روش تولید محتوا در تلگرام

روش تولید محتوا در تلگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

«روش تولید محتوا در تلگرام» مبحثی­ست که این بار به آن می­پردازیم. برای تولید محتوا در این زمینه ابتدا با محتوا و تولید آن، سپس اپلیکیشن تلگرام و روش تولید محتوا در آن آشنا شویم.

روش تولید محتوا در تلگرام
روش تولید محتوا در تلگرام

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

محتوا چیست؟

چگونه تولید محتوا بکنیم؟

تلگرام چیست؟

روش تولید محتوا در تلگرام چگونه است؟

[/stextbox]

 

تعریف محتوا

این بار می­خواهیم درباره « روش تولید محتوا در تلگرام» بنویسیم که قبل از آن با محتوا و روش تولید آن به طور عام آشنا می­شویم. محتوا به هر روشی که اطلاعات حاوی پیامی را منتقل می­کند، گفته می­شود. از ابتدای خلقت بشر و استفاده از ابزارهای مختلفی مثل نقاشی، آتش و دود، تولید صدا و … محتوا تولید شده است.

از زمانی که خط اختراع شد، محتواهای نوشتاری و متنی هم به حوزه انتقال پیام و تولید محتوا اضافه شد. با پیشرفت تکنولوژی محتواهای دیگری چون عکس، فیلم و … نیز به آن اضافه گردید. امروزه با گسترش دنیای مجازی، محتواها به واسطه اینترنت با سرعتی بسیار بالا منتقل می­شوند. محتوا در دنیای مجازی انواع مختلفی دارد که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. آنها را در قالب­ های زیر می­توان دسته ­بندی کرد؛.

  • محتوای نوشتاری
  • محتوای دیداری (بصری)
  • اسلاید شیر (Slide Share)
  • فیلم (ویدئو)
  • محتوای صوتی
  • محتوای ترکیبی (تلفیقی)
  • کپی رایتینگ (Copy Righting)
  • آموزشی
  • خبری

برای آشنایی بیشتر توضیح مختصری درباره هر کدام از این دسته­ ها را در ادامه خواهیم آورد.

محتوای نوشتاری:

محتوای نوشتاری یا متنی، محتوایی­ست که در آن از کلمات استفاده می­شود. این نوع از محتوا اگر طولانی باشد، آکادمیک است و مقالات را پوشش می­دهد و معمولا با فرمت PDF در سایت­های معتبر قرار می­گیرد. اگر محتوای متنی کوتاه باشد برای سایت­ ها استفاده می­شود چه به صورت یک متن اصلی و چه به صورت یک متن در گوشه و کنار آن.

محتوای نوشتاری:
محتوای نوشتاری:

محتوای دیداری (بصری):

محتوای تصویری شامل پوستر و عکس است. این تصاویر بر اساس قاعده محتوا، حاوی پیام و انتقال­­دهنده آن هستند. این گونه از محتوا انواع مختلفی دارد که در میان آنها اینفوگرافیک بسیار پرطرفدار است چون به کمک تصاویر اطلاعات مفیدی را که مطالعه ان ممکن است زمان زیادی ببرد، به صورت فشرده و چکیده و شسته و رفته در اختیار می­گذارد. در شبکه­ های اجتماعی اینفوگرافیک مخاطبان زیادی را دارد. در مقاله ­های آموزشی نیز آن آنها استفاده می­شود.

اسلاید شیر:

اسلایدشیر محتوایی­ست که از چند عکس حاوی نوشته که اصطلاحا به آن عکس نوشته گفته می­شود ایجاد می­شود. به زبان ساده­تر اسلایدشیر نوعی محتوای پاورپوینتی­ست که اطلاعات را به این شیوه انتقال می­دهد. این محتوا در میان اروپاییان و آمریکایی­ ها بیشتر طرفدار دارد. در ایران مورد توجه چندانی قرار نگرفته است. وب مسترها بر اساس سلیقه مخاطب محتوا را شناسایی کرده و به کار می­برند . به دلیل ذکر شده، به ندرت از این محتوا استفاده می­شود.

محتواهای ویدیوئی و فیلم ­ها:

طبق تحقیقات دانشمندان، بیشترین دریافت انسان­ها از راه بینایی اتفاق می­افتد. این مقدار را تا 70 درصد تخمین زده ­اند. هم­چنین فیلم­ها و ویدیوها حدود 60 برابر بیشتر از محتواهای متنی و غیره در ذهن انسان قابل تجزیه و تحلیل هستند.

به همین دلیل دارای بیشترین مخاطب در بین انواع محتواست. وب مسترها هم که این موضوع را می­دانند، هزینه­­ های بسیاری برای این نوع محتوا می­کنند. فیلم ­های سینمایی، سریال ­ها، فیلم­ های آموزشی و ویدئو کلیپ­ های تبلیغاتی و … از انواع محتواهای ویدئویی هستند. نمونه دیگر محتوای ویدئویی موشن­ گرافیک ­ها هستند که روز به روز بر طرفداران آن افزوده می­شود.

شما در حال مطالعه مقاله روش تولید محتوا در تلگرام هستید

محتوای صوتی:

فایل­ های صوتی که شامل انواع پادکست ­ها یا رادیویی و موزیک و … می­باشد؛ در بین افرادی که به محتواهای شنیداری علاقه­مندند طرفداران خوبی دارد. از این محتوا برای آموزش، تبدیل انواع کتب به فایل شنیداری و موسیقی­ ها استفاده می­شود. افرادی که در هر زمان و مکانی حتی زمان­ های مرده می­خواهند بهترین استفاده را از وقتشان بکننند به این محتوا روی خوش نشان می­دهند.

محتوای صوتی:
محتوای صوتی:

محتوای ترکیبی (تلفیقی):

همان گونه که از این نوع محتوا مشخص است ترکیبی از انواع دیگر محتواست. مثلا یک محتوا هم می­تواند شامل عکس باشد و هم متن. یا ترکیب یک ویدئو باشد و نوشته. گاهی هم تلفیق چند نوع بیشتر محتواست؛ صوت و عکس و متن.

محتوای تلفیقی از ابتدا نبوده و به مرور به خاطر استانداردهای سئو شکل گرفته است. [سئو استانداردی برای تولید محتواست که کمک می­کند محتوا دارای ارزشمندی بالاتری باشد و در موتورهای جستجو با رنکینگ بالاتری قرار بگیرد.] این محتوا انواع دیگر محتوا را که شامل آموزش،‌ کپی رایتینگ، اخبار و غیره است؛ در برمی ­گیرد.

کپی رایتینگ (Copy Righting):

ترکیب محتواهای تلفیقی، نوشتاری و دیداری این نوع محتوا را ایجاد می­کند. کپی رایتینگ عموما مورد استفاده سایت ­های فروشگاهی و وب­سایت ­های عرضه محصول و خدماتی می­باشد.

آموزشی:

تولید محتوای آموزشی کار تخصصی و پر دقتی­ست چرا که شما نباید محتوای غیرمعتبر را در اختیار مخاطب قرار دهید. در عین حال باید جامعیت یک محتوای علمی و آکادمیک را داشته باشد. علاوه بر دو مرحله قبل، باید قوانین سئو نیز در آن کاملا رعایت شود. هدف از تولید محتوای آموزشی رفع اشکال مخاطب است.

آموزشی:
آموزشی:

خبری:

محتوای خبری را باید افراد متخصص این رشته یعنی خبرنگاران تولید کنند. منتشر کننده این نوع خبر، سایت­های خبری هستند. محتوای خبری شامل قانون کپی رایت نمی­باشد. برای تولید محتوای خبری از تمامی انواع محتوا می­توان استفاده کرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که هر کدام از این محتواها، روش­ های تولید خاص خود و مهارت­های مختص به خود را نیاز دارند. گاهی سایتی فقط تخصصش تولید پادکست است. به طور عموم هر سایت روی یک موضوع سرمایه­ گذاری کرده و تمام محتواهایش را در آن زمینه تولید می­کند.

شما در حال مطالعه مقاله روش تولید محتوا در تلگرام هستید

روش تولید محتوا

محتوا را هر کس می­تواند تولید کند اما اینترنت و شبکه حدی از استاندارد را با استفاده از الگوریتم­ های پیچیده برای اعتبارسنجی و بالا آوردن مطالب دارد. این اعتبارسنجی و ارزیابی محتوا، سئو نامیده می­شود که روش خاص خود را دارد. مهندسین خاصی هم در این زمینه فعالیت می­کنند که تخصص­شان سئو و هماهنگی سایت با الگوریتم­ های پیچیده سئو است. اگر استانداردهای مطالب یک سایت به استانداردهای سئو نزدیک باشد، موارد زیر در سایت مذکور بهبود می­یابد؛

روش تولید محتوا
روش تولید محتوا
  • افزایش بازدید سایت
  • برندسازی
  • بالا رفتن ترافیک وبلاگ و سایت
  • بهبود رتبه ­بندی سایت در موتورهای جستجو
  • بالا بردن آمار فروش محصولات
  • ابزاری مناسب برای تبلیغات

پس با این اوصاف با اینکه دسترسی به اینترنت و گذاشتن مطلب در آن به راحتی در اختیار همگان است، اما هر مطلبی به آن اندازه ارزشمند نیست که موتورهای جستجو آنها را در اول لیست خود قرار دهند. برای تولید این گونه از محتوا نکاتی را باید رعایت کرد.

انتخاب موضوع

برای ابتدای کار لازم است موضوع خاصی را برای وبلاگ یا سایت خود انتخاب کنید. این کار به شما کمک می­کند تا ایده ­های ناب و جدید را راحت­تر به دست آورید. بعد از آن باید کلمات کلیدی برای محتواهای خود انتخاب کنید.

برای کلمات کلیدی هر کلمه­ای مناسب نیست. یافتن بهترین کلمات کلیدی را می­توانید به کمک برخی از ابزارها انجام دهید. نمونه ­ای از این ابزارها موتور جستجوی گوگل است که هنگام جستجو،‌کلمات با اعتبار بیشتر را به شما پیشنهاد می­دهد. برخی ابزارها نیز موجود هستند که کلمات کلیدی مناسب با موضوع شما را برایتان می­سازند.

انتخاب موضوع
انتخاب موضوع

مرحله بعد یافتن عنوان جذاب برای محتوای تولیدی­ ست. این موضوع را نباید پیش پا افتاده بدانید. انتخاب عنوان جذابی که توجه مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند، از مراحل بسیار مهم روند تولید محتواست.

چون شما در عنوان می­توانید بسیار هنرمندانه، کلمه­ های کلیدی یا عبارات پر اهمیت را جای دهید. این موضوع بر شناسایی و بالا آمدن سایت شما در موتورهای جستجو اثرگذار است.

نکته ­ای که برای انتخاب عنوان باید رعایت شود این است که از عنوان ­های کلی و تکراری پرهیز کنید. هم­چنین عنوان باید متناسب با محتوا باشد. این نکته ممکن است خیلی بدیهی باشد اما این را باید بدانید که موتورهای جستجو مثل گوگل اگر متوجه این عدم هم­خوانی شوند، جریمه خواهید شد.

در ارتباط با موضوعی که قصد فعالیت در آن را دارید، سایت­ های پرمخاطب را رصد و ارزیابی کنید. این کار به شما کمک می­کند که بدانید رقبایی که در این راه برای شما وجود دارند،‌ چه می­کنند، از چه محتواهایی برای جذب مخاطب خود استفاده می­کنند و در چه قالبی آن را اراده می­کنند. از طرفی، می­توانید از تجربیات آنان استفاده و کم و کاستی­ هایی را که در تولیدات آنها می­بینید، در محتواهای آینده خود رفع کنید.

از نکات مهم دیگری که حتما باید به آن توجه کنید، مخاطب­شناسی­ست. شما باید بدانید که مخاطبانتان بیشتر چه مطالبی را دنیال می­کنند و خواهان چه نوعی از محتوا هستند. شما باید نیاز آنها را مرتفع کنید. وقت بسیار ارزشمند است. مردم ساعات زیادی را برای جستجوی مطالبی که به آن نیاز دارند، در دنیای شلوغ اینترنت صرف می­کنند. اگر شما بتوانید مطالبی را که در عین معتبر بودن، سریعاً آنها را به پاسخ برساند تولید کنید؛ موفق به افزایش مخاطبین خود خواهید شد و از شما به عنوان یک منبع معتبر اسم برده خواهد شد.

هر محتوایی را که به آن می­ پردازید، به صورت تخصصی ارائه کنید.

در تولید محتوا سطحی­ نگر نباشید. به کلیات بسنده نکنید و تیتروار از اصل موضوع نگذرید. وقتی شما با جزئیات بیشتر و تخصصی یک محتوا را تولید می­کنید،‌ جایگاه خود را به عنوان یک مرجع متمایز در میان تولیدکنندگان محتوا تثبیت خواهید کرد.

هم­چنین از محتواهای خود یک فهرست کامل تهیه کنید. این کار به شما کمک می­کند تا بتوانید از صفحات سایت خود لینک ارائه بدهید. به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کنید. به دنبال این نباشید که پشت سر هم محتوا تولید کنید و مخاطب را درگیر کنید. اگر کیفیت بالایی داشته باشید، خود به خود مخاطب جذب شما می­شود.

استفاده از بهترین مقالات

یکی دیگر از راه ­های داشتن محتوای خوب این است که از بهترین مقالات سایت­ های دیگر در سایت خود استفاده کرده و آنها را پیشنهاد کنید. این به این معنی نیست که از آن مطالب کپی کرده و در سایت بگذارید بلکه وقتی یک نویسنده خوب را می­شناسید، مطالبش را با ادبیات و نگارش متفاوت بازنویسی کرده و در انتها منبع و مرجع این مقاله را ذکر کنید. این موضوع به شما کمک می­کند بیشتر دیده شوید. چگونه؟ وقتی سایت­های معتبر و مشابه شما، با لینک به شما ارجاع دهند.

فرمت محتواهایتان به روز باشد. پیگیر این باشید که الان محتواها بیشتر بر چه اساس تولید می­شوند و کدام نوع محتوا بیشتر طرفدار دارد. مورد بعدی این است که سئو را حتماً در محتواهایتان رعایت کنید. اگر خودتان اصول سئو را مسلط نیستید، اشخاصی هستند که به عنوان سئوکار فعالیت می­کنند. در محتواهای متنی ­تان نکته­ های نگارشی را دست­کم نگیرید و به آن اهمیت دهید. به طور ناخودآگاه مخاطب با متنی که غلط املایی و ایرادات نگارشی کمتری دارد، بهتر ارتباط برقرار می­کند.

اگر تلاش کنید محتواهای آموزشی تولید کنید به شما کمک می­کند بیشتر در میان مخاطبان دیده شوید چرا که انسان­ها به دنبال یافتن جواب سوال­هایشان هستند. سعی کنید اگر مقاله می­نویسید، طول مقاله­ هایتان استاندارد باشد. کمترین اندازه تعداد کلمات مقاله 500 و نهایت آن 2 تا 3000 کلمه است. اگر کمتر از 500 کلمه بنویسید، مقاله استاندارد گوگل محسوب نمی­شوید. اگر از حد استاندارد هم بیشتر بنویسید، بهتر از دو دو مقاله جدا باشد.

بین صفحات سایت خود لینک ­های درون سایتی ایجاد کنید.

یکی دیگر از کارهای خوبی که پیشنهاد می­شود انجام دهید این است که بین صفحات سایت خود لینک ­های درون سایتی ایجاد کنید. یعنی مابین محتواهایتان، لینک محتوای دیگری را که در سایت­تان درباره آن نوشته ­اید، قرار دهید. حتما منابع­تان را معرفی کنید و لینک ارجاع به آن را قرار دهید. داشتن مرجع باعث اعتبار محتواهای شما می­شود. بای محتواهایتان تصویر قرار دهید. زیر عنوان­ ها نیز فراموش نشوند. در انتها به معرفی خود بپردازید و مطالب یا محتواهای مرتبط را ارائه کنید.

بین صفحات سایت خود لینک ­های درون سایتی ایجاد کنید.
بین صفحات سایت خود لینک ­های درون سایتی ایجاد کنید.

یکی از مواردی که در تولید محتوا به ضرر شماست، استفاده از تکنیک­ های کلاه سیاهی است. تکنیک­ های کلاه سیاهی یا سئو کلاه سیاه تکنیک­ هایی­ست که تولید کننده محتوا قصد دارد به هر قیمتی خود را در رنکینگ موتورهای جستجو بالا ببرد. این کار مثل طی کردن ره صد ساله در یک شب است که معمولا هم نتیجه عکس می­دهد یعنی اگر شما از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید، شدیدا جریمه می­شوید. از نمونه این تکنیک­ ها خرید لینک، متن کپی شده و … است.

 

توضیحاتی درباره تلگرام

تلگرام جز اپلیکیشن­ های موبایل است که به احتمال بسیار زیاد هر کس که یک گوشی هوشمند و با دنیای اینترنت سر و کار داشته باشد، با این برنامه هم آشنایی دارد. تلگرام به طور کلی یک پیامرسان است که قابلیت­ های مختلفی مثل کانال، گفتگوی شخصی، گروه­سازی و … دارد. این اپلیکیشن تحت وب هم کار می­کند. همچنین نسخه دسکتاپ آن نیز وجود دارد. تلگرام ادعا دارد که بسیار ایمن بوده و هیچ شخص سومی به اطلاعات خصوصی کاربرانش دسترسی ندارد.

توضیحاتی درباره تلگرام
توضیحاتی درباره تلگرام

این برنامه تقریبا از سال 2013  در میان استفاده­کنندگان از محبوب شد و کم کم تمام مخاطبانش را در سراسر دنیا پیدا می­کرد. به حدی که در سال 2018 کاربران تلگرام به 200 ملیون رسیدند. تلگرام در ایران هم بسیار محبوب بود اما به دلایل امنیتی مثل فعالیت داعش در کانال­ های تلگرام، فیلتر شد.

البته این فیلتر کردن فقط مربوط به ایران نبود. در روسیه نیز تلگرام فیلتر شد. بعد از فیلتر شدن، تعداد اعضای آن در مناطقی که فیلتر شده بود، به طرز چشم­گیری کاهش پیدا کرد.

با این حال تلگرام هنوز هم طرفداران خود را دارد و روز به روز در حال افزایش امکانات خود و ایجاد جذابیت برای مخاطبان است. به عنوان مثال اخیرا استیکرهای متحرک را برای اپلیکیشن خود طراحی کرده است. یکی قابلیت ­های خاص تلگرام چت خصوصی است که از مزایای آن می­توان به عدم اسکرین شات گرفتن از مطالب یا عکس­های ارسالی اشاره کرد. تماس صوتی نیز از دیگر امکانات این اپ است. در ادامه درباره اینکه چگونه در تلگرام می­توان محتوا تولید کرد می­نویسم.

 

تولید محتوای تلگرام

برای تولید محتوا در تلگرام باید اصولی را رعایت کنید. اگر هدفتان فقط تولید محتوای یک طرفه است، کانال زدن اولین مرحله شماست. البته امروزه امکانات گذاشتن کامنت در پست­های کانال تلگرام هم وجود دارد اما انتخابی­ست. بعد از زدن کانال باید کاری کنید که مخاطبتان جذب کانال و پای ثابت آن شود. این کار را چطور باید انجام دهیم؟

همان طور که در تولبد محتوا بالاتر نوشتیم، اولین نکته مهم که برای تولید محتوا نیاز است، قبل از شروع کار بهتر است هدف مشخصی را برای کانال خود تعین کنید. وقتی هدف داشته باشید، بر اساس آن استراژی می­چینید و جلو می ­روید. هدف تعیین کننده نوع محتوا و مضامین آن است. از انواع محتوا که در تلگرام می­توانید ارائه دهید، متن، صوت، عکس و فیلم است. در مطالب قبل در باره انوع محتوا اشاره کردیم که محتوا می­تواند خبری، آموزشی و … باشد. درباره هر کدام از این انواع محتوا کمی قبل­تر نوشتیم.

تولید محتوای تلگرام
تولید محتوای تلگرام

اول از همه اینکه محتوای کانال به جای کپی بودن، بهتر است تولیدی باشد. محتواهای ناب و تازه مخاطب را بیشتر جذب می­کند. از طرفی طول محتوا کم باشد؛ چرا که حجم محتواهایی که در طول روز رد و بدل می­شوند، بسیار زیاد است و طبیعتا متن­های کوتاه­تر مخاطب را بیشتر درگیر می­کند. مخاطب نباید احساس کند متون شما برایشان خسته کننده و بی فایده است. پس شما برای تولید محتوایتان باید بامطالعه و به روز باشید.

همراه کردن عکس و متن با هم

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش جذابیت کانال­تان می­شود، همراه کردن عکس و متن با هم است. عکس خوب و مناسب با متن را همزمان با آن قرار دهید. عکس­های خوب بازنشر می­شوند و به تبع آن کانال­تان دیده می­شود.

هم­چنین در گروه ­های مختلف آدرس کانال­تان را قرار دهید. تا به اعضای کانال­تان اضافه گردد. اگر اصول و استانداردها را رعایت کنید، خود به خود یک کانال جذاب خواهید داشت. اگر کانال­تان یک کانال آموزشی­ست، فایل­ های آموزشی مرتبط را تولید یا پیدا کنید و در قالب فیلم یا صوت و یا پی­دی­اف در اختیار مخاطب قرار دهید.

گفتیم که کانال تولید محتوای یک طرفه است اما اگر شما راه ارتباطی برای نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبین­تان قرار دهید، هم باعث می­شوید که آنها با شما مشارکت داشته باشند و این احساس رضایت برایشان حاصل شود که خودشان هم نقش دارند و هم می­توانید با دانستن نگاه و سلیقه آنها، بر جذابیت کانال برای آنها بیفزایید. اگر سعی کنید راه ­هایی که گفته شد را طی کنید، در صورت تلاشتان به موفقیت می­رسید.

 

نتیجه ­گیری

همان­طور که می­دانید محتوا هر روشی که برای انتقال پیام از آن استفاده شود را می­گویند. محتوا از روزی که بشر پا روی زمین گذاشته است وجود داشته. از نقاشی در غارها تا نوشتن متن و ساخت فیلم و عکس و پیام­هایی که روزانه میلیون میلیون از آن در فضای مجازی رد و بدل می­شود. پیشرفت دنیا و تکنولوژی روش انتقال انواع محتوا را بر دوش اینترنت گذاشته است.

از انواع محتواهای اینترنتی به عکس و تصاویر، پادکست یا رادیویی، فیلم و ویدئو، اینفوگرافیک­ها، موشن­ گرافیک­ ها، اسلایدشیرها (محتوایی به صورت پاورپوینت)، محتوای متنی، محتوای ترکیبی (که از ترکیب دیگر محتواهاست)، محتوای آموزشی (که می­تواند از انواع قالب­ های محتوا باشد) و … اشاره کرد.

هر کدام از این انواع محتوا روش تولید تخصصی خود ا دارند اما به طور کلی یک سری اصول بر کلیت آنها غالب است.

داشتن هدف، انتخاب عنوان جذاب و مناسب، استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ­های به جا، رعایت سئوی سایت، عدم کپی­ کاری، عدم استفاده از روش­های کلاه­سیاهی در تولید محتوا (افراد با این کار می­خواهند یک شبه به بالاترین رنکینگ ­ها و داشتن مخاطب زیاد دست پیدا کنند) و … از تکنیک­ های تولید محتوای صحیح است. همچنین در تولید محتوا عمیق باشید و مخاطب را با مطالب سطحی سرگرم نکنید. سعی کنید در تولید محتواهایتان به دادن جواب درخور و شایسته بپردازید. و … اینها نکاتی­ست که به طور کلی در تولید محتوا باید آن را رعایت کرد.

حال بحث اصلی ما تولید محتوا در تلگرام است. اول اینکه توضیح مختصری درباره تلگرام می­نویسم و بعد محتوا در تلگرام را تشریح می­کنم. قطعا همه شما تلگرام را می­شناسید. پیامرسانی ساده و جذاب که به سرعت جای خود را در میان استفاده ­کنندگان از اینترنت و مجازی باز کرد. این پیامرسان با داشتن امکاناتی مثل کانال، ساختن گروه با اعضای بالا، چت و گفتگوی شخصی و چت ایمن شده و … انتخاب­های زیادی را در اختیار مخاطب قرار می­دهد.

پیامرسانی پر مخاطب

این پیامرسان در ایران نیز بسیار پرمخاطب بود اما به دلیل فیلترینگ از تعداد اعضای آن کاسته شد. البته فیلترینگ فقط مختص به ایران نبود و در کشورهای دیگر مثل روسیه هم فیلترینگ اتفاق افتاد. یکی از علل فیلترینگ را حضور فعال داعش در کانال­ها و گروه­ های تلگرام عنوان کردند. با این حال هنوز هم تعداد زیادی هستند که از تلگرام به عنوان پیامرسان اصلی خود استفاده می­کنند.

تولید محتوا در تلگرام به طور کلی از همان قوانینی که برای تولید محتوا در مجازی گفته شد، تبعیت می­کند با این تفاوت که کمی راحت ­تر است و حساسیت ­های آن را ندارد. از محتواهایی که در تلگرام می­توان از آن استفاده کرد، عکس، فیلم، صوت و متن است. برای تولید محتوا در تلگرام هم داشتن هدف و استراتژی مهم است. اگر هدفتان تولید محتوای یک طرفه است از کانال استفاده کنید اما راه ارتباطی برای مخاطبان قرار دهید. این راه ارتباطی می­تواند به نظر آنها در تولید محتوای بهتر کمک کند.

از نکات دیگری که باید توجه کرد، اختصار نویسی ا­ست. همچنین از کپی­کاری تا جای ممکن پرهیز کنید. همراه کردن عکس و متن هم از دیگر شگردهای تولید محتوا در تلگرام است. اگر شما اصولی که به آن اشاره کردیم را رعایت کنید به احتمال زیاد بر تعداد مخاطبان­تان افزوده شده و شما یک کانال خوب خواهید داشت.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید