رفع ارور 500 وردپرس

رفع ارور 500 وردپرس

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

قطعاً شما هم تاکنون با مشکلاتی برای رفع ارور 500 ورد پرس مواجه شده‌اید. واقعیت این است که هنگامی که پای ارورها در میان باشد، وردپرس هیچ‌گاه یک استثنا محسوب نمی‌شود. معمولاًسایت‌های مختلفی که با این روش طراحی ‌شده‌اند، می‌توانند با خطاهای گوناگونی مواجه شوند. گاهی این خطاها می‌توانند در مدت زمان کوتاهی رفع شوند؛ در مقابل اما امکان دارد که روزهای متوالی برای حل مشکل ارور خود صرف کنید.

بیایید تصور کنیم که وب‌سایت شما تا چند روز پیش به خوبی کار می‌کرد، تا اینکه با چند خطای کوچک مواجه شدید که البته توجهی هم به آن‌ها نداشتید. اما حالا با خطای 500 مواجه شده‌اید که باعث نگرانی شما شده است. باید گفت که در این حالت واقعاً جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که برای تمام خطاهای موجود در وردپرس، راه‌حل‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

رفع ارور 500 وردپرس

در این مقاله قصد داریم به راه‌حل‌های موجود برای رفع خطای 500 در وردپرس بپردازیم که می‌تواند در هر زمانی برای شما بسیار مفید باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه با ما همراه باشید با پاسخ به سوالات زیر

خطای 500 ورد پرس چیست؟

خطای 500 وردپرس چرا رخ می‌دهد؟

آیا این خطا می‌تواند برای وب‌سایت من نگران‌کننده باشد؟

چه راه‌حل‌هایی برای رفع خطای 500 وردپرس وجود دارد؟

[/stextbox]

رفع ارور 500 وردپرس
رفع ارور 500 وردپرس

خطای 500 ورد پرس چیست؟

خطای 500 هنگامی ممکن است در وب‌سایت شما رخ دهد که سرور نتواند به آدرس http سایت شما متصل شود. این خطا اعلام می‌کند که سرور شما دچار مشکل شده است. این خطا می‌تواند نه تنها در وردپرس، بلکه در سایر سایت‌ها نیز رخ دهد. هنگامی که یک آدرس URL را در نوار آدرس می‌نویسید و یا اینکه بر روی لینکی در وب‌سایت کلیک می‌کنید، با این خطا مواجه می‌شوید که اعلام می‌کند سرور قادر به نمایش دادن صفحه‌ی موردنظر شما نیست.

خطای 500 ورد پرس چیست؟
خطای 500 ورد پرس چیست؟

خطای 500 وردپرس چرا رخ می‌دهد؟

همان‌طور که گفتیم، مشکل فنی در سرور یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ایجاد این خطا شود. به عنوان مثال وجود محدودیت حافظه در سرور می‌تواند باعث عدم اتصال سایت شما به سرور شود. علاوه بر آن در مواردی نیز وجود یک فایل خرابکارانه‌یhtaccessمی‌تواند خطای 500 را در وب‌سایت شما ایجاد کند. فایل‌هایhtaccess ممکن است که در اثر نصب پلاگین و یا ایجاد تغییرات دیگر در وب‌سایتتان، دچار خرابی شوند.

آیا این خطا می‌تواند برای وب‌سایت من نگران‌کننده باشد؟

با توجه به اینکه راه‌حل‌های زیادی برای رفع خطای 500 وجود دارد، تقریباً در هیچ موردی جای نگرانی وجود ندارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این خطا به معنی از بین رفتن وب‌ سایتآن‌ها است. اما این خطا به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث آسیب جدی به وب‌سایت شما شود. بنابراین با ما همراه باشید تا راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل را بررسی کنیم.

چه راه‌حل‌هایی برای رفع خطای 500 وردپرس وجود دارد؟

عیب‌یابی وب‌سایت برای رفع این مشکل ممکن است به زمان و تحلیل زیادی نیاز داشته باشد. پیدا کردن علت خطا، می‌تواند شما را تا حد بسیار زیادی به رفع مشکل نزدیک کند. همان‌طور که گفتیم دو علت رایج برای وقوع این خطا وجود دارد که یکی محدودیت حافظه در سرور است و دیگری نیز به خطای فایل htaccess مربوط می‌شود. حال با این اطلاعات می‌خواهیم که مشکل وب‌سایت را رفع کنیم.

چه راه‌حل‌هایی برای رفع خطای 500 وردپرس وجود دارد؟
چه راه‌حل‌هایی برای رفع خطای 500 وردپرس وجود دارد؟
  1. ممکن است که مشکل از فایلhtaccess باشد.

یکی از فایل‌های مهمی که در برنامه‌های مبتنی بر PHP وجود دارد، فایل htaccess است. این فایل حاوی قوانین پیکربندی مربوط به سرور است. اگر فایل htaccess شما خراب شده باشد، می‌تواند باعث ایجاد یک خطای 500 شود. فایل‌های htaccess ممکن است توسط یک نصب ناموفق و یا یک ماژول دیگر، تحت تأثیر قرار بگیرند. در این زمان شما باید حتماً بتوانید به فایل‌هایرhtaccess دسترسی پیدا کنید. برای این منظور وارد حساب FTP خود شوید. پس از ورود به حساب، یک فایل htaccess در دایرکتوری ریشه در کنار پوشه‌های دیگری مانند wp-content، wp-include و wp-admin پیدا خواهید کرد.

بعد از آن می‌توانیدآن را از یک سرور فعال دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و سپس آن را با استفاده از یک برنامه‌ی ویرایشگر متن باز کنید. بعد به لینک   https://codex.wordpress.org/hatccess مراجعه کرده و بهترین نسخه‌ی کدی را که برای وب‌سایت شما مناسب است را کپی و پیست کنید. سپس فایل htaccess را به یک سرور فعال منتقل کنید. این کد برای تنظیمات و نصب وردپرسهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

ممکن است که مشکل از فایلhtaccess باشد.
ممکن است که مشکل از فایلhtaccess باشد.

اگر از وردپرس Multisite در ورژن WordPress 3.5 و یا ورژنهای بالاتر استفاده کرده باشید، باید از کد زیر استفاده کنید:

  1. RewriteEngine On
  2. RewriteBase /
  3. RewriteRule ^index\.php$ – [L]
  4. # add a trailing slash to /wp-admin
  5. RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?wp-admin$ $1wp-admin/ [R=301,L]
  6. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
  7. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
  8. RewriteRule ^ – [L]
  9. RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(wp-(content|admin|includes).*) $2[L]
  10. RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(.*\.php)$ $2[L]
  11. RewriteRule . index.php [L]

 

سپس وب‌سایت خود را دوباره بارگذاری کنید تا ببینید آیا همچنان خطای 500 وجود دارد یا خیر. اگر همچنان خطا وجود داشت، به سراغ راه‌حل دوم بروید.

  1. ممکن است که افزایش محدودیت حافظه‌یPHP در وردپرس باعث ایجاد خطا شده باشد.

هنگامی که یک کاربر در حال استفاده از وب‌سایت است، درخواست‌های او توسط PHP پردازش شده و در نهایت HTML نتیجه‌ی نهایی را به کاربر ارائه می‌کند. برای انجام درخواست‌های مختلفی که از سوی کاربران ارسال می‌شود، PHP از حافظه‌ی خود استفاده می‌کند که گاهی به دلیل تعداد بالای درخواست‌ها، ممکن است با محدودیت حافظه مواجه شود. برای حل این مشکل باید نسبت به افزایش حافظه‌یPHP خود اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از راه‌حل‌های مختلفی استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از یک فایل htaccess برای افزایش حافظه‌ی داخلی PHP استفاده کنید. برای این منظور کافی است به دایرکتوری ریشه مراجعه کرده و فایل htaccess را پیدا کنید. بعد از آن بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه‌ی دانلود را انتخاب کنید. سپس فایل بر روی کامپیوتر شما دانلود خواهد شد. فایل را در یک ویرایشگر متن باز کرده و کد زیر را در زیر قسمت PHP tage وارد کنید:

  1. php_value upload_max_filesize 64M
  2. php_value post_max_size 64M

 

بعد از آن دوباره سایت خود را بارگذاری کرده و چک کنید که آیا خطا از بین رفته است یا خیر؟

از همراهی شما تا پایان مقاله رفع ارور 500 وردپرس سپاسگزاریم و امیدواریم از مقاله رفع ارور 500 وردپرس نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید