شارژ کپسول اکسیژن

شارژ کپسول اکسیژن

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به بررسی شارژ کپسول اکسیژن می پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

کپسول اکسیژن چیست؟

اجزای تشکیل دهنده کپسول اکسیژن کدام ها هستند؟

چگونه می توان از یک کپسول اکسیژن استفاده کرد؟

کپسول اکسیژن چه کاربرد هایی دارد؟

در نگهداری از کپسول اکسیژن کدام موارد را باید رعایت کنید؟

کپسول اکسیژن یک بار مصرف چیست؟

شارژ کپسول اکسیژن چگونه است؟

[/stextbox]

شارژ کپسول اکسیژن
شارژ کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن چیست؟

کپسول اکسیژن وسیله ای است برای انتقال اکسیژن به فردی که دچار کمبود اکسیژن، افرادی که دچار بیماری های قلبی و ریوی و غیره هستند استفاده می شود. به عبارت دیگر کپسول اکسیژن یک ابزار است برای انبار و ذخیره کردن اکسیژن در محفظه که در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد. کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات پزشکی می باشد که به شکل استوانه است و محتوی گاز اکسیژن است.

همان طور که گفته شد این دستگاه برای استفاده بیمارانی است که به بیماری های تنفسی_ ریوی و قلبی دچار هستند و از ان رنج می برند. کپسول های اکسیژن با حجم های متفاوتی می توانند تهیه شوند. می توانند 5 لیتری، 10 لیتری و غیره باشند. کپسول های اکسیژن را می توانید اجاره نیز بکنید. بسته به پارامتر های مختلفی که در تعیین هزینه ی خرید و اجاره ی کپسول موثر هستند می توانید به جای خرید کپسول ان را اجاره کنید.

کپسول اکسیژن حاوی گاز اکسیژن می باشد. گاز یکی از اصلی ترین گازهای تنفس انسان ها است. این گاز از جمله گازهای خطرناک و اشتعال پذیر می باشد. مهندسان پزشکی با بهره گیری از علوم مختلف حجم زیادی از این گاز را در محفظه ای متراکم می کنند تا بتوانند به صورت کنترل شده از ان برای کمک به تنفس بیماران استفاده کنند.

کپسول اکسیژن چیست؟
کپسول اکسیژن چیست؟

اجزای تشکیل دهنده کپسول اکسیژن کدام ها هستند؟

کپسول اکسیژن کمکی است به بهبود تنفس برای افرادی که به شکلی نمی توانند تنفس راحتی داشته باشند از بیمارید گرفته تا تنها رفع خستگی. در این قسمت می خواهیم بداینم یک کپسول اکسیژن از چه اجزایی تشکیل شده است و هر یک اجزا چه نقشی در فعالیت و نحوه استفاده از این کپسول دارند. در ادامه بخش ها و اجزا کپسول اکسیژن را توضیح خواهیم داد.

  • کپسول اکسیژن: کسپول یک مخزن یا محفظه ای به شکل استوانه است که درون ان اکسیژن وجود دارد.
  • مانومتر: این بخش شامل فشارسنج، جریان سنج، شیشه ی محتوی اب مقطر، پیچ کنترل و شیر تنظیم کننده خودکار می باشد.

فشارسنج قسمتی است که فشار گاز درون کپسول را نشان می دهد. جریان سنج نیز مقدار اکسیژنی که بر حسب لیتر در دقیقه مصرف شده است را نشان می دهد. شیر تنظیم کننده خودکار فشار گاز درون کپسول اکسیژن را قبل از ان که به مانومتر برسد کاهش می دهد. شیشه ی محتوی اب مقطر نیز وظیفه ی مرطوب نگه داشتن اکسیژن را برعهده دارد. و نهایتا پیچ کنترل میزان اکسیژن را تنظیم می کند.

لوازم جانبی کپسول اکسیژن نیز شامل لیوان مرطوب کننده، وسایل اکسیژن رسانی به بیمار، نازل کانولا، فیلتر، ماسک، کابل برق، ستون های زئولیت و باطری اضافه می باشد.

چگونه می توان از یک کپسول اکسیژن استفاده کرد؟

استفاده از یک کپسول اکسیژن مراحل زیر را دارد:

  • اتصال دستگاه به برق
  • ورود هوای محیط به دستگاه
  • جذب نیتروژن و هم چنین ناخالصی های هوا توسط سنگ زئولید و صافی
  • تنظیم میزان اکسیژن خروجی از دستگاه
  • استفاده از ماسک دستگاه و تنفس با ان
چگونه می توان از یک کپسول اکسیژن استفاده کرد؟
چگونه می توان از یک کپسول اکسیژن استفاده کرد؟

کپسول اکسیژن چه کاربرد هایی دارد؟

کپسول اکسیژن کاربرد های مختلفی دارد و بسته به این که کدم نوع از ان را مورد استفاده قرار می دهید می توانید از مزایای ان بهره مند شوید. در ادامه تعدادی از کاربردهای کپسول اکسیزن را نام می بریم. از ان در فرایند های صنعتی مانند ساخت فولاد و مونل متال استفاده می شود. از کپسول اکسیژن در تجهیزات جوشکاری، شیشه کاری و هم چنین برش کاری استفاده می شود.

کاربردهای پزشکی و خانگی برای کمک و بهبود تنفس از دیگر کاربردهای ان است. کمک های اولیه، بهبود تنفس در ارتفاعات بالا، استفاده در کارهای دریایی که نیاز به حضور در عمق های متفاوت در اب دریا ها می باشد و غیره.

در نگهداری از کپسول اکسیژن کدام موارد را باید رعایت کنید؟

نگهداری از کپسول اکسیژن بسیار مهم است. در نگهداری از ان موارد زیر را مد نظر داشته و رعایت کنید.

  • توجه داشته باشید که کپسول اکسیژن دور از نور مستقیم افتاب قرار گیرد.
  • کپسول را دور از حرارت نگه دارید.
  • دقت کنید که کپسول همیشه پر و اماده استفاده باشد تا در صورت نیاز به مشکل بر نخورید.
  • بریا جا به جایی کپسول از پایه های چرخ دار استفاده کنید.
  • برای تعویض ان از اچار مخصوص کمک بگیرید.

کپسول اکسیژن یک بار مصرف چیست؟

حال می خواهیم به معرفی کپسول اکسیژن یک بار مصرف بپردازیم. کپسول اکسیژن یک بار مصرف همان طور که از نامش پیدا است کپسولی است که تنها یک بار می توان از ان استفاده کرد و در صورت تمام شدن گاز اکسیژن دروند محفظه ان دیگر امکان شارژ مجدد کپسول وجود نخواهد داشت. این کپلو ها حجم کمی دارند و از دیگر مشخصه های ان ها می توان به سبکی ان اشاره کرد.

از کپسول های اکسیژن یک بار مصرف به دلیل کوچک و سبک بودن ان ها می توان در ماشین استفاده کرد و یا در مکان های ضروری یا مواردی که نیاز باشد ان ها را به همراه داشت و برای رفع خستگی ، تنگی تنفس و غیره از ان ها استفاده کرد.

شارژ کپسول اکسیژن چگونه است؟

کپسول های اکسیژن حاوی گاز اکسیژن هستند. در صورت استفاده و اتمام گاز درون کپسول ها و سیلندر ها نیاز به دوباره شارژ کردن و پر شدن این کپسول ها می باشد. پیش از ان که بخواهیم نحوه ی شارژ کپسول اکسیژن را یاد بگیریم باید با نوع کپسول، خصوصیات و ویژگی های ان و نحوه ی عملکرد دستگاه تنفسی اشنا شویم.

شارژ این دستگاه باید تحت نظر ناظر و فرد حرفه ای در این کار و با در نظر گرفتن تمام نکات ایمنی صورت گیرد. نکته ی قابل توجه در این کار رعایت همه ی نکات ایمنی می باشد چرا که رعایت نکردن یک نکته کوچک ممکن است سبب انفجار کپسول شود.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید