راهکارهای عملی افزایش فروش

راهکارهای عملی افزایش فروش

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

اگر به دنبال راهکارهای عملی افزایش فروش محصولات خود هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با تعدادی از این راهکارهای عملی آشنا کنیم.

اگر شما از فروش اینترنتی محصولات وخدمات خودتان راضی نیستید، میتواند این مقاله یک راهنمای مفید باشد. حتما این سوال برای شما پیش آمده است که باید چه کنم که فروش اینترنتی من بالاتر برود؟ این سوال هرچند پاسخ پیجیده ای داشته باشد، ولی با یک سری راهکارهای عملی و کم هزینه، می توانید به راحتی فروش اینترنتی خودتان را بیشتر کنید و از یک کسب درآمد ایده ال در فضای مجازی لذت ببرید.

راهکارهای عملی افزایش فروش
راهکارهای عملی افزایش فروش

شرکت های مختلفی هستند که امروزه به فروش اینترنتی محصولات خود روی آورده اند. بعضا این شرکت ها، در بازار هم حضور دارند و به دلیل رقابت و یا گسترش کسب و کار وارد فضای مجازی شده اند.

البته این موارد بیشتر با گسترش  تکنولوژی و استفاده از اینترنت بود که پیش آمد. امروزه دیگر رقابت در فضای مجازی میان کسب و کارهای مختلف آن قدر زیاد شده است که هرکسب و کاری، به دنبال یک ایده یا راه حل مناسب برای افزایش فروش خودش است.

البته این موارد با بازاریابی و نحوه تبلیغات محصولات شما هم مرتبط است و نمی توانید انتظار داشته باشید که بدون بازاریابی مناسب محصولات، بتوانید به فروش ایده آلی که در ذهن دارید برسید.

ما با یک جامعه به شدت چابک روبرو هستیم که بصورت روزانه، درحال توسعه و پیشرفت خودش است. پیشرفتی که کم کم به مرحله ای رسیده است که هر ماه شاهد تغییر نیازهای مردم و خواسته های آنها هستیم. این موارد مسلما یک کسب و کار پویا را میطلبد که بتواند به این تغییر خواسته ها و نیازها واکنش نشان بدهد.

اگر شما بخواهید که محصولی تولید کنید که با اقبال بیشتری از جانب مشتریان روبرو شود، لازم است که محصول شما کاملا  برپایه خواسته ها و نیازهای مشتریان باشد و در یک کلام، آنچه آنها می خواهند را برایشان تهیه کنید. البته این یک راهکار نیست بله یک واقعیت کلی است. با ما همراه باشید تا به شما در رابطه با راهکارهای عملی واقعی افزایش فروش، به خصوص در بستر اینترنت بگوییم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اهمیت کسب و کار و فروش در اینترنت در چیست؟

ویژگی های کسب و کار موفق اینترنتی چیست؟

اهمیت ایده و خلاقیت در فروش اینترنتی در چه چیزهایی می باشد؟

راه های فروش اینترنت به چه صورت هستند؟

[/stextbox]

 

اهمیت کسب و کار و فروش در اینترنت در چیست؟

بیایید ببینیم که جامعه امروز تا چه اندازه به فروشگاه های اینترنتی وابسته است. این موضوع در ابتدا از جایی مشخص می شود که ما بدانیم از اساس، جامعه امروز تا چه اندازه به اینترنت وابسته است؟ در واقع امروز شما با یک نگاه به روزمره گی های خودتان و فعالیت هایی که از یک صبح تا شب انجام میدهید، میبینید که بیشتر این فعالیت ها به نوعی با اینترنت گره خورده است.

در واقع شما نمی توانید انتظار داشته باشید از اینترنت استفاده نکنید ولی بتوانید از یک سو، نیازهای روزانه خودتان را هم برطرف کنید. ما امروزه شاهد هستیم که افراد ساعتهای بسیاری را به دلایل مختلف در اینترنت می گذرانند و یا به نحوی از اینترنت استفاده میکنند. استفاده از اینترنت برای این افراد، به معنی این است که تمامی فعالیت های روز مره آنها به نوعی با اینترنت گره خورده است.

اهمیت کسب و کار و فروش در اینترنت در چیست؟
اهمیت کسب و کار و فروش در اینترنت در چیست؟

شما امروزه با کمک اینترنت به آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید، با اشخاصی در سراسر دنیا به گفتگو و اشتراک دیدگاه ها می پردازید، از شبکه های اجتماعی با ظرفیتهای بسیار بالایی که دارد استفاده می کنید و در نهایت، فعالیت هایی مانند خرید و فروش و از این قبیل موارد را هم در فضای اینترنتی انجام میدهید. افراد با کمک اینترنت تقریبا هرکاری را میتوانند انجام دهند و این موضوع، به صورت روزانه درحال گسترش و پیشرفت است.

ما میتوانیم به نوعی از طمع پیشرفت انسان در تکنولوژی بگوییم، در واقع انسان هرچه بیشتر به پیشرفت و توسعه تکنولوژی و اینترنت می پردازد، باز هم میخواهد بیشتر فعالیت کند، بیشتر بداند و بیشتر انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

چرخه اقتصادی کشورها با کسب و کارهای اینترنتی درگیر است

چرخه اقتصادی کشورهای بزرگ دنیا، به نوعی با اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی درگیر است. امروزه شما میبینید که با یک اختلال ساده در اینترنت، مبالغ هنگفتی به کسب و کارها ضرر وارد می شود که این موضوع به دلیل گردش مالی بسیاری است که در فضای مجازی برای کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد.

ما نمیخواهیم بیش از این از ظرفیت های اینترنت بگوییم، آنچه میخواهیم بگوییم اهمیت این موضوع است که از اساس، چرا شما باید وارد اینترنت شوید و به توسعه یا ایجاد کسب وکار خود در فضای مجازی بپردازید؟ علت این موضوع در مرحله اول یک نوع مزیت دو طرفه است.

چرخه اقتصادی کشورها با کسب و کارهای اینترنتی درگیر است
چرخه اقتصادی کشورها با کسب و کارهای اینترنتی درگیر است

در واقع شما با استفاده از اینترنت، به این مزیت می رسید که از ارتباط با افراد بسیار زیادی برخوردار خواهید بود، می توانید تبلیغات خود را میان افراد بیشتری گسترش بدهید و با افراد زیادی هم در رابطه با زمینه شغلی خود همکاری کنید.

امروزه حتی مشاغلی بر پایه اینترنت بوجود آمده است که تمام وقت، به ارائه خدمات خود در اینترنت می پردازد.

از این گذشته، دیگر اینترنت یک فضای کاملا راحت و با دسترسی آسان برای همگان شده است. در گذشته استفاده از اینترنت منوط به داشتن یک کامپیوتر خانگی و یک خط تلفن ثابت بود که دسترسی به اینترنت را کمی مشکل می کرد.

از طرفی، تعداد کسانی که از اینترنت استفاده می کردند هم به میزان قابل توجهی کمتر از الان بودند. ولی با مرور زمان و گسترش اینترنت، به خصوص استفاده از اینترنت برروی شبکه های موبایلی و کم کم با ورود تلفن های همراه هوشمند، دیگر اینترنت محدود به یک خط تلفن ثابت نمی شد، بلکه اینترنت همه جا و هر لحظه در دستان شما بود تا با تنها چند کلیک وارد دنیای گسترده اینترنت بشوید.

اینها برای مشتریان یک مزیت اساسی است چرا که می توانند به راحتی وارد اینترنت بشوند و از فروشگاه های آنلاین، محصولات بسیار متنوعی را با قیمت های مختلف خریداری کنند و درب منزل تحویل بگیرند.

همسو شدن با خواسته های مشتریان

این مزیت برای شرکت ها هم بوده است که خود را با نیازها و خواسته های مشتریان همسو کرده و اقدام به راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کردند. این خود یکی از مهمترین مسائلی است که باعث می شود شما به این فکر بیافتید که برای گسترش و یا ایجاد کسب وکار خود،  وارد اینترنت شوید.

همسو شدن با خواسته های مشتریان
همسو شدن با خواسته های مشتریان

نگاهی به دنیای اطراف بیاندازید، اینترنت به مرور زمان به وسایل بیشتری درحال ورود کردن است. از کامپیوترهای خانگی و شخصی گرفته تا موبایل ها و امروزه حتی، تلویزیون ها و احتمالا در آینده ای نزدیک، خودروها و وسایل نقلیه هم به اینترنت و استفاده از آن مجهز می شوند. در این شرایط است که شما ملزم به همسو سازی خود با تکنولوژی هستید و باید کسب و کار خود را در اینترنت گسترش دهید.

اگر ما به آینده نگاه کنیم، عموما کسب و کار هایی را موفق میدانیم که به اینترنت ورود کرده و از طریق فضای مجازی به کسب و کار می پردازند. شاید هم در سالهای نه چندان دور، دیگر کسب و کارها تماما آنلاین باشد و کسب و کارهای فیزیکی، رفته رفته از بازار خارج شوند. این پدیده ای است که غیر قابل پیش بینی نیست و می توان انتظار آن روز را هم داشته باشید. پس بدیهی است که لزوم وارد کردن کسب و کار خود را به فضای مجازی از همین حالا در نظر داشته باشید.

همسو شدن با خواسته های مشتریان
همسو شدن با خواسته های مشتریان

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

ویژگی های کسب و کار موفق اینترنتی چیست؟

خب از اهمیت ورود کسب وکار شما به اینترنت گفتیم، ولی بهتر است الان به این موضوع بپردازیم که اصلا، چه کسب و کارهایی را در اینترنت به عنوان کسب و کارهای موفق می شناسیم؟ در واقع شما با ورود به فضای مجازی، تنها قدم اول را برداشته اید و برای موفقیت در این فضای پر رقابت، لازم است که بدانید چگونه باید به موفقیت بیشتری برسید.

ویژگی های کسب و کار موفق اینترنتی چیست؟
ویژگی های کسب و کار موفق اینترنتی چیست؟

کسب و کارهای موفق، در حقیقت کسب و کارهای پویا و چابک هستند. کسب وکارهایی که می توانند به راحتی به تغییرات و خواسته های مشتریان پاسخ دهند و ریسک های برخورد با این تغییرات را به حداقل برسانند.

به زبان ساده تر، کسب و کارهای موفق این ویژگی را دارند که اگر مشتریانشان امروز به محصولات خاصی با یک سری ویژگی های به خصوص علاقمند شدند، بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داده و بدون پرداخت هزینه های گزاف، این محصول را برای مشتریان تولید کرده و به بازار عرضه کنند. این موضوع باعث می شود که نسبت به خواسته های بازار و نیازهای روز جامعه عقب نمانند.

کسب و کارهای موفق اینترنتی، اهمیت بسیار زیادی به مدیریت دانش و علم شرکت خود می دهند.

بالاخره اینترنت با همه ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نیازمند افرادی است که با دانش فنی بالایی که دارند، بدانند که چگونه می توانند به لحاظ فنی شما را در اینترنت بیشتر مطرح کنند و با دیگر رقبا به رقابت بپردازند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق، از دانش کارمندان خود حمایت میکنند و سعی میکنند که مدام به به روز رسانی خود بپردازند. این بروز رسانی میتواند از تغییرات عمده گرفته تا حتی یک سری تغییرات ساده در قالب صفحه مجازی شان در برگرفته شود.

در اینترنت به روز بودن حرف اول را می زند، توجه کنید که اینترنت به خودی خود، مدام درحال پیشرفت و توسعه است و افراد بسیاری در سراسر دنیا درحال پیشبرد اینترنت و توسعه آن هستند و بسیاری از شرکتها هم، برای برتر بودن در این رقابت به سرمایه گذاری در توسعه خلاقانه اینترنت می پردازند تا بتوانند راهکارهای نوین آینده را به نام خود ثبت کنند.

این مسئله باید به شما این موضوع را یادآوری کند که هرگز از توسعه کسب و کار خود در فضای مجازی، به خصوص توسعه فنی آن، عقب نمانید تا بتوانید به یک نتیجه بهتر برسید. در این میان، توسعه فنی ارتباط مستقیمی هم با دانش کارمندان دارد. اینکه کسانی که با شما کار میکنند تا چه اندازه از علم روز دنیا، به خصوص در زمینه اینترنت آگاهی دارند.

معمولا کسب و کارهای اینترنتی، برای رسیدن به پیشرفت بیشتر، از قابلیت های افراد استفاده می کنند. به آنها کمک می کنند که قابلیت های خود را گسترش بدهند و در نهایت، این قابلیت ها را در کسب و کار خود به کار می گیرند.

از دیگر ویژگیهای یکی کسب و کار موفق میتوان به این موضوع اشاره کرد که، کسب و کارهای موفق به نیازهای مخاطبان خود توجه میکنند. شاید دیده باشید که در یک بازه زمانی به خصوص، ممکن است استفاده از یک محصول خاص، مد شود، افراد بسیاری از آن استفاده کنند و کم کم به یک محصول پر فروش در میان کسب و کارهای مختلف تبدیل شود. البته که عموما این نوع محصولات، محصولاتی خلاقانه هستند که توسط شرکت ها ساخته شده و باعث پیشرفت کسب و کار آنها می شود.

برای مثال، در یک بازه خاص، استفاده از اسپینر به یک مد تبدیل شده بود و افراد بسیاری خواهان این محصول بودند. کم کم این موضوع گسترش پیدا کرد و تمامی فروشندگان و کسب و کارهای مرتبط، این محصول را به مخاطبان خود عرضه کردند. این واکنش نشان دادن سریع نسبت به نیازهای مشتریان باعث پیشرفت این کسب و کارها می شود.

از دیگر ویژگی های کسب و کارهای موفق اینترنتی، توجه زیاد به تنوع است. در واقع شما در اینترنت با رقبای بسیاری روبرو هستید که هرکدام خدمات خود را به مشتریان ارائه میدهند. مشتریان هم معمولا از خدمات کسانی استفاده میکنند که تنوع بیشتری داشته باشد. دقت کنید، اگر به عنوان یک کاربر اینترنت ، بخواهید یک محصول خاصی را خریداری کنید. قطعا به سایت هایی می روید که تنوع بیشتری دارند.

چرا که از اساس، تنوع بالا را نمی توانید در محصولاتی که در بازار به فروش می رسد پیدا کنید ولی در اینترنت به دلیل آسانی و راحتی دسترسی به فروشگاهها و سایتهای مختلف، میتوانند تنوع بیشتری را داشته باشند. پس سعی کنید همواره یک فروشگاه متنوع باشید تا بتوانید یک کسب و کار موفق و محبوب از سوی مشتریان خود داشته باشید.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

استارتاپ های چالش پذیر

کسب و کارهای موفق اینترنتی، معمولا استارتاپ هایی هستند که چالش پذیر هستند، البته این چالش پذیری به معنی انجام ریسک های بزرگ نیست بلکه به این معناست که چالشهای مختلفی را در جهت ایجاد خدمات یا محصولات خلاقانه و حرفه ای، تقبل می کنند و روی آن زمان و دانش فنی خود را می گذارند.

این چالش ها اگر منجر به تولید یک محصول خلاقانه و یا رسیدن به شرایطی بشود که بتوان از آن، خدمات بهتری را به مشتریان عرضه داشت. در موفقیت شرکت تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

معمولا کسب وکارهای موفق، تبلیغات مناسبی در فضای مجازی پیگیری میکنند. این تبلیغات البته بصورت کاملا برنامه ریزی شده و اثرگذار ترتیب داده می شود. سرمایه گذاری بر روی تبلیغات، باعث می شود که شما در نهایت شاهد رونق بیشتر کسب و کار خود باشید و تبلیغات برای شما، نوعی سرمایه گذاری است که می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند، البته با این شرط که کاملا اصولی و استاندارد تهیه شده باشد.

استارتاپ های چالش پذیر
استارتاپ های چالش پذیر

اگر تبلیغات شما از اصول و چهارچوب های حرفه ای استفاده کند و برای مخاطبان شما، جذاب باشد، درنهایت باعث می شود که تبلیغات شما میان کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته شود و این اشتراک گذاری، درنهایت به بیشتر مطرح شدن نام شما منجر می شود.

کسب و کارهای حرفه ای و موفق، سعی می کنند که همواره با یک برنامه و استراتژی مشخص به پیش بروند. شما برای جذب مشتریان بیشتر، لازم است که یک سری استراتژی های مختلف را برای کسب و کار خود تهیه کنید و بر اساس آنها روی پیشرفت بیشتر حرفه خود تمرکز کنید. داشتن برنامه و استراتژی تنظیم شده توسط متخصصان، به شما این امکان را می دهد که در مواجهه با شرایط مختلف،  بدانید که واکنش مناسب چگونه است.

اهمیت ایده و خلاقیت در فروش اینترنتی در چه چیزهایی می باشد؟

قبل از رسیدن به راههای فروش لازم است که کمی به نقش ایده و خلاقیت در فروش بپردازیم، به این موضوع توجه کنید که فروش اینترنتی، به دلیل اینکه با رقابت بسیار زیادی روبرو است. نیازمند این است که شما بتوانید از یک سری راه های خلاقانه و ایده های نو در فروش محصولات خود استفاده کنید. برخی این کار را با راه اندازی کمپینهای مختلف انجام میدهند، برخی هم از طریق تولید محتوایی جذاب، به جلب مخاطب می پردازند و درکنار آن، به فروش محصولات خود می پردازند.

اینکه محصولات شما از نوآوری و خلاقیت بالایی برخوردار باشد هم در این موضوع بی تاثیر نیست. در واقع افراد، مخصوصا در فضای مجازی، مدام در پی کشف محصولات جدیدتر هستند. آنها خواهان این هستند که بتوانند تجربیات تازه ای داشته باشند و از محصولاتی با نوآوری های جدیدتر استفاده کنند. امروزه خلاقیت در تولید و ارائه محصولات باعث می شود که شما به عنوان یک شرکت خلاق مطرح شوید که همواره به تولید محصولات جدید و یا حتی، فروش اجناس نو و خلاقانه می پردازد و این کار به شما و برند شما اعتبار بیشتری می دهد.

اهمیت ایده و خلاقیت در فروش اینترنتی در چه چیزهایی می باشد؟

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

خلاقیت در اینترنت

شما  در اینترنت با محدودیت خاصی روبرو نیستید، دانش توسعه وب هم امروزه به درجه بالایی رسیده است که هیچ محدودیت به خصوصی را درخود قبول نمی کند و می توانید با همکاری با توسعه دهندگان حرفه ای و فعالان این زمینه، هرخلاقیتی را در حوزه اینترنت ایجاد کنید.

اینکار منجر می شود به اینکه مخاطبان شما، تجربه بهتری را در بازدید از صفحات و فروشگاه شما داشته باشند و  تصویر بهتری را از بازدید از صفحه اینترنتی شما بدست آورده باشند. شاید عجیب نباشد اگر بگوییم شرکت های بسیاری امروزه به استخدام افرادی دست میزنند که در این زمینه ها فعالیت می کنند و تاثیر بسیار بالایی را هم در کسب و کار خود شاهد بوده اند.

خلاقیت در اینترنت

توجه کنید، خلاقیت تنها در محصولات شما و یا طراحی خاص صفحات مجازی شما نیست، بلکه خلاقیت شما میتواند در زمینه معرفی محصولات شما هم به شما کمک کند. در واقع شما با بررسی راه ها و روش های مختلف معرفی محصولات خود در فضای مجازی، می توانید با انتخاب یک راه خلاقانه تر و بهتر، به جذب مشتریان بیشتری بپردازید.

راه های خلاقانه بسیاری هم در زمینه فروش وجود دارد، از تولید محتواهای مختلف و جذاب گرفته تا برگزاری کمپین ها و نظرسنجی ها و حتی، طراحی مسابقات و چالش های خلاقانه که باعث می شود، بیشتر میان کاربران اینترنت مطرح شوید و بتوانید محصولات بیشتری را هم به فروش برسانید.

تمامی چالش ها و نظرسنجی ها، میتوانند یک راه برای تبلیغات محصولات شما باشند. تبلیغات شما باید از ایده های نو استفاده کند. تبلیغات جدید و خلاقانه برای همه جذاب است و مردم به تبلیغات خلاقانه و حرفه ای، توجه بیشتری نشان می دهند.

تبلیغات به تنهایی ممکن است باعث کاهش اعتبار شما شود چرا که کاربران معمولا صفحاتی را که صرفا به ارائه تبلیغ بسنده میکنند، دنبال نمیکنند، بلکه برای مخاطبان، صفحاتی که تبلیغاتی خلاقانه داشته باشد و درکنار آن، جذابیتی هم برای مشتریان داشته باشد را بیشتر می پسندند و شما در این شرایط، شاهد یک رشد ایده آل در کسب وکار خود خواهید بود، پس سرمایه گذاری بر روی ایده های جدید و خلاقیت های نوآورانه را هیچ گاه فراموش نکنید.

برگزاری جلساتی با اعضای تیم میتواند به شما در انتخاب راه حل های خلاقانه کمک کند. در این شرایط، معمولا هرکس ایده های خود را ارائه میدهد و شما با درنظر گرفتن ایده های مختلف، حتی با جمع بستن و ترکیب آنها، قطعا به یک راه حل مناسب در تبلیغات و فروش محصولات خود می رسید.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

راه های فروش اینترنت به چه صورت هستند؟

امروزه شرکت هایی که به حوزه وب وارد می شوند، به فروش محصولات خود در فضای مجازی می پردازند، از راه های مختلفی استفاده میکنند. یکی از این راهها که به عنوان اولین راه انتخاب می شود، راه اندازی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی است.

فروشگاه های اینترنتی، تقریبا از ده سال پیش در ایران راه اندازی شدند و رفته رفته به تعداد آنها و خدماتی که ارائه می دادند هم افزوده شد. با گذر زمان و گسترش این فروشگاه ها، دیگر راه اندازی یک فروشگاه برای فروش بهتر در بستر اینترنت یک امر کاملا رایج و یک اولویت برای شرکتها محسوب می شود.

از این موضوع هیچ وقت غافل نشوید، چرا که فروش در اینترنت حتی در بستر شبکه های اجتماعی، باز هم نیازمند راه اندازی یک فروشگاه حرفه ای است تا بتواند، در ذهن مخاطبان شما بیشتر اعتماد سازی کند.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

راه اندازی صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه های فروش اینترنتی، راه اندازی صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی است.  شبکه های اجتماعی که خود به تنهایی، ظرفیت های بسیار بالایی برای راه اندازی کسب وکار دارند، به عنوان یک جامعه به شدت گسترده و پر مخاطب در میان مردم، به شما این امکان را میدهد که با راه اندازی یک صفحه تجاری در این شبکه ها، به رونق کسب وکار خود کمک کنید.

در واقع شرکت ها امروزه، علاوه بر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و برند سازی در این حوزه، به ایجاد یک صفحه کاری در شبکه های اجتماعی و به خصوص، اینستاگرام مپردازند. این شبکه ها به دلیل ارتباط بیشتر مردم با آن ها، کمک خیلی زیادی به شما میکند تا بتوانید به یک فروش ایده آل برسید.

فروش اینترنتی، تنها به راه اندازی صفحات فروش برای محصولات خودتان خلاصه نمی شود. ممکن است که شما بخواهید این محصولات را به دست یک واسطه که از برند آشنا تر و مطرح تری نسبت به شما برخوردار است بسپارید.

راه اندازی صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی
راه اندازی صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی

البته این موضوع به اعتبار شما کمکی نمیکند و در نهایت، شما تحت عنوان یک فروشگاه معتبرتر محصولات خود را به فروش می رسانید، اما در نهایت اگر قصد و هدف شما تنها فروش یک محصول باشد، این راه هم می تواند یک راه موثر باشد.

امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی هستند که به عنوان یک فروشگاه واسطه عمل می کنند و با دریافت درصد مشخصی، محصولات دیگر فروشگاه ها را در صفحات مجازی خود به فروش میرسانند. این راه به دلیل اینکه شما تحت عنوان یک شرکت معتبرتر به ارائه محصولات خود می پردازید میتواند برای شما مفید باشد.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

معمولا شرکت هایی که در ابتدای فروش محصولات خود در بستر اینترنت هستند و یا می خواهند در این زمینه، جهت آزمایش فعالیت کنند و هزینه های هنگفتی را هم متحمل نشوند، به این روش روی می آورند.

در اینترنت، برای فروش محصولات راههای بسیار زیادی است ولی همه راهها نمی تواند برای شما ایده آل باشد. گاها فروش از جانب واسطه ها میتواند منجر به پرداخت پورسانت های بسیار زیادی به واسطه ها شود و در عوض آن، اعتباری را هم به برند شما اضافه نمی کند چرا که در این میان، از شما و برند شما کمتر اسم برده می شود.

از طرفی، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیازمند یک زمان مشخص است که کم کم میان مخاطبان جا بیوفتد. معمولا شبکه های اجتماعی گزینه مناسب تری برای فروش استارتاپ ها در شروع کار هستند.

شبکه های اجتماعی به دلیل ارتباطاتی که شما با افراد بصورت نزدیک تر دارید، یک گزینه کاملا مناسب برای استارتاپها هستند. ولی شبکه های اجتماعی از یک معضل اساسی رنج می برند، آنها هم این است که مخاطبان و مشتریان کمتری به آنها اعتماد می کنند.

در واقع خرید کردن از شبکه های اجتماعی و یا از طریق پیام رسان ها، کمی برای مخاطبان غیرقابل هضم است و از طرفی، اگر شما بخواهید یک محصول گران قیمت تر را به فروش برسانید که اساسا در این زمینه به مشکل میخورید. معمولا شبکه های اجتماعی انتخاب کسانی است که میخواهند یک محصول دست ساز بفروش برسانند و یا کسب و کارهای کوچک و تازه کار دارند.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

جمع بندی

اما بهتر است پس از تمامی موارد گفته شده، به یک راه حل نهایی برسیم. در یک جمع بندی نهایی، بهترین راه برای افزایش فروش شما در بستر اینترنت، استفاده از استراتژی های ترکیبی از مواردی که گفته شده است.

شما لازم است که برای افزایش فروش، تعداد بازدید کنندگان خودتان را افزایش دهید. در اینترنت، موفقیت ارتباط نزدیکی با دیده شدن و مطرح شدن دارد. کسب وکار هایی که بیشتر دیده شوند، بیشتر مطرح می شوند و فروش بیشتری را هم خواهند داشت.

برای دیده شدن، لازم است که ابتدای کار شما از تبلیغات و معرفی خود و برند خود با استفاده از روش های خلاقانه بپردازید، استفاده از شبکه های اجتماعی برای شما در شروع کار میتواند گزینه مناسبی باشد.

جمع بندی
جمع بندی

اما شبکه های اجتماعی، تمرکز بسیار بالایی بر روی محتوا شما دارند. یعنی شما می توانید با تولید محتوایی خلاقانه در شبکه های اجتماعی، مخاطبان بیشتری را جلب کنید و کاربران صفحات خود را روز به روز افزایش دهید.

پس از این، شما لازم است که در کنار محتوای خود، به تبلیغ محصولات خود بپردازید. برای مثال، بسیاری از صفحات مجازی، با تولید محتوا ویدئویی و جذاب، مخاطبان خود را جذب می کنند و در میان ویدئو یا در ابتدای آن، به معرفی محصولات خود می پردازند. اینکار به بازدهی بیشتری منجر می شود چرا که مخاطبان از این روش ها استقبال می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش هستید

با نقاط ضعف و قوت رقبای خود آشنا شوید

پس از این، شما می توانید با بررسی دیگر رقبای خود در شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت، با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید و به بررسی آنها بپردازید. با این کار، شما میدانید که در چه زمینه ای باید قوی تر عمل کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید و سرمایه گذاری خود را در چه موضوعاتی محدود تر کنید.

در واقع شرکت هایی که به تولید محصولات مشابه می پردازند و با یکدیگر رقابت میکنند، شرکت هایی هستند که به ضعف های رقبای خود آگاه هستند و در این زمینه به خصوص تمرکز میکنند. از طرفی، نوآوری را هم به محصولات خود اضافه میکنند تا هر دفعه، تجربیات خلاقانه تری را برای مخاطبان خود بوجود آورند.

پس از اینکه به مرحله ای رسیدید که توانستید مخاطبان را با محصولات خود آشنا کنید و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خودتان فراهم کنید. لازم است که درکنار سیاست جذب مشتری، به حفظ مشتری هم بپردازید.

با نقاط ضعف و قوت رقبای خود آشنا شوید
با نقاط ضعف و قوت رقبای خود آشنا شوید

سعی کنید محصولات خود را مدام به روز کنید و با توجه به نیازهای روزانه مشتریان و بررسی فروش محصولات مختلف در بازار، به ارائه محصولات جدید تر بپردازید. به روز بودن یکی از مهمترین اولویت هایی است که در کسب و کار خود مخصوصا در اینترنت، لازم است که به آن توجه کنید. مخاطبان معمولا از فروشگاه هایی که محصولات به روز را ارائه میدهند بیشتر استقبال می کنند.

بهتر است به قیمت های خود در فروش محصولات توجه داشته باشید. تنوع محصولات شما تنها به تعداد آنها و رنگ بندی ها و برندهای مختلف آنها نیست، بلکه تنوع محصولات شما به تنوع قیمت های آنها هم مرتبط است. پس سعی کنید قیمت هایی در بازه های گسترده تری را داشته باشید تا بتوانید پاسخگوی نیازهای مشتریانتان در همه اقشار باشید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید