دوره MBA دانشگاه اصفهان

دوره MBA دانشگاه اصفهان

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله ما ابتدا مختصری دوره ی MBA را تعریف میکنیم سپس به معرفی دوره ی MBA در دانشگاه اصفهان می پردازیم .

 تعریف دوره ی MBA  :

مدیریت MBA برگرفته  شده و مخفف عبارت Master Of Business Administration به معنای دوره ی حرفه ای و پیشرفته مدیریت کسب و کار می باشد. در طول دوره ی آموزشی MBA بیشتر به ایجاد توانایی و قابلیت و بالا بردن عملکرد و کارایی در زمینه های مدیریتی پرداخته می شود و کمتر به مسائلی چون تحقیقات و پژوهش پرداخته می شود.

تاریخچه ای از رشته ی MBA :

در اواخر قرن نوزده رشته ای با نام MBA  به وجود آمد. البته در آن زمان این رشته به این نام شناخته نمی شد ، در آن زمان کارخانه ها در جست و جوی نیروهای با مهارتی بودند که به صورت حرفه ای و اجرایی توانایی مدیریتی بالایی داشته باشند.

مدرسه  کسب و کار تاک در سال هزارو نهصد میلادی ، مدرک کارشناسی ارشد در تجارت و کسب و کار را اعطا نمود و در این زمان عنوان رشته MBA  رسمی شد. در ایران هنوز برخی این رشته را با نام مدیریت بازرگانی به می شناسند ولی نام اصلی آن مدیریت ارشد کسب و کار می باشد.

اولین دوره ی آموزشی دانشگاه هاروارد در سال هزار و نهصد و هشت برگزار گردید ، پس از برگزاری اولین دوره به مدت ده سال استقبال زیادی از این رشته نشد ولی در سال هزار و نهصد و سی به صورت جدی تری مدارس کسب و کاردر آمریکا به وجود آمدند و رشته ی MBA با دانشجویان اندکی شروع شد ولی در طی این سال های اخیر در دانشگاه هاروارد سالانه حدود نهصد نفر فارغ التحصیل می شوند.

در ایران ابتدا در شعبه ای از دانشگاه هاروارد به نام شعبه (مطالعات و مدیریت هاروارد) قبل از انقلاب اسلامی دوره ی MBA آموزش داده میشد ، بعد از انقلاب اسلامی این مرکز به دانشگاه امام صادق تغییر کرد و تدریس آن متوقف گردید تا در سال هزار و سیصد و هفتاد و هشت با تاسیس شدن دانشکده ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف ، رشته ی  MBA دوباره مطرح گردید و دانش جویان زیادی را پذیرفت.

 

دوره ی MBA  در دانشگاه اصفهان :

در طول دوره ی آموزش MBA هدف اصلی ایجاد نیروی فعال و کاردان و تبدیل علم مدیریتی به مهارت های عملی و کاربردی می باشد. در طول دوره های آموزشی دانشجویان با استفاده از توانایی های مدیریتی و دانش خود تلاش میکنند تا مسائل و مشکلات مدیریتی را حل کنند تا بتوانند با استفاده از آموخته های خود در طول دوره برای بهتر شدن کسب و کار خود یا خدمات مدیریت و هم چنین مشاوره دادن به مدیران دیگر استفاده نمایند.

 

انواع دوره های دوره ی MBA:

دوره ی MBA تمام وقت ( دو ساله):

در این دوره سر فصل هایی تدریس میشود که در کارشناسی ارشد در طی دو سال به دانشجویان آموزش داده می شود.برای طی کردن این دوره دربرخی دانشگاه های معتبر نیاز به مصاحبه و هم چنین سابقه مدیریتی می باشد.

دوره ی MBA نیمه وقت:

در این دوره دانشجویان و مدیران در روزهای اخر هفته و یا در ساعاتی که کار اداری ندارند به یادگیری میپردازند. این دوره معمولا سه سال و یا به مدت بیشتری طول میکشد .

دوره ی MBA  ماژولار: در این دوره ها ممکن هست که کلاس ها در طی یک زمان به صورت متوالی و در طی دو یا سه هفته برگزار گردد همچنین در جلسه های بعدی  در زمان های دیگری تشکیل گردد.

دوره ی EMBA( مدیریت اجرایی): این دوره مختص مدیران می باشد و به صورت فشرده است که این دوره ها به مدت دو سال و یا کمتر زمان میبرد.

دوره ی MBA  یکساله:

این دوره مختص مدیران می باشد و به صورت فشرده در یکسال می باشد ، این دوره شهریه بالاتری نسبت به بقیه ی دوره ها دارد.

دوره ی MBA مجازی و از راه دور:

این دوره به حالت های مجازی یعنی به صورت آنلاین و یا آفلاین و یا مکاتبه ای انجام می  پذیرد.

 

فواید گذرانیدن دوره ی  MBA  در دانشگاه اصفهان:

گذرانیدن دوره ی مدیریت MBA با ایجاد بستر های مناسب برای رشد شغلی  و بالابردن دانش فردی و در نهایت به افزایش درآمد کسب و کار کمک شایانی می نماید.به دست آوردن مدرک معتبر در دوره ی مدیریتی MBA باعث بالا رفتن مهارت ها و کارایی شخص و هم چنین در کسب و کار و تجارت می شود و با عث می شود که موقعیت های شغلی شما قبل از شروع دوره با موقعیت های شغلی که در انتهای دوره ی آموزشی به دست می آید تفاوت های چشمگیری داشته باشد.

هم چنین این دوره ها برای کسانی که جویای کار می باشند باعث میشود که شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب داشته باشند. در ایران فارغ التحصیلان MBA  می توانند در طول دوره نیز به راحتی به بازار کار وارد شوند .

 

نمایی از دوره ی مدیریتی  MBA در دانشگاه اصفهان:

نمایی از دوره ی مدیریتی  MBA در دانشگاه اصفهان:
نمایی از دوره ی مدیریتی  MBA در دانشگاه اصفهان:

دربرخی از دانشگاه های اصفهان دوره های مدیریت MBA  در گرایش های زیر و پس از برگزاری آزمون زیر نظر سازمان سنجش دانشجو می پذیرد و در برخی دیگر بدون آزمون. در تصویر زیر برخی از گرایش های مدیریتی MBA  لیست شده است:

 

در زیر نمونه ای از مدرک معتبر از یکی از دانشگاه های اصفهان مشاهده می شود:

در زیر نمونه ای از مدرک معتبر از یکی از دانشگاه های اصفهان مشاهده می شود:
در زیر نمونه ای از مدرک معتبر از یکی از دانشگاه های اصفهان مشاهده می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به نظرمی رسد بهترین روش تولید محتوای هدفمند و ریپروتاژ گرفتن در سایت های مرتبط است.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید