تیپ های شخصیتی mbti

تیپ های شخصیتی mbti

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز در خدمت شما هستیم با موضوع تیپ های شخصیتی mbti

هدف ما دراین مقاله این است که شما مخاطبان را با تیپ های mbti آشنا کنیم. حال ممکن است در ذهن شما این سوال مطرح شود که منظور از تیپ شخصیتیmbti  چیست؟

در پاسخ به این سوال گفته می شود این نوع تیپ ها برای شناسایی یا برای شناختن افراد از روی تیپ ها می باشد. تیپ شخصیتی mbti ازآن دسته تحلیل های بسیار قدرتمند شناخته شده که با انجام هر تحلیل سریعا شما می توانید نوع شخصیت  خود و دیگران را تشخیص دهید.

تیپ های شخصیتی mbti در برگیرنده 4 نکته اساسی و مهم است که عبارت اند از:

1-     درونگرایی(I) یا برونگرایی(E) :

این دو عبارت از دوحرف متفاوت تشکیل شده که هرکدام بیان گر نوعی تحلیل است. درونگرایی یا(درون گرا) به این منظور است که افراد به عنوان یک شخص درون گرا شناخته شده است، اما به چه منظور؟

بدین منظور که این گونه اشخاص بیشتر در دنیای درون خود هستند کمتر با دیگران معاشرت و گفت و گو می کنند به طور کلی ارتباط و روابط اجتماعی آن ها بسیار کم است.

اما افرادی که به برونگرایی یا (برون گرا) محسوب می شوند کاملا برخلاف افراد درون گرامی باشند، این دسته از اشخاص از روابط عمومی بالایی برخوردار هستند به طورعامیانه تر با دنیای بیرون خود ارتباط بیشتری دارند.

 

2- شهودی (N) یا حسی(S) بودن:

هنگامی که گفت و گویی در دنیای بیرون رخ می دهد عده ای از افراد هستند که با تمام احساسات آن مطلب گفته شده را دریافت می کند( از درک آن مطلب از طریق احساسات بهره مند می شوند)،اما عده دیگر به عنوان یک ناظر و شهود مطالب گفته شده را دریافت می کنند.

 

3-متفکر(T) یا احساسی (F):

این دو مورد از یکدگیر بسیار مجزا هستند، به این معنی که زمانی بحثی یا گفت و گویی انجام می شود اشخاصی وجود دارند که بر ذهن خود مسلط می شوند و درباره آن موضوع تصمیم می گیرند. اما عده دیگر سریعا بر احساسات خود غلبه می کنند و برحسب احساس  شروع به تصمیم گیری می کنند.

 

4- قضاوت کننده(J) یا ادراکی(P):

شخصی که به عنوان یک قضاوت کننده شناخته می شود تمامی مراحل زندگی خود را برحسب یک قاعده منظم برنامه ریزی می کند یعنی اینکه به شیوه و روش زندگی اهمیت بیشترمی دهد، درنهایت علاوه بر اینکه دنیای خودرا مورد قضاوت قرار می دهد بلکه تلاش دارد همچون یک داوردنیای اطراف را هم نیزداوری یا قضاوت کند.

اما فرد ادراکی آن چنان به زندگی اهمیت نمی دهد، بلکه زندگی خود را با شرایط های فعلی رها می کند وهیچ برنامه ریزی دقیقی برای زندگی خود به وجود نمی آورند.

شما می توانید شخصیت خود را براساس این 4نکته گفته شده بشناسانید و اینکه بدانید تیپ ها مطابق همین نکات شکل می گیرند. به طورکلی با کنار هم گذاشتن این خصوصیت ها می توان 16 تیپ شخصیتی روی کار آورد. در ادامه به هرکدام از آن تیپ ها می پردازیم:

1) تیپ ENFJ:

افرادی که از این نوع تیپ استفاده می کنند، معمولا این اشخاص علاقه به تعلیم و اموزش دارند. خصوصیت رفتاری این گونه اشخاص را  می توان به خوش خلق بودن و خوش گفتار بودن آن ها اشاره کرد

و درعین حال از ارتباط عمومی بالایی بهره مند می باشند، مهم ترین ویژگی شخصیتیاین افراد مربوط به حساس بودن آن ها است. به همین علت ممکن است به آن نوع تیپ ها،تیپ های معلمی هم گفته شود.

 

2) تیپ ENFP یا تیپ قهرمانان:

این نوع افراد، اشخاصی هستند که از ارتباط عمومی بالایی برخوردار می باشند معمولا از شخصیت های برون گرا شناخته شده اند و همیشه قصد دارند درهمه کارها موفق باشند و سعی بر این دارند که همه کارها را توسعه دهند.

 

3) تیپ مشاورانINFJ:

این نوع افراد از شخصیت های درونگرایی بهره مند هستند، و همیشه در تلاش اند که به دیگران کمک کنند. ویژگی های چشم گیر  این نوع اشخاص می توان به صبر و حوصله ای که دارند اشاره کرد.

 

4) تیپ شخصیتی شفادهندگان INFP:

این فراد ممکن است کمی خجالتی به نظربیایند ولی در عین حال بسیار افراد مهربان و دلسوزی هستند که همیشه قصد دارند به دیگران در تمامی زمینه ها کمک کنند.

 

5) تیپ شخصیتی پشتیبانان:

جزء اجتماعی ترین افراد شناخته شده اند که همیشه مشغول کمک به افراد نزدیک خود هستند و اشتیاق به این دارند که در همه ی دوره همی ها شرکت کنند. این تیپ ها بیشتر برای مجری ها و مدیرهای  اجرایی کاربرد دارد.

 

6) تیچ شخصیتی سرپرست هاESTJ:

این افراد جزئی از شخصیت های برونگرایی هستند، که کاملا اجتماعی می باشند. و معمولا از شغل هایی بهره مند هستند که باعث می شود آن ها را به موفقیت برساند.همچنین درکارهایشان از پشتکار بالایی استفاده می کنند که بتوانند برهمه ی کارها نظارت کامل داشته باشند.

 

7) تیپ شخصیتی حامی ISFJ:

این اشخاص معمولا در این تلاش اند که بتوانند خطاهای دیگران را برطرف کنند و همیشه براساس یک زمان بندی مناسب  کارها را پیش می برند، این نوع افراد کاملا درونگرا هستند.

 

8) تیپ شخصیتی بازرس ISTJ:

شخصیت این افراد به گونه ای است که بسیارقابل اعتماد هستند. این اشخاص 10 درصد جامعه را شکل داده اند و براساس یک قانون خاصی پیش می روند. خصوصیت برجسته آن ها مربوط به کم حرف بودن آن ها است.

 

9) تیپ شخصیتی ملاحظه گر INTP:

این نوع تیپ بیشتر برای افراد مهندس که در حوزه های طراح وب، برنامه نویس، متخصص و مدیرشبکه، حقوق دان، داروساز، فیزیک دان و… مشغول هستند به کار می رود،خصوصیت اخلاقی این افراد آرام، منزوی و ریسک پذیر می باشد.

 

10) تیپ شخصیتی فرمانده ای یا ENTJ:

این نوع تیپ ها بیشتر مختص به افرادی هستند که در بخش مدیریت مشغول به فعالیت هستند مانند: مدیردانشگاه، مدیرفروش، مدیر تبلیغات و سایر موارد… اگر بخواهیم خصوصیت رفتاری این نوع افراد را بازگو کنیم می توان گفت که بسیار منظم، متفکر، خلاق و حتی تا حدی اهل رقابت هستند.

 

11) تیپ شخصیتی مبتکر ENTP :

آن دسته از افرادی که ازاین نوع تیپ بهره مند هستند معمولا افرادی می باشند که دربخش عکاسی، بازیگری، تحلیل گری، و… فعالیت دارند و از خصوصیت اخلاقی پیچیده ای برخوردار هستند ولی در عین حال بسیار با مهارت و تکرو می باشند.

 

12) تیپ شخصیتی ملاحظه گر یاISFP :

معمولا افرادی که در حیطه باغبانی، سفال گری، جنگلبانی، و به طور کلی در کار هنر مشغول به فعالیت هستند از این نوع تیپ استفاده می کنند. و از خصوصیت اخلاقی هم چون نکته بین بودن و تودار بودن برخودار هستند.

 

13) تیپ شخصیتی درون گرایی ISTP:

این گونه تیپ ها مخصوص به اشخاصی می باشد که به عنوان صنعت گر شناخته شده اند و در حوزه هایی مانند: مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، رییس بانک و .. بکار می رود. و از خصوصیت اخلاقی همچون صبور بودن، هدف گرا و زمان بند بودن برخوردار هستند.

   14) تیپ شخصیتی حسی ESFP:

این گونه تیپ ها معمولا متعلق به افرادی هستند که در بخش کاری ورزشی، اورژانسی، مربی گری و.. فعالیت می کنند و از خصوصیت  اخلاقی همچون ماجراجو بودن، خونگرم بودن وپشتکار بودن بهره مند هستند.

15) تیپ شخصیتی احساسی ESFJ:

کسانی که از این نوع تیپ استفاده می کنند معمولا افرادی هستند که در بخش کاری بینایی سنجی، پزشکی،منشی گری و.. فعالیت دارند و از ویژگی های همانند حمایتگربودن، وظیفه شناس بودن، و از همه مهم تر همدل بودن برخوردار بهره مند می باشند.

16) تیپ شخصیتی فکری یا INTJ:

کسانی که از این گونه تیپ ها استفاده می کنند اغلب اشخاصی هستند که در بخش های سرمایه گذاری، برنامه نویسی، خزانه داری مشغول به فعالیت می باشند و از خصوصیت اخلاقی غیر عمل گرا بودن، مسولیت پذیر بودن و حتی آینده نگر بودن برخوردار هستند.

*درآخر امیدواریم شما مخاطبان محترم اطلاعات کافی و سودمندی را در این بخش کسب کرده باشید.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید