رعایت اصول سئو در محتوا

رعایت اصول سئو در محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به رعایت اصول سئو در محتوا بپردازیم.

بر اساس  الگوریتم جدید گوگل محتوا پادشاه سئو می باشد. به این معنا که شما نمی توانید خود را سئو کار بدانید اما تولید محتوا انجام ندهید.

عموما تولید محتوای ایده آل اصلی ترین زحمت کارشناسان سئو می باشد. به همین جهت به آنان پیشنهاد می شود ابدا دست به تولید محتوای کور نزنند. تولید محتوا می بایست هدفمند و بر اساس آنالیز های خاصی صورت بگیرد‌. بدین منظور می توانید با مشاوران گروه هشت تماس بگیرید و با آنان در این زمینه مشورت کنید
رعایت اصول سئو در محتوا
رعایت اصول سئو در محتوا

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوا هدفمند بر اساس آنالیز رقبا هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر افراد از سایت ها برای معرفی محصول خودد و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه ای استفاده می نمایند و برای هر سایت باید یک محتوای با کیفیتی در نظر گرفته شود تا رتبه بالایی در موتورهای جستجو به خصوص بگیرد .

نکته مهمی که در سایت ها وجود دارد شما هیچ گاه برای اینکه بیشتر دیده شوید نیاز به تبلیغات گشترده ندارید شما باید در ابتدای کار محتوایی تولید کنید که از دید موتورهای جستجو بهینه باشد و موتورهای جستجو شما را در لیست های بالایی به دیگران پیشنهاد بدهند .

رعایت اصول سئو در تمامی سایت ها از جمله سایت های فروشگاهی وجود دارد به اینصورت که شما باید عنوانی برای محصول خود انتخاب کنید که مخاطبین بیشتر آن را جستجو می کنند .برای تولید محتوای سئو شده شما کار پیچیده ای قرار نیست انجام دهید تنها باید با اصول و قواعد سئو آشنا باشید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم پس تا انتهای مقاله رعایت اصول سئو در محتوا ما را همراهی کنید

چگونه یک محتوا را مطابق با اصول سئو انتخاب شود ؟

چگونه یک محتوا تولید کنیم ؟

آیا ابزار آنالیزی برای رعایت اصول سئو در محتوا وجود دارد ؟

ایا الگوریتم های گوگل بر روی سئو تاثیری دارد ؟

راه های تولید محتوا با کیفیت چیست ؟

تولید محتوا مطابق با اصول سئو

[/stextbox]

در این بخش قصد داریم به تولید محتوا با توجه به قوانین سئو بپردازیم :

محتوای منحصر به فرد :

در گام نخست شما باید به این نکته توجه نمایید که محتوایی تولید کنید که منحصر به فرد باشد . البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سایت های مختلفی که وجود دارد شما نمی توانید ادعا کنید که محتوایی تولید کرده اید که صد در صد منحصر به فرد است

محتوای منحصر به فرد :
محتوای منحصر به فرد :

زیرا در زمینه های مختلف محتوا وجود دارد و در بیشتر مواقع محتواها مشابه یکدیگر هستند البته باید بدانیم مشابه بودن با کپی بودن متفاوت است ، در این زمینه می توان به رمان های مشهور در دنیا اشاره کرد که هیچ رمانی نمی تواند بگوید به موضوعی اشاره کرده است که کسی قبل از آن به این موضوع نپرداخته است  . شما د رتولید محتوا به هیچ وجه مجاز به کپی کردن نمی باشید و اگر این قانون را رعایت نکنید موتور جستجو گوگل خیلی راحت شما را کنار می گذارد .

عنوان سایت :

یکی از نکات مهم که محتوای شما را معتبر می کند و اصول سئو رعایت می شود این است که از یک عنوان بهینه ای در سایت استفاده شود . دقت داشته باشید اولین مسئله ای که باعث می شود مخاطبی جذب صفحه و سایت شما شود عنوانی است که برای آن انتخاب می کنید به همین دلیل باید از عنوان های جذاب استفاده نمایید تا مخاطب بیشتری را جذب نمایید .

نکته مهم بعدی که باید رعایت کنید استفاده از کلمات کلیدی  می باشد . شما باید کلمه کلیدی را به این صور انتخاب کنید که د رعنوان استفاده شود ، همچنین نباید در متن از کلمات کلیدی زیادی استفاده نمایید زیرا خوانایی کلمات شما کم می شود .

برای عنوان سایت شما می توانید 55 تا 60 کاراکتر را استفاده نمایید . همچنین سعی کنید عنوانی را انتخاب کنید که با سایت شما هم خوانی داشته باشد . یکی از نکاتی که در این زمینه وجود دارد این است که در زمان انتخاب آدرس سایت شما باید آدرسی انتخاب کنید که بعدا هر عنوانی را انتخاب کردید با آن هم خوانی داشته باشد ، راحت بودن عنوان یک امتیاز برای شما محسوب می شود .

عنوان سایت :
عنوان سایت :

ساختار سایت :

دقت داشته باشید یکی از نکاتی که د ررعایت کردن محتوا مطابق با اصول سئو مهم می باشد رعایت کردن ساختار کلی محتوا است . شما نمی توانید ادعا کنید که یک محتا می تواند به تنهایی به شما در رعایت کردن سئو کمک کند یکی از نکاتی که در این راستا به شما کمک میکند ساختار سایت می باشد .

موتورهای جستجو اگر بتوانند به راحتی ساختار محتوایی شما را درک کنند رتبه بهتری به سایت شما می دهند به همین دلیل شما باید به این نکته که حداقل یک بار استفاده از کلمه کلیدی در سر تیترها توجه نمایید . تعداد استفاده از تگ ها در ساختار محتوایی مهم نیستند مهم این است که شما ساختار منظم و قابل درک برای موتورهای جستجوو انتخاب نمایید .

استفاده از کلمات کلیدی: 

شما می توانید بخشی را به عنوان خلاصه ای از کلمات کلیدید در نظر بگیرید با اینکار می توانید در اصول سئو موفق باشید ، این شرایط به شما برای الگوریتم رنک برین کمک زیادی می کند . در بیشتر مواقع افراد برای اینکه محتوای خود را بالا ببرند در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی می کنند به همین دلیل کیفت کحتوا کاهش پیدا می کند . باید به تعداد متناسب از کلمات کلیدی استفاده نمایید .

خوانایی متن :

سعی کنید در متن خوانایی را رعایت کنید . باید سعی کنید خطاهای دستوری و گرامری در محتوای خود نداشته باشید . یک ساختار کلی برای جملات خود استفاده نمایید تا به خوانایی متن تان بیافزاید .تا به خوانایی متن تان بیافزاید . طول جمله ها تناوب در تکرار افعال غیر انفعالی و تعداد سیلاب های هر کلمه از نکات مهمی است که توان د رک مطلب را برای خواننده بالا می برد . دقت داشته باشید برای اینکه بتوانید یک متن با خوانایی بالایی داشته باشید باید حتما تمرین های زیادی در این زمینه انجاام دهید .

استفاده از لینک های داخلی و خارجی :

شما می توانید از بک لینک ها برای بالا بردن رتبه سایت تان استفاده نمایید  . بک لینک ها با استفاده از انکر تکست می تواند اهمیت صفحه را در مورد موضوع محتوا تا حد زیادی افزایش دهد. استفاده از لینک های اخلی و خارجی دو هدف مهم دارند اول اینکه به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا درک بهتری از موضوع محتوا د رصفحه داشته باشند ، هدف دوم بالا بردن بازدید مخاطبی می باشد .

استفاده از لینک های خارجی که اهمیت زیادی دارد زیرا اگر شما در محتواهایی که تولید می کنید از رفرنس استفاده کنید می توانید معتبر بودن محتوای خود را نشان دهید به بیان دیگر به لینک هایی که مخاطبین را از صفحه سایت شما به صفحه سایت دیگر منتقل می کند لینک های خارجی می گویند . دقت داشته باشید وقتی شما از لینک خارجی استفاده می کنید به همان میزان گوگل رتبه سایت شما را بالا می برد . دقت داشته باشید برای لینک های خارجی حتما از لینک های مرتبط استافده می نمایند .

استفاده از لینک های داخلی و خارجی :
استفاده از لینک های داخلی و خارجی :

تصاویر بهینه :

تصاویر بهینه یک فرصت دیگر به افراد می دهد که علاوه بر پیشنهاد دادن صفحه سایت ، در قسمت جستجوی تصاویر موتور جستجو گوگل شانس دیگری داشته باشد  . محتواهای بصری مانند محتواهای تصویری از دید کاربران جذاب تر می باشند . برای بهینه سازی تصاویر باید به چند نکته اساسی توجه کنید در زیر به این نکات اشاره کرده ایم :

سعی کنید از نام های مرتبط برای تصاویر خود استفاده نمایید . نام انگلیسی برای تصاویر رخود انتخاب نمایید .

سعی کنید سایز تصاویر را بالا نبرید زیرا تصاویر با سایز بالا دیرتر بارگذاری می شود و این یک امتیاز منفی برای شما محسوب می شود .

سعی کنید برای تصاویر حتما از صفت ها آلت و تایتل استفاده نمایید . این صفت ها باید مرتبط باشد .

دقت داشته باشید در زمان نام گذاری خود را جای مخاطبین بگذارید و نامی که مد نظر آنها می باشد را انتخاب نمایید .

هیچگاه از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید ، همچنین تصاویر بی معنی شما را از هدفتان دور می سازد .

کاربران خود را بشناسید: همیشه سعی کنید در تمامی مراحل خود رابه جای مخاطبین و کاربران ود بگذارید و سعی کنید نیازهای آنها را تا حد امکان برآورده سازید . هیچ گااه فرد نمی تواند ادعا کند بدون اینکه از مخاطب شناختی داشته باشد یک محتوا تولید نماید برای اینکه بتوانید به نیاز کاربران را برآورده کنید باید به سوالاتی از قبیل : کابران چه انتظاراتی دارند ؟ تجربه کاربران چیست ؟سایت و محتوی شما با یکدیگر هم خوانی دارد ؟ . همیشه سعی کنید برنامه ریزی های ویژه ای برای شناخت کاربران خود داشته باشید .

شما در حال خواندن مقاله رعایت اصول سئو در محتوا هستید

تولید محتوا

برای شروع به هر کاری شما باید با اصول و قواعد آن آشنا باشید وتا بتوانید در آن کار حرفه ای شوید . تولید محتوا نیز مانند هر کسب و کار دیگر دارای یک اصول خاصی است که برای شروع به آن باید اصول آن را فرا بگیرید تا بتوانید یک محتوای با کیفیت و مطابق قوانین آ رعایت نمایید . خیلی از افراد در این حوزه بر این باور هستند که می توانند با تولید محتواهای بی کیفیت رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا ببرند . در زیر به نکات مهم و اساسی برای تولید محتوای با کیفیت اشاره کرده ایم :

تولید محتوا
تولید محتوا

برندینگ :

قبل از هر کاری شما باید شما باید سعی کنید که محصول و کار خود را به یک برند تبدیل نمایید و افراد را تشویق کنید که برند شما را در اینترنت جستجو نماند . زمانی که شما به یک سایت حرفه ای تبدیل بشوید در هر زمینه ای که مخاطب جستجو کند سایت شما بالا می آید .

محتواهای کاربردی :

سعی کنید از محتواهایی درون سایت استفاده نماییدکه کاربردی باشد . همیشه این نکته را بدانید شما برای یک انسان محتوا تولید می کنید نه برای ربات یا موتورهای جستجو به همین دلیل باید از محتواهایی استفاده نمایید که کاربردی و با ارزش باشد . برای یک تولید محتوای کاربردی شما باید نیازهای کاربران خود را شناسایی کنید و سعی کنید به تمامی نکات ریز و درشت پیرامون آن موضوع بپردازید .

اصول نوشتن :

یکی از نکات مهم د رنوشتن تولید محتوا این است که شما اصول نوشتن محتوا را به خوبی فرا بگیرید و سعی کنید یک محتوای با کیفت تولید نمایید . اصول نوشتن برای تولید محتوا این است که به تعداد مشخصی از کلمات کلیدی  ؛ تیتر و لینک های داخلی استفاده نمایید . همچنین سعی کنید ساختارهای استاندارد را در تولید محتوا یز یادی بگیرید و طبق آن محتوا تولید نمایید .

ایده تولید محتوا :

همیشه سعی کنید یک ایده و هدف برای محتوایی که تولید میکنید داشته باشید و طبق آن پیش بروید زیرا محتوای بدون ایده و هدف هیچ گاه مخاطبی را جذب نمی کند . سعی کنید کل ساختار و محتوای خود را به همان هدف و ایده بپردازید . گاهی افراد برای اینکه کلمات زیادی را تولید کنند از هدف خود دور می شوند و به همان میزان ارزش و کیفیت کار پایین می آید .

ایده تولید محتوا :
ایده تولید محتوا :

محتوای کامل :

یک محتوا با کیفیت همیشه باید کامل و بدون نقص باشد و به صورتی نباشد که سوال و ابهامی برای مخاطب به جا بگذارد . همیشه یک تولید کننده محتوا سعی می کند علاوه بر اینکه به هدف خود توجه کند به قسمت های دیگری که مرتبط با هدف می باشد نیز توجه می کند . برای نوشتن محتوا می توانید از قالب های دیگر محتوا استفاده نمایید به عوا مثال برای اینکه یک موضوع را بهتر توضیح دهید باید از عکس و یا ویدیو استفاده نمایید .

محتوای کامل :
محتوای کامل :

شما در حال خواندن مقاله رعایت اصول سئو در محتوا هستید

ابتدای محتوا :

دقت داشته باشید شما باید توجه ویژه ای به ابتدای محتوا داشته باشید به این صورت که اگر شما محتوای با کیفیتی در ابتدای محتوای خود داشته باشید می توانید زمان بیشتری مخاطب خود را در صفحه نگه دارید و این یک امتیاز از دید کاربران می باشد . در بعضی از مواقع افرادی که تجربه کافی مدارند ابتدای صفحه را از تبلیغات پرمی کنند و همین باعث می شود که مخاطب سریع صفحه را ببندد و ادامه مطالب را نخواند .

هرم معکوس :

یکی از قالب های تولید محتوا این است که شما ابتدای یکی مقدمه بنویسید سپس متن محتوا د رآخر نتیجه گیری کلی از محتوای خود بنویسید  گاهی می توانید این قالب را به صورت معکوس بنویسید و از نتیجه اثر بخشی که دارد استفاده نمایید .

استفاده از عبارت :

درگذشته افراد بیشتر یک کلمه را جستجو می کرند اما امروزه بیشتر از عبارت ها برا یجستجوی مطالب خود استفاده می نمایندبه عنوان مثال سول و یا مشکل خود را تایپ می کنند و شما برای اینکه موفق شوید بهتر است سعی کنید سوالات و مشکلاتی که بیشتری جستجو را دارند را استفاده نمایید . شما با ایکار می توانید ترافیک سایت خود را بال ببرید .

تصاویر : سعی کنید از تصاویر به صوررت حرفه ای استفاده نمایید زیرا تصویر ککیفیت سایت شما را تا حد زیادی افزایش می دهند . علاوه برر کیفیت تصاویر باید به مرتبط بودن محتوا توجه نمایید .

ابزار آنالیز سئو

شما زمانیکه محتوا تولید می کنید باید یک ابزار آنالیز داشته باشید تا محتوای شما را انالیز کنن که آیا محتوایی مطابق با قوانین سئو تولید کرده اید یا خیر ؟

گوگل آنالیتیکس : یکی از ابزارهایی که به شما کمک می کند که تولید محتوا را مطابق با قوانین سئو انجام دهید گوگل آنالیتیکس می باشد . این ابزار بسیار کاربردی می باشد و شما اطلاعاتی راجع به کاربران سایتتان می دهد این اطلاعات شامل سن کاربر ، جنسیت کاربر ، محل زندگی کاربر ، مدت زمانی که در سایت می ماند و . . . . اطلاعات دیگری از این قبیل به شما می دهد

همچنین اطلاعاتی از قبیل آمار دقیق ترافیک سایت ، نحوه ی ورود کاربران به سایت شما ، صفحاتی که از دید کاربران بیشتر مورد توحه قرار گرفته اند ، نرخ تبدیل مخاطبین به مشتری و اطلاعات دیگری در همین محدوده به شما می دهد .

ابزار آنالیز سئو
ابزار آنالیز سئو

تست سرعت صفحات :

یکی از ابزارهای دیگری که به شما کمک میکند که مدیریت بهتری بر روی محتواهایتان داشته باشید استفاده از تست سرعت صفحات می باشد . می دانید که سرعت بارگزاری صفحات بسیار مهم است برای همین منظور شما می تونید از این سایت استفاده کنید و مطمئن شوید که سایت شما دارای سرعت بسیار خوبی می باشد . اگر نقاط ضعفی دداشته باشید این ابزار به شما گوشزد می کند و شما را به بهترین وجه راهنمایی می کند .

سایت وورنک : برای استفاده ازاین ابزار می توانید وارد سایت شوید و لنک سایتتان را در اولین کادر وارد کنید سپس دکمه اینتر را فشار دهید . صفحه برای شما باز می شود که نشان دهنده آنالیز کلی صفحه شما می باشد . این صفحه با سه چراغ وضعیت صفحه شما را نشان میدهد در صورت سبز بودن وضعیت عالی ، نارنجی نیاز به بهبود و قرمز نشان وصعیت خیلی بد است و نشان می دهد که روی این موضوع اصلا کار نشده است . شما می توانی باکلیک روی هر بخش راهنمایی های لازم را بگیرید

گوگل وبمستر تولز:

اگر قصد دارید در حرفه خود متخصص و ماهر باشید سعی کنید از این ابزار استفاده نمایید .اطلاعاتی که شما می توانید استفاده کنید شامل :لینک های داده شده به سایت ، جریمه های گوگل ، نحوه نمایش در موبایل ، لینک های داخلی و تجزیه و تلیل جستجو ها می باشد .

رصد رقبا :

یکی از ابزار های مهم دیگر که بهش ما کمک می کند استفاده از ابزار رصد کردن رقبا می باشد . این نکته را در نظر بگیرید که شما محتوای خوبی تولید می کنید ولی باز هم از رقبای خود عقب افتاده اید در این شرایط شما تنها کاری که انجام می دهید این است که رقبای خود را به صورت منظم و دقیق بررسی و رصد کنید .

شما برای اینکه بتوانید در این قسمت موفق باشید باید از سایت خبره ای برای رصد رقبا استفاده نمایید برای اینکار به سایت رصد رقبا می روید و ادرس سایت رقبای خود را وارد می نمایید . اسپای فو به شما کمک می کند اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید این اطلاعات شامل کلمات کلیدی نرمال و طبیعی ، استراتژی لینک سازی ،  تبلیغات گوگل ادوردز و . . . همچنین به شما کمک می کند که متوجه شوید مخاطبین بیشتر از طریق جه کلمه کلیدی وارد سایت رقیب شما شده اند .

 

در ادامه به ابزارهایی که به شما کمک میکند که اعتبار سایت خود را چک کنید اشاره کرده ایم ، برای اینکار از افزونه های زیر باید استفاده نمایید :

افزونه Moz Bar  :

شما می توانید با اضافه کردن این افزونه خیلی آسان با استفاده از مرورگر کروم و فایرفاکس به هر سایتی که می خواهید وارد شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را از جمله اعتبار صفحات سایت و دامنه  را مشخص می کند و همچنین لینک های داخلی و خارجی را نیز به شما نشان می دهد .

افزونه الکس :

شما می توانید برای اینکه رتبه الکسا را ببینید از این افزونه استفاده کنید ، افزونه الکسا به شما کمک می کند که در مورد  ترافیک سایت و داده های دیگر را اطلاعات لازم را کسب نمایند . دقت داشته باشید رتبه الکسا بسیار مهم است و بیشتر مخاطبین ابتدا به این رتبه نگاه می کند تا از اعتبار سایت شما با خبر شوند به خصوص زمانی که قصد دارند تبلیغاتی را به سایت شما واگذار نمایند .

شما در حال خواندن مقاله رعایت اصول سئو در محتوا هستید

تاثیر الگورییتم های گوگل بر روی سئو

مطالب اصول سئو در اصل برای این نوشته می شود که مطابق با الگوریتم های گوگل باشد تا این الگوریتم ها امتیاز بهتری به شما و سایت شما بدهند . در زیر قصد داریم به الگوریتم های وگل اشاره کنیم :

تاثیر الگورییتم های گوگل بر روی سئو
تاثیر الگورییتم های گوگل بر روی سئو

الگویتم تپه:

الگوریتم تپه الگوریتمی است که د رسال 2003 معرفی شد و از آن زمن تا به حال تاثیرات بسیار زیادی بر روی گوگل و سایت ها گذاشته است . هدف این الگوریتم این بود که سایت های معتبر شناسایی شده و همچنین سایت هایی که به سایت های دیگرر لینک دارند به صورت دقیق شناخته شوند و دلیل اینکر این بود که سایت کوچک نیز شناخته شوند. و در این بین سایت هایی مانند ویکیپدیا ، دموز و یاهو به عنوان سایت های معتبر شناخته شدند و هچنین در کنار این سایت ها سایت های معتبر کوچک نیز شناخته شدند .

الگوریتم پاندا در سال 2011 توسط گوگل منتشر شد ، این الگوریتم بر روی محتواهای متنی که د رصفحاتت وجود دارند حساس بود به صورت که محتواهای کپی  ، بی کیفیت و محتواهایی که تبلیغات زیادی داشت باعث می شد که از دید این الگوریتم کنار زده شود و جریمه به آنها تعلق می گرفت و این شانس را به کاربران می داد که با اصلاح کردن صفحه بتوانند جایگاه خوبی از دید این الگوریتم بدست آورند .

الگوریتم پنگوئن :

الگوریتم پنگوئن دقیقا یک سال بعد از الگوریتم پاندا یعنی در سال 2012 منتشر شد و کاری که انجام میداد با لینک ها اسپم مبارزه می کرد .بعضی از سایت ها از بک لینک ها انبوه و   همچنین دارای اسپم بودند الگوریتم پنگوئن این دسته ااز سایت ها را از نتایج گوگل حذف کرد . و با عث شد برای اینکه سایت ها جریمه نشوند و اتفاقی برای آنها نیافتد سایت ها ا زلینک ها مرتبط و معتبر استفاده نمایند و اگر باز هم جریمه شدید باید لینک سایت را از هر صفحه اسپی و یا بی محتوایی حذف نمایید .

الگوریتم مرغ مگس خوار :

الگوریتم مرغ مگش خوار در سال 2013 منتشر شود و از همان زمان یک انقلاب بزرگی در محتواهای سایتی ایجاد کرد . کاری که قرار است این الگوریتم انجام دهد این است که نزدیکترین جستجوها را به کلمه کلیدی مورد نظر کاربر نشان دهد برای اینکار لازم است که واژه ای هم معنی نیز شناخته شود .

این الگوریتم باعث شد سایت هایی که بیش از حد معقول از کلمه کلیدی استفاده میکنند جریمه شوند و دیگر مانند گذشته جایگاه خوبی نداشته باشند . اگر بخواهیم بازار یابی محتوا را مهم جلوه بدهیم باید بگویم این الگوریتم در این راستا خیلی کمک کرده است .

الگوریتم کبوتر :

الگوریتم کبوتر در سال 2014 منتشر شد . این الگوریتم بیشتر بر روی مکان تمرکز دارد و سعی می کند نتایجی را به مخاطبین پیشنهاد دهد که به آنها نزدیکتر می باشد . به عنوان مثال اگر شما بخواهید رستوران های نزدیک خود را پیدا کنید فقط در قسمت جستجو رستوران های نزدیک من را جستجو می نمایید .

الگوریتم رنک برین :

این الگوریتم در سال 2014 منتشر شد این االگوریتم تا حدودی شبیه مرغ مگس خوار می باشد اما پیشرفته تر و پیچیده تر از آن می باشد . این الگوریتم بیشتر بر روی تجربه کاری تمرکز کرده است و در ادعاهای خود نرخ بازگشت به سایت ، نرخ پرش سایت ، مدت زمان حضور در سایت ، نرخ کلمات جستجو و . . . مهم است و در معیارهای مهم الگوریتم رنک برین قرار دارند .

الگوریتم فرد :

الگوریتم فرد در سال 2017 منتشر شد . این الگوریتم قصد دارد بر روی حجم تبلیغات و لینک های سایت تمرکز کند . این الگوریتم به صورت دقیق صفحت را بررسی می کند و تعداد لینک های خارجی را بدست می آورد و اگر این موارد در سایتی باشد به آن جریمه می دهد .بعضی از سایت ها ماهیت تبلیغات دارند به همین دلیل باید سعی کنند استانداردهای لازم را در صفحه خود رعایت نمایند و اگر به سایت های خارجی معتبر لینک داده ش.د دیگر نیازی به نگرانی نیست . این الگوریتم الویت را بر کیفیت محتوا گذاشته است .

شما در حال خواندن مقاله رعایت اصول سئو در محتوا هستید

الگوریتم پارافرسینگ :

این الگوریتم جدیدترین الگوریتم است که د راسل 2018 منتشر شد . با اینکه زمان کمی که از انتشار این الگوریتم می گذرد نتایج شگفت انگیز آن در صفحات دیده می شود . این الگوریتم به این صورت عمل می کند که محتوای سایت را خلاصه می کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال می پرسند به نمایش می گذارد .

راه های تولید محتوا با کیفیت

در این قسمت قصد داریم به تولید محتوای با کیفیت بپردازیم :

ایده با کیفت برای تولید محتوا :

شما برای اینکه در هر کاری موفق باشید باید هدف و ایده داشته باشید . برای تولید محتوا کیفیت شما نیز به یک ایده دارید . اولین گام برای تولید کردن محتوا باید یک ایده مناسب نیاز داشته باشید و بعد شروع به تولید محتوا کنید . برای اینکار بهتر است یک دفترچه داشته باشید و در آن ایده هایی که مرتبط است و به ذهن تان می رسد درون آن بنویسید .

ایده با کیفت برای تولید محتوا :
ایده با کیفت برای تولید محتوا :

لیست کلمات کلیدی :

شما برای اینکه محتوایی تولید که مطابق سئو باشد باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید . برای این کار نیز لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و از درون آن کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید . دقت داشته باشید برای موفق شدن باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشترین استفاده را دارند برای اینکار می توانید با یک جستجو راحت اطلاعات لازم را کسب نمایید .

ابزارهای کاربردی : برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید از ابزارهای کاربردی استفاده نمایید و به شما کلمات کاربردی استفاده نمایید که بیشترین جستجو را دارد پیشنهاد می دهد .

لیست کلمات کلیدی :
لیست کلمات کلیدی :

عنوان های گیرا و جذاب :

بیشتر کاربران به این نکته توجه نمی کنند که عنوان ها تاثیر بسیار زیاید بر روی مخاطب دارد . زیرا این عنوان اولین چراغ راهنمایی است که مخاطب را به سمت سایت و صفحه شما تشویق می کند حال اگر این چراغ جذاب باشد مخاطب بیشتری جذب می شود و اگر از عنوان های تکراری استفاده شود مخاطبین به راحتی از آن عبور می کنند .

به همین دلیل نباید هیچ گاه عنوان خود را دست کم بگیرید همچنین بهتر است از عنوان های تکراری استفاده نکنید . شما هر چه زمان برای انتخاب عنوان محتوا بگذارید می توانید در آینده تاثیر مثبت آن را ببینید .

رصد کردن رقبا :

همیشه سعی کنید قبل از اینکه محتوایی را تولید کنید رقبای خود را رصد کنید و ببینید که از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند از این کار شما می توانید به این نتیجه برسید که مخاطبین شما چه چیزهایی نیاز دارند و قرار است چه کارهایی انجام دهند . دقت داشته باشید اگر تلاش خود را کردید و به نتتیجه ای نرسید می توانید خوشحال باشید زیرا نبود اطلاعات در زمینه کاری شما یک امتیاز برای شما محسوب می شود و شما به زودی به یک سایت معتبر در این زمینه تبدیل شوید .

 

نیاز مخاطب :

مهم ترین هدف شما باید نیاز مخاطب باشد و تمامی نیازهای آن را پوشش دهد . یک کاربر برای اینکه نیاز خود را برطرف سازد مدت زمان زیادی صرف می کند تا به هدفش برسد برای همین شما باید کاری کنید که مخاطب را به نیازش برسانید .

اصل هدف :

همیشه سعی کنید در محتوا به اصل هدف بپرازید و کمتر از حشیه استفاده ککنید شما اگر به این نکته توجه کید می توانید به مخاطب نشان دهید که ارزش مخاطب برای شما زیاد است و به مخاطب به شما اعتماد میکند و از اینکه نیاز او را بر طرف کردید باز هم به سایت شما مراجعه می کند . اگر شما به مسائل مهم به صورت جزئی بپردازید شما از رقبای خود فاصله می گیرید .

به یک موضوع از جنبه های مختلف بپردازید : سعی کنید در مورد یک هدف از چند مقاله استفاده کنید و جنبه های مختلف مسائل را در نظر بگرید دقت داشته باشید شما مجاز به کپی کردن نیستید و تنها با این کار می خواهید جنبه های مختلف را بررسی کنید .

مخالف نوشتن :

همیشه برای اینکه موفق تر باشید بهتر است گاهی مخالف بقیه بنویسید به عنوان مثال اگر همه افراد در مورد مزایای تولید محتوا مطابق با سئو می نویسند شما در مورد معایب تولید محتوا مطابق با سئو بنویسید . شما با اینکار به دیگران نشان می دهید که تمامی جنبه های موضوع را بررسی کرده اید و تا حدودی از رقبای خود پیشی می گیرید .

لیست مقالات :

شما همیشه سعی کنید لیستی از مقالاتی که نوشته اید داشته باشید با این کار می توانید در مقالات خد از ارجاعات استفاده کنید و همین امر باعث می شود که بک لینک های خوبی داشته باشید .

استفاده از سایت های معتبر :

سعی کنید از مالات سایت های معتبر و با کیفیت استفاده نمایید . دقت داشته باشید شما به هیچ عنوان نباید از محتواهای کپی کنید زیرا سئو شمما تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند . تنها هدف شما این است که از سایت ها معتبر برای لینک دهی استفاده نمایید تا از نظر رتبه دهی سایت ها در رتبه بالایی قرار بگیرند .

مقالات آموزشی :

یکی از محتواهای با کیفیت این است که از مقالات آموزشی استفاده نمایید  زیرا همیشه مردم به دنبال این هستند که مقاله ای پیدا کنید که به سوالات شما جواب بدهد

شایعات در حوزه کاری خود را بیان کنید :

سعی کنید به ابهاماتی که  در این زمنیه کاری شما وجود دارد جواب بدهید و نگذارید سوالی در ذهن مخاطب شما بماند .

شایعات در حوزه کاری خود را بیان کنید :
شایعات در حوزه کاری خود را بیان کنید :

شما در حال خواندن مقاله رعایت اصول سئو در محتوا هستید

فرمت به روز :

همیشه سعی کنید از فرمت  قالب های به روز استفاده نمایید . یک تولید کننده محتوا باید از قالب های به روز استفاده نماید . دقت داشته باشید شما می توانید مقالات قدیمی خود را به روز کنید و البته نباید آدرس قدیمی محتوا را عوض کنید و همچنین نباید هدف  موضوع اصلی مقاله تغییر کند .

سئو مکانیکی :

بعد از تولید محتوا باید سئو فیزیکی که چگالی کلمات کلیدی و عنوان ها و . . مسائلی از این قبیل را به خوبی رعایت کنید .

نکات نگارشی :

یک محتوای خوب دارای نگارش خوب می باشد و شما باید سعی کنید محتوایی بنویسید که طبق اصول و قواعد نگارشی باششد این نکات شامل ویرگول و کاما و . . .  می باشد ، همچنین نباید هر کدام از این مطالب را بی جا استفاده نمایید زیرا علاوه بر بی کییفیت نشان دادن محتوا باعث می شود که مخاطب برداشت های اشتباه از محتوا داشته باشد .

نکات نگارشی :
نکات نگارشی :

اندازه محتوا :

معمولاً محتوا ها بین دو تا سه هزار کلمه می باشد و حداقل تعدا کلمه ای که می توانید به کار ببرید پانصد کلمه می باشد . دقت داشته باشید اگر تعدا  کلمات کمتر از چهارصد کلمه باشد جریمه می شوید و یا اگر بیش از چها هزار کلمه باشد بهتر است در دو مقاله مجزا از یکدیگر استفاده نمایید .

متا تگ ها : متا تگ ها د رمحتوایی که طبق سئو باشد بسیار مهم می باشد  باید به آن توجه ویژه ای شود  دقت داشته باشید که متا تگ ها به دو صورت تگ ها عنوان و توضیحات می باشد که هر دو مورد باید به صورت دقیق بررسی شود و نوشته شود .

استفاده درست از کلمات کلیدی :

دقت داشته باشید برای محتوای با کیفیت باید از چگالی مناسبی از محتواها استفادده نمایید . دقت داشته باشید اگر کلمات کلیدی به درستی استفاده نشود رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند .

در گذشته بیشتر کاربران استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی را یک امتیاز می دانستند و تا حدی استفاده می کردند که کیفیت محتوا کاهش پیدا می کرد . دقت داشته باشید یک محتوای با کییفیت باید دارای 2 الی 3 درصد از کلمات کلیدی استفاده نماید .

استفاده درست از کلمات کلیدی :
استفاده درست از کلمات کلیدی :

کلاه سیاه را فراموش کنید :

برای اینکه د رمحتوای خود موفق شوید سعی کنید تکنیک کلاه سیاه را فراموش کنید و به هیچ عنوان آن را استفاده نکنید . در صورت استفاده از کلاه سایه گوگل به سایت شما رتبه منفی می دهد .

ساختار کلی برای محتوا درنظر بگیرید : دقت داشته باشید به سایت خود یک ساختار کلی و زیبا بدهید .

محتوا برای موبایل :

سعی کنید محتوای خود را به گونه ای تولید کنید که در موبایل ها نیز نمایش داده شود .

معرفی :

سعی کنید به صورت کامل خود را به برای مخاطبین معرفی کنید .

 

نتیجه گیری

در راستای محتواها مطابق با سئو سعی کرده ایم به الگوریتم های گوگل که در این زمینه نقش زیادی داشته است اشاره کنیم این الگوریتم ها شامل الگوریتم تپه در سال 2003 ، الگوریتم پاندا د رسال 2011 ، الگوریتم پنگوئن در سال 2012 ، الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 ، الگوریتم کبوتر در سال 2014 ، الگوریتم رنک برین در  سال 2016 ، الگوریتم فر در سال 2017 ، الگوریتم پارافرسینگ  2018  توسط گوگل منتشر شده است .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

همچنین ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند که از آنها برای آنالیز سایت خود استفاده نمایید مانند ابزار گوگل آنالیتیکس ، تست سرعت صفحات ، وورنک ، گوگل وبمستر تولز ، اسپای فو ، افزونه ها برای چک کردن اعتبار سایت و رنک الکسا نیز وجود دارد که به شما کمک می کند .

بسیار از شما کاربران گرامی متشکریم که ما را تا انتهای مقاله رعایت اصول سئو در محتوا همراهی کردید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید