خطای 503 در المنتور

خطای 503 در المنتور

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

خطای 503 در المنتور، بحثی­ست که در این مقاله به آن می­پردازیم. احتمالا با خطای 503 آشنایی دارید و با ان برخورد داشته­اید. در این مبحث ابتدا با خطای 503 آشنا می­شویم. سپس با المنتور اشنا شده و بعد این خطا را در المنتور بررسی می­کنیم. در نهایت راه ­های رفع این خطا در المنتور را توضیح می­دهیم.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

خطای 503 در المنتور
خطای 503 در المنتور

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

خطا اینترنتی 503 در المنتور به چه معناست؟

خطای 503 چیست؟

المنتور چه برنامه ­ایست؟

علت خطای 503 در المنتور چه می­باشد؟

چگونه خطای 503 در المنتور را رفع کنیم؟

[/stextbox]

 

 آشنایی با خطای اینترنتی 503 در المنتور

خطای 503 در المنتور از خطاهایی­ست که هنگام کار با المنتور ممکن است با آن مواجه شوید. برای آشنایی با این خطا و مشکلاتی که برایمان ایجاد می­کند، بهتر است با ارور­ها و علت به وجود آمدن آنها آشنا شویم. ارور (Error) به معنی خطا و اشتباه است.

اگر شما در استفاده از کامپیوتر و اینترنت مسیر اشتباهی را طی کنید یا از طرفِ خودِ سیستم یا شبکه و اینترنت، دسترسی شما با اختلال مواجه شود؛ اصطلاحا از واژه «ارور» برای بیان این مسئله استفاده می­شود.

بعضی از ارورها ممکن است به دلیل اشتباه کاربر اتفاق افتاده باشد. اگر خطایی که با آن روبرو شده ­اید از این نوع خطا باشد، احتمال دارد که شما بتوانید آن را برطرف کنید؛ اما خطاهایی هستند که علت به وجود آمدنشان شما نیستید. این خطاها ممکن است از طرف سرور باشد. اگر نوع خطا از این گونه باشد، رفع مشکل آن در اختیار شما نیست.

 آشنایی با خطای اینترنتی 503 در المنتور
آشنایی با خطای اینترنتی 503 در المنتور

خطاها را به دو دسته کلی 4XX و 5XX دسته­ بندی می­کنند. این اعداد به این معنی­ست که ابتدای خطاهایی که می­بینید 4 یا 5 است و شما بعد از آنها دو عدد دیگر می­بینید. این اعداد نشان­دهنده خطایی­ست که با آن مواجه شده­اید. خطاهایی که ابتدای آنها با 4 شروع شده است، خطاهایی هستند که علت به وجود آمدنشان اشتباه شماست. مثلا آدرس اشتباه تایپ کرده­اید. خطاهایی که شروع انها با 5 است از طرف سرور ایجاد شده است و خب طبیعتاً برای رفع مشکل آن کار چندانی از شما ساخته نیست.

 

خطای 503

خطای 503 که خطای Service Temporarily Unavailable می­باشد، یک خطای موقتی­ست که وجودش برای سئوی سایت مضر است. این خطا به معنی عدم دسترسی سرورهای میانی به بالادستی می­باشد. یعنی سیستم توانایی پاسخگویی به درخواست شما را ندارد. خطای 503 در مواقعی که شما در حال آپدیت کردن پلاگین­های سایت­تان یا قالب وبسایت­تان که تحت وردپرس است، هستید هم ممکن است نشان داده شود.

این خطا، در این مواقع بد نیست اما بهتر است صفحات اصلی سایت­تان را رصد کنید تا در صورت بروز چنین مشکلی برای آنها، به سرعت آنها را رفع کنید تا بر ترافیک سایت­تان تأثیر منفی نگذارد. این خطا با جملات زیر در صفحه نمایش داده می­شود:

503 Error /               HTTP 503 /        HTTP Error 503/      HTTP Server Error 503/

503 Service Unavailable/         Http/1.1 Service Unavailable

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable – DNS Failure/          503 Service Temporarily Unavailable

البته شما می­توانید صفحه نمایش دهنده خطای 503 را مثل تمام خطاها شخصی­سازی کنید و آن چه را که مطابق میلتان است برای نمایش این خطا قرار دهید.

خطای 503 در هر مرورگر و هر سیستم عاملی امکان بروز دارد. اگر از سرویس دهنده­ های خاص مثل مایکروسافت IIS استفاده می­کنید، ممکن است عدد دیگری بعد از 503 استفاده شود که نشان دهنده توضیحاتی برای خطاست. یعنی یک راهنماست. مثلا 503.2 به این معنی است که درخواست­های همزمان زیاد بوده و برای ورود شما مشکل ایجاد شده است. خب اکنون که با این خطا و نحوه بروز آن و مشکلاتی که برایمان به وجود می­آورد آشنا شدیم، بهتر است بدانیم چگونه این خطا را باید رفع کنیم.

 

آشنایی با المنتور

المنتور از افزونه­ های وردپرس است که برای صفحه ­سازی استفاده می­شود. این افزونه در حال جایگزینی صفحه­ سازهای قدرتمند دیگر می­شود چرا که انعطاف­ پذیری بسیار خوبی دارد. امکانات بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می­دهد. با تمام قالب­ های صفحه­ سازی هماهنگ است و رابط گرافیکی بسیار خوبی دارد. المنتور در دو نسخه رایگان و پرو ارائه شد. برای طراحی­ های حرفه­ ای نسخه رایگان جوابگو نیست چون بسیاری از قسمت­ ها غیرفعال است.

 

خطای 503 در المنتور

همان طور که عرض کردیم، خطای 503 خطایی­ست که از سمت سرور پاسخی دریافت و بین سرورهای میانی و بالادستی ارتباط برقرار نمی­شود. این خطا در المنتور هم به همین شکل رخ می­دهد. صفحه در دسترس نیست. صفحه بارگذاری نمی­شود یا خاکستری نشان داده می­شود و … این افزونه چون تحت وردپرس کار می­کند، برای رفع خطای آن از روش­های رفع خطای 503 در وردپرس باید استفاده کرد.

خطای 503 در المنتور
خطای 503 در المنتور

 

رفع خطای 503 در المنتور

برای حل مشکل ارور 503 هم کاربر می­تواند کارهایی را انجام دهد و هم وبمستر سایت و سرویس­دهنده. راه حل­ها از سمت کاربر، تماس و ارتباط گیری با پشتیبان سایت برای پیگیری مشکل است.

راه حل از طرف سرور این است که به طور کلی شما باید فشار و ترافیک را از روی سرور پشتیبان سایت­تان بردارید. مثلا: PHPهای غیرضروری و همچنین افزونه­ های وردپرس را غیرفعال کنید.

اگر در این مرحله مشکل شما حل شد، احتمالا خطا از یکی از همین پلاگین­ ها بوده و شما با فعالسازی مجدد مرحله به مرحله، خواهید دانست که مشکل ایجاد شده دقیقا از کدام پلاگین می­باشد. قالبی را که از آن استفاده می­کنید، غیرفعال کرده و قالب پیش­فرض را اجرا کنید. دوباره سایت را بررسی کنید. اگر مشکل حل شده بود، خطا از قالب وبتان بوده است. در آخرین مرحله وردپرستان را به روزرسانی کنید.

 

نتیجه­ گیری

هنگام کار با اینترنت خطاهایی رخ می­دهد که بسیار رایج و معمول است. خطای 503 از این خطاهایی­ست که هر کس با اینترنت کار می­کند، حداقل یک بار با آن مواجه شده است. این خطا به معنی در دسترس نبودن سرور است. این خطا زمانی رخ می­دهد که ترافیک روی سرور بالا باشد و سرور را تحت فشار قرار دهد. در این هنگام رابطه میان سرورهای میانی و بالادستی قطع خواهد شد.

این خطا در برنامه وردپرس هم بروز می­کند. وردپرس یک نرم ­افزار تحت وب است که به کمک آن می­توان سایت ساخت یا اپلیکیشن طراحی کرد. وردپرس هم با خطای 503 مواجه می­شود. به تبع آن افزونه ­های تحت آن نیز ممکن است با همین مشکل روبرو شوند.

از این افزونه ­ها المنتور است که برای صفحه ­سازی از آن استفاده می­شود. این افزونه روز به روز در حال باز کردن جای خود در میان طراحان سایت است اما به مانند بسیاری از برنامه­ ها ممکن است با خطاهایی روبرو شود که از نمونه انها خطای 503 است. برای رفع این خطا، چون امنتور تحت وردپرس است، باید روش­ های رفع خطا در وردپرس را پیش گرفت.

برای این کار باید پلاگین­ های مختلف را به ترتیب غیرفعال کرده و در صورت برطرف شدم مشکل، باید دوباره آنها را روشن کرد تا ببینیم دقیقا مشکل از کدام پلاگین بوده است. همچنین قالب پیش­فرض را فعال کرده و قالب فعلی را خاموش کنید. پلاگین­ ها و وررس را اپدیت کنید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید