ثبت دامنه رایگان

ثبت دامنه رایگان

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به ثبت دامنه رایگان بپردازیم

مقدمه :

هر استارتاپی برای شروع کار خود باید به فکر معرفی خود باشد که برای این کار در قدم اول باید یک سایت طراحی کند ، در این راستا حتی شرکت های قدیمی برای اینکه از شرکت های به روز و جدید عقب نمانند باید به فکر ساخت یک سایت باشند . لازمه طراحی سایت در گام نخست ثبت دامنه می باشد و برای اینکه در اول راه با هزینه های هنگفت مواجه نشوید بهتر است ثبت دامنه رایگان را انتخاب کنید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

دامنه چیست ؟

آیا نام دومین مهم می باشد ؟

آدرس دامنه چیست ؟

راههای ثبت دامنه رایگان چیست ؟

[/stextbox]

ثبت دامنه رایگان
ثبت دامنه رایگان

دامنه

اگر بخواهیم در مورد دامنه صحبت کنیم ، همانطور که می دانید دامنه یک کلمه از جغرافیا می باشد و ما برای آدرس وب سایت ها از واژه دامنه استفاده میکنیم . شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به دیگران معرفی کنید باید سایت شما یک نام داشته باشد این نام همان دامنه شما می باشد .  در زمان انتخاب نام دامنه باید خیلی دقت کنید زیرا هر چه سایت سرراست تر و با مفهوم تر باشد شما می توانید در بازاریابی خود راحت تر از آن استفاده کنید . هزینه اولیه این دامنه ها با توجه به همین نام انتخابی متفاوت می باشد . ما در این مقاله قصد ما این است که به ثبت دامنه رایگان بپردازیم .

دامنه

نام های انتخابی دامنه

نام هایی که برای دامنه ها انتخاب می شود با مفهوم سایت مرتبط باشد و همچنین این نام ها در زیرساخت های اینترنت و کل معماری اینترنت نقش مهمی را ایفا می کنند . در حال حاضر دو سایت معروف به نام google , gadgetnews.net که کاربران برای رسیدن به سایت مورد نظرشان از این سایت ها کمک می گیرند .

یک راه رسیدن به سایت مورد نظر این است که آی پی سرور آن را در بخش آدرس مرورگر بنویسید اما استفاده از این آدرس ها بسیار سخت است و کمتر کسی می توانند این آدرس ها را در خاطرش نگه دارد . آخرین راه و بهترین و راحت ترین راه این است که شما بر روی سایت خود یک نام آسان و مرتبط با کارتان انتخاب کنید که در یادها بمانید و کاربران خیلی راحت به شما  دسترسی داشته باشند .

نام های انتخابی دامنه

 آدرس دامنه

آدرس دامنه یا همان آدرسی که کاربران از طریق آن می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند از دو بخش می باشد ، یک بخش نام و بخش دیگر پسوند می باشد . یکی از رایج ترین پسوند ها که زیاد به گوشتان خورده است  com  می باشد اما امروزه برای اینکه تولید سایت ها با رشد چشمگیری مواجه شده اند از پسوندهای دیگر نیز استفاده می شود . انتخاب پسوند نشان دهنده نوع کار و فعالیتی است که انجام می دهید به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید .در زیر به معروفترین و پرکاربردترین پسوندها اشاره کرده ایم :

  • Com  : این دامنه بیشتر برای شرکت های تجاری استفاده میشود اما به دلیل محبوب بودن برای کاربردهای دیگر نیز استفاده می شود .
  • Edu : این دامنه برای سازمان های آموزشی و نهادها استفاده می شود .
  • Org : این دامنه برای سازمان هایی می باشد که فعالیت های غیر تجاری دارند .
  • Net : این دامنه بیشتر برای سازمان هایی که فعالیتی مرتبط با شبکه داند استفاده می شود اما امروزه این دامنه مانند دامنه com محبوبیت زیادی پیدا کرده است و برای فعالیت های زیادی استفاده می شود .
  • Gov : این دامنه برای سازمان های دولتی استفاده می شود

امروزه دامنه های پسوند های متعددی وجود دارد به همین دلیل می توانیم  خیلی راحت دامنه های رایگان را به ثبت برسانیم . بعضی از ین پسوند ها مخفف کشورها می باشد و بیشتر برای همان کشورها استفاده می شود مانند دامنه های ir , ca که برای کشور ایران و کانادا می باشد .

 آدرس دامنه
آدرس دامنه

راههای ثبت دامنه رایگان

برای ثبت دامنه رایگان چند روش وجود دارد که در زیر به این  روش ها پرداخته ایم :

  • روش استفاده از یک سرویس ساخت وب سایت رایگان : شما می توانید با استفاده از سایت هایی که طراحی رایگان دارند یک دامنه رایگان را برای خود به ثبت برسانید . اما این سایت ها یک مشکلی که دارد این است که باید تبلیغات زیادی را متحمل شوید ، حال این تبلیغات ممکن است برای بعضی مهم و بعضی دیگر مهم نباشد که اگر برای فرد تبلیغات مهم نباشد می توانید یلی راحت از این سایت ها استفاده کند بدون اینکه هزینه های برای طراحی سایت و خرید دامنه بپردازد .
  • ثبت وب هاستینگ رایگان : شما برای طراحی یک سایت علاوه بر انتخاب و خرید دامنه نیاز به خرید هاستینگ دارید . شما می توانید با پرداخت هزینه هایی برای سرویس های دیگر به صورت رایگان دامنه بگیرید
  • پرداخت پول برای هاست : بعضی از سایت ها با پرداخت هزینه ای برای دریافت هاست به شما اشانتیون دامنه رایگان می دهند .
  • وب سایت های ارائه دهنده دامین رایگان : شما با کمک گرفتن از بعضی از سایت ها می توانید به هر تعداد دلخواهی دامنه رایگان داشته باشید . البته در این دامنه ها خبری از پسوندهای معروف نمی باشد .
راههای ثبت دامنه رایگان
راههای ثبت دامنه رایگان

 نتیجه گیری

شما برای هر کاری برای اینکه به روز باشید و از رقبای خود عقب نمانید نیاز دارید ک سیتی را مختص خود داشته باشید . برای طراحی سایت قبل از هرچیزی باید یک آدرس و نامی را برای خود انتخاب کنید که کاربران خیلی راحت از طریق آن به شما دسترسی داشته باشند در انتخاب نام باید دقت زیادی داشته باشید تا نا مرتبط با فعالیت شما باشد .

نام سایت ها یا دامنه ها از دو بخش نام و پسوند تشکیل می شود . پسوندهای زیادی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به  com , net , org , edu , . . . اشاره کنیم اما امروزه این پسوندها گسترش یافته است و شما می توانید خیلی راحت ثبت دامنه رایگان داشته باشید . برای ثبت دامنه رایگان چند روش اصلی و آسان وجود دارد که شامل : روش استفاده از یک سرویس ساخت وب سایت رایگان ، ثبت وب هاستینگ رایگان ، پرداخت پول برای هاست ، وب سایت های ارائه دهنده دامین رایگان می باشد .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید