ثبت دامنه It

ثبت دامنه It

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله امروز می خواهیم موضوع ثبت دامنه it را بررسی نماییم ومطالب مفیدی در این رابطه در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرایط کاری ونحوه ی فروش تمامی محصولات وخدمات شرکت ها و موسسات نیز دچار تحولاتی شده است ومانند گذشته نمی باشد.

ثبت دامنه It
ثبت دامنه It

یکی از رایج ترین روش هایی که شرکت ها وموسسات برای معرفی وفروش محصولات خود از آن استفاده می نمایند طراحی وب سایت می باشد.می توان گفت طراحی سایت یکی از آسان ترین وارزان ترین روش هایی می باشد که می توان با استفاده از آن خدمات خود را به مشتریان ارائه داد و یک ارتباط دو سویه با آن ها برقرار نمود.

مهم ترین مزیت این روش امکان ارائه کالا وخدمات خود به صورت 24 ساعته بدون هیچگونه محدودیتی می باشد که در دنیای امروزیک امتیاز محسوب می گردد. در مقاله امروز با نحوه ی طراحی وب سایت وماهیت آن بیشتر آشنا خواهیم شد پس تا پایان با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات درج شده در این بخش پاسخ خواهیم داد:

  • چگونه می توان یک وب سایت را راه اندازی نمود؟
  • دامنه چیست؟
  • دامنه ها چه ویژگی هایی دارند؟
  • دامنه ها توسط چه افرادی ساخته وتولید می شوند؟
  • انواع دامنه ها کدامند؟
  • چگونه یک دامنه را ثبت نماییم؟

[/stextbox]

چگونه می توان یک وب سایت را راه اندازی نمود؟

به طور کلی راه اندازی هر گونه وب سایتی دارای 4 مرحله اصلی می باشد.

1.ثبت ودرج دامنه

  1. خریداری هاست متناسب با آن دامنه
  2. طراحی وایجاد وب سایت وراه اندازی سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت

4.آپلود نمودن سایت واطلاعات وب سایت

چگونه می توان یک وب سایت را راه اندازی نمود؟
چگونه می توان یک وب سایت را راه اندازی نمود؟

دامنه چیست؟

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک وب ثایت را دارید ومی خواهید در مورد آن اطلاعاتی را کسب نمایید اولین چیزی که با آن مواجه خواهید شد کلمه دامنه می باشد.حال می خواهیم بدانیم که دامنه چیست وچه کاربردی دارد.

دامنه یا دامین در واقع همان آدرس اینترنتی سایت می باشد .همان آدرسی که لازم است برای وارد شدن به سایت اینترنتی باید وارد نمایید مانند آدرس سایت گوگل www.google .com

دامنه در واقع همان عنوانی است که در موقع جستجو در اینترنت در نوارمرورگر وارد می نمایید.

دامنه ها چه ویژگی هایی دارند؟

1.هر دامنه کاملا متفاوت ومنحصر به فرد می باشد.

یک دامنه نمی تواند برای بیش از یک فرد یا شرکت ثبت گردد وفقط مخصوص یک نفر به صورت انحصاری می باشد.مثلا زمانی که شما دامنه ای را با نام jahangard را با پسوند دات کام ثبت نمایید این دامنه مختص شماست وشما مالک حقیقی آن محسوب می شوید وهیچ شخص جدیدی نمی تواند با وارد نمودن نام دامنه شما، آن را برای خود ثبت نماید زیرا قبلا توسط شما به ثبت رسیده است.

دامنه ها چه ویژگی هایی دارند؟
  1. دامنه ها را معمولا به صورت سالانه خریداری می کنند.

تمامی دامنه ها دارای تاریخ انقضا هستند وبه صورت سالانه تمدید می شوند ودر صورتی که در تاریخ انقضای آن اقدام به تمدید دامنه خود ننمایید مالکیت آن را از دست خواهید داد واشخاص دیگر می توانند آن را خریداری وثبت نمایند.البته این امکان وجود دارد که شما هزینه اشتراک یک دامنه را برای چند سال متوالی خریداری نمایید که دیگر نگران از دست دادن آن نباشید.

3.مبحثURL کاملا جدا از دامنه می باشد.

منظور از دامنه آدرس اصلی سایت بدون هیچگونه پسوند وپیشوندی می باشد در حالی که URL تنها آدرس صفحه ای از سایت می باشد مانندhttp://jahangard.com/web/hasting/domains پس می توان گفت URLآدرس یکی از صفحاتی است که بر روی سایت قرار دارد.

 

دامنه ها توسط چه افرادی ساخته وتولید می شوند؟

فردی به نام رجیسترار یا ثبت کننده دامنه وظیفه ثبت ونگهداری دامنه ها را بر عهده خواهد داشت وموظف است که امنیت دامنه ها را برای صاحبان آن ها تامین نماید به عنوان مثال  در بین تمامی دامنه ها دامنه هایی به نام ir وجود دارد که مختص سایت های ایرانی می باشد و رجیسترارNIC مسئولیت خریداری ونگهداری از آن ها را بر عهده دارد.

همچنین دامنه هایی مانند COMنیز در ایران وجود دارند که رجیسترار دیگری وظیفه حفظ وثبت سایت های آن را بر عهده دارد.یکی از محبوب ترین ومورداطمینان ترین رجیسترارهایی که در کشور ایران در حال حاضر فعال می باشد شرکت آلمانی جوکر می باشد که این گروه از دامنه ها را ثبت می نماید.

انواع دامنه ها کدامند؟

دامنه ها با توجه به نوع وکاربردی که دارند به سه گروه زیر تقسیم خواهند شد.

دامنه های ملی:هرکشور دارای دامنه های ملی می باشد که منحصرا مخصوص افراد آن کشور می باشد وآن ها مشتریان حقیقی وحقوقی این نوع از دامنه ها را تشکیل می دهند.در مواردی که فردی که دارای هویت غیر ایرانی است قصد استفاده از دامنه های مخصوص ایران را داشته باشد باید مدارک لازم را که مشخص کننده هویت او می باشد برای رجیسترار ارسال نماید تا از سوی او تایید شود ومجوز لازم را کسب نماید.

دامنه های بین مللی:بعضی کشورها دارای دامنه هایی هستند که به دلایلی به صورت بین المللی نیز می توان از آن ها استفاده نمود به عنوان مثال دامنه کشوری مانند هند به سبب مخفف بودن کلمهInternetباعث شده است که به صورت بین المللی در کنار سایر دامنه های بین المللی عرضه گردد.

از دیگر دامنه های بین المللی می توان به دامنه هایCO،AC، pw،wsوOrgاشاره نمود که تمامی افراد در سراسر دنیا می توانند از این دامنه ها استفاده نمایند.توجه داشته باشید برای خرید دامنه های بین المللی نیازی به ارائه مدارک هویتی نمی باشد.

دامنه های موضوعی: دامنه هایی وجود دارند که فقط در یک حوزه خاص فعالیت دارندوسایت های آن ها ازاین رویه پیروی می کنند مانند دامنه های Travel،shapو غیره که مخصوص سایت های گردشگری و فروشگاهی و.. می باشند.

انواع دامنه ها کدامند؟

چگونه یک دامنه را ثبت نماییم؟

برای ثبت دامنه باید دو مرحله را طی نمود .نخست انتخاب یک نام مناسب برای دامنه که نشان دهنده ی سایت شماست سپس بررسی تکراری بودن نام دامنه است که ببینید قبلا توسط فرد دیگری به ثبت وخریداری رسیده است یا خیر؟

در این رابطه سایت هایی وجود دارند که شما با وارد نمودن نام خود در سایت آن ها متوجه خواهید شد که قبلا سایتی با نام دامنه شما وجود داشته است یاخیر؟این سایت ها را با نام هویز یا ابزار آنلاین می شناسیم.

چگونه یک دامنه را ثبت نماییم؟
چگونه یک دامنه را ثبت نماییم؟

از اینکه تا انتهای مقاله ثبت دامنه It با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مقاله ثبت دامنه It نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید