سئو سایت در قم

سئو سایت در قم

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله سعی در بررسی موضو سئو سایت قم داریم امید بر آن است که در پایان این مقاله و آشنایی با مفهوم سئو و چگونگی عملکرد آن، به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید، پاسخ داده شود.

سئو سایت در قم
سئو سایت در قم

عزیزانی که در شهر قم هستید و نیازمند سئو سایت هستید می توانید روی تیم هشت که تجربه کافی را در این زمینه دارد حساب کنید برای مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

سئو چیست؟

چگونگی پیدایش سئو به چه شکلی بود؟

پایه و اصول عملکرد موتورهای جستجو چه هستند؟

سئو بر چه اصولی پایدار است؟

استراتژی های در دسترس چه نقشی بر فرآیند و اصول سئو دارند؟

اهداف سئو چیست؟

دلیل اهمیت سئو در چه چیزی است؟

مهم ترین الگوریتم های گوگل برای سئو چه هستند؟

[/stextbox]

 

 

سئو چیست؟

در ابتدا می خواهیم نگاهی داشته باشیم به مفهوم واژه سئو. در اصطلاح سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. در واقع سئو را می توان یک تکنیک در جهت افزایش کیفیت ترافیک وب سایت ها با بهره گیری از روش هایی که نمایش وب سایت شما را در زمان جستجو طبیعی نشان دهد. در واقع سئو روشی برای دستکاری کردن موتورهای جستجو است که وب سایت مورد نظر شما از ارزش و اهمیت بالا تری برخوردار شود.

فرایند سئو به سادگی که در گفتار بیان می شود، نیست بلکه باید از دانش و اطلاعات کافی در زمینه ی پیاده سازی و عملکرد آن برخوردار باشید چرا که با پیشرفت تکنولوژی، موتورهای جستجو معیارها و الگوریتم هایی که برای سنجش و رتبه بندی مد نظر دارند، تغییر می دهند و این تغیرات آن ها را غیر قابل پیش بینی تر می کند به همین دلیل متخصصین در زمینه سئو باید اطلاعات خود را همیشه آپدیت کنند. قبل از اینکه بیشتر به موضوع سئو مکانیزم فرآیند آن بپردازیم بهتر است با آغاز کار سئو در دنیای مجازی آشنا شویم.

سئو چیست؟
سئو چیست؟

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

 چگونگی پیدایش سئو به چه شکلی بود؟

پیدایش سئو در ابتدا مشروط بر به وجود آمدن موتور های جستجو بوده است. در اواخر قرن بیستم  موتور های جستجو پدید آمدند و کار خود را به طور رسمی در سال 1990 شروع کردند. یاهو، آلتا ویستا و اینفوسیک از محبوب ترین و در دسترس ترین موتور های جستجو بودند.

با رشد بی وقفه اینترنت( که همین لحظه هم در حال پیشرفت است) موتورهای جستجو گر با ظاهر جدید و همراه با معیار های پیچیده تری در دنیای مجازی پدیدار شدند. تفاوت فاحشی که نسبت به قبل در الگوریتم های آن ها به وجود آمده بود اهمیت خاص به کلمات کلیدی در وب سایت ها بود، سئو در این جا وارد عمل شد.

با وجود اهمیتی که وب سایت ها در رتبه بندی های موتورهای جستجو داشتند متخصصین و مهندسی به دنبال راهی برای برای دور زدن این الگوریتم ها و تاثیر پذیری موتورهای جستجو بودند.

 چگونگی پیدایش سئو به چه شکلی بود؟
چگونگی پیدایش سئو به چه شکلی بود؟

این راه ها گاهی برخلاف اصول اخلاقی صورت می گرفت تا جایی که نیویورک تایمز در سال 96 مقاله ای به این موضوع اختصاص داد” برخی متخصصین برای حضور در صدر جدول نتایح جستجو از روش های غیر اخلاقی استفاده می کنند و با استفاده از کلمات کلیدی ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده اند نتایج موتور های جستجو را به نفع خود تغییر می دهند

چرا که در هنگام شمارش کلمات کلیدی موتورها به سادگی فریب تراکم این کلمات را می خورند و در این صورت به راحتی جایگاه  بهتری را به خود اختصاص می دهند”. این روش تا زمانی که الگوریتم ها پیچیده تر نشده بودند یک روش تضمینی بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع الگوریتم های گوگل بیشتر آشنا شوید.

 

پایه و اصول عملکرد موتورهای جستجو چه هستند؟

به زبان ساده این موتور های جستجو شبیه به مراکز تلفن خانه ها هستند. در میان هزاران محتوا، بر حسب مقایسه فاکتورهای مشخص که در دسترس سایت ها است و محتوایی که درصدد شباهت بیشتری به محتوای مورد جستجو دارد، برای پاسخگویی سعی دارد بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار دهد.

عملکرد موتور ها در ظاهر ساده می باشد اما به یاد داشته باشید که این کاوش در میان میلیاردها کلمه و به کمک فهرست بندی های انجام شده صورت می پذیرد و سپس با استفاده از فرایند رتبه بندی آن را با نظم خاصی در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

سئو بر چه اصولی پایدار است؟

با پیشرفت سئو سایت و همگام بودن با استراتژی های موجود بهتر است با اصول مدرن سئو نیز آشنا شوید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که سئو در برخی مواقع ممکن است یه فریب باشد به این صورت که ممکن است فردی سایتی با محتوا قوی بهینه سازی کرده باشد اما رتبه ی قابل انتظار از طرف موتور جستجو به او اختصاص داده نشود در این حالت صاحبان سایت گاها از سئو وبسایت خود دست میکشند و این باعث شکست سئو در ابتدای راه می شود.

بهر حال لازم به ذکر است که بدانید گاهی بهینه سازی یک سایت جهت قرار گیری در رتبه های برتری از موتور های جستجو نیازمند صبر می باشد چرا که ممکن است این فرایند ماه ها یا سالها طول بکشد. برای در ک بهت این مفهوم دو اصل اساسی  سئو سایت را به زبانی ساده در اختیار شما قرار می دهیم.

اصل اول: برای چه کسی محتوا تولید می کنید؟

یکی از موارد مهمی که در هنگام سئو سایت باید در نظر داشته باشید، هدف مشتریان از تولید محتوا چه چیزی است؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می کند که نیاز اصلی مشتریان خود را شناسایی کنید و بر حسب آن به دنبال تولید محتوا مورد نیاز کاربران بپردازید.

 اصل دوم: تشخیص نیاز کاربران

بعد از تشخیص و درک نیاز مشتریان در مرحله ی دوم از خود بپرسید که کاربران سایت به دنبال چه مطالبی در این سایت هستند؟ برای انجام این کار باید به شناخت کلمات کلیدی و تحقیق در باره ی آن ها بپردازید در واقع پس از شناخت کلمات کلیدی می توانید به اطلاعات مناسبی در جهت نیاز کاربران و هدف آن ها از سرچ کردن این موضوعات در موتورهای جستجو دست یابید.

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

استراتژی های در دسترس چه نقشی بر فرآیند و اصول سئو دارند؟

مهندسین برای انجام سئو باید اصولی را که قبل تر برایتان ذکر کردیم رعایت کنند. این افراد در انجام تکنیک های سئو به سه گروه تقسیم میشوند. با ماه همراه باشید تا در ادامه به عملکرد این سه گروه بپردازیم.

-سئو کلاه سفید

همانطور که قبلا بیان کردیم برخی از افراد از روش های غیر اخلاقی در جهت کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو استفاده می کنند. سئو کلاه سفید ها جزو این دسته از افراد نیستند چرا که از روش های مورد تایید بهره میگیرند. در واقع سئو کلاه سفید با بهره گیری از راهکارهای مجاز و قانونی  محتوایی تولید می کنند که کلید واژه اصلی آن مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرد و به رتبه های ابتدایی دست پیدا کنند.

برخی از تکنیک های مورد استفاده کلاه سفید ها عبارتند از:

*عمل کردن در راستای قوانین گوگل

*بهبود بخشیدن به محتوای تولید شده در جهت رفع نیاز کاربران و نه موتور های جستجو

*بهره گیری از روش های اخلاقی در جهت تولید محتوایی ارزشمند

*ساخت صفحاتی در وب که جایگاه برتر شما را نسبت به رقبا به درستی بیان کند

*از متا تگ های درست و واقعی استفاده می کنند

*سایت مورد نظر برای کاربر به سادگی دردسترس می باشد

 

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

-سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری راهی میان کلاه سفید و کلاه سیاه نیست بلکه روشی تلفیقی از آن دو می باشد. سئو کلاه خاکستری بیشتر با استفاده از راهکارهای سئو کلاه سفید، فرایند سئو را انجام می دهد ولی برای سرعت بخشیدن به فرآیند، از روشهای سئو کلاه سیاه به شکل محدود اما زمانبندی شده و با دقت استفاده می کند.

-سئو کلاه خاکستری
-سئو کلاه خاکستری

-سئو کلاه سیاه

در نقطه مقابل کلاه سیاه ها هستند، که برخلاف قوانین و در راستای اصول غیر اخلاقی عمل می کنند. آن ها با استفاده از نقاط ضعف الگوریتم های موجود نتایج ایده آل و دلخواهی را در اختیار شما قرار می دهند. تکنیک های مورد استفاده کلاه سیاه به شرح زیر می باشند.

*تمرکز بر روی نقاط ظعف موجود در الگوریتم ها برای رد قوانین گوگل

*ورود غیر مجاز به سایت های دیگر

*فریب کاربران در نشان دادن جایگاه غیر واقعی صفحات مورد نظر

*استفاده از تکنیک های مختلف برای فریب کاربران

-سئو کلاه سیاه
-سئو کلاه سیاه

اهداف سئو چیست؟

هدف اصلی سئو ایجاد بهترین جایگاه در رتبه بندی موتورهای جستجو همچنین ایجاد ارتباط میان صفحات موجود و کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران است. موتورهای جستجو در صورت نمایش صفحات بیشتری در نتیجه جستجو، قابل اعتماد تر به نظر می رسند چرا که  برحسب الگوریتم های آن صفحات بیشتری در دسترس کاربران قرار می گیرد. در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه با اهداف سئو به طور مختصر آشنا شویم.

اهداف سئو چیست؟
اهداف سئو چیست؟

-ترافیک خام

هزاران سایت در دنیای وب وجود دارد که از این ترافیک برای ارائه تبلیغات استفاده می کنند و مستقیماً از ترافیک ارسال شده از طرف موتورها سود می برند: از بنر تبلیغاتی گرفته تا خدمات متنی.

  • -کسب درآمد در سئو

باید گفت که کسب در آمد از طریق سئو یکی از اهداف آن محسوب می شود و تنها زمانی می توان به این مقوله فکر کرد که بدون ایجاد کمترین هزینه برای سایت، تعداد کاربران سایت را افزایش داد. برای انجام این کار تنها لازم است کمی صبور باشید زیرا این اتفاق فقط با تولید محتوای مناسب و تبلیغات زیاد رخ می دهد.

  • -سئو برای برند سازی

یکی از روش های برند سازی، استفاده از از وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، گروه ها و دیگر برنامه است که می توان از برندهای دیگر برای برند سازی استفاده کرد. چرا که برحسب تجارب کسب شده مرور یک برند در تعداد دفعات بالا باعث حک شدن در ذهن می باشد.

-استفاده از سئو برای به شهرت رسیدن

یکی از مهم ترین و چالش بر انگیزترین اهداف سئو کسب شهرت برای مشاغل است که می توان با استفاده از این فناوری آن را انجام داد. به همین دلیل یکی از مشتریان اصلی سئو گروه پزشکان هستند آنها می دانند که با بهینه سازی خویش و کسب و کار خود باعث درآمدزایی می شوند.

دلیل اهمیت سئو در چه چیزی است؟

امروزه برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک مربوط به سایت مورد نظر، راه های زیادی از جمله: تبلیغات مجازی، شبکه های اجتماعی و. . . وجود دارد اما همانطور که بیان شد منبع اصلی ترافیک های سایت ها موتور های جستجو می باشند. سئو می تواند یکی دیگر از این روش ها باشد به بیان دیگر سئو یک نوع بازاریابی مجازی است که در صورت استفاده بهینه از آن می توان از تاثیرات مفید آن در دراز مدت بهره برد.

دلیل اهمیت سئو در چه چیزی است؟
دلیل اهمیت سئو در چه چیزی است؟

در صورتی که محتوای سایت شما باید در رتبه های نخست موتورهای جستجو قرار بگیرد، ترافیک به دست آمده در بلند مدت افزایش پیدا خواهد کرد این در حالی است که دیگر تبلیغات محدود و مشروط بر صرف هزینه ها هستند. ایجاد محتوا قوی و بهبود وب سایت ها می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و باعث به وجود آمدن فهرست مناسبی از مطالب و محتویات سایت، در نتیجه پاسخگویی بهتر می شود.

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

مهم ترین الگوریتم های گوگل برای سئو چه هستند؟

وجود قانون در همه جا باعث جلوگیری از هرج و مرج می شود. با توجه به این مطلب وجود الگوریتم های متنوع گوگل در جهت بررسی محتوای سایت و لینک های ساخته شده باعث رتبه بندی های نهایی می شود، همچنین از ورود سایت های بی کیفیت که تنها با هدف رفع نیازهای شخصی پا به دنیای مجازی گذاشته اند، جلوگیری می کند. الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار جزء اولین الگوریتم ها برای جلوگیری از هرزنامه های ارسالی توسط سایت های اسپم بودند.

این نوع الگوریتم ها با اهداف ساخت محتوای پرمعنا در راستای رفع نیاز کاربران ایجاد شده اند. این اهداف به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

*انتخاب پایین ترین سطح رتبه برای سایت های اسپم

*افزایش رتبه سایت های پرکاربرد

مدت زمان زیادی صرف به ثمر رسیدن این اهداف شد تا سایت ها برحسب محتوا رتبه بندی شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چندی از این الگوریتم ها آشنا شوید.

*الگوریتم رنک برین:

بهینه سازی نتایج به دست آمده در راستای نیاز کاربران از مهم ترین اهداف این الگوریتم است. رنک برین عملکردی شبیه به الگوریتم مرغ مگس خوار( که در ادامه در رابطه با آن توضیح داده خواهد شد) دارد اما کمی پیچیده تر.

این الگوریتم تمامی کلمات سرچ شده را تفسیر کرده و بر حسب فاکتورهای گوگل (به نقل از گوگل 200فاکتور) سایت های منطبق را رتبه بندی میکند و در اختیار کاربر قرار می دهد. به عنوان مثال اگر شما به دنبال بهترین غذا خوری در شهر خود هستید کافی است همین عنوان را در موتورجستجو گوگل سرچ کنید.

 

*الگوریتم برت:

این الگوریتم در تشخیص نکات ریز از زبان محاوره ای به موتورهای جستجو کمک می کند. این الگوریتم به عنوان مکمل رنک برین ، نتایج دقیق تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. با ایجاد این الگوریتم درک بهتری از زبان روزمره برای گوگل ایجاد می شود چرا که تنها موجوداتی که از گوگل استفاده می کنند انسان ها هستند پس ربات های گوگل برای ارائه نتایج بهتر باید به جای تمرکز روی زبان ماشینی، نسبت به زبان های محاوره ای آپدیت شوند. برای درک بهتر به موارد زیر دقت کنید:

*الگوریتم برت قبل از آپدیت: گوگل تفاوتی میان حروف اضافه قائل نمی شد و تنها مفهوم اصلی کلمات با معنا را به کاربران ارائه می داد.

*الگوریتم برت بعد از آپدیت: پس از بروزرسانی های لازم و درک حروف اضافه توسط گوگل مرتبط ترین نتیجه به کاربران ارائه می شد.

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

*الگوریتم تازگی محتوا:

سئو پازل بزرگی از قطعات گمشده ی زیادی است که در هنگام سرچ کردن  به دنبال تکه های گمشده  پازل می گردد. برخی به دنبال ساده ترین راه برای تکمیل پازل هستند اما به یاد داشته باشید که برای کسب نتیجه ایده آل باید تمامی قطعات پازل در کنار هم قرار بگیرند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال قیمت کالای خاصی درگوگل هستید و با سرچ کردن تعداد زیادی سایت درقابل شما قرار می گیرد. در این حال شما چه کار میکنید؟

پاسخ مشخص است، شما باید سایتی را انتخاب کنید که اطلاعات بروز تری داشته باشد. این آپدیت بودن و به روز بودن به واسطه ی الگوریتم نام برده ممکن است.

*الگوریتم رقص گوگل:

جهش های غیر منتظره در رتبه بندی نتایج گوگل که به واسطه کلمات کلیدی صورت می پذیرد متاثر از همین الگوریتم و با هدف آنالیز میزان رضایت کاربران از نتایج موتور های جستجو می باشند، چرا که یکی از فاکتورهای اصلی گوگل میزان رضایت کاربران از محتوا سایت است. اجازه دهید با مثالی توضیحات خود را کامل کنم. تصور کنید در مسابقه رقص شرکت کرده اید برای جلب توجه داوران و کسب رتبه برتر باید تمامی چالش های غیر منتظره و ناگهانی پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

*الگوریتم سند باکس:

در صورتی که شما دارنده سایتی هستید که با وجود حضور طولانی در گوگل همچنان در رتبه های پایین تر قرار دارد و این موضوع باعث دل سردی شما از نتیجه به دست آمده می شود. برای رفع این مشکل باید مدتی را در سند باکس بگذرانید. این الگوریتم علت کندی شما را آنالیز میکند و در مدتی که در سندباکس هستید کیفیت محتوا و زمینه های کاری شما را می سنجد.  این را در نظر داشته باشید که سندباکس نقطه ی نجات بخش شما در گوگل است.

سند باکس در سه صورت اتفاق می افتد:

*سند باکس گوگل هیچگاه برای شما فعال نشود.

* مدت زمان حضور شما در سند باکس تا حدی زیاد باشد که شما متوجه حضور در آن نباشید.

*حضور شما در سند باکس یکباره باشد و ناگهانی متوجه سندباکس سایت شوید.

 

*الگوریتم مرغ مگس خوار:

این الگوریتم عبارات جستجو شده را بررسی و آماده ارائه می کنند. این وظیفه را با استفاده از گراف دانش گوگل انجام می دهند تا بتوانند مرتبط ترین نتیجه را در اختیار کاربران بگذارند.

*الگوریتم مرغ مگس خوار:
*الگوریتم مرغ مگس خوار:

به عنوان مثال شما به دنبال چیزی در موتور جستجو گوگل هستید اما نمیدانید باید دقیقا چه جمله ای را سرچ کنید . اولین چیزی که به ذهنتان می آید تایپ می کنید و در کمال ناباوری با مطلب مورد نظر روبرو می شوید و با خود فکر میکنید که گوگل با شما هم فکر است و هدف اصلی این الگوریتم ایجاد این حس خوب در ذهن کاربران است.

شما در حال مطالعه مقاله سئو سایت در قم هستید

*الگوریتم پاندا:

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که با هدف بررسی کیفیت محتوای ارائه شده و شناسایی رضایت کاربر ایجاد شده است، الگوریتم گوگل پاندا است. برخی به اشتباه تصور می کنند که  این الگوریتم بر روی کلمات تکراری تمرکز دارد. این یک باور اشتباه است که در ادامه به آن بیشتر می پردازیم.

دلیل تولد الگوریتم پاندا نارضایتی کاربران از وجود محتوای بی کیفیت و اسپم بود. گوگل در پاسخ به این شکایات معیاری برای رتبه بندی و مبارزه با بی کیفیتی محتوای سایت را در قالب یک الگوریتم ایجاد کرد و با معرفی این الگوریتم وب سایت هایی که جایگاه خود را در خطر می دیدند در صدد اصلاح و بازسازی منابع محتوایی خود برآمدند چرا که گوگل صفحات با محتوای اسپم را جریمه می کرد. راه کار های زیادی جهت رفع نقص های پیش آمده در اختیار وبسایت ها قرار گرفت که به برخی به اختصار اشاره داریم:

*حجم زیاد مطالب دلیل بر پرمحتوایی آن نیست پس کیفیت بر کمیت اولویت دارد.

*هدف اصلی وب سایت شما باید کسب رضایت کاربران باشد.اهمیت جایگاه در موتورهای جستجو در وهله دوم قرار میگیرد.

*نیاز های کاربران را هدف خود برای تولید محتوا قرار دهید.

*در هنگام تولید محتوا قواعد و استاندارد های گوگل را در نظر بگیرید.

 

*الگوریتم پنگوئن:

این الگوریتم تکنیک هایی برای مبارزه با کلاه سیاه است. در این روش کلاه سیاه سعی دارد از طریق لینک سازی جایگاه خود را در موتورهای جستجو بالا ببرد. مکانیزم این الگوریتم به این صورت است که در فواصل زمانی متفاوتی وبسایت ها را آنالیز می کند و در صورت بروز مشکل و یا وجود علایمی از اسپم یا لینک سازی های غیر قانونی وبسایت را جریمه می کند . در نگاه کلی این الگوریتم پنگوئن  به عنوان جزئی از هسته اصلی الگوریتم های گوگل شناخته شده است.

*الگوریتم پنگوئن:

*الگوریتم کبوتر:

یکی دیگر از الگوریتم های مهم در گوگل الگوریتم کبوتر است که با هدف بررسی عبارات جستجو شده توسط کاربر از نظر موقعیت های مکانی و زمانی به وجود آمد. به طور کلی این الگوریتم موقعیت های مکانی را با درصد بالای صحت در انتخاب در اختیار کاربر قرار می دهد.

تا به اینجا با الگوریتم هایی آشنا شده اید که به شما روش هایی مختلفی در رابطه با برطرف کردن نیاز کاربران ارائه داده است. اما آنچه در میان فاکتور های ارائه شده نبود موقعیت مکانی محتوای درخواست شده بود، گوگل این مشکل را با استفاده از الگوریتم کبوتر حل کرده است. این الگوریتم تاثیر زیادی بر سئو محلی دارد .

در پایان از همراهی شما نهایت تشکر را داریم. امیدوارم بهره کافی را از این مقاله برده باشید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید