دستمزد تولید محتوا

دستمزد تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع دستمزد تولید محتوا بپردازیم.

دستمزد تولید محتوا
دستمزد تولید محتوا

یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار، چه کسب و کارهای سنتی و چه کسب و کارهای مدرن و یا استارت آپ ها تبلیغات می باشد. در این مقاله ما قصد نداریم به اهمیت تبلیغات بپردازیم، چرا که خود می توانید با بررسی هزینه هایی که صرف تبلیغات چه به صورت سنتی (روزنامه، تلویزیون، بیلبوردهای خیابانی و …) و یا تبلیغاتی که به گونه های مدرن مانند شبکه های اجتماعی و به طور کل در فضای مجازی می شود، پی به اهمیت موضوع ببرید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

 

 

در این مقاله ما قصد داریم، تا با عنوان تمام نکات مهم و کلیدی پیرامون تولید محتوا، شما را با عوامل موثر در دستمزد تولید محتوا آشنا نماییم. بدیهی است، که ارزش و اعتبار محتواهای تولید شده در فضای مجازی بسته به کیفیت، میزان جامعیت، عدم کپی بودن و سایر موارد می باشد، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • تولید محتوا چیست؟
  • محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟
  • محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟
  • عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا چیست؟
  • قالب محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟
  • فرمت محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟
  • عوامل تاثیر گذار بر دستمزد تولید محتوای متنی چیست؟
  • بازاریابی محتوا و هزینه های آن به چه صورت است؟
  • قیمت دهی شرکت های تولید محتوا به چه صورت است؟

[/stextbox]

 

تولید محتوا چیست؟

برای پرداختن به موضوع دستمزد تولید محتوا باید اول با خود مبحث محتوا آشنا شویم. اصلا محتوا چیست و تولید آن چه اهمیتی دارد؟

سال 1996، “محتوا پادشاه است”. جمله ای که در آن سال بیل گیتس یکی از موفق ترین مدیران دنیا به آن اشاره نمود. البته به نظر من اهمیت موضوع تولید محتوا به سال 1996 و یا آقای گیتس بر نمی گردد.

تولید محتوا چیست؟

شما می توانید با دقت به بررسی روند تکامل کشورها بپردازید، خواهید دید که واقعا یک محتوا درست و حسابی و به جا می تواند شاهی را به زیر بکشد و شما را پادشاه کند و استفاده از این موضوع در همه جای دنیا رایج بوده است.

فقط نگرش ما به این موضوع است، که به برکت وجود موتورهای جست و جو در رابطه با استفاده از این ابزار تغییر کرده است.

در واقع شما می توانید ببینید که محتوای خوب سایت شما چگونه می تواند سایت های دیگر را به زیر کشیده و مطالب شما عنوان نخست را در نتایج نمایشی موتورهای جست و جو بگیرد. از همین رو در حال حاضر بیشتر افراد به دنبال استفاده از این استراتژی مهم در رونق بخشی به کسب و کار خود می باشند.

شاید شما در اینترنت با سایت هایی مواجه شده باشید، که در آن ها هیچ فروشی وجود ندارد اما همچنان دارند به تولید محتوا می پردازند، نمونه آن ها سایت های نقد و بررسی تلفن های همراه! واقعا چه سودی نصیب مدیران این سایت ها می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم شاید تا کنون برای خود شما پیش آمده که قصد خرید یک محصول مانند تلفن همراه را داشته باشید

آیا خود شما قبل از خرید تلفن همراه یا هر محصول دیگر سری به این سایت ها نمی زنید؟ آیا می توانید تاثیری که محتوای تولید شده در این سایت ها بر روی تصمیم شما می گذارند را انکار کنید؟ فکر می کنم به اندازه کافی به اهمیت موضوع تولید محتوا پی برده باشید.

حال که به اهمیت موضوع تولید محتوا پی بردیم، نوبت به این می رسد که ببینیم این تولید محتوا چیست که می تواند اینقدر مهم باشد.

محتوا چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که طراحی و تولید انواع پرونده های چند رسانه ای یا Multi Media که می تواند شامل مواردی چون صدا، تصویر، متون، اینفوگراف و … باشد را محتوا می گویند. در اینجا شاید برای شما این سوال پیش بیاید، که تبلیغات هم می تواند به همین صورت باشد، پس تولید محتوا چه فرقی با تبلیغات دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: که سوای بحث روش انتشار تبلیغات که به صورت تهاجمی و بعضا آزار دهنده می باشد در تبلیغات شما مستقیما نام و نشان برند مورد نظر را تبلیغ می کنید و در آن خبری از محتوایی که بتواند گره از مشکلات افراد بگشاید و یا در اصطلاح بدرد بخور باشد نیست. شاید خود شما هم بارها در خیابان ها، تلویزیون و … با تبلیغات مواجه شده باشید، واقعا چقدر به آن ها اهمیت می دهید؟ اما در تولید محتوا خبری از این دست مسائل نیست.

محتوا چیست؟
محتوا چیست؟

در تولید محتوا اولا کاربران خود به سمت محتوا می آیند و ثانیا این محتوا را خودشان برای رفع یک  نیاز و یا رفع یک پرسش در ذهنشان مطالعه می نمایند. اینجاست، که می توان گفت: ما نه تنها با بیان مسائل تکراری و بی ارزش کاربران را اذیت نکرده ایم، بلکه با ارائه راهنمایی های مناسب و اطلاعات مفید گره از مشکلات آن ها گشوده ایم و بر دانش آن ها نیز افزوده ایم.

همانطور که گفته شد ما در این مقاله قصد داریم، تا به موضوع دستمزد تولید محتوا بپردازیم، از همین رو در این بخش بهتر است با دو واژه ای که در ادامه بیشتر قرار است از آن استفاده نماییم شما را آشنا کنیم.

  • قالب های محتوا
  • فرمت های تولید محتوا

برای اینکه بتوانیم در ادامه بحث به راحتی به موضوع دستمزد تولید محتوا بپردازیم، لازم است تا مقداری در مورد دو مورد ذکر شده در بالا بیشتر بحث کنیم.

محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟

قالب محتوا یکی از مواردی است، که می تواند تاثیر به سزایی در دستمزد تمام شده یک محتوا بگذارد، از همین رو می بایست ابتدا به یک شناخت کلی از محتوا و انواع آن برسیم. اگر بخواهیم محتوا را از نظر قالب دسته بندی کنیم، به چهار قالب تصویر، ویدئو، صدا و متن می رسیم.

هر کدام از این موارد کاربرد خاص خودشان را دارند و شما باید در این انتخاب به نوع کار و گروه مخاطبین خود توجه کنید. به عنوان مثال شما کمتر کسی پیدا می شود، که علاقه مند به دنیای بازی باشد و از آن سو هم اهل مطالعه و کتاب خواندن! پس شما باید به این نکته توجه داشته باشید، تا مطالبتان همواره مورد توجه گروه که هدف شماست قرار بگیرد. البته بحث در مورد شیوه های نگارش و تولید محتوا بسیار مفصل است، که بیان همه موارد آن در حوصله این مقاله نمی باشد.

محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟
محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟

محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟

حال که به قالب های محتوا پرداختیم نوبت می رسد تا نگاهی هم به قالب های تولید محتوا کنیم. فرمت های موجود برای تولید محتوا بالغ بر 40 فرمت می باشد، که خود نشان از باز بودن دست شما در تولید انواع فرمت ها دارد. اما باید به این نکته توجه داشت، که این مورد هم می تواند بر روی دستمزد تولید محتوا تاثیر گذار باشد.

به طور کل تولید محتوا در فرمت هایی مانند موشن گرافیک، اینفوگرافیک، وایت پیپیر، رپورتاژ، دوره‌های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی، محتوای تعاملی، پادکست‌ها، محتوای پژوهشی و خیلی دیگر از موارد می باشد، که در ادامه به آن ها به طور کامل تر می پردازیم.

سوای اینکه چه عواملی بر دستمزد تولید محتوا موثر می باشد، لازم می دانیم تا شما را با یک موضوع مهم آشنا نماییم و آن این است، که شما باید حتما قبل از اینکه بخواهید دست به تولید محتوا یا سفارش تولید محتوا بزنید، حتما باید بازار و مخاطبین هدف خود را به درستی شناسایی نمایید.

این نکته بسیار مهم است، زیرا که ممکن است وقت و هزینه های شما بیهوده هدر رود، از همین رو بازهم تاکید دارم تا ابتدا به شناسایی گروه مخاطبین مورد نظر خود بپردازید و بعد از رسیدن به این شناخت و درک نیازها و علایق آن ها اقدام به انتخاب بهترین قالب و فرمت برای تولید محتوا نمایید.

محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟
محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟

عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا چیست؟

تا بدین جا به یک شناخت کلی از محتوا رسیده ایم و به تمامی مواردی که نیاز بود تا شما را با آن آشنا نماییم پرداختیم. حال که به این شناخت کافی از بحث تولید محتوا رسیدیم، نوبت آن رسیده تا بیاییم و عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا را بررسی نماییم.

در هنگام راه اندازی کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ ها یکی از دغدغه های مهم کارآفرینان حضور در فضای مجازی و راه اندازی یک وب سایت برای ارتباط با مشتریان خود می باشد. بالطبع یکی از دغدغه های افراد پس از راه اندازی یک وب سایت، تغذیه آن با محتوای خوب می باشد.

عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا چیست؟
عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا چیست؟

شکی در این موضوع نیست که خوراک خوب در هر سایت می تواند به افزایش فروش و درآمد زایی هرچه بیشتر استارت آپ منجر شود، اما بحثی که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم بحث دستمزد تولید محتوا می باشد.

در واقع این خیلی مهم است، که بدانید دارید بابت چه کاری پول پرداخت می کنید؟ واقعا چه معیاری برای سنجش ارزش یک محتوای تولید شده وجود دارد.

در اینجاست، که لازم است، که به یک شناخت کامل از عوامل موثر در قیمت تمام شده یک محتوا برسیم.

البته ما در این مقاله سعی می کنیم تا به صورت جامع صحبت کنیم. درواقع می خواهیم بگوییم، که چه شما خود یک تولید کننده محتوا باشید و یا کسی که سفارش محتوا می دهد ، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. خوب ما صحبت از یک سری معیار کردیم، این معیارها درواقع همان متر ما می باشند، که می توان با آن تعیین کرد که هزینه تولید محتوا چقدر است. و در واقع برای کسی که قرار است محتوا را از پیمانکار تولید محتوا دریافت کند، بداند که این هزینه ها به چه صورت محاسبه شده است.

دقت کنید دو بحث در اینجا مطرح می شود. درواقع این مباحثی که در این قسمت بیان می شود نه تنها بر قیمت تمام شده تاثیر دارد، بلکه می توان از آن به عنوان یک پارامتر مهم برای تعیین کیفیت محتوا استفاده نمود. در ادامه با ما همراه باشید.

خوب اگر بخواهیم در مورد عواملی که می تواند روی دستمزد تولید محتوا تاثیر گذار باشد صحبت کنیم، می بایستی از یک سری گزینه همچون نوع قالب محتوا، فرمت محتوا (که شما را به آن ها در قسمت بالا آشنا نموده ایم)، طول محتوا، نوع محتوای مورد نظر، زمان تهیه محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا، کلید واژه های مورد نظر، تخصصی بودن یا عمومی بودن محتوا، تعداد کلمات، حجم مطالب درخواستی، زبان نگارش محتوا، تعداد نویسنده ها، تنوع محتوا، کیفیت تولید محتوا و مواردی از این دست نام ببریم که در ادامه به توضیح آن ها می پزدازیم.

حال که می خواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت تمام شده یک محتوا بپردازیم، بهتر است با توجه به مواردی که در بالا گفته شد به صورت موردی به بررسی تک تک عوامل ذکر شده بپردازیم.

قالب محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟

همانطور که پیش تر از این نیز گفته شد قالب محتوا می تواند خود شامل مواردی چون ویدئو، عکس، صدا و متن باشد.

اگر یک محتوا، کارراه انداز ، ناب و حاوی مطالب سودمند باشد، در هر قالبی که باشد از ارزش بالایی برخوردار است ولی با این حال ما فقط در این بخش می خواهیم به لحاظ فنی به موضوع بپردازیم.

قالب محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟
قالب محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟

ویدئو

در بین قالب هایی که برای تولید محتوا وجود دارد به سادگی می توان فهمید که هزینه تولید ویدئو از همه موارد بیشتر است. درواقع می توان گفت: که کامل ترین قالب محتوا، همین تولید محتوای ویدئویی است.

این را از این جهت می گوییم، که شما در تولید یک ویدئو نیاز به تمام قالب های دیگر محتوایی هم دارید. شما در تولید ویدئو باید متن خوب، تصاویر از قبل آماده شده مناسب، صدابردای و تصویر برداری که نهایتا منجر به تولید یک محتوای ویدئویی می شود را داشته باشید . همانطور که می بینید تولید یک محتوای ویدئویی شامل تمام قالب های تولید محتوا می شود.

واضح است، که تولید یک محتوای تصویری علاوه بر اینکه شما باید یک متن آماده و مناسب داشته باشید، نیاز به گوینده و مجری، کارگردان تلویزیونی (در موارد خیلی حرفه ای)، تجهیزات تصویربرداری، نورپردازی، صدابرداری و استدیو و تمام موارد مرتبط دارید. با یک حساب سر انگشتی می توانید متوجه شوید، که این روش تولید محتوا از همه روش ها گران تر تمام می شود.

ویدئو
ویدئو

البته ناگفته نماند که این روز ها با پیشرفته شدن لوازم دیجیتال تقریبا این هزینه ها خیلی کاهش یافته، اما خودتان می توانید قضاوت کنید، که یک محتوای تولیدی که با یک تلفن همراه و چند نرم افزار ویریشگر تصویر ساخته شده چه کیفیتی می تواند داشته باشد.

در ضمن در این فاز یک مبحث دیگر نیز مطرح می شود، که خود می تواند هزینه ها را تا ده ها برابر افزایش دهد، ولی به نظر من این ارزشش را دارد. درواقع شما می توانید برای گوینده مطالب خود از افراد مشهور نیز بهره ببرید.

این افراد مشهور می توانند مجری های مشهور یا حتی بازیگران و ورزشکاران باشند.

البته به یاد داشته باشید، که در این حالت واضح است، که محتوای تولیدی شما تبلیغاتی است و ممکن است حس خوبی به برخی از مخاطبین ندهد. به هر حال این هنر خود شما است، که بتوانید بهترین توازن را برای تولید محتوای ویدئویی بر قرار نمایید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به عوامل موثر بر قیمت تولید محتوای ویدئویی بپردازیم، که این عوامل علاوه بر قیمت یا دستمزد تولید محتوا می توانند بر روی کیفیت کار نهایی تاثیر گذار نیز باشند، می توانیم به مواردی مانند متن خوب، گوینده و مجری کاربلد، استفاده از افکت های صوتی در کنار موسیقی متن که خود می تواند بسیار مهم باشد، استفاده از انیمیشن ها و نهایتا بحث های فنی مانند عوامل پشت صحنه مانند تصویربردار و صدا بردار اشاره نمود.

توجه داشته باشید، که بحث تولید انیمیشن ممکن است از خود تصویر برداری نیز بیشتر تمام شود. شاید شما بتوانید یک محتوای ویدئویی را با یک موبایل ساده خودتان بسازید، اما اگر قرار باشد در این محتوا از انیمیشن استفاده نمایید یا اینکه اصلا خود محتوای تولیدی شما به صورت انیمیشن باشد، قطعا این هزینه ها خیلی زیادتر خواهد شد و همچنین طول ویدئو و موارد تخصصی در رابطه با خود محتوا با توجه به تخصصی بودن و … که این مورد شامل تمام قالب های تولید محتوا می شود، که بعدا به آن نیز می پردازیم.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

محتوای بصری

واضح است، که هرچه از تولید محتوا در قالب ویدئو دور تر می شویم هزینه ها کمتر شده و حجم کار به نوعی کاهش می یابد. اگر بخواهیم به طور تخصصی تر به بحث تهیه و تولید تصاویر بپردازیم باید بگوییم، که این تصاویر به دو دسته تقسیم می شوند.

یکی بحث تجاری یا هنری و یا به طور کل چیزی که از احساس انسان سرشار می شود و دسته دیگر عکس هایی که به صورت کامل به بحث فنی مربوط می شود. در بحث تولید تصاویر فنی مانند تصاویر یک محصول و مواردی از این دست که کار کاملا واضح می باشد. اما در مواردی که در آن تصاویر باید خلق شوند مباحث فنی نیز مطرح می شود

که به عبارتی برای تولید تصاویر درست و حسابی در این حوزه باید سری به اساتید و متخصصین مرتبط با آن حوزه زد که این خود می تواند هزینه ها را تحت تاثیر قرار دهد.

نکته

توجه داشته باشید در برخی از موارد تصاویر تولیدی شما کاری نیست که بتوان آن را با یک نرم افزاری مانند فتوشاپ انجام داد و ممکن است نیاز به استفاده از نرم افزار های حرفه ای در زمینه طراحی و … استفاده شود

که باید به سراغ متخصصین آن رفت که همین عامل است، که باعث می شود هزینه ها بالا برود. سوای این هرچند که در حال حاضر دوربین ها و تجهیزات دیجیتال بسیار پیشرفت نموده اند، اما ممکن است

نکته
نکته

در برخی از موارد شما نیاز باشد برای تولید یک تصویر با کیفیت به سراغ استدیوهای حرفه ای عکاسی بروید، که این هم خود می تواند عاملی برای افزایش قیمت محتوای تولید شده و در نهایت دستمزد تولید محتوا شود. یکی از پرکاربردترین فرمت های محتوای بصری اینفوگرافیک ها می باشد، که در ادامه به آن ها می پردازیم

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

صدا

یکی دیگر از قالب های تولید محتوا صدا می باشد. این قالب تولید محتوا تقریبا بی شباهت با تولید محتوای ویدئویی نیست. درواقع این شباهت از این لحاظ است، که شما در این قالب هم می توانید از افراد معروف استفاده نمایید. سوای این مسئله که خود آن نیز می تواند در هزینه تولید محتوای صوتی تاثیر زیادی داشته باشد، شما باید به مواردی مانند متن، افکت های صوتی و موزیک های متن توجه داشته باشید.

به یاد داشته باشید، که تولید محتوای صوتی نیز می تواند هزینه های زیادی را برای شما به وجود آورد. درواقع ممکن است شما نیاز داشته باشید برای صدابرداری درست و اصولی، به استدیو های تخصصی صدابرداری مراجعه نمایید، که این خود نیز یکی از مواردی است، که به هزینه تمام شده تولید محتوا می افزاید.

متن

خوب نوبتی هم که باشد نوبت بررسی قالب تولید محتوای متنی است. تولید محتوا در قالب متن یکی از رایج ترین، کم هزینه ترین قالب ها و محبوب ترین قالب ها می باشد، که علاوه بر همه موارد بالا یکی از گزینه های محبوب برای موتورهای جست و جو می باشد. درواقع حساسیت و اهمیتی که موتورهای جست و جو به محتوای متنی از خود نشان می دهند در هیچ یک از قالب های تولید محتوا وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که محتوای متنی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افرادی است، که به دنبال کسب اطلاعات در مورد یک مسئله ای هستند و دلیل آن هم این است، که نتایج بدست آمده از جست و جوی محتوای متنی توسط موتورهای جست و جو بسیار دقیق تر نسبت به سایر قالب ها می باشد (در واقع جست و جو بر اساس متن بوده و شما نمی توانید به عنوان مثال با تولید یک صدا در اینترنت به دنبال آن بگردید)

و مورد دیگر راحتی دسترسی آن است. درواقع هیچ پلتفرمی در دنیا نیست که با نمایش محتوای متنی مشکلی داشته باشد، پس از همین رو با بیشترین سرعت و به راحتی می تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

به این نکته توجه داشته باشید، که یک  متن خوب در سایر قالب های تولید محتوا نیز کاربرد دارد. البته  بحث در مورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده محتوای متنی تقریبا بحثی است، که شامل تمام موارد دیگر تولید محتوا نیز می شود. به عنوان مثال از مواردی که می تواند در قیمت تولید محتوای متنی تاثیر گذار باشد می توان به کلید واژه های انتخابی، طول متن، تخصصی بودن و یا عمومی بودن، تعداد نویسنده ها و … اشاره نمود، که همانطور که می بینید تمام این موارد در سایر قالب های تولید محتوا نیز وجود دارد.

در واقع می توان گفت: که در سایر قالب های تولید محتوا نیز می شود بحث تخصصی بودن یا نبودن را لحاظ نمود و یا اینکه تعداد نویسندگان که در مورد تولید محتوای متنی به آن اشاره نمودیم، می تواند در تولید محتوای ویدئویی هم لحاظ شود، زیرا محتوای ویدئویی هم نیاز به متن دارد. درواقع می خواهیم به شما بگوییم، که پایه و بیس تولید محتوا، در هر قالبی که می خواهد باشد متن است.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

فرمت محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟

خوب حال که خوب به بررسی تاثیر قالب محتوا بر دستمزد تمام شده تولید محتوا پرداختیم، نوبت به بررسی فرمت محتوا می رسد. در مورد فرمت در بخش های قبل به طور کامل توضیح داده ایم و شما را با آن کاملا آشنا نموده ایم و حال در این بخش ما قصد داریم بررسی کنیم ببینیم آیا نوع فرمت هم می تواند بر قیمت و دستمزد تولید محتوا اثر گذار باشد یا خیر!

پاسخ به این سوال کاملا واضح است. درواقع فرمت محتوا خود برمی گردد به همان چهار قالبی که قبلا عنوان کردیم. حال می تواند آن قالب ها در فرمت رپورتاژ، پادکست، کتاب ‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک، محتوای پژوهشی و … باشند

فرمت محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟
فرمت محتوا چه تاثیری بر دستمزد تولید محتوا دارد؟

پس اگر بخواهیم ببینیم که تولید محتوا در فلان فرمت چه هزینه ای برای ما در بر دارد، باید اطلاعاتمان را در مورد آن فرمت افزایش دهیم. به عنوان مثال وقتی سخن از تولید محتوا در قالب یک کتاب الکترونیکی به میان می آید، آن چه که مسلم است این است، که محتوای ما متنی، تصویری و گرافیکی بوده و همچنین در بخش متن نیز ما تقریبا با یک متن طولانی رو به رو می شویم، که همه این موارد می تواند در قیمت تمام شده محتوای تولیدی تاثیر گذار باشد.

یا به عنوان مثالی دیگر می توان به موشن گرافیک اشاره نمود. اگر بخواهیم قالب یک موشن گرافیک را تعیین کنیم، به قالب ویدئویی می رسیم. خوب برای تولید یک موشن گرفیک شما نیاز به انیماتور، صداپیشه و استدیو و امکاناتی دارید، که بتوانید به تولید موشن گرافیک در آن بپردازید. بهتر است ما در این قسمت شما را با برخی از گونه های بر کاربرد فرمت های تولید محتوا آشنا نماییم. از فرمت های تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

پادکست:

اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد پادکست توضیح دهیم باید بگوییم، که پادکست همان رادیو است. درواقع شما در پادکست مانند رادیو اطلاعات را به صورتی شنیداری دریافت می کنید و تنها تفاوت آن با رادیو این است، که سرعت پخش و نوع برنامه ای که می خواهید گوش کنید دست خود شما می باشد.

بیشترین کاربرد پادکست برای کسانی است، که وقت مطالعه ندارند مانند زمان هایی که در پشت فرمان هستند یا دارند پیاده روی می کنند. شما می توانید با تولید پادکست خوب ، زمان هایی مانند شستن ظرف، ترافیک خیابان، پیاده روی و … افراد را به بهترین زمان برای یادگیری تبدیل نمایید. همانطور که مشخص است پادکست در انواع محتوای صوتی قرار می گیرد.

البته  درست است، که ما بارها گفته ایم برای تولید محتوای صوتی نیاز به تجهیزات صدا برداری و استدیو می باشد،  ولی امروزه با پیشرفته شدن دستگاه های دیجیتالی مانند تلفن های همراه شما می توانید به راحتی به تولید محتوای صوتی بپردازید و این موضوع می تواند تقریبا با هیچ هزینه ای برای شما تمام شود.

همچنین برای تولید افکت های صوتی نیز نرم افزارهای زیادی وجود دارند، که مطمئنا می توانید با کمی مطالعه درمورد طریقه کار کردن با آن ها از آن ها برای تولید افکت های صوتی در کارهای خود استفاده نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک نوعی از نمایش داده ها است، که در آن از نمودارهای و شکل ها برای نمایش داده ها در یک تصویر استفاده می شود. شکل زیر یک مثال خوب از اینفوگرافیک می باشد.

 

از جمله کاربرد های اینفوگرافیک می توان به مواردی چون آموزش، ارائه، گزارش نویسی، تبلیغات، فرهنگسازی، ترویج علم، رزومه نویسی و اطلاع‌ رسانی اشاره نمود.

موشن گرافیک

همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره شد، موشن گرافیک نیز نوعی انیمیشن است. تنها تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک این است، که در انیمیشن شما بیشتر با جنبه های داستانی رو به رو می شوید

ولی در موشن گرافیک همه چیز به صورت سمبلیک است و کابرد آن به صورت برندینگ و تبلیغاتی است. درواقع اگر بخواهیم قالب آن را تعیین کنیم به محتوای ویدئویی می رسیم. پس اگر شما بخواهید تخمینی از هزینه های تولید محتوا در قالب موشن گرافیک داشته باشید باید آن را در دسته محتوای ویدئویی و پر هزینه بدانید.

وایت‌ پیپر

وایت پیپر که به آن مقاله سفید نیز می گویند، در واقع یک محتوای علمی است، که در دل آن حرف هایی از تبلیغات پیرامون یک کالا، خدمات و یا یک نقطه نظر وجود دارد.

البته  تعاریف زیادی پیرامون بحث وایت پیپر یا مقاله سفید وجود دارد. تعاریفی مانند وایت پیپر مانند یک ویجت است، که حاوی اطلاعات یک محصول می باشد و یا وایت پیپر یک سند خاص است، که می تواند در رابطه با هرگونه موضوعی به محاطبین اطلاع رسانی کند و یا وایت پیپر طعمه ای است برای به دام انداختن افرادی که نمی توانند انتخاب درست برای خرید یک محصول را داشته باشند.

به هر حال این تعاریف هر چه که باشند به ما می گویند، وایت پیپر هم یکی از فرمت های تولید محتوا می باشد، که در آن مانند از محتوای تصویری، نوشتاری، اینفوگرافیک استفاده شده که اگر بخواهیم برآورد هزینه برای تولید یک وایت پیپر داشته باشیم، باید موارد فوق را در نظر بگیریم.

همچنین اگر بخواهیم طول این محتوا را در نظر بگیریم می توانیم بگوییم، که وایت پیپر یک مقاله است، که اولا شبیه یک کتابچه راهنمای فنی و یا یک بروشور است، که طول صفحات آن می تواند بین 2 تا 100 صفحه باشد.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

محتوای پژوهشی

همانطور که از نامش پیداست محتوایی است، که حاصل شده از پژوهش و تحقیق است. در اینجا می توان گفت: که این محتوا می تواند ویدئویی، تصویری و یا هر گونه قالب دیگری داشته باشد. چیزی که اینجا در برآورد هزینه باید ملاک قرار داد موضوع هزینه تحقیقاتی است، که در راستای تولید این محتوا شکل می گیرد و تاثیر مستقیم بر دستمزد تمام شده تولید محتوا دارد. ممکن است شما ناچار به مراجعه به آزمایشگاه خاصی داشته باشید و یا اینکه محصولی را بررسی کنید.

محتوای پژوهشی
محتوای پژوهشی

بهتر است یک مثال برایتان بزنم. شاید خیلی از سایت های نقد و بررسی تلفن همراه را دیده باشید، که برای تبلیغ از یک تلفن همراه بیایند محتوای آن را با عنوانی مانند “شلیک به تلفن همراه … با فلان اسلحه” دقیقا درست است وقتی که محتوا را باز می کنید می بینید که در یک ویدئو با یک اسلحه به یکی از محصولات تلفن همراه فلان برند شلیک می کنند. طبیعی است، که تولید این محتوا می تواند هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.

البته یکی دیگر از دلایلی که این مثال را زدیم این بود که به شما بگوییم حتما قرار نیست محتوا پژوهشی باشد، البته  شاید هم بتوان شلیک کردن به یک تلفن همراه را یک آزمایش علمی نام گذاری کرد و آن را یک کار پژوهشی دانست.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

عوامل تاثیر گذار بر دستمزد تولید محتوای متنی چیست؟

همانطور که در قسمت های پیشین نیز اشاره شد عوامل زیادی می تواند روی دستمزد تولید محتوای متنی تاثیر گذار باشد، که از جمله آن می توان به مواردی مانند نوع مطلب مورد ساخت ، مقدار تخصصی بودن یا عمومی بودن محتوا، تعداد لغت ها، حجم محتوای درخواستی، زمان‌ بندی ، زبان نگارش محتوا، روش نگارش تولید محتوای متنی، کیفیت تولید محتوا، زمان تحویل محتوای متنی، زبان تولید محتوای متنی و … می باشد، که در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی موارد مهم آن بپردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر دستمزد تولید محتوای متنی چیست؟

روش نگارش تولید محتوای متنی

شیوه های نگارش تولید محتوای متنی در کل به سه صورت تولید محتوای تالیفی، تولید محتوای ترجمه ای و تولید محتوای کپی رایتینگ می باشد، که هر کدام از آن ها می تواند بر دستمزد تمام شده تولید محتوا تاثیر بگذارد.

البته شاید بهتر باشد، که این مورد را فقط به محتوای متنی نسبت ندهیم، درواقع آن چه که مسلم است این است، که متن پایه و بیس تمام قالب های تولید محتوا می باشد، که خود روش نگارش این متن می تواند از انواع ذکر شده در بالا باشد. به هر حال این مهم است، که متن شما از کدام یک از روش های بالا تولید می شود.

اگر تولید محتوا شما ترجمه ای باشد، باید یک دستمزد را برای مترجم در نظر بگیرد. البته واضح است، که تولید محتوای کپی رایتینگ از همه از دو روش دیگر ارزان تر تمام می شود و بعد از آن محتوای ترجمه ای در رتبه دوم قرار می گیرد. اما در مورد محتوای تالیفی باید گفت: که این مورد بسته به خیلی از پارامتر ها می تواند باشد. درواقع تالیف یک محتوا خود می تواند با استفاده از کارهای پژوهشی، ترجمه ای و برگرفته از منابع دیگر نیز باشد.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

کیفیت تولید محتوا

از دیگر مواردی که می تواند بر هزینه تولید محتوا تاثیر گذار باشد کیفیت محتوا است. البته همانطور که مشخص است این مورد را نیز نمی توان فقط به تولید محتوای متنی نسبت داد و تمام ابعاد تولید محتوا را در بر می گیرد.

ولی آن چه که واضح است این است، که به هر میزانی که روی یک پروژه وقت گذاشته می شود و از طرف دیگر افراد متخصص و حرفه ای متصدی انجام پروژه باشند، کیفیت محتوای تولید شده بیشتر شده و در نتیجه دستمزد تولید محتوا نیز افزایش می یابد. درکل باید بگوییم، که دستمزد تولید محتوای متنی حرفه ای با رعایت اصول سئو به مراتب بیشتر از تولید یک محتوای متنی معمولی است.

کیفیت تولید محتوا
کیفیت تولید محتوا

زمان تحویل محتوای متنی

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر روی دستمزد تولید مطلب ، اثر گذار باشد، زمان تحویل محتوا می باشد. البته این مورد هم نمی تواند فقط شامل تولید محتوای متنی باشد و تمامی قالب های تولید محتوا را در بر می گیرد.

حال منظور از زمان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که اصولا برای یک وب سایتی حرفه ای نظم و ترتیب در ارائه خدمات مهم می باشد. این مهم است، که تمام مطالب در اسراع وقت و مطابق با زمان بندی های تعیین شده ارائه شود

و البته این خود می تواند هزینه های بیشتری را برای تولید محتوا به همراه داشته باشد. مورد دیگری نیز وجود دارد که بهتر است با یک مثال برای شما توضیح دهیم. اگر شما سفارش تولید محتوایی داشتید ولی بعدا مجبور شدید بنا بر دلایلی سفارش خود را زودتر از موعد مقرر تحویل بگیرید، دستمزد تولید محتوا بالاتر خواهد رفت.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

زبان تولید محتوای متنی

همانطور که می دانید در بیشتر کسب و کارها محتوای متنی به زبان های مختلف تولید می شود. امروزه بیشتر کسب و کارهای آنلاین به انتشار مطالب خود با زبان های مختلف مانند انگلیسی، عربی، آلمانی، چینی و … در کنار زبان اصلی می پردازند. واضح است، که تولید محتوا و ترجمه آن به زبان های مختلف می تواند خود باعث افزایش دسمتمزد تولید محتوا گردد. البته باید گفت: دلیل اینکه هزینه تولید محتوا به زبان های دیگر بیشتر از زبان فارسی است، می تواند نبود افراد متخصص است.

در پایان این قسمت باید گفت: که این مطالبی که عنوان شد تنها شامل حال محتوای متنی نمی شود و می تواند تمام قالب ها و فرمت های گوناگون محتوا را در بر گیرد.

زبان تولید محتوای متنی
زبان تولید محتوای متنی

طول مطالب

واضح است، که هرچه تعداد کلمات استفاده در تولید محتوا بیشتر باشد، هزینه آن نیز افزایش می یابد. اما توصیه ای که در این باب می توانم به شما بکنم این است، که سعی کنید در سفارش محتوا به هیچ عنوان میزان کلمات را ملاک ارزش گذاری قرار ندهید، زیرا در این صورت نویسنده مطالب برای پر کردن کلمات و تحویل دادن پروژه به هرزه نویسی روی می آورند که این خود می تواند ضربه ی بسیار شدیدی بر کیفیت کار شما وارد کند.

توجه داشته باشید، که امروزه نرم افزارهای زیادی موجود است، که کاربران می توانند با استفاده از آن ها به راحتی وب سایت شما را در لیست سیاه قرار دهند، تا دیگر موتورهای جست و جو آن ها را برایشان نمایش ندهد.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

کلید واژه‌ های مورد نظر

به این نکته دقت داشته باشید برخی اوقات برای کسب رتبه بالاتر در رقابت با سایر وب سایت ها ممکن است، که مدیران وب سایت از کلید واژه هایی استفاده کنند، که هزینه تمام شده آن ها بیشتر شود. درواقع باید گفت: که برای ارتقا رتبه هر سایت با این کلید واژه ها ناچار هستید،  حجم بیشتری از مطالب را تولید کنید، که این موضوع خود می تواند سبب افزایش هزینه تمام شده تولید محتوا گردد.

بازاریابی محتوا و هزینه های آن به چه صورت است؟

واضح است، که تولید محتوا بخش اصلی و مهم استراتژی بازاریابی محتوا می باشد. درواقع یادتان باشد، که هدف شما از تولید محتوا این است، که شما با این کار اطلاعات سودمند و مفید را به کاربران ارائه دهید و در کنار آن ضمن اینکه برای مخاطبین خود کاری مفید انجام داده اید، به هدف های تجاری خود نیز دست یابید. خوب ما تا کنون به همه مسائل پیرامون بحث تولید محتوا پرداخته ایم، که با این اطلاعات می توانیم یک برآورد هزینه از تولید محتوا داشته باشیم

اما این تولید محتوا فقط تمام کار در بازاریابی محتوا نیست، بلکه مسائل دیگری در این بین نیز وجود دارد که آن ها هم می توانند در هزینه تمام شده این استراتژی نقش تعیین کننده ای داشته باشند

بازاریابی محتوا و هزینه های آن به چه صورت است؟
بازاریابی محتوا و هزینه های آن به چه صورت است؟

که از جمله موارد آن می توان به تقویت و به روز رسانی محتوا، نرم افزار و ابزار انتشار اشاره نمود. مواردی که در بالا به آن اشاره شد دیگر شامل دستمزد تولید محتوا نیست زیرا تا بدین جا ما فرض را بر این داریم که محتوای ما تولید شده و هزینه آن را نیز پرداخت کرده ایم. این موارد هزینه هایی است، که بعد از تولید محتوا برای ما ممکن است رقم بخورد.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

نرم افزار و ابزار انتشار

اینکه شما می توانید محتوایتان را در چه قالب و فرمتی انتشار دهید بحثی است، که در قسمت های قبل به آن پرداختیم، اما حالا سوال این است، که این محتوا را می خواهید به چه صورتی انتشار دهید.

ابزارات زیادی در اینجا وجود دارد، که انتخاب هرکدام از آن ها می تواند تاثیر به سزایی در هزینه تمام شده استراتژی بازاریابی محتوایی شما داشته باشد. شما در این راه می توانید از وب سایت خود شرکت، شبکه های اجتماعی، شبکه های تلویزیونی و … داشته باشید.

فقط نکته ای که می بایستی یادآور شویم این است، که انتشار مطالب گونه ی تبلیغاتی پیدا نکند. درواقع یکی از فرق های اصلی بازاریابی محتوا با تبلیغات در این است، که تبلیغات معمولا در رسانه ها و سایت های دیگر منتشر می شود، ولی محتوا معمولا در رسانه خود شرکت و کسب و کار انتشار می یابد. با این حال این رسانه می تواند سایت خود شرکت باشد و یا شبکه های اجتماعی.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

 به روز رسانی محتوا

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار دهید به روز رسانی محتوا می باشد. درواقع محتوا بعد از مدتی ممکن است، که دیگر رتبه خود را در نتایج موتورهای جست و جو از دست بدهد و سایت های دیگر جای آن را بگیرند، برای همین موضوع شما باید همیشه به بحث به روزرسانی محتوای خود توجه داشته باشید. سعی کنید محتواهایی که آرشیو شده اند را بازبینی و بازنویسی کنید، تا همواره ارزش خودشان را از دست ندهند. این مورد نیز می تواند برای شما هزینه داشته باشد، که شما باید در محاسبات خود آن را نیز لحاظ کنید.

 به روز رسانی محتوا
به روز رسانی محتوا

قیمت دهی شرکت های تولید محتوا به چه صورت است؟

بیشتر سایت ها و شرکت های فعال در این حوزه معمولا محصولات خود را به صورت پکیج ارائه می نمایند. به عنوان مثال برای ارائه 10 مقاله 1000 کلمه ای با خصوصیاتی که در مشخصات پکیج بیان می شود هزینه کمتری را نسبت به محتوای تکی از شما دریافت می کنند.

قیمت دهی شرکت های تولید محتوا به چه صورت است؟
قیمت دهی شرکت های تولید محتوا به چه صورت است؟

با این وجود شما در صورتی که بخواهید محتوایی تک و تخصصی خریداری کنید، مطمئنا باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید، که البته باید گفت: که در این موارد کیفیت کار ارائه شده نیز بالاتر می باشد یا بهتر است بگوییم، که شما باید انتظار ارائه کار با کیفیت تری از شرکت تولید محتوا داشته باشید. در کل با توجه به نوسانات قیمت ها در ایران شما همواره با یک نرخ ثابت در حوزه دستمزد تولید محتوا مواجه نیستید.

شما در حال مطالعه مقاله دستمزد تولید محتوا هستید

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به تمام عوامل موثر بر دستمزد تولید محتوا بپردازیم. به هر حال برای شما که خود تولید کننده محتوا هستید یا سفارش دهنده محتوا باید بدانید، که تعیین دستمزد تولید محتوا و یا معیار سنجش یک محتوا خوب به چه صورت است. به یاد داشته باشید، که اگر می خواهید با بازاریابی محتوا به بالاترین راندمان و رونق کسب و کار خود برسید ، روش بسیار مناسبی را انتخاب نموده اید.

سخن آخر
سخن آخر

زیرا که در حال حاضر کمتر کسی به تبلیغات کسل کننده، تهاجمی و آزاردهنده توجه می کند. به عنوان مثال شما خودتان در خیابان ها چقدر به آگهی هایی که بر دیوارها زده می شود توجه می کنید؟ آیا از آگهی های آزار دهنده ای که بارها و بارها وسط ویدئو های شبکه هایی مانند یوتیوب می بینید خسته نشده اید.

اما در بازار یابی محتوا این شما هستید که در ازای پاسخ گویی و یا رفع یک نیاز اساسی کاربران می توانید به اهداف تجاری خود هم دست یابید. اما سعی کنید، که در تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی خود از هرزه نویسی و نوشته های کپی شده استفاده نکنید. زیراکه این مورد باعث کاهش رتبه سایت شما می شود.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید