سئو سایت معماری

سئو سایت معماری

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در شرایط کنونی بازار رقابتی ساخت و ساز، سئو سایت معماری می تواند برگ برنده ای برای شرکت های فعال در این زمینه باشد. شرکت های معماری که سایت های تخصصی در رابطه با حرفه خود دارند بخشی از بازاریابی را از طریق بازدید سایت های به دست می آورند.

سئو سایت معماری
سئو سایت معماری

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند و سئو سایت معماری هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

بارگذاری سوابق کاری و پروژه های اجرا شده هر شرکت در سایت می تواند عامل خوبی برای قانع کردن مشتریان باشد. با کمک سئو، صفحات وب سایت شما در جستجوی گوگل زودتر به نمایش گذاشته شده و بازدید های بیشتری برایتان در پی خواهد داشت.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به بررسی عوامل موثر در سئو سایت معماری پرداخته و در همین راستا به پرسش های زیر پاسخ می دهیم:

  1. چرا به سئو برای سایت معماری احتیاج داریم؟
  2. چه ترفندهایی را می توان برای سئو سایت معماری به کار بست؟
  3. کلمات کلیدی موثر در موفقیت سئو سایت معماری را چگونه انتخاب کنیم؟

[/stextbox]

 

چرا به سئو برای سایت معماری احتیاج داریم؟

تصور کنید عبارت معماری منظر را در گوگل (قوی ترین موتور جستجوی شبکه اینترنت تا زمان حاضر) جستجو کرده اید. نتیجه جستجو به صورت لینک هایی از سایت های مختلف در چندین صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد.

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که گوگل یا دیگر موتورهای جستجو این نتایج را به چه ترتیبی نمایش می دهند؟ چرا سایت برخی شرکت ها یا موسسات در اول لیست نمایش داده می شوند؟ آیا از مزایای قرارگیری در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل اطلاعی دارید؟ برای آشنایی بیشتر با مزایای سئو سایت معماری بهتر است با یک توضیح مختصر در مورد سئو شروع کنیم.

چرا به سئو برای سایت معماری احتیاج داریم؟
چرا به سئو برای سایت معماری احتیاج داریم؟

سئو چیست

سئو (SEO) یک واژه اختصاری برای عبارت Search Engine Optimization بوده که معادل فارسی آن برابر با “بهینه سازی موتور های جستجو” است. به بیان ساده تر می توان گفت سئو، ترفندی است که به وسیله آن یک وب سایت می تواند در صفحات آغازین لیست نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود.

بنابر نتایج تحقیقات متخصصان سئو، بیش از 55 درصد از کاربران اینترنت، بر روی سه نتیجه اول جستجوی گوگل و بیش از 30 درصد آن ها بر اولین نتیجه کلیک می کنند. این کلیک ها می تواند فرصت های اقتصادی بی شماری را برای شما به ارمغان بیاورد.

سئو چیست
سئو چیست

وظیفه اصلی گوگل، طبقه بندی اطلاعات در شبکه جهانی اینترنت و ایجاد دسترسی موثر به آن است. این کار به وسیله ربات هایی انجام می شود که صفحات اینترنت را برای یافتن کلمات کلیدی جستجو می کند. پس از پیدا کردن عبارات کلیدی، آن ها را در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو یا Search Engine Result Page) به نمایش می گذارد. اولویت نمایش در این صفحات به ترتیب میزان ارتباط هر سایت با عبارت جستجو شده است. پس بهترین بهینه سازی و مرتبط ترین محتوا می تواند بیشترین رتبه را به دست آورد.

کاربرد سئو برای سایت ها، بهینه سازی و ارتقای رتبه در موتورهای جستجو است.

با استفاده از بهینه سازی سایت می توانید بازدید بیشتری داشته باشید و بازدید بیشتر به معنی درآمد بیشتر است. بسیاری از شرکت های معماری یا حتی طراحان فریلنسر که برای کسب و کار خود در شبکه اینترنت بازاریابی می کنند، می توانند از مزایای سودآور سئو بهره مند شوند.

برای سئو سایت معماری باید بدانید که اساس جستجوی گوگل بر پایه کلیدواژه ها است. کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز از عباراتی حاوی کلمات کلیدی استفاده می کنند. در صورتی که وب سایت شما بتواند از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده کند، کاربران بیشتری سایت شما را می بینند.

برای مثال شخصی که قصد گذراندن دوره آموزشی نرم افزار اتوکد را دارد، احتمالا در گوگل این عبارت را سرچ می کند: کلاس اتوکد در تهران. در صورتی که شما در تهران نرم افزارهای معماری را آموزش می دهید، در محتوای معرفی برنامه دوره های آموزشی خود در سایت باید از کلید واژه هایی نظیر کلاس، آموزش، اتوکد، معماری و تهران استفاه کنید تا در این جستجوها رتبه بالاتری به دست بیاورید.

چه ترفندهایی را می توان برای سئو سایت معماری به کار بست؟

اولین گام برای موفقیت هر سایت، کیفیت محتوای متنی و غیر متنی است. برای این کار کافی است از یک تولید کننده محتوای حرفه کمک بخواهید. البته برای داشتن یک سایت خوب در زمینه معماری نکات بسیاری وجود دارد، اما در این مقاله ما به گام دوم یعنی جلب مخاطبان از طریق سئو سایت معماری می پردازیم.

بعد از توضیح سئو و کاربردهایش، وقت آن است که یادگیری نحوه اجرای آن را آغاز کنید. در صورتی که مایلید پروژه ها و مطالب تخصصی سایت معماری شما بیشترین بازدید کننده را داشته باشد، باید از اصول سئو که در ادامه مطلب ارائه می دهیم استفاده کنید.

چه ترفندهایی را می توان برای سئو سایت معماری به کار بست؟
چه ترفندهایی را می توان برای سئو سایت معماری به کار بست؟

عنوان (هدینگ):

برای هر صفحه یک عنوان مناسب تهیه کنید. عنوان شما قرار است بازید کننده را برای خواندن ادامه محتوا قانع کند. متن  عنوان صفحه باید علاوه بر جذابیت، حاوی کلمات کلیدی نیز باشد.کلیدواژه های موجود در عنوان ها نقش موثری در نمایش صفحات در لیست نتایج موتورهای جستجو دارند.

عنوان دوم:

سعی کنید در هر متن یک یا چند عنوان درجه دو نیز داشته باشید و در آن ها از کلیدواژه هایتان استفاده کنید. هدینگ دوم باید با فونت کوچکتر از عنوان اصلی نوشته شود.

متن و توضیحات:

فراموش نکنید که اکثر کاربران به جستجو با عبارات نوشتاری تمایل بیشتری دارند. از آن جا که جستجوی تصاویر هم با عبارت متنی صورت می گیرد، ارائه توضیحات متنی مرتبط با هر عکس را فراموش نکنید. برای هر صفحه محتوایی مفید و کاربردی بنویسید.

این محتوا می تواند در مورد خدمات معماری شما، اخبار تازه یا مبانی نظری این رشته و یا شرح پروژه های اجرا شده توسط شرکت تان باشد. سعی کنید محتوای متنی با کیفیتی برای سایت تولید کنید.

از کپی و تکرار مطالب دیگران بپرهیزید. مطالب باید به زبان ساده و گویا باشد. مطمئن باشید حتی بهترین سئو هم نمی تواند محتوای بی کیفیت را به جای خوبی برساند. به لحاظ طولانی بودن، استاندارد کلی به این صورت است که متن هر پست باید حداقل 350 کلمه باشد.

متن هر صفحه باید شامل کلیدواژه مرتبط با آن باشد. از استفاده از کلیدواژه های متعدد و بی ربط بپرهیزید زیرا در این صورت گوگل نمی تواند واژه اصلی را تشخیص دهد. ارزش متن ها بیشتر برای جلب توجه مخاطبین است و از نظر تاثیر در جستجو به اندازه استفاده از کلیدواژه اهمیت ندارد.

به روز بودن سایت:

سعی کنید هر چند روز یک بار با انتشار مطالب جدید سایت خود را آپدیت کنید. گوگل سایت هایی را که به طور مداوم محتوا می گذارند، بیشتر در لیست جستجو نمایش می دهد. البته این بدان معنا نیست که اجازه دهید کمیت بر کیفیت محتوای شما تاثیر بگذارد.

اما در هر صورت آپدیت کردن مداوم یک سایت با بارگذاری هر پروژه بعد از پایان آن، بسیار موثرتر از این است که بخواهید تمام پروژه های خود را در یک یا دو نوبت در سال آپلود کنید. این کار علاوه بر افزایش ترافیک صفحات شما، باعث ایجاد حس پویایی شده و ارتباط مخاطبین با سایت را تقویت می کند.

استفاده از کلمات کلیدی یا کلیدواژه ها:

کلمات کلیدی به گوگل کمک می کند تا میزان ارتباط مطالب شما را با عباراتی که مردم جستجو می کنند تشخیص دهند. برای مثال اگر شما در زمینه ساخت مجتمع های تجاری فعالیت دارید و توضیحات پروژه شما کلماتی نظیر طراحی مجتمع تجاری، معماری مراکز خرید، معماری فضاهای تجاری اداری و مانند این ها باشد، احتمال نمایش صفحه شما برای جستجوی این عبارات بسیار بیشتر از جستجوهای دیگر است.

چهار یا پنج کلیدواژه را در محتوای متنی توضیحات پروژه ها استفاده کنید. این کلمات باید مرتبط با تخصص شما و عباراتی باشد که احتمال می دهید کارفرماها آن را در گوگل جستجو می کنند. سعی کنید محتوای جمله را در سطر بعدی با کلمات متفاوتی تکرار کنید.

موقعیت مکانی:

حتما موقعیت مکانی پروژه ها را اعم از شهر، کشور و استان در محتوای متنی استفاده کنید. به این ترتیب در صورتی که عباراتی با محوریت موقعیت مکانی مورد جستجو قرار گیرد، صفحات شما نیز در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. در مورد بسیاری از موضوعات اسم شهرها می تواند جز کلمات کلیدی باشد.

لینک ساختن:

این کار به این معنا است که لینک صفحات شما در دیگر سایت ها قرار داده شود به این ترتیب با کلیک بر روی آن لینک در صفحه میزبان، صفحه شما باز خواهد شد. در صورتی که وب سایت شما محتوای با کیفیتی داشته باشد، به خودی خود دیگر وب سایت ها از لینک های شما استفاده خواهند کرد. اما راه هایی برای افزایش این اتفاق نیز وجود دارد:

حساب کاربری شبکه های مجازی:

با ساختن حساب کاربری در شبکه هایی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و امثال این ها می توانید لینک وب سایت تان را در این پروفایل ها قرار داده و مطالبتان را به اشتراک بگذارید.

پروفایل های معماری:

با ساختن پروفایل در سایت های معتبر معماری و کپی لینک وب سایت خودتان در این پروفایل ها.

همکاری های مشترک:

هر زمان که با دیگر شرکت ها پروژه مشترکی انجام دادید یا برنده جوایز معماری شدید یا به هر دلیل قرار شد نام شما و شرکت تان در وب سایت های دیگر قرار گیرد از سایت میزبان درخواست کنید لینک وب سایت شما را در متن قرار دهد.

استفاده از ابزارهای سنجش در سئو:

تعدادی ابزار برنامه به صورت رایگان یا غیر رایگان وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان میزان موفقیت یک وب سایت در فرآیند سئو را بررسی کرد. دو تا از این ابزارهای رایگان را در ادامه معرفی می کنیم:

Google Analytics:

این ابزار به شما کمک می کند بفهمید وب سایت تان چند بازدید کننده داشته، این بازدیدکنندگان از کدام صفحاتتان دیدن کرده و چگونه به لینک شما دسترسی پیدا کرده اند.

Google Analytics:
Google Analytics:

Google Webmaster Tools:

با استفاده از این ابزار مشخص می شود که کدام کلیدواژه ها به سئوی وب سایت شما کمک بیشتری کرده و صفحات آن در کدام جستجوها نمایش داده شده است.

Google Webmaster Tools:
Google Webmaster Tools:

Google insights:

با استفاده از این ابزار می توانید مشاهده کنید که کاربران اینترنت چه عبارت هایی را بیشتر جستجو می کنند. این ابزار همچنین این امکان را دارد که عبارات جستجو شده را بر حسب تفکیک منطقه ای مشاهده کنید.

به عبارت دیگر می توانید بفهمید در موقعیت جغرافیایی خاصی کاربران چقدر کلمات کلیدی شما را جستجو می کنند. با این روش می توانید پرکاربردترین کلمات کلیدی را شناخته و از آن ها برای سئو سایت معماری استفاده کنید.

 

کلمات کلیدی موثر در موفقیت سئو سایت معماری را چگونه انتخاب کنیم؟

روش استفاده از کلمات کلیدی به این صورت است که هر کلمه یا عبارت کلیدی باید سه یا چهار بار در هر 100 کلمه از محتوای متنی تکرار شود. اگر کلیدواژه ها را بیشتر از این میزان استفاده کنید تاثیر عکس داشته و رتبه سایت را در جستجو پایین می آورد. به این کار اشباع کلیدواژه می گویند و گوگل از آن بر علیه سایت ها استفاده می کند.

برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو سایت معماری باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. باید از کلماتی استفاده کنید که مشتری ساز باشند. برای مثال ممکن است فکر کنید طراحی داخلی کلمه مناسبی است. اما اکثر کاربرانی که این عبارت را جستجو می کنند مشتری نیستند و صرفا به دنبال یافتن اطلاعاتی در مورد آموزش یا مبانی نظری این رشته هستند. اما کسانی که عباراتی مانند شرکت های طراحی داخلی، یا اجرای طراحی داخلی را جستجو می کنند احتمالا بیشتر از گروه اول مشتری هستند.

بنابراین هر کلیدواژه ای منجر به فروش نمی شود. اجازه دهید یک مثال خوب دیگر در این رابطه بیان کنیم. فرض کنید شما قصد دارید پکیج آموزشی نرم افزارهای معماری را در اینترنت بفروشید. در این صورت احتمالا استفاده از عبارات پکیج تری دی مکس یا پکیج آموزشی معماری می تواند موثرتر از عباراتی نظیر نرم افزار تری دی مکس یا آموزش نرم افزارهای معماری عمل کند.

یکی از نیازهای اصلی بازاریابی شرکت های معماری در دنیای امروز، بهره مندی از سئو (SEO) است. سئو تکنیکی است که برای بهینه سازی وب سایت ها در موتورهای جستجو به کار می رود. برای برخورداری از سئو در سایت های معماری باید علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، از کلمات و عبارات کلیدی موثر و مرتبط با خدمات معماری خود استفاده کنید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید