و معمولاً شتاب دهنده ها به عنوان “شتاب دهنده راه اندازی” نامیده می شوند.اصطلاح استارتاپ به طور گسترده در بخش فناوری و نوآوری برای مراجعه به شرکت های مرحله اولیه استفاده می شود.

در حالی که SME ها در درجه اول با اندازه تعریف می شوند ،در حالی که استارتاپ ها با آرمان و رویکرد تعریف می شوند.تعریف کمیسیون اروپا از SME بر اساس مبلغ حساب و ترازنامه صورت می گیرد ، با آن که یک شرکت کوچک دارای شرکتی با کمتر از 50 کارمند و گردش مالی کمتر از 10 میلیون است.همچنین آنها به این نتیجه رسیدند  كه SME ها 99٪ از شركت ها در اتحادیه اروپا را نمایندگی می كنند.

در چارچوب این بحث در مورد شتاب دهنده ها ، “راه اندازی” برای هر شرکت یا نهاد در گروه برنامه های شتاب دهنده به عنوان یک برنامه کوتاه مدت استفاده می شود. توجه داشته یاشید که ، تمام شرکت ها یا افراد در یک برنامه شتاب دهنده و در واقع نوع راه اندازی آن ها همانطور که در بالا تعریف شد نیست.

برخی ممکن است افرادی با ایده های اولیه باشند ، برخی دیگر ممکن است دانشگاهیان یا شرکت های توسعه یافته تری باشند. آنچه که احتمالاً آنها مشترک هستند ، آرزوی رشد سریع و شتاب بیشتر است ، نه رشد ارگانیک در مدت زمان طولانی تر.

فرق بین شتاب دهنده و انکوباتور

استفاده گاه به گاه و نادرست از اصطلاحات شتاب دهنده می تواند باعث سردرگمی هنگام بحث در مورد تفاوت این دو موضوع شود ، زیرا آنها اغلب با استفاده متقابل توسط افرادی که تمایز بین آنها را نمی فهمند ، مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، تمایزها مشخص است.شتاب دهنده ها روند حمایت از یک شرکت در مراحل اولیه برای بهبود شانس آن ها برای بقا در یک تجارت پیشرفته تر است.

انکوباتور ساختمانی است که همراه با برخی از پشتیبانی ها ، یک فضا را به شرکت ها اجاره می دهد ، که اغلب شامل اجاره یارانه یا مشاوره شغلی است.شتاب دهنده یک رویکرد خاص برای ارائه سرعت پیشرفت یک فرآیند است و می تواند در مدت زمان کوتاهی اجرا شود.با این حال ، یک شتاب دهنده انکوباتور نیست: یک شتاب دهنده یک برنامه است که سرعت پیشرفت را در مدت زمان کوتاهی به ارمغان می آورد.

شتاب دهنده ها و کارایی آن ها

شتاب دهنده ها ، گروه های مختلف را در اطراف برنامه خود تشکیل می دهند و تعامل بین آنها را با روشی بسیار کارآمد تسهیل می کنند. در مرحله اول ، با اجرای یک پروسه درخواست و انتخاب آنها گروهی از افراد یا شرکتهای نوپا را تشکیل می دهند که در این زمینه بهترین هستند.

بنابراین ، فرایند انتخاب باید نتیجه یک فرآیند درخواست گسترده و باز و ارزیابی آزاد توسط افراد متخصص باشد. این کار بسیار مهم است زیرا کیفیت بالای درک شده این گروه به یک نکته اساسی در شتاب دهنده تبدیل می شود و سرمایه اجتماعی را برای کمک به شتاب دهنده در جذب مربیان ، سرمایه گذاران و دیگران تشکیل می دهد.

سایر مؤلفه هایی که اغلب صرفاً با شتابدهنده های راه اندازی در ارتباط هستند ، فرایندهای رقابتی ، سرمایه گذاری در ازای سهام و تحصیلات برای کل تیم است و فقط بنیانگذاری صرفا کفایت نمی کند.

 

جوانب مثبت و منفی راه اندازی استارت آپ ها توسط شتابدهنده ها

از مزایای پذیرش در یک شتاب دهنده سرمایه ، شبکه فوری مخاطبین ، دسترسی به مربیان ، برنامه نویسی آموزشی و شانس موفقیت بیشتر است. اما موفقیت بعد از اتمام همکاری با برنامه شتاب دهنده ها تضمین نمی شود

 شتاب دهنده شریف

شتاب دهنده شریف اولین برنامه ارائه شده برای نهاد های دانشگاهی و با هدف کمک به استارت آپ های دانشجویان و کارکنان دانشگاه شریف می باشد که در سال 1393 تاسیس شده است. هدف از تاسیس شتاب دهنده شریف، کمک به جذب ایده های دانشجویی، حمایت و سرعت بخشیدن به ایده ها، تامین نیازهای مالی، مشاوره و راهنمایی، دوره های آموزشی و .. است و روند کار با شتاب دهنده شریف به این شکل است که  پس از درخواست و پذیرش، استارت آپ های پذیرفته شده به مدت 6 ماه از خدمات  پشتیبانی شتاب دهنده شریف بهره می گیرند.

روند همکاری شتاب دهنده شریف با استارت آپ ها

شتابدهنده راه اندازی ، که گاهی اوقات به عنوان شتاب دهنده بذر خوانده می شود ، یک برنامه تجاری است که از طریق آموزش ، مربیگری و تأمین مالی از شرکت های رشد و توسعه یافته استفاده می کند. شرکتهای نوپا به طور معمول برای مدت زمان مشخص و به عنوان بخشی از گروهی از شرکتها وارد شتاب دهنده می شوند.

در حالی که برنامه های شتاب دهنده می توانند در تمام مراحل توسعه منابع سودمندی را در اختیار سازمانها قرار دهند ، بیشترین تمرکز بر روی آنهایی است که از قبل درآمد دارند.   شرکت های نوپا که می خواهند به یک شتاب دهنده بپیوندند ، یک برنامه ارائه می دهند و اغلب در دسته هایی که در طول سال تقسیم می شوند پذیرفته می شوند.

پس از پذیرش ، شتابدهنده راه اندازی منابع و خدماتی مانند ، ساعات مشاوره ، میزان سرمایه مذاکره شده و بعضاً فضای مشترک همکاری را ارائه می دهد. دوره های زمانی متوسط ​​حدود 4 الی 6 ماه است و در هر جایی حدود 3-8٪ مالکیت این استارتاپ را می طلبد. کمک یک شتاب دهنده با “فارغ التحصیلی” یا نمایش نسخه ی نمایشی پایان می یابد ، این زمانی است که قرار است استارتاپ ها کار خود را ارائه دهند و دیگر مستقل با شتاب دهنده ها عمل کنند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید