راهنمای ساخت پادکست

راهنمای ساخت پادکست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم راهنمای ساخت پادکست را در اختیار شما قرار دهیم :

راهنمای ساخت پادکست
راهنمای ساخت پادکست

در حال حاضر با پیشرفت بازاریابی محتوا افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به دنبال این هستند که آموزش های لازم را برای ساخت پادکست ببیند طبق آمار حدود سه درصد از این افراد در حال حاضر به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت دارند و 24 درصد از افراد به دنبال آموزش دیدن در این حوزه هستند به همین دلیل ما در این قسمت قصد داریم یک راهنمای ساخت پادکست کامل را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر به عنوان بازاریاب محتوا فعالیت دارید بتوانید با قدرت فعالیت داشته باشید .

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوای صوتی هستید می توانید با تیم هشت در تماس باشید

09120647344

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

نکات مهم برای چگونگی تولید پادکست با کیفیت چیست ؟

نکات مهم برای راه های تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای چیست ؟

فرد مبتدی برای تولید پادکست باید چه کارهایی انجام دهد ؟

راهنمای ساخت پادکست چیست ؟

[/stextbox]

 

نکات مهم برای چگونگی تولید پادکست با کیفیت

اولین نکته در زمان تولید پادکست باید دقت کنید که مخاطب شما چه افرادی هستند . بنیانگذار پادکست  ، فردی به نام کریستوفر پین می باشد او اولین راه برای موفقیت در تولید پادکست را شناخت مخاطبین می داند و می گوید شما در زمان تولید پادکست نباید محصولی را تولید کنید که برای همه افراد باشد شما باید سعی کنید یک گروه از مخاطبان را در نظر بگیرید و برای همان افراد پادکست تولید کنید . شما اگر بخواهید برای تمامی مخاطبین پادکست تولید کنید به این معنی است که هیچ هدفی برای مخاطبین خود در نظر گرفته اید .

نکات مهم برای چگونگی تولید پادکست با کیفیت
نکات مهم برای چگونگی تولید پادکست با کیفیت

چند سالی می باشد که تولید پادکست در بخش تولید محتوا وارد شده است و شما اولین نفری نیستید که پادکست را تولید کرده اید اما باید سعی کنید که برای کارتان ارزش قائل شوید و یک پادکست با کیفیت تولید نمایید .بدترین اتفاق در زمان تولید پادکست این است که شما پادکستی تولید کنید که قبلا فردی پادکست تولید نکرده ست و شما در کار خود منصر به فرد هستید .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

موضوع مورد علاقه

نکته مهم بعدی برای تولید پادکست این است که شما به موضوعی وارد شوید که به آن علاقه دارید . علاقه در هر کاری باعث  پیشرفت می شود و می تواند تمامی سختی و مشکلات را بپوشاند . شما در زمان تولید پادکست می خواهید یک موضوع و مطلبی را به مخاطبین خود آموزش دهید حال اگر خودتان به آن « موضوع علاقه نداشته باشید نمی توانید به رسالت خود عمل کنید .

نکته بعدی که شما باید به آن توجه کنید ابزاری است که برای تولید پادکست باید آن را انتخاب کنید  . بعضی از ابزارها به صورت رایگان و یا حتی هزینه کم وجود دارد یکی از بهترین و محبوب ترین ابزارها در حوزه تولید پادکست soundcloud می باشد شما از طریق این پلتفرمی می توانید یک پادکست را به آسانی تولید کنید .

podcast people

یکی دیگر ابزارهای پادکست podcast people که به صورت وب سایت می باشد ،این ابزار در این حوزه بسیار قوی می باشد  همچنین نرم افزارهای دیگر به نام ardor , audacity از سری برنامه هایی می باشد که به شما کمک می کند که یک پادکست تولید نمایید .

شما قرار است از طریق صوت با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید به همین دلیل باید سعی کنید در سخنان صداقت داشته باشید و با انرژی صحبت کنید . گفتن مطالب به صورت عادی کار خاصی ندارد اما زمانی شما موفق میشوید که بتوانید با سخن تان بر روی مخاطب تاثیر بگذارید .یکی از افراد موفق در زمینه پادکست کن بلانچارد است که می گوید یک فرد موفق در زمینه تولید محتوا پادکست بتواند گفتار ، صدا و نگرش را به صورت هماهنگ با یکدیگر داشته باشید .

 

باید بدانید شما برای تولید پادکست نباید به گونه ای باشید که مخاطب متوجه شود که شما از روی متن می خوانیم و برای او کسل کننده باشید . شاید شما برای بارهای اول خودتان متوجه شوید که پادکستتان مانند خواندن از روی متن است اما بهتر است از دوستان و همکاران تان نظرخواهی کنید . ریونزکرافت یکی از افراد موفق در زمینه پادکست است که به افراد پیشنهاد می دهند که همیشه برای تولید پادکست شور و شوق داشته باشید ت پادکستی که تولید می کنید سرگرم کننده باشد .

هیچ وقت با افراد معمولی نمی توانید موفق شوید

در زمینه پادکست همیشه سعی کنید از افراد معروف بگویید . یکی از افراد موفق در زمینه تولید محتوا درک هالپرن می باشد و میگوید شما هیچ وقت با افراد معمولی نمی توانید موفق شوید . شما باید در پادکست صدای تازه داشته باشید برای اینکار می توانید از افراد موفق در زمینه کاری آن کمک بگیرید . شما با این روش می توانید کیفیت کار خود را بالا ببرید .

ویرایش تنها مخصوص تولید محتوای متنی نیست و شما برای یک پادکست با کیفیت باید ویرایش های لازم را بر روی آن انجام دهید . دقت داشته باشید ویرایش محتوا اگر به صورت قوی انجام شود می تواند محتوای شما را با ارزش تر نشان دهد و برعکس گر محتوای شما ویرایش بی کیفیتی داشته باشد و ارزش و اعتبار کار شما را از دید مخاطب کم می کند .

اگر شما می خواهید در زمینه تولید پادکست حرفه ای شوید باید سعی کنید در زمینه ویرایش محتوا پادکست سرمایه گذاری کنید تا بتوانید اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه آموزش ببینید اما شما با صرف هزینه و وقت می توانید به یک متخصص در این زمینه شناخته شوید .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

گوگل و موتورهای جستجو

در حال حاضر گوگل و موتورهای جستجو نمی توانند پادکست را فهرست نمایند اما فایل ها را می تواند به صورت بهینه جستجو کنند . شما باید همیشه نام و عنوان مناسبی را برای پادکست خود تولید کنید تا موتورهای جستجو جذب صفحه شما شوند . همیشه سعی کنید از محتواهای اضافی برای پادکست مورد نظر تولید نمایید این محتواها برای موتورهای جستجو ارزشمند می باشد .

یکی از افراد شناخته شده در زمینه پادکست پت فلین می باشد ، این پادکستر معروف و خبره برای موفقیت در فروش پادکست یک چرخه را به نام چرخ نوردهی سه بعد ی بیان کرد و ادعا دارد که هر فردی بتواند به خوبی از این چرخه پیروی کند می تواند در تولید پادکست موفق شود ، این چرخه به صورت زیر می باشد :

کشف شدن :

سعی کنید کشف شدید از طریق بهینه سازی سئو برای گوگل و موتورهای جستجوگر برای اینکه اعتبار کسب کنید از آثار هنری و حرفه ای استفاده نمایید و تمام سعی خود را انجام دهید تا دیده شوید .

سعی کنید جذاب باشید برای این کار باید تنوع در لحن داشته باشید ، به اثبات اجتماعی بر رسید و از موضوعات استفاده نمایید  با این کار دلچسب می شوید و مخاطب جذب شما می شود .سعی کنید در زمان تولید پادکست مخاطب را تشویق کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارید .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

نکات مهم برای راه های تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای

در حال حاضر هیچ کس نمی تواند ارزش و اهمیت تولید پادکست را نادیده بگیرد زیرا یکی از مهمترین راه هایی است که شما می توانید نام تجاری خود را به مخاطبین معرفی کنید . در زیر سعی کرده ایم برای راهنمای راهنمای پادکست به نکات مهم برای راههای تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای اشاره کنیم :

کیک پادکستر کار حرفه ای باید بداند که در زمان تولید پادکست و ضبط صدا دهان خود را در چه فاصله ای از میکروفن قرار دهد تا بتواند یک کار با کیفیت تولید نماید . شما نه باید زیاد به میکروفن نزدیک شوید که صدای شما مبهم شود و نباید دور شوید که صدای شما بی کیفیت ضبط شود بهترین موقعیت زمانی است که همیشه سعی کنید در زمان ضبط نوک بینی و یا نوک لب هایتان در لپتاپ فیلتر مشخص باشد . دقت داشته باشید شما باید چندین بار صدای خود را ضبط کنید و با آزمون و خطا بتوانید مشخص شوید بهترین موقعیت قرار گرفتن شما چه ناحیه ای می باشد .

نکات مهم برای راه های تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای
نکات مهم برای راه های تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای

فرکانس های صدا

فرکانس های صدا معمولا دارای رنگ های سبز ، زرد و قرمز می باشد اگر شما قصد دارید یک پادکست حرفه ای داشته باشید باید سعی کنید در محدوده سبز و زرد قرار بگیرید . دقت داشته باشید ورود به محدوده قرمز مانند افتادن در چاه می باشد و شما باید دست پنجه نرم کنید تا بتوانید از این چاه بیرون بیاید پس قبل از هرچیزی سعی کنید وارد این محدوده نشوید و خط قرمز برای کارتان باشد . یک سری از  نرم افزارهای جدید به شما کمک می کند که شما فرکانس صدایتان را در محدوده سبز نگه دارید .

برای هر محتوا اولین سوالی که پیش می آید این است که اندازه مشخص و استاندارد هر محتوا چیست ، حال در زمینه پادکست نیز این سوال پیش می آید که پادکست باید چه میزان باشد . در پادکست نمی توان گفت عددی مشخص و جادویی وجود دارد شما باید ابتدا به موضوع و محتوای خود دقت داشته باشید و همچنین به سبکی که مد نظر خودتان می باشد توجه کنید .

زمان پادکست

پادکست ها معمولا از سه دقیقه شروع می شود و حتی در بعضی از موارد دیده شده است که این زمان به یک ساعت نیز طول کشیده است . اما بیشتر پادکست ها به صورت دو الی سه دقیقه می باشد که بتوانند مخاطب خود را جذب کنند اما طبیعی است که بعضی از مواقع شما نمی توانید موضوع خود را در عرض سه دقیقه توضیح دهید و باید از زمان های بیشتری استفاده نمایید تا مطالب مهم و ضروری مدنظرتان را به مخاطب انتقال دهید .

البته باید به نیاز و سلیقه مخاطب توجه کنید و طبق همان مزان برای پادکست مشخص کنید . در ادامه کار شما باید یک ریتم مشخصی را انتخاب کنید مثلا معقول نیست شما در ابتدای کار یک پادکست دو دقیقه در اختیار مخاطب قرار دهید و در ادامه از پادکست های یک ساعتی استفاده نمایید . همچنین یک پادکستر حرفه ای به خوبی می داند که باید زمان مشخص پادکست را مشخص کنید با این روش مخاطب می توان بهتر تصمیم بگیرد و بداند چه زمانی در انتظار او می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

خودتان را در ابتدای پادکست معرفی کنید

همیشه سعی کنید خودتان را به صورت مشخص در ابتدا پادکست برای مخاطب معرفی کنید شما با این کار دو هدف را نشانه می گیرد اول اینکه مخاطب می داند که با سخنان چه فردی می خواهد گوش دهد و تا حدودی می توان حس صمیمیت ایجاد کنید و هدف بعدی این است که خود را به عنوان یک پادکستر کار معرفی می کند . دقت داشته باشید شما برای معرفی خود آزاد هستید و می توانید به خوبی و کامل خود معرفی نمایید .

خودتان را در ابتدای پادکست معرفی کنید
خودتان را در ابتدای پادکست معرفی کنید

بهتر است از قدرت این بخش غافل نشوید و مانند یک فرد حرفه ای عمل نمایید به عنوان مثال یک نمونه مقدمه کوتاه به این صورت است که ” در قسمت . . . برنامه هستیم  . . . . .  از سری آموزش های . . . . که مربوط به موسسه . . . ..  ”  شما با این روش در قسمت ابتدایی توضیحی در مورد نام و چندمین قسمت برنامه خود می دهید بعد از آن کاری که می خواهید انجام دهید را می گویید و در قسمت بعد به صورت غیر مستقیم شرکت و یا موسسه خود را معرفی می کنید .

نکته مهم

یکی از نکات دیگری که باید در ابتدا کار استفاده کنید این است که از یک موسیقی زیبا و آرام استفاده نمایید  زیرا با این روش شما انرژی مثبتی را به مخاطب خود انتقال می دهید . در این زمان استفاده از موسیقی سعی کنید موسیقی استفاده کنید که حق انتشار آن را دارید زیرا بعضی از موسیقی ها حق مالکیت را به همه  نمی دهند و ممکن است بعد از استفاده مشکلات زیادی برای شما پیش آید .

قسمت پایانی در پادکست بسیار مهم است شمما با کمی خلاقیت و زرنگی می توانید کاری کنید که مخاطب از پادکست های دیگری که تولید میکنید استفاده کند و حتی در بیشتر مواقع آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد . خیلی از افراد هستند که زیاد به این بخش توجه نمی کنند و بعد از اشتراک نگذاشتن و یا مشکلاتی از این قبیل گلایه می کنند . شما مثلا می توانید در بخش پایانی در مورد راه های ارتباطی و یا حتی زمان انتشار پادکست های بعدی خود را در اختیار مخاطب خود قرار دهید .

شما می توانید با استفاده از اتصال پادکست با وب سایت کاری کنید که مخاطب با شما همراه شود و از قابلیت ها و مزیت های سایت شما آگاه شود و استفاده کند . زیرا در بعضی از مواقع بسیاری از افراد نمی دانند که سایت مورد نظر دارای پادکست می باشد یا خیر

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

پادکست خود را تقسیم بندی کنید

همیشه سعی کنید پادکست خود را تقسیم بندی کنید به خصوص اگر زمان پادکست شما طولانی می باشد زیرا در پادکست های طولانی با مشخص کردن و زمان بندی می توانید به مخاطب خود اجازه دهید که بهتر زمان بندی را انجام دهد . این روش یک امتیاز برای پادکست شما محسوب می شود و برای درک این موضوع می توانید به این نکته توجه کنید که مثلا شما زمانی که از برنامه های تلویزیونی با خبر هستید بهتر می توانید برنامه ریز کنید در پادکست نیز دقیق همین اتفاق رخ می دهد .

پادکست خود را تقسیم بندی کنید
پادکست خود را تقسیم بندی کنید

دقت داشته باشید در زمان انتخاب موضوع و محتوای شما دقت داشته باشید که از موضوع و محتوای تکراری و بیهوده استفاده نکنید زیرا یک پادکست تکراری و بیهوده هیچ وقت شنیده نمی شود شما را خیلی سریع با شکست مواجه می کند . همیشه سعی کنید موارد اضافی و بیهوده را حذف کنید و از مطالب کلیدی  و مهم و همچنین جذاب استفاده کنید تا مخاطب بیشتری را بتوانید جذب کنید .

همیشه سعی کنید یک ویرایش دقیق و هوشمندانه انجام دهید زیرا در بعضی از مواقع ویرایش بیش از اندازه شما را با شکست مواج می کند و ممکن است به اصل مختار ی شما آسیب برساند .

نکته مهم بعدی که بسیار به شما کمک می کند این است که اگر شما بعد از تولید پادکست چند بار به محتوا گوش دهید و از شنیدن آن خسته نشوید یعنی اینکه شما در کار خود موفق بودید اما اگر بعد از یکبار دیگر میلی به گوش دادن نداشتید بهتر است به فک جذاب کردن محتوای خود باشید .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

راهنمای ساخت ساخت پادکست

امروزه بیشتر افرادی که در زمینه تولید محتوا مشغول هستند به اهمیت پادکست پی برده اند به همین دلیل در این مقال سعی کرده ایم توضیح کامل برای ساخت پادکست در اختیار شما قرار دهیم . در این زمینه شما باید بدانید چه موضوعاتی را باید انتخاب کنید ، از چه ابزار هایی استفاده کنید چه وسایلی مورد نیاز تان است ، چه موسیقی برایش بگذاریم ، در چه قسمتی قرار دهید که مخاطب بیشتری داشته باشد .

راهنمای ساخت ساخت پادکست
راهنمای ساخت ساخت پادکست

برای تولید پادکست شما باید بتوانید تعریف کاملی از پادکست را بدانید ، پادکست یک مجموعه ای است که فایل های صوتی دارد که به صورت سریال وار منتشر می شود و مخاطبین میتوانند از آن استفاده نمایند .

برای ضبط صدا شما می توانید از میکروفن یا حتی گوشی موبایل خود استفاده نمایید گام بعدی نرم افزاری است که باید برای ویرایش انتخاب کنید سپس مکانی که قصد دارید پادکست خود را ویرایش کنید تمامی نکات مهمی است که باید رعایت کنید . در زیر به تمامی گام ها به صورت منظم اشاره کرده ایم :

گام اول

در گام نخست شما باید تجهیزات خود را مشخص کنید اگر شما تجهیزات پیشرفته داشته باشید موفق تر می شوید و به صورت حرفه ای خود را معرفی می کنید ولی اگر تجهیزات حرفه ای ندارید برای اول کار قرار نیست کار سختی را انجام دهید . بیشتر افراد که در حال حاضر از افراد مشهور و معروف در زمینه پادکست هستند کار خود را با موبایل و یا یک میکروفن ساده شروع کردند .

دقت داشته باشید شما اگر کیفیت بالایی در موضوعی که ارائه می دهید داشته باشید دیگران نیازی نیست که نگران کمبود امکانات باشید . تا به امروز نشده است فردی بگوید من یک پادکست را گوش میدهم فقط به دلیل اینکه دارای کیفیت بالا صدا می باشد ولی در اصل هیچ موضوع خاصی در آن وجود ندارد و مطلبی را به شما آموزش می دهد .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

ضبط پادکست با موبایل

شما بخواهید از موبایل خود به عنوان ضبط پادکست استفاده  کنید می توانید از نرم افزارهای موجود در این زمینه استفاده نمایید . روش دیگری که می توانید صدای خود را ضبط کنید میکروفن های یقه ای می باشد .

این نوع میکروب ها معمولا کیفیت بسیار خوبی دارند و اینکه شما می توانید این میکروفن ها را به گوشی خود وصل کنید و یا همچنین می توانید برای مصاحبه نیز از این میکروفن ها استفاده نمایید .

ضبط پادکست با موبایل
ضبط پادکست با موبایل

افرادی که در این زمینه خبره هستند نظرسنجی به عمل آمد و بیشتر این افراد از کیفیت میکروفن برد زوم راضی بودند و این میکروفن ها ویژگی های بسیار خوبی دارند اولین ویژگی آنها ضبط صدای با کیفیت است ، نکته بعدی این است که شما می توانید این میکروفن ها را به آیفون وصل کنید که بیشتر میکروفن ها این قابلیت راندارند ، نکته بعدی وجود پاب فیلتری است که دارد و باعث می شود که شما از کیفیت خوبی استفاده کنید .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

استفاده از نرم افزارهای مختلف

شما برای ضبط صدا با گوشی می توانید از نرم افزارهای متعددی استفادده نمایید دقت داشته باشید استفاده از نرم افزارها مهم است زیرا بیشتر رکوردرها برای اینکه حجم را کم کنند از کیفیت خود می کاهند .

استفاده از نرم افزارهای مختلف
استفاده از نرم افزارهای مختلف

اگر بخواهیم چند نمونه از بهترین نرم افزارهای گوشی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم برای گوشی های اندروید می توانید از ایزی ویس رکوردر و یا تیتانیوم ویس رکوردر  و برای گوشی های آیفون می توانید از کانال بی و یا ویس رکوردری استفاده نمایید .  تنها نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که گوشی شما باید دارای فضای کافی برای ضبط و استفاده  از نرم افزارها داشته باشد .

گام دوم

گام دوم که شما می توانید از یک پادکست حرفه ای استفاده کنید این است که از مهمانان مهم در پادکست خود استفاده نمایید . در این گامم اگر مهمان دارید شما باید از چند نکته مهم و کلیدی پیروی کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه و دلچسب خود برسید .

گام دوم
گام دوم

در گام نخست سعی کنید یک نرم افزار خاص را برای ارتباط برقرارکردن انتخاب کنید مثلا اگر یک طرف اسکایپ را انتخاب کرده است بهتر است طرف مقابل نیز اسکایپ را انتخاب کند . یکی از نرم افزارهایی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند نرم افزار رینگر می باشد این نرم افزار این قابلیت را دارد که حرف های هر طرف را به صورت جداگانه ضبط می کند و در نهایت آنها را با یکدیگر میکس می کند

ویژگی مهم این نرم افزار این است که شنونده در آخر کار فکر میکند که هر دو طرف در یک مکان بوده اند و در یک جا صداهای ضبط شده است تنها مشکل این نرم افزار این است که این نرم افزار پولی می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

تحریم نرم افزارها

در ایران یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که یا یک سری نرم افزار ها را خود کشور ایران فیلتر کرده است و یا از کشور مبدا ما را تحریم کرده است به همین دلیل انتخاب یک نرم افزار با کیفیت کمی دشوار می شود .

اگر بخواهیم یک نرم افزار را به شما پیشنهاد دهیم که صدای هر دو طرف را با کیفیت ذخیره کند و رایگان هم باشد نرم افزار انچور می باشد نکته مهم دیگری که این نرم افزار دارد این است که شما نیازی نیست که از مهمان خود بخواهید دغدغه برای  نصب نرم افزار داشته باشد .

تحریم نرم افزارها
تحریم نرم افزارها

یکی از راه هایی که بهتر است در این زمینه انجام دهید این است که شما از مهمان تان بخواهید که از هر نرم افزاری که راحت است استفاده کند و شما نیز همان نرم افزار را استفاده کنید و برای اینکه بهتر از این نرم افزار استفاده کنید این است که نسخه کامپیوتری آن را استفاده نمایید و همچنین با گوشی خود صدای خودتان را ضبط کنید و در  پایان کار در زمان ادیت صحبت ها را با یکدیگر میکس کنید .

همچنین می توانید از نرم افزارهای موجود در کامپیوتر خود برای ضبط صدای مهمانتان استفاده نمایید

راه دومی که وجود دارد این است که از مهمان تان بخواهید صدای خودش را ضبط کند و شما از این سمت صدی خودتان را ضبط کنید و در نهایت هر دو صدا با یکدیگر میکس نمایید .

شما زمانی که از مهمان دعوت می کنید بهتر است قبل از هر چیزی خودتان را آماده کنید و روی محتوا کار کنید  تا بتوانید با مهمان خود ارتباط برقرار کنید در زیر به نکات مهم در این زمینه اشاره کرده ایم :

شما زمانی که یک محتوای خوبی داشته باشید  بتوانید به خوبی با مهمان خود ارتباط برقرار کنید و هم شما و مهمان تان تسلط کافی بر محتوا داشته باشید می توانید موفق شوید و نیازی نیست که نگران کیفیت صدا باشید . بهتر است قبل از هر چیزی از نمونه پادکست هایی که دارای مهمان است ایده بگیرید .

نکته مهم در زمان ارتباط با مهمان داشتن این است که بهتر است از هندزفری و یا هدست استفاده کنید تا صداها لوپ بک نداشته باشد و نویز کمتر داشته باشد و صدای خود را به صورت جداگانه ضبط کنید .

بهتر است نکات مهم را به مهمان خود یادآوری کنید زیرا یقینا مهمان شما به اندازه شما در زمینه پادکست حرفه ای نیست  این نکات وابسته به نرم افزاری است که مهمان استفاده می کند اگر مهمان شما از  VOIP استفاده میکند بهتر است فاصله 10 تا 15 سانتی متری از میکروفن باشد

شما در حال مطالعه مقاله راهنمای ساخت پادکست هستید

نکات مهم قبل از شروع ضبط با موبایل

از هدست استفاده کند ، محیط آرامی را برای ضبط انتخاب کند ، آلارم های گوشی خود را خاموش کند ، گوشی را در  حالت سایلنت قرار دهید ، در هنگام صحبت راه برود ، اگر اتفاقی افتاد نگران نباشد زیرا قابل ویرایش و ضبط مجدد می باشد . حال اگر مهمان از نرم افزار اسکایپ استفاده کرد  باید از نکات دیگری از قبیل تماس روی اسپیکر نباشد ، ضبط در یک محیط آرام باشد ، زیاد راه نرود و تکان نخورد و نکات دیگری که در مورد قبلی ذکر شد را دقت کند  .

نکات مهم قبل از شروع ضبط با موبایل
نکات مهم قبل از شروع ضبط با موبایل

نکته بعدی باید به شدت صدای مهمان و خودتان توجه نمایید  زیرا این نکته اگر توجه نکنید ممکن است مخاطبین خود را از دست دهید .  برای این کار در زمان میکس می توانید صدای خود را همسان کنید .

گام سوم

گام سوم این است که شما در هنگام ضبط به نکات مهم توجه کنید .برای ضبط صدا باید فاصله ثابتی از میکروفن تا دهانتان داشته باشید و در طول ضبط این فاصله تغییر نکند .زیرا با تغییر شما شدت و حجم صدا تغییر می کند و این نکته باعث آزرده خاطر شدن مخاطب می شود . دقت داشته باشید مکان میکروفن ثابت باشد و به هیچ عنوان تغییر نکند و حتی خودتان هم سرتان را برنگردانید .

 

نکته بعدی این است که یک فضای آرام و بدون استرس و هر گونه صدایی را انتخاب نمایید ، شما برای این کار باید حتی درزها را بپوشانید تا از بیرون صدا به داخل نیاید ، برای اینکار می توانید از پتو استفاده نمایید یا در بعضی از مواقع می توانید از شانه های تخم مرغ برای ایزوله کردن محیط خود استفاده نمایید .

وارد محدوده خط قرمز نشوید

نکته بعدی این است که در زمان ضبط سعی کنید وارد محدوده خط قرمز نشوید ، فرکانس های صدا سه محدودیت دارد سبز ، زرد ، قرمز می باشد که بهترین قسمت سبز است و باید د راین سطح بمانید زیرا اگر وارد سطح قرمز شوید نمیتوانید ویرایش کنید و باید حتما دوباره ضبط را انجام دهید . سعی کنید راحت باشید اینکه مخاطب خیل کند که شما از روی متن می خوانید برای او آزار دهنده است شما باید در طول تولید پادکست سعی کنید صمیمیت را با مخاطب خود داشته باشید .

نکته بعدی این است که شما یک طرح و یک ساختار کلی داشته باشید برای این کار بهتر است عنوان داشته باشید و تمام تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید . نکته عدی این است که زمان پادکست را مشخص کنید و در ابتدا کار باید که پادکست شما چه زمانی طول می کشد .. دقت داشته طول پادکست به موضوع شما بستگی دارد اما در بیشتر موارد مخاطبین پادکست های کوتاه را می پسندند . در گام آخر شما باید ضبط کنید ، با دقت گوش دهید و قسمت های لازم را اصلاح نمایید .

گام چهارم

گام چهارم  ، گامی است که شما باید ادیت را انجام دهید در تولید پادکست ویرایش زیاد از کیفیت کار شما را می کاهد و شما باید یک ویرایش و عقول و انداز داشته باشید نه از ویرایش نکرد کار شما بی کیفیت باشد و نه از ویرایش زیاد باید شما یک میانه ای را در نظر بگیرید .

گام چهارم
گام چهارم

شما برای ویرایش باید یک نرم افزار خوبی را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما این است که از نرم افزار اپن سورس و رایگان audacity  استفاده نمایید  این نرم افزار بسیار آسان است و افرادی که مبتدی هستند می توانند به راحتی از این نرم افزار استفاده کنند  پادکست های خود را ویرایش نمایند .

گام پنجم

گام 5 گامی است که شما باید نکات لازم و ضروری را در هنگام ویرایش بدانید و به آنها توجه کنید ، این نکات به صورت زیر می باشند :

در زمان ادیت باید حتما از هدفون استفاده کنید تا بتوانید تسلط کاملی بر روی پادکست داشته باشید زیرا شما زمانی که از اسپیکر استفاده می کنید نمی توانید تمامی صداها را بشنوید و یقینا صداهای اطراف باعث می شود که شما تسلط کامل بر روی محتوا نداشته باشید .

گام پنجم
گام پنجم

نویز برای افرادی که ابزارهای اولیه استاندارد و حرفه ای ندارند امری کاملا طبیعی می باشد ولی باید با استفاده از تکنولوژی های که در این زمینه وجود دارد این نویز ها را کاهش دهید .شما برای حذف نویز می توانید از اوداسیتی استفاده نمایید .

کراس فید

سعی کنید در زمان ویرایش از کراس فید غافل نشوید به عنوان مثال شما ویدیویی را در نظر بگیرید که یک قسمت آن را حذف کرده اید با این کار شما بدون مقدمه وارد یک صحنه دیگر می شوید در پادکست هم این نکته وجود دارد اگر شما بدون مقدمه وارد یک قسمت شوید مخاطب سریع متوجه می شد و این یک امتیاز منفی برای شما محسوب میشود برای اینکه در قسمت ها ویرایش موفق باشید باید کراس فید را به خوبی انجام دهید .

نفس زدن در زمان تولید پادکست به وضوح دیده می شود و شما باید به این نکته توجه نمایید . در بعضی از مواقع نفس زدن ها به صورت سکسکه در ضبط می شود و کاملا آزار دهنده می شود . با کمی تکرار و تمرین فرد می تواند متوجه شود که چگونه و در چه زمانهایی نفس بکشد و چگونه نفس هایش را کنترل نماید .

سعی کنید از موزیک استفاده کنید تا به پادکست خود جذابیت دهید .

سعی کنید از کلمات محاوره ای کمتر استفاده نمایید .سعی کنید صدای خود را هم سطح نگه دارید بالا و پایین کردن زیاد صدا باعث آزار دهنده شدن پادکست می شود .

گام ششم محل انتشار پادکست می باشد .

تولید پادکست برای یک فرد مبتدی

هر فردی که بخواهد در زمینه ای مشغول به کار شود در ابتدا یک فرد مبتدی است و برای شروع کار خود باید تلاش کند . در تولید پادکست برای یک فرد مبتدی دقیقا همین موضوع وجود دارد  و مثلا شاید شما چندین سال است که وبلاگ نویسی را انجام میدهید حال می خواهید وارد عرصه تولید پادکست شوید .

تولید پادکست برای یک فرد مبتدی
تولید پادکست برای یک فرد مبتدی

حال چرا برای پیشرفت پادکست به شما پیشنهاد می شود زیرا پادکست یک روش ساده می باشد و در بیشتر مواقع ممکن است افراد به جای اینکه مطالب درون سایت یا وبلاگ را بخوانند به پادکست شما گوش می دهند . در آمریکا بیشتر وب سایت ها داری پادکست می باشد .

حال برای اینکه یک فرد مبتدی بتواند پادکست را تولید کند باید بگوییم که کار سختی قرار نیست انجام دهد تا این فرد باید گام های اصلی و مهم در زمینه تولید پادکست آشنا باشد و در گام بعدی از یک میکروفن حرفه ای و باکیفیت نیز استفاده نماید .

بعد از انجام مقدمات اولیه باید شناخت کافی بر روی مقدمه و معرفی پادکست خود داشته باشید و بتوانید یک طرح کلی از کارهایی که میخواهید انجام دهید را داشته باشید .

در گام بعدی باید در مورد راه های ارتباطی با مخاطبین خود چاره ای بیندیشید که مخاطب در صورت نیاز بتواند به شما دسترسی داشته باشد و مطالب شما را به راحتی بخواند . در بعضی از موارد ممکن است فرد نیاز به پادکست به صورت زنده دارد که برای این کار باید از یک میزبان وب استفاده نمایید .

بهتر است هر فرد مبتدی در زمان تولید پادکست به این نکته توجه کند که خود را معرفی کند تا به مرور زمان فردی شناخته شده در این زمینه شود . همچنین باید از مخاطبان خودتان بخواهید که با شما همراه باشد و  نظرات خود را به شما منتقل  کنند تا شما بتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید . یک فرد مبتدی نیز باید با نرم افزارها و ابزارهای لازم برای تولید پادکست آشنا باشد و از آنها استفاده کند تا بتواند یک پادکست حرفه ای تولید نماید .

 

نتیجه گیری

برای اینکه شما با روش تولید پادکست آشنا شوید می توانید به نکات مهم در این زمینه توجه کنید این نکات شامل ، شناخت مخاطبین ، با ارزش دانستن پادکست ،  اطمینان داشتن از علاقه به پادکستی تولید کرده اید ، ابزار مناسب ، تقویت صدا ،  جذاب بودن ، استفاده از کارشناسان معروف ، ویرایش دقیق و منظم ، بهینه سازی صحیح ، استفاده از چرخه نوردهی سه بعدی برای تولید پادکست می باشد .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در ادامه توضیحی در مورد نکات مهم برای راه های تولید پادکست باکیفیت و حرفه ای داده ایم که این نکات شامل موقعیت مناسب دهان با میکروفن ، در محدوده فرکانس صدا بودن ، ثابت بودن ریتم ، معرف کردن خودتان ،جذاب بودن قسمت پایینی پادکست ، متصل کردن پادکست به وب سایت ،

تقسم بندی پادکست های طولانی ، استفاده نکردن از مطالب بیهوده ، دوری از ویرایش بیش از اندازه و جذاب بودن می باشد . همچنین یک فرد مبتدی باید با تلاش و استفاده نکات مهم و کلیدی تولید پادکست به مرور زمان می تواند به یک فرد حرفه ای تبدیل شود .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید