دوره غیرحضوری MBA

دوره غیرحضوری MBA

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم به دوره های غیرحضوری MBA بپردازیم:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالات مربوط به دوره های غیرحضوری MBA:

  • چرا دوره های غیرحضوری MBA مناسب هستند؟
  • تاریخچه MBAدر ایران به چه زمانی بازمیگردد؟
  • چه تقاضاهایی برای رشته MBA می شود؟
  • چند نمونه ازگرایش های مختلف دوره های MBA را نام ببرید.

[/stextbox]

یکی از دلایل تشکیل های گروه های MBA ، پروراندن مشاوران ومدیران توانا وکارامد است ، که وظیفه آن ها تشکیل نهادهایی پیروز است، که درآینده دربالابردن صنعت ها وتوانایی مدیرانی که اکنون فعالیت می کنند نقش دارند هچنین برای به انجام رساندن راهی برای رسیدن به مقاصد اقتصادی است .

همانطور که شنیده اید دانش اموختگان دوره های کارشناسی به ویژه آن هایی که در دوره های رشته ای فنی و مهندسی  به این رشته و آموزش های لازم قرار می گیرند دلیل  به وجود اوردن مدیرها و مشاوران آگاه و خبره می شود .

MBA چیست ؟

کسانی که درحال آموزش این رشته هستند ،با اندیشه و تفکرات به روز مدیریت آشنا می شوند .

با این حساب افرادی که دوره های MBA را آموزش می بینند  به مرور آموزش های کامل تری میبینند .

اما باید به یاد داشت که کسانی که در رشته های مدیریت اجرایی را آموزش می بینند ،امتیاز این را دارند که همزمان آموزش ،پیاده سازی و بهره وری از تجربه های شخصی را کسب کنند.

راه یابی به این دو رشته شرایط هایی دارد که هرکدام دارای تفاوت هایی نیز هستند. دراکثر دانشگاه های خارج از ایران فرد باید حداقل 5سال سابقه در شاخه مدیریت را داشته باشد که یکی از شرایط لازم ورود به رشته مدیریت است این درحالی است که در دوره های رشته MBA احتیاجی به سابقه طولانی مدت نیست ،و سریع بعداز تمام شدن دوره های تحصیلی کارشناسی توانایی راهیابی به این رشته امکان پذیراست . همچنین درشاخه های مدیریت اجرایی نیازی به GMATنیست اما در رشته MBA نیاز به این است که نمره امتحان GMATبه حد کافی برسد .

همچنین قابل توجه است که به غیر از تفاوت هایی که گفتیم در امورات آموزشی و دانشگاه ها طول زمان تحصیل در این دو رشته با هم فرق می کند. رشته MBAدر ایران از 70واحد درسی تشکیل شده است ولی رشته مدیریت اجرایی شامل حدودا 45 واحد درسی است و به خاطر همین دوره های مدیریت اجرایی به صورت نیمه  وقت و معمولا اواخر هفته تشکیل میشود اما تحصیل در رشته ای MBAنیاز به دوره های تمام وقت دارد .

دراینجا با تاریخچه MBAو انواع دوره های آن آشنا می شویم .

این رشته (MBA) در پایان قرن نوزهم میلادی به وجود آمد.تاریخچه این رشته به حدود یه قرن پیش برمی گردد .در آن وقت مدیران کارخانه ها به دنبال نیروهای خبره و کارامدی بودند که علم مدیریت رابه صورت علمی و اجرایی یاد بگیرند.همچنین این رشته دراوایل به این اسم خوانده نمیشد واین رشته نیز به مدیریت بازرگانی بیشتر شباهت داشت .

درسال 1900 میلادی مجموعه کسب و کار تاک  مدرک کارشناسی ارشد در تجارت (master of science in commerce) را بخشید.می توان گفت این مدرک و این رشته پدررشته MBA حساب می شود. هنوز هم رشته بهتری است و تعداد زیادی از مردم در ایران از ترجمه رشته MBA به جای استفاده از کسب و کار مدیریت بازرگانی استفاده می کنند .

اولین دانشگاهی که برای اولین بار رشته MBAرا به همه معرفی کرد دانشگاه هاروارد بود. و بعد  تقریبا تا حدود 10سال استقبال زیادی از این رشته نمی شد . به مرور زمان مدرسه های مربوط به این رشته به شکل جدی تری صورت گرفتند.واین رشته MBA هم به صورت دانشگاهی و غیردانشگاهی در سراسر امریکا ارائه شد.همچنین درسالهای اخیر استقبال مردم ازاین رشته  بیشتر شده است و هرساله تقریبا900نفردر دانشگاه هاروارد دراین رشته فارغ التحصیل می شوند .

  • چرا دوره های غیرحضوری MBA مناسب هستند؟

به خاطر اینکه به دانش اموختگان گواهینامه بین المللی میدهد همچنین این دوره ها کوتاه مدت هستند و شما به صورت آنلاین و اینترنتی با مدیران و اساتید درارتباط هستید.

یکی دیگر از مزایای این دوره ها ادامه تحصیل و بورسیه شدن است

  • تاریخچه MBAدر ایران به چه زمانی بازمیگردد؟

تاریخ MBA درایران به قبل از انقلاب برمیگردد. اما بعداز انقلاب هم درسال 1378 ،دانشکده مدیریت در دانشگاه شریف به عنوان یک رشته پرطرفدار مدیریتی ارائه شد که طرفداران زیادی هم پیدا کرد .

  • چه تقاضاهایی برای رشته MBA می شود؟

امروزه تقاضاهای زیادی ازاین رشته پرطرفدار می شود مثل طراحی و اجرا که این تقاضاها باعث ایجاد تنوع زیاد و نوع اجرای دوره های این رشته شده است .

چند نمونه ازگرایش های مختلف دوره های MBAرا نام ببرید.

  • ارتباطات
  • بازاریابی
  • کارافرینی
  • گردشگری

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به نظرمی رسد بهترین روش تولید محتوای هدفمند و ریپروتاژ گرفتن در سایت های مرتبط است.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید